Kia Modellen
-
Picanto Race Club
door Tazteam- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Was een beetje aan het surfen op een Duitse Kia-site, en tot m'n stomme verbazing zag ik dit: http://kia-board.de/forum/thread.php?threadid=6772 En dat heeft tot nu toe nog geen ander model Kia voor elkaar gekregen.
Laatste antwoord door Anja, -
Climate Control
door Arjen- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb het vermoeden dan mijn climate control niet meer goed werkt. In de "auto" stand heb ik het idee dat de temperatuur niet meer instelbaar is (er is geen verschil "voelbaar" tussen bijvoorbeeld 19 of 23 graden) en de blower blijft ook op min. 3 streepjes staan. Enige tijd geleden is het systeem gereset door de dealer nadat de climate control bij het starten spontaan begon te piepen. Heeft iemand anders ook problemen (gehad) met de climate control? Of weet iemand hoe je moet resetten? Alvast bedankt. Arjen
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Ik heb een vraag gekregen die ik niet kan beantwoorden. De vraag is? Wat is het verschil tussen een Kia Pride 1.3 GLXI en een Kia Pride 1.3 Profit. Kan iemand die beantwoorden voor mij.
Laatste antwoord door hajo, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Onze huidige Picanto 1,1 uit juni 2004 bleek tijdens de proefrit zeer sterk naar rechts te trekken zodra het stuurwiel werd los gelaten (als test om te kijken hoe de auto zich gedraagd). Met zeer sterk naar rechts trekken bedoel ik dus dat de auto binnen 50 meter al naar rechts gaat, als of hij er naar toe werd getrokken. Voor de duidelijkheid, er werd gereden op de snelweg met een snelheid van 100 km per uur. Dit naar rechts trekken is later ook nog getest in de bebouwde kom met lagere snelheden op diverse wegen en met diverse bandenspanningen. Maar helaas hij trok echt naar rechts. Dus terug naar de dealer. Dit mocht toch niet voor een auto die 7500 km had gelopen en sc…
Laatste antwoord door Pasquini, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Even een vraag aan alle Sportage rijders. Hoe houden de alluminium velgen het? Zijn ze na een wasbeurt nog net zo spiegelglad als toen ze nieuw waren? Of is zo'n dure behandeling echt nodig voor het behoud van deze velgen? Frans
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Wie kan mij helpen met het antwoord op de volgende vraag? Ik ga ik februari met mijn Sorento voor de eerste keer met caravan naar de wintersport. Ik ben verplicht sneeuwkettingen bij mij te hebben. Als ik ze moet gebruiken leg ik dan op alle vier de wielen een ketting of alleen op e de voor- of achterwielen. Ik ga er vanuit dat als ik kettingen moet gebruiken de weersomstandigheden zodanig zijn, dat ik de aandrijving op alle vier de wielen permanent inschakel. Alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Gas liefhebbers, Zie deze site http://www.kia-weesepoel.nl onder 'nieuws'. Mijn Sportage gaat hierheen voor een AG-Necam gasinstallatie. Veel goedkopere km toegewenst! Berry Bakker
Laatste antwoord door xHansx, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goede avond, Heb mijn sorento besteld en zal ergens eind januari geleverd worden. Is uiteindelijk de Sorento 2.4i X-treme geworden waarvan ik de aller aller laatste (zilver kleurig) heb kunnen bemachtigen. Nu is mijn vraag; Zijn er dingen die extra het vet gezet moeten worden of iets moet veranderen nu hij nog zo nieuw is? zie u antwoord graag tegemoet. Groetend jan van den akker
Laatste antwoord door jan 1977, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Verlichte dorpelbeschermers. Ik ben via een website in Singapore aan deze info gekomen. Ze zijn gemaakt van aluminium en verlicht met het Picanto logo. Ze worden compleet met bedrading geleverd. Helaas zijn ze alleen voor de Picanto te leveren, andere Kia modellen helaas niet. De prijs incl het verschepen bedraagt ca 110 euro, gelijkwaardig aan de standaard dorpelbeschermers van Kia Nederland. Voor diegene met interesse, laat maar wat weten. Philip Het logo zoals het in de dorpel staat. Bij de voorportieren Bij de achterportieren
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
