Kia Modellen
-
- 28 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste forum-lezers Zoals sommigen onder jullie wellicht weten ben ik 1 van de gelukkigen die na 4,5 maanden wachten het goede nieuws kreeg van zijn dealer dat de auto binnen was. Dat was gisteren (di 7/06) het geval. Er werd ook bij verteld dat men reeds bezig was met de trekhaak te monteren. We hebben nl. een vertikaal afneembare besteld zodat er niets aan de bumpers hoeft te gebeuren. Trekhaak afnemen, stopcontact wegklappen en klaar is kees... niets meer te zien. Het spreekt voor zich dat ik vanavond na het werk eens wou gaan kijken naar onze nieuwe bolide. Ik werd vriendelijk ontvangen door onze verkoper en hij nam me direct mee naar het afgesloten plein achter …
Laatste antwoord door ex-chevy, -
- 4 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik van een kia sorento 2.5Crdi de handrem op kan stellen?? Of misschien dat ik er ook wel nieuwe voering op moet zetten. Kan iemand mij hier over informeren??Of heeft hier iemand ervaring mee?? Ik hoor en graag. Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Crum, -
Cijfertjes
door bigwade- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Grappig stats t/m mei.. (bron AW) en KiaMNL krijgt maar 500 "units" per maand, voorlopig. tel er dan even 7x500 bij die 2774 op…….. Dan gaat de vlag uit in (inmiddels) Breukelen..
Laatste antwoord door bigwade, -
Pioneer GPS
door kiavlaming- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik ben van plan om een pioneer aftermarket GPS in te laten bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatste antwoord door smetjesmee, -
DAMES, HEREN, via via ben ik aan de Kia kofferset voor de SP3 gekomen. http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Accessories/ Ingevouwen In doos en opslag past dat in een doos van 80x40x40cm. Uitgevouwen vult het de laadruimte van je SP3 Het zijn 3 rolkoffers en 3 tassen met logo. Waarde Eu 300,- oid Perfect voor de SP3 (goed spul) Voor mijn gezin (4) is het net niet handig deze zomer en daarna wordt alles weer heel anders. Voor jullie wel handig ? Kun je er wat mee, wil je ze beslist hebben....... Doe een gok naar mijn km stand van mijn SP3 op 6 juni 2011, 09.00 Degene die er het dichtst bij is mag/moet ze GRATIS ophalen in NwGein. Genoeg info op kiaclub.nl te…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedenavond, wij hebben problemen met de achtergordel die niet meer in wil. Kun je zomaar dat plastic kapje eraf halen om te kijken waarom hij het niet meer doet? Lees in het instructieboekje allerlei waarschuwingen over airbags die dan uitgaan, maar weet niet of dit ook gebeurt als je alleen het kapje weghaald...ben een beetje een leek op dit gebied. Groeten, Petra
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb al vaker melding gemaakt van het feit dat elke keer als er wat aan mijn Venga gebeuren moet, dit letterlijk NOOIT in een keer goed gaat. De werkzaamheden die vandaag op het programma stonden zijn hier helaas weer geen uitzondering op. Vandaag zou de navigatie unit in de Venga vervangen worden omdat ik over het afgelopen jaar een aantal keren een vertikaal steepjes beeld heb gehad waarbij de radio het nog doet maar geen knop meer werkt. Auto uitzeten en 20 minuten wachten en het ding doet het weer. Vanmorgen om 09:00 uur afspraak bij mijn dealer. Aan de balie de hoop uitgesproken dat het nu toch wel eens mooi zou zijn als de werkzaamheden nu eens in 1x goed en zon…
Laatste antwoord door j41oost, -
Stukje afgebroken
door Gast Angelique- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Duidelijk hé...zie foto (stomme hond) Het grijze stuk ziet er vanaf deze kant nog goed uit, maar alle aansluitpunten zijn zo'n beetje afgebroken, dus even terugduwen gaat 'm niet worden. Iemand een goed idee met wat voor lijm ik dit kunststof ding weer vast aan de deur krijg?
