Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
heb mijn pro cee'd 7 weke geleden besteld en zou er over 2 weke moete zijn maar eerste week van december is het in esse tuningshow en zou er graag mij led verlichting van meebrengen , weet er mss iemand wat er voor lampjes in de binneverlichting zit ? ( verlichting in het dak ) ga er ook mijn standverlichting van meebrengen : pilot w5w m.v.g.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
cruise control
door ken 7- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
hallo ben nu al een jaar een trotse bezitter van een kia sorento 2005. ik ben al een jaar aan het rondrijden voor mijn cruise control te laten maken van garage naar garage maar wordt altijd doorverwezen. ook aangetekende brieven gestuurd naar kia BINNEN de garantieperiode maar werd nogmaals niet verdergeholpen. nu is hij toch binnen bij kia van gansen deurne (antwerpen). ging
Laatste antwoord door Alex, -
krukaspoelie
door lund 1775- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
beste sorento rijders, ik heb een sorento van 2003. mijn probleem is dat mijn krukaspoelie dus de as die uit het motor blok komt die alle poelies aandrijft, is bij mij al 3x stuk geweest nu binnen 15000km weer stuk net buiten de garantie van een jaar ,en om dat ik nu met mijn werk dicht bij huis zit rij ik maar 2 dagen per week dus dit is mij pech, want zit ik ver weg met mijn werk had het al lang en binnen de garantie gebeurt. is dit bij iemand ook al eens gebeurt die al buiten zijn garantie zat vergoed werd door kia nl. die as is bij mij dus nooit deugelijk gemaakt, en op dit punt mag zoiets niet stuk gaan, want je kan zo je motor in de soep laten draaien.met dit pr…
Laatste antwoord door lund 1775, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
mijn vader heeft net een 3jaar oude picanto gekocht,en hij vertelde dat hij opeens niet meer wilde schakelen ,motor afgezet ,daarna weer aan en toen schakelde hij weer ,kan dit kwaad en wat kan t zijn,kia garage wist t niet ,gewoon aankijken
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
hallo, ik heb een kia sephia gtx 1994. fantastische auto maar de (kachel)ventilator doet het alleen maar op de hoogste stand. behoorlijk irritant . weet iemand hoe ik dit kan repareren? groetjes, ed
Laatste antwoord door Kiatech, -
- 6 antwoorden
- 5k weergaven
Beste Sorentorijders, Sinds 1 jaar ben ik een hele tevreden berijdster van mijn Sorento, 2.4 uit 2004. Het is en blijft een feestje! Maar... sinds kort gaat het controlelampje van de 4WD na een tijdje rijden branden. Ben bij de dealer geweest, heeft geen idee, het advies was nieuwe banden. Trouw als ik ben heb ik het advies opgevolgd, maar jullie raden het al!! Het lampje gaat weer knipperen. De dealer heeft eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen. Hebben jullie dit al eens ervaren en zo ja, hoe kan ik het oplossen en wat betekend het eigenlijk als het lampje gaan knipperen. Groeten van Girlpower
Laatste antwoord door nonkel_b, -
Het is natuurlijke een duivelse vraag maar welke banden zijn 't meest geschikt voor de Sorento? Heb er nu standaard Kuhmo Road Venture ST tubeless 107H in de maat 245/65 R17 omliggen (Sorento 2) Zoek eigenlijk een geschikte band voor laten we zeggen 75% gebaand en 25% ongebaande wegen Wie heeft ervaring? En hoe bevallen de Kuhmo's na verloop van tijd? En in het terrein?
Laatste antwoord door kiaso, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heb sinds kort een Kia Rio. Ben niet zo'n autofreak, of eigenlijk wel, maar ik heb er geen geld voor. Met deze Kia kreeg ik vreselijk veel auto voor weinig geld, en toto nu toe met heel veel plzier gereden. Ik heb enkel
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Naast de huidige Sportage 2.0 (2WD) Ambition, de Kia Pro'Ceed 1.4 Challenge is er een Sorento 2.4i (4WD) aangeschaft. Momenteel dus 3 Kia's in de familie. De Sorento is een prive auto, de Sportage en de Pro'Ceed van de (eigen) zaak. De Sorento zal gebruikt worden voor zijn trekkracht, hij moet immers een dubbel paards paardentrailer gaan trekken (1800 KGS). Maar mijn vader en ik zijn van plan wat 4WD events te bezoeken om zo een nieuwe hobby te starten Wellicht dus tot een volgend event!
