Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Hier ben ik met een nieuw probleem, iemand ervaring met olie in het koelmiddel. Ben naar Spanje gereden zonder problemen, maar toen ik aan de grens was en even de motor controleerde zag ik dat er olie bij de koeling gekomen was. Zo'n 250ml. Even paniek de vakantie was pas begonnen. Onmiddellijk denk ik aan een koppakking maar is het dat wel? Het overtollige eruit gehaald en kalmpjes tot het hotel verder gereden. We hebben de wagen ter plaatste weinig gebruikt om het probleem niet te verergeren. Ik had contact genomen met de garage en deze verzekerde mij dat ik zonder problemen terug thuis ga geraken. Wat ook gebeurd is. In de 3000 km dat ik gereden heb is er o…
Laatste antwoord door apollo, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo forumleden, Vorig jaar rond deze tijd heb ik een Kia Cee’d Sporty Wagon gekocht. Op het moment van aflevering waren er nog geen onderhoudsboekjes bij de dealer aanwezig. Hij heeft mij beloofd om dit na te sturen, maar tot heden heb ik nog niets ontvangen. Uiteraard heb ik hier contact over opgenomen met mijn dealer, maar deze weigert mij een onderhoudsboekje op te sturen omdat ik de auto niet bij hem in onderhoud heb. Hij vertelde mij dat ik geen garantie meer heb als ik naar een andere garage ga. Er zitten hier vast ook mensen die werkzaam zijn bij Kia, die mij dit haarfijn kunnen uitleggen Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes van Blackpearl (die o…
Laatste antwoord door BlackPearl, -
distributieriem 1 2
door FR1908- 26 antwoorden
- 16,8k weergaven
De distributieriem van mij kia rio is bij 90.338 km gebroken. Vervanging moest plaatsvinden bij 90.000 km. Volgens technici moet er een marge bestaan van een paar duizend km. Bij kia is dit blijkbaar niet het geval. Zijn er misschien nog meer mensen wie dit is overkomen?? Ik heb mijn vertouwen in kia verloren, zeker nu ze ook waarschijnlijk geen coulance verzoek honoreren.
Laatste antwoord door Crum, -
Japan tegen korea
door Ysie- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
http://www.autobild.de/videos/video-honda-jazz-vs.-hyundai-ix20-toyota-rav4-vs.-kia-sportage-1320535.html Japan vs. Korea.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 23 antwoorden
- 9,5k weergaven
Is er iemand die weet of je de gevoeligheid kan afstellen van de hill hold systeem. Ik heb het gevoel dat ik meer dan 45 graden moet staan voordat het werkt.
Laatste antwoord door Ronnie, -
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Aldi heeft vanaf zaterdag 25 mei 2011 universele dakdragers in de aanbieding: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_21/OFF07.SHTML Wie weet of deze Aldi dakdragers ook passen op een Kia Rio uit 2007 ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door indofk, -
Importeur bellen?
door Ricky- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Wilde graag jullie input betreffende het volgende. Heeft het zin de nederlandse importeur te bellen over de levertijd van jou nieuwe Sportage. Dit met betrekking tot het feit dat jou dealer je gewoon in het ongewisse laat over wanneer jou auto geleverd gaat worden.
