Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoe rijdt een Kia Sportage bij -30? Tom Coronel en Werner Budding testen het: http://www.kia.nl/Kia-nieuws/home/Algemeen/ScanCovery-Trial-2011/?utm_source=NB20110107&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=img&utm_campaign=ScanCoveryTrial2011
Laatste antwoord door ger.w., -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Vandaag lid geworden en eind januari officieel kia sportage rijder! Ik heb een vraag over het model. Weet iemand of er verschil zit tussen de 2010 en 2011 modellen van de sportage? Zie namelijk op www dat er gesproken word over 2011 modellen. Weet iemand hoe dit zit? heb in 2010 besteld en krijg hem eind januari 2011. Alvast bedankt
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
In de Kia brochure NL lees ik dat alle uitvoeringen van de Sportage een alarm en startonderbreking hebben. Enkele vragen i.v.m. de verzekering (assessoires en m.n. de autonavigatie). [*]Kan iemand mij vertellen hoe het alarm dan werkt? [*]Akoestisch + knipperlichtsignalen? [*]Wordt dit alarm door (sommige) verzekeringsmaatschappijen erkend? Mijn verzekering Centraal Beheer Achmea eist bijvoorbeeld een door haar erkend alarmsysteem voor de hoge variant van de assessoiresverzekering (d.w.z. premie € 40,00 p.j. en uitkering tot max. € 5.000,-- per gebeurtenis m
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
vocht in kia cee d sw
door mex- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
beste mensen Ik heb veel vocht in mijn auto, elke morgen zijn mijn ramen helemaal nat aan de binnenkant. Hebben meer mensen hier last van ? En zijn er mensen die tips hebben om hier vanaf te komen. BVD
Laatste antwoord door bigwade, -
achterklep Ceed SW 1 2
door KIACeed2008- 36 antwoorden
- 8,8k weergaven
Bij koud weer gaat de achterklep slechts een klein stukje open, en moet je hem handmatig verder omhoog duwen. Op het forum zijn hier ook foto's van te vinden.. Zijn er meer mensen met dit probleem ? En hoe kan dit worden opgelost ? De gasveren van de achterklep zijn reeds een keer vervangen, maar ja uiteraard hebben ook deze nieuwe gasveren hetzelfde probleem...
Laatste antwoord door Alex VB, -
sportage 2007
door vinni- 1 antwoord
- 2k weergaven
hallo allemaal heeft er iemand ervaring met de Piggyback voor de sportage uit 2007 en of het veilig is (tuning van de auto)
- 54 antwoorden
- 14,2k weergaven
Ik hoorde van een kennis die zich aan het orienteren is voor een nieuwe Sportage dat de prijzen (in ieder geval voor de Diesel) in 2011 wederom omhoog gaan doordat het BPM-percentage EN Co2 taks wijzigt. We weten allemaal dat het BPM bedrag naar beneden gaat volgend jaar, maar dat dat door de regering gecompenseerd/aangevuld wordt door de CO2taks/berekening. Voor de Sportage 2.0 Diesel zou dat betekenen, volgens de dealer die mijn kennis heeft ingelicht, dat de 2WD 1600 euro duurder wordt, en de 4WD zelfs richting de 3 mille gaat. Heeft iemand anders hier ook al wat over gehoord? Wellicht zou dit voor potentiele kopers kunnen betekenen toch dit jaar hun slag te slaan.
-
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik vind de pedalen, van rubber, wel behoorlijk glad kunnen zijn, zeker met dit weer, maar ook bij regen. Heeft iemand ervaring met vervangende pedalen? Ik denk bijv aan metalen pedalen voorzien van gaten met een iets scherpe opstaande rand. Zoals je op trappen in de industriele complexen en op brandtrappen ziet, als je begrijpt wat ik bedoel. En als je weet waar die te koop zijn is het helemaal fijn...
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Het klepje op dashboard is haast niet te openen. Is er iemamand met ervaring hoe te open of dit systeem te verbeteren?
