Kia Modellen
-
lampen vervangen
door Gast schoenmakertje- 8 antwoorden
- 6,2k weergaven
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren? Frans
-
kraken sorento
door robin- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hij kraakt wel erg is dit nog de nieuwigheid of is dit iets anders?Iemand ervaring mee?
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo weet iemand wat voor een speakers er in de nieuwe Kia picanto X-tra in de achterdeur moeten,als je de garage belt krijg je de raarste antwoorden over de prijs en het model. Groetjes vincent
Laatste antwoord door vinnie, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, IVM het verkrijgen van een bedrijfswagen. Heb ik vier originele 16" velgen voor een Kia Sportage 2005 over kompleet. Bedoeling was er winterbanden op te laten monteren. Alleen is dit er nog niet van gekomen. Op twee velgen zitten nog banden. Andere twee zijn leeg. Prijs 400,- Versturen is mogelijk. Ook eventueel los te verkrijgen...............
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
Midden armsteun
door Wisper- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo wie heeft er ervaring met een armsteun tussen de voorstoelen? Is het een gemak en handig of is het een zit in de weg. Ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum echter zonder resultaat, maar misschien zoek ik niet goed Groetjes Wisper.
Laatste antwoord door Harald, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Goeiedag allemaal!! Ik ben Mauri en ben 20 jaar en heb een kia picanto aangeschaft. Waarom ik een kia picanto? Omdat het lekker compact autootje is en goedkoop kwa wegenbelasting enz. Opzich heb ik wel plannen voor het autootje; Ik heb de speakers in me voor deuren al vervangen door kickers 13cm. alleen achter heb ik dus die raamlsinger zoals vele andere weet ik ook niet wat ik moet verwachten van dat raamslingertje met het veertje En m'n lampjes vervangen voor Philips xenon light (blauw/wit) Maargoed verder wil ik wel leuke zwarte velgen met een grome randje ben nog er nog niet uit 15 of 16" , grome spiegels, grome grill en nog me subie erin zetten van kicker …
Laatste antwoord door Mauri, -
achteras stellen
door mart- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
sportage rijders-sleutellaars is de achteras eventueel ook nog af te stellen door middel van een krimpbus systeem graag hoor ik van jullie. gr. mart
Laatste antwoord door mart, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
gezocht voor mijn kia sportage 20i 16 klepper een goed differentieel of complete achteras
Laatste antwoord door mart, -
Nieuw forumlid
door Gast Jaap van Deursen- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Ben sinds 9-2-08 de trotse eigenaar van een kobalt blauwe 2e hands M-bition Airco. Rijdt super in vergelijk met onze oude Corsa. Veel stiller, comfortabeler, soepeler, kraakvrij en hopelijk veel zuiniger. Ik ben alleen nog op zoek naar tweedehands dakdragers om een ladder op te vervoeren. Wie oh wie kan mij helpen of verwijzen? Ook heb ik problemen met het aansluiten van een nieuwe Sony autoradio. Het snoer van de radio past niet en het verloopsnoer van de Kia dealer ook niet. Is dat eenvoudig op te lossen voor een niet-technische sukkel zoals ik?
Laatste antwoord door Mauri, -
Automaat
door Peter de Grote- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Ben sinds kort eigenaar van sorento 3.5 v6 Wat me opvalt is dat ik zonder de rem in te druken de automaat kan schakelen nar D of R. Moet wel knop aan de zijkant van de pook indruken, maar toch. Zal zeker de motor uitzetten als ik uitstap en de kids er nog in zitten. Graag reactie.
Laatste antwoord door Takis, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Iemand ervaring met het vervangen v/d verlichting achter de CC console? En weet iemand of als je instapt de verlichting voorin ook gaat branden? Bij mij doet ie dat niet.
Laatste antwoord door Artje, -
wat een beest!!!!
door robin- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Eindelijk binnen maar het wachten zeker waard.Wat een beest van een motor ligt erin.Mooie afwerking binnen.Ik ben super tevreden!
