Kia Modellen
-
Remklauwen Venga
door Zembla- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumleden, Ik rij in een Venga excutive van mrt 2010 nieuw aangeschaft bij een dealer in Etten-Leur. Ben tot nu toe 3 maal teruggeweest met remklauwen die loszitten, te weten ruimte op de bevestigings pennen. Is tot 3 maal gerepareerd volgens de dealer. Wie heeft er een zelfde ervaring?
Laatste antwoord door Smart, -
Hallo, Ik ben voor mijn Sorento op zoek naar een (uiteraard goed werkende) dubbeldin audio installatie met navigatiesysteem. Moet goed passen in dashbord. De standaard via de dealer te leveren pioneer installaties hebben nogal wat kritiek en ik heb daarom besloten dat niet als accessoire in te laten bouwen. "Mooie"systemen als Kenwoord blijken in de praktijk enorm "jatgevoelig" te zijn. Ik rijd dus nu rond zonder nav. systeem en wil daar op korte termijn verandering in brengen. Het gaat dus om inbouw in de nieuwe Sorento (zie afbeelding 1 bij mijn afbeldingen) Heeft iemand al ervaring met een alternatief product.
Laatste antwoord door bertsplci, -
rio met kont
door riodriver- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Kia/K2/Kia_K2_03.jpg dit zou de nieuwe rio met kont moeten zijn
Laatste antwoord door riodriver, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Mijn vraag is moet de automaat gespoeld worden, zoja wat houdt dat in? Dus bij het vervangen van de vloeistof, ik heb al de olie en filter maar men zei mij in mijn garage die geen dealer is dat deze bak moet gespoeld worden. Kan u mij daar uitleg van geven? Ook nog even de motor kan gechipt worden tot +30 % meer vermogen en koppel, kan dit kwaad voor de motor of versnellingsbak? Ik heb het topic die bij automaat gelezen van N en D maar nergens werd vermeld hoe de olie verversen? daardoor vragen Alvast bedankt
Laatste antwoord door apollo, -
Soul facelift
door Peterrrrr- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://www.autoblog.nl/archive/2011/04/21/kia-soul-heeft-een-facelift-gehad Ziet er goed uit vind ik ! Heb sinds gisteren de Soul Bass in de showroom staan, welke toch ook wel een opfrisbeurt gehad heeft: O.a. Climate control - Cruise control - gekleurde moodverlichting etc etc. Ik hou d'r van hehehe http://www.kia-breda.nl/Modellen/soul-bass-beatbykia/
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
hoi, ik heb ruim een maand een rio ls '02 en wil de speakers in de deur vervangen. nou is mijn probleem hoe krijg ik dat deurpaneel netjes los zodat ie erna ook weer netjes terug gehangen kan worden. ik heb de 3 schroeven aan de buitenkant en die in de deuropener losgemaakt, maar dan krijg ik er weinig beweging in. ik kan er wel hard aan trekken dan gaat t uiteindelijk wel los, maar t moet ook weer terug. ik hoop dat iemand me kan helpen om dit probleem voor mij op te lossen.
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Als ik achteruit inparkeer hoor ik af en toe een tic uit het stuurhuis ben langs de dealer geweest met de Soul en na een dag gestaan te hebben , constateerde men dat er een fout in de elektromotor die de stuurbekrachtiging verzorgt zat. ik heb nu zo'n 6000 km op de teller staan. gelukkig garantie, want dat motortje gaat zo'n € 2100 kosten. Is het wachten op, want op voorraad in Nederland is i niet.
