Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 4k weergaven
Hij is gezien de Sportage III Turbo. 2.0L Turbo GDI 256 PK
Laatste antwoord door zwafra, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Iemand heeft het al eens verteld, dat de dealer vaseline op de deurrubbers smeerde en dat de windruis weg - of minder was. Weten hier meer leden iets van? En kan dit ook met Siliconenspray?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Hebben sinds juli 2010 de nieuwe Ceed SW 1.6 CRD, en zijn er super blij mee. Maar de navigatie heeft nog wel eens vastloopproblemen, volgens mij heb ik wel de meest recente firmware erop. Laatste 1 1/2 week loopt de nav regelmatig vast, zelfs als de auto een hele poos heeft uit gestaan, nu heb ik het sterke vermoeden dat het probleem bij mijn mobiel ligt. Wanneer ik op de mobiel (Nokia E75) de bleutooth inschakel loopt de nav vast, wel geluid maar scherm slaat vast. De mobiel had ik al sinds de KIA, maar dit probleem begint nu ineens. Al bij de garage geweest, maar moeten dit nog verder uitzoeken. Dit probleem bij meerdere bekend? Groetjes Aaldert
Laatste antwoord door aena1963, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik rij sinds 7 januari in een Sportage 2.0 X-clusive Aut. AWD kleur Sand Track. Heb er even op moeten wachten (17 augustus al besteld). Ik ben heel blij met de auto. Nu brand regelmatig het lampje van de ESP. Zaterdag al bij de dealer geweest de boel uitgelezen en volgens de monteur verholpen maar vandaag trad het weer op. Is hier iemand die dit ook heeft gehad?
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Hallo, Wij hebben 7 januari onze Kia Soul in ontvangst mogen nemen. Een E-xtra 1.6CVVT inclusief Navigatie. Tot nu toe zijn we erg tevreden maar vanaf het begin ben ik al aan het zoeken naar een klokje waar ik de tijd op af kan lezen. Ik begin zelfs al aan mijn zelf te twijfelen! Kan iemand me hierover iets meer vertellen.
Laatste antwoord door kievit, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
wil een momentsleutel aanschaffen om winterbanden zonodig te vervangen voor de zomerbanden maar met welke mm-dop. band 2355518. misschien staat het op de bijgeleverde sleutel maar als iemand het weet dan is t makkelijker. en wat ik gelezen heb moet je ze natrekken tot 110nm (lichtmetale velgen)klop dit ???
Laatste antwoord door Smart, -
Dashboard 'kraken' 1 2
door Remko .me- 37 antwoorden
- 8,7k weergaven
--- nvt
Laatste antwoord door lucsandy, -
- 37 antwoorden
- 11,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met het onderhandelen over de nieuwprijs/extra accessoires van de Kia Sportage in de volgende scenario's?: 1) Kopen nieuwe Sportage (zonder inruil auto) 2) Kopen nieuwe Sportage (inclusief inruil auto) 3) Kopen nieuwe Sportage als leaseauto Uit eigen ervaring met Honda is dat je in geval van een toekomstige lease auto er +- 600 euro van de nieuwprijs af kan halen. (In mijn geval ben ik erg benieuwd naar scenario 3 maar ik vermoed dat andere mensen ook erg ge
Laatste antwoord door Alex VB, -
ik heb me aangemeld bij mjinkia maar krijg steeds dat er contact met me word opgenomen en dat mijn account nog geactiveerd moet worden.maar ikhoor of zie niets.heb ik iets verkeerd gedaan ??????
