Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
hallo, ik heb een vraag ik heb nu lichtmetalen velgen met band maat 205/55/r16 .nu heb ik metalen velgen gezien met winterband maat 195/65/r15 afkomstig van een kia ceed nu is mijn vraag passen die ook onder mijn kia ceed sw alvast bedankt groetjes tanja
Laatste antwoord door bob, -
3 Deurs picanto 1 2
door driekes- 40 antwoorden
- 8,2k weergaven
Hallo, Ik wil me eerst even voorstellen. Mijn naam is Dre Linssen en ben 44 jaar jong. Ik heb vorige week woensdag mijn zwarte picanto 3deurs in otvangst kunnen nemen. Het is een 1.2 automaat. ondertussen heb ik er al 500km mee gereden. De auto bevalt me zeer goed en heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb. Ik heb hem namelijk blind besteldVeel bekijks heb ik ook. Hier in de buurt ben ik de eerste die er in rijd. grtz dre
Laatste antwoord door Anouk, -
Radio instellingen
door sharky- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Wanneer ik de geluidsinstellingen van de radio instel (bas en treble) dan blijven deze na het afzetten van de motor niet bewaard in het geheugen. Alle instellingen staand dan weer "standaard" ingesteld. Zie ik iets over het hoofd bij het instellen? Het gaat om de radio/NAV combinatie in de X-clusive.
Laatste antwoord door sharky, -
- 18 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik heb het hier nogal eens geschreven in een ander topic. Ik heb in mei een SP3 Sense besteld. Het was toen onmogelijk om voorsensoren of APS als optie te nemen. 3 weken later wordt Sense plots Sense+ en zit het APS er standaard op (of toch iig.bestelbaar). Volgens mijn dealer kan het niet bijbesteld worden zonder een nieuwe bestelling te doen en terug onderaan de lijst te komen staan. Ik heb dan gemaild naar Kia Belgium die mij onmiddellijk weer terug naar de dealer verwijzen. Ondertussen verneem ik op een ander forum dat alles bijbestelbaar is zolang er geen productiebevestiging is. Wat is het nu eigenlijk? Ik heb dan opnieuw 2 mailen naar Kia Belgium gestuurd ma…
Laatste antwoord door JeeCee, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een module die er voor zorgt dat als je b.v. links afslaat de linker mistlamp voor gaat branden? Ik zag zo'n module op de Duitse site: http://www.carmodule.de/P11268. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Deze module wil ik inbouwen in een Sorento EX 3.3 liter V6 van januari 2008.
Laatste antwoord door Preston, -
Sorento 2007 LPG
door dude-nl- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo all, Ik ben voornemens en Sorento 2007 3.3 op LPG te kopen. Ik heb de verhalen gelezen over de klepzetels en de hogere kosten. Nu is het wel zo dat de installatie bij Kia zelf is ingebouwd, ik zal nog uitzoeken of de zetels ook aangepast zijn. Nu ben ik op zoek naar andere tips en aandachtspunten bij dit model. Wie kan me hierin helpen? Alle tips zijn meer dan welkom...
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn Sorento (in België) heeft het af fabriek radio/navigatie van Kia. Er is een AUX ingang voor beeld en geluid. Met een audio kabel (zonder video) heb ik perfect geluid vanaf iedere audiobron. Maar met een audio/video kabel (3,5 mm jack aan de ene kant en 3 mannelijke cinch connectoren aan de andere kant) is zowel beeld als geluid volledig gestoord. Enkel wanneer de kabel niet helemaal in de aux ingang zit, heb ik beeld en (licht gestoort) geluid aan de linkerkant (rechts geen geluid). Heeft iemand hier ervaring mee ? Bestaat er een audio/videokabel van Kia die perfect werkt ? Ik heb vorige maand het probleem aan mij garage gemeld. Het is doorgemeld aan Kia, maar voorl…
Laatste antwoord door Marnik, -
welke trekhaak?
