Kia Modellen
-
Radio besturing
door peeze- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb het Pioneer nav systeem in mijn sp 3?(standaard?), als ik nu via de stuurbedieningg naar andere zender wil gaan gaat hij op zoeken ipv de volgende voorgeprogrammeerde zender.Iemand een idee Jan
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Beste lezers, Ben al een tijd een trotse bezitter van een Kia Sportage 4x4 diesel van 2005. De laatste tijd valt het me op dat als ik de rem intrapt na een hoge snelheid mijn stuur heftig begint te schudden. Banden al geballanceerd maar toch blijft hij schudden. Weet iemand waar ik het probleem kan vinden??
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Binnenkort krijg in mijn SPORTAGE X-clusive. Deze heeft xenonverlichting. Ik wil de mist- en bochtverlichting in dezelfde kleurtemperatuur hebben als de xenonverlichting. Deze is 6000K Mijn vraag is: wat is het type fitting van deze lampen en wat is het Wattage van de lampen. Met deze info kan ik vervangende LED lampen met dezelfde lichtopbrengst en kleurtemperatuur zoeken.
Laatste antwoord door bowie97, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb mij even geregistreerd voor het forum omdat ik een vraagje heb. Ik ben van plan een KIA picanto aan te schaffen maar tijdens een proefrit stuitte ik op een probleem wat ik hier op het forum ook al heb teruggevonden, maar dit kwam uit 2009 dus misschien heeft iemand hier ook van gehoord of last van. Tijdens het rijden schakelde ik van 4 naar 5 en kwam toen niet harder dan 60km uit. Ik ben toen terug gegaan naar 4 maar ook toen kon ik niet harder komen dan 60, terwijl ik mijn gas tot de bodem kon indrukken. Hierbij werd ook geen overdreven hard geluid gegeven. De touren kwamen ook niet hoger. Op het oude topic zeiden ze dat het aan de airco kon liggen, ma…
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 16 antwoorden
- 5,7k weergaven
kan iemand me uitleggen hoe ik die deur eraf kan halen om boxen in te bouwwen????
Laatste antwoord door bertil1970, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
kia sportage 1.7D, casawhite met optie 18" velgen is op 15 januari 2011 besteld, levering 15 mei,Tot ik mei telefoon kreeg van dealer dat de auto nog nergens gepland stond kwa produktiedatum. Toen heb ik met Kia Motors Brussel contact gehad, waarschijnlijk produktie 13 juni. Op 22 juni bel ik terug Brussel want op 23 juli vertrekken op verlof. Toen werd mij geen datum doorgegeven want ze weten het niet. Van mijn dealer heb ik dan een andere wagen voorgesteld gekregen, hun wagen ingeschreven in april, levering eind juli, maar totaal ander kleur, standaard velgen en evenveel betalen, want ondertussen zijn deze wagens opgeslagen!!! Hier ben ik dus niet op ingegaan. Zij w…
Laatste antwoord door Sage2011evoque, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb op 10/01/2011 een sp III 2.0 Crdi awd gekocht, daar zoals de meesten hier wel lezen dat er een leveringsprobleem is heb ik na heel wat probleempjes een vervangwagen Kia soul kunnen huren van kia België aan een schapelijke prijs . Met deze wagen ben ik op verlof geweest naar de provence in Frankrijk. Heb in 3 weken 4000 km mee gereden, de wagen had 150 km op de teller toen ik hem kreeg. Mijn vorige wagen was een Mercedes 220 crdi automaat van 4 jaar oud, die moest weg daar ik op een plaats woon die in de winter moeilijk bereikbaar is voor wagens met achterwielaandrijving. Nu de Soul reed boven mijn verwachtingen echt heel goed, de wagen rijd heel zacht, bij ee…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 13 antwoorden
- 5,1k weergaven
rijd nu sinds oktober 2009 een ceed sw 1.6 ik vind de gaspedaal zeer gevoelig ik bedoel met het wegrijden als ik weg wil rijden gaat dit altijd gepaard met veel gas omdat het pedaal zo gevoelig is in het begin dacht ik dat ik eraan moest wennen. maar nu ben ik er nog niet aan gewend mijn vrouw even min en als ik te weinig gas geven slaat hij meteen af hebben meer mensen deze ervaring ??
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 12 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hi allemaal, Aangezien ik nieuw ben op dit forum, zal ik me eerst even voorstellen . Rik, bijna 40 (tja..), en sinds 1 dag de bezitter van een Sportage uit 2007 (2.0 ltr). Althans, hij moet nog worden afgeleverd, maar goed, het contract is getekend. Overgestapt van een Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 (waarvan de motor problemen ging geven, dus werd het tijd om over te stappen)... Ik heb al eea gelezen op dit forum (en op andere), en zou toch graag jullie advies willen vragen: in de Sportage zit nu een enkel din radio systeem, die ik graag wil vervangen door een dubbel din radio/cd/dvd/nav/etc systeem; zie plaatje: Mijn vraag: is het dashboard eenvoudig te verwijderen bij d…
Laatste antwoord door rveldhuizen, -
Start-stop ISG en accu 1 2 3
door KiaVenga12- 59 antwoorden
- 23,5k weergaven
Dat het van eminent belang is dat in je auto de juiste accu zit, als je een ISG-systeem hebt, lees je op http://www.varta-automotive.com/index.php?id=350&L=13 Het moet natuurlijk geen Varta zijn, voor andere merken geldt dat ook.
