Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
ik was op het net aan het surfen, en het was me terug opgevallen dat er 2verschillende achterbumpers zijn, is dit ook van land tot land! ik heb nu vb foto van Dutchy genomen 'waarvoor dank ' en een die van het autosalon van Genéve komt, is hier een logische verklaring voor? ik vindt persoonlijk de 2 bumper het mooist en dat kleurtje Sirius Silver zalig....
Laatste antwoord door kialoog, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Wie weet de oplossing voor het overzetten van de telefoonnummers vanuit mijn Iphone 3GS naar het telefoonboek in de Sportage? Ik ben sinds een dag eigenaar van deze prachtige auto, maar heb al menig uur op mijn oprit doorgebracht om de telefoondata uit mijn Iphone door te zenden naar de audioinstallatie. Dit is tot op heden niet gelukt, ik krijg steeds te horen in het Nederlands, dat er niets instaat. Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door Gerlin56, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Was te verwachten....een Kia Cee'd GTI met 200 pk! http://www.autoweek.nl/autonieuws/16700/kia-heeft-golf-gti-in-t-vizier
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen of het net aan gaat passen want ik zie bij heel veel sorento's op deze plek de sensoren zitten: Daarachter zit een ijzeren balk en er is een beetje ruimte. Wie weet of dit net genoeg is? Bij de foto boven zitten ze meer naar onderen en dat gaat wel lukken kwa ruimte heb ik het idee maar zie de twee foto's die ik bijgevoegd heb, daar zitten ze precies iets onder de lijn op de bumper en daar zit net een uitlopend profiel van de bumper balk.
Laatste antwoord door Loutje, -
- 6 antwoorden
- 6k weergaven
Drie weken geleden hebben wij een Kia Sportage aangeschaft bij de dorpsgarage, met 1 jaar garantie. We zijn al twee keer teruggeweest omdat het ABS-lampje spontaan gaat branden. Soms voel je ook het ABS terug in het rempedaal. De garage is bereidwillig genoeg, en heeft "een boutje vastgedraaid", maar het probleem is hiermee niet verholpen. In plaats van oneindig terug te moeten naar de garage probeer ik in dit Kia forum een mogelijke diagnose te achterhalen om de monteur de goede richting op te wijzen, voordat we gelijk gaan denken aan het vervangen van een (dure?) sensor, ofzo... Het lampje brandt niet altijd, maar eenmaal aan blijft 'ie de rest van de rit branden. Soms…
Laatste antwoord door kiaman, -
Cruise Control i.c.m. Automaat
door Gast asterix- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik vind de cruise control op mijn automaat erg onrustig. Vanaf een 120km/h op de cruise, schakelt de automaat al vrij snel even 1 of 2 versnellingen terug bij een lichte stijging van de weg of een zuchtje tegenwind. Vanaf een 140km/h eigenlijk onbruikbaar. En dit terwijl ik zonder cruise control de snelheid wel netjes op peil kan houden zonder dat de automaat terugschakelt en dit toch zeker tot minstens 160km/h. Blijft dan gewoon netjes in de zesde versnelling. Meer mensen die dit ervaren? Zou dit een instelling kunnen zijn? Is er bij KIA Nederland of hoger in de organisatie een ingang om specifieke "wensen" of "kleine bugjes" in de auto-aansturing of in de navigatie a…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 26 antwoorden
- 11,1k weergaven
Ik heb een poging gewaagt om mijn satnav systeem te vervangen en ben verslagen. Waarom, zul je afvragen, koop je een Sportage met navigatie en ga je het wilt vervangen. Ik heb mijn Sportage in mei 2010 besteld. Geen proefrit dus. Alleen een van de show modellen gezien. Heb toen gekozen voor de meest uitgebreide versie. Ik wilde na een 3/4 jaar van wachten op updates van kaart materiaal en software een ander systeem. Mijn oog viel op de Witson radio. Link De fout die ik heb gemaakt is niet eerst te kijken hoe KIA zijn eigen satnav systeem in de Sportage heeft ingebouwd. Ik ben uitgegaan van de bekabelingsschema's die je kunt vinden op verschillende KIA forums en o…
Laatste antwoord door bowie97, -
garantie vraagje
door suusie- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
hai hai, kon dit zo gauw niet ergens vinden dus excusses als het toch al ergens vermeldt is. wij hebben sinds vorig jaar juni een kia c`eed SW zijn er erg blij mee echt een super auto. maar nu naderen wij bijna de 60000 en moet dus de ditributie riem vervangen worden ook moet ie dan dus weer een beurt. kunnen we dit ook bij een algemene garage doen? of vervalt dan toch onze garantie? wij hebben vorig jaar ook een beurt gedaan en vond toen de prijs nogal tegenvallen dit ook omdat de dealer mij toen vooraf vertelde dat het ong 150 euro was en eenmaal bij het ophalen kreeg ik een rek van 220 vond dit nogal lastig. wij wonen trouwens in duitsland en dus ook duitse deal…
Laatste antwoord door paul64, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik las in een van de commentaren dat er maar 1 kleur is, dat klopt dat is Oranje!! In Nederland is 40% van alle auto's zwart en 30% van alle auto’s heeft 'n kleur grijs, dus gelukkig zijn er nog 30% autobezitters over die zich van deze kleuren durven te onderscheiden. Op de autoshow in Genève werden alle(hele) dure auto's in het oranje gepresenteerd. Toeval!?
