Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een nieuwe sportage 2.0l exclusive. Nog niet zo gek veel gereden maar wel al een goede indruk van deze auto . met betrekking tot de navigatie heb ik een vraagje, de verkoper vertelde mij dat deze (standaard fabrieks) navigatie super modern is en zelfs werkt zoals bv de laatste tom-tom mbt rijbaanhulp. Je krijgt dan het verkeersbord met afslagen en richtingen in het scherm en er wordt zelfs aangegeven welke baan je moet hebben. ik heb al een paar keer op de snelweg gereden maar ik krijg dit niet in beeld. bij mijn instellingen heb ik de volgende opties aan staan: -weergave voor snelwegknooppunten -uitgebreide rijbaanhulp - verschi…
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Iemand ook zoveel problemen met sensoren? C
Laatste antwoord door kiadxa3, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoe kan ik op een makkelijke manier mijn achterbumper van c'eed sw demonteren ivm plaatsen parkeersensoren
Laatste antwoord door dikkie, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb in belgie een sportage evogue besteld, en deze heeft lederen zetelbekleding. Toen bekend was dat mijn wagen geleverd was ben ik, vol trots, naar de wagen gaan kijken. Maar toen ik de zetelbekleding zag, viel mij ogenblikkelijk iets op. Op de achterste zetels vertoont het leder op de rugkant van de gehele achterbank ribbels en kreukels (zoals lucht achter het behang als je niet goed gedaan hebt). Het is precies dat het leder niet strak aangespannen is. Mijn vraag is of dit nu normaal is en of jullie ook dergerlijke kreukels in de lederen bekleding hebben. Toen ik mijn dealer daarnaar vroeg, antwoorde hij dat dit van de koude is. Daar heb ik mijn twijfels over, maar …
Laatste antwoord door wimme, -
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
Mijn mooie nieuwe SW nu 3 weken in gebruik, hij bevalt prima maar de ingebouwde "carkit" via het multimediasysteem functioneert slecht. Ik ben via de telefoon niet of slecht verstaanbaar, andersom trouwens geen problemen. Iemand ook een dergelijke ervaring? De microfoon zit boven je hoofd maar ook recht omhoog praten (levensgevaarlijk) geeft geen verbetering. Ik hoor graag suggesties!
Laatste antwoord door DMvT, -
Mistlampen?
door Mawukje- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
hallo mijn sephai is een 1.6 sedan uit '95 zijn daar mistlampen voor aan de voorkant te verkrijgen? of van een nieuwer type en die er zelf in te bouwen?? ik zou het lieft ronde mistlampen willen hebben alvast bedankt
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wat ik me afvraag of het mogelijk is om een start stop systeem ingebouwd kan worden in Kia Soul. Is immers een Ceed motor en daar hebben ze een aangepaste startmotor voor. Verder kan ik weinig vinden over inbouw bedrijven. Het systeem kan 10 % besparing opleveren.
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik kwam er vandaag achter dat ik het hele telefoonboek van mijn telefoon kan bellen middels spraakherkenning. Ik dacht dat ik alleen die nummers kon bellen die ik middels spraak er zelf in had gezet; maar dat is niet zo. Hij 'ziet' zelfs de verschillende nummers (mobiel, werk, thuis) die je onder
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Goedenavond, Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een Kia Cerato LX.(2006) Nu was mijn vraag, ik wil een 2 Din autoradio/navigatie systeem inbouwen. Dat inbouwen zal geen propleem geven, maar het uitbouwen van het bestaande frame lukt me niet. Bestaat daar een manual van, of kan iemand mij uitleggen hoe ik te werk moet gaan. mvg, Rene
Laatste antwoord door Renee, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Als ik het gas loslaat tijdens het rijden direct bij koude start (bij het op of neer schakelen)hoor ik een licht geratel. Dat is weer helemaal weg bij het opnieuw gas geven. Ik lees hier wel wat over bij de andere modellen als b.v. de Ceed. Ik hoor dit dus bij een koude motor bij mijn Venga, de eerste start van de dag, daarna niet meer. Hij moet dus echt een dagdeel stil hebben gestaan. Iemand..?
Laatste antwoord door vengasg, -
- 1 antwoord
- 5,5k weergaven
De deur aan de bestuurderskant van mijn Kia Picanto wil niet meer open. Waarschijnlijk is het slot van binnen stuk. Met moeite krijg je wel de sleutel omgedraaid, maar zodra je die weer los laat gaat de knop weer naar beneden. Ook als ie wel omhoog staat krijg je de deur niet open. De rest van de deuren gaan dan wel even open. Omdat de deur niet opengaat kan je dus ook het binnenpaneel niet eraf halen. Heeft iemand een idee hoe we weer normaal de deur kunnen gaan gebruiken? Ben al bij de garage geweest en die gaan er nog een nachtje over slapen....
Laatste antwoord door bullet, -
- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Heb last van roest vorming op rand wielkast achter en portier . heeft iemand ervaring met het verhelpen van dit probleem cq herstel.
