Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
hey allemaal ben voor de eerste keer op dit forum... Heb na het lange denkwerk besloten om de knoop door te hakken en heb hem besteld KIA (2,5 diesel ) Sorento Style. Wordt tussen 14 dagen a een 1 maand geleverd. Nu mijn vraag aan de sorento rijders wat is jullie ervaring met de recente sorento,is hij OK ? moet ik op iets letten ?, het verbruik?, ...en dergelijke
Laatste antwoord door Stanley Efu, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ben (sinds kort) eigenaar van een Sorento 2.4EX bj 2003. Auto functioneert naar tevredenheid, lust graag een aardig slokje , maar rijdt verder ok. Wat me opvalt is echter dat de climate control wat vreemd lijkt te functioneren/reageren. Er wordt (pas) warme(re) lucht geblazen als ik de temperatuur op 26 graden of hoger zet. Daaronder is de geblazen lucht werkelijk ijskoud. Bij een ingestelde temperatuur van 24 graden wordt het een ijskast in de wagen. Ben benieuwd of er andere bezitters zijn die dit misschien (her)kennen..... Wellicht is er zelfs een oplossing Dank!
Turbo Sorento 2.5 crdi kapot
door Gast Winkster- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik heb vandaag mijn turbo vanmijn Sorento diesel naar de Sorento hemel geholpen. Wie weet waar ik een ruil turbo vandaan kan halen en wat kost een turbo eigenlijk? Alvast bedankt voor de reactie . Jan
ik wil graag een din 1 radio inbouwen in mijn kia sportage uit 2006, console verwijdert afdekplaatje verwijdert maar nu zie ik alleen een zwart gat geen ondersteuning voor een radio wat heb ik nog meer nodig om een radio in te bouwen, bedrading is gelukkig wel aanwezig, alleen hoe zet ik de radio vast.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Windgeruis portieren
door Gast Jaap van Deursen- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben hartstikke content met mijn Picanto maar heb het volgende probleem ervaren: Al rijdend merk ik dat de bovenzijde van de voorportieren wijkt en veel windgeruis geeft. Je voelt de bovenkant heen en weer gaan en je kunt je vinger er tussen stoppen. Is dit normaal en is dit is te verhelpen door ze beter af te stellen/af te hangen? Ik heb dit echt nog nooit gemerkt bij andere automerken. Of is dit gewoon een ontwerpfout en niet zo degelijk gebouwd? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Kia just released three official images of it's upcoming SOUL crossover. You can see the images and read the press release here: Today Kia released first official images of it's Soul crossover. Here are some images and press release: http://www.kia-world.net/index.php/2008/05/22/kia-releases-official-images-of-its-2009-soul-crossover/ What do you think of it?
Laatste antwoord door ata10, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
me zekering van me linker achterlichtje brand steeds door heeft er iemand een tip voor mij
Laatste antwoord door Rio-man, -
klepspeling
door chris- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
goedendag is er iemand die me de klepspeling kan verstrekken van een 2.0 16v cvvt?
Laatste antwoord door chris, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Heb al een artikel gepost met een vraag over het inbouwen van een dubbel (2) din audio-systeem in de Sorento. Inmiddels begrepen dat dat kan - de ruimte is ervoor aanwezig. Maar is het misschien ook mogelijk te werken met een 1-din audio-systeem met een uitklapscherm? Zoiets als in de afbeelding hieronder dus..... Waarom deze vraag? Omdat de bovenkant van de console waarin het audio-systeem ingebouwd wordt een overhang heeft (steekt dus uit, een soort luifeltje), was ik ervanuit gegaan dat een klapscherm daar tegenaan komt als je m uitklapt. Nu meen ik ergens een foto gezien te hebben van een Sorento die toch gewoon zo'n 1-din uitklapsysteem gemonteerd had. Du…
Laatste antwoord door Profit2U, -
VAN PICANTO NAAR PANDA
door Gast Paul van Gils- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
De kogel is door de kerk . . . . . na 18 maanden hebben we de hoop opgegeven. Er staat nog wel een afspraak met de dealer om weer naar het trillen te kijken, maar vandaag hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe Fiat Panda Edizione Cool gekocht. Gelukkig hebben we een hele goeie deal gemaakt zodat de financi?le schade niet zo heel erg groot is. Jammer dat we zo'n slechte ervaring met onze Picanto hebben gehad, hopelijk hebben we meer plezier van onze Panda . . . we kunnen niet wachten tot de aflevering! !
