Kia Modellen
-
3.3 v6 besteld!! 1 2
door Gast janoeska- 33 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi beste Sorento en andere Kia rijders. Ja we hebben de knoop door gehakt, de 3.3 v6 Part Time 4wd is besteld. Nu nog even wachten tot April/Mei 2007 en dan horen we er pas echt bij zeg maar En wat de caravan betreft, ik laat er gelijk maar een mover onder zetten anders is het zonde van al dat overgewicht hahaha. Ben bang dat we het de komende maanden wat moeilijk gaan krijgen maar ??n troost, medio Feb. kunnen we hopelijk al een beetje ruiken aan de 3.3 v6 Full Time 4wd. Groet Janoeska
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi, deze week stond er in de autoweek een vergelijking van Kia Sorento met de Chevrolet Captiva. Nou als ik de autoweek moet geloven heb ik de kat in de zak gekocht, werkelijk een schandalige vergelijking. Terwijl een tijd geleden in het duitse blad Alles alrad de Sorento, Santa fe en Captiva met elkaar werden vergeleken waarbij de Sorento alle lof kreeg. BEN IK BLIJ DAT IK BIJ AUTOWEEK GEEN ABONEMENT HEB!!!!!! gr. Sorento fan Jos
Laatste antwoord door willem1, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Een vraag namens een website bezoeker: Goede dag, Ik, Andr? Strijker, rijd sinds kort een Kia Joice. Ik heb deze auto gekocht zonder garantie ( dom ). Nu zijn mijn katalysators allebei verbrand. Mijn vraag is: Waar kan ik, behalve bij de dealer, geschikt terecht voor nieuwe? Het mag best imitatie zijn. Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven. M.v.g. Andr? Strijker. Iedereen die misschien weet waar deze onderdelen te koop zijn, gaarne reactie.
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Mijn 2007 3.3V6 heeft sinds vorige week een onderbouw LPG installatie. En dus heb ik geen reservewiel meer bij me. Heeft iemand ooit gehoord van, of er eentje gezien, een Sorento met het reservewiel achterop? Vraag me wel af of het er een beetje uitziet, maar dat is dan van latere zorg.
Nieuw met vraag
door druif11- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Kia Sorento bezitters, sinds 3 dagen de trotse eigenaar van een Kia Sorento en bevalt prima! Nu wil ik hem een klein beetje pimpem. Heb al gekeken voor sidebars en pullbar, ik kwam uit bij vgvinox, heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand een beter adres? Ook op ebay gekeken voor lampen, zie link http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&sspagename=ADME%3AL%3ARTQ%3ANL%3A1&viewitem=&item=110054078709 is dat wat? Volgens de leverancier moeten ze passen alleen zie ik op het forum geen foto's van Sorentos die deze lampen hebben... Alvast bedankt voor de reacties! jack
-
- 28 antwoorden
- 7,4k weergaven
Kia Nederland homologeert gasFX gasFX exclusieve aanbieder autogassystemen voor Kia vrijdag 7 april jongstleden hebben Kia Nederland en gasFX een samenwerkingsovereenkomst ondertekend voor de exclusieve levering van autogassystemen. Per direct is gasFX verkrijgbaar bij alle offici?le Kia dealers en erkende reparateurs. De Kia-dealer biedt het Kia gasFX pakket met 3 jaar garantie aan voor ? 2395,- inclusief BTW, deze prijs is inclusief inbouw van het geavanceerde Vialle LPi G3 autogassysteem en ? 200,- korting op getankte liters BK-AutoGas. Informeer bij u Kia dealer voor de beschikbare modellen. Hans Verhoeven, directeur van BK-GAS, is blij met de nieuwe samenwerki…
Laatste antwoord door Fee6, -
Koni's gewenst?
door willem1- 17 antwoorden
- 2,9k weergaven
Enig idee of het onderstel incl. schokbrekers van de 'nieuwe' Sorento t.o.v. de 'oude' is veranderd? Zouden in het geval dat geen 'modificaties' zijn doorgevoerd voor de 'nieuwe' Sorento, Koni's geen oplossing zijn om tot nog een betere wegligging te komen? Of maakt het in de praktijk eigenlijk weinig uit? Zijn er trouwens al Koni's die geschikt zijn voor de 'nieuwe' Sorento? Zo ja, duidelijk; zo neen hoe langt duurt het nog dat Koni hiermee op de markt komt? Zijn prijzen bekend? Wie zouden deze 'absorbers' eventueel moeten monteren? Kia dealer of Koni zelf?
