Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
Zaterdagavond gelijk al bij de eerste bocht werkte mijn knipperlichten niet !! Binnen in de auto bij dash board lichte 1 keer de lampjes van de alarmlichten op. M.a.w geen knipperen buiten, alleen binnen links en rechts 1 keer knipperen ( alarmlichten). Dit alles duurde ongeveer 10 minuten ( zeker 15 bochten genomen) en plotseling deden de knipperlichten weer normaal. Zondag weer met de auto weggeweest en geen probleem !! Heeft iemand dit al ooit meegemaakt ??
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Beste Sportage vrienden, Op de Kia-site staan vanaf nu de prijzen en specificaties vermeld over de nieuwe !.6 GDI. Als je op de site Sportage aanklikt, dan naar Prijzen, dan krijg je de folder op je scherm. Deze is recent en van 1 oktober 2010 met alle specificaties en technische gegevens. Niet leverbaar met automaat en in de X-Clusive uitvoering. Gelukkig wel met een 6-bak en zeer zuinig en met start stop systeem. Succes en groeten, Theo W. Peters Cuijk.
Laatste antwoord door KiaZeker, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik rij nu al weer een aantal jaar een kia Cerato 2.0 crdi EX. Nu is mijn auto voor de zesde keer terug gegaan om roest weg te werken het betreft hier dan ook de zelfde plek, namelijk op de motor kap waar de chrome afdekplaat op de kap gemonteerd istussen de naad. Hebben hier toevallig meer mensen last van? De dealer waar ik hem gekocht heb is hiermee erg coulant want het word steeds netjes opgelost. Hiervoor wil ik deze dealer mijn complimenten geven. De auto is inmiddels 6 jaar Groeten
Laatste antwoord door goku1975, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Mijn dochter heeft een nieuwe Picanto gekocht en heeft als accessoire de afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling laten monteren. Zij heeft de volgende vragen: ziet de afstandsbediening er precies zo uit als de foto op de KIA site en wie weet wat de reikwijdte van deze afstandsbediening onder normale omstandigheden is. Heeft iemand de specificaties van deze afstandsbediening. Zij heeft bij aflevering een heel andere afstandsbediening bij de auto gekregen dan op de site staat.
Laatste antwoord door Mollie, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik wil een vaste tomtom houder monteren in mijn venga. Weet iemand waar deze te krijgen?
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Meet de Venga het verbruik over het totaal gereden km? Of geeft hij het verbruik per rit? Korte ritjes, het dorp in en terug geven een verbruik van ruim 9/100 km. Groet Rob
Laatste antwoord door bigwade, -
- 16 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Afgelopen maandag onze joice opgehaald. Hij liep geweldig totdat we haar de volgende dag wilden starten. Het leek wel een oude diesel en sloeg meteen af en we roken een sterke bezinelucht. De riem en de spanrol zijn vervangen. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ??
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal, Mijn Sorento 2.4 EX uit 2004 lekt druppels water uit de voorstijl aan de bestuurderszijde. Het is deze winter begonnen nadat het de eerste keer had gesneeuwd dus heb ik de wagen vaak sneeuwvrij gehouden maar het bleef lekken. Nu de sneeuw plaats heeft gemaakt voor regen blijven er druppels water uit de stijlbekleding komen die op de leren bekleding drupt. Ik heb geen dakraam alleen dragers op het dak. Of kan het veroorzaakt worden door de voorruit of misschien via de deur rubbers? Wie weet raad?