Laatste antwoord door zimon, -
- 37 antwoorden
- 14,4k weergaven
hallo, ik kreeg een vraag van de nieuwe eigenaar van onze pride of het bekend was dat de riem vervangen moest worden. navraag gedaan bij mijn dealer en inderdaad is de vervangtijd terug gebracht naar 5 jaar of 90000 km. ik weet dat de riem 88.000 vervangen is (2005) en nu 20.000 km later zou hij weer moeten. lijk wel of ze de termijnen elke keer een jaartje terug zetten nog even en je moet elk jaar vervangen. gr ronald
Laatste antwoord door zimon, -
- 20 antwoorden
- 3,1k weergaven
Wou toch winterbanden, dus dan ook maar een paar andere velgen? deze voor de zomer en de oude voor de winter. komen nog Kia dopjes in
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Tja, Dat je de tank nog heel wat liters kan vullen als hij bij de pomp voor de eerste keer afslaat dat weet ik inmiddels wel; zeker 3 tot 4 liter. Maar vandaag dacht ik van: ik vul hem eens helemaal bij; tot er niets meer in gaat. De afstand die ik op dat moment volgens de boordcomputer kon rijden vertoonde al een kleine 10 km de bekende 3 streepjes. Ik heb dat al eens eerder gehad en heb toen wel eens 20 tot 30 km door gereden alvorens te tanken. Bij 53 liter sloeg de tankinstallatie voor de eerste keer af; ik vervolgens voorzichting bijtanken; 54, 55, 56, 57,............. Ik dacht van: 'Zo; die was dan toch bijna leeg'. Maar wat schetste mijn verbazing: 58, 59, 60, …
Laatste antwoord door bigwade, -
cvvt?
door KiaVenga12- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Waar staat cvvt voor?
Laatste antwoord door ger.w., -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik rij een Kia Sportage oudmodel en komt soms tijdens het rijden rook uit de ventilator. Dat stinkt in de auto. Als ik de ventilator aanzet gaat deze soms wel draaien soms niet. Is de motor soms kapot? Wie heeft er een idee wat het is? En kan je het zelf maken? Hoe?
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
De 15.000 km beurt Mijn Venga 1.4 benzine, is afgelopen vrijdag voor de 15000 km beurt geweest. Helaas was het me weer niet gegund om in een keer een goede pits stop te krijgen. De volgende morgen het motorolieniveau even zelf gecontroleerd in de garage (vlakke vloer) en.... jawel, een cm boven het bovenste pijl. Gelijk maar weer terug en het werd meteen keurig opgelost. Dat moet ik wel zeggen, mijn dealer pakt 't wel goed op. Zelfs nog een aardigheidje van 'm gehad. Motormanagement update? Ondertussen wat meer met de auto gereden. Hierbij valt me iets op. De auto reageert anders op het gasgeven dan voorheen. Ook lijkt de auto minder zuinig te rijden dan voor de beurt…
Laatste antwoord door Venga OK, -
Sorento verkocht
door josua- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ja het is zo ver, De Sorento 2.5 crdi verkocht en nu gekozen voor de Hyundai Santa fe 2.7 v6. Toch maar weer op benzine gaan rijden, maar desondanks heb ik altijd met plezier in mijn Sorento gereden. Ik heb wel nog de Kia Picanto van mijn vrouw dus kom toch nog af en toe eens op het forum. Gr. Jos
Laatste antwoord door josua, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag mensen, Ik ben in het bezit van een Kia Rio LS uit 2002, waar ik nu zo'n 190.000 km op heb gezet. Hij bevalt me nog steeds prima, al beginnen er nu langzaam aan natuurlijk wat zaken te verslijten. Zo doet sinds een aantal weken mijn achteruitrijlamp het niet meer. Ik heb al verschillende lampjes geprobeerd, maar geen resultaat. Aangezien nergens stond beschreven welke zekering deze lamp heeft, heb ik ze allemaal nagekeken. Alle zekeringen zagen er goed uit. Nu gaf de dealer aan dat de schakelaar bij de versnellingsbak weleens defect zou kunnen zijn. Wie kan mij vertellen waar deze zit en hoe ik hem kan vervangen? Ook ben ik benieuwd welke zekering dit nu moet zijn.…
Laatste antwoord door Bluedog, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ola, heeft iemand al via "mijn kia" een digitaal instructieboekje van de Sportage 3 kunnen scoren ? Die zouden we hier: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=16376&postcount=1 kunnen toevoegen.
Laatste antwoord door bigwade, -
Spiegelkappen
door KIASOULAP- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
ja hoor, eindelijk zijn mijn spiegelkappen, met daarin richtingaanwijzers en het beroemde pud-light geplaatst. Vanavond maar eens kijken of het inderdaad de bodem naast de auto goed verlicht. Zoals beloofd hier de foto's.
Laatste antwoord door Patrick79, -
Matjes
door Desmokiasoul- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo Allemaal, ben vandaag bij de dealer geweest, met de klacht dat er al een gat in de mat zit ,bestuurders kant . ik heb net 1000 km gereden dus dat is best wel snel ik heb wel de dealer gevraagd of ik bij de volgende 1000 km weer om matten moet vragen. Hij gaf aan dat er een matten set besteld wordt, en dat Kia waarschijnlijk een andere leverancier heeft met betere kwaliteit. zijn er meer mensen met deze ervaring
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
Links naast de koppeling wordt door practisch iedereen zijn voet in de ruststand gezet. Om slijtage te voorkomen heb ik vroeger wel eens een rubber matje vastgelijmd. Dit had ik dan geknipt uit een spatlap voor de fiets. Bestaat er iets officieels voor?
Laatste antwoord door Smart, -
stuurprobleem
door ttlion- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik heb 18 inch wielen heb nu Michelin winterbanden Attitude gemonteerd. En heb bijna geen problemen meer dus misschien straks met zomerbanden ook nieuwe Michelin er op leggen. Waarschijnlijk ligt het aan de zachtere compound dat hij nu veel beter stuurt. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. groeten Ton
Laatste antwoord door bigwade,