Laatste antwoord door RML, -
lampjes vervangen die boven de radio zitten
door Gast ernst westerweel- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
boven de radio zitten lampjes van de mislampen voor / achter achteruit verwarming hoe kan je die lampjes vervangen wat moet je verwijderen om bij deze lampjes te kunnen wie help mij daar wie heeft dit wel eens gedaan
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
knipperlichten gekocht met ledlampjes... alleen werken ze niet, wel normaal spanning. Heeft iemand hier ervaring mee?
ik zoek een achter dak spoiler voor een kia joice
Laatste antwoord door nibakia, -
- 5 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo Mensen Mijn vraag is deze zijn er meer personen die regelmatig problemen hebben met hun Multiriem en of met hun dynamo. ik heb mijn multiriem in januari van dit jaar vervangen en nu gaat hij het zelfde geluid maken dat hij deed voor hij vervangen werd. Nu kan het ook zijn dat het lager van mijn dynamo versleten is maar dat zal de garage uit moeten zoeken. Ik hoop snel een reactie te horen
Laatste antwoord door freeman, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Allereerst super dat er een forum voor de Kia bestaat. Wij hebben een nieuwe Kia Picanto gekocht welke waarschijnlijk volgend jaar januari geleverd wordt. Nu wil ik graag zwarte achterlichten erop, kan iemand mij misschien vertellen of deze ergens te krijgen zijn? Ik heb het halve internet al afgespeurd en tot op heden niets gevonden. By the way we hebben een witte besteld en willen deze ook laten pimpen met van die zwarte striping stickers die je bij www.mijnpicanto.nl kunt bestellen. Heeft iemand ook daar misschien ervaring mee, dat de stickers los laten bv of als je ze eraf wil enorm kleurverschil krijgt?? Ben benieuwd, ik zie naar jullie berichtjes…
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Komende week haal ik mijn gekochte Sportage V6 2.7 op die 54.000 km heeft gelopen op LPG-G3. Er zit geen Flash-Lube systeem ingebouwd wat ik toch merkwaardig vind. Zeker bij een auto met zo'n zware motor. Zal toch aardig heet worden. Heeft iemand ervaring met zelf inbouwen van FL en heeft diegene dan misschien wat suggesties?
Laatste antwoord door Habo, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een Kia Rio 1.5 hatchback van 2000 sinds een paar maanden. Mijn probleem is dat de autogordel af en toe ineens los schiet. Al controleer ik hem extra voor ik weg rij, wil hij onderweg toch los gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Laatste antwoord door rio-rijder, -
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Wist niet dat er een Kia club bestond ??? Leuk.....zo'n forum van picanto-bezitters! 6 jaar een peugeot 306 gehad, maar zoveel ellende gehad met die auto dat we maar voor een ander merk zijn gegaan. Een kleinere auto leek ons wel een goede optie gezien de hoge brandstofprijzen.....maar word wat onzeker over de brandstofverbruik verhalen hier. Maar we zien wel. 1 ding is zeker.....dit is echt de leukste auto onder de kleintjes van de weg. Een hele mooie zwart pica gekocht in A'dam bij hyundai(inruilertje) die we a.s. woensdag gaan halen. Oh ja....bouwjaar is januari 2007, hopen dat dat wel een beetje een bouwjaar is na alle kinderziekten van dit …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, Ik wil even melden dat er steeds meer gevallen zijn dat er diesel is die besmet is met een bacterie die er voor zorgt dat het brandstof filter vestopt raakt. Ik heb zelf dit probleem al gehad. garage kon het niet vinden met uitleescomp. maar nadat het brandstof filter was verwijdert zag men het probleem. Filter vernieuwd en een bacterie dodend middel in de diesel toegevoegd heeft het probleem opgelost
Laatste antwoord door pvaningen, -
- 4 antwoorden
- 9,1k weergaven