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo beste Kia vrienden, Ik heb wat vragen over een Kia Sorento met een 2.4 i motor. Ik verneem dat er problemen zijn met het olie verbruik, moet ik dat verhaal serieus nemen, want er word nogal snel iets gezegd op een forum of bij problemcar, terwijl er helemaal niets van waar is. Ik had even nagezocht in mijn systeem of deze 2.4 i motor een distributieketteng had of een riem, helaas stond de Sorento niet vernoemd, wat ik al erg raar vond. Heeft deze Sorento een eigen motor, of is er een motor gemonteerd van een ander merk, wat tegenwoordig wel vaker voorkomt. Heeft een Sorento met bjr 2004 nog eventueel aanmerkingen op bepaalde delen van deze auto. Je komt tegenw…
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie kan de oplossing aangeven, op de signalering gordel van de bijrijder ? Het probleem is dat als we samen in de auto zitten er soms wel/geen signalering is voor de gordel als bijrijder. Je zou zeggen niet zo erg,, waren het niet dat dan ook bij een aanrijding de gordelspanner en de airbag niet geactiveerd worden. Bij de dealer hebben ze inmiddels al de stoelzitting vervangen met sensorplaat. Maar probleem blijft. Mijn vraag zijn er nog meer met dit probleem?
Laatste antwoord door Fireman, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb gisteren heel keurig een speciale Ipod-kabel van Kia-Motors ontvangen. Dus aan het werk. Maar ik had het al hier en daar op internet vernomen dat die aansluiting niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Vooropgezet, het werkt. Maar een probleem is het scrollen van mappen. Dat doet het audiosysteem met gebruik van de Ipod niet. Ook niet met de knop list. Je bent verplicht door alle nummers heen te scrollen totdat je je gezocht muzieknummer of album hebt gevonden. Ik weet niet of Kia ergens een update voor de software van het audiosysteem heeft, maar dat zou wel handig zijn. Verder gebruik ik een miniformaat USB-stick. Dat werkt wel.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Bij onze Picanto ga ik binnenkort de remschijven + blokken voor vervangen. Nu moet de zuiger dus terug geduwd worden. Weet iemand van jullie op welke wijze dit moet gebeuren. Draaien aan de zuiger of juist niet? En zijn er verder nog aandachtspunten bij dit werkje aan een Picanto.
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Is het normaal als je bij regenweer doorslipt met de banden telkens in 2de versnelling. Profieldiepte van banden is nog 6mm, merk banden is dunlop. Ik heb dit ook soms bij droog weer. De ESP slaat dan direct aan. Zou dit komen omdat m'n auto teveel kracht heeft doordat de auto enkel via de voorwielen aangedreven is?(136pk) of zou dit liggen aan de banden? De garagist zei vorige keer dat de banden vlug versljten van de Carens. Ik denk dat m'n volgende banden vredesstein zullen zijn, of weet iemand welk banden merk volgens prijs kwaliteit beste keus is?
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Een vraagje over de bluetooth functionaliteit van het Comfort Pack. Volgens de handleiding kan je maximaal 5 bluetooth apparaten koppelen. Is het mogelijk om hierbij twee telefoons aan te sluiten? Dat is mij niet gelukt. De radio ziet alleen de laatste telefoon, die ik ge'paired' heb. De andere moet ik dan handmatig weer opnieuw koppelen, waarna de eerste het niet meer doet.
Laatste antwoord door Venga1, -
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Gisteren heb ik de Picant in DLD opgehaald. Maar met het willen plaatsen van de kinderstoeltjes achterin blijkt 1 gordelklikker niet meer goed te werken. Weet iemand toevallig wat een nieuwe kost? Of heeft iemand er toevallig 1 liggen. Ik heb al geprobeerd hem opnieuw in elkaar te zetten maar dat heeft nog niet tot de juiste montage volgorde geleid. Wie o wie heeft tips voor reparatie of een vervangend exemplaar.
Laatste antwoord door EC Performance parts, -
verlichting
door luitzen- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedemorgen! Als je de verlichting aandoet, hoort er dan ook een controle lampje te gaan branden?? Ik kon dit niet in het boekje vinden, grootlicht wel maar die doet het bij mij niet....
Laatste antwoord door Dutchdragon, -
Heren, Wie kan me helpen aan een lease maatschappij met een scherpe prijs voor de KIA Sportage? De Sportage is in lease land vrij prijzig, als reden hiervoor geven ze aan de flinke afschrijving en de hoge brandstof kosten.
