Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vrijdag heb ik mijn nieuwe Kia Picanto op mogen halen. Het is een witte X-ecutive uitvoerig, modeljaar 2011. Onderstaand de foto's. Van de dealer begreep ik dat vanaf maart 2011 alle modellen er zo uit komen te zien. Wie rijdt er nu nog meer in zo'n model? Wanneer ze dan het compleet nieuwe model uit willen gaan geven weet ik niet?!
Laatste antwoord door bigmac, -
achteruitrijcamera
door wam79- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Ik heb een CEE'D SW (mei 2010)SEVEn edition, dus met ingebouwde navigatie a fabriek. Er zit alleen geen achteruitrijcamera op. Bij de modellen van 2011 zit deze bij de kentekenverlichting. Weet iemand of dit ook mogelijk is om deze er nog op te zetten en wat de kosten hiervan zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door martijndenbesten, -
inschrijving RDW
door babbel- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
Als ik mijn kenteken invoer op de site van de RDW bij voertuiggegevens staat er bij zuinigheidslabel B en bij CO2 uitstoot 109 g/km. Ik heb een Picanto 1.2, dus volgens mij moet dat zijn label A en CO2 uitstoot 105 g/km. Zij er al meer mensen die dit gedaan hebben en die dezelfde gegevens krijgen? Zal binnenkort eens bij mijn dealer navragen hoe dit kan.
Laatste antwoord door Smart, -
Handrem Sportage
door Mijnauto- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
De handrem van mijn Sportage werkt alleen, als deze helemaal en flink aangetrokken is. Ik heb tot-nu-toe in mijn leven alleen nieuwe auto's (gokje: 20 keer) gekocht en dit echt nog nooit gehad. Een monteur in de garage (mijn leeftijd is ong. 2 keer zijn leeftijd), wist me te vertellen, dat alle auto's dat doen. Als je niet met flinke kracht de handrem aantrekt (lukt m'n vrouw overigens niet), gaat de auto er spontaan vandoor (mijn garagepad loopt af). Ik zet de auto dus nu standaard op de handrem + IN DE EERSTE VERSNELLING. Bij uitstappen kraakt tevens de boel. Dat komt alleen voor als de handrem goed en flinkis aangetrokken (hetgeen wel aan te bevelen is, indien ik…
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo allemaal, Wij hebben 30augustus een nieuwe sportage besteld een exclusive automaat silver met panoramadak, Door de dealer werd verteld dat er 3 weken levertijd op zat nu zijn we inmiddels 7 weken verder en nog geen auto gezien, hoe is het bij jullie vergaan kwa levertijd ??
Laatste antwoord door vand.m, -
- 16 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, k zit al een tijdje met een probleem met de nieuwe Kia Sorento. Ik heb een zwarte Sorento X-cutive 2.4 handgeschakeld.bouwjaar Januari 2010. Hele fijne auto. Echter na ongeveer een half jaar begon mij een bijgeluid op te vallen. Net of er iets los in de uitlaat. Een soort resonerend geluid. Dit doet zich voor als ik gas geef tussen de 1300 en 1500 toeren. Ging mij er steeds meer aan storen, dus naar de dealer gegaan. Deze heeft het ook geconstateerd.Na een inspectie op de brug werd er niets geconstateerd. Ik kreeg te horen dat ik dan maar hoger in toeren moest gaan rijden en produkt eigenschap....blah,blah..... Hier nam ik geen genoegen mee omdat ik er vanuit ga …
Laatste antwoord door masimo, -
handleiding Venga
door sid1- 1 antwoord
- 5,6k weergaven
Hallo mensen, heeft iemand een link naar het instructieboekje van de Venga? thanx
Laatste antwoord door betominice, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Beste Kia Club en leden. Ook ik heb een kia Sportage 1.7 CRDI met plus pack en navigatie gekocht. Hij is besteld op 26-02-2011. Verwachte levertijd medio Juni. Hebben jullie ervaring wanneer ik de auto kan verwachten. de dealer geeft aan dat er een productie probleem is, en dat ze de vraag niet aan kunnen. via de site lees ik dat er een levering probleem is met het navigatie systeem. Kunnen jullie mij wat meer vertellen
-
Verlichting
door Dick van Dyke- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Onlangs heb ik een Sportage besteld met af-fabriek Xenon. Tijdens een proefrit (in het donker) stond ik de auto te bewonderen en zag ik het "kleurverschil" van de Xenon verlichting (blauw-wit achtig) en de bijgeschakelde verlichting (geel achtig) van het grootlicht en de "mistlampen". Beetje jammer, want dat oogt allemaal een beetje "half". Oké, natuurlijk een beetje zeuren op de vierkante mm, maar heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik heb wel al wat gevonden over Philips lampen met een "blauw-witte" kleur ? Is dat wat en heeft hier iemand ervaring mee ............. Is er ook iets voor de mistlampen ?