Laatste antwoord door robin, -
lekage achterklep
door johan- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo ik heb een sportage uit 2007 . Ik heb een vraag over lekage achterraam? Is er meer over bekend of zijn er meer bie hier last van hebben
Laatste antwoord door Rio-man, -
Actie filmpjes
door Alex- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Een paar leuke filmpjes over de Sorento. Diegenen die Italiaans kennen hebben een streepje voor; ik begreep er alvast geen jota van http://www.youtube.com/swf/l.swf?video_id=1hARz1fsUoM&rel=1&eurl=http%3A//be.altavista.com/video/results%3Fitag%3Dody%26q%3Dkia%2Bsorento%26mvf%3Dmpeg%26mvf%3Davi%26mvf%3Dqt%26mvf%3Dmsmedia%26m&iurl=http%3A//i.ytimg.com/vi/1hARz1fsUoM/default.jpg&t=OEgsToPDskImg0GZwZlI25LMqNKBdUTa Alex
Laatste antwoord door willem1, -
Fiat Panda 1.2 Edizione Cool
door Gast Paul van Gils- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Nou, hier is dan de vervanger voor onze 'probleem Picanto' Hij loopt als een zonnetje, we zitten nog iets hoger, de bagageruimte is groter en ik denk dat we h??l veel plezier aan dit karretje gaan beleven! Groetjes Paul en Silvia
-
- 49 antwoorden
- 18,6k weergaven
Ben ik weer. Vrijdag avond de auto terug gekregen met een nieuwe pomp of motor voor de stuurbekrachtiging en de kortsluiting was dus een draad die langs een scherpe rand liep. Tja en de derde klacht werd toch te veel voor ze, de climate control. De monteur had niets gemerkt. Nee als je van 24c houdt is er ook niets aan de hand. Maar vandaag eens met een echt meetinstrument uit mijn beroep gemeten. Lekker hoor. Als de climate control op 17,5 staat wordt het 24 c in de auto. De airco gaat wel aan maar of deze wat doet weet ik niet. De inblaas themperatuur is zonder airco 31 c en met airco 25 c. Dus de airco doet wel iets. Heeft iemand ook zulke problemen gehad ?
Laatste antwoord door brandweersam, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste Cee'd bezitters, Mijn garage belde mij gisteravond op of ik van de week wil langs komen. Het probleem is dat er radio's inzitten van een bepaalde serie of type wat er voor kan zorgen dat de accu geleidelijk leeg loopt, zodat er niet meer gestart kan worden. Het euvel lijkt dan dan de accu het begeven heeft, wat dus ook kan met een accu in korte tijd, maar het is nu ook gebleken dat het van de radiounit afkomt. De garage kan de radio mat code's uitlezen als hij hierna van de bepaalde serie of type wordt hij vernieuwd. Het blijkt dat er al Cee'd rijders zijn waar al accu's zijn vernieuwd, maar dat eigenlijk waarschijnlijk de radio vernieuwd had moeten worden. O…
Laatste antwoord door Kia Fan, -
Aanschaf Sorento diesel
door Gast bart 406- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben voornemens een Sorento diesel aan te schaffen. Geen nieuwe maar een ca. 2003 model. Max. 150.000 op de teller. Hebben jullie tips waar op te letten. Wat is gevoelig bij deze autos/motoren? Vanuit mijn Jeep ervaring (3 jaar Grand Cherokee V8) denk ik de aandrijflijn (4x4). Maar verder zou ik bij deze auto's geen zwakke plekken weten. Wie helpt? Alvast bedankt. Bart (nu nog 406 break 2002 LPG) PS. ik weet niet of er een boordcomputer in zit met een nderlands talig scherm, maar een auto uit duitsland importeren wil ik ook overwegen, maar kan de taal makkelijk overgezet worden op de computer?