Laatste antwoord door Micle, -
- 15 antwoorden
- 8,4k weergaven
Ik heb een Sportage 2010 en ben van plan om een set dakdragers en een dakkoffer te kopen. Het is in eerste instantie niet bedoeld om ski's mee te nemen maar meer om extra bagage in kwijt te kunnen. Ik ben niet zo thuis in dit gebeuren en voordat ik nu stad en land moet gaan aflopen om wat advies in te winnen, vroeg ik me af of er hier wat mensen zijn die meer ervaring hiermee hebben of wat tips will geven mbt type/merk/grootte. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 6 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hallo, Ik heb een 97 kia Sephia sedan die stottert bij het optrekken. Alle elektrische delen zijn zo'n beetje al vervangen Bougies, Bobine, bougiekabels, rotor en verdelerkap maar niets bied een oplossing. Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet, en heb zelf aangezien ik student ben, nauwelijks geld meer kan missen voor reparaties. Ik kan er niks over vinden op internet en de lokale kia dealer wil eerst een smak geld zien voordat er ?berhaupt naar gekeken word. Kan iemand mij helpen, want ik ben ten einde raad, ik rij het ding dalijk nog zo de haven in ik heb er al 150 euro aan nieuwe delen aan uitgegeven en toen nog 200+ voor een reparatie van de hoofdkoppelingscyli…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb de firmware versie van de radio (geen nav) in mijn KIA Sportage 2010 2.0 CVVT X-ecutive Plus Pack (geleverd eind november) gechecked : A-201SLEB S/W : V1.00.EUR EEPROM : SL20KE5G Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie allemaal hebben draaien? Zo kreeg ik de versie naar boven: - Contact op On zetten (radio geeft tijd aan) - Radio aan - Radio uit - toetsen 1 en 6 tegelijkertijd indrukken totdat de versie informatie verschijnt.
Laatste antwoord door weetniet, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoe rijdt een Kia Sportage bij -30? Tom Coronel en Werner Budding testen het: http://www.kia.nl/Kia-nieuws/home/Algemeen/ScanCovery-Trial-2011/?utm_source=NB20110107&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=img&utm_campaign=ScanCoveryTrial2011
Laatste antwoord door ger.w., -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Vandaag lid geworden en eind januari officieel kia sportage rijder! Ik heb een vraag over het model. Weet iemand of er verschil zit tussen de 2010 en 2011 modellen van de sportage? Zie namelijk op www dat er gesproken word over 2011 modellen. Weet iemand hoe dit zit? heb in 2010 besteld en krijg hem eind januari 2011. Alvast bedankt
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
In de Kia brochure NL lees ik dat alle uitvoeringen van de Sportage een alarm en startonderbreking hebben. Enkele vragen i.v.m. de verzekering (assessoires en m.n. de autonavigatie). [*]Kan iemand mij vertellen hoe het alarm dan werkt? [*]Akoestisch + knipperlichtsignalen? [*]Wordt dit alarm door (sommige) verzekeringsmaatschappijen erkend? Mijn verzekering Centraal Beheer Achmea eist bijvoorbeeld een door haar erkend alarmsysteem voor de hoge variant van de assessoiresverzekering (d.w.z. premie € 40,00 p.j. en uitkering tot max. € 5.000,-- per gebeurtenis m
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
vocht in kia cee d sw
door mex- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
beste mensen Ik heb veel vocht in mijn auto, elke morgen zijn mijn ramen helemaal nat aan de binnenkant. Hebben meer mensen hier last van ? En zijn er mensen die tips hebben om hier vanaf te komen. BVD
Laatste antwoord door bigwade, -
achterklep Ceed SW 1 2
door KIACeed2008- 36 antwoorden
- 8,9k weergaven
Bij koud weer gaat de achterklep slechts een klein stukje open, en moet je hem handmatig verder omhoog duwen. Op het forum zijn hier ook foto's van te vinden.. Zijn er meer mensen met dit probleem ? En hoe kan dit worden opgelost ? De gasveren van de achterklep zijn reeds een keer vervangen, maar ja uiteraard hebben ook deze nieuwe gasveren hetzelfde probleem...
