Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal zit net operation repo te kijken wordt er een hagelnieuwe sp3 inbeslag genomen en wat doet dat mens ze gaat helemaal uit haar dak en slaat met een pikhouweel zo het achterraam eruit gestoord is ze dit soort mensen verdienen zo een auto niet
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste forumleden, Als ik met mijn Kia Ceed heb gereden en kom op de bestemming (motor warm meestal) tikt na de rit de uitlaat. Tijdens het rijden geen tikkent geluid. Zijn er meer die dit hebben met de auto? Greetz, Rick.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 5 antwoorden
- 7,4k weergaven
Beste leden. Kort geleden heb ik tweetal hoofdsteunen met ingebouwde dvd gekocht. Maar ik kan niet originele hoofdsteunen los halen en achter kan van stoel krijg ik ook niet los. Ik ben benieuwd over jullie tips. m.v.g wingman
Laatste antwoord door wingman, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Deze week werd ik geconfronteerd met een kapotte ruitenwisser(achter)dus op naar de garage. Bij de garage konden zij mij vertellen dat dit bekend was bij hun. De Importeur heeft de garage een brief gestuurd en medegedeeld dat het een terugroepaktie is. De schakelaar zal worden vernieuwd op kosten van KIA neem ik aan ze hebben een nieuwe schakelaar besteld omdat deze niet voorradig was in het magazijn. Ik heb mijn garage wel gezegd dat ik teleurgesteld ben dat deze terugroepaktie niet via de persoonlijkemail tussen mij en de garage is medegedeeld. Hierop zij men dat deze terugroepaktie niet behoord tot de verkeersveiligheid je zal maar in slechte weersomstandigheden hem …
Laatste antwoord door bigmac, -
Afgelopen week heb ik me enorm zitten verdiepen in het aanschaffen van een nieuwe auto. Wat!? Ja inderdaad een nieuwe auto. Mijn auto is nu 1,5 jaar oud en kost enorm veel in de maand omdat de wegenbelasting erg hoog is geworden. Ik heb nu de Kia Venga en dat is natuurlijk een mooie auto. Ik heb vanmiddag een proefrit gereden in de nieuwe Kia Rio. De Kia Rio is echt een super mooie auto om te zien en je kunt echt veel packs kopen om hem compleet te maken. Ik zelf heb gekozen voor alle packs op de auto. Hiermee is hij nog completer dan de Kia Venga. Ook heb ik de velgen gekozen die ook op de foto's te zien zijn. Ik heb vanmiddag mijn handtekening gezet onder de off…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Verbruik verschil
door KaDo- 19 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Inmiddels hebben we toch besloten om een ceed diesel aan te schaffen. Ik zag dat het voor de wegenbelasting niets uitmaakt of het een gewone of station wordt. Qua verbruik geeft kia ook hetzelfde aan. Graag zou ik wat ervaringen van jullie horen of er verschil in zit, want de station is natuurlijk ruimer. Groet Karin
Laatste antwoord door vince!, -
2.0 crdi begrenst op 200 km/h
door Gast Timo0103- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Volgens het Duitse Kia forum is onze 2.0 crdi begrenst op 200 km/h. http://www.kia-board.de/forum/fahrzeuge/sportage-iii/sportage-iii-motor-getriebe/27320-h%C3%B6chstgeschwindigkeit/ Die van mij gaat inderdaad niet harder als 200. ( Theoretisch gaat ie niet harder als 185 ongeveer volgens het boekje ). Wie kan hier meer over vertellen of bevestigen ?
