Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb een vraag over het instelen van de koni schokdempers, in welke stand moeten ze in gesteld worden ?? zacht / middel / hard ?? Alvast mijn hartelijke dank. Groetjes van Guome du Laculotte. gdulaculotte@msn.com http://www.guome.com
Laatste antwoord door Brownie, -
Climat Control
door Gast Herman- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
De Climate control in mijn Sorento werkt naar behoren. Alleen vraag ik mij af na het lezen van andere berichten: Als ik de motor start, begint de Climate Control op het voorraam en de voeten. Na enkele minuten gaat hij naar alleen voeten. Als ik de luchtstroom wil veranderen gaat automatisch de AUTO stand uit. Druk ik deze schakelaar weer in gaat de stand weer naar de voeten. Als de auto op temperatuur is gaat de luchtstroom wel automatisch naar de midden roosters indien nodig, en weer terug. Ook schakelt hij vanzelf de Airco aan indien nodig. Dit zal met het meten te maken hebben. Is het inderdaad zo dat ik niet i.p.v. de voeten de lucht uit de middenroosters wil hebben?…
-
da's snel!
door wimtenhoope- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds dit weekend ben ik ook in het gelukkige bezit van een fraaie Sportage Adventure. Wellicht ben ik wat voorgedrongen maar 14 dagen geleden heb ik besloten te kopen en vond in de vrije(!) voorraad bij de dealer in Schelluinen (Gorinchem) precies de auto (zwart, 4WD) die wij wilden en deze is twee weken later afgeleverd. Alleen trekhaak, radio en spatlappen zijn bijgeplaatst en verder "pimpen" zit niet in de plannen. De eerste ervaring was het "King of the Road" gevoel en een heerlijke rij ervaring met deze 1500 kg ijzer. Hij voldoet dus helemaal aan mijn hoog gespannen verwachtingen. Later moet er nog een caravan achter komen, maar dat moet nog even wachten. ik houd …
Laatste antwoord door wimtenhoope, -
lichten
door marjamaria- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
wie kan mij vertellenof er letjes in de lampen zitten. gr. marja
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo allemaal, wij rijden tijdelijk met een Cerato EX 2.0, fulloptions. We willen toch even een rij-impressie geven van deze auto, omdat dit misschien potentiele kopers kan beinvloeden. Voordelen: De wagen rijdt in 1 woord super. De wegligging is zeer goed en de vering is helemaal af, omdat wij een paar dagen over Belgische wegen hebben gereden en deze verre zijn van ideaal. De auto laat zich lekker door het verkeer leiden, je merkt niet dat je in een grote auto rijdt. De 2-liter die wij tot onze beschikking hadden is soepel en heeft flink wat vermogen in huis wat het inhalen op de grote weg goed tot zijn recht komt. Het interieur is lekker licht en modern (tren…
Laatste antwoord door blacktiger, -
Audio vraag.
door PVL- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb sinds jan/05 een sportage, top trouwens. Waar ik mee zit is het volgende, ben op zoek naar een mooie audio/navigatie om het bekende gat op te vullen. Op een aantal foto's heb ik wel iets gezien, echter wordt niet altijd het merk genoemd. Als laatste vraag is er iemand die een MFD dubbel din heeft geplaatst. Peter
Laatste antwoord door Timo, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Na 30 jaar Renault gereden te hebben rij ik nu vanaf eind week 6 met een 2-ltr. Sportage Black Cherry Executive , en dat bevalt ons uitstekend. wel was ik wat huiverig hoe het zou gaan op langere afstanden ik ben nl. het franse comfort gewend, maar dat bleek ongegrond te zijn , het was top! Ook was ik benieuwd wat er nu helemaal waar was van de klachten die ik tot nu toe gelezen heb , en wat dat betreft moet er een aantal dingen in mijn ogen rechtgezet/genuanceerd worden: 1) verbruik: inderdaad , het is niet het laagste verbruik wat ik gezien heb(dat was van een Renault 6 850cc van 1970.) , maar we moeten niet vergeten dat we met z'n allen bewust (neem ik aan) een zwar…
-
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
http://autoshow.permaisuri.com/Content/Autoshow.asp?AutoID=20051205184407
Laatste antwoord door BaBaCC, -
aan set(ten)
door Rodi- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
om te beginnen alvast een voorspoedig 2006 allemaal! bij mij werkt het "set" lampje niet, deze moet aan gaan als je met de cruise control aan het rommelen bent komt dit: 1. omdat ik een handgeschakelde sportage heb 2. omdat het lampje stuk is 3. omdat er helemaal geen "set" lampje is ook al staat het in de handleiding hoor het graag gr. Rodi
Laatste antwoord door ludo, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Onder de voorstoel (beide) is een zwarte doos gemonteerd..... daarin geen bloembollen, koepeltent of twee briefjes van honderd maar ' gewoon' een verwarming. Wanneer de verwarming op de stand 'voeten' staat dan stroomt hieruit warme lucht voor de achterpassagiers. Ik kan deze nergens in de specificaties terug te vinden, ook mijn dealer was verrast. Jullie ook? Of wisten jullie dit al.... Verbruikt veel stroom en dus brandstof zeker ? Iemand een idee...? Gr. Berry Bakker
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Na 30 jaar Renault gereden te hebben rij ik nu vanaf eind week 6 met een 2-ltr. Sportage Black Cherry Executive , en dat bevalt ons uitstekend. wel was ik wat huiverig hoe het zou gaan op langere afstanden ik ben nl. het franse comfort gewend, maar dat bleek ongegrond te zijn , het was top! Ook was ik benieuwd wat er nu helemaal waar was van de klachten die ik tot nu toe gelezen heb , en wat dat betreft moet er een aantal dingen in mijn ogen rechtgezet/genuanceerd worden: 1) verbruik: inderdaad , het is niet het laagste verbruik wat ik gezien heb(dat was van een Renault 6 850cc van 1970.) , maar we moeten niet vergeten dat we met z'n allen bewust (neem ik aan) een zwar…
Laatste antwoord door Bert van der Molen, -
Wanneer 4WD
door Gast Marc- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Ik ben de gelukkige bezitter van een 4WD Sportage -over het verbruik kunnen we niet blijven knagen... Onlangs was ik op verlof in Normandi?, waar veel veldwegen zijn en toen wij terug naar Belgi? kwamen lag er een pak sneeuw. Ideaal om eens de 4x4 capaciteiten te testen. Maar ik zat met een probleem! Nu mijn vraag: wanneer dien je de knop 4WD-lock te gebruiken en wanneer niet. Als je in de sneeuw rijdt of op modderige wegen, schakelt de auto dan automatisch over op 4WD? Wil iemand mij eens duidelijk uitleggen, want met de handleiding kom ik niet veel verder, hoe je moet omgaan met het 4WD-systeem. Ik zou je dankbaar zijn!
veiligheidsgordel
door henks- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
In de handleiding staat dat indien je de veiligsriem niet omdoet er eerst een lampje gaat branden en later moet er ook een zoemrtje gaan. Nu gaat het lampje wel even aan maar een zoemer is niet te horen. Wie heeft hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Voss, -
Windgeruis
door Gast Herman- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ondervindt bij mijn Sorento windgeruis. "Onderzoek" heeft uitgewezen dat dit veroorzaakt wordt door de antenne. De electrische jaren 70 antenne is geplaatst op het rechter voorspatbord. Meer gebruikers met deze ervaring? Zit er aan te denken electrische antenne los te koppelen en een binnen raam antenne te monteren.
Laatste antwoord door erietman, -
Chromen grill
door Gast Herman- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik zag op een ander forum een verhaal over het verwijderen van de verf van de grill. Hieronder blijkt namelijk een compleet chromen grill te zitten. Heeft iemand hier dit ook al geprobeerd? Het lijkt mij bijna onwaarschijnlijk dit zonder schade voor elkaar te krijgen. Afbijtmiddel tast volgens mij ook het chroom aan? Ben er ook nog niet uit wat ik eigenlijk mooier vindt, en er is geen weg terug....