Laatste antwoord door Alex VB, -
sportage 2007
door vinni- 1 antwoord
- 2k weergaven
hallo allemaal heeft er iemand ervaring met de Piggyback voor de sportage uit 2007 en of het veilig is (tuning van de auto)
Laatste antwoord door bigwade, -
- 54 antwoorden
- 14,5k weergaven
Ik hoorde van een kennis die zich aan het orienteren is voor een nieuwe Sportage dat de prijzen (in ieder geval voor de Diesel) in 2011 wederom omhoog gaan doordat het BPM-percentage EN Co2 taks wijzigt. We weten allemaal dat het BPM bedrag naar beneden gaat volgend jaar, maar dat dat door de regering gecompenseerd/aangevuld wordt door de CO2taks/berekening. Voor de Sportage 2.0 Diesel zou dat betekenen, volgens de dealer die mijn kennis heeft ingelicht, dat de 2WD 1600 euro duurder wordt, en de 4WD zelfs richting de 3 mille gaat. Heeft iemand anders hier ook al wat over gehoord? Wellicht zou dit voor potentiele kopers kunnen betekenen toch dit jaar hun slag te slaan.
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik vind de pedalen, van rubber, wel behoorlijk glad kunnen zijn, zeker met dit weer, maar ook bij regen. Heeft iemand ervaring met vervangende pedalen? Ik denk bijv aan metalen pedalen voorzien van gaten met een iets scherpe opstaande rand. Zoals je op trappen in de industriele complexen en op brandtrappen ziet, als je begrijpt wat ik bedoel. En als je weet waar die te koop zijn is het helemaal fijn...
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Het klepje op dashboard is haast niet te openen. Is er iemamand met ervaring hoe te open of dit systeem te verbeteren?
Laatste antwoord door jos16, -
- 1 antwoord
- 4,4k weergaven
Ben op zoek naar winterbanden voor nieuwe sportage. Standaard 225/60 17 Stel voor 3 maanden winter niet zulke hoge eisen wat velgmaat betreft. 16 inch is ook goed. Zou nog beter zijn volgens enkele 'deskundigen" op het Duitse forum. Is onderstaande aanbieding bruikbaar ? Zie dat de maten voor de Toyota Auris alsvolgt zijn: Steek 5 x 114,3 Naafgat 60.1 ET waarde 45. Verder ga ik ervan yuit dat het om deze band gaat Winterband Yokohama V902 205/55R16 94V Set nog uitstekende winterbanden op lichtmetalen velgen voor de Toyota Auris. Nieuw 899 euro (zie foto) U kunt ze nu met een flinke korting voor 450 euro (= slechts 50% van de nieuwwaarde) in uw bezit kri…
Laatste antwoord door Broozzz, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Carens uit medio 2004 en de dashboard verlichting werkt niet helemaal meer naar behoren, de verlichting achter de schakelaars en keuzeknoppen van de verwarming. Ik probeerde de console al los te halen, maar ben bang dat ik alles stuk trek. Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampjes kan vervangen. Moet ik eerst de knoppen loshalen of eerst de console loshalen? Alvast bedankt, gr Michel
Laatste antwoord door Michel73, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemmaal, beste wensen voor 2011. Is er een KIA Club lid die ervaring heeft met onderdelen bestellen? Bij mijn sportage 2.7 automaat uit 2006 bevind zich tussen de voorstoelen een opbergvak met tussenplaat en deksel. Het deksel is in de hoogte verstelbaar en kan ook dienen als armsteun. De onderkant van het deksel is bij mij gebroken, al diverse keren gelijmt maar eigenlijk aan vervanging toe. Bij de dealer kan ik het gehele deksel bestellen dus boven- en onderkant en moet dan
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben in het gelukkige bezit van een Kia Sorento deze is een import uitvoering uit Korea, maar er zit bij deze een originele Kia / Hyundai Mobis / Alpine radio-cd speler in met stuurbedining, tevens is er een orginele carkit in gemonteerd met aansluitingen voor de telefefoon clink stekker op middenconsole. Alleen ik wil deze vervangen door een nieuw dubbel DIN navigatie systeem, met bluetooth carkit maar ik wil wel de orginele stuurbediening blijven gebruiken, weten jullie welke systemen hier op werken en of er stuurbediening adapters zijn voor de originele bediening. heb hier wat foto bijgevoegd. http://www.kiaclub.nl/gallery/files/5/7/2/img00074-2…
Laatste antwoord door Alex VB,