-
Toch weer langere levertijd Sportage 1 2
door Gast asterix- 39 antwoorden
- 12,3k weergaven
Ik lees op de Telegraaf site dat er een trailer met nieuwe auto's is uitgebrand. Als ik naar de foto's kijk, moet ik zeggen dat het verdacht veel lijkt op een trailer met Sportage's die waarschijnlijk klaar stonden om in Nederland afgeleverd te worden. Marcel
Laatste antwoord door bigmac, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
ik heb mijn ceed nu al een jaar denk ik en begin toch beetje te kijken op internet naar leuke onderdelen om mijn proceed op te leuken maar het valt mij erg op dat er maar weinig te vinden is heeft er iemand nog links naar site's???
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij de Kia Soul is er de mogelijkheid om 18" lichtmetalen velgen te nemen. Weet iemand van jullie ook of deze 5 spaaks velgen onder een cee'd sw passen?
Laatste antwoord door crashandburn, -
uitval navigatie
door Rudolf- 7 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen zondagavond werden wij plotseling verrast met de uitval van het navigatie-systeem.Ik heb een KIA VENGA SEVEN, dus alles zit vanuit de fabriek ingebouwd. Ook deed het totale display het niet meer én ook geen beeld op de achteruitrijcamera. Het tijdelijk uitzetten van de motor had helaas geen resultaat. Thuisgekomen (ja..........ook zonder navigatie ) weer geprobeerd; helaas zonder resultaat. De volgende ochtend deed alles het weer, dus het had in mijn ogen geen zin om langs de garage te rijden. Zijn er KIA VENGA SEVEN rijders die dit probleem herkennen?
Laatste antwoord door JAB, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Omdat ze bij KIA een aantal leuke aanbiedingen hadden met wat accessoires heb ik mijn SW een beetje aangekleedt. Allereerst heb ik chromen raamlijsten, handgrepen en een achterklep handgreep laten monteren. Daarna een zonnegordijnset wat erg fijn is voor de dochters Sinds deze week heb ik 18" borbet LV6 laten monteren ! Misschien was dit setje nog mooier onder een lichtere auto maar goed... Volgende week laat ik er de led verlichting op zetten, ook daar ben ik erg nieuwsgierig naar !
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Heb van de zoekfunctie gebruik gemaakt en kan alleen klachten over de Venga matten vinden. Ik heb sinds 25-02-2010 en 7 SW en heb nu 3400 km gereden. De automat aan de bestuurderskant is op de plek waar je rechtervoet staat bijna helemaal doorgesleten. Ik denk nog een paar mm en dat is hij helemaal door. Hebben hier meer mensen last van?
Laatste antwoord door patten, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste Cee'd rijders, Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar, 1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen. Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en ka…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Juist nog eens naar Kia belgie zelf gebeld, ze mogen de klanten niet meer te woord staan ivm de levering van de sportage, bull-sh*t noem ik dat. Ik liet haar verstaan dat ik de wagen ging afzeggen haar antwoord, dan moet je dat maar doen en neem dan contact op met de verdeler. Van een ochtendhumeur gesproken is dat nu een antwoord om een klant verder te helpen... Heb echt heel veel zin om een andere wagen te gaan zoeken en meen dat... ben het beu om aan het lijntje gehouden te worden... Tammeke
Laatste antwoord door smoki, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Allemaal, Als nieuwe Picanto rijder wil ik me eerst even voorstellen: Mijn naam is Toine vd Laak, te Tilburg, leeftijd 51 jaar, gehuwd. Wij hebben vrijdag 3 juni 2011 onze nieuwe Kia Picanto in de garage opgehaald. Onze Kia Picanto: * Picanto 1.2 motor * Kleur: Bright Silver * Comfort-Pack * Style-Pack * Exterior-Pack * Midden-Arm steun met opbergvak Gebruiken deze auto hoofdzakelijk als stadswagen, maar hebben gekozen voor wat meer luxe want we moeten toch 7 jaar rijden met dit stoer en eigentijdse looks. Natuurlijk zijn er altijd wat op of aanmerkingen, die ik op dit forum ook met mede picanto-rijders kan delen. Dus tot de volgende topic. Groetjes va…
Laatste antwoord door Laakies, -
Navigatiescherm
door jef- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb het volgende probleem. Als ik mijn navigatie aan heb, en ik kies dan voor media dan kom ik in het mediascherm. Het navigatiescherm verdwijnt dan, het mediascherm komt hier voor in de plaats, is logisch. Echter hoe kom ik dan terug in het navigatiescherm, wat ik ook ik doe krijg het iet voor elkaar. Dwz het scherm dat laat zien waar je rijdt komt niet terug, wel het scherm waar je route's kunt kiezen. Intussen tijd gaat wel de routebeschrijving (stem praat) door.
