Kia Modellen
-
Levering Kia Sportage 1 2
door Bent-it- 29 antwoorden
- 7,6k weergaven
Sorry, maar wij zijn afhankelijk van de productielijn. Dit antwoord krijg je als je belt met de importeur. De brief van Kia Nederland (juni 2005) heeft nu elke importeursmedewerkers op het hoofdkantoor bereikt en dit stuk word je dan voorgelezen als er vragen zijn over de levering van de Sportage. Begin dit jaar een Kia Sportage Executive besteld welke al in de backorder stond van de dealer. Vermoedelijke levering: eind mei begin juni(2005), net voor de zomervakantie. Maaaaaaar tot op heden nog geen enkel stukje hoop dat het nog gaat lukken voor wij op vakantie gaan(16 juli). Heb wel de dealer wekelijks aan de telefoon maar dat helpt niks, Vriens(Breda) doet z'n uiterst…
Laatste antwoord door franky, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste afwachtenden, In december 2004 heb ik een sportage 2wd 2.0 Executive grayisch silver besteld, levering zou mei, uiterlijk juni zijn. In reactie op ettelijke mails laat de rayonmanager van KIA mij weten dat mijn auto niet op de boot van 2 oktober staat en dat er geen enkel zicht is op een termijn. Ook kreeg ik de fijne mededeling; 'wij kunnen verder niets voor u betekenen'. Omdat ik toch enigszins wantrouwig aan het worden ben (er speelt meer), bij deze mijn vraag om medewerking aan mede-klanten van exact dezelfde auto... . Wanneer heb je besteld? Wat was de toen toegezegde levertijd? Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? Wat wordt er nu be…
Laatste antwoord door franky, -
Onderhoudskosten
door Gast Two Plugs- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ben eens nieuwsgierig wat jullie 'in den Lande' voor het onderhoud van de Sorento betalen. Ben met de mijne afgelopen dinsdag naar mijn Dealer gereden (www.kia-weesepoel.nl) en voor de 105.000 km beurt ('kleine beurt', bij 90.000 is de distributieriem vervangen) moest ik slechts 143,90 Euri aftikken... Het enigste wat vervangen moest worden was het batterijtje van de afstandsbediening die na 2,5 jaar de geest begon te laten... Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet! Groet
Laatste antwoord door xurf4xs, -
Kia Tuning???
door Rio-man- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik ben opzoek naar een website waar ze onderdelen verkopen voor Kia, En dan gaat het me vooral om de Rio. KAn iemand me hieraan helpen? www.kia-tuning.de www.kfx-peformence.com www.streetkiaz.com Die sites ken ik al, maar weer iemand nog een andere? Desnoods een webshop o.i.d? Alvast bedankt
Laatste antwoord door AJ Mol, -
Privacy glas
door Ancher- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Weet iemand of een Sportage ook geleverd kan worden met privacy glas? Dit is een optie die ik niet terug zie komen in de optie-lijst maar ik zie er regelmatig een sportage rijden die het wel heeft.
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 17 antwoorden
- 5,3k weergaven
Wij hebben nu de auto 3 weken en het is niet leuk meer. Het begon met de rem of gaspedaal. Als we remde ging het toerental van de auto omhoog. Toen hebben ze het gaspedaal vernieuwd. Nu start de auto wel maar alle meters(snelheid, toerentellen thermometer), stuurbekrachtiging, ventilator enz, doen het niet meer. Nieuwe zekering er in 10A. Gaat goed tot je de auto start. Zelfs met een 30 A . Toen met lopende auto de zekering vervangen, ging het goed. Alleen na een uur rijden begaf de climate control het en de stuurbekrachtinging. De zekering bleef wel heel. De garage vanochtend gelijk gebeld. Tot nu toe niks gehoord. Wat een service voor een auto van bijna ? 40.000,- Sorr…
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft er al iemand ervaring met het chiptunen van zijn KIA Sportage? Wat ik ervan begrepen heb zorgt dit voor meer vermogen (pk) waardoor je een lager toerental (rpm) bij dezelfde snelheid bewerkstelligt. Oftewel bijv. 100km/u rijden met 3.000 toeren (voor tunen) of 100 km/u rijden met 2.700 toeren (na tunen). Klopt deze denkwijze of komt er meer bij kijken? Voordeel hiervan is namelijk een lager benzineverbuik! En dat is momenteel vrij fors dus als je dit relatief eenvoudiger naar beneden kunt brengen is dit alleen maar positief toch??!!! Wordt dit ook door je KIA dealer gedaan, i.v.m. garantiebepalingen e.d. Ik wil hierdoor niet de kans lopen om deze garantie kwijt…
Laatste antwoord door MvG, -
Forum animo 1 2
door Gast V-zesje- 30 antwoorden
- 7,7k weergaven
Het animo op dit forum is wel bijzonder laag. Opheffen en terug naar de kia fan community wellicht? Moet dit eens vergelijken met het Duitse Sorento forum, dat leeft! Iemand een idee om het hier wat levendiger te krijgen??
