Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hoi Allemaal, Ik heb een probleem met mijn uitlaat. Volgens mijn garage is hij niet lek maar hij rammeld als een gek. Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?? Een collega vertelde dat het misschien een los schildje in de demper kon zijn of een loszittend hitteschild. Is er hier iemand die raad weet? En weet iemand wat een nieuwe uitlaat kost? Wil
Laatste antwoord door Henk.W, -
deur speakers
door rpg- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
even voorstellen Ik ben Ruud en ben in het bezit van een Sorento 2.4 bouwjaar 2003 Ik ben van plan mijn deurluidsprekers te vervangen omdat een het begeven heeft, maar ik heb geen idee hou je het paneel uit de deur moet verwijderen op een manier dat je hem ook weer netjes kan monteren. als iemand hier tips over heeft... groeten uit Pijnacker
Laatste antwoord door willem1, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Kia heeft de verversings beurten van de versnellingsbak, tussenbak en differentieels aangepast voor de Sorento. Dit moet nu gebeuren om de 45.000 km. Wie kan mij vertellen welk merk en type olie zeer geschikt is voor de Sorento 2.4 ex Groeten John
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat bij een automatisch inschakelbare 4x4, een sensor op de achterwielen ervoor zorgt dat de voorwielen automatisch aangedreven worden als de achterwielen doorslippen. Maar hoe lang blijven die voorwielen dan ingeschakeld? Het lijkt me wat lastig indien je ?cht de voorwielen nodig zou (willen) hebben dat alleen bepaald wordt pas als de achterwielen doorslippen. Weet iemand hoe dat precies werkt en voor hoe lang? Marcel.
Meeting
door svandesande- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ben sinds kort blije Sorento rijder en zou graag eens weten of er weer eens een meeting is hier of daar om zodoende wat ervaringen te kunnen uitwisselen. Laat maar weten. Groetjes Stephan
Laatste antwoord door robin, -
- 15 antwoorden
- 4,7k weergaven
Wat schetst mijn verbazing als ik het volgende bericht in een forum op internet tegenkom: "Review Hyundai Tucson d.d. 10-10-2005 1:09:01 van peter met weinig ervaring met tucson 2.0 2wd(2006) Ik las alle kritiek over verbruik pas nadat ik mijn wagen had besteld.De schrik was groot dat ik nog meer benzine zou verbruiken dan met mijn alfa gtv(1 op 7).Toen mijn wagen echter werd geleverd de eerste week van oktober kreeg ik de boodschap mee dat ik reeds een modeltype 2006 mocht ontvangen.Deze heeft lichte wijzigingen ondergaan(interieurstoffen,ander kunststofmateriaal,geen hoedenplank meer maar volledig rolsysteem enz.).Wat de dealer echter onmiddelijk vertelde , was dat …
Laatste antwoord door Nr.10, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
hallo, ik heb een kia picanto met cv zonder ab. heb vandaag eentje gekocht en wil deze aanlsuiten. Ik heb alles aangesloten behalve 12v ik heb dus een constante 12v nodig maar kon deze niet vinden, kan iemand mij helpen? groeten
Laatste antwoord door Tazteam, -
Pulsdraad
door brandweersam- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
ik ben in het bezit van een vast navigatiesysteem van VDO. Nu moet ik hier de pulsdraad van de snelheidsmeter op aansluiten. Waar kan ik deze vinden en hoe leg ik een draadje hiervan aan naar het navigatiesysteem. wie kan me helpen ik rij een Kia sorento uit 2004.
Laatste antwoord door svandesande, -
- 30 antwoorden
- 11,3k weergaven
Hallo Ik ben net terug van vakantie met mijn nieuwe Sorento 3.3 en heb wat gegegevens over het verbruik met het rijden met een caravan. Ik ben heen en terug naar Frankrijk geweest en heb de hele reis op cruise controle gereden. Mijn caravan is van het merk Hobby en heeft een lengtevan 4,65 m. De snelheid die ik gereden heb is 90 km/h. Het verbruik is 1 op 6.4 viel mij een beetje tegen. Wat je niet moet vergeten tijdens het rijden dat je een caravan trekt, je merkt het n.l. niet, een beer van een auto. Groet Han
Laatste antwoord door svandesande, -
Schakelen 4 WD hoog
door Balou- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Als de Sorento in 4 hoog schakel en ik rem af slaat de motor af , ik heb het gevoel dat de wielen achter als het ware op de handrem staan , na het op nieuw starten en het opkomen van de koppeling gaat hij weer gewoon in 4 WD verder. Het betreft een Sorento 2.4 van 2003
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 24 antwoorden
- 4k weergaven
Mine!: Zo is die dus geworden. Verdere plannen; een grome grill als iemand die voor mij heeft 2dehands pm me even;) Verder miss ramen tinten
Laatste antwoord door Mauri, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Sorento fans Ik ben Dave uit Belgie en heb sinds kort een Kia sorento aangekocht. Ik wil deze wat sportiever maken en zou hem graag 3 cm verlagen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben qua rijcomfort enzo
Laatste antwoord door dave, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Na alle commotie om de Picanto, ben ik wel benieuwd hoe het zit met het vertrouwen onder alle Kia-rijders over Kia's benjamin. Dus... De vraag is: Hoe staat het met jouw vertrouwen in de Picanto?
