Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedendag allen, bij deze zou ik graag een paar vraagjes willen stellen over enkele asseccoires aangezien ik deze nog nergens op een drie deurs heb gezien. 1- heeft iemand al de instaplijsten voor een drie deurs gezien (of in zijn bezit)? Ik heb ze nl wel besteld maar ook in de folder staan ze nog vermeld als 4 stuks (voor de 5 deurs)... Ik ga er vanuit dat het voor de 3 deurs dus 2 stuks zijn, die tevens een heel stuk langer zullen moeten zijn dan die van de 5 deurs. 2- Ook had ik naar dakdragers (met Thule opvouwbare koffer) gekeken maar daar kon de dealer mijn nog niets over vertellen of die op een 3 deurs passen? Lijkt mijn nl van niet...iemand? 3- er zitten s…
-
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo alle picanto rijders, Ja ik ben nieuw hier, sinds twee weken de picanto aan het rijden. Ik moet zeggen dat me een aantal zaken in het forum bekend voorkomen. Radio te weinig toon verschillen, bas, mid en high Fader naar achter werkt niet goed, dit gaat in onze Ceed wel allemaal goed. Verbruik is echt niet 1:20 wat wel aangegeven wordt. Ben nog benieuwd hoe het van de winter met de kachel gaat en eventuele vlekken op de bekleding. Alles bij elkaar kun je zo wel zien hoe ze de picanto goedkoop kunnen houden. Maar goed daar hebben we voor gekozen, dus NIET klagen of wel. Maar ik heb nog een vraagje, in het instructieboekje kan ik niet alle symbolen vand e inge…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo beste mensen, Sinds kort blijft de temperatuuraanwijzer in het dashboard hangen. Kia Rio 1.3 RS 2005. Altijd dezelfde stand, Koud/warm/motor uit etc. Vandaar bij de dealer geweest, zegt ie na onderzoek: De temperatuurvoeler is goed, maar de temperatuuraanwijzer (het klokje) in het dashboard is kapot. bijna 460 euro... Hij gaf het advies bij een demontagebedrijf te kijken, maar ik weet eigenlijk niet hoe en wat. Is de aanwijzer geintegreerd in het dashboard c.q. moet ik een nieuw dashboard kopen....? Dat soort vragen Kan iemand mij iemand uit de brand helpen? Ook wat ik tweedehands ongeveer kwijt ben? Alvast bedankt, Robert
Laatste antwoord door robert1967, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
stripjes/ledslingertjes/sportuitlaat/antenne. O,ja, niet orgineel,maar ikke blij Ronald
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 14 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo Forumleden, Ik heb in een Kia Sportage 3 Executive waar of fabriek geen Xenon verlichting in gemonteerd zat dit er achteraf in laten zetten. Het zijn originele complete koplampunits die uit een schadeauto komen. Exclusive uitvoering. Nu gan deze lampen even aan en dan knipperen ze ook nog even om vervolgens uit te gaan. Heeft er iemand anders eerder after market Xenon ingebouwd en is toen tegen problemen opgelopen. Of is er soms nog een bepaalde aanpassing die je moet doen voor je ze monteert? De stekkers zijn in beide gevallen hetzelfde. Graag reactie of advies,
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Na anderhalf jaar zonder problemen met mijn Sorento 2.4 uit 2004 gereden te hebben sprong van de week plotseling het engine check lampje aan , auto bleef wel normaal lopen ??. De auto uit laten lezen bij een universeel bedrijf en deze zeggen "waarschijnlijk" de kat ( kosten ruim 1000 euro ). Na het los halen van de accu pool is het lampje al weer een paar dagen uit !( gelezen op dit Forum ). Moet ik nu rekening houden met het ergste of kan er ook wat anders aan de hand zijn ??? (auto verbruikt ongeveer een kleine liter olie op 2500/3000 kilometer ) bvd en groetjes lou
Laatste antwoord door Crum, -
- 11 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb deze auto nu 10 weken ,hij is van 2008 wat kan ik doen aan condens in de linker koplamp . wie heeft er ervaring mee .
Laatste antwoord door tipke, -
Xenon verlichtng
door Alberts- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Welke type xenon lampen worden er standaard in een sportage geplaatst je lees er niets over in het instructieboekje?
