Kia Modellen
-
Als mijn mobiel overgaat hoor ik eerst zacht de melodie van de telefoon zelf en dan schakelt die over op bluetooth. Maar dan met een heel pianospel! Allemaal prachtig, maar hoe krijg ik mijn eigen melodie op de Cee'd?
Laatste antwoord door Bas1969, -
- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik ben sinds kort, 2 maand, de bezitter van een Clarus, 1.8 Wagon, G3 uit 2000. Nu is vanmorgen op de snelweg de distributieriem geknapt. Wie kan mij helpen met advies of kosten en, of het eventueel nog waard is om de auto te laten maken.
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
In de pro_cee'd se7en kreeg ik een bluetooth error. Na wegklikken van de foutmelding weer succesvol contact gezocht met m'n nokia 6021. Hoe errors ontstaan is mij nog niet duidelijk, ze zijn bijna niet te reproduceren. Het media systeem lijkt zich wel makkelijk te herstellen en loopt niet vast bij een foutmelding. De bluetooth verbindingskwaliteit verschilt en is mede afhankelijk van het mobieltje van de ontvanger. De microfoon zit vrijwel boven je hoofd, erin spreken of langzamer praten kan helpen. Wie nog meer ervaringen met foutmeldingen op hetdisplay of tips om verbindingskwaliteit te verhogen of errors te voorkomen?
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 26 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hey, ik heb begrepen dat je voor goed onderhoud van de wagenlak minimaal 1x in de 3 maanden moet kleien. Stappenplan: 1-Wassen 2-Kleien 3-Lak cleaner 4-Lak polish 5-Waxen Voor de velgen ook weer een apart proces met groffer kleitablet. Wie doet dit om de 3 maanden, of kan 1x per half jaar ook?
Laatste antwoord door Bennie, -
- 63 antwoorden
- 11,4k weergaven
Vandaag van Kia NL een brief ontvangen dat onze Venga (van april 2010) zo spoedig mogelijk terug moet naar de dealer. Volgens Kia NL kan de koelvloeistofstang los schieten van de radiator. Gelukkig gebruiken we die nu niet met deze hitte Zonder afspraak kun je langsgaan bij de dealer. Het repareren duurt ongeveer 20 minuten en is uiteraard gratis. Ik heb wel even gebeld voor afspraak. Op 2 juli kan ik terecht. O'ja voor de moeite krijg je een gratis liter 'geconcentreerde Kia-ruitenwisservloeistof' van Kia cadeau. Het moet niet gekker worden...
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds deze week heb ik het volgende probleem met mijn Cee'd SW van begin 2009. Als ik rem gaat de verlichting van het info display/airco/kmstand uit. Dit is bij uitgeschakeld stads- of dimlicht. Schakel ik dimlicht in en rem dan blijft de verlichting van de displays wel werken. Op dat moment werkt mijn cruise controll echter niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Een paar maand terug heb ik het probleem 1x gehad, nadat de auto voor een beurt bij de dealer was geweest. Toen ik de volgende dag de dealer wilde bellen was het probleem verdwenen. Nu doet het probleem zich al de hele week voor. De dealer gaf aan de komende drie weken geen tijd te hebben, dus probeer ik het…
Laatste antwoord door avatar, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heb net 2 weken pro_cee'd se7en (lease). Auto zelf 2x gewassen, nu zie ik zelf krassen op de zijruit en wat crassen op carrosserie. Ik weet niet of dit er al op zat, door het wassen komt of vandalisme is. Bij aflevering heb ik rond auto gelopen, maar nu met de zon zie je krassen beter op de zwarte lak. Teruggaan naar dealer of krassen melden bij leasemij?
Laatste antwoord door patten, -
Garantieverlenging
door masimo- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mijn Sorento is sinds afgelopen Vrijdag uit de fabrieksgarantie. Er loopt wel nog een Bovag garantie tot September. Daarna overweeg ik eventueel een garantieverlenging. Autotrust is daarvan bijvoorbeeld een aanbieder. Heeft iemand ervaring met dit soort garanties? Behalve dat het prijzig is.
