Kia Modellen
-
C'eed Reviews
door RML- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Cee?d Sporty Wagon 1.6 CVVT X-ecutive (2008) Een kinderpartijtje of een bezoek aan een winkelcentrum of bouwmarkt? Met de Kia Cee?d Sporty Wagon ben je van alle markten thuis. Het is een heuse ?lifestyle-station, een variant die we tot voor kort alleen in de hogere segmenten tegenkwamen. Kia is het stadium van lachertje-vande-weg allang gepasseerd is. Op z?n vreemde naam na is de Cee?d Sporty Wagon een serieuze auto die er allesbehalve beroerd uitziet. Origineel is het allemaal weliswaar niet, maar dat zal de Kia-koper waarschijnlijk worst wezen. Kia heeft de Cee?d een relatief bescheiden styling meegegeven, waarmee je niemand voor het hoofd stoot. Dat kun je uiteraard …
Laatste antwoord door RML, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Na 4,5 jaar is het er toch van gekomen, de Shuma gaat de deur uit. Vandaag de verkoop ondertekend en eind van de maand lever ik hem in. Ik mag nog 2 weken van hem genieten en dan is het echt voorbij. Ik vind het jammer, maar per 1-9 begin ik bij een nieuwe baas en dan kan ik op de fiets. Aangezien Wendy ook al een auto heeft zou de Shuma de hele tijd voor de deur staan en geld kosten. Dave
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Je kunt blijkbaar werkplaats handboeken downloaden. Maar op deze site: http://www.kiatechinfo.com/viewer/default.asp?group=shop kan ik geen picanto vinden, heeft de picanto daar een andere naam soms? gr Wim
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Betere krukas?
door willem.l- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Lees net het antwoord, van tazteam, op een eerdere vraag van iemand over de verbeterde krukassen. Ik heb een 2e hands Picanto gekentekend op 5 Dec 2005. Waar kan ik info krijgen of deze Picanto al daarmee voorzien is. De garage alwaar ik deze gekocht heb kon hierover geen uitsluitsel geven. Wie heeft deze info?
Laatste antwoord door willem.l, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Leuk als we allemaal laten weten hoe we over onze auto denken op Autoweek, daardoor krijgen anderen een goed idee over de eigenschappen en de kwaliteit van de C'eed(s). Directe link naar MyReview C'eed Let op! De Pro_C'eed en de C'eed Sporty Wagon vallen hier ook gewoon onder!
Kia Pro ceed
door CaVeY^- 11 antwoorden
- 4k weergaven
HEYZ nu eindelijk is me Pro ceed aangekomen bij de dealer. Gelijk een kijkje wezen nemen en wat foto's gemaakt!!! Was wel erge bagger weer maar toen het even droog was naar buiten gerend om te kijken naar de auto. hier wat foto's bij de dealer. Auto moet nog rijklaar worden gemaakt, hoop dat ik hem aankomende week heb want heb nu net 2 weken vakantie, lekker inrijden
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo allen Ben nieuw hier, heb nu ongeveer 2.5 mnd. een Picanto LX van dec. 2005. Een smetteloos karretje! Rijd perfect, stuurd strak en zit lekker. Zit een fijne radio met ingebouwd nav. syst. in. Benzine verbruik is mij in tegenstelling tot andere horror verhalen niet tegen gevallen. Een snelwegrit over 300km 1 op 20,7 Daarna alleen 3 mix ritten gereden tot de tank 3/4 leeg was 1 op 17,6 1 op 17,4 en 1 op 17,2. Wat vooral prettig is, zijn de vele opberg vakje in de wagen. Heb daarvoor altijd middenklassers gehad die dit bij lange na niet hadden. Ik heb bv. nog nooit een auto gehad waar je een flinke paraplu onder het stuur kwijt kon, moest altijd in de kofferbak…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Ik heb sinds kort een tikkend krakend geluid rechtvoor wanneer ik rem en heel soms als ik optrek. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn. Ik heb het idee dat dit bij remmen vandaan komt. Ik heb een Rio LS uit 2003.
