Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Op een vraag aan KIA over duidelijkheid inzake de onderhoudsbeurten kreeg ik een mail retour, met de verwijzing die ze hadden gehaald van dit Kiaforum... Dus als iemand een antwoord op een probleem wil, kan die beter direct dit forum raadplegen...
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
TCS Sportage
door kiaman- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Is het schadelijk om met je TCS elke dag rond te rijden. Ik heb het namelijk nooit uitgeschakeld. Ben benieuwt naar jullie reactie`s.
Laatste antwoord door kiaman, -
navigatie Cerato
door Brutus- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Vraagje: Ma en pa hier, rijden een Cerato. Nu willen ze een dubbel-din navigatiesysteem laten inbouwen, maar ze hebben eigenlijk geen idee welk merk en welk model ze willen. Enige suggesties? Het moet zeker een systeem zijn dat makkelijk te bedienen is, gewoon radio, navi en CD is genoeg. Dan is de vraag gaan we voor DVD-navi, of Navi op extern geheugen...? Ik dacht dat Kia met Pioneer samenwerkt voor zulke systemen, maar daar ben ik niet zeker van. De auto is van 2005 en heeft geen stuurbediening of zo. Volgens mij zou er dan toch wat keuze moeten zijn in goede systemen? Alvast bedankt voor de hulp.
Laatste antwoord door BartS, -
Hallo allemaal, Wat mij vandaag allemaal is overkomen...... Ik weet even niet hoe te beginnen!! Ik probeer bij het begin te beginnen, foto's van de Venga volgen later in dit topic. Vanmorgen om 10.30 uur hadden wij een afspraak voor aflevering van onze Venga. Na het genot van een kopje cappucino, watertje, enz. togen wij naar de Venga, die onder een rode autohoes was gezet. Nadat de rode hoes was verwijderd, liep ik vol bewondering rondom de auto. Zat alles erop en eraan en was de combinatie velgen en de RVS onderdelen wel goed gekozen? Ik was in ieder geval tevreden en mijn eega en zoon ook. Niets vermoedend liep ik naar de bestuurderszijde en zag daar een ch…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Kan iemand mij vertellen wat voor lampen er in de mistlampen van een Sorento uit 2006 zitten , het lijkt op H11 maar is dat ook zo. In de handleiding kan ik er niets over vinden. Bijvoorbaat dank.
Laatste antwoord door sorento, -
- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, we hebben sinds 2000 km de nieuwe Sportage. We vinden het nog steeds topkeuze (tov IX 35). Van te voren 2x Sorento gereden,was ook zeer naar wens. Nu stoort me bij Sportage alleen het feit dat hij bij een koude motor veel schokt. De dealer geeft aan dat het in de computer zit en men nog geen oplossing heeft. Heeft er iemand dezelfde ervaring en misschien een oplossing?
Laatste antwoord door Dutchman, -
Darkgun Metal
door cycloon60- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Heeft er iemand een foto van de Sportage in de kleur Darkgun metal. Ik heb namelijk deze kleur besteld en ben benieuwd hoe de auto er dan uit ziet.
Laatste antwoord door cycloon60, -
- 21 antwoorden
- 6,6k weergaven
De climate control heeft een auto instelling. Alleen dan gaat de airco ook standaard aan en dat vind ik niet echt noodzakelijk met dit weer. Je kunt de airo ook weer handmatig uitzetten, maar bij elke wijziging aan de climat control springt hij van de auto stand af. Die zet je er zo weer op, maar dan springt de airco ook weer aan. Snappen jullie het nog? Kortom, hoe gaan jullie hiermee om. Groet van Gimzo
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Is de bedoeling van het vak aangegeven door de rode pijl, dat je daar je fles drank legt? En wat is dan die bekerstandaard ernaast, waar geen beker in blijft staan?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 35 antwoorden
- 13,9k weergaven
Beste Kia-rijders en Sorento-rijders in het bijzonder, Ik heb een probleem met de velgen van mijn Kia Sorento (2003). Er is namelijk vrij ernstige aanslag van remvloeistof op mijn velgen, ik heb dit al proberen te verwijderen met de duurste producten op de markt, maar geen blijkt te werken om de remvloeistof te verwijderen. Weet iemand misschien een effici
Laatste antwoord door Alex, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb een blackberry 9000; pairing ging goed; alles lijkt OK; maar ineens na een week meldt het systeem 'koppeling mislukt'; vervolgens weer opnieuw geinstalleerd; alles gaat goed en dan na een week ineens weer dezelfde melding ('koppeling mislukt'). Hebben anderen daar ook last van. Ik rijd sinds een paar weken een 'executive' zonder navigatie maar wel met bluetooth. Is voor dit probleem misschien ook een update?