Laatste antwoord door Desmokiasoul, -
1.6GDI nu inderdaad leverbaar als X-clusive
door Gast DSign- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
N.a.v. het bericht van Peterrrr ben ik even bij de dealer langs gegaan. De 1.6 GDI kan nu inderdaad worden besteld als X-clusive uitvoering, prijs: EUR 29.110,-- Het enige verschil met de 2.0 X-clusive is dat de 1.6 NIET met 18'' wordt geleverd
Laatste antwoord door toy, -
- 0 antwoorden
- 4,2k weergaven
Een lampje gaat wel eens kapot, dat weten we intussen allemaal. Het zal ons allemaal ook wel eens zijn overkomen dat we een kapot lampje ontdekken en na het aanschaffen van een nieuwe, ontdekken dat we het verkeerde lampje hebben.... Ook kan het een rit naar de dealer uitsparen, die vaak een duur prijsje rekent voor een lampje die je bij diverse zaken als een benzinepomp (bemand) of automaterialen zaak, maar zelfs een Gamma kunt halen. Om die reden probeer ik hier een overzichtje te maken van de lampen, gebruikt in de Kia Rio. Dit is mede omdat mij is opgevallen dat in de handleidingen en instructieboekjes géén lamptypes vermeld staan, slechts de wattages. Daarnaast i…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand of er bij de sportage3 2011 vanuit de fabriek de voorste parkeersensoren al geplaatst worden of wordt dit nog steeds gedaan bij de dealer.Ik heb dit bijbesteld als optie
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort eigenaar van een 2007 Kia Carens. Hij heeft zo´n mooie geintegreerde Kia radio, maar helaas staat die 'vastgesteld' op een volume 10. Elke keer weer schrikken als je de auto start en ineens een cd of radio erin knalt en we snel het volume omlaag moeten draaien. Helaas zit er bij de auto geen manual van de radio, en ik heb ook op internet geen uitleg gevonden over hoe dit `gelockte` volume niveau te verlagen. Weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt voor de reaktie!
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
Op kia.nl staan inmiddels de gewijzigde sportages folders geldend vanaf 1 april 2011. Het heeft even geduurd voordat ze er op stonden.. Qua prijzen veranderd er niets, ook qua uitrusting niet. Hieronder staan de verschillen t.o.v. de januari folders: - Prijzen en specs brochure: de 1.6 GDI Xclusive is toegevoegd. Bij het navigation pack is de toevoeging 'spraakconnectiviteit' komen te vervallen bij de 'bluetooth' vermelding omdat dit standaard vanaf de X-ecutive al aanwezig is (en dus niet voorbehouden aan de X-clusive of navigation pack). Bij de X-clusive uitvoering is de opmerking opgenomen dat de 18" velgen/banden niet van toepassing zijn op de 1.6GDI. - Brochure ze…
Laatste antwoord door kristof, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ben zelf erg benieuwd wat de nieuwe Rio zal gaan kosten. Verwacht zelf dat de goedkoopste versie zal beginnen vanaf ± 12.000,- en de leuke luxere versie rond de 15.000,- zal gaan kosten. Wie is er nog meer nieuwsgierig naar de verwachte prijs en waar denken jullie aan.
Laatste antwoord door riodriver, -
temperetuur meter
door willem9- 2 antwoorden
- 5,2k weergaven
goeden dag is er iemand die weet wat het kan zijn mijn temperetuur meter blijft konstand op de helft staan ook als ik hem goed warm draait zodat de fan aanslaat ik heb de sensor en thermostaat al vervangen is dit normaal of mankeert er iets aan bij voorbaat dank willem
Laatste antwoord door willem9, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, Heeft iemand enig idee wanneer de Nederlandse versie van de spraakcontrole functionaliteit geleverd gaat worden? Nu alleen in het engels
Laatste antwoord door bowie97, -
Is deze navigatie iets fatsoenlijks?
door Gast Timo0103- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
http://cgi.ebay.nl/HD-7-GPS-with-car-DVD-player-for-KIA-Sportage-R-2011-/150567395821?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item230e8421ed Ziet er wel aardig uit voor het geld.
Laatste antwoord door bowie97, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Allemaal, Lees met belangstelling alle verhalen omtrent de levering van de Kia Sportage. De mijne (nld) is op 18 nov. vorig jaar besteld en de dealer gaf toen al aan dat de levering 4 tot 6 mnd zou gaan duren. Inmiddels zijn er 5 maanden om en volgens de dealer zou hij beginn mei binnen moeten komen. Ben nog steeds in blijde verwachting. Kleur is trouwens sand trac. Jan
Laatste antwoord door chrichri, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Dame achter het stuur reed alleen als een natte krant. (Veemarkt Utrecht 15.05) Leuke auto !