Laatste antwoord door jackveld, -
- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Vandaag mijn in Duitsland bestelde anti slipbak ontvangen . Ziet er prima uit voor 45 euro. Er komt wel 9 euo verzendkosten bij voor buitenlandse verzendkosten. Totaal dus 54 euro. Mat is niet alleen goedkoper dan de mat van de dealer, maar bovendien fraai zwart met sorento logo terwijl de Kia mat van de dealer lelijk blauw is. Dealermat kost 89 euro: http://www.kia.nl/showroom/kia-sorento/accessoires-.aspx "Duitse" mat van de Kia online shop dus zoals gezegd 54: http://www.kia-shop.de/csc_article_details.php?nPos=10&saArticle[iD]=2499&VID=hgXRGSM4ih0OLp5v&saSearch[word]=&saSearch[category]=Sorento III&saSearch[special]=
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
RIj zelf pro_cee'd se7en. Tijdens het afspelen van de usb stick kreeg ik de melding dat er gezocht werd naar ipod terwijl ik er geen heb. Tevens trad er een error op. Ik heb de usb eruit gehaald en weer opnieuw aangesloten. Tot op heden gaat het weer goed. Iemand zelfde ervaring gehad?
mappen op usb stick?
door bob- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
heb een aantal mappen op een usb stick gezet nu speelt mijn pro ceed de nummers wel af maar ziet geen mappen dus kan ik niet bladeren door de mappen:stupid: nu de vraag ???? wat gaat er fout
Laatste antwoord door Bennie, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Al een tijdje had ik problemen met een electrische raam (bestuurder). Vooral als het koud was, wilde het raam niet openen. 1. Schakelaar uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Verschillende interne contacten waren aardig zwart.... 2. Schakelaar aangesloten, nog steeds geen resultaat. Wel dimmen de dashboardlampen als ik de schakelaar indruk. Electromotor? 3. Vijf moeren en een bout losgehaald van de motorbevestiging (wel eerst het raam dichttapen zodat het niet omlaag valt) 4. Twee kruisschroeven houden de kap op de motorbehuizing, losdraaien en de behuizing eraf trekken. Alles goed schoongeblazen en weer in elkaar gezet. 5. Loopt weer als een tierelier , bij het in el…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 21 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na een tripje naar het verre nederland te maken ben ik sidebars rijker geworden en enkele euro's armer. Deze ben ik bij massimo gaan halen, die ze te koop aanbiedde hier op het forum. De sidebars zijn zeer goed onderhouden en ze zijn de prijs waard. Maar wat vinden jullie ervan, is het een meerwaarde aan mijn auto of niet?
Laatste antwoord door bertsplci, -
Verdrietig 2
door ger.w.- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
De Sorento begint uit elkaar te vallen.... De plaatwerkdelen voorscherm en het deel aan de voorzijde (kunststof) sluiten net onder de richtingaanwijzers op elkaar aan. Althans dat horen ze te doen. Aan beide zijden (links en rechts ) is een niet mooie aansluiting ontstaan. Het kunststof deel is terug te duwen, maar gaat daarna weer gelijk naar buiten staan. Ik zal er mee terug moeten naar de dealer (weer 50 km rijden....). Is er iemand die het probleem(pje) (her)kent ???
Beetje opleuken
door KIASOULAP- 23 antwoorden
- 5,5k weergaven
Na het omzetten van Belgisch naar Nederlands kenteken, was het ook tijd voor wat uiterlijke aanpassingen van onze Soul...
Laatste antwoord door KIASOULAP, -
- 16 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik moet regelmatig de stoel bijpompen, las dat Hanne daar ook last van heeft. Vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Laatste antwoord door Venga1, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik zie nog erg weinig nieuwe Sorento's rijden. Zijn er cijfers bekend hoeveel er inmiddels zijn verkocht?
