Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Een algemeen berichtje van een oude bekende....!! Ben Sorento rijder geweest vanaf april 2003 t/m aug 2006. Heb 2 Sorento's gehad en heb slechte en goede ervaringen met de Sorento's. Belangrijk is wel dat je een goede dealer hebt, alles draait om een goede begeleiding en kennis van je dealer. Maar nu december 2007 ben ik de trotse eigenaar van een Opel Antara in de cosmo uitvoering. Een automaat, 2 liter cdti met 150 pk. Het topmodel in zijn rance. Daarnaast uitgevoerd met een Irmscher uitbouw set. Alles in de kleur van de auto gespoten en 18" lichtmetalen velgen. Het is een super auto en rijd geweldig. Ik durf nu wel te zeggen dat hij beter rijd dan de Sorento, Beter…
Laatste antwoord door RobSorento, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Forumbezoekers, Sinds kort ben ik in het bezit van een Sorento Xclusive van maart 2005 (geweldige bak overigens !) Nu ben ik nog niet op de hoogte van type's en jaargangen. Onder de huidige radio (Din-1) zit een loze ruimte, ik heb gezien dat een DIN-2 radio/navigator in nieuwe Sorento's geplaatst kan worden. Wat wordt nu eigenlijk verstaan onder Sorento-1, Sorento-2 etc. ? Is jaargang 2005 type 1 of 2 ? Past de Pioneer AVIC D3BT ( of de HD3BT) wel in Sorento van 2005 ? Groeten, een tevreden Sorento rijder
Laatste antwoord door willem1, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heeft iemand ervaring met een gechipte Sorento? Levert het veel extra rij plezier op?
Laatste antwoord door xurf4xs, -
Roest rust!
door Gast Two Plugs- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Sorentorijders, Mijn Sorento het afgelopen weekeinde weer eens goed gepoetst. Wat nog altijd de beste manier is om je auto door- en door te leren kennen. Wat blijkt... de schroefjes waarmee de dakrails zijn vastgezet zijn zonder uitzondering allemaal VERROEST! Deze blijken echter onder garantie te moeten worden vervangen, maar laten we eerlijk zijn, d'r is geen hond die ?n z'n dakrail kijkt... Soms is het toch handig als je ruim 2 meter groot bent. Dus, neem ff de moeite en pak het keukentrapje...
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
De nieuwe Kia cee'd is genomineerd voor auto van het jaar 2008, de definitieve keuze word bepaald door de journalisten..... http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates08/Lista08.htm
Laatste antwoord door ata10, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
di 13 nov 2007, 05:30 Ook goedkope auto duurder door slurptax door onze verslaggevers DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer is gisteren akkoord gegaan met invoering van een zogeheten slurptax op zeer onzuinige auto's. De invoering van deze nieuwe belasting op vervuilende wagens per 1 februari volgend jaar heeft echter een dramatisch effect op de prijzen van onze heilige koe, zo blijkt uit berekeningen van De Telegraaf. Niet alleen de bekende dikke suv's en snelle sportwagens zijn de klos, maar ook voor een groot aantal modellen in de (nu nog) betaalbare klasse zal behoorlijk dieper in de buidel moeten worden getast. In het Belastingplan 2008 stelt staats…
-
Dit heb ik weer, afgelopen woensdag had ik dat mijn koppeling van mijn Sorento plotseling tijdens inhalen slipte. Later op de dag toch maar eens naar Kia NL gebeld, omdat het met enige regelmaat terug kwam. Kia NL wilde gelijk hebben dat ik mijn Sorento aan de kant zetten. Sta je daar ergens tussen Twello en Apeldoorn. Gelukkig heb ik niet lang op de ANWB hoeven te wachten. Volgens de ANWB greep de koppeling goed aan , maar toch even naar de dealer in Apeldoorn, auto op de brug, en ja hoor een klein druppeltje olie aan de bak. advies ANWB en Dealer rustig naar huis rijden, en voor al niet in zijn 5e versnelling ivm te grote krachten op de koppeling Aangekomen bij m…
Laatste antwoord door robin, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
beste mensen, dit weekend hebben we de Carens het hele weekend om mee proef te rijden, ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Even een vraagje nog over bandenmerk: als we besluiten om de Carens te nemen dan zal het de uitvoering worden die net onder de duurste zit, die is alleen verkrijgbaar met leer en dat willen we niet. Dus 2 liter motor op benzine. Ik denk erover om wanneer we 17 inch wielen laten monteren meteen ook over te stappen van hankook naar michelin banden, heeft iemand hier een advies over?
