Kia Modellen
-
radio 6cd Sorento
door tipke- 0 antwoorden
- 980 weergaven
Wat zijn jullie bevindingen ivm de radio in de nieuwe Sorento. Ik lees her en der dat de kwaliteit niet zo goed zou zijn. Radio signaal valt regelmatig weg... Hoe is de kwaliteit als men een CD afspeelt. Heb ondertussen zelf al kunnen testrijden en was zeer tevreden. De radio heb ik echter niet getest. Graag reacties. Bedankt
Laatste antwoord door tipke, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
ik probeerde vandaag de gehele arm van de achterruitenwissen te vervangen (was een onderdeel afgebroken) Echter krijg ik deze niet zomaar los ik kan ook niet goed zien of ik meer moet loshalen dan alleen de 1e bout het lijkt erop dat je het dan los zou kunnen trekken graag wat tips/trucs om het goed te doen Duivel
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag test gereden met beide motortypes. (2x4) Ik vind het beide schitterende motoren. Ze zijn erg stil, mede dankzij de goede isolatie uiteraard. De 197PK is z
Laatste antwoord door tipke, -
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Nog een vraagje voor andere sorento rijders: Laatst reed ik naar mijn werk (met aanhanger) en na een half uur rijd ik weg bij een verkeerslicht en kom er achter dat ik totaal geen trekkracht meer heb. Met het gas onderin kwam ik na ongeveer een kilometer of twee aan de 70 km. Na de motor opnieuw te hebben gestart was het probleem verholpen. Kan een keer gebeuren, maar de volgende dag weer hetzelfde verhaal. Nu is mijn vraag: hebben meer mensen hier last van??? 2,5 crdi vgt 2007.
Laatste antwoord door josua, -
- 1 antwoord
- 5,6k weergaven
Wie o wie kan mij helpen aan een werkplaatsboek of iets dergelijks met technische specificatie's en afstellingen etc. m.b.t. bovenstaand model. Laat me even wat weten !!!!! Wil onderhoud zoveel mogelijk zelf doen. M.v.g. Erik Tummers (erik.tummers@home.nl)
Laatste antwoord door hms, -
- 0 antwoorden
- 3,3k weergaven
Te koop: voorbumper Kia Pride De voorbumper komt van mijn Kia Pride van 1997 Bumper kan in Rotterdam afgehaald worden
Laatste antwoord door peaw, -
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een Sorrento die 2,5 jaar oud is en 45.000 km heeft (en nog 6 maanden onder garantie) Deze week sloeg de wagen compleet tilt : - toerenteller ging op en neer - snelheidsmeter ging op en neer - als ik rem gaan de kleine lichten aan - als ik de grote lichten aansteek, branden de remlichten achteraan en niet de lichten Weet iemand wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden ? HELP ! Paola
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mijn SLR werkt niet zoals in het instructie boekje is beschreven. Bij mijn Venga, als de SLR ingeschakeld is kan ik niet meer harder rijden door het gaspedaal meer dan 70% in te trappen. Ik moet eerst de toets CANCEL indrukken en dan kan ik tijdelijk versnellen, wanneer ik dan terug wil naar de ingestelde limiet snelheid moet ik de REST+ indrukken en dan gaat zoemer en het lampje knipperen tot de snelheid is verlaagd tot de maximale limiet. (dit wijkt af van de beschrijving in het instructieboekje). Is dit een fout van het systeem en moet ik terug naar de dealer voor een systeem update?
