Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Sinds enkele weken heb ik een volledig standaard picanto 2011. De vervangings led lampjes uit mijn oude auto wilde ik in de picanto zetten. Mooie witte dagrij verlichting ,dacht ik. Maar ze doen het dus niet in de picanto. Dat komt van wegens de computer zegt de garage,het is een canbus auto???? Voor iemand die zelf de kleppen nog stelde van zijn auto een totaal vreemd fenomeen. Ik kan dus geen enkel lampje vervangen voor andere b.v. LED. Is er iemand die daar verstand van heeft,ik leer graag iets. Lekker autootje trouwens die picanto. Ronald
Laatste antwoord door rvan, -
- 13 antwoorden
- 5,5k weergaven
Mijn helaas veel te laat en nog te leveren kia sportage III 1.7 CRDI is als het goed is voorzien van de zomerbanden met de maat 235/55/R18. Nu wil ik voor deze wagen tevens winterbanden kopen. Echter neregsn wordt omschreven wat voor deze auto nu de juiste maat is. Ka ik zonder problemen afwijken van deze maat. Ik bedoel, rijdt de wagen niet langzamer als ik er 16 of 17 inch velgen met banden onder zet. Hoe is het met weglegging, als ik kleine of breder dan 235 koop. Wie kan mij daar op antwoorden en wat is voor deze wagen de juiste maat??
Laatste antwoord door rimorke, -
3 deurs picanto
door riodriver- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
http://www.auto55.be/nieuws/16121-eerste-beeld-kia-picanto-3deurs
Laatste antwoord door whitepicanto, -
vering new picanto
door Henco- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo het valt mij op dat de picanto bij verkeersdrempels nog al gauw op zijn eind van de vering is en daardoor zijn eindrubbers raakt. En dit als je er met z`n tweeèn in zit. En dan rij ik er nog rustig over heen. Henco.
Laatste antwoord door bigmac, -
Sorento 2.4 motor
door Loutje- 11 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Sorento uit 2005 gekocht met een 2.4 motor. Ik was in de veronderstelling dat er geen slechte auto's meer gemaakt worden maar wat ik hier lees is dat er een fabrikage fout in deze 2.4 motor zit en dat deze gedoemd is stuk te gaan. Is dit 100% zeker en heb ik dus een kat in de zak gekocht of is er ook nog iet van positief nieuws?? Bij voorbaat dank van een arme sloeber die dacht groots te kunnen rijden voor weinig
Laatste antwoord door masimo, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Iemand al ervaring met 2 volwassen fietsen op de trekhaak? (nieuwe Picanto model 2011) Vraag staat elders ook tussen een paar andere vragen, even aparte topic hierover openen. Volgens de kia gegevens mag je op de trekhaak 28 kg druk hebben. Dat zal lastig worden met 2 normale fietsen. Onze Cumberland - Sparta fietsen eens gewogen voor de aardigheid, wat blijkt, de herenfiets (zonder tassen en niet elektrisch) weegt 23.9 kg en de damesfiets 25.5 kg. De Twinny Load standaard, niet kantelbaar, weegt zelf ook 10.9 kg. Zit je al over de 60 kg. Gaat dat wel goed als je door een kuil rijdt? Bij mijn oude Alto stond het dan te wiebelen. maar moet zeggen dat de bevestigin…
Laatste antwoord door bigmac, -
Trekhaak Picanto 2011 1 2
door bigmac- 34 antwoorden
- 10,5k weergaven
Ik heb vandaag een trekhaak laten monteren bij mijn dealer; het is de afneembare trekhaak die in de KIA accessoireslijst staat voor EUR 699,- (wat 'n geld he!). Er is flink in mijn bumper gezaagd; in het midden voor de trekhaak zelf een kleiner vierkantje en ook nog 'ns 2 keer links en rechts ervan voor het de contactdoos. Ik verdenk de monteur ervan dat hij eerst de verkeerde kant had ingezaagd en toen merkte dat de contactdoos aan de andere kant van de trekhaak kwam en toen nog maar 'ns een stuk gezaagd heeft (10 x 5 cm). De contactdoos is naar omhoog wegklapbaar en daar zie je dan ook niets van als de trekhaak er niet op zit. Nu nog kijken of de stekkerkabel van mij…
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een Sportage 1.7 diesel evogue besteld met ISG. heeft er iemand al ervaring mee?
