Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi ik zal me eindelijk eens voorstellen. ik ben Michel uit Utrecht ik heb sinds december 2007 een sorento en ben tot nog toe erg tevreden. Ondanks dat mijn vrouw er meer in rijdt dan ik het is ook eigelijk haar auto ondanks dat hij op mijn naam staat. ik ben er een begin mei me op stap geweest met een aanhanger van 12 meter en 1.2 ton maar dat doet hij dan ook met 2 vingers in zijn neus dus een erg fijne auto Ik hoop dan ook op nog veel veilige kilometers. Groet, Michel
-
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft een nieuwe Kia Picanto gekocht, en het is de bedoeling dat ik er zelf een radio in ga zetten. Nu zit er op de plaats van de radio een zwart afdekkapje, en tot nu toe is het me nog niet gelukt om dit te verwijderen , gaat lekker dus. Normaal gesproken wip je die plaatjes zo weg, maar deze zit echt goed vast. Wat is de truck om dit plaatje er uit te halen? Bedankt alvast, Frits
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Kan iemand mij vertellen of er voor geboorde gaten zijn voor de montage van een trekhaak bij de Kia Rio sedan uit 2004? Veel merken hebben deze gaten al voor geboord, Kia ook soms????? gr. Cor
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Is er al iemand waarvan de dubbelle uitlaten van zijn sorento zijn afgehaald in het bezit van de vernieuwde uitlaten?
Laatste antwoord door goodie, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo Ik heb een probleem, ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Carens(1 j oud) Ik had een maand geleden al de linkerzetel willen plat leggen doch bij het aan het hendeltje trekken(voorzichtig) schoot die binnen in de rugleuning af) Recherachterzetel lukte dan wel doch vandaag kwam ik hetzelfde tegen Ik kan mijn achterste rugleuningen nu niet meer platleggen. Mijn vraag: Is dat een een veelvoorkomend probleem ? Kan dit zelf verholpen of hersteld worden ? Ik kan wel naar de garage gaan(heb nog 3 jaar garantie) maar ik vertrek overmorgen op reis Bij voorbaat dank mocht iemand me een goede tip of raad kunnen geven mvg Willy
Laatste antwoord door KiaCarens2005, -
- 8 antwoorden
- 6,5k weergaven
Beste Forumlezers, Van de week een Kia Carens gekocht, maar (nog) zonder dakrails (lengterichting). Wie weet of er voor een Kia Carens 2.0 Cvvt Ex een montagehandleiding is voor het plaatsen van dakrails (bwjr 2005). Nieuwe dakrails kosten via de dealer ca. 900 euro en dat vind ik wel een beetje te duur voor 't oog. Hoor graag van iemand die me wellicht ook meer over dit onderwerp kan vertellen. groetjes, Marcel M
Laatste antwoord door KiaCarens2005, -
deur hand greep
door rpg- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo helaas moet ik mededelen dat ik (weer) een probleempje met mijn sorento 2003 2.4lx heb. De Handgreep van mijn linker achterdeur is kapot. Inmiddels heb ik deze gedemonteerd en heb ik gezien dat een klein onderdeeltje van de handgreep is afgebroken waardoor het hefboom mechanisme veertje en asje naar beneden in de deur was gevallen waardoor je deur niet meer van buitenaf kan openen. Bij de dealer staan ze je aan te kijken van "dat is nog nooit gebeurt". Vandaar mijn vraag a heeft iemand dat ook al mee gemaakt b weet iemand een gemakkelijke maniet om de hangreep weer terug te plaatsen of moet je gewoon hele kleine handjes hebben. De nieuwe hangreep is gelukkig ni…
Laatste antwoord door rpg, -
Kilometer vreters ??
