Kia Modellen
-
- 17 antwoorden
- 5,4k weergaven
collega's Terwijl ik de auto aan het wassen ben heb ik graag wat muziek op de achtergrond. Het jammere is - in mijn geval toch - dat het systeem (fabrieksnavi) uitvalt na x-aantal minuten (een stuk of 10 min denk ik) Er komt een melding op het display dat - als je de motor niet aanlegt - het systeem zichzelf uitschakelt binnen de 60 seconden, dit om de batterij te sparen. Het contact afleggen en terug aanleggen is een oplossing, maar gedurende een poetsbeurt ben je daar dus een aantal keer zoet mee. Weet er iemand een andere oplossing? grtz, Kurt
Laatste antwoord door chuckion, -
sorento op lpg
door allie- 4 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hoi ik ben in bezit van een sorento 2005 en wil lpg inbouwen heeft iemand ervaring(kosten van inbouwen) hier mee en heeft lpg veel invloed op de motor.
Laatste antwoord door masimo, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Vandaag onze nieuwe picanto opgehaald. Het is een witte geworden, 1.0 liter en de comfort versie. Als enige opties hebben we er stootstrips (design) op laten zetten en de buitenspiegels wit laten spuiten. We hebben nu 2 KIA's : een Cee'd SW en deze Picanto. Indien het wat mooier weer wordt zal ik een foto plaatsen van onze nieuwe aanwinst. En ja ook hier komen weer raam stickers op van......................Marillion. Tevens is inderdaad het geluid niet zo als in de Cee'd, maar het doet niet onder van de peugeot 107 die we hiervoor reden. We wonen in de buurt van Tilburg en hebben tot nu toe nog maar 1 picanto zien rondrijden. A better way of life@marillion…
Laatste antwoord door Marillion, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
In de amerikaanse sportages zie ik regelmatig een soort afdekplaat met vakjes boven het reservewiel, dit lijkt me erg handig voor het opruimen van spulletjes. Is zoiets ook in Nederland te krijgen? Zie dit filmpje vanaf 1:42.
Laatste antwoord door Broosje, -
burner body graphic
door c0me- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
hey ik heb zins vorige week eindelijk me kia soul (beat bij kia) met een burner body graphic erop laten zette (zon stikker bij de burner) maar hij loopt niet helemaal over en/of door en er zit soort van pijl op een plek waar die helemaal niet hoort heb ik dat meteen die zelfde dag gezecht toen ik hem ging ophalen. ze zijde dat er niks anders op zit dan zo te laten en dat ze geen andere sticker hadden (hij had plaatjes van internet afgehaald als voorbeeld) maar nu vraag ik mij af moet ik het hier bij laten of ken ik *eisen* dat ie de sticker er opnieuw opplakt en goed (zonder beschadigen weet niet als je deze sticker er nu afhaald of je dat dan blijft zien ivm zon li…
Laatste antwoord door c0me, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Hi Soulmate's Zoals beloofd enkele foto's van mijn twee weken oude aanwinst, inmiddels zijn er enkele veranderingen aan toe gebracht, waaronder een armsteun, pushbar, sidebars, mudflaps en een trekhaak. Over twee weken zal ik nog een update posten met foto's van de volgende geplande veranderingen, een bumperbeschermer en zijwindbeschermingen (voor en achter), deze waren nog niet op voorraad. Ben nog steeds op zoek naar een compleet pakket privacyshades voor de Kia Soul (achteruit, zijruitjes en achterramen), ik kreeg de tip van Marian (truckertje) dat Kia deze wel heeft, maar dit betreft dan alleen de achterramen en dat is net niet compleet zoals ze door sonniboy wor…
Laatste antwoord door jos16, -
Als nieuwe bezitter van een SP3, slechts 2 maanden oud met 2500 km op de teller stoor ik me aan mijn eerste rammeltje in de auto. (alleen te horen bij straatsteenwegen, niet op asfalt) Het zit ergens aan de rechterkant aan de binnenzijde van het interieur. Maar gevonden heb ik het nog niet. Alle losse spullen eruit gehaald, maar dat was het niet. Zijn er nog meer mensen die nu al rammeltjes ervaren? Of hetzelfde hebben (gehad) en weten waar het zit? Het is hoogst irritant voor een nieuwe wagen. Bij een 2e hands auto ok, maar dit, nee, daar wordt ik niet vrolijk van.