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heb al even in het forum gezocht, maar kan niet zondermeer een antwoord vinden... Dus maar even een forum post. Ik ben in het bezit van een Sorento 2.4 EX bj 2003 en vraag mij af of het mogelijk is om een navigatiesysteem van dubbel-din hoogte in te bouwen zonder daarbij aanpassingen aan het dashboard te maken. Dus niet zagen of zo, maar gewoon de huidige 1-din hoge radio eruithalen, smalle opbergbakje eronder verwijderen en is er dan ruimte/hoogte genoeg voor een 2-din? Dank voor een reactie!
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
2010 Kia Spectra
door ata10- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
http://www.kia-world.net/index.php/2008/02/16/2010-kia-td-spectra-spoted-again/#comment-2284
Laatste antwoord door ata10, -
C'eed Reviews
door RML- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Cee?d Sporty Wagon 1.6 CVVT X-ecutive (2008) Een kinderpartijtje of een bezoek aan een winkelcentrum of bouwmarkt? Met de Kia Cee?d Sporty Wagon ben je van alle markten thuis. Het is een heuse ?lifestyle-station, een variant die we tot voor kort alleen in de hogere segmenten tegenkwamen. Kia is het stadium van lachertje-vande-weg allang gepasseerd is. Op z?n vreemde naam na is de Cee?d Sporty Wagon een serieuze auto die er allesbehalve beroerd uitziet. Origineel is het allemaal weliswaar niet, maar dat zal de Kia-koper waarschijnlijk worst wezen. Kia heeft de Cee?d een relatief bescheiden styling meegegeven, waarmee je niemand voor het hoofd stoot. Dat kun je uiteraard …
Laatste antwoord door RML, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Na 4,5 jaar is het er toch van gekomen, de Shuma gaat de deur uit. Vandaag de verkoop ondertekend en eind van de maand lever ik hem in. Ik mag nog 2 weken van hem genieten en dan is het echt voorbij. Ik vind het jammer, maar per 1-9 begin ik bij een nieuwe baas en dan kan ik op de fiets. Aangezien Wendy ook al een auto heeft zou de Shuma de hele tijd voor de deur staan en geld kosten. Dave
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Je kunt blijkbaar werkplaats handboeken downloaden. Maar op deze site: http://www.kiatechinfo.com/viewer/default.asp?group=shop kan ik geen picanto vinden, heeft de picanto daar een andere naam soms? gr Wim
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Betere krukas?
door willem.l- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Lees net het antwoord, van tazteam, op een eerdere vraag van iemand over de verbeterde krukassen. Ik heb een 2e hands Picanto gekentekend op 5 Dec 2005. Waar kan ik info krijgen of deze Picanto al daarmee voorzien is. De garage alwaar ik deze gekocht heb kon hierover geen uitsluitsel geven. Wie heeft deze info?
Laatste antwoord door willem.l, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Leuk als we allemaal laten weten hoe we over onze auto denken op Autoweek, daardoor krijgen anderen een goed idee over de eigenschappen en de kwaliteit van de C'eed(s). Directe link naar MyReview C'eed Let op! De Pro_C'eed en de C'eed Sporty Wagon vallen hier ook gewoon onder!