Laatste antwoord door kristof, -
"Booskijkers"
door truckertje- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
Vandaag kreeg ik een tel. van de dealer dat de beruchte wassetjes binnen waren en ben er 1 gaan halen. Toen ik daar was kreeg ik te horen dat de dealer een setje booskijker voor mijn soul had liggen, en in kleur. Deze kan ik voor een hele mooie prijs erop zetten. Ook heb ik vandaag mijn spiegelkappen met richtingaanwijzer binnen gekregen, besteld via die eerder genoemde site. En inderdaad goede service, communicatie en snelle levering. Als ik ze erop heb zitten zal ik een foto plaatsen. De groeten,
Laatste antwoord door Tedje, -
Diesel lek
door apollo- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hallo, Vanavond een fantastische avond ik heb voor mij een ander wagen gekocht jammer geen KIA maar een Xedos 9 2002, maar de domper van t verhaal is toen wij bij de verkoper kwamen met t vrouwtjes Carens rook ik diesel. Gevolg lek aan leiding of....? diesel op de grond naast motor. Als je voor de motor staat rechts lekt hij diesel, sorry ik ging nog alles eens demonteren maar t was te laat. T schijnt dat dit zou een retourleiding zou zijn. Kan deze vervangen worden door.....? Morgen intercooler demontage en naderbij bekijken.
Laatste antwoord door apollo, -
- 41 antwoorden
- 7k weergaven
Beste Sportage-rijders (of wachtenden, zoals ik...) Afgaand op de (vermoedelijke) levertermijnen zijn er veel mensen die hun sportage pas zullen hebben tegen het verlof.(juli-aug) De onze is voorzien eind juni-begin juli. Aangezien we halverwege juli op reis gaan naar Slovenië vraag ik mij af of het wel verstandig is om dit te doen met een splinternieuwe wagen. Het gaat toch om een kleine 1.300 Km. Is dit goed of slecht voor de motor (in mijn geval 2.0 CRDI) en wat is de beste rijstijl? --> steeds rijden met constante snelheid, of regelmatig toerental wijzigen? --> (veel) pauzes inlassen of niet? Zijn er mensen die advies hebben op dat vlak...
- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, Hier ben ik met een nieuw probleem, iemand ervaring met olie in het koelmiddel. Ben naar Spanje gereden zonder problemen, maar toen ik aan de grens was en even de motor controleerde zag ik dat er olie bij de koeling gekomen was. Zo'n 250ml. Even paniek de vakantie was pas begonnen. Onmiddellijk denk ik aan een koppakking maar is het dat wel? Het overtollige eruit gehaald en kalmpjes tot het hotel verder gereden. We hebben de wagen ter plaatste weinig gebruikt om het probleem niet te verergeren. Ik had contact genomen met de garage en deze verzekerde mij dat ik zonder problemen terug thuis ga geraken. Wat ook gebeurd is. In de 3000 km dat ik gereden heb is er o…
Laatste antwoord door apollo, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo forumleden, Vorig jaar rond deze tijd heb ik een Kia Cee’d Sporty Wagon gekocht. Op het moment van aflevering waren er nog geen onderhoudsboekjes bij de dealer aanwezig. Hij heeft mij beloofd om dit na te sturen, maar tot heden heb ik nog niets ontvangen. Uiteraard heb ik hier contact over opgenomen met mijn dealer, maar deze weigert mij een onderhoudsboekje op te sturen omdat ik de auto niet bij hem in onderhoud heb. Hij vertelde mij dat ik geen garantie meer heb als ik naar een andere garage ga. Er zitten hier vast ook mensen die werkzaam zijn bij Kia, die mij dit haarfijn kunnen uitleggen Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes van Blackpearl (die o…
Laatste antwoord door BlackPearl, -
distributieriem 1 2
door FR1908- 26 antwoorden
- 16,6k weergaven
De distributieriem van mij kia rio is bij 90.338 km gebroken. Vervanging moest plaatsvinden bij 90.000 km. Volgens technici moet er een marge bestaan van een paar duizend km. Bij kia is dit blijkbaar niet het geval. Zijn er misschien nog meer mensen wie dit is overkomen?? Ik heb mijn vertouwen in kia verloren, zeker nu ze ook waarschijnlijk geen coulance verzoek honoreren.