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Wij kochten onlangs een Kia Sorento Black en namen (en betaalden) als optie een dakdrager. Dit is voor ons noodzakelijk omdat we fervente ski?rs zijn. De dakdrager zou, volgens de garage, later worden geleverd... Nu (enkele maanden later) beweert de garage dat men op een Kia Sorento Black geen dakdrager kan bevestigen. Men wilt zelf in de garage het dak verstevigen, ... om er alsnog een dakdrager op te zetten. Klopt het verhaal dat er op geen enkele Sorento Black dakdragers kunnen?
Laatste antwoord door Rio-man, -
Ik heb de sorento 3.3 v6 besteld met sinners pakket, getint glas en pioneer d3 navi. nu wil ik de auto nog even afmaken door hem te verhogen. heeft iemand foto's hiervan?Of word het een zwabberbak? Is dit weer (gedeeltelijk?) op te lossen met koni's?Groeten RObin.
Laatste antwoord door Alex, -
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Wij kochten onlangs een Kia Sorento Black en namen (en betaalden) als optie een dakdrager. Dit is voor ons noodzakelijk omdat we fervente ski?rs zijn. De dakdrager zou, volgens de garage, later worden geleverd... Nu (enkele maanden later) beweert de garage dat men op een Kia Sorento Black geen dakdrager kan bevestigen. Men wilt zelf in de garage het dak verstevigen, ... om er alsnog een dakdrager op te zetten. Klopt het verhaal dat er op geen enkele Sorento Black dakdragers kunnen? _________________ bart
Laatste antwoord door Kia Fan, -
Inhoud LPG-tank
door HV- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, wanneer mijn lpg-tank leeg is kan ik maximaal tussen de 39,5 en 39,8 ltr. tanken. (na automatisch overschakelen bezine). Tank=55ltr --> x 80%= 44ltr. Nu zit er ook nog een pomp in de tank, dus er gaat nog iets vanaf. Hoe is jullie ervaring? Hans
Laatste antwoord door janmac, -
Keuze ne comfort
door bapatise- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Allemaal, Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een goede 2de auto. Ikzelf rij een default bedrijfsbak (passat comfortline). Nu zijn wij samen onder de indruk van de picanto, de kleuren de opties en de prijs natuurlijk, Echter zie ik veel berichten over het verbruik van de auto. Daarnaast ben ik net bij een kia dealer geweest "kia wolters"te ijsselstein. Werd daar goed geinformeerd en natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden en dat soort dingen. Wat mij opviel is dat ik tegen deze verkoper het gestelde verbruik zoals jullie aangeven wat verschilt met het geen dat vermeld staat. En inderdaad kreeg ik een mooi verhaal over Tros radar en consument…
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 13 antwoorden
- 5,1k weergaven
Begin dit jaar de laatste Extreme automaat overhandigd gekregen en vol goede moed begonnen te rijden met de Koni Shocks eronder (aanrader). Nu 5000 km gereden en vandaag olie bijgevuld (dealer merkte bij aflevering al op om dit na 5000 km te controleren omdat deze motor wat olie verbruikt bij het inrijden . Verder best tevreden voor dit geld. De enigste flinke tegevaller is echter het brandstofverbruik. Met een fluwelen voet kom je tot 1:7 tot 1:7,5 terwijl de boekjes (1:12) toch wat anders beloven. De dealer repte bij aankoop over een praktijkverbruik van 1:10 wat voor mij acceptabel is. Om nu echter na 550 km alweer de 80 ltr tank vol te moeten gooien is toch wat e…
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij mijn sorento van juni 2007 raakte mijn oliekoeler van de aut vers.bak lek door een tegenligger (vrachtwagen)die in de berm terecht kwam en waarbij een partij modder en stenen onder mijn auto terecht kwam. Dit gebeurde op 25 jan. een nieuwe koeler is er pas op 10 maart. Dit vind ik een slechte zaak van kia zijn er meer van dergelijke ervaringen
Laatste antwoord door willem1,