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
als het contact aanstaat (lampjes dashbord branden) en je kijkt onder de motorkap dan hoor je een zoemgeluid net alsof er iets electronisch aan het doorbranden is. Is dit normaal of niet ? Ik denk zelf aan de brandstofpomp ? Ik heb namelijk dat als je te lang het contact zo aan laat staan en dan wilt starten de motor niet start. Je moet dan het contact eerst helemaal weer uitzetten. Ik denk dat er ergens een time-out op zit ?
Laatste antwoord door maicod, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
ik wil voor ongeveer 200 euro een parkeersensor (4 sensors minimaal) laten inbouwen. Ik heb een goedkoper merk gezien dat heet ParkMatic en het liefst zou ik hun systeem willen maar andere merken kan ook. Het gaat me vooral om de totaalprijs van rond de 200 tot hooguit 250 euro maximaal (het moet natuurlijk wel netjes gebeuren). Wie kent er een goed en goedkoop bedrijf in NoordHolland hiervoor ?
Laatste antwoord door Rio-man, -
Radio probleem
door Ben169- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goede avond kia-rijders Sinds vorige week doet mijn radio raar. het betreft het originele kia geluidsset. hij speelt de cd gewoon af en ineens stopt hij spuwd de cd uit en schakelt dan volledig uit. ga moregn naar de dealer want ga vrijdagnaacht op vakantie naar tirol maar heb toch geen zin om dat zonder radio te doen. ik zal jullie op de hoogte houden Groetjes Ben
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik vraag me af of er al iemand in de C'eed heeft gereden, en hoe deze is bevallen.
Laatste antwoord door e.groen, -
klepspoiler
door koreanbeauty- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heeft ??n van de Sorentobezitters hier soms een achterspoiler van www.fullside.com. -Is dat een copie van de originele spoiler? -Wijkt de kleur niet teveel af?(in mijn geval:zwart) -Is een gatenplan meegeleverd? -Word hij geschroefd en/of gelijmd? mvg.J.A.
Laatste antwoord door koreanbeauty, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Zo, de kogel is door de kerk. De sportage is ingeruild voor een Carens 2 liter, wegens gezinsuitbreiding toe aan een praktischer auto dan de sportage en ook geen automaat meer. In het vervolg kijk ik vooral in het Carens forum
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Sinds enige tijd had ik last van een metaalachtig vibrerend geluid bij het rijden over een geribbeld wegdek . Vandaag naar de garage geweest . De middenconsole is gedemonteerd en nu bleek het navigatiesysteem ( dure Kenwood) los te liggen. De garagist vond dit zelf beneden alle peil.Zelfs een gewone radio wordt vastgeschroefd met een speciaal beugeltje. Om deze dubbel din Kenwood te plaatsen moest men zelfs een beugeltje doorzagen. Nu is de Kenwood met 2 zijdig plakband vastgezet want er is gewoon geen plaats voor een beugel . Resultaat .... probleem opgelost .
Laatste antwoord door nonkel_b, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
heeft iemand wel eens het omslagpunt voor dit berekent? Vanaf hoeveel km per jaar lpg aantrekkelijker zou zijn?
Laatste antwoord door robin, -
Carens nieuw model
door Jankia- 12 antwoorden
- 4k weergaven
Ben sinds enkele weken eigenaar van een nieuwe Carens. nieuw model, 2 liter, 7 zitter. De auto had ik gekocht naar showroommodel 5 zitter. De 7 zitter zou in alle opzichten gelijk zijn aan de 5 zitter. Toen ik de auto ging ophalen stonden alle stoelen rechtop. Toen ik thuis de stoelen neerklapte in de kofferruimte ontbrak tot mijn verrassing de afscherming (hoedenplank) welke wel in de 5 zitter aanwezig was. Dat was nummer ??n. Na ??n week begaf de autoradio het. Blijkt dat alle geintegreerde radio's niet werken de garage heeft uit een demo de radio gesloopt maar als ik daar een cd instop maakt hij alleen maar een knallend geluid. Ook het brandstof verbruik vindt ik niet …
Laatste antwoord door Kiatech, -
Sorento 2008
door Shemerc- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hier een linkje naar de nieuwe Sorento 7 zitter voor 2008. Foto is een beetje donker maar kennelijk willen ze het nog mistig houden. Dit model zou op de tentoonstelling van Detroit moet komen te staan. http://www.thecarconnection.com/zoom-image.asp?/images/gallery/12256_TFDZIMLVRZUNP.jpg
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
ik kan van mijn zus een 3.5 jaar oude Rio RS Visto 1.3 overnemen en ik heb 2 vragen : 1) ik vond dat de bestuurdersstoel zo laag staat dat je tegen de motorkap opkijkt (ik ben 1.80m lang). Ik kon nog geen knop voor hoogte verstelling van de bestuurdersstoel vinden. Zit dit er idd niet op ? 2) als ik start gaat er eventjes een lampje branden met ABS. Betekent dit dat dit model (visto) inderdaad ABS heeft en zoja is dit met EBD ? Ik kan hier geen uitsluitsel over krijgen aangezien het boekje voor meerdere typen Rio is gemaakt. Alle verdere info over de RS Visto is welkom !
Laatste antwoord door maicod, -
- 14 antwoorden
- 4,5k weergaven
beste kia rijders, heb een storings probleem waar zelf de dealer aan het gokken is. de storing is de check melding Foutcode P0101, de dealer heeft nu diverse stekkerverbindingen gereinigd en dtc gewist, dit koste mij 260,00 euro maar na 25km rijden was de melding terug, nu heeft zegt hij contact met kia nederland gehad en kan het iets met de gasklep te maken hebben dan zouden de kosten ongeveer 850 euro zijn, maar hij kon mij niet de garantie geven dat dat het was,want het kon ook nog een censor zijn ? raison van 365 euro, nu ga ik toch denken dat mijn rio van 2002 een lekkere melkkoe is voor de dealer,of de dealer is een gokker met mijn geld, het rare is dat dit …
Laatste antwoord door pleysant, -
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Wie kan mijn zeggen, wat die schokken zijn, bij het remmen. van af +/- 60 KM Zacht remmen tot stilstand, voel ik zachte schokken, ik heb op mijn vakantie, in Oostenrijk de schijven en remblokken laten vernieuwen. Het heeft niks uit gehaald. Maar wat kan dat dan wel zijn ?? Het is een Sorento van Januari 2003 diesel met automaat en 85.000 km gelopen. Ik hoop dat iemand het weet. In ieder geval al mijn hartelijke dank hiervoor. Groetjes van Guome du Laculotte.
Laatste antwoord door AJ Mol, -
Verbruik dieselmodellen
door Gast marsje- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal! Ik zit aan een Sportage op diesel te denken en ben jullie forum aan het doorlezen waar ik een schat aan handige tips vind. Nu zou ik dan voor een diesel gaan maar ik kan nergens iets over het verbuik vinden. Afgelopen weekend was ik even bij de Kia dealer geweest en die raadde de 112pk versie af. Deze zou een verbruik van 1 op 9 ? 10 hebben terwijl de 140pk versie 1 op 14 ? 15 zou lopen. De eerste leek me erg onzuinig terwijl de tweede mij wel erg zuinig voor een SUV leek. Ligt de waarheid hier in het midden of is het verschil echt zo groot? Op autoweek geven ze geen verschil in verbruik aan tussen de twee dieselversies. Ben erg benieuwd naar meetwaarden…
-
velgen + banden
door kurt- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
ik heb originele velgen en banden van een kia sorento liggen nog nooit mee gereden , omdat ik in juli een sorento gekocht heb en een grotere velg opgelegd. iemand interesse
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Mijn sportage heb ik kort na aanschaf (laten) voorzien van blue vision lights. De standaard verlichting vind ik nogal mager en met BV is het zicht werkelijk verbeterd. Maar, ik ben nu na bijna twee jaar al aan de vijfde lamp toe, aan beide zijden branden ze met enige regelmaat dus door. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de standaard lampen terug te plaatsen en te zien of het ligt aan de 'blauwe lampen'. Wie heeft er gelijke ervaringen of weet waar het aan zou kunnen liggen. Volgens de dealer is er geen afwijking tav spanning. Berry Bakker
Laatste antwoord door willem1, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
Men heeft mij gevraagd om deze email te plaatsen op het forum, omdat men zich niet kon aanmelden. Hierbij de vraag van Jos: Hallo kiaclub.nl, Ben wel geen clublid, wij hebben deze kia sephia (zilver metallic) al 6jr. in bezit. De kia is in onderhoud geweest bij zowel kia-dealer en mijzelf tussendoor. -Heeft wel problemen gehad met de jaren, vanwege geen werkplaatshandboek, of technische informatie verkrijgbaar. Weet wel dat kia-dealers gebruik maken van de cd-software per computer, w.b.t. werkplaats. Afgeschermd dus voor de hobby'sten? Kluwer's technische vraagbaken heeft deze desbetreffend kia werkplaatshandboeken niet.- Wat de kia nu motorisch heeft, is het n…
Laatste antwoord door pleysant,