Laatste antwoord door Auto Executive NL, -
Hallo Allemaal, Ik heb een kia sportage 2006 4wd diesel 2.0 automaat 118 km deze geeft de volgende foutcode's P1529 en P0741 er zou iets aan de hand zijn met de automaat Kan iemand mij misschien hier iets meer over vertellen wat er defect is. gr rik
Laatste antwoord door Auto Executive NL, -
Airco stuk
door eureka- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb een Sorento uit 2003. Nu werkt de airco niet. Ik heb deze na laten kijken en het blijkt dat er voldoende gas op zit en de pomp gewoon werkt. Volgens de monteur ligt het aan de aansturing ervan. Dus het paneel of een of andere sensor die tussen het paneeltje en de pomp zit. Weer iemand hoe dit na te gaan. Ze hebben kabels rechtstreeks op de airco pomp aangesloten en toen werkte deze gewoon. Tevens een probleem met de centrale deurvergrendeling met afstandbediening. Deze werkt wel met het openen maar niet met het sluiten. Het motor loopt wel.
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
Vraag over eerste beurt.
door Gast velour100- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo iedereen, Ik zag net in het topic over het verbruik iemand die na 1000 km voor een inspectie beurt gaat. Toen ik mijn auto 2 maanden geleden ging ophalen, zei de verkoper dat ik pas na 15000 km pas weer terug hoef te komen.. Waarom wordt er voor (als ik het zo bekijk) verschillend hier mee om gegaan? Is schadelijk dat er door mij dealer geen inspectie beurt is gedaan of werd aangeboden? Ik hoor graag van jullie. Groeten, Gerwin
Laatste antwoord door bigmac, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ben hier op een amerikaans Kia forum deze tegengekomen, nogal redelijk extreem, vooral de verlaging maar het heeft wel iets héél speciaals vind ik... Oordeel zelf...
Laatste antwoord door Brian, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo kia rijders mijn carens heeft een brobleem met de abs. Dit is zo maar gekomen. Auto na een rit van 100 km weg gezet,niets aan de hand, de ander dag auto gestart en handrem abs lamp blijft branden. Hoe kan dit. Contact uit,aan dan gaat alles uit maar na 5 sec weer aan Heeft iemand een idee wat het kan zijn G.R.T Peter
Laatste antwoord door peter visser, -
nieuw stuur
door mondiaal- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Wij hebben een pro cee'd gekocht uit 2008 en nu vroeg ik mij af of ik het nieuwe stuur (van de nieuwe modellen) ook hier in kan zetten. Dus dat de stuurbedienig werkt en waar kan ik zo'n stuurtje vandaan halen? En wat gaat het kosten? Thanx
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 14 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik had graag even geweten of er een verschil is in aankoop prijs in Belgie en Nederland? Mijn sportage 1.7 crdi fusion, techno orange kost €*****.
Laatste antwoord door betominice, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om bij de LM velg van Sorento (2.5 CRD EX) een bredere band te leggen dan 245 die er nu op ligt ? Bedankt vd tips. greetz Johan
Laatste antwoord door Johannetje, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik een draad (6mm2) van binnenuit de sorento kan doorvoeren naar de accu.
Laatste antwoord door masimo, -
ABS computer defect 1 2
door Drika- 39 antwoorden
- 7,5k weergaven
Hallo allemaal, Afgelopen zaterdag bleven er ineens 3 controlelampjes branden, van de ABS, een autootje met slip eronder en een auto op een helling (ROod). Net bij de Kia dealer geweest, denkt dat de abs computer stuk is. Nieuwe computer moet uit Korea komen, gaat weken duren, maar volgens dealer kan ik er gewoon zonder problemen mee op vakantie. Auto is 4 weken oud(nieuw). Eigenlijk ben ik een beetje huiverig om ermee op vakantie te gaan, is dat niet gevaarlijk? Heeft toch met het remsysteem te maken? Wie heeft advies? Of moet ik gewoon een andere nieuwe vergelijkbare auto voor vakantie eisen?