door pierre4- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ga een KIA Sportage bestellen met een trekhaak met vaste kogel. KIA biedt 2 typen: een AL-KO en een Thule. (Bij de Thule-trekhaak wordt vermeld dat deze niet te gebruiken is in combinatie met een achter skidplate). Wat zijn voor- en nadelen van de twee genoemde trekhaken? Is er een kwaliteitsverschil? En dan: wordt de trekhaak gekeurd (met keuringsbewijs) door RDW? Dank voor uw antwoorden! Met vriendelijke groet, Pierre4
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik wil een achteruitrijcamera op mijn Sorento 01-2008 3,3l, V6 monteren op de plek waar nu de kentekenplaatverlichting zit. Heb bij het inbouwstation al diverse camera's in handen gehad, maar geen enkele had de goede afmetingen van de kentekenplaatverlichting (allemaal te klein) De afmetingen van het plastic lensje zijn: hoogte links 44 mm hoogte rechts 49 mm breedte onder 84 mm breedte boven 87 mm hartafstand schroefgaten 70 mm afstand schroefgaten t.o.v. onderkant 22 mm afstand schroefgaten t.o.v. zijkant 7 mm Weet iemad waar een camera te koop is die op basis van bovengenoemde afmetingen in de kentekenplaatverlichting past? Alvast dank!
Laatste antwoord door RON29, -
Verlichting
door jackveld- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Kom net tot de ontdekking dat de verlichting (dimlicht) aan beide kant niet werkt. Stdslicht en grootlicht doen het wel. Een nieuw lampje erin werkt ook niet. De zekeringen in de auto en onder de motorkap gecontoleerd echter deze zijn goed. Wat kan het probleem zijn ?
Laatste antwoord door jackveld, -
Rio 3 Deurs
door Plazaboy- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
NU OOK IN 3D: Kia Rio Autowereld.be Kia-nieuws uit de marge: de Rio verwelkomt een driedeursversie en de Soul geniet een facelift. De achterwielaangedreven vierdeurscoupé die gewoon GT heet, ... op de link http://www.autowereld.be/2011/09/09/nu-ook-in-3d-kia-rio/# foto kia Rio 3deurs en info
Laatste antwoord door MauS, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi hoi Weet iemand soms of je de binnenverlichting van de deur KIA sportage 2010/2011 (Rode kapje) makelijk kan aansluiten Want bij de x-clusive brand hij namelijk wel standaard bij de andere uitvoeringen namelijk niet
Laatste antwoord door sportagent1, -
- 5 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik ben nog niet in het bezit van een Picanto, maar het lijkt me een erg goede keuze. Alleen ik heb m'n rijbewijs gehaald in een automaat. En nu zag ik een aantal foto's van de pook in het midden van de (automaat-uitvoering) en daar staan een 1, een 2 en een 3. Mijn grote vraag is: Hoe moet je die bedienen? Moet je tijdens het rijden de pook ook bedienen? Dan wordt het voor mij wel een stukje lastiger denk ik. Is het wel echt een automaat of is 't eigenlijk een semi-automaat? Alvast bedankt voor de reacties.
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Bekijk de eerste gecamoufleerde foto's van de nieuwe Cee'd 2012: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17237/kia-ceed-komt-medio-2012
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb nu ruim 2 maanden mijn SP3 en alles aan deze auto bevalt mij uitstekend, het enige wat mij een beetje stoort is de afstelling van de parkeersensoren achter. Als de sensor het laatste piepje geeft dan heb je nog heel veel ruimte over om achteruit te rijden. Weet iemand of het mogelijk is deze afstand aan te passen naar bijvoorbeeld een centimeter of 10?