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo beste sp3 rijders. Ik kwam laatst in Japan een site tegen waar je o.a. spiegelglasknipperlichten kunt krijgen. Er wordt een "led pijl" ingebouwd achter het glas. Ziet er wel cool uit. Je moet dan het spiegelglas zien los te krijgen en de pijl erin plakken en aansluiten. Op zich niet zo'n probleem alleen ben ik niet zo handig. Kent iemand van jullie dit en gaat dat makkelijk? Ik ben namelijk niet zo handig en je zult zien dat ik het glas sloop. Laat maar eens horen? Zie bijgaande foto. gr, Theo Peters, Cuijk.
- 2 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo Allemaal, Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de 2ltr benzine Sportage in een exclusive uitvoering, prachtige auto en ik ben er happy mee. Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven. Het valt mij op dat als je het gaspedaal indrukt je op een gegeven moment een klik voelt en dan nog wat gas kunt geven. Is dit bewust van Kia? wat is het nut er dan van of adviseren jullie mij direct naar de garage te gaan:-)
Laatste antwoord door Thinkxxl, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben een nieuwkomer op dit Forum. De aanleiding vormde de recente bestelling van een Sportage die over ca 4 maanden zal worden afgeleverd. Maar ik rijd al Kia sedert september 2007 met een Cee’d 1.6 CRDi X-clusive. Ik ben een controlefreak (meten is weten) en heb sinds de aanschaf mijn dieselverbruik en kilometers nauwgezet bijgehouden (over totaal 103.000km). Graag wil ik de forumleden hiervan deelgenoot maken. Rijstijl: Rustig (Het Nieuwe Rijden), ik houd me aan de maximum snelheden en rijd niet harder dan 100 km op de autoweg. (Ik ben met pensioen en heb geen haast.) Omstandigheden: Gunstig: ca 85 % van de kilometers buiten de bebouwde kom, ca 50/50 provinciale …
Laatste antwoord door Opa, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Eerst gepost in het verkeerde forum maar nu in de juiste... Ik rijd nu al een maandje of vier in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) en het valt me op dat het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel (dimmend model) beperkt is. Ik kan de spiegel namelijk niet zo afstellen dat ik de hele achterruit kan zien en tevens ver naar achteren kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld om een lange rechte snelweg heel ver naar achteren (horizon) te kijken zonder dat ik moet gaan verzitten. Ik vermoed dat in eerste instantie de aflopende daklijn hier de oorzaak van is maar mogelijk heeft de (hoge) plaats van de spiegel op de voorruit hier ook mee te m…
Dit is hij geworden.
door ivv- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ziet er erg strak uit. gr inge
Laatste antwoord door Woeper, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Mijn sportage III heeft 1 min puntje en dat zijn de kunststof delen. ik heb last van vervuiling van de kunststof delen op mijn sportage in bedoel de kunststof rand aan de onderkant. Ik heb aan de onderkant waar de deuren zitten last van lek strepen en deze zijn lastig te verwijderen. en heb het vermoeden dat dit van de waxoyl behandeling komt . ik bedoel daar mee als je sportage door regen of wasstraat rijd dan loopt het water van boven naar beneden en wordt over de kunststof rand afgevoerd naar de straat. en vooral bij de deur naden daar ontstaan dan witte strepen en ik heb nu het vermoeden dat dit een bijwerking is van de waxoyl behandeling. Zijn er meer sportage …
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
goeie avond. ik had een vraag een paar weken terug stopte mijn toerenteller er mee. nu heb ik hem laten uitlezen en er word aangegeven toeren tal inputcircuit ontstekking/verdeler dus denk even vragen wat is dit bij de dealer krijg je antwoord uuuhhhhhmmm weet ik ook niet!!!!!! nou sorry meteen klaar mee. weet iemand hier wat dit is en hoe ik dit kan oplossen???? groetjes rick
Laatste antwoord door masimo,