Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik lees dat de nederlandse versies ruitenwisserontdooiers hebben. Dit is niet terug te vinden in de belgische sportage III. Zelf rij ik met een evoque hoogste uitrustingtype 2.0 CRDI AWD en ik kan niets vinden qua knopje of gelijk wat. Mijn vraag is aan de nederlandse eigenaars hoe je kan herkennen dat er ruitenwisserontdooier opzit, loopt er een verwarmingselement doorheen het rubber van de ruitenwissers, is er een schakelaar te vinden en waar zit dit dan bij jullie,of iets anders...??
Laatste antwoord door Smart, -
- 39 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ik ben de trotse bezitter van de nieuwe sportage 2.0 diesel. Nou ben ik zeer te vreden over de auto alleen niet over het verbruik van de auto. Onlangs had ik 442 kilometer gereden en kon er 40 liter bij gooien (920 kilometer totaal gereden). Nu zit er een mooie optie op de boordcomputer en kan je de instant verbruik zien van de auto en daar viel mij iets op. Wanneer de auto in zijn vrij staat of met de koppeling in getrapt (uiteraard wanneer die stil staat) dan geeft de auto aan dat het verbruik van de auto 20 liter per 100 kilometer is. Wanneer ik dan optrek dan geeft die de actuele waarde aan. Hebben meerdere mensen dit of klopt dit gewoon niet bij mij. Ik heb 2 foto's…
Laatste antwoord door der Rudi, -
Toch Nog Snel
door wim181261- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
VANDAAG 18-02-2011 AUTO GARAGE BELDE VANMIDDAG DE KIA SPORTAGE WORDT VOLGENDE WEEK GELEVERD BESTELD 15 JANUARI 2011 DUS DAT IS TOCH NOG SNEL KIA SPORTAGE 1,6 GDI EXCLUSIEVE SANDTRACK
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik kreeg gisteren een PM over de automaat ivm het caravan rijden. Nu heb ik zelf niet zo'n ding en kan er dus niks over melden. Er zullen vast meer leden en bezoekers zijn die graag "tips and tricks" van de "ervaren rotten" w.b. het caravan rijden met de SP3 willen lezen. Laten we dat mooi samenvatten in dit draadje. De eerste globetrotter met de Sportage III + sleurhut mag aftrappen.
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik kreeg bijna een beroerte toen ik naar buiten keek. Niet zozeer om wat op mijn oprit stond, wel om wat tussen mijn 2 auto's in beeld stond. Nu maar hopen dat de buurman niet dezelfde heeft.
Laatste antwoord door harter, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
hoi,iedereen ik heb een vraagje inverband met de plaat verlichting ik zou deze willen veranderen in een led verlichting wat is de juiste maat van het buis lampje zodat ik deze al kan bestellen want het is nog effe wachten op mijn auto groetjes ludwig
Laatste antwoord door Xling, -
- 46 antwoorden
- 5,1k weergaven
hallo, Sinds vandaag in het bezit van een cee'd 5-deurs 1.4 X-tra. Op een miscommunicatie na (kenteken vergeten aan te vragen) hebben we verder een positieve aflevering gehad van onze wagen. We zijn uiteraard nog niet tegen problemen aangelopen, als er iemand wat te melden heeft dan hoor ik dat graag natuurlijk. Auto rijdt lekker, schakelt prima en met mijn pioneer radio/bluetooth/navigatie in mijn nopjes. Nog niet alles uitgeprobeerd maar tot nu, werkt alles perfect. Ik hoop dat dit de eerste jaren zo blijft en dat we niet te veel terug moeten naar de dealer. michael
Laatste antwoord door Mikey69, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een Kia Sorento 2.5 CDRI met het afslaan v.d.motor. Tijdens de vorst periode slaat de motor onder het rijden wanneer de motor koud is uit.Je moet dan even wachten en dan kan je hem weer starten. Wanneer de motor warm is heb ik geen problemen. Als de buiten temperatuur boven nul is heb ik nergens last van.Alleen in de winter.Ben al diverse malen bij de Kia Dealer geweest,met als resultaat rekeningen en geen oplossing.Ook na het uitlezen weten ze niet wat het probleem kan zijn.Om meer rekeningen te voor komen plaats ik dit bericht.
