Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo ik heb een paar maanden geleden de nieuwe picanto gekocht en 3 weken later andere velgen laten monteren dus de auto ligt nu iets hoger,nu is mijn vraag eigelijk waar ik verlagingsveren kan bestellen want ik zelf kan ze niet vinden ik ben ook al bij de dealer geweest en die kon ze ook niet vinden misschien kunnen jullie mij helpen groeten sven schluter
Laatste antwoord door Frietbakker, -
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik weet het, klinkt tegenstrijdig, meeste auto's schakelen zwaarder/moeilijker als ze koud zijn, maar ik heb nu het tegenovergestelde. De laatste 3 dagen met dat warme weer, schakelt m'n Cee'd (1.6 CRDi 2009) veel moeilijker, vooral na een lange(ere) rit. Ook komt ie dan niet vanzelf uit de achteruitvergrendeling, daarmee bedoel ik dat normaal als ie in z'n achteruit staat en je trekt de pook terug naar achteren hij vanzelf weer uit de vergrendeling (de op-til-ring ) schiet en terugkeert naar z'n vrij. Nu blijft de pook naar links staan en moet ik hem een duwtje geven om uit de vergrendeling te raken. Ook als je de pook in z'n vrij van links naar rechts beweegt merk i…
Laatste antwoord door Leon, -
- 5 antwoorden
- 9,6k weergaven
wie kan mij iets vertellen over de deurvergrendeling, als ik de auto open maak gaan alle deuren open, maar als ik de auto af wil sluiten dan sluit alleen de deur waar ik de sleutel in stop, volgens het instructie boekje zou het zekering nummer 14 onder de moterkap moeten zijn , maar die is nog heel, heeft iemand een tip voor mij? groetjes jaap en sandra
Laatste antwoord door peterb28, -
Sportage facelift
door Brian- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe auto. Waarbij de Sportage een grote kanshebber is. Nu zie ik een filmpje van een mogelijke hybride versie.........hmmm is dat het wachten waard? Linkje: Sportage facelift Heeft iemand hier meer info over?
Laatste antwoord door Dick van Dyke, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Misschien heeft hier iemand een goede tip. Ik krijg het kl$te ding er niet uit. Echter ik druk op de [kies radio/cd] knop en meteen spelen. Er zit een gebrande cd erin. Ik heb meerdere malen getracht cd te starten, en dan de eject knop te drukken. Echter telkens zonder resultaat..... Waarom???? Wij zitten nu ergens diep in Frankrijk en ik heb nog NOOIT zoveel kinderliedjes moeten zingen............ Leuk maar inmiddels AARRRGHHHGH! We hebben de cd's met sprookjes en kinderliedjes in de auto liggen... Maar die ENE wil er niet uit!!! Iemand de gouden tip? Ben inmiddels al bereid tot een (leuke) beloning! Of de knop is gewoon kaduuk, óf het heeft met het oppervlak van de…
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Over het algemeen lees ik veel over het stuurgedrag van de Sportage. Die van mij is van november 2010 en heeft nog geen software update gehad. Ik vind zelf dat hij prima stuurt maar ik had hiervoor een Nissan Note en dan praat je pas over niet plezierig stuurgedrag. Waar ik wel last van heb is dat als ik wat sportiever wil optrekken en ik schakel snel door dat ik net het gevoel heb dat het gas even blijft hangen alvorens weer op te pikken. Hebben meer mensen hier last van? Heeft de, in dit forum veel besproken laatste software update, hier ook een positieve invloed op? Verder blijft het een heerlijke auto en komt er binnenkort zelfs een kleintje bij (picanto 3d rood…
Laatste antwoord door woskam, -
Nieuwe Picanto
door Hella- 0 antwoorden
- 834 weergaven
Net een week binnen en hij rijdt heerlijk. Mijn 2e Picanto..nu extra deluxe...maar oh yeah...De blue tooth verbinding moet wel 5x per dag opnieuw ingesteld worden omdat hij steeds aangeeft dat de pairing (koppeling) failed. Heeft iemand ook deze ervaring of een goede tip? Ook zie ik de adresboek nergens....Waar zou ik die moeten vinden? Hij is wel steeds overgedragen....gr...Hella
Laatste antwoord door Hella, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wat gaat de tijd toch snel onze toetoet al weer eem jaar oud en nog steeds te vreden met 13000 km op de teller
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
Zekeringen
door geertjandekker- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad? Een tijdje terug deden twee van de drie 12V aansluitingen in mijn Venga het niet meer. Even kijken in de zekeringenkast naast het dashboard: jawel: 25A zekering doorgebrand. Nu heb ik bij aflevering een keurig setje gekregen met reserve lampjes en -zekeringen, maar... Het gebruikte zekering type zat daar niet bij. Wel een soort zekeringen die niet in de Venga past. Gelukkig zaten er ook reserve zekeringen in de zekeringen kast onder de motorkap, en dus kon ik het probleem vlot herstellen. Navraag bij tankstations en Halfords leverde op dat het type zekeringen van de Venga daar niet te koop is. Dus uiteindelijk ben ik na…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