lijkt me leuk een kia joice topic
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Een verzameling C'eed filmpjes voor de liefhebbers, niet alles zal op de interesses inspelen maar wellicht zit er wat voor je tussen. C'eed C'eed vs Golf vs i30 (Duits) C'eed vs Toyota Auris (Duits) Tuning foto's Beurs filmpje (tot 28 sec de C'eed) (Geen commentaar) Introductie fimpje (Geen commentaar) C'eed SW C'eed SW vs Golf Station (Duits) C'eed SW op de beurs vanaf 33 Seconden Commercial C'eed SW 'review' (Engels) Pro_C'eed Beurs filmpje (vanaf 28 sec de Pro_C'eed) (Geen commentaar) Race/Rally filmpje Onboard camera positie filmpje (Rally) Rijtest (Turkije) Pro_C'eed vs Audi A3 (Duits) Deze post zak ik continu bijwerken, wellicht ook een suggestie? …
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vanwege een uitnodiging van een naar de US geemigreerd familielid besloten we nog een paar weken vakantie in Californie eraan vast te knopen Een Sportage gehuurd (ofschoon Sorento-rijder), vanzelfsprekend benzine-uitvoering en automaat en een 2000 miles (ca. 3200 km) gereden En ik moet zeggen, de Sportage viel me helemaal niet tegen! Weerde zich goed op de kolossale 6 of 8 of 10-baanswegen van L.A. maar ook de steile (!) achterafweggetjes in de parken m.n. die in Sequoia. Pittig, goede wegligging, snerpend 6-pittertje, goede remmen en 2 flinke koffers, allemaal geen probleem! Tja ofschoon de 'gasprices' het onderwerp van dagelijks gesprek zijn, zijn die voor een Europ…
Laatste antwoord door willem1, -
Picanto verlagen?
door Mauri- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik wil mischien mijn picanto verlagen voor betere wegligging natuurlijk en als ik een bocht maak gaat me pica zo overhellen. Hoeveel milimeter moet ik nou gaan verlagen ? En welke site zijn er goeie veren verkrijgbaar ? Kan elke garage me veren vervangen ? Gr Mauri
Laatste antwoord door dennisb, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb net een Kia Sportage 2.0TD van 2000 gekocht en het viel mij op dat er nog al wat speling in de transmissie is. ALs ik het gas lot laat lijkt het of er een gat is... volgens de dealer is het normaal met dit soort transmissie. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor deze auto?
Laatste antwoord door Peer, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, ik heb me zojuist aangemeld bij deze forum club. Ik rijdt al enkele jaren een Sportage 2.0 met G3 systeem. In het begin had ik veel last van 'back-fire', ik dacht eerst dat het aan mij lag omdat ik gewend was diesels te rijden en dus waarschijnlijk te laag in het toerental optrok. Dat bleek echter niet het geval. De bobines waren ingescheurd (vergaan) en 'lekte'daar stroom, waardoor de ontbranding niet goed getimed kon worden. Later liep de moter wisseldend slecht op gas. Het leek alsof er geen gas in de motor kwam. Als ik 80 reed en nam de voet van de gaspedaal dan remde de wagen sterk af op de motor. Voor mij een teken dat hij niet op alle cilinders liep. Ook …
Laatste antwoord door Peer, -
hey, ik heb van de week xenon ingebouwd in mijn picanto, resultaat: perfect ik kan het iedereen aanraden. ik zit alleen met het volgende: mijn dimlicht brand als ik mijn grootlicht aan doe en grootlicht branch als ik mijn dimlicht aan doe dus net andersom mijn vraag is weet iemand hier een oplossing voor? ik heb in totaak 4 draden: rood= komt van de lamp vandaan> deze is op de rode aangesloten op de orginele stekker zwart= 2 maal vanuit de lamp, 1 hiervan is aangesloten op de massa die vanaf de balast komt en een zwarte - massa afkomstig van de ballast
Laatste antwoord door Mauri, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hoi. Ik heb een Kia RIO LS uit 2001 en die heeft van zichzelf al centrale deurvergrendeling. Nu wilde ik deze op afstandsbediening en dus ben ik na Heuts gegaan en heb me een Remote CV kit gekocht. Heuts kon hem niet inbouwen wegens te kort aan elcetro monteur. Op zich ziet het er niet moeilijk uit in de handleiding. Alleen de vraag: Waar zit het Motortje voor de CV in mijn RIO?
