Kia Modellen
-
caravanspiegels
door frankd- 5 antwoorden
- 6,7k weergaven
Ik heb vanmiddag de caravanspiegels van onze sp2 gepast, past dus niet. Wat voor spiegels kunnen jullie aanbevelen? Zo'n zuignap vind ik niets, ik heb graag de originele spiegel vrij, zouden die spiegels met van die bandjes achterlangs niet te veel van de knipperlichten afdekken? Ik hoor graag ervaringen van mede caravanners
Laatste antwoord door frankd, -
Lawaai remmen
door Etiennep- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb op mn nieuwe SP3 19 inch velgen gemonteerd. De auto is een automaat, dus wanneer je stilstaat (stoplicht) dien je het rempedaal in te trappen. Wanneer de rem net aangrijpt op de remschijf maakt deze lawaai. (het punt van aangrijpen en loslaten) Of dit ook zo was(is) met 17 inch velgen, dat weet ik niet. Deze zijn er bij mij na 80 km af gehaald. Zij er nog meer mensen die dit probleem kennen en kan het zijn omdat de remblokken-schijven nog moeten worden ingereden? Deze hebben nu 1300 km erop zitten. Iemand een idee?
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
Ik heb ineens geen achteruitrijscherm als ik de auto in de achteruit versnelling zet. Kan dat een zekering zijn en waar vind ik die.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Heren vraagje.., Ik zag vandaag (geen idee hoe lang hij er al inzit) dat er een schroef(je) (kop is 6mm rond) in mijn linker voorband zit en bij het tank station bleek de banddruk op 1.3 bar te staan ik heb de druk weer omhoog gebracht naar 3.0bar hetzelfde als mijn andere voorband maar wat doe ik nou met die band..? Moet deze vervangen worden of kan dit gerepareerd worden ik hoop gerepareerd sinds de auto van 10-01-2011 is en dus nog lang niet versleten is. Wie kan mij hier een antwoord op geven als ik namelijk op internet zoek dan zie ik veel mensen die zeggen een plug erin maar er wordt ook regelmatig gepost dat dat helemaal niet meer mag... Hieronder staan twee fo…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste forumers Ik heb al de zoekfunctie gebruikt voor dit onderwerp, ja zelfs bij de andere Kia- types, maar heb nog geen gelijkaardige vraag gezien. Onze SP3 is uitgerust met de huis-navigatie. Volgens de handleiding zou je - als je op het 'handsfree'-knopje op het stuur drukt een pieptoon moeten horen, en dan kan je een commando ingeven (in enkele talen uitgenomen Nederlands ) Ik hoor dit piepje niet als ik de knop indruk, en kan hiermee dus niks aanvangen. En toch, als het telefoondisplay opstaat, en ik druk dan dit knopje in, komt het icoontje in het scherm oplichten (halve seconde) Logischerwijs zou je dus denken dat het knopje communiceert met het NAV-systeem…
Laatste antwoord door chrichri, -
- 23 antwoorden
- 3,1k weergaven
De allereerste SP3's zijn bijna een jaar oud (de eerste first editions dateren van juni/juli als ik het goed heb). Wie heeft tot nu toe de meeste kilometers gereden? De SP3 lijkt een betrouwbare auto zonder specifieke defecten/zwakheden (buiten het sturen en navi, alsmede enkele 2.0B onhebbelijkheden). Heb jij nog problemen meegemaakt?
Laatste antwoord door kia1724, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben. M.vr.gr. Emiel
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Graag advies over volgende: wij hebben een Cee'd 1.6 benzine van begin 2010. Eerste beurt keurig na 15.000 km gedaan. Nu is interval door KIA opgeschoven naar 1 x per 20.000. Is ons ook keurig gemeld door dealer. Recent vol beladen heen en terug naar Frankrijk geweest. Ging prima! Gaan eind juli weer, echter nu met caravan er achter aan. Vraag: kilometerteller staat nu op 30.000, eind juli op 32.000 km. Beurt moet dus bij 35.000. Vraag mij toch niet af of het niet slim, verstandig en veilig is die beurt voordat wij naar Frankrijk gaan te laten doen? Of is dat niet nodig/'weggegooid geld'? Is een zomer fitness check (waarme KIA adverteert) dan misschien een alternatief…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 70 antwoorden
- 17,8k weergaven
Op 24 december 2010 kocht ik bij Smeeing in Soest een nieuwe Kia Ceed via de site euroedition.nl. Aanvankelijk was er geen enkel probleem. Auto aangemeld op mijnkia.nl. Na enige weken een loszittende sensor en en portierslot laten vervangen bij KIA dealer Denissen in Tilburg. Fabricagefouten die moesten worden hersteld. Alles goed en wel totdat De KIA dealer in Tilburg op 2 mei 2011 dit bericht stuurde: Wij hebben voor uw Kia Cee`d een garantie aanvraag gedaan bij Kia Motors Nederland. Echter is deze afgewezen omwel de volgende reden. De auto is van Roemenië ingevoerd naar Nederland. Dit is normaal geen probleem. Echter heeft de Roemeense importeur verzuimt om de …
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Invoer uit US ?