Laatste antwoord door Etiennep, -
verstuivers
door amphicar- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo een maand of 9 geleden heb ik mijn sorentodiesel 2007 weggebracht voor de update turbo en verstuivers. ik vond het voor een grote diesel altijd een stille motor. We gingen de winter in en dan is het brandstofgebruik altijd al wat hoger en loopt een diesel wat rauwer vooral op korte stukjes. Nu merkte ik de laatste tijd dat er bij koude motor veel meer geluid bij de motor is dan eerder. En dat dit ook bij warme motor het geval is. Ik reed altijd met de radio aan maar die moest harder vandaar dat ik op onderzoek ben uitgegaan. Ik heb geluisterd bij de motor en met een schroevendraaier tegen de verstuivers geluisterd . Bij een cilinder /verstuiver hoor ik toch …
Laatste antwoord door Crum, -
- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Iemand een idee waar men antidiefstalmoeren(bouten)kan kopen voor de sportage 3. Had dit gevraagd bij de levering van de wagen maar de dealer vertelde dat dit van KIA uit niet verkrijgbaar was Misschien passen er van een ander merk?Iemand hier ervaring mee? grtz Luc1
Laatste antwoord door harter, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie kan mij helpen aan echte spatlappen voor mijn Sorento. Wij gebruiken de auto voor het trekken van een caravan van ca 1800KG en hebben serieus last van opspattende stenen. Waarschijnlijk steentjes welke losschieten uit het profiel vande banden, maar slaan bijna dwars door de beplating van de caravan heen. Of heeft iemand ervaring met een zelfbouw type spatlap? De zogenaamde ( harde) spatlappen van Kia zijn reeds aanwezig maar doen onvoldoende. graag reacties. grt, Alex K
Laatste antwoord door Alex K, -
Goededag, Ik heb een vraag over een kia rio 2007, heb nu een autoradio (1din) erin zitten. Wil echter een 2 din in mijn kia plaatsen met navigatie. Maar in mijn bestaande dashboard/frame van de radio past geen 2 din in? ( zie foto) Hoe kan ik dit simpel oplossen? is er ander frame voor? Heeft enig iemand advies hierover. Groeten Paul
Laatste antwoord door spekkkie, -
kachel weerstand
door Gast longbigbear- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
mijn vriendin heeft een kia rio 2000 ,nu was weer de kachel weerstand kapot? gebeurt ieder jaar. wat kost zoiets om te laten vervangen. en waarom gaat hij ieder jaar kapot?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ben sedert deze morgen ook de trotse eigenaar van de nieuwe sportage. Heb mijn nokia gekoppeld met de navigatie.Weet iemand of het mogelijk is om eventuele gedownloade beltonen ook door te krijgen in de wagen indien men opgebeld wordt?Of is dit niet mogelijk? Grtz Luc1
Laatste antwoord door koning, -
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi club leden, Zijn er ook xenon liefhebbers aanwezig?? Ik heb vandaag het volgende voor mij picanto gekocht. Ik hou personelijk niet van dat geelachtige lichtbundel. Helaas moet ik het doen met xenon 5000k bulbs! Kia dealer meld dat je garantie in geding kan komen door een volledige xenon/HID set te plaatsen. Foto met resultaat volgt nog............
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo Sinds juni rijd ik in de picanto 1.2 met alle paketten. Nu is mij tijdens de vakantie naar Luxemburg opgevallen dat de km stand niet de juiste afstand aan geeft. Ik heb dit gecontroleerd aan de hand van de hectometer paaltjes en een navigatiesysteem. als ik 100 km op de teller gereden hebt dan heb ik in werkelijkheid 103 km gereden. dit houd ook in dat de auto zuiniger rijd dan dat de bc aangeeft. Groetjes Jaron
- 0 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, De achterklep van mijn kia rio gaat niet meer open. De handel is lam en denk zelf dat er een kabel is gebroken. Hoe kan ik hier het beste bijkomen, vanaf de buitenkant of vanaf de binnenkant? en wat moet ik demonteren. groeten, Michel Bergman
Laatste antwoord door michelbergman, -
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=b5777cef-bae8-48bd-9029-df10af77db26&t=1&sel=316edf4c-a7e8-42b5-b4fa-07034bfcf6c9&media=flash Kia Picanto 1.0 LX, LHD 4 sterren ADULT OCCUPANT 86% CHILD OCCUPANT 83% PEDESTRIAN 47% SAFETY ASSIST 43%
Laatste antwoord door bigmac,