Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik had het al eens gevraagd, maar wie heeft wel eens geprobeerd zijn auto te keren op een gewoon wegdek terwijl de 4WD is ingeschakeld Of ik nu voor of achteruit rij dan wel naar links of rechts stuurend, het aandrijfsysteem (differentieel) loopt helemaal ""vast" Als ik vervolgens het knopje 4WD weer op auto zet zie je de auto iets zakken (de mechanische spanning is dan weer van syteem af!) In het instructieboekje staat nergens dat de 4WD lock NIET op een gewoon wegdek gebruikt mag worden. Graag alleen serieuze reacties. Ludo
Laatste antwoord door Leon, -
- 3 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo! Ik heb een Picanto uit 2005, en hiervan doet sinds kort de dashboardverlichting het niet meer (toerenteller en snelheidsmeter, verwarming, etc. doen het niet, de waarschuwingslichten, knipperlichten, en de radio doen het wel). Nu is er pas geleden een aanhangwagen aan mijn auto gekoppeld geweest welke een defect linkerachterlicht had, waarna mijn linkerachterlicht het ook niet meer deed. Kan het zijn dat die aanhangwagen kortsluiting heeft veroorzaakt in mijn auto? En moet ik dit dan oplossen door het lampje in het achterlicht te vervangen, of moet ik ook zekeringen vervangen? En als ik het lampje moet vervangen, wat voor een moet er dit dan zijn? En als ik zek…
Laatste antwoord door Szazzer, -
- 12 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo mensen, Ik ben nieuw hier op het forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Wilbert van den Broek en ik ben sinds anderhalf jaar trotse eigenaar van een kia rio 1.3 (2002). Ik heb een probleem met versleten schokbrekers, iets waar ik hier op het forum al meer over gelezen heb. Mijn kia heeft 82.000 gelopen dus dat de rubbers versleten zijn is mogelijk. De dealer heeft al 2 keer eerder mijn kia 'gerepareerd' voor dit probleem. 1e keer was binnen de garantie (links achter), tweede keer net buiten de garantie (rechts achter) Beide keren kostenloos gemaakt, maar nu blijkt achteraf waarom. De rubbers hadden net wat speling door slijtage, en dat was opgelost met w…
Laatste antwoord door john1000, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Chad Racing brengt dit jaar twee nieuwe KIA Pro_Cee'd Silhouette aan de start van het Belgische BTCS kampioenschap. Je kan de resultaten volgen op de blog: 'http://kia-chad-racing-nl.skynetblogs.be Verder zijn er ook enkele foto's en kan je er informatie vinden over de ontwikkeling van de wagen, het kampioenschap, de piloten (waaronder Koen Wauters van Clouseau), de kalender, enz. Er wordt ook uigelegd hoe jullie je aan gratis inkomkaarten kan geraken.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Eindelijk!
door Pro ceedboy- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Het is er mijn nieuwe lagere veertjes zijn binnen! Nu nog een afspraak maken en dan met de kia pro ceed iwhite plat op den buik. Foto's volgen nog!
Laatste antwoord door Rio-man, -
v-snaar piept
door hans1955- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
xxxxxx
airback kia serato
door deha- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand mij informeren over het probleem wat ik heb met de dashboard verlichting aangaande de airback deze blijft branden na het starten, kan ik een programma downloaden op de zaak te resetten?
