Kia Modellen
-
- 26 antwoorden
- 5,4k weergaven
Tijdens de -temperaturen van de afgelopen dagen lijkt alles een beetje meer te kraken in de mijn Pro_Ceed. Ik denk geluiden te horen, die ik bij hogere temperaturen niet waarneem. Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Fantaseer zelf over vastgevroren rubber of materiaalkrimp door lage temperatuur???
Laatste antwoord door Audioot, -
sportage 2007 stank
door vinni- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo kia vrienden ik heb ongeveer 2 weken geleden een oproep gelezen over een bepaalde stank uit of nabij uilaatgassen (een soort uien lucht klinkt raar maar waar) nu heb ik dat ook uit mijn sportage 2007 kan iemand mij vertellen wat dat is?
Laatste antwoord door chrichri, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Over enkele maanden komt de geheel nieuwe Pica op de markt, leuk autootje overigens ! Weet iemand als iets meer over de prijzen? Ben benieuwd of de concurrerende prijsstelling gehandhaafd gaat blijven in dit overvolle merksegment, door de scherpe vanafprijs werd het huidige model mede goed verkocht.
Laatste antwoord door Smart, -
Foto's nieuwe Picanto
door Gast Jaap van Deursen- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Kijk gauw op www.autoweek.nl of www.topgear.nl voor de foto's van de nieuwe Picanto. Ik persoonlijk vind hem erg geslaagd en nog steeds herkenbaar als Pica.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 20 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik heb hierover al eens iets bericht. Het betreft bij mijn kia sportage evogue 2.0 met lederen zetels, vertoond het leder op de achterbank opvallend veel kreukels en plooien. De garagehouder zei in eerste instantie dat dit van de kou was en zal beteren eens de auto opgewarmd is. Toen heb ik een mail gestuurd naar kia belgie, die hebben de auto bekeken en beweerdt dat de plooien binnen de kia's kwaliteits-normen zijn en maar moet vergelijken bij andere auto's in de toonzaal. Op dinsdag 28/12 heb ik dit gedaan en ik kon enkel vaststellen dat bij de andere auto's (drietal) het leder strakker zit en totaal geen plooien vertoont. Maar binnen 'kianormen' betekend voor mij dat …
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb sinds gisteren een probleem met de cruise control van mijn sorento uit 2008. De zijschakelaar werkt niet meer (aan / uit) maar als ik op de drie knoppen op het stuur druk dan gaat het cruise control lampje op het dashboard branden en als ik een van deze weer indruk dan schakelt deze zich weer uit. Verder doet hij niks zoals acceleren en de cruisecontrol inschakelen. Heeft iemand hier ervaring mee en evt een oplossing? Ik heb nog tot 1 april bovag garantie op de kia, valt dit hieronder of zal dat een tevergeefse poging worden?
Laatste antwoord door menno99, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ben compleet nieuw hier, ben eigenlijk pas vanaf morgen 04-01-2011 een Kia rijder . kan nu al niet wachten dat ik hem heb. Kan iemand mij vertellen waar ik een goed niet al te duur dvd dakscherm kan kopen voor een sportage uit 2005. Ik wil eigenlijk dezelfde bevestigingspunten gebruiken want vind het zonde om extra gaten te moeten maken Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten Richard
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Zijn er mensen die de ESP uitschakelen wanneer zij rijden met een aanhanger? In de handleiding lees ik dat bij het wegrijden op glad wegdek de ESP in kan grijpen wanneer de banden spinnen en hierdoor het toerental niet omhoog gaat. Wat ik altijd heb begrepen is dit niet goed voor je koppel. Mensen hier ervaring mee?