door Alex- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Heeft iemand van jullie ooit de invoer van een Kia uit de States overwogen ? Als je de prijzen op kia.com bekijkt lijkt het aantrekkenlijk maar er zullen wel wat addertjes (of boa's) onder het gras zitten waarvan de homologatie en aanvaarding door technische controle of APK voor NL/BE wegen volgens mij de grootste is. Misschien dat de miles en graden Fahrenheit softwarematig kunnen worden omgezet naar onze eenheden maar dat zijn details. Mijn dealer wou er wel eens achteraan gaan, maar dan moest ik wel ernstig overwegen om er ook effectief eentje te kopen.... Alex
Laatste antwoord door Alex, -
- 39 antwoorden
- 5,5k weergaven
Nu de teller richting 10.000 km gaat en ik over anderhalve maand 3 weken Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk onveilig (hoop) te maken met de Sportage (verleden jaar was dit rond de 8000 km) is het niet onwaarschijnlijk dat de 1e onderhoudsbeurt tijdens de vakantie gaat vallen. Zou deze nou ook gedaan mogen worden door een Kia dealer in Duitsland of Oostenrijk? Tsjechië liever even niet ...... Anders moet ik dit voor de vakantie laten uitvoeren i.p.v. bij 15.000 km. Wie weet hier meer over
Laatste antwoord door kialoog, -
Zijwindschermen
door Gé_- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vandaag in de nieuwsbrief van "Mijn Kia" : Zijwindschermen voor uw voorportieren U rijdt comfortabel met het raam open, zonder tocht en windgeruis. Prijs vanaf € 79,00 incl. montage. Eindelijk ook voor de Soul dacht ik , een tijdje geleden hiernaar geïnformeerd en toen bleken ze niet leverbaar te zijn voor de Soul. Maar helaas , blij gemaakt met een dooie mus , voor de Soul zijn ze nog steeds niet in het assortiment opgenomen. Is er bij iemand bekend of er ergens Zijraamwindschermen voor de voorportieren van de Soul te koop zijn??
Laatste antwoord door truckertje, -
- 28 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste forum-lezers Zoals sommigen onder jullie wellicht weten ben ik 1 van de gelukkigen die na 4,5 maanden wachten het goede nieuws kreeg van zijn dealer dat de auto binnen was. Dat was gisteren (di 7/06) het geval. Er werd ook bij verteld dat men reeds bezig was met de trekhaak te monteren. We hebben nl. een vertikaal afneembare besteld zodat er niets aan de bumpers hoeft te gebeuren. Trekhaak afnemen, stopcontact wegklappen en klaar is kees... niets meer te zien. Het spreekt voor zich dat ik vanavond na het werk eens wou gaan kijken naar onze nieuwe bolide. Ik werd vriendelijk ontvangen door onze verkoper en hij nam me direct mee naar het afgesloten plein achter …
Laatste antwoord door ex-chevy, -
- 4 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik van een kia sorento 2.5Crdi de handrem op kan stellen?? Of misschien dat ik er ook wel nieuwe voering op moet zetten. Kan iemand mij hier over informeren??Of heeft hier iemand ervaring mee?? Ik hoor en graag. Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Crum, -
Cijfertjes
door bigwade- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Grappig stats t/m mei.. (bron AW) en KiaMNL krijgt maar 500 "units" per maand, voorlopig. tel er dan even 7x500 bij die 2774 op…….. Dan gaat de vlag uit in (inmiddels) Breukelen..