Kia Pro ceed
door CaVeY^- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
HEYZ nu eindelijk is me Pro ceed aangekomen bij de dealer. Gelijk een kijkje wezen nemen en wat foto's gemaakt!!! Was wel erge bagger weer maar toen het even droog was naar buiten gerend om te kijken naar de auto. hier wat foto's bij de dealer. Auto moet nog rijklaar worden gemaakt, hoop dat ik hem aankomende week heb want heb nu net 2 weken vakantie, lekker inrijden
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo allen Ben nieuw hier, heb nu ongeveer 2.5 mnd. een Picanto LX van dec. 2005. Een smetteloos karretje! Rijd perfect, stuurd strak en zit lekker. Zit een fijne radio met ingebouwd nav. syst. in. Benzine verbruik is mij in tegenstelling tot andere horror verhalen niet tegen gevallen. Een snelwegrit over 300km 1 op 20,7 Daarna alleen 3 mix ritten gereden tot de tank 3/4 leeg was 1 op 17,6 1 op 17,4 en 1 op 17,2. Wat vooral prettig is, zijn de vele opberg vakje in de wagen. Heb daarvoor altijd middenklassers gehad die dit bij lange na niet hadden. Ik heb bv. nog nooit een auto gehad waar je een flinke paraplu onder het stuur kwijt kon, moest altijd in de kofferbak…
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Ik heb sinds kort een tikkend krakend geluid rechtvoor wanneer ik rem en heel soms als ik optrek. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat dit bij remmen vandaan komt. Ik heb een Rio LS uit 2003.
lijkt me leuk een kia joice topic
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Een verzameling C'eed filmpjes voor de liefhebbers, niet alles zal op de interesses inspelen maar wellicht zit er wat voor je tussen. C'eed C'eed vs Golf vs i30 (Duits) C'eed vs Toyota Auris (Duits) Tuning foto's Beurs filmpje (tot 28 sec de C'eed) (Geen commentaar) Introductie fimpje (Geen commentaar) C'eed SW C'eed SW vs Golf Station (Duits) C'eed SW op de beurs vanaf 33 Seconden Commercial C'eed SW 'review' (Engels) Pro_C'eed Beurs filmpje (vanaf 28 sec de Pro_C'eed) (Geen commentaar) Race/Rally filmpje Onboard camera positie filmpje (Rally) Rijtest (Turkije) Pro_C'eed vs Audi A3 (Duits) Deze post zak ik continu bijwerken, wellicht ook een suggestie? …
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vanwege een uitnodiging van een naar de US geemigreerd familielid besloten we nog een paar weken vakantie in Californie eraan vast te knopen Een Sportage gehuurd (ofschoon Sorento-rijder), vanzelfsprekend benzine-uitvoering en automaat en een 2000 miles (ca. 3200 km) gereden En ik moet zeggen, de Sportage viel me helemaal niet tegen! Weerde zich goed op de kolossale 6 of 8 of 10-baanswegen van L.A. maar ook de steile (!) achterafweggetjes in de parken m.n. die in Sequoia. Pittig, goede wegligging, snerpend 6-pittertje, goede remmen en 2 flinke koffers, allemaal geen probleem! Tja ofschoon de 'gasprices' het onderwerp van dagelijks gesprek zijn, zijn die voor een Europ…
Laatste antwoord door willem1, -
Picanto verlagen?
door Mauri- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik wil mischien mijn picanto verlagen voor betere wegligging natuurlijk en als ik een bocht maak gaat me pica zo overhellen. Hoeveel milimeter moet ik nou gaan verlagen ? En welke site zijn er goeie veren verkrijgbaar ? Kan elke garage me veren vervangen ? Gr Mauri
Laatste antwoord door dennisb, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik heb net een Kia Sportage 2.0TD van 2000 gekocht en het viel mij op dat er nog al wat speling in de transmissie is. ALs ik het gas lot laat lijkt het of er een gat is... volgens de dealer is het normaal met dit soort transmissie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor deze auto?
Laatste antwoord door Peer,