Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Kreeg zojuist een mailtje van een vreselijk goede internetaanbieder uit Duitsland (spreek uit ervaring) die een groot aantal nieuwe sorento accessoires aanbiedt. Voor de liefhebber van wat extra "bling-bling" dus: http://www.webmart.de/wmshop.cfm?ID=31710&CID=86987&SubDo=open
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw.. en wil graag wat info over hoe ik het beste een audio installatie in kan bouwen in mijn picanto.. Het betreft deze picanto.. (is niet de mijne want daar heb ik nog geen foto's van geupload) Nu ben ik al een eeuwigheid aan het zoeken om een gat te vinden waardoor ik mijn plusdraad naar binnen kan krijgen om deze vervolgens door te laten lopen naar de versterkers achterin de auto... -Sommige vertellen me gewoon een gat in het schutbord boren, maar ben daar zelf niet zo'n fan van... -Ook las ik hier via het zijscherm, maar dat kan toch nooit lang goed gaan.. (open en dicht doen van de deuren..) -Zelf heb ik wel een rubber gevonden.…
Laatste antwoord door floyd, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
weet iemand misschien hoe je bij de nieuwe sorento AUTOMAAT de midden console en radio afdekking kunt demonteren om een parrot in te bouwen? ik weet dat er een topic is over een demontage maar dat is met een schakelpook en dat is anders.
Laatste antwoord door ger.w., -
Benzine tank
door Fireman- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Wie kan mij vertellen hoe groot de benzinetank is van de Venga 1.6 Ik weet dat er in het boekje staat 48 ltr. Ook de dealer bevestig dit. Maar nu het volgende; Vandaag met een nagenoeg lege tank bij de garage gestaan omdat de niveau meter vervangen zou worden. Nadat dit gebeurd is ben ik naar de pomp gereden en er 10 ltr ingegooid om thuis bij mijn eigen pomp in het dorp af te tanken, in die tussenafstand 30km gereden.Bij mijn dorppomp heb ik afgetankt en er kon toen 48,5 ltr in !!! Verbazing waar dit gebleven is. een rekensom zegt mij 48,5 + 10 = 58,5 ltr waarbij 30 km gereden is waarbij in het slechte geval 3 ltr verbruik. Blijft er toch 55,5 ltr over. En de BC …
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds vandaag zijn wij weer Kia rijders! Mijn vrouw heeft sinds vandaag een Cee'd Sporty Wagon 1.4 ISG X-tra. Waar wij vast heel veel plezier van gaan hebben. Foto's hebben we nmog niet, maar die volgen snel. Nu zijn wij al aardig bekend met Kia en hebben er ook al een stel gehad. Rio 1.4 LXE-Airco: Magentis 2.0 DRDi EX: Rio 1.4 LXE-Airco incl Bodykit: Cee'd 1.6 CRDi X-tra: Geen foto Carens III 2.0 CRDi X-clusive: geen foto En dan nu na 2 jaar weer een KIA voor de deur. De Cee'd is nu nog standaard, maar dat zal op termijn wel anders worden.
Laatste antwoord door Dinky_Toy, -
In dit bericht wil ik bijhouden hoe zuinig ik rij: 21-1-2010: 1liter - 14,2km - Benzine BP 6-2-2010: 1 liter - 16,3km - Benzine Shell 9-3-2010: 1 liter - 16,4km - Benzine lokaal mannetje. 24-3-2010: 1 liter - 16,9km - Shell 3-4-2010: 1 liter - 17,9km (record!) - lokale benzine 7-5-2010: 1 liter - 18,2km (record!) - Benzine Shell Het lijkt erop dat hoe langer ik rij, hoe zuiniger hij wordt. Bij mijn ingeleverde Picanto was het zuinigste dat ik heb kunnen rijden: 1liter op 21,4km. Ik denk met de Venga in de zomer 1liter op 18km aan te kunnen tikken.
Laatste antwoord door tonisaez, -
terugroepactie
door ronald43- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mijn venga moet terug voor de vervanging van de koelvloeistof stang/klem. Bij wie is dat nog meer gedaan, en wat moet ik nog meer laten doen?