Goede avond........... Ik ben bezig met het uitzoeken vn een trekhaak voor onder mijn kia cee'd. Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie er al eentje onderzitten en waar is die gemonteerd. Ben
Laatste antwoord door Ben169, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds mei ben ik de gelukkige bezitter van een nieuw model Carens. Deze is uitgerust met een Kia vaste trekhaak. Enkele weken ben ik hiermee Portugal gaan verkennen met mijn vrouw , een lichtgewicht tent en weinig bagage. De auto reed zalig , 6600 km zonder problemen afgemaald. Soms echter ,bij het rijden bij lage snelheid over een drempeltje zoals van een parkeerplaats veerde de achterophanging zo ver in dat de trekhaak op de grond sloeg en het plaatje van het stopkontakt helemaal verbogen was. De auto was helemaal niet overladen , verleden weekend, terug thuis hetzelfde meegemaakt toen ik met 6 mensen, zonder lading in de auto zeer traag mijn oprit afreed . De montage…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 6,7k weergaven
ik heb een Kia Carens nu een jaar oud met 45000km erop staan ,vanaf het begin zat er al een vreemd geluid in de bak bij het wegtrekken en rijden met lage toeren als ik dan gas geeft dan is het wel weer weg maar het word steeds erger,ik vraag me af of er meer mensen zijn die deze problemen ook hebben het gaat om een Carens diesel uitvoering.de dealer beaamde het probleem na veel aandringen en ik kreeg er een nieuwe bak in ,dat dacht ik achteraf is het nog mijn oude bak want hij was wel heel mooi schoongemaakt maar mijn streepje zat nog precies op de zelfde plaats en de geluiden waren nog precies hetzelfde,mijn vraag is wat kan je hier nu aan doen want ik rijd taxi met die…
de GEEN service van KIA
door Gast Paul van Gils- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Zie tevens Pikantje stottert/trilt af en toe. Ik heb vandaag de volgende brief van Kia Nederland gekregen: Hierbij willen wij u e.e.a. bevestigen n.a.v. de proefrit, welke dhr. de Kruijf heeft gemaakt met uw Kia Picanto met ktk - - - - -. Tijdens de uitgebreide proefrit zijn geen waarneembare afwijkingen geconstateerd. Het trillen van de auto welke waarneembaar zijn, zijn niet afwijkend voor een Kia Picanto van dit type en bouwjaar. Wij kunnen u meedelen dat bovenstaand probleem niet is te verhelpen en gezien moet worden als een producteigenschap. Mocht u het hier niet mee eens zijn kunt u contact opnemen met de geschillencommissie van de BOVAG. Nou, daar zakt …
Picanto of Ka?
door Gast Efraim- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Net nieuw hier op het forum en gelijk een vraag. Mijn vriendin wil een nieuwe auto kopen, niet te duur lekker rijdend, voor stadsritjes etc. Na heel wat speuren is onze keuze verkleind naar twee auto's. De Ford Ka en de Kia Picanto. We vinden de keuze erg moeilijk en zijn daarom op zoek naar mensen die beide auto's in hun bezit hebben/hebben gehad. Kunnen jullie ons helpen met de keuze? Groetjes, Efraim & Els
- 3 antwoorden
- 4,3k weergaven
Dit is geen Belgen mop , regelmatich start onze carens niet hij wil de sleutel niet lezen .Mijn dealer beweerd dat dit komt door statische electriciteit , en raadt me aan om telkens dit probleem hem voordoet mijn sleutel terug uit het contakt te trekken en de deur open te doen en eens met mijn sleutel tegen de grond te duwen kunt u zich voorstellen hoe dat voelt wanneer je dit voor hebt op zaterdag midden in stad ik kruip bijna onder de grond van schaamte en dit met en wagen van 2 jaar oud .Je kan het zo gek niet bedenken of we hebbben het al meegemaakt en kia Brussel blinkt alleen uit in onkunde wanneer je reklameert ben je en moeilijke klant ,ikwil wel eens zien wie hie…
Laatste antwoord door oscar diaz, -
- 37 antwoorden
- 8,1k weergaven
Er is op dit forum al veel over gesproken maar ik zou toch wel eens willen weten van de Sportage-rijders van hun benzine verbuik is volgens de boord computer. En om direct maar te beginnen, mijn Sportage 2.0 liter met +/- 10.000 km op de teller heeft nog niet zuiniger gereden dan 11,2 liter per 100 km. Hoe zit het bij jullie? Groet, Arjen
Laatste antwoord door HV, -
ik laat je weten dat ik gisteren een nieuwe sorent style besteld heb ik heb ook 4 nieuwe alu velgen besteld 18 duims dezent M 255/55 r 18 met 3 weken heb ik hem ik zal later nog wel eens foto's plaatsen ook heb ik mijn suzuki grand vitara nog te koop staan 2003
Laatste antwoord door kurt, -
Problemen bij accelereren
door Gast heijde@hotmail.com- 1 antwoord
- 4k weergaven
Bij acceleratie blijft het toerental hangen rond de 2100. Na resetten van de foutcode rijdt de Kia weer prima en is acceleratie geen probleem. Alleen dit fenomeen herhaalt zich steeds. Mijn garage weet er niet goed raad mee. Kan het zitten in de computer die de brandstof inspuiting regelt?
