Kia Modellen
-
Stalen velg
door Anoek- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar 1 stalen velg (orginele) voor onze picanto. Dit omdat wij geen reservewiel hebben en dit voor de vakantie toch wel een must vinden. Is er iemand die er 1 wil verkopen laat het mij dan weten. Groetjes Anoek.
Laatste antwoord door Anoek, -
Foto's Grayish Silver Metallic (S4)**
door Gast MEH- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Geachte forumleden, ik ben me voorzichtig aan het orienteren voor een nieuwe auto en de Sportage is een van de kanshebbers. Ik heb op het moment twee vragen: 1)Kan iemand aangeven hoe het momenteel is met de levertijden? 2)Ik zoek foto's van de Sportage in de kleur Grayish Silver Metallic (S4)** Heeft iemand die voor mij of weet iemand waar ik die kan vinden alvast erg bedankt, MEH
Laatste antwoord door xHansx, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hoi ik ben nieuw hier zou jij mij misschien kunnen uitleggen hoe ik me tulpkabels voor me versterkers door de kabelgoten krijg en zo ja hoe je ze eraf haalt ik heb het over die plastic kappen tot achteraan hoop dat je me kan helpen ik wil ze naar de kofferbak hebben. gr tevreden kia picanto rijder
Laatste antwoord door Tazteam, -
Sorento 2007
door Gast Herman- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vandaag in 4wd magazine de test gelezen met de vernieuwde Sorento. Belangrijkste (voor mij) wijzigingen: ESP uitschakelbaar , en voor mijn vrouw: de rooster in het midden van de auto zijn regelbaar/sluitbaar. Zij vindt de luchtstroom in de automatische stand hinderlijk voor haar ogen omdat ze niet ver genoeg te verstellen zijn. Bijkomend voordeel; de 2.4 liter motor wordt vervangen. In Nederland voldoende, maar op de duitse snelwegen zeer zeker te kort. Andere kant van de medaille; hoe vaak rijdt je daar. Desalwelteplus: misschien haalt de mijne einde garantieperiode wel niet
Laatste antwoord door Facility, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Weet iemand of deze radio met cd wisselaar en cassettespeler ook in Nederland leverbaar is, zo ja waar en tegen welke prijs?
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
De koppeling van onze Rio 1.5 LS Hatchback uit 2002 slipt, en dan vooral in zijn derde versnelling, als er veel gas gegeven in wordt, bijvoorbeeld tijdens het optrekken, inhalen op een helling of een helling oprijden met of zonder bepakking. We hebben er net weer 4000 kilometer opzitten met de auto waardoor de teller nu op 61350 staat. Hiervoor was het probleem al doende. Wie heeft dit of heeft dit gehad, en is het op te lossen en zo ja voor hoe veel? Verder zit er een rammeltje in de Rio. Het komt van rechtsachterin (passagierszijde). Het rammeltje is alleen te horen bij lage snelheden, en is het meest duidelijk te horen op "korthobbeliggeweggetjes" zoals straatstene…
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
ik ben aan het wachten op onze kia sportage adventure v6 besteld 2 maanden geleden de kleur die wij besteld hebben is jade groen. wij hebben besloten om er een gas instalatie in te leggen. mijn vraag is wat gebruikt deze auto gemiddeld op benziene en op gas
Laatste antwoord door xHansx, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een week geleden Pirelli Scorpio;s laten monteren onder mijn CRDI. Ik wist gewoon niet wat mij overkwam, de auto lijkt volledig gevoelloos te zijn geworden. Vooral bij hogere snelheden van rijbaan wisselen resulteert in een soort deinen, de kont gaat heen en weer! Met de Kumho banden lag hij vele malen beter op de weg. Het voelt gewoon gevaarlijk. Iemand ervaring met dit probleem? Gala
Laatste antwoord door Rio-man, -
Cerato in 'Top Gear'.
