Kia Modellen
-
Windgeruis
door Gast Herman- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ondervindt bij mijn Sorento windgeruis. "Onderzoek" heeft uitgewezen dat dit veroorzaakt wordt door de antenne. De electrische jaren 70 antenne is geplaatst op het rechter voorspatbord. Meer gebruikers met deze ervaring? Zit er aan te denken electrische antenne los te koppelen en een binnen raam antenne te monteren.
Laatste antwoord door erietman, -
Chromen grill
door Gast Herman- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik zag op een ander forum een verhaal over het verwijderen van de verf van de grill. Hieronder blijkt namelijk een compleet chromen grill te zitten. Heeft iemand hier dit ook al geprobeerd? Het lijkt mij bijna onwaarschijnlijk dit zonder schade voor elkaar te krijgen. Afbijtmiddel tast volgens mij ook het chroom aan? Ben er ook nog niet uit wat ik eigenlijk mooier vindt, en er is geen weg terug....
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds begin januari heb ik een Sportage (uitvoering Adventure) Nu slipte laatst in langzame maar scherpe bocht ??n van de voorwielen. Ik kreeg tevens de indruk dat er achter niets gebeurde. Ik werd nieuwsgierig en heb KIA Nederland gevraagd hoe en wat! Hier onder heb ik deze tekst geplaatst. Wie kan hier iets meer over vertellen. Ludo ------------------------------------------------------------------------------------- Aan KIA Nerderland: Onderwerp: Torque-On-Demand 4-WD systeem KIA Sportage Adventure (en X-Treme). Geachte heer/mevrouw, Mijn ?4-WD? Sportage is uitgerust met een TOD systeem. Nu vermeldt het verhaal, dat bij het slippen van de voorwielen het sys…
Laatste antwoord door ludo, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
In het insructieboekje staat: conroleer regelmatig het reservoir! Maar hoe doe ik dat. Het stukje vul "pijp" wat zichtbaar is alles wat er te zien is. Vloeistof is niet te bekennen (ook niet van af de eerste dag), maar het syteem werkt nog steeds incl. de wissers aan de achterzijde. Ook wordt door KIA de inhoud van het reservoir niet gespecificeerd. Op een dag zal vast wel het "leeg" lampje in het dashboard gaan branden. Maar dat wil ik voor wezen! Wie heeft de oplossing. Ludo
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Nu heeft onze Pica weinig geheimen voor mij, maar ik heb er toch een waar ik echt niet uitkom. Ik wil mij spiegelkappen open hebben om ook hieraan wat te gaan veranderen Wie kan mij uitleggen hoe ik de buitenspiegelkappen open krijg zonder de boel te beschadigen. En wat dat nieuwe project gaat worden...................... Alvast bedankt Philip
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi, ik was wat aan het surfen en kwam deze set voor de Sportage tegen om de voorbumper wat op te leuken, Ik vind het zelf een leuk geheel en vraag me af wat jullie ervan vinden! Ik heb al gemaild met de leverancier over de montage en dit was zijn reactie: De set wordt er met 3m ingeplakt, dus supersterk en supermakkelijk. Is achteraf te verwijderen zonder dat je er iets van ziet. Voor mijn duidelijkheid 3m is toch een soort van tape? Iemand die hier meer van weet hoor ik graag. Het gaat om de volgende set: Voor het geval de foto niet in het forum te zien is plaats ik hem ook in het album... Groet, Mario http://www.fun4cars.nl/images/478_imgm.jpg[/img] grr... …
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Deze middag heb ik de motorkap van mijn Sorento voor de eerste keer geopend.Alles ziet er netjes uit.Wat mij opviel:achteraan links,achter het luchtfilter staat een"WEBASTO Thermotop C standheizung" ???????Hierover kan ik niets terug vinden in het instructieboekje.Is dat soms een systeem dat het interieur en motor opwarmt voor vertrek 's winters.Raar dat hierover niets vermeld staat in het boekje.Ik vind ook geen bedieningsknop op het dashbord.Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Laatste antwoord door Timo, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
De foto's: http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=797 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=798
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb na ruim een jaar wikken en wegen ook een Sorento gekocht.Eigenlijk heb ik gewacht op info over de nieuwe RAV4 en Grand Vitara.Die hebben echter geen automaat in combinatie met diesel,en dat reservewiel achter op de kofferdeur zag ik ook niet zitten.Het interieur van de new Santa Fe kan mij ook niet bekoren.Europeese merken zie ik ook niet meer zitten.Dus een Sorento EX-Executive,2.5CRDI,zwart, grijs leder,automaat,privacyglas,cruise control,klapspiegels,schuifdak,DIN2 radio-CD-MP3.... Besteld op 3 /1,beloofd tegen 21/1 maar pas kunnen afhalen op4/2 (de papieren waren zoek)(!).Vandaag staan er 900KM op de teller en ik ben zeer tevreden over mijn aankoop:rijd als ee…
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Het is mij opgevallen dat mijn Sorento 2,5 CRDi EX sneller accelereert van b.v. 100 naar 120 in z'n vijf als je dat doet via het (her)activeren van de cruise control. Met gewoon gasgeven gaat dat beduidend langzamer! Nog geen stopwatch erbij gehad, maar het verschil is heel duidelijk te voelen. Ik vermoed dat het motormanagement in die situatie van andere parameters uitgaat en er dus in die situatie sprake is van een soort tijdelijke chiptuning. Herkent iemand dit Of heb ik een buitenbeentje.
