Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Kiarijders, Heb dit weekend een Kia Cee'd SW Brooklyn gekocht (en mijn Renault Megane Break hiervoor ingeruild). Over een week of 2 à 3 zal deze worden afgeleverd. Wat zijn specifieke punten waar in bij Kai op moet letten bij de aflevering ? - Heb al gelezen dat ik zeker ff moeten kijken naar de laatste navigatie updates !! (wat is momenteel de laatste firmware- en kaartversie ??) Verdere tips zijn welkom. Alvast hartelijk dank. Richard, een nieuwe Kia rijder
Laatste antwoord door patten, -
Waar koop je 5 liter olie?
door Gast asterix- 23 antwoorden
- 4k weergaven
L.S., Ik wil eigenlijk bij de volgende servicebeurt (ja, BigWade, bij de 30.000) zelf mijn olie aanleveren en niet gebruik maken van die van de garage. Dat komt gewoon uit een slangetje uit een onduidelijk vat. Ik geloof er niets van dat dit Full Synthetic olie is zoals voorgeschreven. Ik breng dus liever zelf mijn Shell of Mobil Full Synthetic mee ... maar weet iemand waar je die 5 liter verpakkingen kan kopen? Bij de tankstations staan alleen die liter flessen die nogal duur zijn per liter. De 5 liter verpakking is vast goedkoper per liter. Iemand een idee? Marcel
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 13 antwoorden
- 4,9k weergaven
Onze brandstofmeter hangt onderin en doet helemaal niets meer. Reparatie bij de dealer kost 120 euro, is er een manier om dit zelf op te lossen??
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Tik/kraak geluid verlichting
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben er nog niet achter waarom mijn mistachterlicht niet werkt,maar als ik de auto uit of op contact zet (dus zonder te starten) en het licht aandoe (2 tikjes verder,dimlicht dus) hoor ik onder de motorkap een soort tik van slecht contact/een relais dat aan/uit knippert, echter komt het geluid niet uit de zekeringenbox onder de motorkap. Het lijkt erop of het geluid onder de zwarte afdekkap (waar bougie en -kabels onder zitten)uit komt,kan echter niet achterhalen wat het nou precies is,gewone verlichting werkt goed (stads-dim en groot licht) echter mistachterlicht werkt niet,iemand een idee of er nog op andere plekken (in de buurt van de afdekkap) een…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Even voorstellen
door Gast Jeroen66475- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben Jeroen, 44 jaar en woon in het Noord-oosten van Nederland. Sinds eind juli eigenaar van een 5 deurs Picanto 1.0 CVVT met airco in de kleur titanium grijs. Mijn vorige auto was een Toyota Corolla 1.4 D4D uit 2004. Na 3 jaar en bijna 300.000 km op de teller werd het tijd voor wat anders. De auto is mij prima bevallen en ik was daarom al geruime tijd op zoek naar een jongere Corolla/Auris. Tijdens mijn vakantie in Griekenland heb ik een aantal weken rondgereden in een Fiat Panda en kwam tot de conclusie dat die auto mij, ondanks mijn 1.97 meter, eigenlijk heel erg goed beviel. Omdat ik tussen de 30.000 en 40.000 km per jaar rij heb ik nooit een benzine auto overwogen…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Mijn Rio heeft sinds kort een rammelend bijgeluid. Zodra ik de rem heel licht intrap is het geluid weg. Na enig speurwerk is het vermoeden ontstaan dat er speling op de remklauw gelijders is ontstaan. Zijn er meer kia's met dit probleem en wat is eraan te doen. Aan de gelijders zelf is verder niets te zien. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Quo, -
- 4 antwoorden
- 5,9k weergaven
Waarde Kia-nauten Vandaag heb ik geprobeer de chauffeursstoel te verplaatsen op de rails. Dit omdat voor mij de stoel in de achterste stand staat en dit eigenlijk niet ver genoeg is om een goede zit te verkrijgen. Na het demonteren uit de auto en het loshalen van de zitting en de rails bleek het einde oefening te zijn. Althans zonder zagen en breken. Wie heeft er ervaring mee of heeft het wel voor elkaar gekregen om op deze manier een betere zit te krijgen. Alle andere idee
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedemorgen, Kan iemand mij vertellen of er een lampje hoort te branden in de schakelaars op de middenconsole bij ingeschakelde verlichting. als het donker is is het lastig om de schakelaars te vinden. Ik hoor het graag van een van jullie. Groeten Frank ps. betreft een Sorento 3.5 V6 uit 2004
Laatste antwoord door Trabby, -
- 47 antwoorden
- 7,6k weergaven
Wat denken jullie ervan om is een meeting te organiseren " SPORTAGE3 " drivers? En die laten doorgaan op een goeie lokatie zodat zowel Belgische als Nederlandse Sportage3 rijders kunnen aanwezig zijn? Wie heeft hier intresse voor? Goeie suggesties? Ook qua data enz enz....
