Kia Modellen
-
Ervaringen automaat
door Gast marsje- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Kia liefhebbers, Wat zijn jullie ervaringen met de automaat? Schakelt deze soepel? Marcel.
Laatste antwoord door Fee6, -
Gratis roetfilter
door josua- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi wie van de gelukkige Sorento rijders heeft al een gratis roetfilter van zijn dealer? gr. jos
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
De nieuwe Kia Carens is genomineerd voor gezinsauto van het jaar 2008, als we nu zoveel mogelijk stemmen verzamelen via: www.gezinsautovanhetjaar.nl Alle stemmen helpen!
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
bij een warme motor ( 2.0 benzine 25.000km ) riuk je bij stilstand of achteruitrijden een sterke olie lucht in het interieur. ik dacht eerst aan de carter ontluchting maar daar is niets mis mee. dealer weet het ook niet, wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn.
Lakgarantie
door Rio-man- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vandaag de hele Rio nagelopen voor vakantie, en ik kwam tot mijn verbazing enkele stukken tegen waar de lak was afgebladderd. Dit was het geval op de montagedelen welke tussen het spiegelhuis en de auto in zit (het scharnier zegmaar), en de deurklinken. Ik vind dit alles behalve normaal. Ik krijg echter maar weinig duidelijkheid over de voorwaarden betreffende de lakgarantie. Uit het garantieboekje heb ik kunnen halen dat de lakgarantieperiode 6 jaar is, volgensmij... Wie kan meer duidelijkheid geven?
Laatste antwoord door join, -
gezocht of hulp
door duvel- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo weet er iemand een adres of site waar ik een ebleem loze voorgril kan vinden of zou er een bumper van een tuscon op passenmet gril ik zou namelijk dat logo van de voorkant weg willen of heeft er iemand een ander oplossing ????? kia sportage 20 crdi 4wd bwj 05
Laatste antwoord door Voss, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, is het mogelijk om in een Sorento met roetfilter een powerbox te installeren. Loont het zich ? gr. Jos
Laatste antwoord door willem1, -
Kent iemand deze Sorento? We willen hem graag kopen.
door Gast lers88- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
kenteken: 42-NX-KS We zijn opzoek naar een kia sorento, en dit leek me een hele mooie, we zijn eral geweest etc en waren er heel tevreden over. Maar heb gehoord dat er soms van die maandagochtend Sorento's zijn die veel problemen hebben. Misschien kennen jullie deze auto en kunnen jullie mij er wat over vertellen?
Laatste antwoord door Tazteam, -
ruiten tinten?????
door chris- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
hallo allemaal ik wil zeer graag de zij en achterruiten van mijn sportage laten tinten/beplakken. heeft iemand een adres hiervoor? hoop op reacties want ben zelf ook al aan het zoeken geweest maar kom niet op een goed adres
Laatste antwoord door Flyber, -
Batterij
door koreanbeauty- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
In mijn diesel-Sorento zit een batterij merk"Rocket".Er zijn geen vuldopjes te zien,ook geen"oog" Toch merk ik een soort deksel.Is dat afneembaar ter controle van het electroliet? mvg.J.A.
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
http://kiasportage.hyves.nl/ Leuk voor alles en iedereen die van de Sportage houdt!
Laatste antwoord door Fee6, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik ben de trotse bezitter van een Sorento 2.5 D van eind Febr. 2007 Als ik met de cruise wil gaan rijden dan moet ik ver boven de 140 gaan rijden om schok vrij te zijn. De dealer zegt dat het natuurlijk alleen bij mijn auto voorkomt. De importeur geeft Korea de schult, want daar zou de update voor de softwear vandaan moeten komen. Mijn vraag ben ik echt de enige, en zo nee hoe kunnen we de importeur aan sporen tot snelle actie.
4x4 loopt zwaar
door rob55- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Als ik van mijn Sorento de 4x4 inschakel, lijkt het net of het differentieel niet werkt!! Op de rechte stukken is niets aan de hand, maar als ik langszaam een bocht neem, is het net alsof de handrem aangetrokken is, ik krijg het gevoel dat de wielen niet onafhankelijk willen rollen. het is het gevoel of er een dwars-sperw in zit!! Is er hier iemand op het forum die hier ervaring mee heeft? ik hoop dat er hier iemand een advies voor- cq ervaring mee heeft! Groeten Rob
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Welke uitvoering?
