Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo rijders, Graag leg ik twee vragen voor (ook gelet op de vakantieritten): 1. Mijn Cerato CRDI 1.6 VGT 2007 staat in de officiele lijst met een verbruik van gemiddeld ongeveer 1:20. Inmiddels heb ik een verbruik vastgesteld van 1:15 met zowel stadsritten als lange afstanden. Is er iets bekend over grote verbruiksafwijking bij dat type t.o.v. de lijst? 2. Bij het rijden op ongeveer 1000-1500 toeren klinkt een huilend geluid van de motor zowel bij zowel koude als warme motor. Duidelijk hoorbaar maar bij hogere snelheid vanaf 2500 toeren is het weg. Dekra heeft er bij de koopkeuring in maart '10 geen opmerking over gemaakt Ik vind dat geluid vervelend maar is er ook…
Laatste antwoord door exsubaru, -
extra gaspedaal
door vosje- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
deze week een extra gaspedaal laten inbouwen in de auto, dit gaspedaal zit er zodat ik met mijn linker voet kan gasgeven en remmen. ze hebben bij de verbouwing het originele gas pedaal doorgezaagd en er een scharnier punt op gezet met veer zodat het pedaal naar boven of beneden blijft staan. het rem pedaal is onverandert gebleven links is er een extra pedaal bij gezet dat ook opklapbaar is en via een stang vast zit aan het originele gas pedaal. het stangetje loopt achterlangs het rempedaal en wordt niet geraakt bij het voledig intrappen van de rem. op het stangetje zit een extra veer om het gaspedaal om hoog te laten komen bij gas los, het minimaale verschil…
Laatste antwoord door ger.w., -
Kia Venga van Labwerf 1 2
door Labwerf- 28 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zo nu maak ik even tijd om een berichtje en mijn eerste ervaring met de Kia Venga de delen. Ik heb hem nu een aantal weken (4) en hij is ruim tweeweken eerder geleverd dan de bedoeling van. Op dit forum heb ik aardig wat informatie kunnen lezen en mijn voordeel meegedaan, zo heb ik RVS instaplijsten er op laten monteren, en heb nu spatlappen voor besteld want die heb je vind ik echt nodig. Mijn navigatie heb ik gemonteerd op een clip van Brodit, dit is geweldig, een echte aanrader. Zit niet in de weg en je klikt hem zo vast zonder lijmen, schroeven of wat dan ook. Het enige wat ik jammer vind is dat de kofferbodemplaat flink doorzakt maar daar heb ik een spant voor gemaa…
-
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een Kia Rio 1.3 RS uit 2002. Als ik optrek houdt de auto in om daarna alsnog op te trekken. Als ik gewoon rijdt loopt de motor prima ook stationair loopt de motor prima. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Groet. jeepee
Laatste antwoord door jeepee, -
- 29 antwoorden
- 5,2k weergaven
Zojuist met m'n dealer gebeld over de update van de Se7en navigatie: - Bluetooth update vanaf maandag 10 mei beschikbaar via MijnKia.nl - Update Nederlandse navigatie eind juni beschikbaar
Laatste antwoord door rednAS77, -
Colablikje
door PGG- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben sinds een jaar de eigenaar van een Kia Cee's Sporty Wagon (oude model). Qua comfort en rij-eigenschappen heb ik niks te klagen. Echter wat ik zwaar vind tegenvallen is de deuk- en krasgevoeligheid van het plaatwerk en de lak. Iemand hoeft bij wijze van spreken maar te wijzen, of mijn auto heetf weer een kras. Loop je per ongeluk tegen de auto aan, weer een deuk erbij. Ook de protectiestrips aan de zijkant, zitten volgens mij op een hoogte waarop ze net niet effectief zijn. Gelukkig heb ik kort gelden middels een tientjesactie van een autodealer waar mijn buurman werkt enkele deuken kunnen verwijderen. Ik heb echt het gevoel in een colablikje rond te rijde…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik kreeg vandaag een vreemd telefoontje van mijn Kia dealer over door mij bestelde Cee'd SW. Ik heb mijn auto besteld op 6 juni jl. Nu vertelde de dealer dat precies op deze dag er een prijs wijziging was op de Cee'd SW EX. Hij was maar liefst 1200 Euro duurder geworden. Het vreemde is dat de dealer mij hierover vandaag pas heeft ingelicht en dat hij dit pas achteraf van de fabriek heeft doorgekregen. Het schijnt dat er nu standaard ESP en nog iets op de auto zit waardoor die