- 18 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo, kent iemand dit probleem? Rechtsvoor heb ik bij mijn Cee'd SW (12-09) last van een klepperende vering/schokbreker bij het rijden over oneffen weggedeelten/klinkerstraatjes. Het begint me nu een beetje storen. Weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is. De auto valt nog binnen de garantie (vorige maand gekocht) maar ik moet zeker een uur rijden om het door de garage te laten repareren. Als het een eenvoudige reparatie is laat ik het door de plaatselijke garage doen.
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 16 antwoorden
- 5,5k weergaven
Wie van de technische leden weet , of er een 12 volt draad ergens in de kofferbak van een Kia Cee’d zit die geschakeld is over je kontact Of zit er in het midden console ergens nog een draad loos die daar voor gebruikt kan worden en ook over je contact loopt Met vriendelijke groet Paul
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo, Hierbij mijn bestellingen voor mijn sportage 2011 - abs cromelijst achterkant , bij vmaxx.de , 69,07 euro + verzending 8 euro - abs chrome front grill around trim , bij Abravepig op ebay , $ 39,90 + verscheping $ 15 = (39,79 euro + 10 euro bij ontvangst) - abs chrome head light lamp cover en tail , bij x3speedauto op ebay , 2 x $ 30 + verscheping $ 30 = (65,23 euro ) - oem mud flaps splash guard 4p genuine , bij restylecar op ebay , $ 24,95 + verscheping $ 12,95 = (27,47 euro ) deze heb ik niet geplaatst omdat ik ze niet mooi vond passen bij de wagen ... iemand geinteresseerd ? Je kunt dit alles op een veilige manier betalen op ebay , vb.paypal. Alles w…
Laatste antwoord door betominice, -
ik heb sinds deze week een nieuwe kia sportage.als ik een usb stick of cd heb afgespeeld op random(ingeschakeld) en sluit mijn auto af en ga een volgende keer op pad dan staat deze functie uitgeschakeld.heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing voor?
Laatste antwoord door elmerblues, -
RVS instaplijsten
door jos16- 21 antwoorden
- 7,5k weergaven
Afgelopen maandag rvs instaplijsten besteld bij Vmaxx in Duitsland. Gisteren stond de vervoerder al op de stoep met het pakketje. En gemonteerd. Wij vinden het er bijzonder geslaagd uitzien, en dat voor een mooi beetje minder euro's als hier in Nederland.
Laatste antwoord door jos16, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Sportage-rijders, Kunnen jullie mij helpen: Kunnen in de USB-aansluiting van de Sportage alle gangbare MP 3 en MP 4 spelers zonder problemen worden aangesloten en geven deze dan altijd de muziek weer?
Laatste antwoord door cobus, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
L.S Over 2 weken wordt mijn Sportage geleverd. Ik kijk er naar uit, we gaan er een week later mee op vakantie naar Italie, maar dat geheel terzijde! Bij de koop hebben we het even gehad over winterbanden. Gezien het tekort aan winterbanden op de gehele markt vorig jaar wil ik er op tijd bij zijn. In de verschillende test wordt vaak verwezen naar peperdure merkbanden. Oke, als het moet moet het maar heeft iemand op zijn SP al ervaring met winterbanden? Welke maat bijboorbeeld: - 215 / 70 r16 - 225 / 60 r17 of wat de dealer voorstelde - 225 / 55 r18 Dan nog het merk; ervaringen met Yokohama's (testen zijn lovend'! of met de b-merken van profile tyre center Keuz…
Laatste antwoord door KeesK, -
ABS sensor vervangen RIO
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hallo Rio-ers, Wanneer ik de auto gewassen heb, gaat mijn abs lampje branden, ik heb al gemerkt dat het aan de ABS sensor RV ligt. Als ik het stuur daarna helemaal naar links draai en wat met de kabel friemel/buig/aantik en hem vervolgens weer start gaat het lampje na controle bij start gewoon uit. Zou er een draadbreuk in zitten en zo ja, is het vervangen van deze sensor zelf te doen?? greetz Marcel
- 1 antwoord
- 5,5k weergaven
Mijn KIA Shuma 1,8GS is voorzien van een regelaar voor de koplamphoogte. Het probleem is dat de koplamphoogte helemaal niet instelbaar is omdat de motoren die de hoogte zouden moeten regelen niet aanwezig zijn. De koplamphoogte is slechts mechanisch in te stellen. Een bedrade connector eindigt precies bij de koplampen; dit was kennelijk een extra optie. Nu is een huidige APK eis dat, indien er een koplamphoogte regelaar gemonteerd is, de koplampen hier ook op moeten reageren. Zonder motoren gaat dat een beetje moeilijk. Mijn KIA dealer (ook niet te beroerdste) was tegen KIA prijzen graag bereid de koplampen van dit item te voorzien. Ik besloot echter de regel anders te in…