Laatste antwoord door Borns002, -
- 6 antwoorden
- 6,3k weergaven
hoi rio kenners, voor ik dit post heb ik eerst even gezocht, maar kan niets vinden over een minimaal probleempje wat ik ervaar. Mijn Kia Rio uit 2004 (1.5 16V) geeft regelmatig --> niet altijd dus een hoger toerental dan wenselijk. bij stationair "hangt" hij rond de 1500, daar waar 900 normaal zou moeten zijn. ook zie ik hem wel eens wegvallen richting 500, maar dat is nog zeldzamer. t verschijnsel komt dus niet dagelijks voor, dat is het rare. ik heb alle vacuumslangen nagekeken, ook het gasklephuis ziet er prima uit. ik kan het probleem niet vinden. hebben jullie tips? de moter valt NIET uit, eventjes klein beetje gas geven en hij schiet weer gewoon goed. h…
Laatste antwoord door toetermans, -
He He eindelijk
door Henco- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
He He eindelijk vandaag onze Kia Picanto kunnen ophalen. Naar wat vervelende dingen, het kenteken was ergens in nederland bij de verkeerde dealer terecht gekomen,nu dan toch in ons bezit En wel in de kleur Cafe Mocha en full options 1.2 motor En gelukkig met een thuiskomer! Door de verhuizing van Kia gaat niet alles oke!! Maar gelukkig heeft de dealer uiteindelijk alles goed geregeld. zie ook bij mijn garage. Henco.
Laatste antwoord door Henco, -
Radio cd speler
door J-Lauwers- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Kan iemand mij vertellen of een Din 2 radio/cd speler van een sorento 2010 in te bouwen is in een sorento 2.5 CDI 2005. In de sorento 2005 zit nu een Din 2 radio/cassette/cd speler
Laatste antwoord door J-Lauwers, -
- 43 antwoorden
- 13,5k weergaven
Ik gebruik de standaard cruise control erg veel (na een aanzienlijke hoeveelheid snelheidsovertredingen van een paar kilometer) en ben dus zo'n slomerd die precies de max. snelheid rijdt. Heeft mij net iets te veel geld gekost dit jaar. Het aanzetten, uitschakelen, automatisch stoppen bij remmen, de cancel knop, alles werkt prima. Alleen als ik na cancel of gewoon remmen de CC weer reset trekt de auto erg traag op naar de ingestelde snelheid. Heb dit natuurlijk nagevraagd bij de dealer of dit in het motormanagement is te corrigeren en (eveneens natuurlijk) was ik de eerste die hierover klaagde en ( weer natuurlijk) : het is niet in te stellen. Iemand dezelfde ervaring…
Laatste antwoord door menno, -
- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo ceed eigenaars. Gisterenavond onze Pro ceed eens gaan testen op topsnelheid. Toerental kreeg ik niet over 3800 toeren en het rood begint pas op 4800 toeren. Waarom wil hij niet over de 3800 tpm, hebben jullie hier ervaring mee ? Het is een Pro ceed 16 crdi 115 pk Automaat heeft nu +- 1300 km op de teller. Mvg Tony
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Hallo, Een poosje terug was ik op het forum met wat diesel/lpg vragen. Inmiddels werkt mijn man niet meer ver van huis en is dat niet meer relevant. Toch willen we een Kia kopen, nu rijden we toyota yaris 1.0 echt geweldig, maar we hebben een caravan, die weegt maar 625 en beladen 1025. We hadden leaseauto vorig jaar maar nu niet meer helaas. We twijfelen tussen een rio en ceed en dan nog 1.4 of 1.6. Het gaat erom wat is zuinigst, door ww van man niet veel te besteden.Wat is wijsheid. Volgens caravantrekker kan het allemaal dus ik wil graag ervaringen van jullie. Groetjes Karin
Laatste antwoord door Martin,