door rpg- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Geachte forum leden Vraag.Na het verhaal van Hajo over het olieverbruik van zijn Sorento 2,4 benzine motor vraag ik mij af of er ook mensen zijn op het forum die met hun Sorento 2,4 zonder problemen of olieverbruik bijvoorbeeld al meer dan pak hem beet 140.000 km hebben vereden. Graag jullie reactie. Ruud
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sportage 2006 4WD 2,0 cdi Automaat 44.000 km Heb sinds 3 weken dat er en lampje gaat branden "Motor check" Bij controle bij de dealer is de diagnose, fout Po741 . Koppel omvormer Probleem . Had al wel en tijd het gevoel dat er tussen de 3? en 4? versnelling een tussen versnelling was ( om het zo uit te drukken ) Na herhaaldelijk resetten van de boord computer bleef fout melding zich herhalen. Bij de dealer is de wil om het op te lossen zeker aanwezig, Bij Kia had men geen weet van enig probleem met automaat van dit type met dit serie nr . ( ondanks het feit dat men bij Kia geen weet heeft van en probleem met deze koppel omvormer zijn er volgens de dealer wel…
Laatste antwoord door Lundy, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik ben sinds een paar weken het trotse eigenaar van een Kia Sorento EX 2.5 CRDI uit 2004. Nou is mij ondertussen het volgende opgevallen, waar ik zo m'n vraagtekens bij heb: - Bij snelheden boven de 110 km/u, hoor ik bij het loslaten van het gaspedaal een brom. Todat ik weer op de 110 km/u zit. - ik weet niet of m'n brandstofmeter het doet. Bij het omdraaien van het contact doet deze het niet en ook niet als ik bijna moet tanken (Heb er laatst 70 liter ingegooid, dus zal wel tijd worden denk ik zo). Volgens de handleiding moet deze ook aan gaan bij het het omdraaien van het contact. Ik richt mij eerst even op het forum, voordat ik bij de dealer vragen ga stelle…
Laatste antwoord door oldtimerton, -
standaard velgen
door rpg- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Misschien is dit een te simpele vraag... maar ik ben in het bezit van een sorento lx. deze is voorzien van standaard velden en 225 banden. Omdat het omwisselen van zomer en winterbanden mogelijk de velgen kan beschadigen, ben ik op zoek naar een setje extra velgen. Maar mijn vraag is kunnen de 245 banden ook op de standaard velgen en passen deze gewoon onder de lx of steken ze uit waardoor met opspattend vuil de lak beschadigd. groeten, Ruud
vraagje???
door michel-utrecht- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Weet iemand of je het achteruitrijpiepje uit kan zetten? Het is namelijk erg stroorend als je met een aanhanger achteruit rijdt. En hij ziet die dan als erg dicht bij en hoor je dus 1 lange piiiep als je achteruit rijdt. ik hoop dat iemand een tip heeft voor me. Helemaal uit zetten doe ik liever niet want zonder aanhanger is het ideaal.
Laatste antwoord door denniss, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Kia is going to race at Nurnburg Ring 24-hours with this hot looking machine: More: Kia at "Ring"
Laatste antwoord door CaVeY^, -
Homokineten
door shumafan- 14 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Wanneer ik een bocht naar links neem en gas geef hoor ik een kloppend geluid. Mijn garage zei dat de homokineten versleten zijn. Wie weet wat het kost om ze te laten vervangen? Kan het kwaad om er mee door te rijden? Wil
Laatste antwoord door jonge235, -
- 8 antwoorden
- 4,2k weergaven
het weekend de auto gewassen, schrok van het plekje op het dak. Dit bleek een klein plekje te zijn ongeveer 2 cm en allemaal scheurtjes in de lak. Effe naar de dealer gereden en hier verhaal (garantie) gehaald, maar ja vogelpoep verf op waterbasis en geen garantie allemaal dingen die ik niet wilde horen. Ik heb mijn KIA SPORTAGE nu 1,5 jaar en nu vreet de vogelpoep mijn lak op??????? Zijn er mensen die met het zelfde probleem zitten. groetjes Pierre
Laatste antwoord door Takis, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ik wil een Parot carcit inbouwen welke over de speakers van de auto gaat. Hiervoor moet ik aan de aansluitconnector van de autoradio komen. Ik heb geen idee hoe ik de autoradio moet demonteren. Is er iemand die dit wel weet gaarne een demontage instructie toezenden
Laatste antwoord door pibipi, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zag dat m'n toch redelijk jonge Sorento olie drupt op de tegels van m'n garage Niet veel maar toch! Valt onmiddellijk op omdat de vloer hartstikke schoon is Zal wel een oliekeerring zijn maar vind dat wel erg vroeg voor een auto van 16 maanden jong/oud Nu maar het oliepeil heeeel regelmatig in de gaten houden..... Afspraak gemaakt met de dealer Let's wait&see Wordt vervolgd
Laatste antwoord door willem1, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Kia has just released the first preview of upcoming Kia Soul concept, called Soul Burner. Click here for high resolution image and other data: http://www.kia-world.net/index.php/2008/02/19/kia-soul-burner-concept-car/
Laatste antwoord door ata10, -
Betere Krukas ?