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Een vraag. Heeft iemand hier ook al eens naar gekeken. Snelheid kmteller en snelheid op Tomtom schelen een slok op een borrel. 110 op de teller is 103 op de tomtom om maar eens een voorbeeld te noemen. 50 is zo ongeveer 45. Dat is toch een behoorlijk verschil. Ik kom dan ook altijd te laat .. ;)
Laatste antwoord door bigwade, -
- 22 antwoorden
- 4,3k weergaven
Omdat ik niet overal kan zien wie welke jaargang Venga heeft en ik vermoed dat de 2009's meer problemen hebben dan de Venga's vanaf medio 2010, zou ik van de Vengabezitters hun koopdatum/afleverdatum willen weten. Als het een tweedehands is graag de productiedatum. Met alvast dank voor de moeite. Mijn Venga is van sep 2010, 2 probleempjes: Benzinemeter vlotter vervangen voor verkeerde aangifte lampje (benzinepomp op dashbord naast benzinemeter). En ISG aan de praat geholpen. Deze twee probleempjes zijn dus opgelost!
Laatste antwoord door kosmonout, -
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
heb verleden winter mijn auto binnen gedaan voor een krakend geluid bij afrijden drempels toen zei de dealer dat het de rubbers waren die wisten van de kou toen zijn deze gesmeerd en wag was het geluid maar nu 1jaar later bij koud weer terug ,,begind het terug te kraken moet je dan elk jaar terug die rubbers smeren ,,, iemand ook het zelfde probleem
Laatste antwoord door frankydb, -
vieze geur
door rafsch- 14 antwoorden
- 8,5k weergaven
beste jongens ik zit met een raar fenomeen: als de wagen draaidt en ik sta achter of naast de wagen ruik ik een zoete scherpe geur die uit de uitlaat komt de wagen rijdt op diesel maar ik ruik geen dieselgeur of benzine het is een geur die moeilijk uit te leggen is je kan het zowat vergelijken met azijn met water aan de kook brengen en dar die geur van wie heeft dit ook al gehad en wat is daar de mogelijke oorzaak van misschien is het wel normaal hoor maar ik heb het nog mooit geroken bij een andere wagen even nog ter informatie de wagen rijdt verder perfect en ik hoor ook niet abnormaal rarara grts
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Zou iemand voor mij deze velgen onder een KIA Venga willen plakken ? http://autot.nl/images/DEZENT_V_dark_ImageGeneric_440x440.jpg Alvast bedankt!!
Laatste antwoord door Dave(nga), -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een brief ontvangen van Kia Nederland voor een terugroepactie. Het gaat om het doorvoeren van een technische verbetering van de boordcomputer waardoor de werking van de turbo verbeterd. Ook een controle van de dieselinjectoren zal plaatsvinden. Ik heb een afspraak met de dealer gemaakt. Om nu niet direct de vraag aan de dealer te stellen ben ik toch benieuwd naar het hoe en waarom. Ik heb zo'n 80.000 km probleemloos gereden en merk niet van enig mankement. Kan iemand hierover uitleg geven.
Laatste antwoord door masimo, -
De mijne doet volgens mij 1 op 3
door Gast asterix- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb het gevoel dat mijn Sportage ongeveer 1 op 3 doet. Dat betekent 1 liter ruitenvloeistof op 3 keer spuiten ... Okay, zo erg is het misschien niet, maar ik heb er al 10 liter doorheen gejaagd, euh, gesproeid ... terwijl ik toch niet overmatig sproei volgens mij. In onze andere auto (Toyota RAV4) doen we veel langer met die 5 liter die erin gaat. Ik heb wel gemerkt dat het automatisch meesproeien van de Xenon verlichting volgens mij flink wat gebruikt ... en het gaat automatisch om de keer dat je sproeit. Anderen dit ook gemerkt? Heb je dan koplampsproeiers of niet? Ik vind het niet zo erg voor de rest, maar heb nu maar wel voor de zekerheid een extra jerrycan va…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 15 antwoorden
- 5,9k weergaven
Raar dat er geen regelknop opzit om de dashboardverlichting te verzachten. Het is enorm hinderlijk. Kan iemand me hierbij helpen?