Laatste antwoord door Azzaro, -
telefoon problemen
door cjk- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo wie kan mij helpen aan een type dual simkaart telefoon die ook de namen en de gegevens van het bellen doorgeeft aan het scherm van de sportage? graag merk en type vermelden.
Laatste antwoord door cjk, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb afgelopen week mijn orginele 18" Exclusive velgen vervangen door 19" wielen van AEZ. Ondanks dat ik vreesde voor minder comfort is me dit enorm meegevallen. Het lijkt zelfs dat de wegligging iets verbeterd is. Kan misschien ook aan de banden liggen ? De velgen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport banden. Wat is de ervaring andere met "ander" velgen/banden ? Dick van Dyke
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Kan iemand mij vertellen wat er te doen is aan het geluid wat men hoort als ik iemand bel of gebeld wordt. Men zegt dat het klinkt alsof je in water rijd, heel veel ruis. Daarnaast is het geluid van de radio veel blikkeriger als van de USB of CD. De gehele navigatie is vorige week geupdate, merk nog geen verbetering. EEn tevreden Sportage rijder
Laatste antwoord door briksem, -
- 61 antwoorden
- 21,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een paar dagen heb ik een Kia Picanto 2011, een 1.0 motor. Nu heb ik een bestelling gedaan in een winkel in Zoetermeer voor lichtmetalen velgen. Ik heb voor 15inch velgen gekozen, want dan zijn ze iets groter dan er nu onder zit, namelijk 14inch. Maar nu begin ik te denken, kloppen de maten allemaal wel? Ik heb gekeken op sites over velgenmaten, maar ik snap daar echt helemaal niets van, dus ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen of ik de juiste velgen gekocht heb. Hier is wat er omschreven word: VS Duplicate LF-367 DRIFT F35 15 inch met ET 38 en een breedte van 65J in de steek 4x100 is geschikt voor de KIA PICANTO (BA) vanaf april 2004 1.0 45kW 99…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Weet iemand hoe ik de Rio telefoon optie moet instellen om een telefoonnummer te kunnen kiezen doormiddel van voicecontrol? Waar moet ik op drukken als ik een telefoonnummer wil inspreken? Ik heb dit ook in de Abarth 500c en is erg handig!
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb mijn Exclusive (2011) een maand en soms hoor ik rechts vooraan mijn vering enorm veel lawaai maken. Bv. als ik over gootje rij of op een weg met veel oneffenheden, net alsof de rechter schokdemper versleten is. Soms lijkt het alsof het rechterwiel wel los zit. Op een kasseien weg hoor ik dan weer niks abnormaal. Heeft iemand dit ook al ervaren met zijn Sorento Exclusive? Op een ander forum heb ik hierover 29 paginas gevonden maar ik weet niet of ik de link hier mag posten. Google maar eens op "Sorento Front Suspension Noise" Alvast bedankt...
Laatste antwoord door rte911, -
3 of 5 deurs vragen
door Anouk- 5 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb op zich voldoende aan een driedeurs versie. De ruimte voor lijkt dan groter, deur ook. Dat heeft voordelen (ruimte) en nadelen (grote deur, oppassen bij openen op parkeerplaats) en de gordel hangt verder naar achter. Een dealer zei dat deze dan extra trekt, je deze van ver naar achter moet pakken. Heb dat zelf nooit gemerkt vroeger bij een 3deurs versie. Hoe ervaren driedeurs rijders dit? De 5 deurs heeft een kleinere deur, misschien stoot je dan makkelijker tegen de rand??? Heb geen kinderen, wel een hondje. Die heeft een harnasje wat je met een verlengstuk in de gordel kan vastzetten. Nu vraag ik mij af: Kun je makkelijk vanuit de achterklep , als je de ba…
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Mijn Rio 1.5 LS uit 2002 heeft wat krassen in het interieur door meegenomen bagage en bij het contactslot door de sleutels. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 32 antwoorden
- 12,5k weergaven
Heb gisteren mijn SP (SP3 2WD 2L 163PK 5 bak handgeschakeld) laten tunen door Vtune in Huizen, Noord Holland. www.vtune.nl Daarbij is een zogenoemde Piggyback tussen de lichtroze draad uit kabelboom gezet. Omdat dit volgens de site, offerte en telefonische informatie van Vtune de oplossing zou zijn voor het slechte opschakel gedrag van dit model (een soort van inhouden moment bij het optrekken van stilstand in de 1, maar vooral een ''wiebel'' van de 1 naar de 2). Dit zou naar verluidt vooral worden veroorzaakt door de afstelling van het motormanagement i.v.m. voorgeschreven emissienormen, waar KIA misschien wel iets aan zou kunnen doen, maar dat niet mag i.v.m. wet- en…
Laatste antwoord door Seek123, -
Wielnaafmotor
door Preston- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Omdat ik bij nieuws uit de pers niet kan posten , even een technisch wetenswaardigheidje hier... De onderzoekers gaan de e-Carin bij drie passagiers-voertuigen uitproberen: een Mitsubishi Colt, een Kia Sportage en een Fiat Punto.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
belastingvrij?