Laatste antwoord door Ronnie, -
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Men neemt een KIA Sorento CRDi 4WD 7 zits, geen executive, geen exclusive maar iets wat ertussenin zit (geïmporteerd uit Duitsland en daar hebben ze meer pakketten). Kleur: Zwart Velgen: Standaard Navigatie: Nee Panoramadak: Ja Leer: Ja PDC: Nee (raar voor zo'n grote auto) Vervolgens voeg je toe: * Alpine INA W910R (navigatie/Multimedia) * 2 alpine schermen weggewerkt in de originele hoofdsteunen * Speaker upgrade inclusief plaatsen subwoofer * Coating op de ramen rondom * 20" ATS Pegasus velgen * Originele dagrijverlichting En dan krijg je wat mij betreft de ideale reis/gezins/werk-auto waar je iedere dag met een glimlach in zult stappen Project is in vol…
Laatste antwoord door MossBerry, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, betreft een carens diesel 2005 crdi, deze heeft soms startproblemen, het instrumentenbord licht op en bij het omdraaien om te starten valt alles uit, ik zet dan de automaat eens door alle standen en terug in P en ook de sleutel eens uit en in het contact. Dan start hij terug, raar dat het geen blijvend probleem is. Is er iemand die raad kan brengen, iemand die dit probleem herkent?
Laatste antwoord door apollo, -
- 25 antwoorden
- 7k weergaven
Achterhalen gegevens waar de auto geleverd is? Ik heb een 2e hands Venga gekocht waar op het moment van ophalen het onderhoudsboekje niet bij zat (lag nog bij het hoofdkantoor van Kia volgens de dealer) omdat dit een companycar van Kia is geweest. De auto heeft bij aflevering een grote beurt gehad en na een paar dagen bel ik de dealer op of het boekje er was. Dit was het geval maar toen ik het thuis goed bekeek bleek er een onderhoudsbeurt(15000 of 20000) niet in te staan, toen ik hier voor belde kreeg ik als antwoord dat hij wel een nieuw boekje zou leveren waar de beurt wel in stond alleen hij kon mij niet vertellen waar deze beurt gedaan was!!! Ik heb contact geha…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
armsteun
door vrolijkeman- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
wie weet een alternatief adres voor de aanschaf van een armsteun voor in de nieuwe picanto. bij de dealer kost deze ruim 200 euro wel leuk maar vind ik een beetje teveel.
Laatste antwoord door Eddy1971, -
- 17 antwoorden
- 9,4k weergaven
Hallo, Zijn er hier meer leden die zowel met de sp3 als met de ix35 gereden? Ik vind ze allebei wel wat hebben, maar wat heeft jullie er toe gebracht om voor de sp3 te kiezen?
Laatste antwoord door Ronnie, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo Ik ben van plan een sp3 te kopen ter vervanging van onze chevrolet captiva, en nu twijfel ik nog al tussen de 1.6 GDI X-clusive en de 2.0x-ecutive,zijn er hier ook leden die met de 1.6 x-clusive rijden? Ik vind de 2.0 x-clusive eigenlijk te duur worden voor de extra's die ik er meer op krijg t.o.v. de ecutive plus pack want het gaat mij vooral om de orginele xenon verlichting en de camera. Over de navigatie af fabriek is hier al zoveel over geschreven dat het mij de meerprijs niet waard is. Kan iemand mij vertellen of het geluid van de radio + subwoofer veel van kwaliteit verschilt met de orginele radio?
Laatste antwoord door Dutchy, -
De ruitensproeier is er inens mee gestopt, het motortje werk wel en het reservour is vol, wat kan dit ijn help
Laatste antwoord door Crum, -
Hallo een ieder, Ik heb een Kia Sportage uit 1995 het betreft een 2.0 benzine. Een aantal weken geledenen is het volgende probleem opgetreden. Als de auto bijvoorbeeld voor een stoplicht staat (stationair) begint de motor toeren te draaien, dit gaat van zacht naar steeds harder. Tot ik de koppeling indruk en gas geef dan daalt de toerental weer naar beneden.Dit probleem treed sporadisch op. Ik ben met dit probleem naar een garage bij mij in de buurt geweest, de monteur constateerde dat het om het gasklephuis gaat. Ik heb deze op internet besteld en hem naar de garage gebracht. Het toerental bleef met de nieuwe gasklephuis juist harder te gaan dus meer toeren te mak…
Laatste antwoord door betominice, -
- 28 antwoorden
- 12k weergaven
Het volgende is er bij mij aan de hand en weet even niet wat ik er mee kan of moet. Ik heb al contact gehad met de dealer maar deze moest het ook even uitzoeken,maar nu 14:00 uur nog geen bericht terug gehad. het probleem doet zich voor als er een usb-stick is aangesloten dan kan ik geen enkele knop of scherm meer bedienen,de gehele radio enz. staat vast. wel kan ik nog via stuurbedieningen hard en zacht bedienen maar dat is dan ook net nog alles. ook al verschillende usb sticks geprobeerd dacht eerst usb stick defect maar dat is niet het probleem. op de verschillende foto's is te zien welke pop up er naar een paar minuten verschijnt ,maar gezien alles bevroren staat…
Laatste antwoord door Opa, -
Ik rij sinds 9 maanden een Kia Sportage 2.0 crdi (140pk)met 72000km op de teller. Sinds enkele dagen merk ik dat de sportage begint in te houden. Bij het inparkeren liet ik de motor nog even draaien om te luisteren naar de motor. De motor lijkt goed te lopen. Echter als ik het gaspedaal volledig intrap komt de motor later opgang. Wie weet wat dit kan zijn. Wij gaan namelijk vrijdag op vakantie met de caravan.
