Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Mijn Sorento 2.4 van juli 2003 werd terug geroepen om het koelsysteem te vervangen. Zijn er nog meer akties geweest?
Laatste antwoord door Dragonar, -
- 1 antwoord
- 5,1k weergaven
Goededag mensen, Ik vroeg me af wat een complete uitlaat gaat kosten voor een Clarus. En waar ik die kan halen? Is er wel een imitatiemarkt hiervoor? Aangezien ik hem niet kon vinden in het bosal boek. Ik hoor het wel
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 18 antwoorden
- 3,2k weergaven
Zoals bij velen staat ook "mijn" sportage al even in de bestelling ? Om nu te voorkomen dat het "happy" gevoel te veel wegebt, zou het leuk zijn dat sportage rijders die hun wagen al geleverd hebben gekregen ons af en toe lekker maken met hun rijervaringen, opvallende zaken, zaken die zij missen, etc.. Ook al duurt het dan lang ..................... dan kan ik me toch op de sportage blijven verheugen. Wie begint .......
werkplaatsboek
door amphicar- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Inmiddels heb ik een echt kia werkplaatsboek gevonden[ op cd rom in het duits] staat vanaf 2002 2003 2004 alles op voor diverse modelen benzine en diesel van Kia Sorento. Kosten 25 euro Peter
Laatste antwoord door amphicar, -
- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hebben jullie dat nou ook ? Ik kan het zitcomfort van bestuurdersstoel niet geweldig vinden. De stoelzitting vind ik te kort, geen goede steun in de holtes van m'n knie?n. Ik draai regelmatig aan de draaiknoppen, maar ik vind het niet top. Verder vind ik de zittingen vrij zacht en de rugleuning geeft ook onvoldoende steun. Ligt het nou aan mij en wordt ik een dagje ouder ? Of zijn er ook anderen die dit herkennen? Hans
Laatste antwoord door kiwiholland, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik ben mij aan het rond kijken naar velgen en winterbanden onder mijn Kia Sportage. Nu worden er diverse velgen aangeboden bij onze ooster buren. Alleen nu moet ik de maat weten. Met name het ET getal. 6,5J x 16" ET ??? Banden maat 235/60 R16 H100 Of weet iemand een alternatief. Ik ga niet naar de KIA dealer. Want hier zijn de bedragen wel dusdanig dat je het bijna dubbel betaald.
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds gisteren heb ik Michelin Aplina winterbanden erop laten zetten (standaard maat). Eenw wereld met verschil met de Hanckook rotzooi. Ik had klachten omtrend dat bij het optrekken te snel ging slippen. Ik kreeg te horen van de dealer dat de vermogen hoog was. Ja, ja dacht ik bij mezelf, bij de winterbanden is hier niks van te merken. Kijken of ik toch de Hanckook banden kan laten vervangen.
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
wie kan mij vertellen hoe je de lampen van de koplampen moet vervangen als ze stuk zijn[ kan in de garage maar kan je het zelf ook]
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Bij 138000 km is de distributieriemgebroken (48.000 km), Dit is tot de volle tevredenheid gerepareerd. Wel 6 weken wachten voordat alle onderdelen binnen zijn, maar alla. Bij ongeveer 3200 toeren resoneert de motor. Vooral te voelen aan het trillen van de vloer. De garage heeft alle medewerking gegeven om het op te lossen. (Balansas gecontroleerd. blokken vervangen cq opnieuw gepositioneerd e.d.) Maar het blijft zo. De garage vindt het niet zo heel erg. Heeft ook met het type motor te maken, zegt men. Maar wij rijden veel lange afstanden en 3200 toeren is ongeveer 120 km in z'n 5. Dat irriteerd erg. Wie kent dit probleem en weet eventueel een oplossing.
Laatste antwoord door kolstt, -
Recall...
door Gast Two Plugs- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Sorentorijders, Er schijnt een recall aan te komen voor de eerste serie Sorento's (afgeleverd medio December 2003) waartoe de mijne ook behoord. De 'recall' heeft betrekking tot het vervangen van een 'poulie' van de Dynamo. 't Is maar dat je het weet. Groet
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoeveel bedraagt het exakt aantal liter olie bij vidange bij een PICANTO DIESEL ... In het instructieboekje staan namelijk twee verschillende volumes aangegeven ... Volgens de Duitse site zou het 4,7 liter bedragen ... hetgeen me abnormaal veel toeschijnt ... Iemand op deze site van fana's ?n nana's een idee ... Where will it all end ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik vraag me af, welke digitale camera Kia bij de Carens cadeau geeft
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Ik merkte op dat bij het optrekken van beide voordeuren een zachte krakende geluid te horen is. Hoe meer je ernaar luistert hoe irritanter het wordt. Ben niet helemaal uit wat het is, maar wel verdacht dat het bij beide deuren te horen is. Komt het ook bij iemand voor?
Laatste antwoord door simsek04, -
Picanto Bling 1 2
door Tazteam- 27 antwoorden
- 4,8k weergaven
Yes, er is een Picanto Bling te koop. Veel chroomaccenten en dat maakt het extra bling bling. Zeer netjes uitgevoerd met chromen grill, chromen strip onder in de bumper, chromen strip op achterzijde, chromen deurhandels binnen en buitenzijde, geheel verchroomde buitenspiegelkappen en speciale metalen pedalen. En uiteraard een speciale BLING aanduiding op de achterzijde van de auto. De auto zie er zeer leuk uit met deze chroomaccenten, en wanneer de auto zelf zwart is wordt het bling bling gehalte zelfs een beetje chique. Zeker de moeite waard om hem even te gaan bekijken bij de dealer. Maar................ ze hebben Taz geimmiteerd>>>>de rand onder in…
Sorento TOD / tussenbak
door Gast Multiplatje- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Mensen, (misschien ten overvloede) Kort geleden ervoer ik met mijn 2.5 CRDI dat bij lage toeren in bijvoorbeeld de derde versnelling dat de sorento wat hikte. Heel weinig, maar toch....Ik ben er mee terug geweest en mijn dealer wist gelijk dat dit waarschijlijk de tussenbak (TOD) zou zijn. In de bak aan de achterkant zit een ketting, die electronisch steeds op spanning geregeld word. E.e.a. heeft te maken in de aansturing (2wiel/4wiel drive).Het probleem zit hem hier in de spanrol,....deze gaat stuk of slijt extreem. De ketting moet ten alle tijde strak staan. Staat ie te slap, dan wordt er te veel geregeld in de TOD wat kan resulteren dat je bijvoorbeeld de rotonde nie…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Picanto heden bijna 2000 k's ,binnenkort olieverversing ,0W-40 Mobil 1 staat reeds klaar ... Tijd voor een eerste evaluatie ,ik ga er even voor zitten ,want met een zwaar Japans verleden ( en heden ) zeg maar ,Mazda 121 Cabrio Top ( op dit eigenste ogenblik 286.000 k's zonder noemenswaardige problemen ... zelf nog de eerste(!) uitlaatlijn ... ) ,Mazda 626 V6 2500 met 179.000 k's en een totaal getunde MX5 (NA ,eerste gen .... de enige ?chte ... ) ... weet ik dus wel echt wat kwaliteit betekent ... Het is daarom temeer dat ik plat achterover ,figuurlijk zeg maar ,ben gevallen in positieve zin van de Picanto 1.1 diesel ,lezen jullie even mee . Via Franse ,Duitse en Ne…
- 20 antwoorden
- 3,4k weergaven
jongens me autootje is de bommmmmmmmm
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na 30 jaar Renault gereden te hebben rijn ik nu vanaf eind week 6 met een 2-ltr. Sportage Black Cherry Executive , en dat bevalt ons uitstekend. wel was ik wat huiverig hoe het zou gaan op langere afstanden ik ben nl. het franse comfort gewend, maar dat bleek ongegrond te zijn , het was top! Ook was ik benieuwd wat er nu helemaal waar was van de klachten die ik tot nu toe gelezen heb , en wat dat betreft moet er een aantal dingen in mijn ogen rechtgezet/genuanceerd worden: 1) verbruik: inderdaad , het is niet het laagste verbruik wat ik gezien heb(dat was van een Renault 6 850cc van 1970.) , maar we moeten niet vergeten dat we met z'n allen bewust (neem ik aan) een zwa…
Laatste antwoord door Bert van der Molen, -
Hoera . . . 1:17,45
door Gast Paul van Gils- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
We zijn naar Duitsland geweest (Essen) via de snelweg en hebben gewoon met al het verkeer meegereden, in Duitsland heb ik stukjes 150 km p/u gereden en de laatste liters van de tank zijn op- gegaan aan woon/werk (stads) verkeer. En kijk: 1 : 17,45 gereden! Dus daar moeten stukken bij zitten van over de 1:20. Met konstant stadsverkeer blijft hij op de 1: 14 schommelen. Maar dat was wel in de afgelopen koude periode. We houden ons verbruik ook bij op de verbruiksite.
Laatste antwoord door anoc, -
schakelen picanto
door Anoek- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo allemaal, Ik rijd met veel plezier in onze picanto. We hebben hem nu een half jaar. Ik heb alleen steeds vaker problemen met schakelen en dan in de achteruit. Hier wil hij vaak niet in. Als ik hem in zijn 1 zet en dan een klein stukje laat opkomen dan wil hij wel in de achter uit. Ik vraag mij af of jullie er ook last van hebben want het wordt nu steeds erger. Ik heb het wel gemeld in de garage en heb een afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt. Groetjes Anoek
Laatste antwoord door kia picanto men, -
- 5 antwoorden
- 4,9k weergaven
weet iemand welke maat velgen inch er maximaal zonder problemen op kunnen en zo ja welke steek en waar moet ik op letten kwa maat dan?? bedankt
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik ben Kia Sportage rijder vanaf 2005 nieuw model en het viel mij op, dat als je de achter deuren opent er water druppels op de grond vallen. Nu blijkt zich water achter de rubbers te verzamelen en ook zit er water in de rubbers. Ook bij de voordeuren zit water. Als je onder aan de deur op de rubbers drukt komt er water uit de ontluchtings gaatjes. Ik moet tzt naar de dealer voor de lak controlle en ga dit zeker even melden. Mischien zijn er ook anderen in deze forum met de zelfde klacht ?? Verder viel mij op bij het wisselen van de voorlamp dat er nogal wat vuil zich verzamelt in de spatbord. Zoals stof en bladeren. Anderen dit ook al opgevallen?? Gr…
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
als het hier lang duurt om een andwoord te krijgen vraag ze dan op de volgende link altijd binnen een paar uur anwoord http://www.kia-forums.com/kia-picanto-forum/ altijd snel andwoord op je vragen
hoi trix
door kia picanto men- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
mijn kia had er ook beetje last van je kan je filters goed schoon laten maken en beetje door rijden een paar weken in ze versnelling doortrekken dus niet te snel schakelen maar ff weekie blazen ermee dat helpt wel
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Enkele foto's bijgeplaatst PICANTO met MEDION GPS ... Where will it all end ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant.,