Kia Modellen
-
Aanlopende remmen 1 2
door hielke- 32 antwoorden
- 21,7k weergaven
Ik heb al enige tijd last van een vreemd geluid bij hoge snelheid. Het lijkt een zoef/zoef geluid en bij het nemen van bochten op een rotonde alsof er iets aanloopt. Nu heeft de garage eindelijk geconstateerd wat het zou kunnen zijn. De voorremen lopen aan. Oplossing het vervangen van de remklauwen. Duur geintje. Maar wat ik me nu afvraag is zoiets wel normaal voor een auto van net 4 jaar oud, 12dkm per jaar, voornamelijk snelweg en een redelijk normaal rij en remgedrag. Auto is altijd bij dealer onderhouden.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Sinds vorige week donderdag ben ik in het bezit van de nieuwe Sportage 2.0 X-ecutive First Edition met Plus Pakket in Phoenix Silver. Hij bevalt prima, rijdt soepel en stil! Maar... een paar kleine kanttekeningen... de omgevouwen hemelbekleding om de beide open daken zat in de hoeken niet goed vastgelijmd, vooral bij het achterste open dak (ga morgen even langs de dealer). Misschien voor alle andere bezitters met het panoramadak handig om ook even te controleren. Verder vind ik hem wat "lichtvoetig" qua spoor op de snelweg, moet steeds heel licht met de vingers bijsturen, anders dan met mijn vorige Sportage. Ik las dat zaterdag ook al in de Autovisie, hij blijkt met 18 …
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Kia 1.0 uit 2007 met nu 28000km op de teller en sinds een aantal dagen heb ik last van een ratelende motor. Gisteren heb ik een aantal honderd kilometer moeten rijden voor mijn werk en toen leek het veel erger te worder. Gisteren gaf mijn auto ook enkele seconden het lampje motormanagement (check) aan. Vanochtend startte ik mijn auto en hoorde ik weer een enorm lawaai. Het ratelende geluid loopt wordt harder wanneer ik het gas verder in druk. Ik vroeg me af wat dit kan zijn. Mijn partner heeft alles nagekeken en kon op het eerste oog geen bijzondere dingen vinden. Motorinhoud loopt niet terug en olie was voldoende. Heeft iemand hier ervaring mee…
Laatste antwoord door Crum, -
rubber kapot
door frankia- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
De rubber van de achterklep van mijn Kia Ceed SW is ingescheurd. heeft iemand ervaring om deze te lijmen. graag advies met welk soort lijm of een andere oplossing. Frankia
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi kia fanaten, Ook ik ben de trotse eigenaar van een Venga 1.4 executive. Volgens mij heeft hij alleen een opschakel indicator. Ik heb het uitgetest in de 4e versnelling tot 15km per uur, maar kreeg geen tekentje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook de HAC werkt bij het uitrijden van een steile parkeergarage wat traag, het is net of de remmen vastzitten. P.S. wie van glim-glim houd; bij de ATU is een kort chromen antennestaafje van 12cm te koop. ik heb het opgeschroefd en het staat uitstekend, de ontvangst is ook prima. nog geen 9 eu'tjes. Groeten Sid 1 Venlo 900km op de teller gem. verbruik 6.7 (gemengd gebruik).
Laatste antwoord door Remko .me, -
kleine foutjes
door marbe2220- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
let even op bij jullie nieuwe mooie auto.Vandaag volgende ondekt,onder dashbordkast werd de vloermat nat.Mogelijk is er een slang niet goed aangesloten om kastje te koelen. En probeer de knop op stuur voor spraakaansturing.Ik zie het wel op lichten op navischerm maar hoor geen piep of comando.Ga hier mee morgen naar dealer:mrgreen:
Laatste antwoord door marbe2220, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ben ik vandaag lekker een stukje aan het rijden met mijn Sorento, hoor ik ineens wat getik en geratel en kan ik opeens haast niet meer sturen. Tegelijkertijd gingen er een aantal waarschuwingslampjes branden op mijn dashboard. Ik heb de wagen gelijk aan de kant gezet en de motor uitgezet. Nadat ik mijn motorkap open had gedaan zag ik direct dat mijn multiriem slap hing en bleek dus dat bij 1 van de spanrollen de lagers eruit gelopen waren. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? En op welke kosten kan ik rekenen? Groeten, Riccardo
Laatste antwoord door kia_nld, -
- 1 antwoord
- 5,2k weergaven
Als ik smorgens de pregio start na voorgloeien slaat hij goed aan maar na ongeveer 200 m begint hij te stoten en slaat soms af, als ik hem daarna weer start dan gaat het goed. Echter als ik de snelweg op ga en ik rij nooit harder dan 130 dan is het nu zo dat bij 120 hij ineens sneller gaat lopen ondanks dat ik het gas loslaat en de brandstofpomp een ratelend geluid maakt als ik dan wat bijrem dan gaat het weer goed. Volgens de anwb zou de brandstofpomp kapot zijn maar verder loopt hij goed en blijft de hele dag ook goed hij heeft 118000 gelopen en altijd zijn beurten in de garage gehad. Iemand een idee? het is een 2.8 motor
Laatste antwoord door betominice, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, volgens t boekje is t diamond of sk III die erin moet maar is dexronIII of mercon ook goed? Mvg
Laatste antwoord door apollo, -
Traveller Pack
door Anne- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met het Traveller Pack die besteld kan worden op de Cee'D 1.4? Endan met name de Pioneer Avic-f710 bt... Groeten Anne
Laatste antwoord door Anne, -
- 0 antwoorden
- 5,1k weergaven
Weet iemand welke binnen diameter de brandstofleiding van een Shuma 2 heeft?