Laatste antwoord door Chris en jose, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Is er al iemand met enige ervaring met TomTom (iPhone) met bluetooth verbonden in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) ? Heb van het weekend even snel TomTom geinstalleerd op iPhone 4 en heb dat uitgeprobeerd in mijn nwe Sportage. Ik kon op de radio zien dat de bluetooth verbinding tot stand was gekomen (default) maar ik hoorde geen routeaanwijzingen via de radio. Aan de iPhone leek dat niet te liggen want zodra ik bluetooth op de telefoon uitschakelde kon ik de aanwijzingen via de iPhone speaker horen. Weet iemand hoe dit zou horen te werken? Kan ik wel aanwijzigen via mijn radio verwachten via de bluetooth? Het zou een beetje ongemakkelijk zijn want als ik de aanw…
Laatste antwoord door cycloon60, -
- 44 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo hier Rob wie heeft er ook een nieuw model Sportage gekocht? En heeft er al wat meer informatie over? Laat het weten A.U.B. als er wat meer informatie over waneer hij komt? Dank u Groetjes Rob
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
De Kia Sportage AWD is uitgerust met een innovatief en geavanceerd automatisch systeem van Dynamax. Dit systeem schakelt automatisch over van 2 naar 4 wielaandrijving als dat nodig is. Daarbij probeert het via elektronisch contact met de aandrijf en onderstel systemen op de veranderende omstandigheden vooruit te lopen. De voordelen van dit geavanceerde systeem zouden tweeledig zijn: - Enerzijds ondervangt het systeem het nadeel van het hoge brandstofgebruik bij permanente vierwielaandrijving. - Anderzijds verbetert het rij- en bochtgedrag door het anticiperen op de rijomstandigheden. Tot mijn verbazing besteed Kia Nederland aan dit geavanceerde systeem weinig aandacht…
Laatste antwoord door frankd, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
hoi, ik weet dat er hier ergens een topic (Hill Hold) rondzwerft maar die is voor mij niet te lezen... kan iemand me uitleggen hoe dit systeem werkt op de sportage 2011 ? grtz
Laatste antwoord door ger.w., -
hallo allemaal, Daar ben ik weer een keertje, er is een heleboel veranderd zo te zie even wennen. De Sorrento gaat er na veel heen en weer naar de garage UIT, onderbak is gereviseerd maar het probleem blijft aan, enorm veel olie verbruik, met alle gevolgen vandien. Aangezien alles nog inde garantie viel heeft het ons niets gekost. We krijgen het aankoop bedrag volledig terug, gelukkig. We gaan nu voor een Sportage uit 2006/2007. Iemand nog dingen waar we speciaal op moeten letten met de aanschaf ? Groeten Plunt
Laatste antwoord door willem1, -
banden
door kristofke8- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, ik heb onlangs 1 nieuwe voorband moeten plaatsen omdat ik tegen een stoeprand was gereden met gevolg een grote bult op de band. Het is wel een ander merk van band dan de andere band vooraan. als ik gas geef dan gaat de auto naar links(waar de nieuwe band op zit), zou dit komen omdat de auto moet uitlijnd worden of omdat de banden niet van hetzelfde merk zijn vooraan? groetjes
Laatste antwoord door nookiemar, -
Kofferbakverlichting Rio werkt niet!!