Laatste antwoord door Broosje, -
Kia Venga SE Comfort 1 2
door Remko .me- 29 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hierbij mijn Kia Venga SE Comfort pack als show-off. Ik heb hem in de Poorboys Black Hole en Poorboys Natty's Red (Limited) wax staan. Getopt met een extra dubbele carnauba wax. Sinds kort heb ik een polijst machine waardoor de wet look echt naar voren komt en hij een mooie donkere uitstraling krijgt. De Venga is uitgerust met de volgende accessoires (bovenop de standaard Kia Venga X-tra Comfort Pack accessoires): Interieur: Lederen Pook, Lederen stuur (laten bekleden, zwart mat leer met grijze stik), Navigatie (entertainment) systeem Pioneer F920BT Exterieur: Achteruitrijcamera, spatlappen voor, bumper beschermfolie, Chroom (RVS) accessoires: Instaplijsten, mistl…
Laatste antwoord door antonief, -
technisch probleem
door edmar- 3 antwoorden
- 6,2k weergaven
Ik ben in bezit van kia pride die afgelopen week inhield tijdens gasgeven. Leek alsof hij dan ineens weg wilde schieten. Iets met vertraging in bezine toevoer. Gisteren begon hij ineens heftig te stotteren en reageerde niet meer bij gas geven waarbij hij ook afsloeg. Startte toen ook niet meer. Na de motor af te hebben laten koelen startte hij direct maar na een paar meter begon het stotteren weer opnieuw en sloeg af. Hebben inmiddels de slangen gecontrolleerd en zien hier geen gekke dingen. Wat zou het kunnen zijn
Laatste antwoord door edmar, -
keuzeprobleem
door KaDo- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik ben net lid geworden van dit forum. Wij willen een kia ceed aanschaffen ivm met de nieuwe woon-werkafstand van mijn man. Hij gaat 160 km per dag rijden,wij hebben een ceed 5deurs op diesel 1.6 gezien en een 1.6 station op LPG 3. Volgens mijn gegoogle zou de lpg3 voordeliger zijn maar volgens de garage waar de diesel staat is de lpg3 in de ceed heel slecht en is daarom ook afgeschaft. Wie kan mij helpen uit ervaring. Karin
Laatste antwoord door JATO, -
technisch probleem
door edmar- 0 antwoorden
- 16,9k weergaven
Ik heb een kia clarus die hapert/inhoudt tijdens rijden. Lijkt of hij niet direct reageert tijdens gas geven Iemand dacht aan de map sensor. Herkent iemand dit probleem
Laatste antwoord door edmar, -
Schijnbaar hebben we een zeer speciale auto. ( voor de gelukkigen die er al in rijden ) Vandaag kwam ik ter hoogte van Malden - Molenhoek dezelfde Sportage 3 tegen als wij hebben. De (onbekende) man begon spontaan te groeten. Leuk toch. Waarschijnlijk blij dat hij in de langverwachte auto kan rijden.
Laatste antwoord door der Rudi, -
Telefoon koppelen, wat gaat er fout
door Gast Timo0103- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb mijn telefoon gekoppeld aan de radio via bluetooth. Dit verloopt vlekkeloos en is dan ook keurig gekoppeld. De volgende keer als ik instap begint de vrouwenstem herhaaldelijk te roepen Pairen mislukt. En dit blijft ze roepen. Ik heb een blackberry bold 9870 Telefoon staat op zichtbaar dus dat is het ook niet.
Laatste antwoord door Preston, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik weet waar het zit, reservoir + pompje. Wielkap reeds verwijdert. Twee boutjes reservoir losgedraaid. Boutje onder de motorkap van de vulpijp losgedraaid. Reservoir zit nog vast. Wat is nu de volgende stap om het reservoir los te krijgen.