Laatste antwoord door Takis, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
OPGELET! DEZE SITE BEVAT SCHOKKENDE BEELDEN! Site is van een stel Aussies die een S hebben gehuurt, en er vervolgens dingen mee gaan doen die zelfs een Land-Rover Defender niet prettig vind... http://www.kia-sorento.org/
Laatste antwoord door denniss, -
- 15 antwoorden
- 4,5k weergaven
De krukas van mij KIA Picanto, 45.000 km, altijd dealeronderhouden, is na net 3 jaar gebroken, ondanks een modificatie na 1 jaar. Schade: 2.300 euro. (':lol:') KIA vindt dat ik dat maar zo goed als geheel zelf mag betalen. Mij is met Googelen op "KIA krukas" of "Picanto krukas" gebleken dat dit vaker voorkomt. Zie ook http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765 Zijn er meer clubleden met dergelijke ervaringen?
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Er is hier al een keer over geschreven: afgebroken krukassen bij de Picanto. Vanavond wordt bij Kassa hierover gesproken. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=3993837&nodes=all Wij blijven dit volgen. Philip
Laatste antwoord door daab, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8474 Slecht nieuws voor Kia Sorento bezitters met een dubbele uitlaat op hun SUV: Kia heeft een probleem geconstateerd en daarom een terugroepactie op touw gezet. De dubbele uitlaat kan een defect aan het remsysteem veroorzaken. De betreffende uitlaat kon bij exemplaren met een bouwjaar vanaf juli 2006 als accessoire bij aflevering gemonteerd worden. Bij onderzoek is gebleken dat de afstand tussen de dubbele uitlaat en de montagesteun van de remleiding bij zware belading te beperkt kan zijn. Bij te ver doorveren kan het voorkomen dat de uitlaat de montagesteun kan raken met slijtage tot gevolg. Kia Nederland neemt contact op met So…
wij zijn hier nieuw
door tanja- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, wij zijn ferdinand en tanja en zijn sinds vandaag de trotse eigenaar van een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur is bleu dimond matllic na lang wachten is hij er eindelijk en hij rijd fantastisch de foto s volgen later groetjes
Laatste antwoord door xurf4xs, -
ik heb sinds een paar weken een sportage een oudje 1995 als ik de vierwiel aandrijfving inschakel pakt ie de voorwielen wel maar is net of ie niet helmaal pakt elke keer hoor je een geluid of ie wel pakt en dan weer niet elke keer een klap ook bij rechtuit rijden is er iemand die me hier iets over kan vertellen wat het kan zijn
-
ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Sorento 2.4 benzine 2003, 75000 km ,handgeschakeld, de auto rijdt zoals ik verwacht had, alleen vind ik hem erg veel lawaai maken boven de 120 km per uur. Het profiel van de banden is ruim voldoende, toch heb ik het gevoel dat het een banden kwestie is , ik gebruik de auto niet in het terrein, Heeft er iemand ervaring met dit euvel? Ik heb het gevoel boven de 120 km dat er nog een versnelling mist.
Laatste antwoord door Balou, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vraag: Heeft de Kia Picanto er met de komst van de nieuwe Hyundai i10 een geduchte concurrent bij? Wat zelfs de duurste versie van deze i10 met alle standaard extra's, zoals RDS radio/cd/mp3-speler met AUX en 6 luidsprekers, dakspoiler met ge?ntegreerd derde remlicht, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, elektrisch bedienbare spiegels, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, zij-airbag bestuurder en voorpassagier, mistlampen voor, airconditioning en lichtmetalen velgen (14") vtegen een prijs van ? 10.995,00 is toch behoorlijk scherp en concurrerend te noemen. Barry
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb een CRDI 2.5 AUTOMAAT EX van 7/2004 met 98000km. Ik heb verleden maand in Duitsland op de snelweg de cardanas tussen de motor en de tussenboite stuk gereden. De dealer in Belgie heeft een nieuwe as besteld op het chassisnummer van de auto. Nu blijken de aansluitflenzen niet te passen, op de nieuwe as zitten aan beide uiteinden flenzen met vier gaten in. Bij mijn auto heeft de zijde aan de kant van de motor zes gaten?! Ik had reeds een schadebestek van een garage in Duitsland, het bestelnummer van de as stemt overeen met het nummer van de as die de dealer in Belgie besteld heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Hierbij het nummer van de bewuste as : 491003E100
Dubbele uitlaat
door Alex- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik overweeg om op mijn Sorento een andere uitlaat te plaatsen, namelijk eentje met een uitlaat links en rechts. Ik hoef echter geen sportief geluid (gaat na een tijdje storen denk ik) dus wil ik een systeem met achterdemper(s). Nu heb ik al wat gevonden op internet maar steeds met een veranderd geluid. Heeft iemand van jullie tips die mij zouden kunnen verder helpen ? Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
Poll: Wat vind u van de nieuwe Kia Picanto?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
I have seen Kia is offering a Sport Package for facelifted Picanto! There is better looking grille, front and rear bumper. Some styling changes are made to it's interior also... I wish I knew more about it, but Kia doesn't offer any details. Does anyone know where it is valiable?...here are some pics: http://www.kia-world.net/index.php/2008/02/27/2008-kia-picanto-sport-package/
Laatste antwoord door ata10,