Laatste antwoord door der Rudi, -
CO2 neutraal rijden
door Gast asterix- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik heb mijn nieuwe Sportage aangemeld op www.mijnkia.nl ... en ik zie daarop dat ik blijkbaar CO2 neutraal rijd voor een jaar. Blijkbaar heeft KIA dat gedaan maar ik heb niet het gevoel dat dat 'breed' uitgemeten wordt. Met 30000 km per jaar kost 5 jaar compensatie maar EUR 225. Zelf geloof ik er allemaal niet echt in, maar klinkt wel goed om tegen mensen die zeuren over de 'te grote Sportage' dat je CO2 neutraal rijdt ... "Jij ook?" Marcel
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 6,2k weergaven
Wij wilden toch een hoedenplank in onze SOul hebben, zodat je toch spullen achterin kunt zetten die dan ook van jouw blijven, zonder dat bepaalde asoos je spullen al aan het gebruiken zijn. Van Kia zelf vonden we niet mooi en veeeeeel te duur, nu voor een kleine 80 euro klaar aan doe-het-zelf materiaal. Eerst een stuk acryplaat op maat gezaagd met de dremel, de rondingen eerst met karton gemaakt en daarna overgetekend op de acrylplaat, 2x 16mm alauminium buisjes die precies in de uitsparingen vallen en voor de stevigheid. Een stuk stevig kunstleer gekocht bij een stoffeerder en een rol tapijtband. Gelukkig is mijn vrouw handig met de naaimachine en zij heeft eers…
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
Rijimpresse 1.6 gdi
door Niekb- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Afgelopen dagen heb ik zonder resultaat gezocht naar een rijimpresse van de 1.6 GDI (ik vind alleen een paar 2.0 rijimpressies). Vreemd aangezien de 1.6 al bij dealers staat en volgens mij de verkopen alleen nog maar gaat laten toenemen. Ik ga binnenkort even een proefrit maken maar was intussen al benieuwd of de 1.6 motor voldoende vermogen heeft, of hij stiller is dan de 2.0 en hoe de 6bak bevalt
Hoi allemaal, RVS is van mijn ramen, het liet wederom los. Samen met mijn dealer besloten het eraf te halen en financieel eruit gekomen! Complimenten hiervoor. Nu heb ik dus alleen instaplijsten, achterklep en voormislampen rvs. Voor mij geen RVS meer op de raam, we hebben het nu twee keer geprobeerd! Voor de rest, niks meer dan lof over de Venga Mijn kunststof is ook weer netjes zwart, heeft de dealer netjes verholpen en gepoetst! Groetjes
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met het zelf monteren van sidebars voor een Carens III 2007? Zijn de montagegaten al aanwezif o.i.d.?
Laatste antwoord door wimdrink, -
Daar gaat ie dan!
door bluff- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na een dagje Apenheul, geparkeerd tussen twee andere Cee'd's (een rode en een andere zuigergrijze), wilde onze auto nog maar 3 seconden starten waarna hij /zij de pijp aan maarten gaf. Diverse keren geprobeerd met een oorverdovende stilte tot gevolg. Hierop de Kia Internationale Wegenhulp ingeschakeld waarna eerst een monteur kwam die 1,2,3 niets kon vinden. Hierop kwam er een autoambulance die de auto naar Koops in Apeldoorn bracht. Hier stond een Kia Picanto klaar (had een beetje op een nieuwe Sportage gehoopt ), waar me mee naar huis zijn gegaan. Momenteel wachten we nog steeds op een diagnose. Tot nu toe netjes geholpen en maken hopelijk vandaag weer een ritje naar …
Laatste antwoord door leeuw, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Heb opnieuw contact gehad met dealer( Kerres in Sittard) losse CD worden niet verkocht, alleen per set
Laatste antwoord door simba, -
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een vet probleem en ik ben in Assen en moet naar huis. Mijn rechter voorband zegt dat hij 1.2 bar heeft en de banden luchtpomp bij de bp en bij de esso blijven maar blazen maar hij komt niet verder dan die 1.2/1.3. De band oogt veel voller dan de 2.6 bar van mijn ander banden. Ik krijg hem niet meer normaal... En nu kan ik rijden wat moet ik doen? De band deukt minimaal in en heb hem al iets leeg laten lopen. Help iemand??