Laatste antwoord door canecorso, -
Sidebarsss 1 2
door Rodi- 25 antwoorden
- 6,3k weergaven
Lijkt wel als of alle ins en outs al eens zijn bespoken op dit forum maar heb toch nog een vraag: Nu wil ik straks sidebars op mijn sportage en nu is mijn vraag weet iemand een goed adresje (omg. Amsterdam). Wat zijn jullie ervaringen en als je zelf sidebars hebt zou je er dan een foto van willen plaatsen???? Ben wel benieuwd welke er nou het mooist staat en natuurlijk wat het kost, zie veel uiteenlopende prijzen, soorten en maten. Gr. Rodi
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Kia Nederland organiseert via 4x4 Drivers cursussen en trainingen om de Sorento beter te leren kennen. KiaClub Nederland zou dit ook kunnen organiseren tegen een goedkoper tarief, . ?? Heeft iemand die dit leest ervaring / deelgenomen met / aan een van de activiteiten die Kia Nederland heeft georganiseerd?? Ik ben benieuwd!
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Goedendag, Na hier en daar een beetje rondgekeken te hebben , zijn we sinds een maandje ook in het bezit van een Kia Sorento Ambition uit 2006. Het is een 3.5 met oa beige lederen bekleding, Xenon getint glas en momenteel worden de hoofdsteunen bekleed voor de dvd schermen. Via Josua van dit forum hebben we nog een paar velgen gekocht voor de winterbanden en zo nu en dan komt er nog wel iets bij. Tevens hebben we er gelijk een vialle LPI installatie in laten zetten want zuinig rijdt hij niet, maar dat wisten we van te voren. Verder rijden wij ook nog in een Seat Leon topsport uit 2004. Ik heb alvast een foto in het "album" gezet, en ik zal er vande week nog een paar bijz…
Laatste antwoord door Tazteam, -
gepimpte sorrie
door Gast schoenmakertje- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
ik heb m'n sorrie gepimpt! ik vind het best gelukt maar misschien denkt iemand er anders over? kijk ff bij album! en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! frans. oja fotos heten pimp
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo ik ben nieuw op het forum en heb net mijn kia (grijs met zwart leder interieur)nu mijn vraag is zijn de deurhendels niet in het chrome op een executive want de mijne zijn in het zwart en ziet er echt goedkoop uit misschien heeft de verkoper ze gewisseld met een andere daardoor mijn vraag .
Laatste antwoord door Lundy, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik zou graag willen weten wat ik nodig heb aan onderdelen om een single DIN autoradio in te bouwen in een Sorento (nieuwste model, krijg hem over 3 weken). Dit model heeft een dubbel DIN. - kan ik het het plastic afdekklepje zelf netjes verwijderen wat voor het dubbel DIN gat zit, zo ja hoe ? - wat heb ik nodig als ik een single DIN auto radio (Pioneer 4900/6900) ga inbouwen, kan ik de radio zo plaatsen of zijn er extra bevestings materialen nodig ? - zijn er opberg vakjes / bakjes voor het gat wat er over blijft ? Graag ook leveranciers vermelden in omgeving Eindhoven. veel dank alvast en groet, Edwin
Laatste antwoord door Timo, -
diesel&roken
door willem1- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Rij al weer een maand of wat in m'n Sorento CRDi VGT en momenteel zo'n 20000 (geweldige) kms. afgelegd Ben niet direct trouw aan 1 leverancier van dieselolie (geen zgn. bio-diesel want daar kan de Sorento niet tegen) en tank dus zo'n beetje overal waar dat zo uitkomt- Bij zo gezegd witte pompen (een paar keer getankt) merk ik dat-ie een beetje rookt..... De kapitein klopt z'n pijp nog niet echt uit maar bij stationair zie ik toch wel een pluim- Al met al niet schokkend maar zou dit kunnen liggen aan: 1) de Sorento is voorzien van dieseltuning 2) geen roetfilter heeft 3) keuze van de pomp (Shell, BP en het hele rijtje) 4) verstuivers enz. hoewel ik me dat niet goed…
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi ik wil graag parkeersenoren achter inbouwen in een Sportage uit 2006. Nu moet ik hiervoor de achterbumper uitbouwen, zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? En ben tevens opzoek naar de draadkleur + positie van het achteruitrijsignaal. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Laatste antwoord door chris, -
mis ik iets?
door Gast schoenmakertje- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik zag vandaag onder de motorkap iets raars, misschien hoort het zo, ik weet niet maar het viel me ineens op! links naast de radiator zit een zilverkleurig leidinkje, met een soort ventieltje. Het lijkt net of daar een dopje op hoort, bij mij zit er tenminste niets op. ziet er raar uit. ik heb er fotos van gemaakt, die staan in ''album' bij raar. ps het gaat dus om een 3.3 v6 Frans
Laatste antwoord door willem1,