Laatste antwoord door jos16, -
- 1 antwoord
- 4,3k weergaven
Ben op zoek naar winterbanden voor nieuwe sportage. Standaard 225/60 17 Stel voor 3 maanden winter niet zulke hoge eisen wat velgmaat betreft. 16 inch is ook goed. Zou nog beter zijn volgens enkele 'deskundigen" op het Duitse forum. Is onderstaande aanbieding bruikbaar ? Zie dat de maten voor de Toyota Auris alsvolgt zijn: Steek 5 x 114,3 Naafgat 60.1 ET waarde 45. Verder ga ik ervan yuit dat het om deze band gaat Winterband Yokohama V902 205/55R16 94V Set nog uitstekende winterbanden op lichtmetalen velgen voor de Toyota Auris. Nieuw 899 euro (zie foto) U kunt ze nu met een flinke korting voor 450 euro (= slechts 50% van de nieuwwaarde) in uw bezit kri…
Laatste antwoord door Broozzz, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Carens uit medio 2004 en de dashboard verlichting werkt niet helemaal meer naar behoren, de verlichting achter de schakelaars en keuzeknoppen van de verwarming. Ik probeerde de console al los te halen, maar ben bang dat ik alles stuk trek. Heeft iemand enig idee hoe ik deze lampjes kan vervangen. Moet ik eerst de knoppen loshalen of eerst de console loshalen? Alvast bedankt, gr Michel
Laatste antwoord door Michel73, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemmaal, beste wensen voor 2011. Is er een KIA Club lid die ervaring heeft met onderdelen bestellen? Bij mijn sportage 2.7 automaat uit 2006 bevind zich tussen de voorstoelen een opbergvak met tussenplaat en deksel. Het deksel is in de hoogte verstelbaar en kan ook dienen als armsteun. De onderkant van het deksel is bij mij gebroken, al diverse keren gelijmt maar eigenlijk aan vervanging toe. Bij de dealer kan ik het gehele deksel bestellen dus boven- en onderkant en moet dan
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben in het gelukkige bezit van een Kia Sorento deze is een import uitvoering uit Korea, maar er zit bij deze een originele Kia / Hyundai Mobis / Alpine radio-cd speler in met stuurbedining, tevens is er een orginele carkit in gemonteerd met aansluitingen voor de telefefoon clink stekker op middenconsole. Alleen ik wil deze vervangen door een nieuw dubbel DIN navigatie systeem, met bluetooth carkit maar ik wil wel de orginele stuurbediening blijven gebruiken, weten jullie welke systemen hier op werken en of er stuurbediening adapters zijn voor de originele bediening. heb hier wat foto bijgevoegd. http://www.kiaclub.nl/gallery/files/5/7/2/img00074-2…
- 25 antwoorden
- 8,1k weergaven
Gezien zwabberende wegligging van de Sorento ben ik van plan een aantal wijzigingen in het onderstel aan te brengen. De rit naar Frankrijk met dakbox, bagageruimte vol en 5 mensen aan boord is me qua wegligging erg tegen gevallen. De auto zwabberde naar eigen gevoel, en ook volgens mijn schoonbroer die achter me reed, vaak over de weg. Op de smalle, bochtige en bergachtige wegen in de Luberon was het vaak flink aanpoten om de auto goed onder controle te houden. Allereerst wil ik de auto voorzien van Koni FSD schokdempers. De gebruikservaringen hiervan zijn zeer positief. Dus daarover hoeft niks gezegd te worden. Verder wil ik de auto voorzien van andere veren. Een verho…
Laatste antwoord door alden032, -
En Dit zijn nu mijn nieuwe velgen gemonteerd op mijn sorento Bj 2004 met foto's!!!!!
door NonkelSimon- 17 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hier zien jullie ze dan, gemonteerd
Laatste antwoord door alden032, -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, wij kochten enkele maanden geleden een 2e hands KIACarens. We stellen vast dat wanneer we op de snelweg rijden tegen 120km/u in vijfde versnelling, de wagen een toerental van net geen 4000 aangeeft. Dit lijkt me erg veel? Wat denken jullie? Is dit mogelijk een probleem en indien ja, wat dient eraan gedaan te worden? Bedankt, Karen
Laatste antwoord door driver2520, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Welke olie mag je gebruiken voor de diesel Carens 2005? Ik zou eventueel vol synthetische aanschaffen, 5w40 met de acea waarde volgens kia. Welke olie voor de automatische versnellingsbak Carens 2005. Welke merk welke soort want het type dat Kia aangeeft vind ik niet in de handel? Alvast bedankt
Olie Filter