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Deze is weer nieuw Bij mijn Sorento is de benzine meter vreemd aan het doen. Bij een halve tank staat hij op leeg en opeens loopt hij weer op om vervolgens weer af te zakken. Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest. Ik hoop eigenlijk dat een van jullie er meer vanaf weet. ( Ik heb trouwens ook geen garantie meer. Voorheen heb ik altijd toyota en honda gereden, maar die hadden nooit dit soort kwaaltjes. Voor alle duidelijkheid, ik ben echt wel een Sorenta man, maar ik hoop dat er geen nieuwe problemen bijkomen. Groeten Ruud
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Voor de tweede keer in korte tijd moet ik een nieuwe antenne (laten) plaatsen. De kosten bedragen 89 euro ex. BTW. Kan dit goedkoper? En hoe kan zelf de bestaande antenne verwijderen en een andere antenne plaatsen? Graag jullie reacties.
Laatste antwoord door roosendaal, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo! ik ben net nieuw en heb even een vraagje. Mijn ouders hebben overtijd een carens gekocht met daarbij de AC 190DV, das radio,tv,gps en dvd in een. En nu lukt alles perfect, maar als ik een dvd instop dan komt er een blauw scherm op: gebruik dit niet tijdens het rijden, ook niet als we niet rijden maar gewoon de sleutel insteken (das nodig om hem aan te zetten) ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt me niet, het blauwe scherm blijft er staan... het geluid werkt overigens wel...buiten het beeld. kunnen jullie mij helpen, we vertrekken morgen op vakantie...en kzou dan grag dvd kijken, dankje! x
Laatste antwoord door jonge235, -
Inhoud brandstoftank
door Alex- 10 antwoorden
- 5,3k weergaven
Volgens het instructieboekje is de inhoud van de brandstoftank ongeveer 80 liter en gaat het waarschuwingslampje aan bij zo'n 12 liter. Om te juist te weten wanneer ik moet tanken, heb ik gisteren eens gereden tot het lampje aanging. In theorie had ik nu nog 12 liter in de tank maar het boordcomputertje gaf een rijbereik van nog 89 km aan. Dat op zich leek mij al vreemd, maar nog vreemder werd het toen ik tankte; er kon namelijk 79,7 liter in de tank ! . Ik heb hem weliswaar getankt tot hij net niet overliep, maar volgens mij is tankinhoud inclusief vultuit toch geen 92 liter. Ik weet best dat de vermelde tankinhoud een benadering is en dat het boordcomputertje slechts…
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Check deze eens..... http://nieuws.maleisie.be/2005/20051004_het_maleisische_dk_schweizer_hult_autos_in_leder.html http://www.dk-schweizer.com/
Laatste antwoord door xychix@hotmail.com, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi allen, Ik heb al een paar maal gemerkt dat mijn Sorento heel af en toe aarzelend herneemt. Soms, bij het hernemen na een verkeersdrempel (en alleen dan), reageert de auto niet op het gaspedaal gedurende pakweg 1 seconde. Bij het indrukken van het gaspedaal gebeurt er eventjes niets; na 1 seconde herpakt hij zich, schakelt hij en vertrekt opnieuw. Toen dit voor het eerst voorkwam dacht ik dat hij stilgevallen was. Dit euvel komt zowel voor bij warme als koude motor/versnellingsbak. Wat deze ?panne? moeilijk op te lossen maakt, is het feit dat ze maar af en toe optreedt. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of tips wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een sorento 2.4 van 2003. Ik heb het advies gekregen om mijn interieurfilter te vervangen maar ik weet niet waar het zit of hoe ik het moet losmaken? Helaas heb ik geen boekje waar het in staat. wie kan me helpen.
Laatste antwoord door vranken, -
speciaal luchtfilter
door rpg- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vraagje Heeft iemand van jullie ervaring met een KN luchtfilter op een Sorento 2.4 ?? Volgens sommige mensen, zou het verbruik omlaag gaan en de prestaties verbeteren. Graag jullie reactie. Ruud
Laatste antwoord door vranken, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Zijn er nog plekken in nederland waar ik legaal een klein rondje door t zand kan rijden? Ik ga morgen mijn sorento ophalen en wil graag ook even met de Low spelen. Hoeft niet heel heftig te zijn. Er is nog een stuk braakliggend zand bij almere langs de a6. Heeft iemand enig idee of het gedoogd word wanneer ik daar de werking van mijn low gear test? weet iemand wat een eventuele boete kost? tnx
Laatste antwoord door jonge235,