-
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Aan alle sorento eigenaars. Bekijk volgende ebay site eens http://stores.ebay.com/Automotive-APro/10-11-Sorento-R-/_i.html?_fsub=1263842010&_sid=844937920&_trksid=p4634.c0.m322 allerlei accescoires te koop voor de Sorento maar ook andere Kia modellen rechtstreeks uit Korea, scherpe prijzen en snelle leveringen ik heb reeds verschillende zaken gekocht, correcte en snelle afhandeling veel plezier
Laatste antwoord door chakib82, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo. sportage rijders of wachters We hebben ons aluminium matten laten maken bij omni power in duitland (goed bedrijf) , vind ze zelf heel erg mooi geworden. De sportage waar ze in moeten, moeten we nog krijgen wachten pas 4 maanden 2.0 white automaat. http://imageshack.us/photo/my-images/256/rszdsc0505.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/828/rszdsc0509.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/690/rszdsc0510.jpg/ Greetz dominique
Laatste antwoord door GeertV, -
- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Heeft iemand een handleiding/instructie over het vervangen van de speakers in de achterportiers van de Sportage 3? Het geluid van de standaard speakers is wel erg onder de maat. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Kia Venga 1 jaar oud. Heb Iphone 3G met bluetooth. Start via dashboard, dan komt de vraag pin?? Ik weet van geen pin en hoe voer ik de pin in??
Laatste antwoord door bigwade, -
Lv raammechaniek kapot aan nieuwe 3d picanto?
door Gast Marcvane86- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo beste picanto rijders. Mijn nieuwe 3 deurs picanto maakt een raar krakend/ratelend geluid tijdens bedienen van linker portierraam. Vrijdag even langs dealer geweest en laten luisteren, gaf toe dat het een geluid extra maakte wat niet behoort. Nu is er een nieuw mechaniek besteld voor de zekerheid zodat de auto bij de afspraak ten alle tijde gelijk gemaakt kan worden. Zodra dit mechaniek binnen is gauw afspraak plannen. Zijn er meer mensen met een soort gelijk probleem? Groet Marc
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 20 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hebben er misschien meerdere mensen last van het volgende: Wanneer we met lage snelheden over een klinkerweg rijden horen we een erg irritant geklok en geklak geluid onder onze auto, onderstel geluiden. het lijkt ook erger te worden. Heeft hier iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
- 35 antwoorden
- 15,7k weergaven
De stuurbekrachtiging van mijn Sorento (EX Custom = LX met EX extraatjes) valt af en toe weg. Dit gebeurd af en toe na het verlaten van de autoweg in lange bochten. Hij blijft dan een poosje zwaar sturen en dan plotseling stuurt ie weer licht. Vreemde gewaarwording als je met deze kolos de autoweg afkomt en de bocht om moet. De dealer kon het probleem niet en heeft de auto drie dagen lang uitgeprobeerd. Zoals gewoonlijk trad het probleem dan net niet op. Hij heeft toch het volgende gedaan: Controle op lekkages (geen gevonden), vloeistof vervangen (niet geholpen) en recentelijk de stuurbekrachtigingspomp vervangen (hielp echter ook niet). Volgens de info die ik op met n…
Laatste antwoord door bitman, -
Of toch wit
door Anouk- 18 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wit is voordeliger, 450 euro. En opvallend dus veiliger. Maar geen metallic en wordt dus misschien wel valer en je ziet er volgens mij alles op. Maar de voorraad auto's hebben ook nog eens een extra korting hier van bijna 700 euro!!!! Pfff dat zou een verschil zijn van 1150 euro voor een witte of bv mocha wat me heel mooi lijkt. Mocha was dan ook direct verkocht uit de voorraad.... Voorraad is rood,. zwart, bright silver en wit. Ik vind die kleine witjes ook wel leuk maar heeft iets saaiers, ook wel weer koeler dus minder airco nodig en dus ook minder verbruik. Half oktober komt er een nieuwe lading aan overigens. Daar zit dan wel weer titanium grey bij maar die zull…
-
Dag allemaal, Iemand al onderhoudsprijzen of intervallen ergens gevonden? Staat nog niet op mijnkia.nl
