Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Bij de montage van andere wielen met winterbanden (zonder sensoren voor te lage bandenspanning) rekende ik op de waarschuwing dat de sensoren ontbreken of niet funktioneren of iets dergelijks , zoals ik bij mijn C5 gewend was. Zitten in de originele zomerwielen/banden waarmee de Sportage afgeleverd wordt nu wel of geen sensoren. Dan wel is het systeem defect. Boekje is niet duidelijk; indien van toepassing; ja dat zou ik wel's willen weten. Derkie
Laatste antwoord door Derkie, -
- 3 antwoorden
- 5,3k weergaven
ik heb een kras op me bijrijdersdeur ik heb een donkerblauwe kleur? (denk ik) zal binnekort wel foto's maken weet iemand welke kleur dit is??
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb sinds en kleine maand een MOOIE ZWARTE SORENTO die (op het verbruik na) prima bevalt, ik heb alleen een probleempje met mijn afstandsbediening van de centrale deurvergendeling. Ik krijg de auto er nmlk alleen maar mee op slot en niet los. Ik heb de garage gebeld en die adviseerde mij een nieuw zendertje te kopen maar dat geintje kost met inlezen erbij zo'n 160 euro. Weet iemand misschien of die dingen te repareren zijn en zo ja waar?
Laatste antwoord door Micle, -
- 14 antwoorden
- 4,1k weergaven
In mijn nieuwe (2 weken) oude Kia Cee'd zijn gisteren plotseling de achterluidsprekers uitgevallen. Ik heb niets aan de instelling veranderd, ook niet te hard gezet. Ging even boodschappen doen, kwam daarna terug bij de auto startte de motor en het geluid van de installatie klonk ineens heel iel. Daarna heb ik met de fader en de balans wat geprobeerd en merkte dat de beide achterdeur luidsprekers geen geluid meer gaven. Ik heb een bluetoothradio (Kia) zonder navigatie. Is iemand bekend met deze storing? Nu dus een afspraak maken bij de dealer om het na te laten kijken, ik was net zo in m'n nopjes met het "volle" geluid.
Laatste antwoord door rvroijen, -
- 19 antwoorden
- 4,3k weergaven
Na een drukke periode van werken en vakantie, nu eindelijk weer eens tijd voor een update van onze Sorento. De auto is ongeveer 6 weken geleden afgeleverd [ wel 7 maanden moeten wachten ] maar overtreft onze verwachtingen. Mijn vriendin rijd er mee voor haar werk en dat is voornamelijk in de buurt en ik doe de boodschappen ermee, maar in de herfstvakantie mocht de auto aan de bak. We zijn met de auto naar Zweden en Noorwegen geweest, en daar heeft hij voor ons bewezen de perfecte reisauto te zijn. Zelfs het geluid van de radio kon ons wel bekoren, en met een average verbruik van 7,4 viel het voor de portomonee ook mee. In Zweden aangekomen, kwamen we al in de sneeuw terec…
Laatste antwoord door willem1, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo , Heb een Sportage 2.0 CDI 113PK automatic 2006 Maar ik kan in het instructie boekje wel vinden dat er 15w 40 in moet maar niet of dit Synthetic of normaal olie moet zijn , weet hier iemand het antwoord op ? Ben het vergeten te vragen aan de dealer (':oops:') , en ga morgen op vakantie naar zuid Frankrijk ! mvg Lundy :
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Welke zomerbanden zijn het beste in de maat 215/70/R16 H brigestone dueler h/t 687 brigestone dueler a/t 694 pirelli scorpion str michelin latitude cross 100t goodyear wrangler at/sa (4-rib) 100t michelin latitude tour hp goodyear wrangler hp goodyear wrangler hp allweather continental crosscontact lx vredestein Wintrac 4 xtreme: High performance SUV Of heeft iemand nog iemand goede ervaringen met 4-Seizoenen banden.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Als ik een Kia Sorento 2.5 Crdi X-clusive FULL OPTIONS koop waar moet ik dan allemaal op letten? Pakeersensoren zitten die er standaart al op een sorento en zo niet wie kan mij dan vertellen wat zo iets kost bij een garage of is het ook makkelijk zelf te doen?
Laatste antwoord door masimo, -
koud
door sjaakvanholland- 4 antwoorden
- 5,9k weergaven
hallo forum in mijn clarus komt veel koude lucht binnen via onderkant van kastje aan de bijrijderskant ik kan niet ontdekken waar deze koude lucht binnenkomt wie kan mij helpen? gr sjaak
Laatste antwoord door sjaakvanholland, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Bij mijn Kia dealer valt het op dat: 1. Er g
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 225 antwoorden
- 31,9k weergaven
Zoals beloofd een eigen discussie gestart. Nog een paar nachtjes slapen... 02-01-10 en dan staat hij voor de deur. Half december hebben mijn vrouw en ik de knoop doorgehakt en besloten om na een aangename proefrit eens te gaan voor een nieuwe auto. In eerste instantie wilden we gaan voor een echte Hybride auto. Na een paar bekeken te hebben en te hebben geconstateerd dat de binnen ruimte (vooral het instappen) beperkt was zien we hier toch maar vanaf. Nu kun je natuurlijk wachten op de eerste echte volledige elektrische auto (Over 10 jaar weten we niet beter) met een redelijke actieradius (min 1000km). Deze auto is er gewoon nog niet. De Nissan Leaf lijkt misschi…
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo forumlezers, Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een kia sportage (2007) automaat. Onlangs ben ik erachter gekomen dat, indien je bij het verlaten van de auto en de automaat nog in de Drive stand hebt staan, er geen signaal afgaat. Dit heeft ertoe geleid dat de auto in beweging kwam, terwijl niemand zich in de auto bevond. Gelukkig zonder ongelukken snel de auto in de P stand gezet. Ik verbaasde mij over het feit dat dit kon gebeuren, want in mijn vorige auto's (ook automaat) ging er altijd wel een signaal af en/of kon de sleutel niet uit het contactslot worden verwijderd, als vergeten was de P stand te selecteren bij het verlaten van de auto. Heeft iemand …
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
In mijn Cee'd SW van eind 2009 (facelift model) zit er vanuit de fabriek een handsfree bluetooth set. - Deze werkt niet echt perfect vind ik, de persoon die gebeld wordt verstaat jezelf zeer slecht, ikzelf hoor de beller perfect. - Nu is het zo dat mijn vrouw een andere gsm heeft, een Nokia C6, en het lukt niet om deze te koppelen. Wanneer ik de gsm naar bluetooth apparaten laat zoeken, vindt hij de Kia niet. (terwijl de vorige gsm en de mijne ook Nokia en een Samsung probleemloos te koppelen waren).
