Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 8,2k weergaven
Nu het wat kouder wordt viel het mij op dat in de ( nieuwe) Sportage een waarschuwings signaal (piep) en een oranje lampje gaat branden op het dashboard als de buiten temperatuur lager is dan 5 graden .. De piep gaat naar enkele sec. weer uit maar het lampje blijft constant branden ,en ik vind dat best hindelijk ,ervaren meer mensen dat .. En is het misschien mogelijk om die waarde van 5 graden wat lager ( 2 graden ) in te stellen .
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 31 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo Ik heb deze middag een offerte gekregen van mijn dealer ivm rvs accessoires. Ik vond de mistlichtringen erg duur Heeft er iemand een idee wat de richtprijzen zijn? Mvg Luc
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 13 antwoorden
- 10,3k weergaven
In september 2010 ben ik op pad gegaan met de nieuwe KIA Sportage 2.0 in combinatie met de Fendt 390FH. Mijn vorige KIA had een twee liter motor van 141 pk en een koppel van 184 Nm bij 4500 tpm. De nieuwe versie van de Sportage heeft een twee liter motor met 160 pk en een koppel van 194 Nm bij 46oo tpm. Mijn
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heb sinds vorige week een Kia Sportage. Had vorige week 2 telefoons op bluetooth gezet in de lijst. E
Laatste antwoord door Effenix, -
- 21 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, heeft er iemand al ervaring met dagrijverlichting voor een sorento. welk model en waar mooie plaatsing. natuurlijk wel met eu keuring
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb een Sorento 2.5 crdi van 2004 en heb al een paar jaar last dat de auto slecht op temperatuur wil komen in deze tijd van het jaar, waardoor dus ook de verwarming langzaam op gang komt!! Nu heb ik vorig jaar rond deze tijd de theromostaat vervangen, maar nog steeds is het probleem niet opgelost. Maar wat nu het gekste is, wanneer ik tussen de 80 a 100 km per uur rijd, blijft mijn sorento op normale temperatuur, maar als ik op de snelweg minimaal 120 ga rijden daalt de temperatuur weer snel naar beneden, en komt pas weer bij die 100 km per uur weer op temperatuur. Zou ik misschien een sensor ergens van kapot kunnen hebben??of is het misschien wat anders. B…
Laatste antwoord door willem1, -
- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Onze dealer (de Graaff in Waalwijk) kwam met de volgende mededeling: Wij hebben van Kia Nederland te horen gekregen dat de sportage 1.6 gdi op dit moment zonder ISG gebouwd wordt (dit is het start/stop systeem) Zonder ISG komt de auto op tijd binnen dus leveren januari 2011 zoals afgesproken. Wilt u er wel ISG op dan zal deze eind eerste kwartaal afgeleverd worden. Heeft er misschien nog iemand dit bericht van de dealer gekregen? MVG Martien
Laatste antwoord door patten, -
Gepimpte Cee'd in Essen! 1 2
door Smart- 26 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ja, vandaag in het hol van de leeuw, bij de Essen Motorshow (Dld.), een getunede Kia Cee'd ontdekt tussen al dat Duitse tuninggeweld. Motorkap en dak is uitgevoerd met folieprint in de look 'geborsteld alu'.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 5 antwoorden
- 6,4k weergaven
Heeft de Venga een ketting of een aandrijfriem en wat zijn de voor-en nadelen... In mijn boekje vind ik hier niets over of ik kijk met mijn neus.
Laatste antwoord door KiaVenga12, -
winterbanden
door khoel17- 4 antwoorden
- 932 weergaven
te koop gevraagt, winterbanden met velg voor een sportage van feb 2006
Laatste antwoord door khoel17, -
- 28 antwoorden
- 5,4k weergaven
Op het Duitse forum is nu een discussie gaande in hoeverre de eco-stand van invloed is op de schakelmomenten van de automaat. De een zegt dat hij duidelijk verschil merkt als hij hem op eco 'off" zet. Hij zou dan veel eerder schakelen ............... De ander bestrijdt dit ............. Ik heb vandaag eens onderweg wat geprobeerd door hem aan en uit te ztten maar meen geen verschil te merken (behalve dan dat het eco-lampje wel en niet oplicht af en toe).
