Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
hallo ik ben bezig op mijn picanto cv in te bouwen. dit lukt aardig en heb al twee deuren klaar. ik heb vier draden over waarvan ik twee weet. rood en zwart = plus en min. die twee deuren werken dus goed nu, maaarrrrrrrr ik hou twee hele korte draadjes over en wel een bruine en een witte. volgens de tekening moet die naar de "manual switch trigger" of "manual trigger switch"? Zonder die aan te sluiten werkt het al, maar vroeg mij wat dit is en wat de meerwaarde is om ze aan te sluiten en waar die voor dienen. ik kan dit nergens terug vinden en heb alleen een electra schemaatje. Groetjes Eddy
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 0 antwoorden
- 5,4k weergaven
Motormanagement lampje blijft branden. Hiervoor ben ik bij mijn KIA dealer geweest om de foutcode uit te lezen. Het bleek om een te rijk mengsel te gaan wat werd veroorzaakt door een "defecte" EGR klep. Helaas was de EGR klep volgens mijn KIA dealer niet meer leverbaar uit Zuid Korea en was er volgens mijn dealer ook geen vervanger voor. Einde verhaal zou je denken en ik besloot om zelf maar weer eens te kijken. De EGR klep regelt de verhouding van het uitlaatgas naar het inlaat spruitstuk en heeft een gunstig effect op het verbruik. Wanneer hij vastzit loopt de motor slecht en de auto schokt en houdt in. De oplossing is de EGR klep te demonteren en te reiniging …
Laatste antwoord door Spindrifter, -
- 17 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik heb geen vertrouwen meer in de Kia Venga en heb hem afgelopen week daarom ook ingeruild (moest geld bij natuurlijk) voor een Toyota Auris Hybride. Ik heb ruim 14 maanden met deze auto gereden en veel te vaak bij de dealer terug moeten komen. Eerst de koelvloeistof stang, en de kofferbak modificatie. De matten waren binnen enkele maanden ook al enorm aan het slijten, maar het grootste probleem was toch wel het klapperende geluid op de vooras veroorzaakt door de rem klauwen. Schijnbaar heeft niet iedereen dit probleem maar bij deze auto was het echt rete irritant. Ben hiervoor alleen al 3 a 4 keer terug geweest bij de dealer en telkens wordt het opgelost maar blijkt na…
Laatste antwoord door Venga1, -
Ventilator
door Spindrifter- 0 antwoorden
- 5,1k weergaven
Nadat de KIA dealer mij een prijsopgave deed van 488 Euro! voor een nieuwe ventilator ben ikzelf maar weer eens gaan kijen. De interieur ventilator zit vast met drie kruiskopschroeven en is voor niet al te dikke mensen redelijk eenvoudig te verwijderen. Door de vertikale positie van de ventilator verzamelt zich water in het lager, oxideert en loopt vast. Na het vastlopen fikt de voorschakelweerstand eruit en doet dan helemaal niets meer. De oplossing is het demonteren van de ventilator waarna de as en het lager kunnen worden gereinigd. Hierna beiden voorzien van nieuw vet en opnieuw assembleren. De voorschakelweerstand (duur!) kan op eenvoudige wijze weer worden her…
Airbag lampje
door Spindrifter- 0 antwoorden
- 5,7k weergaven
Airbaglampje gaat soms aan en gaat soms weer uit. In eerste instantie naar de KIA dealer geweest en deze raadde mij aan de gehele airbag te vervangen. Daar het probleem te maken leek te hebben met de stuurwiel positie ben ikzelf maar weer eens gaan kijken. Accu losgekoppeld en de airbag (die vastzit met vier inbusbouten) gedemonteerd. Hierna depositie van het stuurwiel markeren en verwijderen waarna de klokspring zichtbaar wordt. De klokspring is niks anders dan een opgerolde flatcable die via connectors verbinding maakt met de airbag. In deze connectors zit nu het probleem. De elektronica meet constant de weerstand van de airbag en deze wordt dus via de connectors…
Antenne Sportage 2011 van Origineel naar klein
door Gast studioph- 11 antwoorden
- 5,8k weergaven
Antenne van Sportage 2011 verkleinen ivm aanzicht of dakkoffer / lading Op de foto's is te zien het effect van het vervangen van de originele antenne door een Peugeot 607 antenne Loshalen en plaatsen duurt 1 minuut. Peugeot artikel nummer is P00006561N3 en voor € 5.74 incl BTW bij alle Nefkens Peugeot dealers in NL verkrijgbaar. Ontvangst is in stedelijk gebied van zwakke zenders iets minder, de normale Hilversumse zenders blijven gelijk in kwaliteit.
