Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi allemaal. Ik zoek hoofdsteun hoezen met b.v. het logo van kia of Sorento er op. De reden is dat ik een dvd speler + schermen in de hoofdsteunen heb en die zou ik toch erg graag aan het oog willen onttrekken . Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door xurf4xs, -
picanto met stickers
door Gast vla- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi ik heb een picanto uit feb 2007 met stickers. Helemaal leuk vind ik. De beerdies zaten er al op want het was een demo model waar mee gereden werd. Maarr...ben ik nu de enige met stickers of zitten hier nog meer mensen die hun picanto hebben opgepimpt.
-
achterruitenwisser
door Gast vla- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo ik vraag mij of het normaal is als je achterruit wisser constant wist achter elkaar? Mijn mazda deed dat namelijk niet. Groetjes vla
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo, Ik heb een Rio 1.5 LS van 2003. In februari 2006 de defecte schokbrekers, na lang aandringen van mijn kant, laten vervangen onder garantie. Nu bijna twee jaar later begint het gerammel aan de achterkant opnieuw. Garage gebeld en gevraagd hoe het met de garantie zat. Volgens mijn garage wordt er geen garantie verleend op onderdelen die onder garantie zijn vervangen. Beetje vreemd verhaal. Iemand hier ervaring mee? Anders moet ik toch nog maar even contact opnemen met zowel mijn rechtsbijstandverzekering en Kia Nederland..... Helaas kon ik in 2006 geen andere schokbrekers krijgen dan die ellende van Kia zelf. Hoop dat er nu wel andere op de markt zijn. groet,…
Laatste antwoord door Anna, -
- 4 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hallo, ik heb me hier zojuist aangemeld, omdat ik wat dingetjes wil weten over mijn Picanto. Ik heb hem in mei van dit jaar gekocht, toen was hij precies 2 jaar oud. Nu heb ik hem tot nu toe netjes met het handje gewassen, vandaag wilde ik hem door de wasstraat rijden. Ik heb nog geprobeerd om mijn antenne los te schroeven, omdat ik bang was dat het problemen zou oplveren in de wasstraat. Dat losschroeven lukte echter niet, en het wassen ging goed, alleen toen de droger erover heen ging, was het "pang!" Heb nu een losse antenne Heeft iemand een idee hoe ik dat afgebroken stukje schroefdraad wat nu nog op mijn Pica'tje zit, los kan krijgen? En ik las al ergens iet…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben nu al bijna 1 jaar trotse en tevreden eigenaar van mijn Picanto LX "festival" uitvoering. Maar begin me steeds meer de ergeren dat ik geen afstandsbediening heb, op mijn reeds af fabriek gemonteerde centrale portier vergrendeling. In de garage dat laten "aanleggen" kost ruim ?200. Vind ik eigenlijk teveel geld. Heeft iemand zoiets ook, of een goede tip voor mij hoe het ook anders kan? Ik hoor het graag! Gr. Picantomuis
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nog een vraagje... Ik heb de hond nog al eens mee in mijn Pica'tje. Nu heb ik zo'n mooie beschermdeken erin hangen, zodat mijn oranje bekleding ook mooi oranje blijft... Die deken is echter een keer opgetild geweest, en nu is er zand uit die deken op mijn bank terecht gekomen. Helaas niet alleen daar, ook daar waar je je autogordel in vastklikt Die doen het dus ff niet meer... Nu heb ik vandaag de stofzuiger erop gezet, dat werkt niet afdoende. Mijn vriend had het over een busje perslucht, maar bij de Halfords hadden ze alleen perslucht om je band te repareren, dat durfde ik dus niet aan. Bij KwikFit kwamen ze niet verder dan proberen met "iets" erin te gaan om …
- 1 antwoord
- 2k weergaven
wassup allemaal, Ik heb een probleem met een kia joice die niet wil starten want de benzienpomp werkt niet. Ik wou de benzinepomp-fuse en -relay controleren maar ik kan niet vinden waar ze zijn. Kan iemand me helpen? Stunner bedankt alvast