door josua- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo vanaf welk bwj. heeft de picanto betere ( steviger) krukassen gekregen? gr. jos
Laatste antwoord door Tazteam, -
vandaag een zware, vervelende dag. ik sta met mijn gezin een weekje op de camping, en bij het wegzetten van de auto op de parkeerplaats (autovrije camping), schiet mijn voet per ongeluk van de koppeling waardoor ik mijn Sorento en een Astra van iemand anders flink beschadig. Eerste indruk is dat het linkerachterlicht kapot is, de deur ontwricht (die bleef haken achter een boom), een groot aantal flinke krassen, trekhaak verbogen, grote deuk aan de linker zijkant om nog maar te zwijgen over alle krassen... Ik baal als een stekker nu; ik had m eigenlijk nog maar net (2 maandjes) en had net een aantal verbeteringen doorgevoerd... Waarschijnlijk is de schade nog voor mijz…
Laatste antwoord door josua, -
pioneer navigatie
door kiaso- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vraag : gps van de pioneer radio/nav in mijn nieuwe Sorento ziet niet of te weinig satelieten welke je kan cotroleren in -basisis instelling- hardware- aansluitingen. De sor rijd verder goed, goede automaat ( zelfs in cruise + en _ ), Let op dat je een volwaardig reserve wiel er onder zet! groet kiaenzo. ps verbruik : gem. 1: 7,8
Laatste antwoord door robin, -
instructe boekje
door gerard- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
wie kan mij helpen aan een instructie boekje in het NEDERLANDS van een sorento 3.5 V6 uit 2003
Laatste antwoord door gerard, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heb een radio ingebouwd en nu doet de verlichting dashbord (snelheidsmeter en toerenteller) en handschoenenkastje het niet meer . Radio weer losgekoppeld en nog altijd niet werkend . Zekeringen gecontroleerd en gewisseld. Kan geen losse contacten vinden. Waar zitten nog meer mogelijke verbindingen? Wie heeft er een idee waar dit aan kan liggen?
Laatste antwoord door borger, -
Carterbescherming
door Alex- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Sorentoliefhebbers, Ik ben nog op zoek naar een echte carterbescherming voor mijn Sorento, niet zo'n verlenging van een bullbar of pushbar. Ik rijd immers regelmatig in bossen om brandhout te halen en ik zou niet graag mijn motor kapotrijden tegen een boomstronk. Kan ik die best origineel bestellen of zijn er offroaders onder jullie die er ergens anders eentje gekocht hebben of misschien zelf gemaakt hebben ? Groeten, Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
volgens onze dealer zijn deze niet verkrijgbaar voor de sportage 2008 we zitten al 3 maanden te wachten en krijgen nu dit te horen balen dus zijn er mischien dealers die dit wel kunnen ???? of heeft iemand anders een idee MVG wilco/mirella
Laatste antwoord door Kia Fan,