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hi, Ik wil bij mijn dashboard kastje (sorento 2) het dashboard kastje verwijderen aangezien de vorige eigenaar een slechte inbouwer van de navigatie had (moest horizontaal geplaatst worden en niet verticaal ivm gyroscoop). Nu ben ik van de week al een heel einde gekomen, maar niet ver genoeg. Ik heb in het midden alles weg gehaald: headunit climate control asbak etc Handschoenen kastje naar benoden geklapt (de klipjes en een wit oog) Schroeven los gehaald Maar hij lijkt nog ergens vast te zitten aan de rechterkant. Mis ik iets? zie ik iets over het hoofd? Wie heeft er een handleiding van? En kan iemand bevestigen dat oude Sirf 1 ontvangers een slechte ontvangst…
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 29 antwoorden
- 7,9k weergaven
Mochten er mensen zijn met een zwarte SP3 (Belgen dus ) die zo'n chroom-strip op de achterklep hebben, kunnen die dan eens een foto posten aub? Mijn eerdere vraag bij het topic 'accessoires' leverde niet veel op en in de hoop zo meer succes te hebben maak ik er een nieuw topic van. Het kan ook zijn dat er niemand met een zwart exemplaar rondrijdt met dergelijke strip natuurlijk... We overwegen nl. om die te laten plaatsen op de onze, maar mijn wederhelft is bang dat ie wat aan de brede kant is en zo een beetje log aandoet. Volgens mij komt ie mooi uit op die - naar mijn mening - toch wel speciaal gevormde kont. Eerlijk gezegd moet ik daar nog steeds aan wennen als ik…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 40 antwoorden
- 11,7k weergaven
Hallo, Afgelopen vrijdag mijn witte Sportage 2.0 Executive Plus Pack F-Ed opgehaald. Mooi aluminium side steps laten plaatsen, kortom een plaatje. Verbruik momenteel na 190km 1 op 6, hopelijk veranderd dit nog. Ik heb mijn BT spraakherkenning voor de telefoon Nokia N97 mini aangesloten en is goed gepaird, echter accepteert de BT mijn spraak niet en gaat dus nooit bellen, ook niet wanneer ik de nummers noem. Is het mogelijk om via een telefoonboek uit het display te kiezen. Ik heb de moed opgegeven. Kan iemand mij tips geven. Groeten, Richard
Laatste antwoord door Ysie, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Tijdens de proefrit vond ik de auto onrustiger, moest steeds wat corrigeren. Is dat euvel jullie bekend of 'eruitgehaald' bij de beurt? Ze schijnen het te kunnen herstellen is me gezegd.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Het valt me op dat de uitvoeringen vaak klaarstaan als basis of comfort pack. Dan met exterior en als laatste met exterior en style. Ben dan ook benieuwd naar de poll met vragen welke uitvoeringen mensen hebben. Style lijkt mij persoonlijke meer meerwaarde hebben dat exterior, dat is vooral voor het oog. Climate control en bediening op het stuur is ook wel erg comfortabel....
Laatste antwoord door bigmac, -
Mijn Kia Pride Wagon, bouwjaar 2000, heeft een kapot wiellager links voor. Mijn Kia-dealer zei dat ik het beste een complete wielnaaf (fusee) inclusief remschijf ergens moest vinden, daar de Prides een verouderd systeem hebben, waarbij de remschijf achter het wiellager zit, waardoor het enkel vervangen van het wiellager (bijna) niet te doen is. Ik heb bij onderdelen.nl een tweede hands wielnaaf op de kop getikt en deze is door de dealer gemonteerd. De remschijf was in orde maar de dealer zei me dat hij niet kon zien of testen voor montage of het wiellager nog goed is. Het onderdeel zou 62.000 km gelopen hebben volgens de factuur van het demontagebedrijf waar ik het gekoc…
Laatste antwoord door Leon, -
Sinds een half jaar heb ik een Pride automaat ( 4-deurs, bouwjr. 1997 ). Prima auto, lekker fel en handig in de stad. We hebben nu een probleem (pje ). Er is een metaalachtige tik te horen, die naarmate de snelheid toeneemt sneller gaat. De tik komt pas na een kilometer of 8 en reageert niet op het gaspedaal, alleen op de snelheid van de auto. Beneden de 40 km/pu is de tik er ook niet. Het geluid is ( nog ) niet heel erg hard, maar wel heel erg irritant. Wie weet wat de oorzaak is?????
Laatste antwoord door Pietje, -
Deze voor 25,99 bij Conrad uurtje montoge voor onhandige IKKE Ronald
Laatste antwoord door rvan, -
hallo, ik heb een kia rio gekocht, metallic black , 17 '' l metalen velgen en alle pakketen erop nu staat er bij super pack uvwerend ipv privacy glass. is dit nu dus geen donker glas meer van achter? ik hoop wat te horen, Mvg kenny
Laatste antwoord door Reem,