Laatste antwoord door chris, -
Kia Picanto 2008 Radio/CD/MP3
door Gast Robberdepop- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik heb een nieuw model Picanto aangeschaft (x-tra first edition). Volgens de initiele brochure zou deze worden geleverd met een iPod aansluiting maar dit is niet het geval in de praktijk. Wel zit de nieuwe Radio/CD/MP3 speler aan boord. Kan iemand mij vertellen van welke makelijk en welk type dit apparaat is dan kan ik zelf even snorren of er een mouw aan te passen is. Volgens de Kia dealer kan het nl. niet. Rob
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Gisteren merkten we dat we de Sorento niet met de reservesleutel konden starten. Het startblokkeersyteem werkt dus prima. Weet iemand hoe een reservesleutel geactiveerd kan worden? Ik heb de procedure daarvoor niet in de handleiding kunnen vinden. Jack
Laatste antwoord door Jack, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo in mijn Sorento 2.5 crdi bwj. 2005 is een nieuwe airco unit ingebouwd ( bedieningspaneel ). Mijn oude paneel gaf altijd een geluidsignaal bij het induwen van de schakelaars. De nieuwe unit geeft geen geluidsignaal bij het induwen. De dealer zegt dat er in 2006 een modificatie heeft plaatsgevonden waarbij bij het bedienen van de airco geen geluidsignalen meer hoorbaar zijn heeft hier iemand ervaring mee of is het nieuwe paneel ook al kapot? gr. jos
Laatste antwoord door willem1, -
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
Iemand enig idee wat de gemiddelde leeftijd van een sorentorijder is? Iedereen die vraagt wat mijn nieuwe auto word en ik antwoord een sorento krijg ik vaak als reactie daar ben je 30 jaar te jong voor. Het is toch gewoon een gave bak.
Laatste antwoord door robin, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Een algemeen berichtje van een oude bekende....!! Ben Sorento rijder geweest vanaf april 2003 t/m aug 2006. Heb 2 Sorento's gehad en heb slechte en goede ervaringen met de Sorento's. Belangrijk is wel dat je een goede dealer hebt, alles draait om een goede begeleiding en kennis van je dealer. Maar nu december 2007 ben ik de trotse eigenaar van een Opel Antara in de cosmo uitvoering. Een automaat, 2 liter cdti met 150 pk. Het topmodel in zijn rance. Daarnaast uitgevoerd met een Irmscher uitbouw set. Alles in de kleur van de auto gespoten en 18" lichtmetalen velgen. Het is een super auto en rijd geweldig. Ik durf nu wel te zeggen dat hij beter rijd dan de Sorento, Beter…
Laatste antwoord door RobSorento, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Forumbezoekers, Sinds kort ben ik in het bezit van een Sorento Xclusive van maart 2005 (geweldige bak overigens !) Nu ben ik nog niet op de hoogte van type's en jaargangen. Onder de huidige radio (Din-1) zit een loze ruimte, ik heb gezien dat een DIN-2 radio/navigator in nieuwe Sorento's geplaatst kan worden. Wat wordt nu eigenlijk verstaan onder Sorento-1, Sorento-2 etc. ? Is jaargang 2005 type 1 of 2 ? Past de Pioneer AVIC D3BT ( of de HD3BT) wel in Sorento van 2005 ? Groeten, een tevreden Sorento rijder
Laatste antwoord door willem1, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heeft iemand ervaring met een gechipte Sorento? Levert het veel extra rij plezier op?
Roest rust!
door Gast Two Plugs- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Sorentorijders, Mijn Sorento het afgelopen weekeinde weer eens goed gepoetst. Wat nog altijd de beste manier is om je auto door- en door te leren kennen. Wat blijkt... de schroefjes waarmee de dakrails zijn vastgezet zijn zonder uitzondering allemaal VERROEST! Deze blijken echter onder garantie te moeten worden vervangen, maar laten we eerlijk zijn, d'r is geen hond die ?n z'n dakrail kijkt... Soms is het toch handig als je ruim 2 meter groot bent. Dus, neem ff de moeite en pak het keukentrapje...