Laatste antwoord door KIASOULAP, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Omdat het elektrische in- en uitklapmechanisme van mijn rechter buitenspiegel niet meer helemaal lekker functioneert wil ik eigenlijk even aan de binnenkant kijken. Ik weet alleen niet hoe de buitenspiegel gedemonteerd moet worden. Voordat ik nu de deurbekleding los haal dus even een vraag of iemand kan vertellen hoe ik een spiegel demonteer. Het gaat om een model 2005 Sorento. Bvd.
Laatste antwoord door Peter1379, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Kia leden Ik kreeg gisteren van mijn dealer te horen dat mijn bestelde auto is kwijt geraakt. Ik ben vol verbazing dat je een auto kwijt kan raken. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?? Grt Cootje
Laatste antwoord door jovader, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zwarte Venga 1.6 diesel. 7250 km op de teller. Fijne auto. Vandaag naar de wasstraat. Linkervoorraam ging niet open. Is lastig met betalen. Achterwisserarm is door een van de borstel finaal afgebroken. Bruut. Wisserarm komt terug van de ANAC (wasstraat) via de schaderegeling. Linkervoorraam waarschijnlijk een kapotte elektromotor. Volgende week afspraak met de dealer voor reparatie of vervangen. Wordt vervolgd.
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 7 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ben sinds 2 maanden in het bezit van een Sportage Bij de aankoop een Brink trekhaak laten monteren. Helaas 'klapperde' de uitlaat tegen de trekhaak. Dit is opgelost door het ophangrubber iets te verlengen, men heeft in het rubber een extra rubber gezet. Gevolg is dat het geklapper weliswaar weg is, maar dat de uitlaat nu iets lager hangt, hetgeen duidelijk te zien is (de ruimte tussen de bumper en het sierstuk is groter). Niet echt fraai. Zijn er meer forumdeelnemers die hier last van haddenen hoe is dit opgelost
Laatste antwoord door bowie97, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag forum genoten, Ik ga mijn luchtfilter van mijn Yamaha TDM vervangen voor een van K&N . Deze zijn van katoen en gaan bijna levens lang mee! 10 jaar garantie en je kunt er mee door rijden tot er wel 2mm vuil op zit Met een speciale reiniging set kun je hem net zo vaak schoon maken als je wil en rijden maar! Bij de TDM/TRX club is er veel ervaring mee! En nu wil ik dit in de toekomst ook bij mijn Kia Cee
Laatste antwoord door w00Dy, -
4x4
door Gast Angelique- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi fijne autovriendjes:D Van de handleiding wordt ik niet slimmer, dus vraag ik het hier maar even. Mijn vorige toet zette ik met dit weer op 4x4 anders kwam ik niet van de stoep af. Met de Sorento ploeter ik tot op heden nog overal wel doorheen. Maar aangezien er een 4x4 knop opzit vraag ik me af of het handig/beter/nuttig is om de toet bij sneeuw en gladheid op deze stand te zetten. Ik dacht ook begrepen te hebben dat mijn toet vanzelf naar 4 x 4 overschakeld als hij dit nodig acht. Ondanks wat slippertjes heb ik daar (denk ik) nog niets van gemerkt. Tenminste, ik verwacht minstens een lampje als hij overstapt op 4 x 4 en die heb ik nog niet gezien. Iemand een idee…
-
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het glas van een achterlicht. Op internet vind ik losse kappen maar hoe moet je dat dan vervangen. Bij de dealer meldde men mij dat ik hele lamp compleet moet vervangen maar waarom zijn dan de kapjes alleen ook te verkrijgen? Bedankt voor informatie.
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 20 antwoorden
- 3,2k weergaven
Zag net de nieuwe stootlijsten voor de Venga, nu wel echt vormgegeven dacht ik zo... Loopt mee in de z.g. hockeystick.
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
hallo even een vraagje over de spraak van navi weet iemand hoe je dit uit kan zetten heb van alles geprobeerd maar kwam niet verder dan alleen het zachter zetten hiervan. oh ja het is een vanaf fabriek ingebouwd systeem. alvast bedankt
Laatste antwoord door nollie,