Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heb zojuist eerst een trailer vol met Sportage vanuit Europoort richting Dordrecht zien rijden en een half uur later weer een trailer vol geladen met Sportage die ging juist Richting Europoort. Vreemd vond ik wel dat die laatste trailer met een kenteken uit Littouwen (LT) reed.Ik dacht misschien gaat die laatste naar Engeland maar al de sturen zaten op de gewone plaats. Op die laatste trailer zag ik wel dat het allemaal CRDi waren.De eerste heb ik helaas niet goed kunnen zien.
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Na het lezen van meerdere topics over chiptuning , enkele vragen Ik heb een CRDI 90 pk versie van 2011, kan men die naar de originele 115 pk versie brengen door aanpassing van de originele software ? (Behoud van garantie ?) Volgens mij zijn beide modellen qua motor ,overbrenging, remmen verder identiek ? Of zijn er verschillen ? Op tuningsites kan je zowel de 90 pk / 235NM en de 115 pk / 255 NM pk versie upgraden Denk dat er toch nog een verschil in (veiligheids)marge zit tussen het tunen van een versie met een laagste vermogen naar een hoger tov het tunen van de zwaardere versie naar een nog zwaardere versie (140 pk/ 300Nm ) De motor kan dit vermogen en ko…
Laatste antwoord door Alex VB, -
Sportage&Sorento
door willem1- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste mensen, even een hartekreet; was de laatste week veel op stap, Curacao, Bonaire, Miami. Op de Antillen barst het van de Kia's en heel veel nieuwe Sportages. Soms een verdwaalde nieuwe Sorento. Hoe komt het toch dat daar die auto's zoveel goedkoper zijn. Ik weet natuurlijk het antwoord maar het wordt hier in NL er bepaald niet leuker op. In Miami kost een fully loaded BMW X5 zo'n $50,000 dwz. EUR 35,000, toch niet te geloven? En dan hebben we het nog niet over de prijs van de benzine! Antillen en USA rijdt men benzine, dieselolie is voor te koken zegt men daar. Let wel: ik zou er niet willen wonen, verblijven voor een tijdje is wat anders maar m.n. in de US is autori…
Laatste antwoord door ger.w., -
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik las ergens dat er een opbergmogelijkheid is voor de afneembare rolhoes. Alleen kan ik deze niet vinden. Weet iemand waar ik zou moeten kijken?
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Kia Rio 1,5 LS bouwjaar 2000: al enige tijd last van bonken voorwielophanging als je over bv een verkeersdrempel rijdt.mn als je eraf rijdt en de vering uit veert. Ook als je bv stoeprand afrijdt heb ik hetzelfde probleem. Ook bij nat wegdek als de voorwielen wel eens doorspinnen hoor ik dit bonkende geluid. Lijkt wel of het bovenin de veerpoot ophanging zit. Ook blijft de Rio last houden van onbalans/trillende wielen(ondanks herhaaldelijk uitbalanceren van de wielen) en stuur rond de 110 km per uur, gaat weer weg boven de 120 km/uur. Mogelijk heeft dit verband met bonkend geluid, en zit er ergens speling in de ophanging. Is het rubber bij bevestigingspunt bovenin veerpo…
Laatste antwoord door indofk, -
- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
ik neem over 2 weken een kia rio (mei 2004) over en ben van plan de centrale deurvergrendeling uit te laten breiden met een afstandsbediening. Ik belde een winkel die dat doet (halfords superstore) en die vroegen: a) zit er ook een aansturingsmotor in het passagiers(voor)portier en werkt de automatische deurvergrendeling op electriciteit of op luchtdruk wie weet beide vragen te beantwoorden ?