door Gast mjpw79- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Beste leden, Ik heb een Kia Rio 1.5 LS uit 2005. Nu heb ik een vraagje waarom mijn kofferbakverlichting niet werkt? Ik heb al het lampje van de kofferbakverlichting vervangen en de zekering in zekeringkastje onder stuurkolom, maar hij werkt nog steeds niet. wat kan dit nog meer zijn? Ik hoop snel wat te horen!! gr Marcel
-
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Afgelopen week naar de dealer geweest omdat ik enige tijd geleden door mijn trekhaak gewaarschuwd werd dat er geen ruimte meer was tussen het muurtje en mijn achterbumper. Dit ondanks dat mijn parkeer sensor rustig piepte. Alleen het bleef bij rustig piepen en hij ging dus niet sneller piepen. Er zijn nieuwe sensoren besteld en ik krijg bericht als deze binnen zijn. Hopelijk is dat de oplossing. Echt gemeten is er nog niet, want door voor moest de achterbumper worden gedemonteerd. Ik laat weten hoe het afloopt. groet Jan Willem
Laatste antwoord door JWP, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heb een filmpje van de camera sproeier op you tube gezet. Ik heb het beeldscherm gefimd in de auto, voor, tijdens en na het sproeien. Het is me niet gelukt om een link naar de video te plaatsen, maar met "camera sproeier" in "zoeken" vind je 'm. Ben niet zo handig met computers zeg maar....!! Groet, Peter
Laatste antwoord door Venga1, -
--- nvt
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 0 antwoorden
- 4,9k weergaven
deze is wel leuk super auto toch!?
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb gezien dat de rubber stootblokken boven de achteras van mijn Sorento 3.5 2005 behoorlijk gesleten zijn. Weet iemand hoe deze vast zitten en hoe ze vervangen moeten worden?
Laatste antwoord door Peter1379, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik ben nu al een week of 2 aktief op dit forum dus is eens tijd om me voor te stellen. Ik kom uit Kluisbergen, Belgie en heb een 2 tal weken terug een Kia evoque 2.0 crdi ,awd met panoramisch dak gekocht. Hoe ik tot Kia kwam is een bizar geval, ik ga het eens heel kort schetsen:-) . Mij keus ging op de eerste plaats uit naar een Ford Kuga. Een collega zei me toen al ga eens bij Kia kijken, ik antwoorde hem koop je een Lada, wetend dat ik met een Mercedes c220 CDI avantgarde rijd van 4 jaar oud. Niet dat ik groots ben maar had gewoon vooroordelen. Op dat moment kende ik geen enkel nieuw model van kia en had een vierkante auto in gedachten met binnen in plastiek, plastie…
Laatste antwoord door Manofbelgium, -
Dag navigatie
door hleene- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Slechts enkele maanden plezier gehad van mijn JVC navigatie in mijn Sorento. Even een paar keer vergeten het frontstuk eraf te halen en vioila dashboard gesloopt, navigatie weg en een door glasscherven beschadigde voorstoel en achterbank. Ik heb nu naar weer de originele radio er in laten zitten.Voorlopig geen ingebouwde navigatie meer in mijn auto en weer werken met de losse Tomtom.
Laatste antwoord door hertog john, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi Heb net boekjes doorgebladerd van mijn kia maar kan niets vinden over dakdragers. Welke aansluiting heeft een kia. Ik wil ze nml via marktplaats kopen om eens te kijken of ik een skikoffer iets vind . Heb nu een aanhangwagen staan maar geen trekhaak meer. Maar ik heb geen flauw idee welke aansluiting ik moet hebben voor een kia ceed 5drs hatchback. Er zitten sleuven in het dak ervoor. Iemand een idee of kunnen er universele op. Kan elk merk of niet. Thankx
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Ik heb vrijdag een sportage 1.7 diesel x-clusive besteld. Dat heb ik gedaan zonder dat ik in deze uitvoering gereden heb (wel in een 2.0 benzine). Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de 1.7 diesel. Hoe is de levertijd trouwens als je de auto via een grote leasemaatschappij besteld? Die koop centraal in, zou de levertijd dan minder lang zijn? Grtz
Laatste antwoord door Opa, -
- 24 antwoorden
- 5,9k weergaven
Sinds een week heb ik mijn nieuwe Venga. Bij mij in de wijk zijn veel 30 km-zones met verkeersdrempels. Wat mij opvalt is dat de Venga nogal stuiterend over de drempels rijdt. Waarbij ik uiteraard rustig rij . Bij de proefrit was mij dit niet opgevallen. Wij hebben ook nog een Peugeot 107 en deze auto neemt de drempels veel comfortabeler. Hoe ervaren jullie de vering van de Venga? En verandert de vering van een auto, net als het verbruik, nadat de auto is ingereden?
Laatste antwoord door bigwade,