goede middag kan een 2.5crdi ex aut. kopen van 2003 met ong. 150000 km op de teller ben nog niet helemaal bekend met de onderhoudritme van dit type's auto en wil daarom van de mede forummers weten waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto en wat de minpunten zijn (als deze bestaan) wat betreft motor/techniek en wat er bij deze km stand allemaal gedaan moet worden aan onderhoud graag een reactie en alvast bedankt
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Via via aan een niet officiele Kia Picanto site gekomen, best leuk om alles een beetje te bekijken. Omdat hij vanuit Engeland komt, volledig in het engels. http://www.kia-picanto.co.uk/ Ook een dealer in Engeland gevonden met leuke items voor de Picanto welke hier nog niet te leveren zijn zoals grille en spoiler. Hij levert (nog) niet aan de rest van Europa, maar daar zal ik mij sterk voor gaan maken om het wel te doen. http://kia-darlington.sgpetch.co.uk/pages/accessories/category/categoryid=kia-picanto
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
hallo ik maak me zorgen om een krakend of klakkend geluid die ik hoor bij het fors remmen en daarna weer optrek ook hoor ik dit geluid soms als ik achteruit rijd en stuur, de garaga gaf me hierop geen antwoord wat kan dit zijn hopelijk kan iemand mij verder helpen. bedankt herman visscher
Laatste antwoord door kiarulezzz, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik heb een Sorento 25 crdi direct import (gebruikt) uit Korea. Full time 4 wheel drive. Enige probleem is, dat de voortrein, de aandrijving? het stuurmechanisme, kreunt en zucht, vooral als het koud is. Na een minuut of 10 wordt het beter maar is het vaak nog niet over. Wie weet op basis van deze summiere kreet als kreunen, waar ik het moet zoeken? dank im voraus!
Laatste antwoord door kiarulezzz, -
- 28 antwoorden
- 6,6k weergaven
Voor 399 euro is een radio/cd/mp3 speler te koop met een dikte van 1,8 din die netjes het volledige gat in het dashbord opvult. Ik vind hem prachtig bij het dashboard passen. bijzonderheden over deze cd speler vindt je op de volgende site: http: www.delphigrundig.com/index.php?id=86&L=1 het is het het type CL 2300 (ordernummer GHP 1100)
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
zie bijgaand bericht in telegraaf, een sterkere dieselmotor wordt binnenkort leverbaar voor de sportage "AMSTERDAM - Kia komt later dit jaar met een sterkere dieselmotor voor de Sportage. Het gaat om een 2,0 liter CRDi-motor met variabele turbogeometrie. De krachtbron levert rond de 135 pk, afhankelijk van de homologatie waaraan momenteel wordt gewerkt. Een roetfilter wordt standaard. De huidige 112 pk sterke 2.0 blijft leverbaar. " Toch balen als je een diesel in bestelling heb staan en achteraf toch liever deze uitvoering had gehad met zwaardere motor en roetfilter. groet Hans
Laatste antwoord door xHansx, -
LPG GR
door Gast edwin- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo sorento rijders wie weet er iets over gasfx voor een 3,5 V6 rijd nou bijna een jaar in deze uitvoering had hiervoor een 2,5 CRDI ik vond al dat deze veel verbruikte maar de V6 slaat alles met gemiddeld 1op 6 heb op het net gezocht maar kan niks vinden verder zeer tevreden
-
Koni shocks voor de Sorento
door Gast Two Plugs- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heb na lang overwegen de beslissing genomen... Bij de 120.000 beurt wordt de S voorzien van een setje Koni's. Ik neem de gok door ze direct door de dealer op 'sportief' te laten instellen. Ik zou ook kunnen kiezen voor de standaard instelling of voor comfort, maar persoonlijk hou ik er wel van dat de vering de informatie van het wegoppervlak zo direct mogelijk doorgeeft. Vooral omdat ik het merendeel van de 45.000 k per jaar op binnenwegen rijdt. Met name het geconstateerde slijtpatroon van de voorbanden en positieve ervaringen van een andere Sorentorijder hebben mij er tot aangezet om de originele vering te vervangen. Zodra we terug zijn van een langer verblijf in het…