door Gast Two Plugs- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Naar aanleiding van het feit dat de Cerato 1.5 CRDi in Groot Brittani? door de Britse Caravanclub is verkozen tot 'trekauto van het jaar' hebben de mannen van Top Gear de auto aan een (caravan- test onderworpen. Nuja, het is duidelijk hoe de mannen van TG over KIA denken... En hun gegronde haat tegen caravans op de openbare weg... De Cerato heeft het in ieder geval overleefd (ondanks de mishandeling), de caravan ietsjes minder... Resultaat: 153 klachten van beledigde kijkers... Ik heb me in ieder geval doodgelachen (echt humor op z'n TG-Britts). Gemist? Ach, over een jaartje wordt het wel herhaald op Veronica. Ik kijk TG alleen in de orginele versie, dus elke zond…
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi Ik zal me eerst even voorstellen ik ben casper en ik ben de trotse bezitter van een rio uit 2001 Ik ben nu bezig met de auto een grote beurt te geven en ontdekte net olie op ??n van de bougies (de 3e). Best veel want hetd roop ervan af en als je het gat inkijkt dan zie je de olie liggen. Het is verse olie. Wat kan dat zijn? De kleppen? De zuigerveer? Alvast hartelijk dank voor de hulp. Met groet, Casper
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Wie heeft er ervaring met de picanto in de bergen? Dan bedoel ik met name stijle hellingen (19%). Hoe gaat ie hier tegen op? Dit zou ik graag willen weten omdat ik aankomend weekend naar Oostenrijk ga met, jullie raden het al.... de Picanto! Alvast bedankt!
pregio ramen
door maribelle- 1 antwoord
- 4,7k weergaven
Ik ben de trotse bezitter van een Pregio. Een werkpaard zonder poespas. Ik wil graag de zij ruiten teinten met folie en dat zou het mooist gaan als ze uit de sponning zouden kunnen. Wie weet hoe dat gaat?. De dealer had geen oplossing.
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beetje getuned ... WEBASTO HOLLANDIA 500 dubbele slider ,centrale lederen armsteun ,DOTZ 7.16 ET 38 met DUNLOP SP 9000 195/40/16 . Foto's uploaden ,hoe ... ? Zoek de originele CHROOM DREMPELBESCHERMERS ( dorpels ) ,waar te verkrijgen met verzending naar Belgie ... Keep things up ...
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
HELDERE ACHTERLICHTEN
door Gast Paul van Gils- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wie weet of voor de Picanto heldere achterlichten verkrijgbaar zijn, en wat deze kosten? Mag eventueel ook in het buitenland zijn. . . . . .
claxon
door Bert van der Molen- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben niet zo gek op de aziatische claxon die op onze Sportage zit. Omdat het geluid van een Renault-claxon lijkt op een kikker die in z'n billen geknepen wordt , heb ik een dubbele luchthoorn gekocht. Deze wil ik nu bij de originele claxon opzetten , bij de Renaults was dat heel simpel , gewoon een schuifstekkertje erbij en klaar. Bij de Sportage zit een dubbel stekkertje met een rode ( +?) en een zwarte (-?) draad. Wie weet hoe ik deze luchthoorn kan aansluiten ; ik heb 1 plusdraad voor de pluspool v.d. accu , 1 mindraad voor de minpool v.d. accu , 1 draad voor de luchtpomp en dan moet ik nog 1 draad hebben van de originele claxon. Velgentip : ik heb bij Blokker e…
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Een vraag via de e-mail van een Ceratorijder. ik heb een probleem met de airco van mijn cerato bouwjaar januari 2006 als mijn airco is ingeschakeld hapert mijn auto ongeacht de snelheid als je een afstand van bv 100 km aflegt gebeurt dit wel 20-30 keer kun jij mij hier mee helpen heb je dit vaker gehoord mij is wel opgevallen dat dit steeds gebeurt als de airco aan en uit gaat het is een handbediende airco. Weet iemand iets van dit euvel.
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Ik ben van plan een Sorento M-Bition aan te schaffen, maar ben niet kapot van de (lichtmetalen) standaard velgen. Weet iemand leveranciers / dealers / velg-merken welke onder de Sorento geplaats kunnen worden. Ik heb op internet zitten zoeken, maar kan niet veel vinden. Liefst in een 18 inch uitvoering.