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 20 antwoorden
- 5k weergaven
hey, In april besloten we een sp3 te bestellen 1.6 fusion met panoramisch dak. Probleem is echter dat ik nog niet heb kunnen zitten in ene met pa. dak omdat er toen bij de dealer geen aanwezig was. We hebben een testrit gedaan met een fusion met gewoon dak. Ik ben 1.m90 groot en bij het gewone dak had ik echter niet veel hoofdruimte over (stoel maximum beneden + achteraan = hoofdruimte was maar net goed ). Ik heb er toen niet echt bij stilgestaan maar dacht dat panoramisch dak wel hetzelfde zou zijn ...nou hoor ik achteraf dat dit niet zou zijn ....is dat wel zo dan ??? heb je nou echt veel minder hoofdruimte bij pan. dak als normaal? Heb al eens bij de qashqai g…
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
hallo mijn vraag is kunnen de lm velgen van de kia soul ook onder de venga er staat lm velgen 6.5 j x 16 inch steek 5*114.3 pas dat of niet
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Sinds enkele weken heb ik een volledig standaard picanto 2011. De vervangings led lampjes uit mijn oude auto wilde ik in de picanto zetten. Mooie witte dagrij verlichting ,dacht ik. Maar ze doen het dus niet in de picanto. Dat komt van wegens de computer zegt de garage,het is een canbus auto???? Voor iemand die zelf de kleppen nog stelde van zijn auto een totaal vreemd fenomeen. Ik kan dus geen enkel lampje vervangen voor andere b.v. LED. Is er iemand die daar verstand van heeft,ik leer graag iets. Lekker autootje trouwens die picanto. Ronald
Laatste antwoord door rvan, -
- 13 antwoorden
- 5,5k weergaven
Mijn helaas veel te laat en nog te leveren kia sportage III 1.7 CRDI is als het goed is voorzien van de zomerbanden met de maat 235/55/R18. Nu wil ik voor deze wagen tevens winterbanden kopen. Echter neregsn wordt omschreven wat voor deze auto nu de juiste maat is. Ka ik zonder problemen afwijken van deze maat. Ik bedoel, rijdt de wagen niet langzamer als ik er 16 of 17 inch velgen met banden onder zet. Hoe is het met weglegging, als ik kleine of breder dan 235 koop. Wie kan mij daar op antwoorden en wat is voor deze wagen de juiste maat??
Laatste antwoord door rimorke, -
3 deurs picanto
door riodriver- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
http://www.auto55.be/nieuws/16121-eerste-beeld-kia-picanto-3deurs
Laatste antwoord door whitepicanto, -
vering new picanto
door Henco- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo het valt mij op dat de picanto bij verkeersdrempels nog al gauw op zijn eind van de vering is en daardoor zijn eindrubbers raakt. En dit als je er met z`n tweeèn in zit. En dan rij ik er nog rustig over heen. Henco.