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds 2,5 maand zijn wij de trotse bezitters van een gloednieuwe KIA CARENS. Alleen was de trots gauw gezakt. Probleem; op het dashboard blijft het genoemde controle lampje branden. De auto staat nu voor de 4-keer bij de garage. Iedere keer denkt men de fout te hebben verholpen (nieuwe sondes, nieuwe katalysator, andere boordcomputer), helaas. Na enkele keren starten blijft het lampje weer branden. Volgens de dealers kan het geen kwaad, maar als je informeert of je (als je door blijft rijden) de schade bij hun kan verhalen vervallen ze in stilzwijgen. Voor ons is dit alles een grote teleurstelling. Wij dachten een goede prijs-kwaliteits verhouding met deze auto te hebb…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Binnenkort krijgen we een nieuwe bodykit voor de Sportage II binnen. Ik heb er ook al wat foto's van die ik jullie niet wil onthouden.... http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=711 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=710 De bodykit bestaat o.a. uit : Voorbumper, achterbumper, sideskirts en eyelines... Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie reactie's dus laat maar horen ! Julian Groenendijk http://www.k-styling.com
Laatste antwoord door Flyber, -
Voorwiellagers! (Zie ook: topic bandenslijtage)
door Gast Two Plugs- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste allemaal, Vorige week viel mij bij een bepaald toerental een 'brommend' geluid op. Niet frequent, maar vooral met lage snelheden. In eerste instantie dacht ik aan een lekke uitlaatpakking, of een lek in de uitlaat zelf. Dus, gisteren mijn dealer - Weesepoel in Stedum - opgezocht. Konden niets vinden op de brug, vervolgens samen met de monteur een proefrit gemaakt. We waren de straat nog niet uit, of de brom bromde weer vrolijk mee... Buiten de bebouwde kom de auto in neutraal en met uitgeschakelde motor laten uitrollen, brom bleef aanwezig... Dus, lekke uitlaat kon worden afgestreept. De monteur wist echter direct de oorzaak: een versleten voorwiellager! In mijn…
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Dit bericht kreeg ik via de email: Geachte heer Mol, BURTWELL zal u straks op de hoogte stellen van onze aanwezigheid op de beurs Speed & Design. Hier zal de (press) introductie plaatsvinden van de BURTWELL Kia Sportage. Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang en zijn er nog geen foto's beschikbaar. Echter zal deze Sportage uiterlijke gelijkenis vertonen met de BURTWELL Hyundai Tucson. Zie hiervoor onze website. Wellicht dat u uw leden via uw website op de hoogte kan brengen van deze fraaie "facelift" van de BURTWELL Kia Sportage die in vol ornaat op deze beurs te bewonderen en betasten is! Een aankondiging zullen wij u voor de beurs toezenden. Ik ben…
Banden slijtage
door Hans Bom- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wie heeft er nog meer last van banden slijtage? Zag zaterdag dat mijn voorbanden aan de binnenkant ook veel meer zijn afgesleten dan de buitenkant. Las net in het dagboek van Andr? dat die er ook last van heeft! Zou het een Sorento kwaal zijn, of hebben we een paar slecht afgestelde auto's!
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo waar zijn de foto's die jullie allemaal belooft hebben te plaatsen als jullie de auto hadden.Het lijkt wel dat als je de auto hebt je niet meer op deze site komt kijken hoe het met de wachtende gaat. Het moet toch zo zijn dat er in de maand Oktober weer veel SPORTAGES zijn geleverd of heb ik het mis. Graag zie ik tijdens het wachten nog een paar foto's van jullie, alvast bedankt. Jeerke
Laatste antwoord door Rodi, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
beste kia rijders, ik heb een sportage van 1997. het probleem is dat ik mijn 4wd niet inschakeld,op mijn auto zitten wielnaven met automatiche vergrendeling,het lampje op het dashbord doet het en de tussenbak wordt ingeschakeld,toch heb ik geen aandrijving aan de voor assen,aan geen van beide voorwielen dus. is er iemand die dat probleem al eens meegemaakt heeft en er een ooplossing voor heeft dan hoor ik dat graag.
Wat is wijsheid?
door Lompie- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wacht nu bijna 8 maand op onze nieuwe sportage, zit er aan te denken als hij deze maand niet geleverd wordt om hem pas in 2006 op kenteken te zetten. (als hij dit jaar nog binnenkomt tenminste) Graag jullie mening hier over, alvast bedankt. Groet, Peter.