Laatste antwoord door tommy-gun, -
Zijn er nog C'eed SW rijders (of andere kia gebruikers natuurlijk)die V-power tanken en dit ook echt een verschil vinden maken. Zelf wil ik dit een paar weken uit gaan proberen om te kijken of dit verschil maakt maar graag lees ik ook reacties van andere gebruikers over wat hun bevindingen hierover zijn. Volgens de berichten moet je motor er schoner, stiller en zuiniger van worden, ik ben benieuwd. Grtz. Gstar.
Laatste antwoord door vince!, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste allemaal, Ik ben op zoek naar de kleurcode van de velgen van mijn Pro_cee'd seven, mijn vader wil diezelde kleur ook op zijn velgen laten spuiten, maar ik kan nergens een code vinden, iemand een idee? gr. Barry
Laatste antwoord door BL1987, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
ik heb al een tijd een probleem met mijn versnellingsbak er zit in de 3,4,5 versnelling een schuurend/schavend geluid in de dealer beaamd dit en vind dit ook zeer irriterend. zij hebben de bak gedemonteerd en niets kunnen vinden wat duid op dit geluid. nu hebben zij Kia nederland uitgenodigd om ook eens te komen luisteren en andwoord te kunnen geven voor een andere/revisie bak te plaatsen. m,n gevoel zegt ........gaat niet gebeuren. we wachten af over twee weken komt kia nederland.
Laatste antwoord door i2Paq, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo: Weet iemand of er al een nederlandse GUI beschikbaar is voor het navigatiesysteem af fabriek in de venga? Andere vraag: Kaart updates zouden in q2 beschikbaar zijn; is er al iets over de definitieve datum beschikbaar? Bedankt. Gr Frans
Laatste antwoord door Venga-Boys, -
- 26 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hey, Ik ben er echt blij mee dus ik post het hier ook maar eens hehe. De pioneer AHV-3200BT radio met ingebouwde Bluetooth carkit van parrot is eindelijk geplaatst. De orginele KIA stuurwielbediening werkt perfect. En het geluid (muziek - radio) is echt beter dan de orginele radio (omdat je het beter kan afstellen denk ik). Ook de carkit van parrot werkt echt zuiver en veel beter dan gedacht (micro is geplaats aan de achteruitkijk spiegel). Ahja inbouwframe is ook soft touch zoals de rest van de middenconsole. Wat foto's: Het was een eindje rijden voor een belg naar Eindhoven maar de mannen van ACR Eindhoven hebben echt mooi werk geleverd! Bedankt daarvoor.
Laatste antwoord door Bob-Picanto, -
- 34 antwoorden
- 10,4k weergaven
Heren, Wie van jullie heeft ervaring met Kai Internationale Wegenhulp in het buiten land, vervangend vervoer of zelfs een overnachting enz. Ik zou daar meer van willen weten omdat naast mijn Kai Garantie pakket ik zelf nog steeds bij de ANWB zit met allen buiten land optie
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
kan iemand mij vertelen hoe ik mijn telefoon contacten overzet op mijn scherm in mijn kia ceed sw seven? alvast bedankt voor jullie tips
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
Kan mij iemand vertellen hoe ik het knipperlicht lampje voor van mijn joice kan vervangen ? moet ik daar voor de pumper demonteren ???? bij voorbaat dank alvast voor de informatie ..Gr Peter Joice drijver:smile:
Laatste antwoord door peterb28, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik ben 2 weken in het bezit van een sportage van 2005. Bij laag toeren tussen de 1000 en 2000 toeren begint er heel heftig iets te trillen . Bij het optrekken van de auto heb ik hier geen last van. Wie kan mij hier iets over meldenwat dit is? Mvgr. M
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hallo beste kia-rijders. Sinds 1 maand ben ik de trotse bezitter van een zwarte ceed sw. Een fijne auto. E
Laatste antwoord door 1e in Ned, -
Versnelling
door mrhope- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben maar ik krijg de auto maar moeilijk in zijn achteruit. Het voelt nogal vaag aan, niet hetzelfde gevoel als de overige versnellingen. Bovendien voel ik een lichte resonantie in de pook als ik bijvoorbeeld terugschakel van de 4e naar de 3e versnelling. Komt iemand dit bekend voor? Fred.
Laatste antwoord door frans51, -
- 50 antwoorden
- 8,1k weergaven
Wie is er met de Cee'd SW op vakantie geweest naar Spanje ? Ik ben nml. van plan om naar L'Estartit te gaan deze zomer, maar twijfel wel omdat het +/- 1350 km is ! Iemand hier ervaring mee ?
-
Ik weet niet of het hier al ergens staat maar ik vroeg me af waarom de motor vanzelf weer aanslaat nadat het ISG-systeem is geactiveerd. Is dat omdat de airco de motor nodig heeft?
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
als ik 100 km/u rijdt, en ik ga naar de 110 km/u dan komt er onder de auto een irritant geluid vandaan. En als ik dan van 110 km/u de snelheid laat terug zakken naar 100 km/u hoor ik dit geluid ook. Ik heb al onder de auto gekeken, op de uitlaat getikt maar alles lijkt vast te zitten. Wie kan me zeggen wat dit geluid zal kunnen zijn.
Laatste antwoord door rob4b4,