motor houdt in
door Paaltje- 17 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje.Ik heb een sorento 2.4 ex uit 2003 (is waarschijnlijk op zich al het probleem )die niet goed doortrekt als je een beetje gas geeft. Bij rustig optrekken en licht gas geven is er niks aan de hand maar zodra je bijv. de snelweg op gaat en een beetje door moet trekken houdt de motor in. Het volgende is reeds vervangen en/of gerepareerd in het afgelopen jaar : onderblokrevisie Luchtmassameter Bobines + kabels k…
Laatste antwoord door masimo, -
warme motor
door Groesbeek- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Het gaat hier om een Sorento 2.4 benzine Xtreme van 2005. Als we een klein stukje gereden hebben of lang maakt niet uit. Dan is de motor behoorlijk warm de thermostaat staat pas halverwege wat mij vrij normaal lijkt. Maar de motor straalt heel veel warmte af wat meer als normaal lijkt te zijn. Is dit wel normaal?????
Laatste antwoord door Groesbeek, -
Aankoop sorento
door Gerard007- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Sorento rijders, Ik sta op het punt om een nieuwe Kia Sorento x-clusive 2.4 benzine aan te kopen. Ik wil deze bestellen als 7 zits automaat. Ik twijfel nog of ik hem ook als AWD zal bestellen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? En ik hoor graag jullie bevindingen van deze motor. Ook ervaringen zonder AWD zijn welkom. bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Alex, -
- 16 antwoorden
- 6,6k weergaven
Beste forum leden, Ik rij al vanaf 2004 na alle tevredenheid met verschillende Sorento 's . Sind een aantal weken een vreemd zoemend geluid achter in de auto, wat steeds meer werd. Afgelopen week toch maar even na de garage en ja hoor groot probleem. Het achter Differentieel is stuk (auto heeft pas 88000km gelopen) en moet worden vervangen. Schade post 3200 euro, als je snel zegt is het veel. Nu is de komt het verveelde van het verhaal en meteen een les voor alle leden. De auto is van 3-juli-2008 dus net iets meer als 3jaar en dus geen garantie meer nu zou je denken dat er toch spraken is van een coulance regeling. Maar nee Kia nederland zegt deze auto is in 2009 …
Laatste antwoord door Alex K, -
- 12 antwoorden
- 4,2k weergaven
He, Ik ken iemand en die wilt graag een autotje, alleen wilt hij weten hoeveel die ongeveer kwijt is per maand. Hij heeft een pica 1.1 uit 2004 benzine handgeschakeld op het oog. Weet iemand wat voor vaste lasten die per maand kan krijgen, dus de Benzine, wegenbelasting en verzekering. En weet iemand voor de rest wat een euvels zijn bij een picanto, of zijn het gewoon betrouwbare carretjes? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, Ik heb op midden januari een Sportage besteld. Als levertijd werd vier maanden opgegeven. In mei ontvingen we een brief dat de wagen niet op tijd geleverd. De bedoeling was dat we met de nieuwe wagen midden juli op reis zouden vetrekken. In juni nog eens naar de dealer gebeld. De wagen stond niet op de productielijst. Ik had zin om de bestelling op te zeggen. In België heb je het recht om bij laat tijdige levering van een auto de overeenkomst te verbreken met een aangetekend schrijven. Lees maar na in artikel 1 van de algemene verkoopvoorwaarden. Ik heb een jurist hierover geraadpleegt en er is geen speld tussen te krijgen. Dus laat u niets wijs maken…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 12 antwoorden
- 5,1k weergaven
Heeft er iemand ervaring met het monteren van een afneembare trakhaak waarbij er een skidplate is gemonteerd op de achterbumper. Ik wil dit graag om mijn Sportage, maar wil niet dat er stukken uit mijn bumper gehaald hoeven te worden. BVD, Ronald
-
- 18 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik ga over een week op vakantie. Iemand ervaring met het rijden met een box op het dak? Gaat m.n. om het brandstofverbruik. Ik lees gemiddeld 10 tot 15% meer, klopt dit?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 31 antwoorden
- 10,1k weergaven
Thule trekhaak met afneembaar kogel inclusief kabelset, deze trekhaak is niet te gebruiken in combinatie met een achter skidplate. Bovenstaande staat op de kia site nu heb ik wel deze trekhaak en heb ook de skidplate maar ik vraag me af waarom deze niet te plaatsen is met skidplate. Weet iemand waarom deze trekhaak niet in combi kan met skidplate ?????????