Laatste antwoord door indofk, -
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik ben dit topic gestart om inzicht te krijgen in de ISG 'stand der techniek' van de verschillende Cee'd bouwjaren. Het lijkt erop dat alleen gebruikers van 'oudere' Cee'd ISG modellen problemen ondervinden met de techniek. Ik zou met deze poll graag zien of deze veronderstelling klopt of dat dat het zo is dat er ook bij de meer recente afleveringen problemen zijn.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Volgens een engelse site waar de Rio 85g getest is gaat hij omgerekend 13.580 euro,s kosten dusssssss zal die hier iets duurder zijn. Ook loopt de 3 cil best ok en wil met de rio wel vandoor tot 4000 toeren,maar invoegen op de snelweg moet je wel aardig de benen erin zetten.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 41 antwoorden
- 18,8k weergaven
Ik heb afgelopen vrijdag uitgebreid gesproken met een vertegenwoordiger van Kia Hoofdkantoor, omdat mijn aantal opmerkingen/klachten inmiddels de 20 ging naderen en mijn dealer er eigenlijk ook geen raad mee wist. Ik moest het steeds doen met antwoorden als "Men weet het gewoon niet". Onderstaand mijn lijstje en cursief het antwoord van de vertegenwoordiger: PROBLEMEN TELEFOON Geen oproepsignaal via speakers. Na 10-15 seconden met andere toon dan telefoon zelf. Bewuste keuze van Navteq. Is hooguit met je eigen telefoon te regelen. Telefoonboek synchroniseert niet. Geen naam in beeld als iemand belt uit adressenboek. Regelmatig geen Bluetooth-verbinding. Me…
Laatste antwoord door koolmees, -
zoemer lampen
door millennium- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Gisteren mijn nieuwe auto opgehaald klopt het dat er geen zoemer in zit voor de lampen als je ze aan laat staan. Of is dat defect.
Laatste antwoord door millennium, -
radiosportage
door hitman- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
hallo ik heb een nieuwe sportage. weet iemand hoe je die radio eruit haalt
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, Ik rijd nu al een maandje of vier in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) en het valt me op dat het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel (dimmend model) beperkt is. Ik kan de spiegel namelijk niet zo afstellen dat ik de hele achterruit kan zien en tevens ver naar achteren kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld om een lange rechte snelweg heel ver naar achteren (horizon) te kijken zonder dat ik moet gaan verzitten. Ik vermoed dat in eerste instantie de aflopende daklijn hier de oorzaak van is maar mogelijk heeft de (hoge) plaats van de spiegel op de voorruit hier ook mee te maken. Mijn stoel heb ik trouwens niet in de hoogste positie in…
Laatste antwoord door weetniet, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, 8 feb sportage 1.6 gdi exe met plus pack besteld, afgelopen zaterdag geleverd !! fijne wagen met veel mogelijkheden, nu heb ik mijn smartphone van Motorola de Q9H verbonden via bluetooth met de sportage, gebeld worden gaat prima, de taal is engels (incomming call), ik krijg dit niet gewijzigd in Nederlands, én ik krijg mijn contacten niet over op de sportage, dus weet ook niet hoe ik moet bellen...heeft iemand ervaring en is bereid om mij hiermee te helpen ? Alvast dank en groeten ! Schreven
Laatste antwoord door schreven, -
Stuurbediening
door cycloon60- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb het nu al meerdere keren gehad dat wanneer ik het geluid harder wil zetten van de radio/cd/usb met de stuurbediening de carkit ineens gaat bellen. Ook merk ik dat het geluid harder zetten niet altijd werkt. Hiermee bedoel ik dat wanneer je het geluid zachter zet dan reageerd de radio gelijk maar bij harder duurt het soms een paar tellen of helemaal niet. Nu reed ik onlangs aan lang stuk en wilde ik de cruise control instellen en deze kon ik wel aanzetten maar niet instellen. Na ongeveer een uur geprobeerd te hebben deed de cruise control het ineens weer wel. Hebben meerdere mensen problemen met de stuurbediening van de auto?
Laatste antwoord door frankd, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goeie avond allemaal.. 3500km geleden heeft de Ceed een beurt gehad.. 1500km geleden zag ik toevallig dat de koelvloeistof op minimum stond dus heb ik hem bij gevuld tot max. Nu 2000km verder was het reservoir helemaal leeg... Heb hem weer bijgevuld en donderdag gaat hij maar weer is naar de dealer..
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb vandaag een kia Ceed sportwagon 1.6 X-tra gekocht uit januari 2010. Deze is ingevoerd uit Duitsland en heeft een navigatiesysteem in de binnenspiegel. Echter deze navigatie werkt niet in Nederland daar dit alleen dit de Duitse, Franse en Zwitsterse versie is. Weet iemand hoe ik hier een Nederlandse versie op kan installeren?