Laatste antwoord door Woeper, -
1.4 of 1.6 motor 1 2 3
door koolmees- 56 antwoorden
- 16,3k weergaven
Ik wil een Cee'd of een Venga gaan kopen en zit hevig te twijfelen tussen een 1,4 en een 1,6 motor. Ik rijd al jaren een 1,6 motor. Heel lang een Daihatsu Applause en nu een Toyota Corolla Sol. Nu zal het misschien een heel persoonlijke keuze zijn, maar heeft iemand daadwerkelijk ervaringen met deze twee motortypes? Ik zie, dat de 1,4 1 seconde langer erover doet om op 100 km te komen, maar hoe is de "trekkracht" voor een inhaalmanoeuvre?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Airco Sorento 2004
door Thijs1- 14 antwoorden
- 4,6k weergaven
Morning Ik heb een vraag. Ik vraag mij af of mijn airco wel werkt als ik de temp instel op 17 laagste temp. zou je volgens mij hele koude lucht moeten krijgen ,ik krijg echter frisse lucht dus niet echt heel koud maar gewoon fris. volgens mij had ik vorig jaar kippevel als ik de airco aanhad. Iemand een idee? Buitentemp mischien van invloed of moet systeem gevuld(of bijgevuld worden?) of airco gewoon kapot. Benieuwd naar jullie ervaring of oplossingen ! mvg
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste Venga rijders, Wij hebben Venga twee maanden, maar nog slechts 600 km meegereden. Prima auto. Alleen twee minpuntjes ervaren wij: - Mijn vrouw vindt dat de hoofdsteun te ver naar voren staat. Ik weet dat deze in te stellen is en staat in de achterste stand. Ze zit hierdoor met haar hoofd naar voren. - Bij het stapvoets wegrijden op een woonerf gaat dit erg schokkend. Wanneer ik meer gas geef gaat het beter. Ook wanneer ik terug kom en de motor dus warmer is, gaat het iets beter, maar nog niet echt soepel. Van de dealer begrijp ik dat er een software update voor komt, maar de erveraring is dat dit niet zo snel gaat. Hebben jullie hier ook ervaringen mee en is di…
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Op http://www.tucsondrivers.com/ is veel informatie te verkrijgen voor de oude types Tucson/Sportage of de nieuwe types iX35/Sportage. Begrijp mij niet verkeerd! Ik wil niemand van dit forum wegjagen, maar op deze site staan veel informatieve DIY (Do It Yourself) praktijkzaken, die je goed zelf kunt doen voor deze type auto's. Ook veel accessoiretips worden hier gemeld. Ik ben jarenlang lid geweest van dit forum, en heb er veel van opgestoken. Sinds ik mijn Tucson heb verkocht, is dit forum bij mij een beetje in de vergetelheid geraakt. Niettemin nog steeds lid, zij het minder actief. Suc6 ermee!
- 6 antwoorden
- 5,3k weergaven
Op de website van Kia Nederland is beschikbaar het instructieboekje van de Kia Pride (PDF-file). Toen ik onze '99 Wagon kocht ontbrak deze, Kia NL stuurde me een email met instructies. Ik krijg de files niet uploaded hier, ze zijn te groot (25MB).
Laatste antwoord door Leon, -
- 28 antwoorden
- 4,9k weergaven
Het valt mij op, dat als ik muziek beluister vanaf USB en ik zet de motor uit de USB-stick blijft doorlopen. Ik dacht eerst, dat dat zou stoppen als ik het portier had afgesloten, maar als ik terugkom zijn er een paar muzieknummers afgespeeld terwijl dus de motor uit stond. Heeft nog iemand deze ervaring en is er wat aan te doen?
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forum leden, was vandaag bij de kia dealer voor mijn ouders hun picanto, heb meteen gevraagd wanneer de update komt voor de navi, ze zijn hem deze week aan het testen en hij komt als het goed is volgende week uit nou maar hopen dat dit ook echt waar is:D Gr. Barry
Laatste antwoord door ErikM, -
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
De kogel is door de kerk, eigenlijk waren we op zoek naar een Cee'd maar zijn gevallen voor de Venga. Wat een ruimte! Het wordt de Steel Grey met panorama dak. We hebben nog getwijfeld voor het navi/pakket, maar de Tomtom bevalt nog goed en dan vonden we het panoramadak toch mooier. Vandaag besteld, hopelijk wordt hij medio juli geleverd.
Laatste antwoord door jmeetsma,