Laatste antwoord door diabc, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo SP3-rijders, is het jullie ook opgevallen (of ben ik de enige) de enorme rode knop midden in het dash voor de alarmlichten is vervangen in de kleur van het dash , alleen het symbool is nu nog rood (bij de proefrit was het mij opgevallen, had minder opvallend gemogen) het is een kleinigheid maar het staat zoveel netter. Had ook mijn dash-kastje nog niet geopend en vanmorgen deed ik dat wel en daar lagen twee soort lijsten van de fabriek in (niet te lezen natuurlijk in het slowaaks) maar de data enzo haal je er wel uit, datum van de bouw staat 14-04-11 en het passeren van de Cursory inspection- inpection line - waxing line, best grappig. p.s. betekend ook dat er …
Laatste antwoord door Rick, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo,ik wil graag wat info over hebben over een Sorento 2.4 ex uit 2005 met 64000km op de teller. Ik wil deze mooie auto graag aanschaffen maar ik hoor veel negatieve dingen over dit model,zoals :zeer hoog olieverbruik,klapperen van de tussenbak,jaarlijks vervangen van de kat,enz.(lees reviews op problemcar.nl) Is dit nu gewoon allemaal waar of erg overdreven? Is de 3.5l beter? Graag een eerlijk antwoord hierop,zodat ik een juiste keuze kan maken. B.v.d.Jeroen
Laatste antwoord door Loutje, -
Hallo, Ik ben sinds veertien dagen in bezit van de nieuwe Kia Sportage,echter ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoonboek van mij Nokia E72 in te laden in de auto Wie heeft hier ervaring mee en wie weet een evt oplossing ? Scotty
Laatste antwoord door Pipo, -
- 1 antwoord
- 5,3k weergaven
Ik ben op zoek gegaan naar de juiste kleur spuitlak voor mijn Kia Pride ( kleurcode L9 ) maar kan deze niet krijgen bij het merk Motip. Heeft iemand soms een aanwijzing welke fabrikant deze kleur wel in het leveringsprogamma heeft. groet van een tevreden Kia rijder
Laatste antwoord door peter61, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ongeveer de kosten zijn van het vervangen van een klepdekselpakking van een sorento 2.4 ex 2004 ? Ik heb nmlk een olieplek onder mijn auto liggen en ik dacht eerst dat het uit de versn. of tussenbak kwam maar ik kwam er bij toeval achter dat het bij het kleppendeksel vandaan komt en dan via het blok en de bak naar beneden loopt waar het, ter hoogte van het midden van de auto, op de grond val
Laatste antwoord door Patrick Beuken, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het verstandig om een KIA Sportage met of zonder AWD te nemen? Wanneer heeft AWD toegevoegde waarde?
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo forumleden, Ik rijd nu alweer haast een jaar de 1.4 proceed fifteen ISG en tot nu toe na 10000 km en hoofdzakelijk stadrijden nog geen problemen! Toch denk ik eraan om over 2 jaar deze auto in te ruilen voor een ProCeed automaat. Zijn er forumleden die een automaat rijden en hun ervaringen qua schakelgedrag enz,enz en het rijden op zich met de Kia automaat willen delen op dit forum?? Graag uw reactie!
Laatste antwoord door tonisaez, -
Autohoes Sportage
door Botnia- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik ben op zoek naar een autohoes voor mijn KIA Sportage uit 2005. De hoes wil ik met name gebruiken op de vakanties in het buitenland. Hars op je auto is niet lekker. Ik wil niet zo'n fluthoes hebben maar een goeie. Ik heb hier en daar wel even rondgekeken maar nog niet geslaagd. Wie heeft een goeie tip?
Laatste antwoord door Botnia, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Kwam dit tegen op het Duitse forum: SPAS - Smart Parking Assist System)3 Hier een voorbeeld video En hier zou het moeten staan in de prijslijst. PDF Of dit werkelijk dit is weet ik niet maar ziet er wel leuk uit.
Laatste antwoord door chrichri, -
- 8 antwoorden
- 22,2k weergaven
Weet iemand of de sportage een distributieriem of ketting heeft ? En indien ketting,moet die dan ook nog vervangen worden?
Laatste antwoord door patten, -
2.0GDI
door elmerblues- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
In de autoweek van deze week staat een rij-impressie van de Hyundai i40. Dit is het station-uitvoering broertje van de aankomende Kia Optima. Zoals iedereen wel weet delen Kia en Hyundai de motoren, aandrijflijn, onderstel en bodemplaat met elkaar. De i40 wordt leverbaar met 2 benzinemotoren: de 1.6GDI (zelfde als in de ix35 en de SP3) en een 2.0GDI, beide atmosferisch. Die laatste levert 177pk bij 6500 tpm en een koppel van 208Nm bij 4700tpm. En nu gekoppeld aan een zesbak. Kortom, ideale kanshebber voor de SP3. De huidige 2.0B configuratie (163pk/194Nm) met 5-bak krijgt steeds meer kritiek, met name in testverslagen, waar het relatief hoge verbruik en het gemis van d…
Laatste antwoord door bowie97,