Kia Modellen
-
- 20 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wou toch winterbanden, dus dan ook maar een paar andere velgen? deze voor de zomer en de oude voor de winter. komen nog Kia dopjes in
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Tja, Dat je de tank nog heel wat liters kan vullen als hij bij de pomp voor de eerste keer afslaat dat weet ik inmiddels wel; zeker 3 tot 4 liter. Maar vandaag dacht ik van: ik vul hem eens helemaal bij; tot er niets meer in gaat. De afstand die ik op dat moment volgens de boordcomputer kon rijden vertoonde al een kleine 10 km de bekende 3 streepjes. Ik heb dat al eens eerder gehad en heb toen wel eens 20 tot 30 km door gereden alvorens te tanken. Bij 53 liter sloeg de tankinstallatie voor de eerste keer af; ik vervolgens voorzichting bijtanken; 54, 55, 56, 57,............. Ik dacht van: 'Zo; die was dan toch bijna leeg'. Maar wat schetste mijn verbazing: 58, 59, 60, …
Laatste antwoord door bigwade, -
cvvt?
door KiaVenga12- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Waar staat cvvt voor?
Laatste antwoord door ger.w., -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik rij een Kia Sportage oudmodel en komt soms tijdens het rijden rook uit de ventilator. Dat stinkt in de auto. Als ik de ventilator aanzet gaat deze soms wel draaien soms niet. Is de motor soms kapot? Wie heeft er een idee wat het is? En kan je het zelf maken? Hoe?
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
De 15.000 km beurt Mijn Venga 1.4 benzine, is afgelopen vrijdag voor de 15000 km beurt geweest. Helaas was het me weer niet gegund om in een keer een goede pits stop te krijgen. De volgende morgen het motorolieniveau even zelf gecontroleerd in de garage (vlakke vloer) en.... jawel, een cm boven het bovenste pijl. Gelijk maar weer terug en het werd meteen keurig opgelost. Dat moet ik wel zeggen, mijn dealer pakt 't wel goed op. Zelfs nog een aardigheidje van 'm gehad. Motormanagement update? Ondertussen wat meer met de auto gereden. Hierbij valt me iets op. De auto reageert anders op het gasgeven dan voorheen. Ook lijkt de auto minder zuinig te rijden dan voor de beurt…
Laatste antwoord door Venga OK, -
Sorento verkocht
door josua- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ja het is zo ver, De Sorento 2.5 crdi verkocht en nu gekozen voor de Hyundai Santa fe 2.7 v6. Toch maar weer op benzine gaan rijden, maar desondanks heb ik altijd met plezier in mijn Sorento gereden. Ik heb wel nog de Kia Picanto van mijn vrouw dus kom toch nog af en toe eens op het forum. Gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag mensen, Ik ben in het bezit van een Kia Rio LS uit 2002, waar ik nu zo'n 190.000 km op heb gezet. Hij bevalt me nog steeds prima, al beginnen er nu langzaam aan natuurlijk wat zaken te verslijten. Zo doet sinds een aantal weken mijn achteruitrijlamp het niet meer. Ik heb al verschillende lampjes geprobeerd, maar geen resultaat. Aangezien nergens stond beschreven welke zekering deze lamp heeft, heb ik ze allemaal nagekeken. Alle zekeringen zagen er goed uit. Nu gaf de dealer aan dat de schakelaar bij de versnellingsbak weleens defect zou kunnen zijn. Wie kan mij vertellen waar deze zit en hoe ik hem kan vervangen? Ook ben ik benieuwd welke zekering dit nu moet zijn.…
Laatste antwoord door Bluedog, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ola, heeft iemand al via "mijn kia" een digitaal instructieboekje van de Sportage 3 kunnen scoren ? Die zouden we hier: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=16376&postcount=1 kunnen toevoegen.
Spiegelkappen
door KIASOULAP- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
ja hoor, eindelijk zijn mijn spiegelkappen, met daarin richtingaanwijzers en het beroemde pud-light geplaatst. Vanavond maar eens kijken of het inderdaad de bodem naast de auto goed verlicht. Zoals beloofd hier de foto's.
Laatste antwoord door Patrick79, -
Matjes
door Desmokiasoul- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Allemaal, ben vandaag bij de dealer geweest, met de klacht dat er al een gat in de mat zit ,bestuurders kant . ik heb net 1000 km gereden dus dat is best wel snel ik heb wel de dealer gevraagd of ik bij de volgende 1000 km weer om matten moet vragen. Hij gaf aan dat er een matten set besteld wordt, en dat Kia waarschijnlijk een andere leverancier heeft met betere kwaliteit. zijn er meer mensen met deze ervaring
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Links naast de koppeling wordt door practisch iedereen zijn voet in de ruststand gezet. Om slijtage te voorkomen heb ik vroeger wel eens een rubber matje vastgelijmd. Dit had ik dan geknipt uit een spatlap voor de fiets. Bestaat er iets officieels voor?
Laatste antwoord door Smart, -
stuurprobleem
door ttlion- 1 antwoord
- 2k weergaven
Ik heb 18 inch wielen heb nu Michelin winterbanden Attitude gemonteerd. En heb bijna geen problemen meer dus misschien straks met zomerbanden ook nieuwe Michelin er op leggen. Waarschijnlijk ligt het aan de zachtere compound dat hij nu veel beter stuurt. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. groeten Ton
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik zie toch echt in mijn instructieboekje een afbeelding staan waarop in de kilometerteller naast ODO, dat heb ik ook, nog een mogelijkheid aanwezig is om hier de TRIP-gegevens te laten zien. ODO - TRIP A - TRIP B enz. In mijn boordcomputer staan die weliswaar, maar hoe krijg ik die, als het al mogelijk is, op de aangegeven plek op bijgevoegd illustratie?