door i-am2loud4you- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Ik heb een nieuw luchtfilter en een nieuw oliefilter gekocht en nieuwe olie 10w/40 Castrol Magnetic en nu wil ik van het weekend het olie filter gaan vervangen maar ik zag toen ik nieuw oliefilter binnen kreeg dat het niet zo'n pot is maar een intern oliefilter. Weet iemand waar deze zich bevind in een Kia Carens II CRDI 2.0 uit 2005 ?? Hoop dat iemand me hiermee van dienst kan zijn.Zou u het antwoord ook willen emailen naar dit adres jarno@no-score.nl Met vriendelijke groeten, Jarno
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn Cee'd SW 1.6 CVVT is nu 3 jaar oud precies. Twee jaar geleden kreeg ik problemen met de achterklep die -vooral bij koud weer- halverwege blijft hangen. Erg gevaarlijk ivm je hoofd stoten als je in de kofferbak wilt zijn. Beide veren zijn toen door KIA vervangen. Maar dit probleem blijft. Je went er wel aan, maar het hoort niet. Toen mijn zoon gisteren in de kofferbak moest zijn, had hij niet in de gaten dat de klep blijft hangen. Gevolg: een flink bloedende hoofdwond!!! Vandaag naar de dealer geweest. Verklaring: door de kou is de olie dikker. Ik nam hier geen genoegen mee en vroeg om een oplossing. Ik krijg nu nieuwe veren, maar: het zijn wel precies dezelfde. Volge…
schade linksvoor
door Djake- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Eergisteren mijn wagen even voor de deur geparkeerd. Toen ik 1 1/2 uur later wilde wegrijden opgemerkt dat ze tegen mijn linkervoorzijde hadden gereden ( waarschijnlijk te kort afgedraaid bij het parkeren). Resultaat: niemand heeft iets gezien of gehoord, beschadiging van de verf tot op het metaal. Kostenraming : plaatselijk bijspuiten + 1 dag wagen kwijt (+/-350
sportage 2007 help
door vinni- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo allemaal het gaat nog ff over de stank .ik heb ondekt dat het onder de motorkap stinkt. als het koelvloeistof is hoe kan ik dat dan nakijken en hoe kom ik er dan achter (temperatuur blijft normaal) je ruikt het het goed als je ff heb gereden en je staat ff stil dan komt de stank door de ventilatie roosters
Laatste antwoord door Micle, -
- 13 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil binnenkort 16 inch velgen op mijn Ceed SW leggen en deze wilde ik via internet bestellen, alleen weet ik niet welke breedte en ET-waarde ik het beste kan nemen. Volgens steekmaat.nl heeft de Ceed een ET waarde van 40. De banden maat gaat 205/55R16 worden. De onderstaande opties heb ik: 6,5x16 ET 38 6,5x16 ET 45 7x16 ET 48 Wie kan me helpen? Wat kan ik het beste kiezen of maken deze ET-waarden en velgbreedtes niet zo veel uit.
Laatste antwoord door mlkk, -
- 7 antwoorden
- 4,4k weergaven
Beste allemaal, Ik heb gisteren slotmoeren gekocht voor onze Sportage met 17" banden zodat het wat lastiger wordt voor degene die mijn banden zou willen "lenen". Er zijn diverse merken te verkrijgen maar heb uiteindelijk gekozen voor McGard omdat deze erg degelijk uitgevoerd zijn. Voor de nieuwe Sportage heb je type 24195 nodig. Kosten zijn rond de 50 euro. Wel heb je sleutel 19 nodig ipv standaard sleutel 21.
Laatste antwoord door Davidsgulden, -
Proefritten Kia Pride 1 2 3
door Rio-man- 56 antwoorden
- 22,2k weergaven
Zo... even een berichtje van mijn kant. Ik ben vandaag wezen kijken voor een Kia Pride Wagon als auto voor erbij. Ben bij twee bedrijven geweest om te kijken en om proef te rijden, en heb verdeelde meningen over beiden auto's. De eerste Pride Wagon waar ik in heb gereden was een donkergroene '99-er met slechts 33.000 gelopen! De auto verkeerde in prima conditie, en had slechts twee spatjes roest op de wielkasten. Deuren etc. waren verder keihard! Ik moet zeggen, ik weet nou waarom de Pride-rijders zo content zijn met hun auto! Ze rijden gewoon hardstikke lekker! Lekker pittig ondanks de 64 pk van het 1.3 motortje, lekker ruim (met mijn 1.93 en vrij brede bouw kon ik go…
- 43 antwoorden
- 7,6k weergaven
Hallo, We mogen een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik wil graag een ruime auto leasen, met (het liefst) 20 % bijtelling. Ik heb vanmiddag proefgereden in een kia ceed sporty wagon, 1.4 cvvt 90 pk, omdat de 1.6 geen 20 % bijtelling heeft. Tot de 100 km/u gaat het prima, maar daarboven is het vermogen ver te zoeken. Ik moet dan op de snelweg bij het inhalen echt terug naar mijn 4 of wat snelheid te krijgen. Aan de ene kant denk ik, ach in nl mag je toch maar 120, en binnen de bebouwde komt gaat het prima. Aan de andere kant wil ik wel redelijk vlot over de snelweg kunnen bewegen, en ga ik ook 2 x per jaar op wintersport en wil ik ook in duitsland wel lekker door kunnen rijd…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy),