Kia Modellen
-
- 28 antwoorden
- 6,7k weergaven
Voor 399 euro is een radio/cd/mp3 speler te koop met een dikte van 1,8 din die netjes het volledige gat in het dashbord opvult. Ik vind hem prachtig bij het dashboard passen. bijzonderheden over deze cd speler vindt je op de volgende site: http: www.delphigrundig.com/index.php?id=86&L=1 het is het het type CL 2300 (ordernummer GHP 1100)
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
zie bijgaand bericht in telegraaf, een sterkere dieselmotor wordt binnenkort leverbaar voor de sportage "AMSTERDAM - Kia komt later dit jaar met een sterkere dieselmotor voor de Sportage. Het gaat om een 2,0 liter CRDi-motor met variabele turbogeometrie. De krachtbron levert rond de 135 pk, afhankelijk van de homologatie waaraan momenteel wordt gewerkt. Een roetfilter wordt standaard. De huidige 112 pk sterke 2.0 blijft leverbaar. " Toch balen als je een diesel in bestelling heb staan en achteraf toch liever deze uitvoering had gehad met zwaardere motor en roetfilter. groet Hans
Laatste antwoord door xHansx, -
LPG GR
door Gast edwin- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo sorento rijders wie weet er iets over gasfx voor een 3,5 V6 rijd nou bijna een jaar in deze uitvoering had hiervoor een 2,5 CRDI ik vond al dat deze veel verbruikte maar de V6 slaat alles met gemiddeld 1op 6 heb op het net gezocht maar kan niks vinden verder zeer tevreden
-
Koni shocks voor de Sorento
door Gast Two Plugs- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heb na lang overwegen de beslissing genomen... Bij de 120.000 beurt wordt de S voorzien van een setje Koni's. Ik neem de gok door ze direct door de dealer op 'sportief' te laten instellen. Ik zou ook kunnen kiezen voor de standaard instelling of voor comfort, maar persoonlijk hou ik er wel van dat de vering de informatie van het wegoppervlak zo direct mogelijk doorgeeft. Vooral omdat ik het merendeel van de 45.000 k per jaar op binnenwegen rijdt. Met name het geconstateerde slijtpatroon van de voorbanden en positieve ervaringen van een andere Sorentorijder hebben mij er tot aangezet om de originele vering te vervangen. Zodra we terug zijn van een langer verblijf in het…
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Sinds 2,5 maand zijn wij de trotse bezitters van een gloednieuwe KIA CARENS. Alleen was de trots gauw gezakt. Probleem; op het dashboard blijft het genoemde controle lampje branden. De auto staat nu voor de 4-keer bij de garage. Iedere keer denkt men de fout te hebben verholpen (nieuwe sondes, nieuwe katalysator, andere boordcomputer), helaas. Na enkele keren starten blijft het lampje weer branden. Volgens de dealers kan het geen kwaad, maar als je informeert of je (als je door blijft rijden) de schade bij hun kan verhalen vervallen ze in stilzwijgen. Voor ons is dit alles een grote teleurstelling. Wij dachten een goede prijs-kwaliteits verhouding met deze auto te hebb…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Binnenkort krijgen we een nieuwe bodykit voor de Sportage II binnen. Ik heb er ook al wat foto's van die ik jullie niet wil onthouden.... http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=711 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=710 De bodykit bestaat o.a. uit : Voorbumper, achterbumper, sideskirts en eyelines... Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie reactie's dus laat maar horen ! Julian Groenendijk http://www.k-styling.com
Laatste antwoord door Flyber, -
Voorwiellagers! (Zie ook: topic bandenslijtage)
door Gast Two Plugs- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste allemaal, Vorige week viel mij bij een bepaald toerental een 'brommend' geluid op. Niet frequent, maar vooral met lage snelheden. In eerste instantie dacht ik aan een lekke uitlaatpakking, of een lek in de uitlaat zelf. Dus, gisteren mijn dealer - Weesepoel in Stedum - opgezocht. Konden niets vinden op de brug, vervolgens samen met de monteur een proefrit gemaakt. We waren de straat nog niet uit, of de brom bromde weer vrolijk mee... Buiten de bebouwde kom de auto in neutraal en met uitgeschakelde motor laten uitrollen, brom bleef aanwezig... Dus, lekke uitlaat kon worden afgestreept. De monteur wist echter direct de oorzaak: een versleten voorwiellager! In mijn…
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Dit bericht kreeg ik via de email: Geachte heer Mol, BURTWELL zal u straks op de hoogte stellen van onze aanwezigheid op de beurs Speed & Design. Hier zal de (press) introductie plaatsvinden van de BURTWELL Kia Sportage. Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang en zijn er nog geen foto's beschikbaar. Echter zal deze Sportage uiterlijke gelijkenis vertonen met de BURTWELL Hyundai Tucson. Zie hiervoor onze website. Wellicht dat u uw leden via uw website op de hoogte kan brengen van deze fraaie "facelift" van de BURTWELL Kia Sportage die in vol ornaat op deze beurs te bewonderen en betasten is! Een aankondiging zullen wij u voor de beurs toezenden. Ik ben…
Banden slijtage
door Hans Bom- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Wie heeft er nog meer last van banden slijtage? Zag zaterdag dat mijn voorbanden aan de binnenkant ook veel meer zijn afgesleten dan de buitenkant. Las net in het dagboek van Andr? dat die er ook last van heeft! Zou het een Sorento kwaal zijn, of hebben we een paar slecht afgestelde auto's!
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo waar zijn de foto's die jullie allemaal belooft hebben te plaatsen als jullie de auto hadden.Het lijkt wel dat als je de auto hebt je niet meer op deze site komt kijken hoe het met de wachtende gaat. Het moet toch zo zijn dat er in de maand Oktober weer veel SPORTAGES zijn geleverd of heb ik het mis. Graag zie ik tijdens het wachten nog een paar foto's van jullie, alvast bedankt. Jeerke
Laatste antwoord door Rodi, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
beste kia rijders, ik heb een sportage van 1997. het probleem is dat ik mijn 4wd niet inschakeld,op mijn auto zitten wielnaven met automatiche vergrendeling,het lampje op het dashbord doet het en de tussenbak wordt ingeschakeld,toch heb ik geen aandrijving aan de voor assen,aan geen van beide voorwielen dus. is er iemand die dat probleem al eens meegemaakt heeft en er een ooplossing voor heeft dan hoor ik dat graag.
Wat is wijsheid?
door Lompie- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wacht nu bijna 8 maand op onze nieuwe sportage, zit er aan te denken als hij deze maand niet geleverd wordt om hem pas in 2006 op kenteken te zetten. (als hij dit jaar nog binnenkomt tenminste) Graag jullie mening hier over, alvast bedankt. Groet, Peter.
-
Levering Kia Sportage 1 2
door Bent-it- 29 antwoorden
- 7,7k weergaven
Sorry, maar wij zijn afhankelijk van de productielijn. Dit antwoord krijg je als je belt met de importeur. De brief van Kia Nederland (juni 2005) heeft nu elke importeursmedewerkers op het hoofdkantoor bereikt en dit stuk word je dan voorgelezen als er vragen zijn over de levering van de Sportage. Begin dit jaar een Kia Sportage Executive besteld welke al in de backorder stond van de dealer. Vermoedelijke levering: eind mei begin juni(2005), net voor de zomervakantie. Maaaaaaar tot op heden nog geen enkel stukje hoop dat het nog gaat lukken voor wij op vakantie gaan(16 juli). Heb wel de dealer wekelijks aan de telefoon maar dat helpt niks, Vriens(Breda) doet z'n uiterst…
Laatste antwoord door franky, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste afwachtenden, In december 2004 heb ik een sportage 2wd 2.0 Executive grayisch silver besteld, levering zou mei, uiterlijk juni zijn. In reactie op ettelijke mails laat de rayonmanager van KIA mij weten dat mijn auto niet op de boot van 2 oktober staat en dat er geen enkel zicht is op een termijn. Ook kreeg ik de fijne mededeling; 'wij kunnen verder niets voor u betekenen'. Omdat ik toch enigszins wantrouwig aan het worden ben (er speelt meer), bij deze mijn vraag om medewerking aan mede-klanten van exact dezelfde auto... . Wanneer heb je besteld? Wat was de toen toegezegde levertijd? Zijn er toezeggingen gedaan door KIA Nederland? Wat wordt er nu be…
Laatste antwoord door franky, -
Onderhoudskosten
door Gast Two Plugs- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ben eens nieuwsgierig wat jullie 'in den Lande' voor het onderhoud van de Sorento betalen. Ben met de mijne afgelopen dinsdag naar mijn Dealer gereden (www.kia-weesepoel.nl) en voor de 105.000 km beurt ('kleine beurt', bij 90.000 is de distributieriem vervangen) moest ik slechts 143,90 Euri aftikken... Het enigste wat vervangen moest worden was het batterijtje van de afstandsbediening die na 2,5 jaar de geest begon te laten... Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet! Groet
Kia Tuning???
door Rio-man- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik ben opzoek naar een website waar ze onderdelen verkopen voor Kia, En dan gaat het me vooral om de Rio. KAn iemand me hieraan helpen? www.kia-tuning.de www.kfx-peformence.com www.streetkiaz.com Die sites ken ik al, maar weer iemand nog een andere? Desnoods een webshop o.i.d? Alvast bedankt
Privacy glas
door Ancher- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Weet iemand of een Sportage ook geleverd kan worden met privacy glas? Dit is een optie die ik niet terug zie komen in de optie-lijst maar ik zie er regelmatig een sportage rijden die het wel heeft.