Laatste antwoord door De Mier, -
- 19 antwoorden
- 5k weergaven
Na zolang wachten op de Soul en na zolang lid te zijn van dit forum. Heb ik besloten om een discussie te openen die iedereen met een Soul de gelegenheid geeft zijn of haar belevingen neer te schrijven. Voor ons mijn vrouw en ik, was het liefde op het eerste gezicht. Design en uitstraling dat had ie deze nieuwe Kia Soul (eindelijk dacht ik). We hebben direct een proefrit gemaakt en besloten de Soul te bestellen. Een Kia Soul bright silver x-tra. Deze hebben we opgehaald op 26 september 2009. Ondertussen heeft onze Soul al een ander uiterlijk gekregen (waar ik op een later tijdstip op terug kom in detail). We zijn zeer tevreden met zijn rijgedrag. Hij rijd soepel en gem…
Laatste antwoord door Patrick79, -
slappe vering 1 2
door Jeroen K- 26 antwoorden
- 9,1k weergaven
Beste ervaringsdeskundigen Ik ben sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een Kia ceed sw 1.4. Ik heb de auto gekocht als gezinsauto maar ik heb de afgelopen vakantie ervaren dat bij een gemiddelde belading (50 kg dakkoffer, 50 kg achterbank, 50 kg bagageruimte) de Kia zo laag op de weg komt te liggen dat bij het passeren van een drempel de elektriciteitsaansluiting van de trekhaak - die het laagste punt vormt aan de achterzijde - regelmatig de grond raakt en inmiddels is beschadigd en in de achterbumper is gedrukt. Volgens de dealer is de vering in orde. Hij adviseert mij om te hulpveren aan te schaffen. Dat kan toch niet waar zijn? Zo zwaar is de auto niet belad…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
we zijn op zoek naar stalen velgen voor onze winterbanden of lichtmetaalvelgen voor onze zomerbanden. De velgen die er nu onder zitten zijn niet zo mooi meer vandaar. wie weet een betaalbare leverancier? of heb je misschien zelf een set teveel? bandenmaat is 245 we zijn benieuwd, groetjes Ladyfly
Laatste antwoord door ladyfly, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Picanto LX uit 2004. Helaas heeft deze geen CV. Nu zijn er voldoende setjes te koop op het internet. Nu is mij vandaag opgevallen dat er van de b-stijl naar de achterdeur geen kabeldoorvoeren lopen (heten die rubberdingen eigenlijk wel zo?). Vervelend aangezien er toch draden de achterdeur inmoeten voor de CV en extra boxen. Nu is mijn belangrijkste vraag dus. Waar zou ik deze kunnen krijgen? Zijn hier universele dingen voor of is het toch aan te bevelen om hier bijv via dealer originele doorvoeren voor te bestellen? Is het erg lastig om kabel tbv cv vanuit de achterklep naar voren te krijgen? Hopelijk kun…
Laatste antwoord door Smart, -
Venga op LPG
door Qaz- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi, Ik heb sinds een paar maanden een Venga 1.4 cvvt, auto bevalt goed alleen het probleempje gehad met de plank in de kofferbak maar dit is meteen door de dealer opgepakt en met klitteband vast gezet. Heeft iemand hier ervaring om deze auto op LPG te laten rijden? Mocht dit niet mogelijk zijn dan overweeg ik de auto te laten chippen, dit zou tot 8% brandstofbesparing op kunnen leveren (das voor de vrouw) en 10pk meer (das voor mij) http://www.vtune.nl/chiptuning-kia/kia-venga/ Ik ben net terug van vakantie in de eifel en daar leek het er op dat 90pk toch net iets te kort heeft, dit merk ik vooral als ook de airco aan staat dus toch maar eens gaan uitzoeken hoe dit t…
Laatste antwoord door Crum, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Het viel mij vandaag op dat bij hogere snelheid (140 +km/uur)en tegenwind, dat het open glazen dak veel windgeruis maakt en hoewel het helemaal gesloten was leek het wind te "lekken"..net of de rijwind het iets open drukte .. Hebben meer mensen dit probleem..
Laatste antwoord door bigwade, -
3.5 v6
door minzemartin- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
hallo ik heb een vraagje heb vandaag een optie genomen op een2003 sorento 3.5 v6 2wd ??? mijn vraag is bestaat er een 3.5 v6 2wd of word ik in de maling genomen door de verkoper
Laatste antwoord door minzemartin, -
- 5 antwoorden
- 15,4k weergaven
Beste, heb vandaag een prop in me band laten schieten, zat namelijk een schroef in, de band was 4 maanden oud, beetje zonde om een nieuw eronder te gooien, nu zei de de bandenman, op eigen risico, hoe groot zijn de risico's precies? mvgr, Barry
Laatste antwoord door vince!, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
De site waarnaar verwezen wordt vanuit de handleiding van de Navigatie is alsdoor maar "under construction" Daarom heb ik contact gezocht met Navteq om zo aan de lijst te komen met mobieltjes die volgens opgave van Navteq werken met het Navigatiesysteem van de Venga (en waarschijnlijk ook met de Cee'd) Dit is de lijst die ik vandaag van ze gehad heb: "Onderstaande gegevens hebben wij van Kia / LG beschikbaar gesteld gekregen. Op dit moment is deze inderdaad niet via genoemde website verkrijgbaar" Nokia: 7370: Passed E60: Passed E61: Passed N77: Passed E51: Passed N95: Passed N70: Passed 8600: Passed E71: Passed N82: Passed 6280: Passed N70: Passed …
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een nieuwe Sorento Excutive besteld maar twijfel nog over de kleur bekleding. De dealer raadt mij Steel Black aan maar Splendor Beige lijkt mij heel mooi in combinatie met de Java Brown carrosseriekleur. Wie kan mij adviseren of heeft zelf de beige bekleding?