Laatste antwoord door Leon, -
Wil graag een gedeelte van de ramen van mijn Sportage laten blinderen. Kan iemand mij advieseren. Wat mag wel/niet en wat zijn de kosten ongeveer.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben een trotse bezitter van een Kia Srrento 2.5CRDI 170PK van 2006. wat mij overkomen is lijkt wel een sprookje te zijn! s'morgens heb ik mijn auto 1 meter vooruit laten rollen zonder deze te starten dit d.mv. de koppeling in te trappen terwijl deze in de versnelling stond,heb de koppeling los gelaten om de auto te laten stoppen. Toen ik hem wilde starten,deed de startmotor zijn werk maar dat was ook alles.Wat er daarna gebeurde is, is dat de distributie ketting van plaats versprong met als gevolg dat alle tuimelaars van 1 v/d 2 nokkenassen gebroken zijn. waarschijnlijk is er nog meer schade ontstaan aan de kleppen en aan de zuigers, dit is nog niet bekend. Hoe di…
Laatste antwoord door rob4b4, -
dakdragers
door dannym100- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik zit mee suf tezoeken op internet naar passende dakdrager voor een dakkoffer op een sorento 2.4i uit 2005. zijn hier direct passende voor of zijn er universele voor. zijn er eigenlijk wel niet originele onderdelen of accesoires te krijgen voor Sorento. alles wat je zoekt past niet of alleen origineel , met een schandalig prijs kaartje er aan. joepie Sorento ( voor onderdelen dan:evil:)
Laatste antwoord door Alex, -
- 32 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hoewel onze nieuwe Cee'd 7 nog niet voor de deur staat toch alvast een vraag die ik niet goed kon terugvinden op het forum hier: Welk type navigatie heeft de cee'd aan boord? het is een lg-navteq las ik maar navteq maakt alleen maar kaarten. dus blijft over een lg type ..... ? Ik kan op de nieuwsgroepen heel wat navteq kaarten downloaden, hoewel ik ook las dat er in april een update voor dit systeem komt, inclusief nederlandse stem maar weet dus niet of in deze update ook kaartmateriaal bijzit. de kaarten die te downloaden zijn: klik
Laatste antwoord door DeOS, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo, kan iemand mij vertellen wat de inruil prijs is voor een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur bleu dimond kmstand 22500 hij is van 14-03-2008 met lichtmetale velgen net zn grote beurt gehad. en weet iemand of er ook prijs verschillen zijn tussen de dealers bij aan koop van nieuwe kia cee'd sw dus of er onderhandelings ruimte is of niet. alvast bedankt groetjes ferdinand en tanja
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 36 antwoorden
- 5k weergaven
Net terug van boodschappen doen. Kratje er in en wat zie ik. Een vette kras op de achterklep. Ik kan wel janken. Wanneer het is gebeurd, dat weet ik niet. Maar ik baal ontiegelijk. Dat na 4 weken.
-
- 3 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hello, ben niet hier en eerst even voorstellen, ben bezitter van een Kia Sportage 4WD (05/2005), tweedehands aangekocht in 2008. Huidige kilometerstand 101.300. Distributieriem vervangen omstreeks 90.000 km. Reeds geruime tijd (enkele maanden) heb ik bij het optrekken tot +2000 rpm een piepend geluid alsof er een riem slipt. Bij nazicht tijdens onderhoud l.l. blijkt dat er
Laatste antwoord door bigwade, -
- 17 antwoorden
- 3k weergaven
Na drie weken in onze nieuwe Cee'd SW en bijna 2000 Km op de teller nog steeds zeer tevreden. Ook over het verbruik zijn we zeer te spreken,we zitten nu op 6 Liter/100 km volgens de BC. Vandaag ook de nieuwe velgen laten monteren die we 3 weken geleden besteld hadden. Hier de foto's; Voor en na....
Laatste antwoord door GWVelden, -
Hoi Allemaal, Vandaag was het zo ver, ik heb mijn accessoires gekregen: (volg de link om alle foto's te zien!) - Lederen pook - Bumperbeschermfolie - Ramenlijstenset RVS 4 delig - Sierranden mistlamp RVS - Bovenste achterkleplijst RVS Ps. Ook nieuwe Venga matten, super en beter kwaliteit. Alles is vervangen. - Update van mijn bluetooth is ook gebeurt. - Ruitenwisser hendel ook verholpen BTW, als je druppel ziet... ik had hem gewassen, maar te lui om droog te zemen!