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
De nieuwe Kia cee'd is genomineerd voor auto van het jaar 2008, de definitieve keuze word bepaald door de journalisten..... http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates08/Lista08.htm
Laatste antwoord door ata10, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
di 13 nov 2007, 05:30 Ook goedkope auto duurder door slurptax door onze verslaggevers DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer is gisteren akkoord gegaan met invoering van een zogeheten slurptax op zeer onzuinige auto's. De invoering van deze nieuwe belasting op vervuilende wagens per 1 februari volgend jaar heeft echter een dramatisch effect op de prijzen van onze heilige koe, zo blijkt uit berekeningen van De Telegraaf. Niet alleen de bekende dikke suv's en snelle sportwagens zijn de klos, maar ook voor een groot aantal modellen in de (nu nog) betaalbare klasse zal behoorlijk dieper in de buidel moeten worden getast. In het Belastingplan 2008 stelt staats…
-
Dit heb ik weer, afgelopen woensdag had ik dat mijn koppeling van mijn Sorento plotseling tijdens inhalen slipte. Later op de dag toch maar eens naar Kia NL gebeld, omdat het met enige regelmaat terug kwam. Kia NL wilde gelijk hebben dat ik mijn Sorento aan de kant zetten. Sta je daar ergens tussen Twello en Apeldoorn. Gelukkig heb ik niet lang op de ANWB hoeven te wachten. Volgens de ANWB greep de koppeling goed aan , maar toch even naar de dealer in Apeldoorn, auto op de brug, en ja hoor een klein druppeltje olie aan de bak. advies ANWB en Dealer rustig naar huis rijden, en voor al niet in zijn 5e versnelling ivm te grote krachten op de koppeling Aangekomen bij m…
Laatste antwoord door robin, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
beste mensen, dit weekend hebben we de Carens het hele weekend om mee proef te rijden, ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Even een vraagje nog over bandenmerk: als we besluiten om de Carens te nemen dan zal het de uitvoering worden die net onder de duurste zit, die is alleen verkrijgbaar met leer en dat willen we niet. Dus 2 liter motor op benzine. Ik denk erover om wanneer we 17 inch wielen laten monteren meteen ook over te stappen van hankook naar michelin banden, heeft iemand hier een advies over?
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
als het contact aanstaat (lampjes dashbord branden) en je kijkt onder de motorkap dan hoor je een zoemgeluid net alsof er iets electronisch aan het doorbranden is. Is dit normaal of niet ? Ik denk zelf aan de brandstofpomp ? Ik heb namelijk dat als je te lang het contact zo aan laat staan en dan wilt starten de motor niet start. Je moet dan het contact eerst helemaal weer uitzetten. Ik denk dat er ergens een time-out op zit ?
Laatste antwoord door maicod, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
ik wil voor ongeveer 200 euro een parkeersensor (4 sensors minimaal) laten inbouwen. Ik heb een goedkoper merk gezien dat heet ParkMatic en het liefst zou ik hun systeem willen maar andere merken kan ook. Het gaat me vooral om de totaalprijs van rond de 200 tot hooguit 250 euro maximaal (het moet natuurlijk wel netjes gebeuren). Wie kent er een goed en goedkoop bedrijf in NoordHolland hiervoor ?
Radio probleem
door Ben169- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goede avond kia-rijders Sinds vorige week doet mijn radio raar. het betreft het originele kia geluidsset. hij speelt de cd gewoon af en ineens stopt hij spuwd de cd uit en schakelt dan volledig uit. ga moregn naar de dealer want ga vrijdagnaacht op vakantie naar tirol maar heb toch geen zin om dat zonder radio te doen. ik zal jullie op de hoogte houden Groetjes Ben
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik vraag me af of er al iemand in de C'eed heeft gereden, en hoe deze is bevallen.
Laatste antwoord door e.groen, -
klepspoiler
door koreanbeauty- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heeft ??n van de Sorentobezitters hier soms een achterspoiler van www.fullside.com. -Is dat een copie van de originele spoiler? -Wijkt de kleur niet teveel af?(in mijn geval:zwart) -Is een gatenplan meegeleverd? -Word hij geschroefd en/of gelijmd? mvg.J.A.
Laatste antwoord door koreanbeauty,