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Sinds half mei rijd ik ook in een nieuwe Picanto 1.0 Base. Nu vind ik het geluid wat uit de standaard speakers komt niet echt goed klinken, het liefst vervang ik die dus. Wie weet hoe je de luidspeaker-roosters in het dashboard moet verwijderen zodat ik bij de speakers kan komen. Bedankt!
Laatste antwoord door bondi, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Het valt mij op dat na elke tankbeurt waarbij ik hem zo vol mogelijk probeer te doen al na enkele kilometers de wijzer al een stuk terugvalt van het "vol" streepje. Hebben meerdere rijders dit en heeft iemand hier een verklaring voor? Vosdonk.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 13 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hallo, Mijn naam is Paul en ben net geregistreerd op dit forum. Mijn vriendin en ik zijn van plan een Cee'd SW 1.6 benzine uit 2008 aan te schaffen (businessline) Heeft iemand misschien een tip waar wij op moeten letten bij aanschaf van een gebruikte Cee'd? Wellicht dat er een veel voorkomend mankementje op de auto's uit die periode voorkomt. Verder is er nog onduidelijkheid of er nu een distributieriem of ketting in de motor zit (dealer wist het niet direct). Bij hoeveel km moet een riem vervangen worden in de 1.6 benzine motoren? Ik hoor het graag. Groeten, Paul
Laatste antwoord door Alex VB, -
Ik heb een Venga en een Ipod classic, maar bij het aansluiten krijg ik een foutmelding. In het instructieboekje staat dat een nieuwe Ipod mogelijk niet werkt in de Venga, heeft er iemand een oplossing.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 8 antwoorden
- 7,5k weergaven
Betreft Kia Sportage 3 2.0 CVVT benzine, 2WD. Sinds enige weken heb ik een probleem met het contact slot. Het probleem is begonnen met het af en toe niet kunnen vergrendelen van de deuren dmv de afstandbediening (sleutel). De afstandbediening werkte niet en kon de deuren ook niet vergrendelen dmv de sleutel in de deur van de bestuurder. Sinds kort heb ik gevonden wat het probleem is. Als de sleutel uit het contact getrokken wordt, hoor je een "klik", waardoor oa de deuren ontgrendeld worden. Soms komt deze "klik" niet en kunnen de deuren niet meer vergrendeld worden. Door met je vinger op het contactslot te drukken, "klikt" het contactslot open, de deuren worden ontgr…
Laatste antwoord door jpnijmegen, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo medeforummers. Als liefhebber van de Sportage 3 heb ik besloten om dit autotype te gebruiken in de header van onze webshop www.ej-banden.nl We hebben een zogenaamde rolling header, dus je moet wel zo`n 10 seconden geduld hebben om hem te zien. Just fun
Laatste antwoord door Etiennep, -
- 31 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb ergens op dit forum gelezen (maar ik vind niet meer waar ) Dat men de kleur casa white veranderd naar creamy white. Is dat werkelijk zo en kan men dit zomaar doen??? Op een forum van hyundai ook iets dergelijks gelezen. Persoonlijk vond ik casa white heel mooi maar als het een andere wit kleur is vind ik er niets aan?
Laatste antwoord door Xling, -
Condens in koplamp
door Gast vakkie uu- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Heb net mijn nieuwe Kia Ceed SW. Doordat hij nieuw is loop ik er nog vaak rondjes omheen als hij wordt bezichtigd. Toen viel deze week ineens op dat de koplampunit beslagen was aan de binnenkant. Ik vind dit vreemd en ben bij de dealer geweest. Hier geven ze aan dat dit normaal is!?! Zou een open systeem zijn. Dit is altijd al zo geweest bij auto's maar tegenwoordig zie je dit goed omdat de koplampen zo helder zijn...... Ik blijf het vreemd vinden. Wie heeft hier ook ervaringen mee? Jan Maarten
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 15 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik heb nu al enkele maanden mijn bovenvermelde auto. Er zijn wel enkele dingetjes die niet zo goed werken maar dat is nu niet echt het probleem. Aangezien ik vaak autostrade doe merkt ik dat mijn motor zich steeds in hoge toeren trekt. Bv bij een snelheid van 100 zit ik al een 4000 toeren. Ook qua verbruik zit ik dan toch wel aan 8.5 a 9 liter wat ik zeer hoog vind. Dit stemt niet overeen met het boekje dat men altijd zo rooskleurig voorsteld! Nog iemand problemen met hoge toeren en vebruik.