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag, mijn banden raken weleens bij flinke hobbels mijn voorspatbord. Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Mijn picanto is namelijk verlaagd (niet extreem) en heeft 7J 15inch velgen met een ET waarde van 38. Tevens liggen er 195/50 R15 banden omheen. Ik wou ze eerst laten afdraaien maar de velg is zo breed dat ik ook aan de binnenzijde weinig ruimte heb dus met afdraaien gaan ze misschien juist wel weer aan de binnenzijde aanlopen. Wil me auto niet weer gaan verhogen. Denk dat ik mijn velgen maar weer verkoop en een nieuw set koop of is dit geen goed idee? Is wel zonde, heb voor net 2 nieuwe Bridgestone Potenza er onder laten leggen en a…
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heb een sportage nu sinds augustus vorige jaar . Voor het eerst heb ik gemerkt op the achterste rechter wiel een stuk metal geplaakt is. Raar is dat het niet eerder is gezien . Iemand weet wat dit is ?.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Kia Rio 1.3i LS uit 2002. Het is een HB met airco en nieuwe apk. Er zit helaas geen handleiding en/of technische specificatie bij. Zou iemand een kopie van de boekjes kunnen scannen en die aan mij kunnen mailen? Of misschien heeft iemand een boekje over? Ik hoop dat iemand me kan helpen. groet, Wendy
Laatste antwoord door GWVelden, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, mijn Kia Rio hb uit 2003 heeft het volgende probleem het komt regelmatig voor dat ik met de sleutel de auto probeer te openen, dat hij "als van zelf" gelijk weer op slot gaat. ik kan dit niet logisch verklaren. Er zit geen afstand bediening bij de auto. Het maakt niet uit welke deur ik dan probeer. Het gebeurt ook wel als ik in de auto zit(dit is heel onhandig als je uit wil stappen en het lukt niet). Kent iemand dit probleem???? Wie weet er een verklaring cq oplossing???? Alvast bedankt Patje
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb gisteren een nieuwe Kia Ceed SW Fifteen ISG met 1.4 motor besteld. Levertijd 2 tot 3 maanden Nu heb ik de dealer gevraagd of de USB /Ipod aansluiting mogelijk is bij deze uitvoering.( zit er niet standaard in ) Volgens de dealer is dit moeilijk Heeft een van jullie ervaring met hiermee of een oplossing ?? Of zijn de radio's verschillend bij andere uitvoeringen?? Bijvoorbaat dank Cor
Laatste antwoord door ctheman, -
- 4 antwoorden
- 10,7k weergaven
Hallo Picanto rijders, Vandaag viel mij op dat mijn lampje Check Engine brand. Is dit ernstig? Merk eigenlijk niks aan de auto. Of is het wel verstandig om binnekort naar de Kia dealer te gaan om hem te laten uitlezen ofzo? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Mauri, -
- 16 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik heb tot nu toe nog maar een keer of 4 moeten tanken, maar de eerste 2 keer viel het mij op dat er maar ongeveer 45 liter inging. Dan bij de derde keer maar eens wat meer geduld gehad. Blijkt dus dat er nadat het pistool de eerste keer afslaat je nog zeker 10 liter kan bijtanken. Echter, dit neemt enorm veel tijd in beslag, het is meer voldruppelen. Zijn er nog mensen (met een CRDi, diesel schuimt nu eenmaal veel meer, of hebben de benzineversies ook deze kwaal?) die dit ervaren?
-
nieuwsgierig
door deNaut- 6 antwoorden
- 4k weergaven
Ik heb nog een aantal vragen over wat de volgende dingen zijn: deze zit onder de passagiersstoel.
Laatste antwoord door Alex, -
deuren sluiten.
door Ronald H- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie weet er of er een code is om je deuren boven een bepaalde snelheid automatieche sluiten? En of er een code is om alleen de bestuurders kant te opennen met afstand bedienning,het is een beetje lullig als je `savonds in wilt stappen en je heb er gelijk een passagier bij:???:.
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo KIA rijders , Wij rijden nu twee jr. met onze Kai Cee
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Lege accu door niet afgesloten achterklep
door Gast Jaap van Deursen- 6 antwoorden
- 8,9k weergaven
Ik heb als uitermate enthousiast Picanto rijder toch een klein probleempje. Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een lege accu gehad omdat klaarblijkelijk de achterklep niet helemaal goed is dichtgeslagen. Deze keer had opladen door de wegenwacht geen zin meer. De accu is helaas op jonge leeftijd van ons heengegaan (snik). Een nieuwe accu kostte me eur 96,- via de dealer. Had deze achteraf beter bij Halfords kunnen halen voor eur 75,-. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad?? Volgens mijn vrouw moet ik de achterklep harder dichtslaan maar zoals zij dat doet..... dan springt nog eens een keer het glas uit alle sponningen! Kan ik dit overbodige electronische gedoe niet…
Laatste antwoord door pe1csv-9, -
- 17 antwoorden
- 11k weergaven
beste mensen, we hebben de nieuwe carens nu een maandje ongeveer. het enige wat ik nog niet heb kunnen proberen is de airco; de dealer zegt dat de airco zo ingesteld kan zijn dat ie met de huidige lage buitentemperaturen (4/5 graden) niet in werking treed omdat het dus buiten te koud is. als ik de aircotoets in druk gaat het lampje wel aan alleen de airco zelf doet dus niets, pomp slaat niet aan etc. normaliter merk je als de airco aan gaat dat de motor er wat harder aan moet trekken wanneer de pomp inschakelt. kan iemand bevestigen dat het klopt met dat niet inschakelen bij de huidige buitentemperatuur?
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 6 antwoorden
- 5,1k weergaven
Goedendag, SInds december een sportage x-pect cool bezitter 2009 model en had als extra het gaspakket erbij genomen.(maar goed ook want tot nu toe niet onder de 1/9,5 gekomen) Deze is afgelopen week ingebouwt. Heb er pas 8 kilomter mee gereden dus kan nog geen oordeel geven over hoe en wat. Enige wat mij opvalt/irriteerdt is het geluid van de pomp van het gas. Die eerste 20 seconden dat ie wat harder pomp kan ik mee leven, daarna gaat ie op een lager niveau maar is nog steeds duidelijk hoorbaar, zeker als je omschakelt naar benzine, dan hoor je weer hoe heerlijk stil de sportage is in stationeer. Als je rijdt hoor je het minder omdat er dan andere geluiden zijn die…
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
Dakdragers
door Matt- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Dag allen, Ik heb een vraag omtrent dakdragers voor de Rio. Ik heb zelf een Kia Rio 1.3 sedan (4 deurs) van 2002. Ik kan van iemand dakdragers overnemen die hij op zijn Kia Rio Visto LS hatchback (5 deurs)van 2004 heeft gehad. Aangezien hij voor mij aan de andere kant van nederland woont kan ik ze niet passen. Weet iemand of het mogelijk is dat deze dakdragers ook op mijn auto passen. Het zijn orginele Kia dakragers. Alvast bedankt voor het meedenken.
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een sportage 2.0 crdi uit 2006 (140pk) met voor/zijschade gekocht na het herstellen van de schade is de auto voor het eerst gestart. na 10 keer starten sloeg uiteindelijk de motor aan maar ging ook het oranje lampje knipperen van de motor (storing). De sportage loopt op zijn noodprogramma en komt slecht op toeren. Valt de sportage in een noodprogramma na een aanrijding ? Wie heeft hier ervaring mee of heeft een suggestie
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
2010 Kia Sorento
door ata10- 9 antwoorden
- 3k weergaven
This is the first image of the 2010 Kia Sorento : More pics: 2010 Kia Sorento
Laatste antwoord door BartM, -
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste mensen ik wilde dit even kwijt.. Ik ga naar het motorhuis leidschendam om mij kia te laten keuren. hij is dus afgekeurd; op de wielen lv loopt aan aan de stabilisatorstang, stadlichten blauw(oke dat begrijp ik wel), en het gaarst is de xenon loopt 2 lijnen op de lamp tester? damm teleurgesteld ben ik zeg. Wat ik dus morgen ga doen: wielen wisselen orginele stadslichten wisselen voor orginele maar die xenon ja.. die is gewoon rdw/ apk toegestaan :S zegt de winkel! De winkel gebeld.. eruit halen en terug sturen :S waarom moet mij dit overkomen
Zoals al eerder door mij geschreven, hier een aantal vragen: Ik heb vandaag een Shuma uit 2001 gekocht maar helaas, er heeft een peuk liggen smeulen, niet in de asbak, maar in het "vakje" eronder.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen? Het "afdekplaatje" voor de auto radio is zelf opengezaagd () en er is een autoradio ingedrukt. Helaas, niet mooi gedaan.. Kan ik dit vervangen? En waar te krijgen? De boxen zijn opgeblazen. Ik ben van plan ze allemaal te vervangen, maar... Hoe krijg ik ze tevoorschijn? (is er een standaard maat voor de Shuma?) De antenne, die ik zelf erg gedateerd vind, (a la Bassie en Adriaan) is die te vervangen door een mooi klein antennetje? We…
Laatste antwoord door brouwer2001,