-
Ff voorstellen...
door Gast Two Plugs- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zocht eigenlijk naar de topic om me voor te stellen... Maar het kan uiteraard ook op deze wijze... Heb het forum en de club gisteren ontdekt en ben meteen vol overgave gaan posten. Wellicht wel net zo netjes om me als nieuwe gebruiker ff voor te stellen... Mijn naam is Bernard Stikfort, bj 1972 en woon samen in het Groningse Ommelanderwijk (geen mens weet waar het ligt, proberen we ook zo te houden ) en rij ??n van de eerste Sorento's (december 2002, januari 2003 op kenteken), een CRDi EX Custom. De grap: voelde mij helemaal niet tot Kia aangetrokken, behalve voor de ?oude? Sportage 2dr met softtop (zie je in Duitsland nog wel eens rijden) en de Kia Retona, Kia?s ?l…
-
- 6 antwoorden
- 5,6k weergaven
Wie weet of de sportage 2ltr benzine op lpg kan rijden of heeft hier wellicht al ervaring mee? Laat wat horen; merken en prijzen, enz. groet van Hans
Sorento 2WD
door xurf4xs- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Voor degene die wel een Sorento willen rijden, maar geen 4WD, is hier de oplossing: Bron: suv-tours.de
Sorento te water
door xurf4xs- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hier een mooie foto van een Sorento die te water gaat. Deze foto heb ik zelf genomen tijdens een Sorento event in Duitsland.
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie weet hoe de automatische 4 weel drive werkt ? Gaan de voor wielen pas mee doen als de achter wielen gaan slippen ? Hoe zit het dan in een bocht ? Dan hoeven de achterwielen nog niet te slippen maar wil ik met die sneeuw wel graag ook aandrijving op mijn voor wielen. Woensdag lag er hier erg veel sneeuw en er werd niet erg hard gereden. Toen heb ik de auto in 4wiel laag gezet. Gaaf hoor. Na 2 meter zit je al in ze 2 en dan na 2 meter in zijn 3 enz tot 40 in zijn 5
-
standaard kumho banden tegenover goodrich at
door Gast ton van der winden- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi leden, binnenkort ga ik op vakantie naar Noorwegen met Sorento en sleurhut. Heeft iemand ervaring met het rijden met verschillende banden onder deze omstandigheden. Standaard voer ik de Kuhmo's maar ik bezit ook Goodrich All Terrain T/A banden. Ik vind de AT veel stijver en doorom misschien geschikter voor de combinatie. Tevens vraag ik me af onder welke bandenspanning je het best met een caravan kan rijden
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo sportagerijders, Bij het wassen van de auto viel het me op dat rond de antenne op het dak er een soort laagje tectyl (of een ander product) zat. Wellicht ter bescherming van vochtproblemen of zo. Ik neem aan dat iedereen zo'n cirkeltje van tectyl heeft en dat ik het moet laten zitten. Of heeft het te maken met het transport vanuit Korea en kan het weggepoetst worden??? groet Hans
Laatste antwoord door Jheroen, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
De nieuwe slogan van Kia nederland, The power to Surprise. Nou het klopt aardig. Vier weken nadat ik mijn Sorento X-treme heb opgehaald komen ze met een aktie met een Avic X1R navigatie van pioneer voor 1495.00 euro. Even in de telefoon geklommen en gebeld met de dealer. Oudshoorn in Leiderdorp. Nee meneer was het antwoord daar kunnen we niets aan doen! Kia Nederland gebeld en gemaild en het probleem voorgelgd. Ook daar nee als antwoord. KIA ga zo door zou ik zeggen! The Power To SURPRISE!