-
sorento kopen 1 2
door marcel35- 31 antwoorden
- 8,9k weergaven
hallo dit is mijn eerste berichtje op het forum(net lid) nou heb ik een vraagje ik hoor hier alleen maar nare berichten over allerlei dingen slechte vering en klimaat control en dat hij enorm zuipt hier komt mijn vraag: is het nog wel leuk om een sorento te kopen want ik wil er een om in te rijden en niet om alleen ritjes naar de garage en terug.als ik er een ga kopen is het een 2.4 uit 2003(4) en nou heb ik ook iets gehoort van een costum ofzo dat die beter is geef me A.U.B goeie berichtje slechte natuurlijk ook
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 11 antwoorden
- 6,3k weergaven
Vandaag mijn S. voor een beurt gebracht en gevraagd welke KTI's (zo heet dat in ieder geval in Duitsland) ze zouden gaan uitvoeren. Gisteren leverde een collega z'n S. in met een defecte versnellingsbak. Ik vertelde dat bij Kia dit probleem bekend is volgens KTI 44/04. (problemen met de achteruit bij de 5-bak-automaat: tandwiel los/kapot) Vraagtekens all-over-the-werkplaats. Kia Nederland gebeld: wisten van niets. Ge?nformeerd naar de KTI's: wisten van niets. Waren deels ontstemd over het feit dat zij als importeur niet op de hoogte waren van zaken welke kennelijk op een duitse internetpagina gepubliceerd worden. Ik heb de onderstaande KTI nummers aan de garage gegeven …
Laatste antwoord door lund 1775, -
TREKHAAK MONTEREN
door Gast Paul van Gils- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik ben bezig met de aanschaf van een trekhaak voor onder mijn Pikantje. Heeft al iemand zelf een trekhaak gemonteerd ? ? ? Via via en met autohobbyclubkorting kom ik compleet op 147,00 euro Maar dan zit er de gewone opknijpbare elektra bij ( 3,50 euro ) Als je de orginele met stekkertjes neemt kost het 38,00 euro extra. Volgens de leverancier is het geen probleem en kan je het ouderwetse systeem zo gebruiken.
Probleempicanto
door Piekje- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Vorig jaar oktober hebben wij een Picanto 1.0 EX Airco gekocht. Sindsdien niets dan problemen. De auto staat vaker in de garage dan dat we hem kunnen gebruiken. Een opsomming van de problemen: - benzineverbruik is abnormaal hoog (brandstofpomp is vervangen, geen verbetering) - inhouden bij diverse snelheden (vervanging brandstofpomp zou de oplossing zijn volgens de garage maar geen verbetering) - check-engine lampje is al twee keer gaan branden waarbij de auto sterk inhield en er een flinke slok benzine werd gebruikt - bij remmen in een bocht naar rechts steeds vaker een hoge pieptoon - uitlaat gaat steeds meer herrie maken Wij zijn al maandenlang in de stijd met Ki…
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Dit bericht ontvangen via mijn email. Iemand die dit ook heeft meegemaakt of kan zeggen wat mogelijk een oorzaak kan zijn, graag op bericht reageren. Heb op 1 april 2005 een nieuwe KIA sorento 2.4 gekregen (belaald natuurlijk) vanaf het begin heb ik een ratelend geluid vanuit de versnellingsbak. Om dit op te lossen heeft de dealer het volgende ondernomen: 1e een nieuwe grote ballansschijf gemonteerd omdat de ballansassen het ratelend geluid zouden veroorzaken. het geluid bleef. 2e een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd echter het geluid bleef. 3e een nieuwe tussenbak gemonteerd en dikkere olie in de versnellingsbak gedaan, echter het geluid is er nu nog. De d…
Laatste antwoord door ladka, -
Stalen velgen
door Patrick- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi, Kan iemand mij vertellen wat de steek is van een Picanto? Is dit hem... 5J x 14 inch ? Dit i.v.m. aanschaf stalen velgen voor wintersport. Alvast bedankt, Patrick
Laatste antwoord door Patrick, -
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Leverbaar van Brodit speciaal voor de nieuw Sportage. Er hoeft niet geboord te worden in dashboard. 23,-- euro per stuk Houders hebben we vaak al zelf om op deze plaatjes te monteren. Frans
Laatste antwoord door Flyber, -
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo allemaal, ik was benieuwd of er iemand ervaring mee heeft om de pinnetjes die aan de binnenkant van de deuren zitten te vervangen. Als de auto namelijk op slot zit dan steken de pinnetjes nog een behoorlijk stuk uit. Dit maakt het makkelijk voor een inbreker om ze open te trekken, helaas spreek ik uit ervaring (2x zelfs ). Beide keren is het kleinste ruitje ingeslagen en konden ze eenvoudig bij het pinnetje. Ik zou dus graag nieuwe pinnetjes hebben die helemaal verzonken zijn als de auto op slot zit. Heeft iemand een idee? Zelf heb ik al gezien dat het huidige pinnetje gewoon op een stuk ijzer zit. Ik weet alleen niet of ik het pinnetje er zo kan aftrekken. So…
Laatste antwoord door Tazteam,