Laatste antwoord door ally, -
Onlangs een Q-line laten inbouwen, zou ook standaard door Kia a fabriek af gemonteerd zijn, inclusief camera, frontpanel ect. Zag er goed en mooi uit, navigatie zeer snel en exact, alle stuurbedieningen werkte ook inclusief telefoon knoppen en de usb/ipod aansluiting. Echter de radio zenders waren niet vast te houden, continu verloop van frequentie en storen zelf bij een andere en grotere spriet, bij het bellen was het gesprek aan beide kanten niet verstaanbaar, geluid niet afzonderlijk instelbaar dus na een gesprek "knalde" zowat de speakers uit de deuren. Verleden week eruit laten slopen en een laatste model Kenwoond met afneembaar frontje( hoewel frontje? het kreng w…
Laatste antwoord door beatus, -
- 24 antwoorden
- 4,2k weergaven
Volgende werd in een ander draadje geschreven maar dreigde volledig 'off topic' te raken, daraaom start ik even een nieuw topic: Het hangt volledig van jouw situatie af of die € 199 veel geld is. Bedenk dat dit als voordeel heeft dat je je huidige nummerplaat kunt laten schrappen (gebeurt sowieso op het ogenblik dat je de Sportage inschrijft, tenzij je al een nummerplaat van EU-model hebt). Dit hudt in dat je geen wegentaks meer betaalt (wat je al betaald hebt, krijg je terug - duurt wel ff) en je je verzekering kunt opzeggen (teveel aan reeds betaalde premie krijg je eveneens terug). Bij opzegging verzekering krijg je een attest van schadeverleden zodat je, bij afslu…
Laatste antwoord door GeertV, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds 2 weken een Kia Sportage waar ik nog steeds heel blij mee ben! De telefoon maakt via bluetooth contact met de auto, ik kan ook met spraakherkenning bellen. Het enige probleem: diegene die mij belt hoort mij wel praten maar ik hoor verder niets. Dat geldt ook als ik iemand bel, dan horen ze mij wel maar ik hen niet. Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Naar aanleiding van meldingen in diverse topics heb ik een vraag. Regelmatig wordt er bij verbruikcijfers gevraagd of dit eigen cijfers zijn of van de boardcomputer. Is dit gebaseerd op het wantrouwen van de computer? En zo ja, waarop is dat wantrouwen dan gebaseerd. Wat zijn dan de verschillen en wie heeft daar vergelijkingmateriaal over. Ik meen daarentegen zelfs dat die cijfers aardig kloppen met cijfers uit testen. Ja, of die nu 14,7 of 14,8 verbruikt, dat zal de pret toch niet drukken? Mijn vorige car was een Opel Agila met boardcomputer en die gaf dat echt heel precies aan. 6.6 dus
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Pinksterzondag overkwam het mij tot 3-maal toe dat de stuurbekrachtiging (En ook de ESP)van mijn Venga (31 mei2010)uitviel. Na herstarten deed hij het weer (even dus!). Ik kan je verzekeren dat het behoorlijk schrikken is als je net aan het inhalen bent! Mijn dealer deed het af als "een bekend probleempje....dat wel meer voorkomt". Ook mijn vraag of er hiervoor dan geen terugroepactie was geweest werd schokschouderend afgedaan. Ze hebben een onderdeel van het kachelcircuit (?????) vervangen en medegedeeld dat het niet meer voor kan komen. Ik ben echter geenszins gerustgesteld en vraag me nu af of ik nu gek ben of met een kluitje in het riet ben gestuurd. Iemand deze…
Laatste antwoord door Peerke, -
- 1 antwoord
- 10,4k weergaven
Hoi, Wie kan mij vertellen hoe ik de klok kan instellen van de nieuwe picanto base? Ben
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Byebye Kia Venga
door Gast Venga 2010- 24 antwoorden
- 5,4k weergaven
De vlag gaat (is) uit. Wij hebben vandaag onze oude Kia Venga (04-2010) en de nieuwe geleverde Kia Venga door KIA NL ingeleverd. Gelukkig kunnen wij wel zeggen, wat een opluchting. We krijgen nu tijdelijk een Audi A1 kosteloos mee en wachten op de door ons bestelde nieuwe auto's. Met dank aan, Tieme van Nieuweautokopen.nl (NAK) daar hebben ze het toch maar weer geregeld voor ons. Service, kwaliteit en professionaliteit in het vaandel bij NAK. Klasse! Iedereen heel veel rijplezier met de Venga en ik hoop weinig klachten! Theo en Regina.
Laatste antwoord door Alex VB, -
--- nvt
Laatste antwoord door Sunny B,