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
heeft er toevallig iemand een gedacht welke mistlampen er in de pro ceed zitten ? om er achter te komen wou ik "even" kijken maar dit blijkt meer werk dan gedacht ... denk zelf dat er H1 lampen inzitten , maar weet het niet zeker . Kan iemand me dit bevestigen? mvg Bart
Laatste antwoord door pro cee'd white, -
Koup op Nederlandse Kia-site
door Gast GreyGriffin- 16 antwoorden
- 12,6k weergaven
Hallo liefhebbers van de Koup, Op de offici
Laatste antwoord door Brutus, -
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
Eindelijk is de SW bij de dealer, nu wachten op het rijklaar maken etc. Hebben dus, voor de geintereseerden, op 03-06-10, precies 11 weken moeten wachten.
Laatste antwoord door Woeper, -
Banden sportage 2006
door gert- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb sinds kort een sportage. Auto bevalt prima, maar als ik voor een stoplicht moet stoppen, en de weg is een beetje hobbelig of scheef, dan trekt de auto naar links of rechts bij het remmen. Ik denk zelf dat de banden het spoor volgen van de weg en zodoende de ene keer naar links en de andere keer naar rechts trekken. Ik heb er michelin 235/60 R18 banden op liggen. Ik ben toe aan een paar nieuwe banden achter. Zou dat trekken aan de banden liggen of aan iets anders? Welke banden kan ik het beste kopen??
Laatste antwoord door Smart, -
nieuwe pici 1 2
door Pici Pici- 29 antwoorden
- 4,7k weergaven
hallo allemaal sinds vorige week vrijdag de 29e ben ik in het bezit van een nieuw model blauwe kia picanto ik heb al een kia picanto gehad, een zwarte 1.0 m-bition airco er stond net 25000 km op en heb hem ingeruild na lang zoeken tussen de C1, aygo, peugeot 107 en de suzuki alto en de kia picanto is het uiteindelijke toch de picanto geworden, daar deze meer teruggaven voor mijn oude pici en ik hem toch mooier vond dan de andere wagentjes die hierboven genoemd staan. Nu ben ik al een week trotse eigenaresse van de blauwe pici, ik moet zeggen dat deze lekkerder rijdt, ondanks de chiptuning bij de vorige pici. Er is stiekem onderhuids toch veel veranderd in de 3 jaar.…
Laatste antwoord door Pici Pici, -
vraag radio
door dexter- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hi Ik heb een kia sorento uit 2006 nu heb ik van de week een radio uit de kia sportage ingebouwt, alles det het super!!! Alleen als ik he auto aan doe gaat de radio niet aan , heb begrepen dat de radio dan niet constant onder stroom staat en dat er een draadje omgezet moet worden maar ja welke????? heeft iemand ervaring!!! heb geen boekje bij de radio. Type radio kia sportage rds mp3
Laatste antwoord door kiaman, -
Kofferruimte
door kiacruiser- 17 antwoorden
- 5,2k weergaven
De vloerplank van de Kia Venga is op 2 hoogtes te leggen. Op de bodem van de kofferbak en 1 plaats hoger gelijk met de tildrempel. Echter als je de de tweede etage gebruikt kan deze snel inzakken. Dit gebeurd al bij een redelijk zware weekendtas. Resultaat de vloerplaat buigt door en valt van zijn bevestigingen. Heeft iemand hier al een ervaring mee en eventueel een oplossing? Tevens zijn bij ons de touwtjes al geknapt van de hoedenplank. Is dit nu de Kia kwaliteit die de zeven jaar garantie beloofd? Gr Kia Cruiser:-(
Laatste antwoord door Dave(nga), -
- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik ben op zoek naar een nog nieuwe Hankook Optimo K406 235/60R16 100H. Misschien heeft iemand nog een nieuwe in zijn auto liggen als reserveband, je ruilt hem dan om met mij voor een gebruikte maar zeker nog goede band. Je kunt dan zelf overstappen op een beter merk. Ik wil mijn reserveband gaan gebruiken met nog een nieuwe om 2 nieuwe banden in gebruik te gaan nemen. Ik heb een Sportage van 2006 met de standaard velgen en er 45000 km mee gereden. Twee zijn nog redelijk en 2 nog prima. Nu voor mij de tijd om er al 2 nieuwe op te willen en
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ola, Ik heb weer wat met die auto, van de passagierstoel zit het zitvlak helemaal los. Maar dan ook echt aan de onderzijde zijn plastics strips losgeschoten van het frame. Morgen maar even langs de dealer. Groet, Ursin
Laatste antwoord door Dutchdragon,