Laatste antwoord door Dino, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik denk dat hier wel meer mensen zijn die een foto hebben van hun Kia op vakantie: Laat zien laat zien!!!
raar geluid!!!!
door bengeltje- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Af en toe maakt de motor een raar geluid. lijkt op tikkende klep maar dat is het niet. hoor het niet altijd maar als ik het hoor en dan beetje gas geef word het harder. geef ik bv. 6000 toeren gas dan gaat het tik geluid weg. Tik geluid is behoorlijk hard van 30 meterafstand hoor je het makkelijk. lijkt of het geluid bij of onder het injectie systeem uitkomt. vandaar dat het geen kleppen kunnen zijn. Garage gebeld en die wisten het niet dan zou ik hem langs moeten brengen.mar daar heb ik geen zin in krijg je gelijk weer een rekening onder je neus.en hoelang ben ik de auto kwijt omdat het geluid er niet altijd is. Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door peterb28, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Bij mijn Venga (1.4 CRDI) werken de achterluidsprekers niet meer sinds ik BlueTooth heb geactiveerd. Dit voorval is alleen als ik de radio op FM heb staan. Op AM (radio) en bij het afspelen van een CD doen de achterluidsprekers plots weer mee! Mijn dealer heeft meerdere Venga's met dit probleem geconstateerd. Ik heb KIA Nederland gebeld en daar was het probleem nog niet bekend. Tweede prbleem was de achteruitkijkspiegel. Deze trilt enorm als ik zo'n 100 km/h rijd. Mijn dealer erkent dit probleem (heeft zelf een stukje in mijn auto gereden) en heeft een nieuwe spiegel besteld.
Weet iemand iets van een campagne waarvoor de venga terug moet naar de garage?> Zag op een mail van mijn Kia dat mijn Venga terug moet naar de garage. Kia n. zegt voor een campagne. Weet iemand wat voor campagne. Rij een venga 1.4 x-ecutive van begin juli. Wie kan me helpen??
Laatste antwoord door janiak, -
- 0 antwoorden
- 996 weergaven
ben op zoek naar een rechterachterlicht voor model 2009
Laatste antwoord door george, -
- 37 antwoorden
- 8,3k weergaven
Hallo Forumleden. Ik ben Frank, fotograaf, rij nu (nog) in een grote bus en overweeg een Sportage op gas. Wil wel eens wat anders en de Kia ziet er leuk uit en is betaalbaar. Kia heeft de GasFX actie verlengd tot eind van het jaar en heeft er kennelijk vertrouwen in. Zelf rij ik sinds 1989 op gas, begonnen met Chrysler Voyagers die na 30.000 km uitgebrand waren, na 2 van die dingen kwam een Pontiac Transsport, die hield het tot 98.000 km en vanaf die tijd een Chevy Van die nu 267.000km probleemloos rijdt. Zal misschien ook aan de inmiddels veranderde rijstijl liggen en het absoluut niet leegrijden van de gastank. De nieuwe Kia's rollen nu in Slowakije van de band; …
Laatste antwoord door kleinschmidt, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Is het mogelijk om via een laptop met de juiste software instelling te veranderen in het systeem. Bv; - om de spiegels te laten inklappen bij het ingedrukt houden van de vergrendelknop op de afstandsbediening of smartkey. - een piepje te laten horen bij het inschakelen van het alarm. - signaal autogordel af uitschakelen. - coming en leaving home tijseenheid veranderen. etc etc, er zijn een legio van mogelijkheden op te noemen. Ter vergelijk; VW, Audi, Seat etc kan je met de software "VAG com" al deze verschillende instellingen veranderen. Weet iemand of dit bij een Kia ook kan? en zoja wie en/of waar kan dat?
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 9 antwoorden
- 11,4k weergaven
Ik vraag mij af of mijn Kia een ketting of riem heeft? Mijn Kia is een Kia Sorento cdri ex uit 2005. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven. Groetjes Bettie.
Laatste antwoord door bigwade,