- 2 antwoorden
- 5,8k weergaven
Startmotor draait te langzaam, maakt lawaai, motor slaat niet aan. Nadat de dealer drie maal! de accu had vervangen en daarna de startmotor bleef het probleem bestaan. De dealer wist het ook niet meer en ik hoefde niet meer te komen. Nadat het probleem enige tijd verholpen leek, stak vorige week (week 24-2011) het probleem de kop weer op. Toen ben ikzelf maar gaan kijken en meette een spanning tussen het geaarde motorblok en de minpool van de accu. Er was dus een weerstand aanwezig in de min leiding. Als gevolg van deze weerstand ontstond er door de startstroom een grote spanningsval bij het starten, waardoor de startmotor op een te lage spanning stond met alle gevo…
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, bij mijn sportage 2006 valt regelmatig de aanjager uit,het gebeurd vooral bij warm weer, of als de auto heel warm is, en de aanjager veel heeft moeten werken. De aircopomp slaat gewoon aan, maar ja de koele lucht wordt niet in t interieur geblazen 'S Ochtends als het koel is dan werkt alles feilloos! Bij verschillende garages geweest,ook Kia, en de 1 zegt defecte of slechte kachel weerstand, en anderen zeggen waarschijnlijk de bekabeling? Iemand al eens hetzelfde gehad, of enig ander idee? vr gr
Laatste antwoord door kiaman, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een sportage diesel bouwjaar 2005. Ieder jaar als ik op vakantie ben met een caravan aan de haak en een temperatuut boven de 30 graden valt te pas en te onpas de turbo uit. De eerste keer is de auto afgesleept en kon men niets vinden. Wat blijkt, de turbo schakelt zichzelf uit en reset zich als de motor een paar minuten uit staat. Dan kan ik weer probleemloos kilometers doorrijden. De dealer kan ook niets vinden. Ik rijd niet in een te hoge versnelling (anders zou de motortemperatuur ook omhoog vliegen) niet met een te hoog toerental en het maakt niet uit of de weg vlak is of dat ik in de bergen rijd. Is dit exemplarisch of zijn er meer kia dieselaars die hier een …
Laatste antwoord door trooija, -
- 11 antwoorden
- 9,9k weergaven
Hallo, Ik ben sinds ruim een jaar in het bezit van een Sportage waarover ik heel tevreden ben. Er zijn echter 2 dingen waar ik minder goede ervaringen mee heb en een daarvan zijn niet goed functionerende parkeersensoren. Het probleem doet zich voor wanneer ik achteruit rij en de sensoren te pas en te onpas aangeven dat er zich een object op 0,6 mtr achter de auto bevindt. Ook al is er niets achter de auto; de sensoren beginnen te piepen. Soms doen het ze het weer even en dan weer (meestal) niet. Kortom heel onstabiel en onbetrouwbaar. Ik ben er al meerdere keren mee terug geweest naar de dealer en een aantal keren zijn ze opnieuw afgesteld en de laatste keer zijn de …
Laatste antwoord door trooija, -
abs lampje
door peter visser- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo hier de uitslag van mijn probleem met de abs van mijn Carens. Bij dealer bedrijf van Kia, uitlezen ,storing aan la wielsensor,actief. storing niet te wissen,code1206. Wielsensor la weerstand meten,gelijk aan ra.????? 1.14 la 1.15 ra Sensor la maar vervangen .pingping wat duur.zelf gedaan ben auto monteur,maar van ander merk. Maar nog steeds storing lampje brand nog. Ander dag weer proberen te wissen,geen resultaat. Aan de monteur gevraagd of hij een print kon maken van een schema van de abs van dit model. Ja een zeer duidelijke [een fijne garage van den Born Breda] mag over gesproken worden. Dan bedrading maar door meten,tot aan de stekker van de abs pomp,/…
Laatste antwoord door betominice, -
zijwind gevoeligheid 1 2
door kialoog- 27 antwoorden
- 6,7k weergaven
Nog 1 keer ga ik er over (zeuren) beginnen : de zijwind gevoeligheid, ook na de update-sturen. Vandaag, af en toe windkracht 6 a 7 en behoorlijk last van.(snelheden tussen 90 en de 120 km/per uur) In het na-gesprek met de heren van Kia na de update-sturen meldde ik dat hij daar nogal last van had, maar dat werd direct tegengesproken, is ie absoluut niet. Misschien ligt dat dan echt aan mij,dus vandaar mijn vraag naar jullie beleving indeze. grtz.
Laatste antwoord door bigwade,