ik heb een Kia RIO 1.3 uit 2004 en al vanaf dat ik hem heb sinds vorig jaar gaat het handremlampje branden als ik hard heb moeten remmen. Ik voel dan nog net niet het ABS gebibber in mijn pedaal maar ook bij een dergelijke noodstop gaat het lampje aan dus het zal de ABS wel zijn dan. Echter nu gaat het ook branden bij rustig remmen en blijft het dan nog wel een minuut branden. Dit lampje is toch een waarschuwing dat de ABS in werking is geweest ? Ik dacht nog aan het koudere weer dus ik checkte goed of mijn handrem greep geheel naar beneden was en of het schakelaartje soms blijft hangen maar aangezien het lampje pas aangaat bij remmen met het voetpedaal is dit het niet…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, mijn naam is Hans en sinds kort member, ik ga in het bezit komen van een sportage die geleverd gaat worden in januari 2009, nu komen mijn vragen: kan een van de lezeres mij laten weten welke dakdragers ik nodig heb? en kan je de achterverlichtingslampjes vervangen voor ledverlichting? En niet onbelangrijk waar kan ik dit halen? Bubbels
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Misschien dat de forum leden mij kunnen helpen met het onderstaande: Team Hartrijden.nl is in 2007 opgericht en bestaat inmiddels uit 8 vrijwilligers. Wij rijden in een unieke raceauto waarvan er binnen Europa maar een actief is op de circuits in Nederland, Belgie en Duitsland. In 2008-2009 rijden wij mee in de volgende competities: Dutch Supercar Challenge Dutch National Racing Team(DNRT) Wij worden als team ook regelmatig benaderd om op nationale en internationale beurzen te staan met onze raceauto. Wij hebben het afgelopen jaar onder andere op de volgende beurzen gestaan of demonstraties gegeven: ? Racesalon Rotterdam ? Auto&Tuning Rotterda…
Laatste antwoord door marcelvd, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik heb een Rio 1.5 hatchback uit 2003. Volgens het boekje zou ik een waarschuwingslampje voor de benzinemeter moeten hebben. Deze zou gaan branden wanneer er nog slechts een liter of 9 in de tank zit. Heb dat ding echter nog nooit zien branden, ondanks het feit dat ik wel eens 40 liter tank (capaciteit volgens boekje 45 liter) Ik vraag me nu af of dat lampje al vanaf het begin kapot is, of dat deze functie niet op mijn rio zit..... Verder heeft mij rio ook de bekende problemen: geen lak meer op de achterdeur handgrepen, ondanks dat deze nauwelijks worden gebruikt, geen lak meer op een deel van de ruitenwissers, 2x nw schokdempers achter (nu dus vooral geen kia…
Laatste antwoord door Anna, -
auto verkopen
door Gast schoenmakertje- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
ik heb het echt gehad met mn sorento....verbruik 1:4,8 basta!! ok ik kan er een gastank in leggen, maar daar heb ik ook geen zin meer in... zou t mogelijk zijn om de auto door de dealer terug te laten kopen, en hoeveel zou ik er dan bij in schieten? of toch particulier via autotrader of zo? iemand ervaring mee? Frans
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mede genieters van de Sorento. Nu ongeveer 6000 km genoten van mijn V6 3.3. echt geweldig. Alleen bij dat tanken geniet ik iets minder. Mijn vorige auto reed 1 op 20 diesel dus wel even omschakelen. Ik denk erover om gas in te laten bouwen heeft iemand hier al ervaring mee?
Laatste antwoord door willem1, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, IVM het verkrijgen van een bedrijfswagen. Heb ik vier originele 16" velgen voor een Kia Sportage 2005 over kompleet. Bedoeling was er winterbanden op te laten monteren. Alleen is dit er nog niet van gekomen. Op twee velgen zitten nog banden. Andere twee zijn leeg. Prijs 400,- Versturen is mogelijk. zijn verkocht Ook eventueel los te verkrijgen...............
Laatste antwoord door Gerrit Speelman,