door Anouk- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik zag net nieuwe Kia's en daarbij staat dat de belasting 56 per kwartaal is. Zowel de 1.0 als 1.2 is toch belastingvrij tot 2014?
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de nieuwe Picanto 1,2 comfort style met mijn vrouw opgehaald, en zijn er helemaal blij mee. We hebben beide een iPhone 4, en kunnen gewoon gebeld worden, de naam van de beller verschijnt dan in de display. Maar nu willen we zelf handsfree bellen, met behulp van de spraakherkenning en de knopjes op het stuur. Dit krijgen we niet voor elkaar, heeft iemand hier ervaring mee? bvd Sander
Laatste antwoord door MauS, -
Annulatie sportage 1 2
door Geof- 41 antwoorden
- 6,2k weergaven
Ik zou mijn sportage willen annuleren. Op mijn contract staat dat ik 6 tot 8 maanden zou moeten wachten. Gisteren kreeg ik te horen dat ik zeker 12 maanden ga moeten wachten of misschien wel nog langer. De garagehouder zag mijn vervangwagen buiten staan en ik kreeg een gemene opmerking dat ik zijn wagen wel eens mocht wassen. De maat is vol voor mij ik heb er geen zin meer in. Hoe gaat een annulatie in zijn werk? Met een aangetekend schrijven? In mijn geval kan ik de wagen dan annuleren als de 8 maand wachttijd verstreken zijn? Grtz
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
In 2009 sportage gekocht op lpg (jan 2009). Nu - okt 2011 - 45000 km gereden en al 3x banden vervangen . Nu moeten de zomerbanden weer vervangen worden! Garage geeft eigenlijk neit thuis. Wel steeds uitgelijnd. Zijn rustige rijders. 1x naar oostenrijk gereden en 1x naar frankrijk. Is toch belachelijk dat na10000 km steeds de voorbanden vervangen moeten worden! Wie heeft tips?
Laatste antwoord door anita, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Misschien zijn er nog eigenaars met dit kwaaltje: één van de rubber versierinkjes op de passagierszetel komt los. (van de stoffen uitvoering uiteraard ) Waarom het los komt is ons onbekend. We hebben er niet aan gehaperd of zo... ik stelde het plots vast. Nu, de dealer maakt er geen probleem rond. Het wordt hersteld onder garantie. De wagen moet er wel een halve dag voor binnen. Blijkbaar moet gans de zetel eruit en komt er een nieuwe hoes over de rugleuning. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal gerust in ben... Hopelijk komen er geen krassen in het interieur (dat toch redelijk kwetsbaar is).
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi allemaal, Kan iemand me met zekerheid zeggen (voordat ik contact opneem met Kia) hie het nu zit met de garantie als er LPG is ingebouwd? Ik lees verschillende verhalen hierover.
Laatste antwoord door sntho0, -
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Sinds de vakantie heb ik het geluid van een krekel onder de auto. Bij een bezoek aan kia in Frankrijk werd ingeschat dat het het druklager betrof. Bij licht intrappen van de koppeling (die verder normaal werkt) is het geluid weg. Nu bij de dealer in Lelystad geweest die denkt dat er ruimte zit op de vorken waarmee het lager wordt bediend en niet het lager zelf. Wacht af want ze gaan te rade bij Kia. Dealer Metz in Lelystad is overigens altijd zeer klantvriendelijk. Als je langs komt wordt je altijd direct geholpen top!
Laatste antwoord door dennisceed,