Laatste antwoord door rvp72, -
Do It Yourself
door Gaith- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hey mensen, Ik heb een webpagina gevonden met handige Do It Yourself klusjes. Misschien dat ze iemand van pas kunnen komen! Doe het zelf klusjes! Cya!
Laatste antwoord door bitman, -
- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hier het relaas van een probleem van water op de bestuurdersdrempel na een regenbui en de afwikkeling onder garantie, ik verwijs ook naar topic "water op de drempel". Ik ben naar de dealer geweest en deze heeft het probleem mede vastgesteld, immers had ik opweg door een regenbui gereden. Na het verwijderen van deurpaneel bleek dat de plastic afwateringsplaat, die ervoor zorgt dat water dat tussen het raam sijpelt afvoert naar de de afwateringopeningen onderaan de deur, gekreukt zat en zo het water afvoerde naar de verkeerde kant, en dat was naar de binnenkant van de deur waardoor er water vanonder de deurpaneel sijpelde op de deurdrempel en de binnendeurrubbers. Blij dat …
Laatste antwoord door wimme, -
- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
hallo ik rij met een kia sportage 2.0 4x4 bj 2009 ,,,50.000km even uitleggen een tijdje terug neem een week of zo , begon de wagen hevig te schudden op stationeer toerental maar reed nog perfect ik zei niets erg ,, iets regelen , vernieuwen , en klaar is kees maar nu blijkt ik ging naar de garage en na onderzoek mocht ik er niet meer mee verder rijden , het probleem komt voor van het vliegwiel ,,, iemand ervaring mee ?? maar de garage zij dat ze dat moesten komen kijken van kia brussel in verband de garantie ,, dus staat de wagen nu aan de kant van dinsdag die persoon ging vandaag donderdag komen ,,, dus afwachten hoe het nu echt is met de 7jaar garantie van kia ,,, …
Laatste antwoord door frankydb, -
wie weet.....
door Venga- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo, wie weet bij welke dealer de nieuwe Rio in de kleur Deep Blue, Graphite, Signal Red of Fresh Beige staat. een keuze uit de brochure valt tegen ivm kleurafwijking, zoals onze nieuwe Picanto. de meeste dealers hebben hem in het zwart en wendy brown staan. dan kan ik daar contact mee opnemen, als ze een foto kunnen doorsturen. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Venga, -
Nokia 6303I
door jef- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo Allemaal, ik ben sinds februari in het bezit van een Sportage. In het begin functioneerde de bleu tooth (navigatie) perfect met mijn nokia telefoon 6303 I, totdat de navigatie een keer vast liep. Hiermee naar de dealer, die mijn systeem toen heeft geupdate, daarna zei hij rijden maar het is in orde. Echter na enkele kilometers gereden te hebben wederom mijn navigatie systeem op tilt, muziek speelt gewoon door, echter er is geen knop meer te bedienen. Als ik de bleu tooth van mijn telefoon uitschakel werkt mijn navigatie systeem weer. Hieronder staan de systeem gegevens van mijn navigatie na de update, kan iemand mij helpen met mijn probleem ??? Navigatie up-date…
Laatste antwoord door jef, -
boxen vervangen
door mr_pimp_- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
hallo;ik zit al tijdj in me hoofd om andere boxen te stekn wie heeft er ervaring mee hoe het moet?ik zou vn die pasklare paionner kopen met een ander roostertj op dat plakstieke wil ik uithalen gr.kevin
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
goeie dag me naam is peter en en zins kort eigenaar van een kia rio voor me vrouw hij is uit 2001 en heeft 91 duizend gelopen. Distributie was niet gedaan tewijl hij kia onderhouden is tot 88duizend he het nu zelf gedaan. gister avondt het is een 1.3. Ik ben een volvo freak jha is vloeke in de kerk weet het maar jha rij een v40 uit 2001 en ben een sleutel freak ook houw niet van standaardt heb zelf in de rio cv ingebouwt was niet makkelijk bijna geen plek voor motor maar is gelukt voor de rest hij bevalt me prima en ben zelf ook actief op het v40 form. houw er niet van als er problemen zich voor doen en niet op te lossen zijn bij mij moet een auto geen kraakje geven dus…
Laatste antwoord door kia rio lelystad,