Laatste antwoord door Venga OK, -
sorento 2.2L
door tipke- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Iemand al ervaring met de 2.2L Sorento van 197 PK ? Reacties welkom. Zelf overweeg ik een aankoop, maar twijfel tussen de 2.0L van 150PK en de 2.2L van 197 PK. Het verschil in belasting (BIV -
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Aanlopende remmen 1 2
door hielke- 32 antwoorden
- 22,1k weergaven
Ik heb al enige tijd last van een vreemd geluid bij hoge snelheid. Het lijkt een zoef/zoef geluid en bij het nemen van bochten op een rotonde alsof er iets aanloopt. Nu heeft de garage eindelijk geconstateerd wat het zou kunnen zijn. De voorremen lopen aan. Oplossing het vervangen van de remklauwen. Duur geintje. Maar wat ik me nu afvraag is zoiets wel normaal voor een auto van net 4 jaar oud, 12dkm per jaar, voornamelijk snelweg en een redelijk normaal rij en remgedrag. Auto is altijd bij dealer onderhouden.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van de nieuwe Sportage 2.0 X-ecutive First Edition met Plus Pakket in Phoenix Silver. Hij bevalt prima, rijdt soepel en stil! Maar... een paar kleine kanttekeningen... de omgevouwen hemelbekleding om de beide open daken zat in de hoeken niet goed vastgelijmd, vooral bij het achterste open dak (ga morgen even langs de dealer). Misschien voor alle andere bezitters met het panoramadak handig om ook even te controleren. Verder vind ik hem wat "lichtvoetig" qua spoor op de snelweg, moet steeds heel licht met de vingers bijsturen, anders dan met mijn vorige Sportage. Ik las dat zaterdag ook al in de Autovisie, hij blijkt met 18 …
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Kia 1.0 uit 2007 met nu 28000km op de teller en sinds een aantal dagen heb ik last van een ratelende motor. Gisteren heb ik een aantal honderd kilometer moeten rijden voor mijn werk en toen leek het veel erger te worder. Gisteren gaf mijn auto ook enkele seconden het lampje motormanagement (check) aan. Vanochtend startte ik mijn auto en hoorde ik weer een enorm lawaai. Het ratelende geluid loopt wordt harder wanneer ik het gas verder in druk. Ik vroeg me af wat dit kan zijn. Mijn partner heeft alles nagekeken en kon op het eerste oog geen bijzondere dingen vinden. Motorinhoud loopt niet terug en olie was voldoende. Heeft iemand hier ervaring mee…
Laatste antwoord door Crum, -
rubber kapot
door frankia- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
De rubber van de achterklep van mijn Kia Ceed SW is ingescheurd. heeft iemand ervaring om deze te lijmen. graag advies met welk soort lijm of een andere oplossing. Frankia
-
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi kia fanaten, Ook ik ben de trotse eigenaar van een Venga 1.4 executive. Volgens mij heeft hij alleen een opschakel indicator. Ik heb het uitgetest in de 4e versnelling tot 15km per uur, maar kreeg geen tekentje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook de HAC werkt bij het uitrijden van een steile parkeergarage wat traag, het is net of de remmen vastzitten. P.S. wie van glim-glim houd; bij de ATU is een kort chromen antennestaafje van 12cm te koop. ik heb het opgeschroefd en het staat uitstekend, de ontvangst is ook prima. nog geen 9 eu'tjes. Groeten Sid 1 Venlo 900km op de teller gem. verbruik 6.7 (gemengd gebruik).