-
Hoi, ik heb gisteren een Sportage 2.0 CVVT Executive gekocht. De dealer gaf aan dat de levertijd behoorlijk op kan lopen en hanteert nu een vermoedelijke levertijd van 4 maanden. De dealer gaf dit uit zichzelf aan van te voren (netjes toch!). Mijn vraag is nu of iemand wat meer weet over de levertermijnen of hoelang ze zelf hebben moeten wachten. Alvast bedankt! Groet, Marcus
Laatste antwoord door Lompie, -
- 29 antwoorden
- 9,3k weergaven
Beste Sorento rijders, Hier onder een stukje uit de autokampion. Sorento stukken beter met Koni's Naar aanleiding van uw artikel in de Autokampion 9 over de slechte wegligging van de Kia Sorento en mijn brief in Autokampion 12 waarin ik uw mening volledig deelde, heb ik contact gezocht met mijn Kia-dealer. Ik vroeg hem of het mogelijk was de wegligging te verbeteren door vervanging van de originele schokdempers door dempers van Koni. De dealer heeft daarop overleg gehad met de importeur, maar Kia Nederland bleef op het standpunt staan dat het weggedrag geen verbetering behoefde. De wegligging voldeed aan de door Kia gestelde eisen! Ik heb daarom mijn Kia-dealer zelf o…
Laatste antwoord door AZ, -
Picanto Race Club
door Tazteam- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Was een beetje aan het surfen op een Duitse Kia-site, en tot m'n stomme verbazing zag ik dit: http://kia-board.de/forum/thread.php?threadid=6772 En dat heeft tot nu toe nog geen ander model Kia voor elkaar gekregen.
Laatste antwoord door Anja, -
Climate Control
door Arjen- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb het vermoeden dan mijn climate control niet meer goed werkt. In de "auto" stand heb ik het idee dat de temperatuur niet meer instelbaar is (er is geen verschil "voelbaar" tussen bijvoorbeeld 19 of 23 graden) en de blower blijft ook op min. 3 streepjes staan. Enige tijd geleden is het systeem gereset door de dealer nadat de climate control bij het starten spontaan begon te piepen. Heeft iemand anders ook problemen (gehad) met de climate control? Of weet iemand hoe je moet resetten? Alvast bedankt. Arjen
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Ik heb een vraag gekregen die ik niet kan beantwoorden. De vraag is? Wat is het verschil tussen een Kia Pride 1.3 GLXI en een Kia Pride 1.3 Profit. Kan iemand die beantwoorden voor mij.