- 17 antwoorden
- 5,4k weergaven
Wij hebben nu de auto 3 weken en het is niet leuk meer. Het begon met de rem of gaspedaal. Als we remde ging het toerental van de auto omhoog. Toen hebben ze het gaspedaal vernieuwd. Nu start de auto wel maar alle meters(snelheid, toerentellen thermometer), stuurbekrachtiging, ventilator enz, doen het niet meer. Nieuwe zekering er in 10A. Gaat goed tot je de auto start. Zelfs met een 30 A . Toen met lopende auto de zekering vervangen, ging het goed. Alleen na een uur rijden begaf de climate control het en de stuurbekrachtinging. De zekering bleef wel heel. De garage vanochtend gelijk gebeld. Tot nu toe niks gehoord. Wat een service voor een auto van bijna ? 40.000,- Sorr…
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft er al iemand ervaring met het chiptunen van zijn KIA Sportage? Wat ik ervan begrepen heb zorgt dit voor meer vermogen (pk) waardoor je een lager toerental (rpm) bij dezelfde snelheid bewerkstelligt. Oftewel bijv. 100km/u rijden met 3.000 toeren (voor tunen) of 100 km/u rijden met 2.700 toeren (na tunen). Klopt deze denkwijze of komt er meer bij kijken? Voordeel hiervan is namelijk een lager benzineverbuik! En dat is momenteel vrij fors dus als je dit relatief eenvoudiger naar beneden kunt brengen is dit alleen maar positief toch??!!! Wordt dit ook door je KIA dealer gedaan, i.v.m. garantiebepalingen e.d. Ik wil hierdoor niet de kans lopen om deze garantie kwijt…
Laatste antwoord door MvG, -
Forum animo 1 2
door Gast V-zesje- 30 antwoorden
- 7,8k weergaven
Het animo op dit forum is wel bijzonder laag. Opheffen en terug naar de kia fan community wellicht? Moet dit eens vergelijken met het Duitse Sorento forum, dat leeft! Iemand een idee om het hier wat levendiger te krijgen??
-
Ff voorstellen...
door Gast Two Plugs- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zocht eigenlijk naar de topic om me voor te stellen... Maar het kan uiteraard ook op deze wijze... Heb het forum en de club gisteren ontdekt en ben meteen vol overgave gaan posten. Wellicht wel net zo netjes om me als nieuwe gebruiker ff voor te stellen... Mijn naam is Bernard Stikfort, bj 1972 en woon samen in het Groningse Ommelanderwijk (geen mens weet waar het ligt, proberen we ook zo te houden ) en rij ??n van de eerste Sorento's (december 2002, januari 2003 op kenteken), een CRDi EX Custom. De grap: voelde mij helemaal niet tot Kia aangetrokken, behalve voor de ?oude? Sportage 2dr met softtop (zie je in Duitsland nog wel eens rijden) en de Kia Retona, Kia?s ?l…
-
- 6 antwoorden
- 5,6k weergaven
Wie weet of de sportage 2ltr benzine op lpg kan rijden of heeft hier wellicht al ervaring mee? Laat wat horen; merken en prijzen, enz. groet van Hans
Laatste antwoord door MvG, -
Sorento 2WD
door xurf4xs- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Voor degene die wel een Sorento willen rijden, maar geen 4WD, is hier de oplossing: Bron: suv-tours.de
Sorento te water
door xurf4xs- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hier een mooie foto van een Sorento die te water gaat. Deze foto heb ik zelf genomen tijdens een Sorento event in Duitsland.
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie weet hoe de automatische 4 weel drive werkt ? Gaan de voor wielen pas mee doen als de achter wielen gaan slippen ? Hoe zit het dan in een bocht ? Dan hoeven de achterwielen nog niet te slippen maar wil ik met die sneeuw wel graag ook aandrijving op mijn voor wielen. Woensdag lag er hier erg veel sneeuw en er werd niet erg hard gereden. Toen heb ik de auto in 4wiel laag gezet. Gaaf hoor. Na 2 meter zit je al in ze 2 en dan na 2 meter in zijn 3 enz tot 40 in zijn 5