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
http://www.kia-houten.nl/News/General/Kia-Sportage-krijgt-milieucertificaat.aspx http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenscyclusanalyse Zonder dollen, ik heb als zzp'er al 2 mails gehad van klanten die mijn policy w.b. mijn bedrijfsmatige ecologische footprint wilden inzien....... Zo'n auto moet je dus bijna kopen, haha!
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik tank altijd bij Argos bij mij om de hoek. Benzineverbruik schommelt altijd rond de 6.7 l./100km. Snelweg wordt 6.5 en stadsrit 7.0 maar wel constant en voorspelbaar. (Vanaf dec. 2009 met. 1.4) Laatst getankt bij een andere benzineboer: Tinq in Velp. Die tank is het mij niet gelukt om onder de 7.2 te komen, wat ik ook probeerde...zelfs helling af zonder gasgeven. Weer terug bij Argos: verbruik weer op oude waarden. Zit er dan toch verschil in rendement per benzinemerk? Vreemde ervaring vond ik. Soortgelijke ervaringen?
Laatste antwoord door Peerke, -
- 21 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi, heb een raar probleemke, als je met deze wagen een noodstop uitvoerd, valt de motor gewoon stil, heb zelf al van alles geprobeerd maar tot nu toe niks gevonden, kan iemand mij misschien een tip geven.
Laatste antwoord door youridevaere, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Misschien kan me hier iemand helpen voordat ik naar de garage ga. Wij hebben een Kia Carens diesel van 2005. Sinds deze week is zijn de dashbord, kenteken en achterverlichting uitgevallen. Ik heb alle 2 de zekeringkasten gecontroleerd alle zekeringen zijn in orde, ook alle lampjes zijn in orde. M.v.g. J.Kessels
Laatste antwoord door FASTphotos, -
Herstart
door KiaVenga12- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik lees net ergens op dit forum: 'Automatisch herstart als je de motor door eigen toedoen per ongeluk hebt laten afslaan': Stel, je zet' m in de achteruit en je laat de koppeling een tikkeltje te snel opkomen. Boem! De motor slaat af. Je drukt de koppeling in, haalt 'm uit de achteruitversnelling, koppeling weer in en hupp, de motor start weer VANZELF! Kan iemand me vertellen waar ik die functie in de handleiding vind?
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
kWas net es aan het kijken op de nederlandse website. Daar ontdekte ik dat de 1.6 diesel in nederland 128pk is In belgie is het 115pk. Is daar een reden voor? Zou ik de mijne kunnen opvoeren naar 128pk?
Laatste antwoord door masimo, -
Lichtzoemer
door KiaVenga12- 14 antwoorden
- 4,5k weergaven
De lichtzoemer werkt bij mij niet. Komt dit doordat het licht sowieso 30 seconden nadat de auto verlaten is, uitgaat?
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste mensen, weet iemand toevallig of er ook spiegels met knipperlichten te koop zijn voor een Sportage uit 2005...
Laatste antwoord door chief69, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Dacht dat ik een melding kreeg als de rijmschijven vernieuwd moeten worden. Dus niet, verwachte dat wel jammer .
Laatste antwoord door kiaman, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ja, ik zal de manual wel niet goed lezen, maar ondanks dat toch mijn vraag; heeft de Kia Venga een vorstwaarschuwing. Dus iets bij vermelding van de buitentemperatuur.
Laatste antwoord door rednAS77, -
Picanto Seven
door patrick_nl- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Aangezien ik nieuw ben op dit forum even een klein intro. Vorige week besteld; een Pica Seven Kleur Titanium (voorraad auto, levering binnen 2 weken of 2011; dit heeft m'n voorkeur) Ik had hiervoor ook al een Pica uit 2008 (oud model) en deze wegens goede inruil deal vervangen. De seven is al heel compleet maar ik wil de volgende items aanpakken: - 15inch ENZO dark velgen met 195/45, de nieuwe wordt met winterbanden geleverd. - Alarm inbouwen - Extra CV motor inbouwen LV en via alarmmodule (AB) aansturen. - Radio/MP3 met NAV uit de oude Pica overzetten - Speakers 16" voor - Parkeer sensoren (voor m'n vriendin ..... geintje ) Ik kan niet wachten...... Gr…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 16 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben toe aan de aanschaf van een nieuwe auto en zit te twijfelen tussen de Sportage X-ecutive Plus Pack en de IX35 Dynamic, beide in benzine uitvoering. Ik heb in beide een proefrit gemaakt en vond de Sportage iets beter rijden dan de IX35. Ook de looks van de Sportage spreken me iets beter aan dan van de IX35 maar daar staat natuurlijk wel een prijsverschil tegenover. Nu heb ik vraag over de Sportage; tijdens de proefrit viel me op dat er een kleine weerstand voelbaar is als het gaspedaal helemaal ingetrapt is. De dealer wist me te vertellen dat dit komt doordat het elektronisch gaspedaal is maar kon me verder niet goed uitleggen of dit normaal is of …
Laatste antwoord door masimo,