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Instructie boekje is digitaal beschikbaar. Staat een link in http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=2908
Laatste antwoord door Smart, -
Nieuwe sportage lekker veilig
door Gast Timo0103- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://www.euroncap.com/results/kia/sportage/2010/414.aspx
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
- 16 antwoorden
- 7,1k weergaven
Hoi Allemaal, Ik wil dit een topic maken waarin we samen zoeken naar internationale Venga accessoires, dan denkend aan de aangrenzende landen. Belgi
- 26 antwoorden
- 21,8k weergaven
Hallo, Ik zit te denken om een nieuwe ceed SW aan te schaffen. Ivm het trekken van een paardentrailer, zat ik te denken aan de 2.0 crdi Deze mag 1500 kg trekken ipv 1400 voor de 1.6 crdi. Weet iemand of deze 2.0 crdi een distributie ketting of riem heeft? Ik dacht dat cd 1.6 crdi een ketting heeft, maar over de 2.0 crdi kan ik niets vinden. Heeft iemand ook enig idee wat het verbruik is van die 2.0 crdi? mvg rudi
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 12 antwoorden
- 4,6k weergaven
hallo Na een komplete motorrevisie (de details zal ik jullie besparen) heeft onze sorento 2.4 ex van 2004 eerst een tijdje op benzine gereden (beter voor het inrijden?) na ong 1000 km maar weer eens op gas want op benzine rijden ze toch wel errug duur! na de tweede keer gastanken ging het ding na een halve tank piepen of hij leeg was. Volgetankt... maar gaf nog steeds aan dat ie leeg was. en na overschakelen wilde hij dus niet meer op gas !!! Wij hebben een Zavoli installatie.... vrij onbekend dus en niet uit te lezen!!! De gasboer heeft vanalles geprobeerd maar weet het ook niet meer. Hij heeft ons geraden om er nieuw spul op te zetten (drukregelaar ventiel etc) k…
Laatste antwoord door bigwade, -
Spatlappen Sportage
door HansD- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik ben op zoek naar spatlappen rondom, op de Kia site zie ik ze niet staan, maar met google kom ik in Amerika uit voor originele" mudguards", Zijn in ons kikkerlandje ook mooie te koop? (geen zelfsnij lappen) . Hans D
Laatste antwoord door John Cassels, -
- 0 antwoorden
- 5k weergaven
Tip: Er is in Nederland geen leuk geprijsde uitlaat te krijgen voor KIA Clarus. En bij de dealer betaal je de hoofdprijs. Ik heb op het internet gevonden in Duitsland www.auspuff-geiz-24.com Heb voor 194 euro (inclusief verzendkosten een complete uitlaat besteld. Misschien iets voor andere Clarus liefhebbers
Laatste antwoord door ado1112, -
- 8 antwoorden
- 9,4k weergaven
Goedendag, Onlangs kwam ik er achter dat er geen ruitenwisservloeistof meer in reservoir zat, maar na het vullen werkte de sproeiers niet (zowel voor als achter). Aangezien ik zelf niet a-technisch ben, wil ik kijken of ik het zelf kan oplossen. Nu gok ik dat er een relais is doorgebrand of dat de pomp stuk is. Maar ik weet niet zo snel hoe ik dat kan achterhalen. Weet iemand waar ik een vraagbaak oid kan vinden dat mij op weg kan helpen? Of heeft iemand anders hier ervaring mee?
Laatste antwoord door DutchYoda, -
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik zou graag wat meer vlaamse Kia Pro Cee'd rijders aantrekken (omdat dit meer binnen mijn regio is) Daarom ben ik bezig met online een groep te maken. Via dit forum hoop ik dat er veel mensen die al een Pro Cee'd hebben en uit Belgi
Laatste antwoord door Private, -
Dashboard klokje
door jan-str- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Cerato LS. 1.6. Mijn dashboard klokje in boven in de midden console doet het regelmatig niet. Kloppen en tikken helpt niet. Soms doet hij het weer een tijdje dan zonder aanleiding is niets meer te zien, de tijd klopt nog wel steeds. Nu vermoed ik een slechte elektrische verbinding. Maar hoe kom ik bij dit klokje, hoe krijg ik de middenconsole gedemonteerd. Zijn er instructies, schema's etc.? Groet Jan.
Laatste antwoord door jan-str, -
Olie verversen
door Arista- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Na 2 weken geleden mijn eerste onderhoud gehad te hebben met de cee'd SW (20.000km) is het euvel van de temperatuursensor eindelijk ook opgelost geraakt (3x voor binnen geweest en er bleek corrosie op de canbus stekker van de sensor te zitten zodat deze de verkeerde waarde aangaf). Maar zoals ik hier al ergens antwoorde vond ik het vreemd dat de olie na klein onderhoud bijna 1cm boven max staat. Ik heb dan ook op aanraden van een paar mensen hier op het forum toch maar even terug gebeld naar de garage en ik mocht direct teruggaan om het probleem te laten oplossen. Eens daar haalde ze een machine er bij om de olie via de pijlstokbuis er uit te zuigen en jawel nu staat …
Laatste antwoord door Arista, -
Lak scheuren 1 2
door Remko .me- 31 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb mijn auto volledig gewassen, en tot mijn verbazing begint op verschillende plekken op de achterklep mijn lak te scheuren. Ik plaats een foto ter verduidelijking. Wat is dit? En dit lijkt me echt niet normaal. Er waren geen beschadigingen, ik heb nooit wat geraakt ofzo. Ben ook erg benieuwd of ik de enige ben waar dit gebeurt. Dinsdag direct even melden bij de dealer. Klik hier voor een vergrote versie!
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
mijn rechter achterband slijt niet goed af volgen het banden centum is de wielvlucht rechts achter niet goed ,maar ook niet bij te stellen ( wagen rommelt van acteren ) de wiel vlucht is -1*28 al enkele email's na kia nederland gestuurd maar die verwijst mij steeds naar de dealer, van deze dealer heb ik geen hoge pet op ( is inmiddels over genomen door lenferink auto"s) Hoe kan het euvel worden verholpen . Kia nederland wil niks doen en daar ben ik niet blij mee. sportage is van febr.2006 en 65000 km gereden
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
Het lampje van mijn alarmknipperlichten knopje doet het niet meer. Denk zelf dat die vervangen moet worden. Nu is de vraag... moet ik nou de hele front midden console(het stukje waar de Radio en Klimate controle zit) eraf halen om bij het lampje te komen of is er een ander mannier. Graag een reactie alvast bedankt.
Laatste antwoord door kiaman,