Laatste antwoord door Niekb, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Toen ik vanmorgen uitstapte hoorde ik een raar geluid, dit had ik al vaker gehoord maar er toen geen aandacht aan geschonken, nu wel. Het kwam van rechts achter. Ik heb mijn mobieltje op de rechter achterband gelegd om het op te nemen.[ATTACH]1932[/ATTACH] Bestandje is het resultaat door op de dorpel van de linker voorportier te gaan staan en rustig op en neer te bewegen. Ben vanmiddag meteen naar de garage gegaan om het te laten horen. Maar ja het is als met de tandarts je hebt pijn maar als je er bent voel je niks meer. Auto op de brug en de onderkant bekeken maar niets kunnen vinden. Het ziet er weer compleet anders uit dan de vorige sportage.
Laatste antwoord door bowie97, -
Wat moet ik me bij het alarm van de venga voorstellen?? Zie wel het rode lampje knipperen maar wat houd dat in? Wie heeft er stootstrips op zijn venga en welk?? Wil ze ook hebben maar weet niet welke ik moet bestellen.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een Kia sorrento van 3 jaar en 2 maanden (met een oorspronkelijke garantie van 3 jaar die nu dus 2 maanden vervallen is). Tijdens de laatste maanden van de garantie krijgt de wagen een electronische storing waarbij soms de kilometerteller alsmede de toerenteller wild op en neer gaan gedurende ongeveer de eerste 10 minuten bij het starten van de wagen. Tijdens de laatste maanden van de garantie wordt dit aan een Kia garage gemeld waar ik het onderhoud doe, maar ze vinden het probleem niet en ik moet later terugkeren als ze eens meer tijd hebben. Vandaag ga ik opnieuw voor een onderhoud naar de kia garage en meldt dit opnieuw dat dit onderzocht moet worden. De garage…
Laatste antwoord door willem1, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Sinds vorige week zijn wij (vriendin en ik) de trotse eigenaar van een nieuwe picanto. Auto rijdt super en zijn zeer blij mee. Echter hebben wij geconstateerd dat 1 deel van de achterbank niet aansluit op het andere deel. (1 deel staat verder naar voren) De radio onthoud zijn zenders niet, en het dashbordkastje sluit niet........volgende week afspraak bij de dealer gemaakt en die gaan dit in orde maken. Ik hoop dat de achterbank te stellen is? (weet iemand dit) Onze pica is zwart en we hebben de simpele uitvoering 1.0 X wel met stuurbekrachtiging enz. maar niet met centrale portiervergrendeling, electr. ramen enz. We houden jullie op de hoogte van onze indruk van de aut…
Laatste antwoord door Martijn30, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Even een vraagje over het ISG systeem! Vandaag voor het eerst het ISG systeem kunnen uitproberen: bij thuiskomst even gestopt bij de brievenbus. Auto in vrij, motor gaat keurig uit, even de brievenbus legen, instappen, koppeling in en..... niks! Daar sta je dan.... In een willekeurige volgorde geprobeerd te schakelen, gas geven, koppeling in, uit, etc, en uiteindelijk ging de motor weer aan. Iemand een idee van de juiste volgorde der dingen?
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
2x terug roep actie voor de ceed
door Gast Jantje- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Eentje voor controle/vervaning instrumenten paneel (als ik het goed begrepen heb) en de ander is een software update van het ISG systeem. Waren geen belangerijke dingen voor zover ik het begrepen heb, dus worden als het goed is uitgevoerd zodra de auto een keertje binnenkomt.
originele matten
door luitzen- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik heb helaas geen originele matten in de Sportage, kun je die bij de dealer krijgen of kun je de gok wagen op marktplaats, ze moeten wel passen in de nokjes.....
Laatste antwoord door luitzen, -
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
Heeft de nieuwe Sorento dagrijverlichting (led's) zoals de nieuwe Sportage? Zo nee, zijn die later aan te brengen en dan bedoel ik in of op/onder de koplampunit's en niet onder de bumper zoals die Halfords dingen.
Laatste antwoord door bertsplci,