Laatste antwoord door Mustang, -
hallo ik heb een vraag over de accu, kan ik deze gewoon opladen met een gewone lader of moet ik hier een speciale lader voor hebben, en moeten er klemmen los. en ik wil graag weten of ik een lader op zonnen-energie niet achter op de hoedenplank kan vast maken en dan in de sigaretten stekker zo dat deze altijd automatisch oplaad.
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
2 augustus j.l. heb ik mijn Sportage opgehaald. Aangezien ik al veel gehoord had over stuur problemen was mijn eerste vraag aan die verkoper of het probleem al opgelost was. Daar had hij geen idee van, maar dat had hij van meer zaken niet. Ik maakte een opmerking dat ik het een gemiste kans vond van KIA gezien het feit dat de delen van het achterlicht op de achterklep niet mee verlichten en hij ging proberen om te bewijzen dat ze wel verlicht waren Toen we bij de auto kwamen zei hij dat hij eigenlijk wel vermoede dat de update voor het sturen op deze auto zat aangezien de dak-antenne ook de meest recente was, maar hij kon niet zeggen of het op de een of andere mani…
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Goedendag, Zijn er hier leden die een nieuwe Sportage hebben met een sidebar of een sidestep (treeplank)? Ben dan heel benieuwd naar type (via dealer?), ervaringen, maar zeker ook naar een foto's. Alvast dank. Groeten, Raymond
Laatste antwoord door janm, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Zijn er ook technisch mensen hier die wat meer kunnen melden over de Picanto's 2011, specifiek op roest en de verfdikte? Er blijken nogal wat klachten te zijn (vorige modellen) over de kwaliteit nan de roestbescherming en dikte van de laklaag. Kijk, die testen zoals in autobladen vind ik allemaal prima, maar als zo'n auto slecht beschermd is tegen invloeden van ons natte landje, ja dan valt hij toch als slechte auto door de mand. De garantie is mooi, 7 jaar, maar wat heb je er aan als de dealer in de loop der jaren steeds je auto moet bijwerken? Wat is het dan in het 8e en 9e jaar, rijp voor de sloop? Dit is toch wel een belangrijk iets. Als je een auto koopt en je heb…
Roest in Picanto 1 2
door Tazteam- 40 antwoorden
- 13,4k weergaven
Hallo, het lijkt of de Picanto elke keer ongewild in de media wil verschijnen. Eerst was het brandstofverbruik in de media, kortgeleden de gebroken krukassen. Maar nu iets waar we helemaal niet op zitten te wachten: Roest IN de Picanto. Jaja, je leest het goed: IN de Picanto. Ik kwam er achter met het inbouwen van mijn dvd-systeem, en dan kom je echt overal. Ik heb roest aangetroffen net onder de kachel Tevens roest aangetroffen bij de handel om het tankklepje te openen. Omdat de stoel eruit moest voor de montage van de dvd-speler, op alle bevestigingspunten van de bestuurdersstoel. Maar omdat de kabel door de rugleuning moest van de achterbank..........oo…
- 3 antwoorden
- 4,8k weergaven
hallo, weet iemand of een automatische versnellingsbak van een carnival 2.9 tdi uit 2000 past op een carnival 2.9HDI van 2004? vr.gr. peter
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 26 antwoorden
- 7,5k weergaven
geachte forumgebruikers kan iemand al iets zeggen over de te verwachte verkoopprijzen van de nieuwe rio? op de site van kia is er nog niets over te vinden gr sjaakvanholland
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Wat is jullie mening, alsook over de look van deze Remus uitlaat, voor de Kia Sportage 3? EINDDEMPER DUPLEX styling 2x 84mm Street Race links/rechts SUV FWD & 4WD 2010=> Mogelijk voor deze drie types: 1.6l GDi 99 kW 2.0l CVVT 120 kW 2.0l CRDi 100 kW Prijs +- 700 euro gemonteerd & btw inclusief
Laatste antwoord door marcokremers76, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Telkens ik in de wagen stap of als ik het ontkoppelingspedaal intrap komt er een vervelend en krakend geluid onder de zetel vandaan. Ik ben hiermee al naar de garage geweest en ze hebben toen de bevestiging van de zetel eens gelost en terug vast gezet. Probleem opgelost, maar na 2 dagen opnieuw hetzelfde vervelend gekraak. Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft? Voor de rest ben ik supertevreden van de sportage!