Laatste antwoord door hajo, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Onze huidige Picanto 1,1 uit juni 2004 bleek tijdens de proefrit zeer sterk naar rechts te trekken zodra het stuurwiel werd los gelaten (als test om te kijken hoe de auto zich gedraagd). Met zeer sterk naar rechts trekken bedoel ik dus dat de auto binnen 50 meter al naar rechts gaat, als of hij er naar toe werd getrokken. Voor de duidelijkheid, er werd gereden op de snelweg met een snelheid van 100 km per uur. Dit naar rechts trekken is later ook nog getest in de bebouwde kom met lagere snelheden op diverse wegen en met diverse bandenspanningen. Maar helaas hij trok echt naar rechts. Dus terug naar de dealer. Dit mocht toch niet voor een auto die 7500 km had gelopen en sc…
Laatste antwoord door Pasquini, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Even een vraag aan alle Sportage rijders. Hoe houden de alluminium velgen het? Zijn ze na een wasbeurt nog net zo spiegelglad als toen ze nieuw waren? Of is zo'n dure behandeling echt nodig voor het behoud van deze velgen? Frans
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Wie kan mij helpen met het antwoord op de volgende vraag? Ik ga ik februari met mijn Sorento voor de eerste keer met caravan naar de wintersport. Ik ben verplicht sneeuwkettingen bij mij te hebben. Als ik ze moet gebruiken leg ik dan op alle vier de wielen een ketting of alleen op e de voor- of achterwielen. Ik ga er vanuit dat als ik kettingen moet gebruiken de weersomstandigheden zodanig zijn, dat ik de aandrijving op alle vier de wielen permanent inschakel. Alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Gas liefhebbers, Zie deze site http://www.kia-weesepoel.nl onder 'nieuws'. Mijn Sportage gaat hierheen voor een AG-Necam gasinstallatie. Veel goedkopere km toegewenst! Berry Bakker
Laatste antwoord door xHansx, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Goede avond, Heb mijn sorento besteld en zal ergens eind januari geleverd worden. Is uiteindelijk de Sorento 2.4i X-treme geworden waarvan ik de aller aller laatste (zilver kleurig) heb kunnen bemachtigen. Nu is mijn vraag; Zijn er dingen die extra het vet gezet moeten worden of iets moet veranderen nu hij nog zo nieuw is? zie u antwoord graag tegemoet. Groetend jan van den akker
Laatste antwoord door jan 1977, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Verlichte dorpelbeschermers. Ik ben via een website in Singapore aan deze info gekomen. Ze zijn gemaakt van aluminium en verlicht met het Picanto logo. Ze worden compleet met bedrading geleverd. Helaas zijn ze alleen voor de Picanto te leveren, andere Kia modellen helaas niet. De prijs incl het verschepen bedraagt ca 110 euro, gelijkwaardig aan de standaard dorpelbeschermers van Kia Nederland. Voor diegene met interesse, laat maar wat weten. Philip Het logo zoals het in de dorpel staat. Bij de voorportieren Bij de achterportieren
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
goede middag kan een 2.5crdi ex aut. kopen van 2003 met ong. 150000 km op de teller ben nog niet helemaal bekend met de onderhoudritme van dit type's auto en wil daarom van de mede forummers weten waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto en wat de minpunten zijn (als deze bestaan) wat betreft motor/techniek en wat er bij deze km stand allemaal gedaan moet worden aan onderhoud graag een reactie en alvast bedankt
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Via via aan een niet officiele Kia Picanto site gekomen, best leuk om alles een beetje te bekijken. Omdat hij vanuit Engeland komt, volledig in het engels. http://www.kia-picanto.co.uk/ Ook een dealer in Engeland gevonden met leuke items voor de Picanto welke hier nog niet te leveren zijn zoals grille en spoiler. Hij levert (nog) niet aan de rest van Europa, maar daar zal ik mij sterk voor gaan maken om het wel te doen. http://kia-darlington.sgpetch.co.uk/pages/accessories/category/categoryid=kia-picanto
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
hallo ik maak me zorgen om een krakend of klakkend geluid die ik hoor bij het fors remmen en daarna weer optrek ook hoor ik dit geluid soms als ik achteruit rijd en stuur, de garaga gaf me hierop geen antwoord wat kan dit zijn hopelijk kan iemand mij verder helpen. bedankt herman visscher
Laatste antwoord door kiarulezzz, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb een Sorento 25 crdi direct import (gebruikt) uit Korea. Full time 4 wheel drive. Enige probleem is, dat de voortrein, de aandrijving? het stuurmechanisme, kreunt en zucht, vooral als het koud is. Na een minuut of 10 wordt het beter maar is het vaak nog niet over. Wie weet op basis van deze summiere kreet als kreunen, waar ik het moet zoeken? dank im voraus!
Laatste antwoord door kiarulezzz,