Inklappen spiegels automatisch in te stellen?
door Gast asterix- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Ik zou op mijn nieuwe Sportage het wel nuttig vinden als de spiegels automatisch inklappen als de motor wordt uitgezet en weer uitklappen als je de motor start. Ik weet dat sommige andere merken dit zo doen. Weet iemand of dit een instelling is die ergens te doen is (bij de dealer of via een leuke easter egg)? Bij onze andere auto (Toyota RAV4) kan je het irritante gepiep van de veiligheidsgordels bijvoorbeeld uitzetten door een serie van rare handelingen te doen (motor aan, uit, gordel om, deur open, motor uit, etc etc). Overigens zegt de Toyota dealer dat het onmogelijk is om dat te doen Marcel
Laatste antwoord door KiaZeker, -
start stop
door a.odijk- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik rijd in een venga 1.6 van maart 2010 auto is al een keer of 7 terug geweest voor elektonische storingen nu doet de start stop het al weer een paar maanden niet dealer zegt dat volgens de computer alles in orde is (geen fout meldingen) auto gaat morgen weer naar dealer maar heb er niet veel vertrouwen in dat het nu wel gevonden gaat worden zijn er meer mensen met zulke problemen???
Laatste antwoord door a.odijk, -
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Een tijd terug had ik bericht dat de kop van mijn Sportage 2007 na 70.000 km gereviseerd moest worden. Dit is inmiddels gebeurt, ok het heeft meer dan 2 maanden geduurd voordat hij klaar was. De auto heeft zeker 1 dag mooi gelopen en toen begon het geratel weer. De auto is 2 dagen onderzocht en nu was de conclusie dat naast de ingebrande kleppen de auto aldoor een kantelende zuiger heeft gehad. Het geluid dat je hoort is een soort platte tik, lijkt op een dieselgeluid. In het engels heet het Piston slap. Het lijkt wat op tikkende kleppen maar het geluid is minder hoog. Je kunt hier niets tegen doen. Wanneer de motor warm is hoor je het bijna niet meer. Op Youtube heb ik …
- 27 antwoorden
- 3k weergaven
Ey Allemaal, Lange tijd geleden dat je wat van mij gehoord hebt, maar dat komt eigenlijk omdat ik een zeer tevreden rijder ben en geen problemen meer heb op een paar kleine dingen na. Mijn Venga rijdt echt lekker zuinig, tegenwoordig rij ik flink door. Geen rare problemen zoals ik op het forum hoor. Ik krijg echt positieve reacties en tegenwoordig heb ik RVS instaplijsten (al tijdje terug hoor) maar volgens mij beloofde ik Peter nog op dit als foto te plaatsen, bij deze dus. De eerste twee foto's peter.. Ik heb mijn snoer nu ook laten wegwerken van mijn TomTom, deze zit dus vast aan de linkerkant in mijn auto. Netjes op een standaard net alsof het in de auto hoort, e…
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
In onze Cee
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Aanschaffen Rio 1 2
door mrklaassen- 25 antwoorden
- 5,4k weergaven
Vanavond ga ik een proef ritje maken in een Kia Rio 1.5 LS Ice Airco uit 2004 met bijna 69000km op de teller. Ik heb hiervoor nog nooit een auto gekocht dit word dus eventueel mijn eerste. Ik vraag me nu af of er nog dingen zijn waar ik op moet letten voordat ik eventueel tot aankoop overga
Laatste antwoord door bluff,