-
SPOOR VERBREDER`S/UITLAAT
door Gast rob nicolai- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
HALLO, IK HEB EEN SET SPOORVERBREDER`S BESTELD VAN 60 MM PER AS. MIJN VRAAG IS OF HIER AL IEMAND ERVARING MEE HEEFT. TEVENS HEB IK EEN R.V.S. UITLAAT BIJ SUV BESTELD. HEEFT HIER OOK SOMS AL ERVARING MEE ? IK VIND NAMELIJK DAT DE UITLAAT BIJ DE AFBEELDING VRIJ VER NAAR ACHTEREN ZIT(MISCHIEN WAT INKORTEN MISCHIEN). VR.GR. ROB NICOLAI.
-
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
wie weet wanneer Kia NL de nieuwe prijzen van de Rio bekend gaat maken? Het is nl een heel geinige auto en ik hoop dan ook dat de prijsstelling hetzelfde blijft als van de huidige Rio plm ? 10000,-- http://www.kia-rio.com/flash/main.htm
- 6 antwoorden
- 6,9k weergaven
hoi ik ben sinds enkele weken een trotse sportagerijder(adventure) Hij voldoet aan al al mijn verwachtingen alleen ik wil wel eens graag van andere sportagerijders horen hoe het hen vergaat wat betreft de brandstof. Wij hebben ongeveer 1300 km gereden nu en de auto geeft aan dat hij 11,7 liter verbruikt heeft per 100 km!!! Dit komt overeen met wat wij uitgerekend hebben aan de hand van getankte benzine. Wij hebben er al een paar flinke ritten mee gemaakt en voor dagelijks verkeer rijd ik veel snelweg. Ik mag dan een stevige rijder zijn maar iets zuiniger had ik toch wel verwacht. hebben jullie deze ervaring ook??
Laatste antwoord door Frans, -
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan met ertalon blokjes beginnen, maar is veel werk en niet gekeurd. Ik weet wel een firma, die de originele veren 3cm "uitrekt" deze worden daarna opnieuw gehard. Dit zou een bijkomend voordeel zijn, kwestie wegligging. Zonder het werk, 100? en ok voor de keuring...
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Je komt nog wel eens wat tegen op internet: een aardige test uit Amerika: http://www.edmunds.com/new/2005/kia/sportage/100508416/roadtestarticle.html?articleId=106112&tid=edmunds.e.reviewslanding.featureroadtests groet van Hans
Laatste antwoord door Doktor, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sportage klanten... Afgelopen periode brief- en mailwisseling gehad met KIA Nederland over de levertijden. Vanmorgen gesproken met medewerker van KIA Nederland; Ook zij weten niets en krijgen geen nadere info uit Korea. Mijn auto is besteld in december 2004. De 'verwachting' is dat deze, 'oude order auto's' genoemd, toch wel in het laatste kwartaal van 2005 geleverd gaan worden. In hetzelfde gesprek werd mij verzekerd dat de prijsverhogingen van maart jl. en september as. NIET doorberekend gaan worden aan de klanten. Dit geldt niet voor de BPM, deze wordt altijd doorberekend. Mijn suggestie aan KIA Nederland om de klant (nog) meer tegemoet te komen middels een acti…
Laatste antwoord door Flyber, -
Handrem zit vast
door xHansx- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
citaat Telegraaf " Vasthoudende Kia Sportage gesignaleerd door onze redactie VIANEN - Kia Nederland adviseert de eigenaren van een verse Sportage een bezoek te brengen aan de dealer. In Zuid-Korea is gebleken dat de ontgrendelingsknop voor de handrem dienst kan weigeren. Daardoor is de 4x4 niet van de handrem te halen. In Nederland heeft het euvel zich volgens de woordvoerster nog niet voorgedaan, maar de importeur neemt het zekere voor het onzekere. Hier kan het mankement op 580 auto's voorkomen. Die zijn allemaal tussen 18 mei en 29 maart geproduceerd. vr 5 aug 2005, 12:51" Nou ja... het is nog altijd beter dan een gaspedaal dat vast komt te zitten... Han…
weet iemand of je de airbag(s) voor een maxicosi op de voorstoel kan uitzetten???? en hoe zit dit met een maxi op de achterbank?? Rodi
diamond bright
door Peter97461- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Afgelopen woensdag mijn zwarte Kia Sorento een diamond bright behandeling laten geven. Zie er super uit! Als er nog iemand is die het ook wil laten doen? Het bedrijf heet Tompoets en zit in Purmerend. Je kunt het zelfde doen als ik, breng de auto om 08:00uur, ga op de fiets naar naar de Albertkuip in Amsterdam en haal de auto om 17:00 uur weer op. Betaal 202,50 Euro en geniet van de glans. Groet, Peter
Laatste antwoord door Peter97461,