Laatste antwoord door ciffie, -
- 7 antwoorden
- 7k weergaven
Hallo hier met telly. Ik heb een vraag ik heb een carkit parrot gekocht alleen weet ik niet hoe mijn auto radio van mijn kia ceed eruit gehaald moet worden. Hopelijk weet iemand antwoord op mijn vraag.
Laatste antwoord door Audioot, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Nu ik mijn Sportage een aantal weken heb vroeg ik me af hoe jullie je bolides onderhouden (of niet?) Exterieur: Wasstraat of zelf met de hand? Interieur: Welke producten te gebruiken? Er is een algemeen topic maar kon daar niet echt de antwoorden vinden. Brand maar los!
Laatste antwoord door KiaMickey, -
- 19 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo beste sportage vrienden, wie van jullie heeft een trekhaak laten monteren op zijn Sportage? Zoja welk merk is het aub (origineel Kia of andere constructeur) en welk type (afneembaar of vaste trekhaak) Is er daarvoor een gat of gleuf gemaakt in de bumper of niet? Graag jullie reactie aub ! mvg Benny
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste sportage 3 rijders Nu de sportage 3 toch al bijna een jaar uit is moet er toch wel al een nieuwere lijst bestaan wat betreft compatibele mobieltjes(na al de soorten updates die er al geweest zijn) Indien iemand de lijst heeft wil hij die even posten? grtz luc1
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 13 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik weet het niet meer........ Wil graag een Sorento maar om het leuk te houden wel op G3. Ik lees verschillende ervaringen / tips / onderhoud etc. Keuze is; Sorento 3.5 V6 uit 2006 op G3; kmstand 68000 Sorento 3.3 V6 uit 2008 op G3; kmstand 44000 Wat is slim, onze voorkeur gaat uit naar de 2008-versie, geleverd met 6 maanden BOVAG, mogelijk uitbreidbaar naar 12 maanden. G3 (Vialle) zit er vanaf nieuw in van de eerste berijder. Onderhoud ( waarschijnlijk 2-beurten) bij de KIA-dealer geweest. Graag jullie tips / adviezen etc. Freek123
Laatste antwoord door freek123, -
- 27 antwoorden
- 13,1k weergaven
Wij overwegen heel sterk om de nieuwe Kia sportage 2.0 X-ecutive te kopen. Wie heeft ervaring met deze nieuwe sportage in combinatie met het trekken van een caravan. Onze caravan weegt maximaal 1350 kilo. Groet Katro
Laatste antwoord door Opa, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik zal mij eerst voorstellen. Ik heet Ron en ben sinds 26 mei eigenaar van nieuwe Picanto base uitvoering. Nu heb ik voor 75 euro een radio frame in laten bouwen om mijn huidige radio te kunnen gebruiken. De monteur melde mij al dat de pasvorm niet erg goed is. Na een paar dagen begon ik mij toch wel te irriteren aan de scheve houding van mijn radio. Dus vol goede moed de radio er even uit halen. Niet erg makkelijk, daar de monteur besloten heeft om de radio maar te klemmen in het frame en niet de slede van de radio ook te installeren. Uiteindelijk (na het behalen van een blauwe duim) de radio er uit gekregen. Tot mijn schrik zie ik dat het frame er wel erg schuin in g…
Laatste antwoord door Backfire, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wellicht al oud nieuws maar ieder stukje tekst en filmpje is leuk als je in de wachtkamer zit.
Laatste antwoord door harter, -
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wat een positieve review
Laatste antwoord door Questor, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
dag allemaal, binnenkort krijg ik mijn kia sportage geleverd. een 1.6 gdi x-ecutive zwart. ik wou sowieso een panorama-dak en navigatie systeem. beide paste niet in mijn budget daarom heb ik de standaard navigatie-systeem niet besteld. IK ben links en rechts gaan kijken wat ik eventueel wel erop kon zetten. toen kwam ik deze (zie fotos) navigatie systeem tegen op internet. ik moet zeggen dat die toch behoorlijk goed uitziet . zowel uiterlijk als de menu-interface en optie's. Achteruitrijcamera werkt automatisch zodra je de versnelling op achteruit zet. met assistlijnen op het scherm. en de prijs is vele malen goedkoper dan de originele navigatie zodra mij…
Laatste antwoord door sagem,