Laatste antwoord door Crum, -
Japan tegen korea
door Ysie- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
http://www.autobild.de/videos/video-honda-jazz-vs.-hyundai-ix20-toyota-rav4-vs.-kia-sportage-1320535.html Japan vs. Korea.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 23 antwoorden
- 9,4k weergaven
Is er iemand die weet of je de gevoeligheid kan afstellen van de hill hold systeem. Ik heb het gevoel dat ik meer dan 45 graden moet staan voordat het werkt.
Laatste antwoord door Ronnie, -
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Aldi heeft vanaf zaterdag 25 mei 2011 universele dakdragers in de aanbieding: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF07.SHTML Wie weet of deze Aldi dakdragers ook passen op een Kia Rio uit 2007 ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door indofk, -
Importeur bellen?
door Ricky- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wilde graag jullie input betreffende het volgende. Heeft het zin de nederlandse importeur te bellen over de levertijd van jou nieuwe Sportage. Dit met betrekking tot het feit dat jou dealer je gewoon in het ongewisse laat over wanneer jou auto geleverd gaat worden.
Laatste antwoord door Broosje, -
Kia Venga SE Comfort 1 2
door Remko .me- 29 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hierbij mijn Kia Venga SE Comfort pack als show-off. Ik heb hem in de Poorboys Black Hole en Poorboys Natty's Red (Limited) wax staan. Getopt met een extra dubbele carnauba wax. Sinds kort heb ik een polijst machine waardoor de wet look echt naar voren komt en hij een mooie donkere uitstraling krijgt. De Venga is uitgerust met de volgende accessoires (bovenop de standaard Kia Venga X-tra Comfort Pack accessoires): Interieur: Lederen Pook, Lederen stuur (laten bekleden, zwart mat leer met grijze stik), Navigatie (entertainment) systeem Pioneer F920BT Exterieur: Achteruitrijcamera, spatlappen voor, bumper beschermfolie, Chroom (RVS) accessoires: Instaplijsten, mistl…
Laatste antwoord door antonief, -
technisch probleem
door edmar- 3 antwoorden
- 6,2k weergaven
Ik ben in bezit van kia pride die afgelopen week inhield tijdens gasgeven. Leek alsof hij dan ineens weg wilde schieten. Iets met vertraging in bezine toevoer. Gisteren begon hij ineens heftig te stotteren en reageerde niet meer bij gas geven waarbij hij ook afsloeg. Startte toen ook niet meer. Na de motor af te hebben laten koelen startte hij direct maar na een paar meter begon het stotteren weer opnieuw en sloeg af. Hebben inmiddels de slangen gecontrolleerd en zien hier geen gekke dingen. Wat zou het kunnen zijn
Laatste antwoord door edmar, -
keuzeprobleem
door KaDo- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben net lid geworden van dit forum. Wij willen een kia ceed aanschaffen ivm met de nieuwe woon-werkafstand van mijn man. Hij gaat 160 km per dag rijden,wij hebben een ceed 5deurs op diesel 1.6 gezien en een 1.6 station op LPG 3. Volgens mijn gegoogle zou de lpg3 voordeliger zijn maar volgens de garage waar de diesel staat is de lpg3 in de ceed heel slecht en is daarom ook afgeschaft. Wie kan mij helpen uit ervaring. Karin
Laatste antwoord door JATO, -
technisch probleem
door edmar- 0 antwoorden
- 16,7k weergaven
Ik heb een kia clarus die hapert/inhoudt tijdens rijden. Lijkt of hij niet direct reageert tijdens gas geven Iemand dacht aan de map sensor. Herkent iemand dit probleem
Laatste antwoord door edmar, -
Schijnbaar hebben we een zeer speciale auto. ( voor de gelukkigen die er al in rijden ) Vandaag kwam ik ter hoogte van Malden - Molenhoek dezelfde Sportage 3 tegen als wij hebben. De (onbekende) man begon spontaan te groeten. Leuk toch. Waarschijnlijk blij dat hij in de langverwachte auto kan rijden.
Telefoon koppelen, wat gaat er fout
door Gast Timo0103- 17 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de radio via bluetooth. Dit verloopt vlekkeloos en is dan ook keurig gekoppeld. De volgende keer als ik instap begint de vrouwenstem herhaaldelijk te roepen Pairen mislukt. En dit blijft ze roepen. Ik heb een blackberry bold 9870 Telefoon staat op zichtbaar dus dat is het ook niet.
Laatste antwoord door Preston,