door masimo- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Even kort voorstellen: Ik ben aankomend bezitter van een Sorento uit 2003. Hij wordt a.s. Vrijdag afgeleverd. Spannend en ik kan niet wachten. Nu heb ik een "dilemma": De type aanduiding op de achterklep van de auto is EX. Kijk ik echter naar de uitrusting dan mis ik toch een tweetal features die in de EX zouden moeten voorkomen. 1. Automatische 4x4 2. Climate control. Deze twee items zijn in de LX uitvoering, nml. handbediende knop voor inschakelen 4x4 en handmatige airco (zonder climate control). Voor de rest zijn wel de EX opties aanwezig: lederen stuurwiel, afstandbedienbare portiervergrendeling, mistlampen, cruise control, "boordcomputer". Mijn vraag dus: We…
Laatste antwoord door rob55, -
Sinds 27.10.06 eigenaar van een gloedjenieuwe 2.5 CRDi VGT X-clusive AUT. Prima auto, geweldige zit en inmiddels een kleine 10.000 km gereden. Gebruik is ca. 1 op 9,5 km alles bij elkaar genomen wat me helemaal niet tegenvalt. Zeker als je bedenkt dat-ie zo'n 2 ton weegt- De automaat bevalt redelijk tot goed met dien verstande dat wanneer bij ingeschakelde cruise control het oppakken van ca. 60 naar laten we zeggen ingestelde 120 deze nogal flink bruusk opschakelt. Dat is jammer. Ook bij hogere snelheden moet je geen al te zware voet hebben want bij kick-down schakelt de bak snel terug. En bij hogere snelheden dwz. bij 150 (in Duitsland, hier laat ik het wel uit m'n hoof…
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Cee'd is selling really good across the Europe! Do you know how cee'd is selling in your country? Do you have any numbers?
Laatste antwoord door ata10, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
hoe haal ik mijn dashboard los ben nu halverwegen maar snap er niets meer van moet toch simpel zijn om kachel radiator te verwijderen ... wie kan mij helpen ...??? het type is 2.0 i e dohc 1995 ... alvast bedankt
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik zoek een werkplaats boek voor mijn kia sportage uit 1995 2.0i e dohc wie help mij op weg alvast bedankt....
Laatste antwoord door cajet, -
banden hankook
door amphicar- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo ik heb een sorento 2,5 diesel een perfecte wagen. Staat nu op michelin banden en die zijn bijna op. De hankook banden wat zijn de ervaringen hiermee? De dealer claimt dat deze ook prefect rijden en een goed weggedrag hebben. Wie heeft er ervaring met Hankook positief of negatief aub reactie gr peter
Laatste antwoord door kiaso, -
Cee'd crash test
door ata10- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Look at the EuroNCAP crash test video and data: 1.video: http://www.kia-world.net/index.php/2007/08/30/ceed-crash-test-video/ 2. data+ pictures: http://www.kia-world.net/index.php/2007/08/29/kia-ceed-wins-5-star-euro-ncap-safety-rating/
Laatste antwoord door ata10, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Carens bevalt voor mensen die het nieuwe model hebben gekocht. Ik ben ook aan het overwegen om de sportage in te ruilen op een Carens ivm gezinsuitbreiding en functionaliteit van de Carens. Wie o wie?
Laatste antwoord door Jheroen, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Mijn Pride Wagon 2000 rijdt al een tijdje wat stroef. Net op vakantie geweest en kreeg onderweg steeds meer last van een bijgeluid in het wiel links achter (voornamelijk in de bochten). Soort "poeppoeppoeppoep" geluid. Uit voorzorg maar langs garage gereden in Frankrijk. Daar begreep ik zo ongeveer dat er een nieuw onderdeel in de as moest. Ken het nederlandse woord van het onderdeel niet maar zij noemden het Roulement. Begreep dat het geen lager was maar een soort bout? Ik kon daar op de brug de rest van de wielen checken of ze speling hadeen of niet lekker draaiden. Dat leek allemaal in orde. Nu dat onderdeel vervangen is is het rare geluid weg maar ik hoor nog ste…
hete bodemplaat
door Caat- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi allen. ik ben Carlo en ben al meer dan vier jaar een trotze Kia Soreto bezitter. Maar loop regelmatig teleurstelingen op eerst was het met de cruise control daar na met de velgen en nu met de bodemplaat. De cruise control en velgen zijn goed verholpen (binnen de garantie) maar nu is er een probleem met de achterdemper van de uitlaat, die word zo heet dat je geen voet meer op de bodemplaat achter in de auto kan zetten. Zelfs de tectyl laag onder de auto droogd uit en brokkeld af. Zijn er meschin meer die dit mee hebben gemaakt of van gehoord. Ik rij een Sorento 2.4 2003
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Heeft iemand een suggestie voor het vervangen van die idiote gedateerde elektrische antenne van de Sorrento (model 1? 2006). In sommige parkeergarages en in lanen met veel bomen blijft de antenne vaak steken achter een plafondbalk of achter laaghangende takken. Thuis kan ik de Pioneer AVIC pas aanzetten(afneembare bedieningshouder plaatsen) als ik de oprit af ben. omdat de antenne dan ook blijft haken achter lage boomtakken. Bij de Sportage hebben ze al jaren een flexibele dakantenne. Is zoiets ook mogelijk bij de Sorrento, of is er iets beters op de markt wat minder "beschadigingen" van het plaatwerk met zich meebrengt?
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
Te koop
door Gast V-zesje- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Te koop i.v.m. verkoop Sorento Kenwood dubbel din radio/CD/DVD/MP3/WMA DDX7025 550 euro Set originele velgen met nieuwe winterbanden 400 euro Set sneeuwkettingen nooit gebruikt 90 euro
Laatste antwoord door Jamjok,