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds begin januari heb ik een Sportage (uitvoering Adventure) Nu slipte laatst in langzame maar scherpe bocht ??n van de voorwielen. Ik kreeg tevens de indruk dat er achter niets gebeurde. Ik werd nieuwsgierig en heb KIA Nederland gevraagd hoe en wat! Hier onder heb ik deze tekst geplaatst. Wie kan hier iets meer over vertellen. Ludo ------------------------------------------------------------------------------------- Aan KIA Nerderland: Onderwerp: Torque-On-Demand 4-WD systeem KIA Sportage Adventure (en X-Treme). Geachte heer/mevrouw, Mijn ?4-WD? Sportage is uitgerust met een TOD systeem. Nu vermeldt het verhaal, dat bij het slippen van de voorwielen het sys…
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
In het insructieboekje staat: conroleer regelmatig het reservoir! Maar hoe doe ik dat. Het stukje vul "pijp" wat zichtbaar is alles wat er te zien is. Vloeistof is niet te bekennen (ook niet van af de eerste dag), maar het syteem werkt nog steeds incl. de wissers aan de achterzijde. Ook wordt door KIA de inhoud van het reservoir niet gespecificeerd. Op een dag zal vast wel het "leeg" lampje in het dashboard gaan branden. Maar dat wil ik voor wezen! Wie heeft de oplossing. Ludo
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Nu heeft onze Pica weinig geheimen voor mij, maar ik heb er toch een waar ik echt niet uitkom. Ik wil mij spiegelkappen open hebben om ook hieraan wat te gaan veranderen Wie kan mij uitleggen hoe ik de buitenspiegelkappen open krijg zonder de boel te beschadigen. En wat dat nieuwe project gaat worden...................... Alvast bedankt Philip
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi, ik was wat aan het surfen en kwam deze set voor de Sportage tegen om de voorbumper wat op te leuken, Ik vind het zelf een leuk geheel en vraag me af wat jullie ervan vinden! Ik heb al gemaild met de leverancier over de montage en dit was zijn reactie: De set wordt er met 3m ingeplakt, dus supersterk en supermakkelijk. Is achteraf te verwijderen zonder dat je er iets van ziet. Voor mijn duidelijkheid 3m is toch een soort van tape? Iemand die hier meer van weet hoor ik graag. Het gaat om de volgende set: Voor het geval de foto niet in het forum te zien is plaats ik hem ook in het album... Groet, Mario http://www.fun4cars.nl/images/478_imgm.jpg[/img] grr... …
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Deze middag heb ik de motorkap van mijn Sorento voor de eerste keer geopend.Alles ziet er netjes uit.Wat mij opviel:achteraan links,achter het luchtfilter staat een"WEBASTO Thermotop C standheizung" ???????Hierover kan ik niets terug vinden in het instructieboekje.Is dat soms een systeem dat het interieur en motor opwarmt voor vertrek 's winters.Raar dat hierover niets vermeld staat in het boekje.Ik vind ook geen bedieningsknop op het dashbord.Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Laatste antwoord door Timo, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
De foto's: http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=797 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=798
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb na ruim een jaar wikken en wegen ook een Sorento gekocht.Eigenlijk heb ik gewacht op info over de nieuwe RAV4 en Grand Vitara.Die hebben echter geen automaat in combinatie met diesel,en dat reservewiel achter op de kofferdeur zag ik ook niet zitten.Het interieur van de new Santa Fe kan mij ook niet bekoren.Europeese merken zie ik ook niet meer zitten.Dus een Sorento EX-Executive,2.5CRDI,zwart, grijs leder,automaat,privacyglas,cruise control,klapspiegels,schuifdak,DIN2 radio-CD-MP3.... Besteld op 3 /1,beloofd tegen 21/1 maar pas kunnen afhalen op4/2 (de papieren waren zoek)(!).Vandaag staan er 900KM op de teller en ik ben zeer tevreden over mijn aankoop:rijd als ee…
Laatste antwoord door Hans Bom, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Het is mij opgevallen dat mijn Sorento 2,5 CRDi EX sneller accelereert van b.v. 100 naar 120 in z'n vijf als je dat doet via het (her)activeren van de cruise control. Met gewoon gasgeven gaat dat beduidend langzamer! Nog geen stopwatch erbij gehad, maar het verschil is heel duidelijk te voelen. Ik vermoed dat het motormanagement in die situatie van andere parameters uitgaat en er dus in die situatie sprake is van een soort tijdelijke chiptuning. Herkent iemand dit Of heb ik een buitenbeentje.
-
Hoi, ik heb gisteren een Sportage 2.0 CVVT Executive gekocht. De dealer gaf aan dat de levertijd behoorlijk op kan lopen en hanteert nu een vermoedelijke levertijd van 4 maanden. De dealer gaf dit uit zichzelf aan van te voren (netjes toch!). Mijn vraag is nu of iemand wat meer weet over de levertermijnen of hoelang ze zelf hebben moeten wachten. Alvast bedankt! Groet, Marcus
Laatste antwoord door Lompie, -
- 29 antwoorden
- 9,2k weergaven
Beste Sorento rijders, Hier onder een stukje uit de autokampion. Sorento stukken beter met Koni's Naar aanleiding van uw artikel in de Autokampion 9 over de slechte wegligging van de Kia Sorento en mijn brief in Autokampion 12 waarin ik uw mening volledig deelde, heb ik contact gezocht met mijn Kia-dealer. Ik vroeg hem of het mogelijk was de wegligging te verbeteren door vervanging van de originele schokdempers door dempers van Koni. De dealer heeft daarop overleg gehad met de importeur, maar Kia Nederland bleef op het standpunt staan dat het weggedrag geen verbetering behoefde. De wegligging voldeed aan de door Kia gestelde eisen! Ik heb daarom mijn Kia-dealer zelf o…
Laatste antwoord door AZ,