Laatste antwoord door bigwade, -
Pioneer GPS
door kiavlaming- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik ben van plan om een pioneer aftermarket GPS in te laten bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatste antwoord door smetjesmee, -
DAMES, HEREN, via via ben ik aan de Kia kofferset voor de SP3 gekomen. http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Accessories/ Ingevouwen In doos en opslag past dat in een doos van 80x40x40cm. Uitgevouwen vult het de laadruimte van je SP3 Het zijn 3 rolkoffers en 3 tassen met logo. Waarde Eu 300,- oid Perfect voor de SP3 (goed spul) Voor mijn gezin (4) is het net niet handig deze zomer en daarna wordt alles weer heel anders. Voor jullie wel handig ? Kun je er wat mee, wil je ze beslist hebben....... Doe een gok naar mijn km stand van mijn SP3 op 6 juni 2011, 09.00 Degene die er het dichtst bij is mag/moet ze GRATIS ophalen in NwGein. Genoeg info op kiaclub.nl te…
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedenavond, wij hebben problemen met de achtergordel die niet meer in wil. Kun je zomaar dat plastic kapje eraf halen om te kijken waarom hij het niet meer doet? Lees in het instructieboekje allerlei waarschuwingen over airbags die dan uitgaan, maar weet niet of dit ook gebeurt als je alleen het kapje weghaald...ben een beetje een leek op dit gebied. Groeten, Petra
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb al vaker melding gemaakt van het feit dat elke keer als er wat aan mijn Venga gebeuren moet, dit letterlijk NOOIT in een keer goed gaat. De werkzaamheden die vandaag op het programma stonden zijn hier helaas weer geen uitzondering op. Vandaag zou de navigatie unit in de Venga vervangen worden omdat ik over het afgelopen jaar een aantal keren een vertikaal steepjes beeld heb gehad waarbij de radio het nog doet maar geen knop meer werkt. Auto uitzeten en 20 minuten wachten en het ding doet het weer. Vanmorgen om 09:00 uur afspraak bij mijn dealer. Aan de balie de hoop uitgesproken dat het nu toch wel eens mooi zou zijn als de werkzaamheden nu eens in 1x goed en zon…
Laatste antwoord door j41oost, -
Stukje afgebroken
door Gast Angelique- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Duidelijk hé...zie foto (stomme hond) Het grijze stuk ziet er vanaf deze kant nog goed uit, maar alle aansluitpunten zijn zo'n beetje afgebroken, dus even terugduwen gaat 'm niet worden. Iemand een goed idee met wat voor lijm ik dit kunststof ding weer vast aan de deur krijg?
-
Toch weer langere levertijd Sportage 1 2
door Gast asterix- 39 antwoorden
- 12,1k weergaven
Ik lees op de Telegraaf site dat er een trailer met nieuwe auto's is uitgebrand. Als ik naar de foto's kijk, moet ik zeggen dat het verdacht veel lijkt op een trailer met Sportage's die waarschijnlijk klaar stonden om in Nederland afgeleverd te worden. Marcel
Laatste antwoord door bigmac, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
ik heb mijn ceed nu al een jaar denk ik en begin toch beetje te kijken op internet naar leuke onderdelen om mijn proceed op te leuken maar het valt mij erg op dat er maar weinig te vinden is heeft er iemand nog links naar site's???
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij de Kia Soul is er de mogelijkheid om 18" lichtmetalen velgen te nemen. Weet iemand van jullie ook of deze 5 spaaks velgen onder een cee'd sw passen?
Laatste antwoord door crashandburn, -
uitval navigatie
door Rudolf- 7 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen zondagavond werden wij plotseling verrast met de uitval van het navigatie-systeem.Ik heb een KIA VENGA SEVEN, dus alles zit vanuit de fabriek ingebouwd. Ook deed het totale display het niet meer én ook geen beeld op de achteruitrijcamera. Het tijdelijk uitzetten van de motor had helaas geen resultaat. Thuisgekomen (ja..........ook zonder navigatie ) weer geprobeerd; helaas zonder resultaat. De volgende ochtend deed alles het weer, dus het had in mijn ogen geen zin om langs de garage te rijden. Zijn er KIA VENGA SEVEN rijders die dit probleem herkennen?
Laatste antwoord door JAB, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Omdat ze bij KIA een aantal leuke aanbiedingen hadden met wat accessoires heb ik mijn SW een beetje aangekleedt. Allereerst heb ik chromen raamlijsten, handgrepen en een achterklep handgreep laten monteren. Daarna een zonnegordijnset wat erg fijn is voor de dochters Sinds deze week heb ik 18" borbet LV6 laten monteren ! Misschien was dit setje nog mooier onder een lichtere auto maar goed... Volgende week laat ik er de led verlichting op zetten, ook daar ben ik erg nieuwsgierig naar !
Laatste antwoord door Peterrrrr,