Laatste antwoord door jovader, -
Sorento 2.0l 150 pk
door tipke- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe kia sorento van 150 PK ? Ik overweeg een aankoop van dit type, maar stel me nog wat vragen omtrent het vermogen. Is dit voldoende om met deze zware wagen vlot door het verkeer te gaan ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door tipke, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
hallo alle, vanmiddag dealer gebeld met de vraag of er nu eindelijk een update beschikbaar is voor de stuurproblemen van de sportage en hij had nog steeds niets vernomen van kia en verwachtte dat het nog wel een tijdje kon duren voor het er was,vervolgens gevraagd of hij hem op een andere instelling wilde zetten maar dat mocht hij niet meer doen bekende verhaal , maar ga met de kerst op vakantie dus wil eigenlijk wel een beetje veilig de weg op maar helaas. dit vergalt wel het plezier in de auto en het is mijn eerste kia en ik denk als dit niet spoedig verholpen word ook mijn laatste. hoe mooi ik hem ook vind het liefst had ik hem gisteren al terug gebracht. ben wel n…
Laatste antwoord door Alex VB, -
Breedstralers
door cycloon60- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Welke breedstralers zitten er onder x-ecutive plus pack. Als ik naar 2 verschillende filmpjes kijk valt mij op dat er verschillende breedstralers zijn. [/url] [/url]
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag terugroep actie gehad van de Sorento 2.4 (2010) automaat benzine. Het ging om de bekabeling in de beide deuren aan de voorzijde tbv de smooth verlichting.
Laatste antwoord door ger.w., -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
vorige week mail gestuurt waar de update bleef om de spraakherkenning bij nederlandse instelling navi te laten werken.deze mai heeft de dealer doorgestuurd naar kia en die heeft verzocht om zoveel mogelijk auto's met dit probleem door te geven. dus maak het nog een keer bekent bij je dealer en blijf zeuren,je heb er uiteindelijk voor betaald
Laatste antwoord door marbe2220, -
- 7 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, even een vraagje van mijn sephia 94' werken de Kentekenverlichting En het mistachterlicht niet, lampjes en zekeringen zijn in orde, iemand Bekend met dit kwaaltje? Gr. Tom
Laatste antwoord door Micle, -
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
he hallo ik vroeg me af of iemand in de buurt van amsterdam me schakelaars kan nakijken of wel vervangen. het aan zetten reageerd wel maar snelheid verhogen werkt niet die moet ik heel hard en diep in drukken. groetjes rick ps kia garage ben ik beetje klaar mee vandaar dat ik het hier vraag
Laatste antwoord door nancyenricky, -
- 24 antwoorden
- 7,9k weergaven
Even een vraag aan de Venga rijders, De refelctie in de voorruit van het dashboard vind ik best hinderlijk ik moet er echt bewust doorheen kijken. Het maakt ook niet uit of er nu wel of geen zon op schijnt het is er altijd. behalve s' avonds als het echt donker is. Zijn er meer die hier last van hebben en wat is er evt. tegen te doen? Ik hoor het graag, gr Labwerf
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Na vandaag getankt te hebben was het verbruik rond de 1 op 11.5 Het laagst gemeten verbruik is 1 op 12.1. Is dit normaal voor dit type auto? Graag verneem ik jullie ervaring. Moet er wel bij vertellen dat de Rio van mijn moeder is geweest en er in tot op heden slechts 17.700 km mee gereden. Mijn rijstijl is rustig en varierend van korte stukjes tot van langere afstanden. Bij voorbaad dank voor de reacties Groet Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Dit bericht ontving ik onlangs van mijn dealer: Hallo heer Snackey, Ongeveer medio juni 2010 is er een complete update beschikbaar voor uw auto. Wij hebben een aantekening hiervan gemaakt en melden u dit z.s.m.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
hallo, even een vraagje misschien heeft iemand hier ervaring mee. van mijn sephia van 94 1.6 benzine werkt de benzinemeter niet naar behoren hij staat de ene keer op leeg en dan bijna vol terwijl de tank toch vol zit. groet tom
Laatste antwoord door tomtomgo88, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi Ik heb een picanto uit 2010. Nu wil ik een radio/cd inbouwen maar ik zou niet weten hoe ik al die panelen er af moet halen. Is er misschien iemand die weet hoe je het middenpaneel los haalt(daar waar de radio hoort te zitten) Alvast bedankt voor jullie hulp:D
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,