Laatste antwoord door Sjölp, -
handhendel koffer
door dwguido- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, rij met een ceed sw nu 3 jaar oud handgreep kofferdeksel komt los volgens dealer kan dit niet en zou dit de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd, zijn er nog mensen waarvan bij het openen van achterdeur deze handgreep los komt. Bedankt alvast voor reacties
Laatste antwoord door dwguido, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heeft iemand van jullie ook een vragenformulier van de belastingdienst ontvangen? Wij kregen een brief van de belastingdienst dat er door de RDW een verzoek voor toepassing van het bijzonder tarief motorrijtuigenbelasting of vrijstelling is aangevraagd voor onze kia sportage 1.6 gdi. Wie weet hoe dit zit? groeten sander
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Sinds januari 2010 rijd ik een Vega 1,4 en ben daar buitengewoon tevreden over. Na vele jaren Opel te hebben gereden is dit de beste auto die ik ooit gehad heb. Er is echter een ding wat mij heel erg is tegen gevallen en dat is het benzineverbruik. Gedurende een halfjaar heb ik het verbruik bijgehouden met als resultaat een gemiddeld verbruik van 8.13 l/100km of 1 op 12,3 km. Mijn vorige Opel Astra 1.4 (2004) verbruikte gemiddeld 1 op 14 km bij het hetzelfde rijpatroon. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe de Venga een energielabel B verkregen heeft aangezien hij dan 10 tot 20% minder zou moeten verbruiken dan een andere auto. Ook de waarden van de technische specifica…
Laatste antwoord door vosdonk, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Afgelopen vrijdag 3 juni weer eens een flink ritje gemaakt met mijn SP3 1.6 GDI X-Ecutive PP, want ik wil toch graag die 2000km op de teller hebben staan als ik op vakantie ga. Het was een zonnige warme dag, dus alleen de LED verlichting brandt. Toen ik een tunnel in reed, waardoor automatisch de "normale" verlichting aan gaat, viel plots binnen in de auto de gehele instrumenten verlichting uit. Dat bleef zo totdat ik uit de tunnel kwam en de "normale" verlichting weer uit ging. Het rare is de radio (heb geen nav) bleef gewoon doorspelen. Het gebeurde maar 1 keer maar toch, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt omdat ik nog niet vaak in het donker gereden heb. Heeft iema…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoe vergaat het de Sportage bezitters die een stuur probleem hebben met hun auto.
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Ik heb een erg vervelende rammel in het dashboard zitten. Voor mijn gevoel komt deze weg ter hoogte van het dashboardkastje. Nu wil ik deze graag verwijderen zodat ik misschien het rammeltje kan vinden. Kan iemand mij ook vertellen hoe ik deze kan verwijderen? groeten, Chris
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
Het Navigation Pack voor de Sportage 3 omvat volgens het specificatieboekje het volgende: 7,5" Full map navigatie met touchscreen Bluetooth connectiviteit met spraakbesturing inclusief achteruitrijcamera, Ipod kabel, externe versterker en subwoofer Nu is mij door "een dealer" verteld dat de externe versterker en subwoofer er alleen bij zitten als het om een X-clusive model gaat. Dus als je het Navigation Pack besteld op een model dat géén X-clusive is zitten de externe versterker en subwoofer er niet bij. Wie zou mij kunnen vertellen als dit klopt? Want ik ga er namelijk van uit dat dit er op de door mij bestelde X-ecutive Plus Pack versie met Navigation Pack gewoon…
Laatste antwoord door smetjesmee,