Sorento 2.4 motor
door Loutje- 11 antwoorden
- 10k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Sorento uit 2005 gekocht met een 2.4 motor. Ik was in de veronderstelling dat er geen slechte auto's meer gemaakt worden maar wat ik hier lees is dat er een fabrikage fout in deze 2.4 motor zit en dat deze gedoemd is stuk te gaan. Is dit 100% zeker en heb ik dus een kat in de zak gekocht of is er ook nog iet van positief nieuws?? Bij voorbaat dank van een arme sloeber die dacht groots te kunnen rijden voor weinig
Laatste antwoord door masimo, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Iemand al ervaring met 2 volwassen fietsen op de trekhaak? (nieuwe Picanto model 2011) Vraag staat elders ook tussen een paar andere vragen, even aparte topic hierover openen. Volgens de kia gegevens mag je op de trekhaak 28 kg druk hebben. Dat zal lastig worden met 2 normale fietsen. Onze Cumberland - Sparta fietsen eens gewogen voor de aardigheid, wat blijkt, de herenfiets (zonder tassen en niet elektrisch) weegt 23.9 kg en de damesfiets 25.5 kg. De Twinny Load standaard, niet kantelbaar, weegt zelf ook 10.9 kg. Zit je al over de 60 kg. Gaat dat wel goed als je door een kuil rijdt? Bij mijn oude Alto stond het dan te wiebelen. maar moet zeggen dat de bevestigin…
Trekhaak Picanto 2011 1 2
door bigmac- 34 antwoorden
- 10,4k weergaven
Ik heb vandaag een trekhaak laten monteren bij mijn dealer; het is de afneembare trekhaak die in de KIA accessoireslijst staat voor EUR 699,- (wat 'n geld he!). Er is flink in mijn bumper gezaagd; in het midden voor de trekhaak zelf een kleiner vierkantje en ook nog 'ns 2 keer links en rechts ervan voor het de contactdoos. Ik verdenk de monteur ervan dat hij eerst de verkeerde kant had ingezaagd en toen merkte dat de contactdoos aan de andere kant van de trekhaak kwam en toen nog maar 'ns een stuk gezaagd heeft (10 x 5 cm). De contactdoos is naar omhoog wegklapbaar en daar zie je dan ook niets van als de trekhaak er niet op zit. Nu nog kijken of de stekkerkabel van mij…
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een Sportage 1.7 diesel evogue besteld met ISG. heeft er iemand al ervaring mee?
Laatste antwoord door Mustang, -
hallo ik heb een vraag over de accu, kan ik deze gewoon opladen met een gewone lader of moet ik hier een speciale lader voor hebben, en moeten er klemmen los. en ik wil graag weten of ik een lader op zonnen-energie niet achter op de hoedenplank kan vast maken en dan in de sigaretten stekker zo dat deze altijd automatisch oplaad.
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
2 augustus j.l. heb ik mijn Sportage opgehaald. Aangezien ik al veel gehoord had over stuur problemen was mijn eerste vraag aan die verkoper of het probleem al opgelost was. Daar had hij geen idee van, maar dat had hij van meer zaken niet. Ik maakte een opmerking dat ik het een gemiste kans vond van KIA gezien het feit dat de delen van het achterlicht op de achterklep niet mee verlichten en hij ging proberen om te bewijzen dat ze wel verlicht waren Toen we bij de auto kwamen zei hij dat hij eigenlijk wel vermoede dat de update voor het sturen op deze auto zat aangezien de dak-antenne ook de meest recente was, maar hij kon niet zeggen of het op de een of andere mani…
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Goedendag, Zijn er hier leden die een nieuwe Sportage hebben met een sidebar of een sidestep (treeplank)? Ben dan heel benieuwd naar type (via dealer?), ervaringen, maar zeker ook naar een foto's. Alvast dank. Groeten, Raymond
Laatste antwoord door janm, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Zijn er ook technisch mensen hier die wat meer kunnen melden over de Picanto's 2011, specifiek op roest en de verfdikte? Er blijken nogal wat klachten te zijn (vorige modellen) over de kwaliteit nan de roestbescherming en dikte van de laklaag. Kijk, die testen zoals in autobladen vind ik allemaal prima, maar als zo'n auto slecht beschermd is tegen invloeden van ons natte landje, ja dan valt hij toch als slechte auto door de mand. De garantie is mooi, 7 jaar, maar wat heb je er aan als de dealer in de loop der jaren steeds je auto moet bijwerken? Wat is het dan in het 8e en 9e jaar, rijp voor de sloop? Dit is toch wel een belangrijk iets. Als je een auto koopt en je heb…
Roest in Picanto 1 2
door Tazteam- 40 antwoorden
- 13,2k weergaven
Hallo, het lijkt of de Picanto elke keer ongewild in de media wil verschijnen. Eerst was het brandstofverbruik in de media, kortgeleden de gebroken krukassen. Maar nu iets waar we helemaal niet op zitten te wachten: Roest IN de Picanto. Jaja, je leest het goed: IN de Picanto. Ik kwam er achter met het inbouwen van mijn dvd-systeem, en dan kom je echt overal. Ik heb roest aangetroffen net onder de kachel Tevens roest aangetroffen bij de handel om het tankklepje te openen. Omdat de stoel eruit moest voor de montage van de dvd-speler, op alle bevestigingspunten van de bestuurdersstoel. Maar omdat de kabel door de rugleuning moest van de achterbank..........oo…
- 3 antwoorden
- 4,8k weergaven
hallo, weet iemand of een automatische versnellingsbak van een carnival 2.9 tdi uit 2000 past op een carnival 2.9HDI van 2004? vr.gr. peter
Laatste antwoord door Jantje.2,