Laatste antwoord door rvp72, -
Sportvelgenmaat
door Dionysus- 10 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben me kop aant breken over de wielmaten van de Kia Venga en wat er zoal onderpast. Het probleem is dit : Ik zocht velgen voor mijn Kia Venga en had bij profile tyrecenter een set 17inch velgen van Dotz Hanzo gezien, ff via de configurator daar gedaan. Ik daarheen bellen en hij zegt me dat het niet past, dat het wiel 1.3 cm te ver naar buiten dan steekt. Heb opgezocht op Wiki hoe dat nou zit met die ET waarden en wat ik eruit begreep is dat als de ET waarden van de velg lager zijn als van de auto zeg maar dat hij dan uitsteekt maar hoe zit dat met als de ET waarden hoger zijn dan, bedoel valt dit op te lossen met buisjes ofzo?, klopt het dat de Ve…
Laatste antwoord door Dionysus, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo Forum leden, het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest. Nadat ik een CEED SW in 2009 heb aangeschaft sta ik op het punt om ook een Picanto aan te schaffen voor mijn vrouw. Alleen zijn wij er nog niet uit welke kleur het gaat worden. Zelf zat ik te denken aan Titanium Zilver. (Vrouwtjelief heeft nog geen idee dat er een verrassing aan zit te komen) . Ik heb overigens een KIA CEED SW piston Grey. O ja wat zijn julliew ervaringen met de nieuwe Picant 1.0 Comfort versie overigens? Las her en der dat nog niet iedereen te vreden is met het werkelijk verbruik, in dat opzicht is het niet verrassend aangezien de CEED ook behoorlijk boven de fabrieksnorm uit kom…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Vraagje..... Ik wil een trekhaak onder mijn Picanto zetten, alleen welke? Er moet een fietsendrager op, met twee fietsen van samen ongeveer 50 kilo. Iemand enig idee
Laatste antwoord door burgkop, -
- 18 antwoorden
- 5,1k weergaven
Goedendag, Ik ben van plan een Sportage aan te gaan schaffen, maar twijfel nog enorm... Heb proefgereden in een 1.6 GDI, maar zou graag automaat willen rijden (rij nu in een 1.4 TSI Golf met 7-DSG bak, enorm fijn!). Automaat zit echter alleen op de 2.0 CVVT motor en t.o.v. een 1.6 GDI praat je dan toch net geen 5K meer. Die 2.0 motor, zonder automaat is een 5-bak... is dat niet ouderwets? Heb je dan niet veel motorgeluid? Hoog toerental bij 120 km/uur? Moet nog in de 2.0 gaan rijden, maar wellicht dat er hier reeds 2.0 rijders zijn die mij uit de praktijk wat kunnen vertellen. Tot slot, is de navi zijn 1595 euro waard? Vind het erg veel geld (heb ook een Tomtom), maa…
Laatste antwoord door pruttel, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn Venga is anderhalf jaar oud. Ondanks dat er nooit wat op de hoedeplank heeft gelegen, is deze in het midden minstens 3 cm doorgezakt. Ik heb de hoedeplank op de kop recht gemaakt met gewichten en er vewrvolgens twee verstevigingen in gelijmd (1 rechte en 1 gebogen strip) Nachtje laten liggen en weer in de auto. A: Het ziet er weer goed uit B: Het scheelt kraakjes en piepjes op klinkers. Mooi? Nee. Zit aan de onderzijde dus ik zie het niet Effectief: Ja Greot, Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
Betekenis K.I.A.? 1 2
door KiaSport- 31 antwoorden
- 7k weergaven
Aangezien Peter Schreyer de "ontwerp man" bij Audi was en nu de directeur is van de designafdeling van KIA vind ik deze omschrijving van KIA wel heel toepasselijk: Koreaanse Imitatie Audi Overigens is het erg goed gelukt om dit te evenaren, zo niet beter! Wie weet er nog meer?
Laatste antwoord door kialoog, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hier is het dan.De DHZ modificatie van de achterlichten in de achterklep. Het bestaat uit twee delen. DHZ achterlichten Sportage III a.pdf en DHZ achterlichten Sportage III b.pdf Het paste namelijk niet in een keer.
Laatste antwoord door bowie97, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
hoi ik zit met een vraag . ik zou graag mijn dashbord een kleurtje geven maar hoe haal ik het hele dashbord uit de auto ? aan bestuurderskant heb ik 3 dingen losgekregen namelijk 2 dingen van het stuurhuis en 1 van de kilometerteller. ik kan nog 1 ding losmaken en dat is waar de radio zit . maar hoe krijg ik nu in godsnaam het grote stuk eruit want dat zou ik ook een kleurtje willen geven . graag antwoord aub . groetjes Kiaglower
Laatste antwoord door burgkop,