Laatste antwoord door Norman, -
- 0 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, kan iemand mij vertellen of er van fabriek uit een radio navigatie unit heeft bestaan voor de carnival? Dank weer voor alle info Groeten Han
Laatste antwoord door hanharle, -
ruitenwissers
door slobbi- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goede avond, Mijn ruitenwissers staan in de ruststand recht omhoog. Het normale startpunt onderin het raam is er niet meer. Als ik de ruitenwissers aanzet doen ze het verder prima alleen wanneer ik ze weer uitzet staan ze weer recht omhoog. Weet iemand hoe ik dit kan afstellen? met vriendelijke groet jörgen
Laatste antwoord door slobbi, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Geen idee of het een echt probleem is, of dat het nu wel opgelost is, maar ben gewoon even benieuwd naar de ervaringen. M'n moeder rijd al een tijdje met een ProCeed rond (tot volle tevredenheid overigens), maar heeft de afgelopen tijd bemerkt dat als zij een telefoontje krijgt deze niet word opgepakt met de knoppen op het stuur. Ik heb vanavond zelf even gekeken, en zag dat de carkit geen automatische verbinding tot stand bracht met de telefoon (Nokia 6500). Door op de carkit of de telefoon bewust de verbinding op te bouwen word deze zonder morren opgebracht, maar het is natuurlijk wel lastig zo. Voeg daarbij dat we hier al eens eerder naar gekeken hebben, en je gaat…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 53 antwoorden
- 9,8k weergaven
Wie o Wie laatst kwam ik dit tegen op mijn dashboard, rare bultjes. ik heb er rooie rondjes omheen gezet! wie o wie heeft dit ook gehad, heb morgen een afspraak bij de dealer, tevens zit mijn raamrubber ook dubbel. Iemand dit ook wel eens gehad? Gr. Barry
Laatste antwoord door censka, -
- 15 antwoorden
- 6,9k weergaven
Trekhaak De wet stelt eisen aan de trekhaak die onder de auto is aangebracht. Hierin staan ze op een rij. Eisen aan de trekhaak Typeplaatje van een trekhaak De eisen die aan een trekhaak worden gesteld zijn de volgende: * de trekhaak moet een typekeuring hebben. Dit staat op het typeplaatje van de trekhaak. Ontbreekt het typeplaatje, dan mag alleen een aanhangwagen worden getrokken die inclusief de lading niet meer weegt dan 750 kg. Bovendien mag de aanhangwagen inclusief lading niet meer wegen dan de trekkende auto op dat moment weegt; * de trekhaak mag de kentekenplaat van de auto niet afdekken. Bij een \u2013gedeeltelijke\u2013 afdekking zult u de kentekenplaat…
Laatste antwoord door Smart, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Aangezien ik net als de meeste hier wacht op de levering van de Sportage ben ik toch weer aan het twijfelen over het interieur. Ik heb in bestelling de 2.0B X-Clusive in Soho black volledig leder. Toch vraag ik me af of de uitvoering in Soho Grey volledig leder ook niet erg mooi is in combinatie met Black pearl. Heeft er iemand een paar goede foto's waarop de Soho grey (liefst in het leder) uitvoering goed te beoordelen. Ben erg benieuwd.
Laatste antwoord door harter, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Beste lezers van dit forum. Vorige week zij ze zo vriendelijk geweest om de naast mijn geparkeerde auto in brand te steken. Dus die van mijn vatte ook vlam,dan moet weer op zoek naar een andere na een paar dagen zoeken ben ik weer in bezit van een kia rio sedan 15 v16. De vorige kia was identiek ik was er er opgesteld . en hij beviel goed vandaar weer de zelfde . Ik hoop dat wij met deze kia meer geluk hebben. MVG inge.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
bromgeluid 1 2
door Banneman- 31 antwoorden
- 9,3k weergaven
sinds twee weken eigenaar van nieuw sportage model 2.0 cvvt X-ecutive plus pack handgeschakeld. Wat mij teleurstelt is dat de motor behoorlijk begint te brommen boven de 3500 toeren. Met proefritten is mij dit niet opgevallen. Wie heeft daar nog meer last van?
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een nieuwe sportage 2.0 EX automaat en wordt helemaal gestoord van de resonantie van de motor wanneer ik boven de 3500 toeren kom. graag zou ik vernemen of dit bij meerdere bezitters voorkomt . heb het gemeld bij de Dealer ,maar deze zegt dat er eerst meerdere klachten op het bord van KIA moeten komen om ze tot actie over te laten gaan. dus mensen kom: LAAT JE HOREN zodat we van dat irritante geluid /gevoel afkomen
Laatste antwoord door der Rudi,