Laatste antwoord door Remko .me, -
kleine foutjes
door marbe2220- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
let even op bij jullie nieuwe mooie auto.Vandaag volgende ondekt,onder dashbordkast werd de vloermat nat.Mogelijk is er een slang niet goed aangesloten om kastje te koelen. En probeer de knop op stuur voor spraakaansturing.Ik zie het wel op lichten op navischerm maar hoor geen piep of comando.Ga hier mee morgen naar dealer:mrgreen:
Laatste antwoord door marbe2220, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ben ik vandaag lekker een stukje aan het rijden met mijn Sorento, hoor ik ineens wat getik en geratel en kan ik opeens haast niet meer sturen. Tegelijkertijd gingen er een aantal waarschuwingslampjes branden op mijn dashboard. Ik heb de wagen gelijk aan de kant gezet en de motor uitgezet. Nadat ik mijn motorkap open had gedaan zag ik direct dat mijn multiriem slap hing en bleek dus dat bij 1 van de spanrollen de lagers eruit gelopen waren. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? En op welke kosten kan ik rekenen? Groeten, Riccardo
Laatste antwoord door kia_nld, -
- 1 antwoord
- 5,2k weergaven
Als ik smorgens de pregio start na voorgloeien slaat hij goed aan maar na ongeveer 200 m begint hij te stoten en slaat soms af, als ik hem daarna weer start dan gaat het goed. Echter als ik de snelweg op ga en ik rij nooit harder dan 130 dan is het nu zo dat bij 120 hij ineens sneller gaat lopen ondanks dat ik het gas loslaat en de brandstofpomp een ratelend geluid maakt als ik dan wat bijrem dan gaat het weer goed. Volgens de anwb zou de brandstofpomp kapot zijn maar verder loopt hij goed en blijft de hele dag ook goed hij heeft 118000 gelopen en altijd zijn beurten in de garage gehad. Iemand een idee? het is een 2.8 motor
Laatste antwoord door betominice, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, volgens t boekje is t diamond of sk III die erin moet maar is dexronIII of mercon ook goed? Mvg
Laatste antwoord door apollo, -
Traveller Pack
door Anne- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met het Traveller Pack die besteld kan worden op de Cee'D 1.4? Endan met name de Pioneer Avic-f710 bt... Groeten Anne
Laatste antwoord door Anne, -
- 0 antwoorden
- 5,2k weergaven
Weet iemand welke binnen diameter de brandstofleiding van een Shuma 2 heeft?
Laatste antwoord door tommy-gun, -
Zijn er nog C'eed SW rijders (of andere kia gebruikers natuurlijk)die V-power tanken en dit ook echt een verschil vinden maken. Zelf wil ik dit een paar weken uit gaan proberen om te kijken of dit verschil maakt maar graag lees ik ook reacties van andere gebruikers over wat hun bevindingen hierover zijn. Volgens de berichten moet je motor er schoner, stiller en zuiniger van worden, ik ben benieuwd. Grtz. Gstar.
Laatste antwoord door vince!, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste allemaal, Ik ben op zoek naar de kleurcode van de velgen van mijn Pro_cee'd seven, mijn vader wil diezelde kleur ook op zijn velgen laten spuiten, maar ik kan nergens een code vinden, iemand een idee? gr. Barry
Laatste antwoord door BL1987, -
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
ik heb al een tijd een probleem met mijn versnellingsbak er zit in de 3,4,5 versnelling een schuurend/schavend geluid in de dealer beaamd dit en vind dit ook zeer irriterend. zij hebben de bak gedemonteerd en niets kunnen vinden wat duid op dit geluid. nu hebben zij Kia nederland uitgenodigd om ook eens te komen luisteren en andwoord te kunnen geven voor een andere/revisie bak te plaatsen. m,n gevoel zegt ........gaat niet gebeuren. we wachten af over twee weken komt kia nederland.
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo: Weet iemand of er al een nederlandse GUI beschikbaar is voor het navigatiesysteem af fabriek in de venga? Andere vraag: Kaart updates zouden in q2 beschikbaar zijn; is er al iets over de definitieve datum beschikbaar? Bedankt. Gr Frans
Laatste antwoord door Venga-Boys, -
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Hey, Ik ben er echt blij mee dus ik post het hier ook maar eens hehe. De pioneer AHV-3200BT radio met ingebouwde Bluetooth carkit van parrot is eindelijk geplaatst. De orginele KIA stuurwielbediening werkt perfect. En het geluid (muziek - radio) is echt beter dan de orginele radio (omdat je het beter kan afstellen denk ik). Ook de carkit van parrot werkt echt zuiver en veel beter dan gedacht (micro is geplaats aan de achteruitkijk spiegel). Ahja inbouwframe is ook soft touch zoals de rest van de middenconsole. Wat foto's: Het was een eindje rijden voor een belg naar Eindhoven maar de mannen van ACR Eindhoven hebben echt mooi werk geleverd! Bedankt daarvoor.
Laatste antwoord door Bob-Picanto,