Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
De vraag is dus passen mijn oude winterbanden (en velgen) van een alfa 147 op de pro cee'd? Ik heb wel gezocht hoor maar begrijp eerlijk gezegd niets van al die begrippen zoals steek e.d. Thanx
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Kunnen de zijspiegels altijd automatisch inklappen telkenmale je de auto stil legt of automatisch uitklappen wanneer je de auto start? Bestaat er een procedure of programmatie die daarvoor zorgt en hoe doe je dit dan? In de handleiding is er niets van terug te vinden.
Laatste antwoord door Opa, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Even een vraagje aan de techneuten op dit forum (Timo0103, Digital8, e.a.) Zou het mogelijk zijn om een bestand met flitspalen op de fabrieksnavi te plaatsen? Gezien het systeem toch op een Windows-versie draait kan dat misschien lukken. Op mijn draagbaar GPS-toestel (Garmin Nüvi 660) ben ik er een jaar of 2 geleden eens in geslaagd om een bestand met alle flitspalen in Europa op te plaatsen. Het bestandje had ik van Google Earth gedownload. Ik moest het gewoon converteren (andere extensie) zodat de Garmin het kon lezen, en dit werkte perfect. Zou dit nu ook zo simpel lukken? grtz, Kurt
Laatste antwoord door bowie97, -
parkeersensoren 1 2
door Kees.Fiets- 25 antwoorden
- 7,3k weergaven
Beste allemaal, heb sinds begin van het jaar een Sportage, kwam erbij aflevering achter dat de bestelde parkeersensoren aan de voorkant er niet waren. nu heeft de dealer er achteraf 2 sensoren op de voorbumper geplaatst (zie bijlage) daarover heb ik geklaagd en de dealer gaat nu een nieuwe bumper bestellen maar hoe zou het er fabriekaf moeten uit zien heeft iemand daarvan misschien een foto voor mij???? Vast bedankt Kees
Laatste antwoord door wingman, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand een site waar ik een grille kan kopen. Het liefst zonder logo. Ik weet een grille met een rood streepje aan de bovenkant, maar ik kan hem nergens vinden. Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Kia rio rijders, Ligt het aan mijn rio of hebben alle rio's zo'n instabiele brandstofmeter? Als ik maar een beetje schuin/scheef sta met mijn auto ben ik af en toe een kwart tank kwijt... Weet dat het er nog in zit maar vind de meter erg onstabiel in dat soort situaties. Mijn rio is uit 2004 en zijn er meer mensen met dit "probleem" Groet Alexander
Laatste antwoord door Delfian35, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo: Weet iemand of en hoe je de sterkte van de dashboard verlichting kunt regelen,kan het niet vinden in de handleiding. Henco.
Laatste antwoord door Henco, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ergens in dit forum (denk onder accesoires) stond een topic over een canadees model die onder de kofferruimte een bakje had met opbergvakjes, spijtig vind ik dit niet meer terug. Waarschijnlijk kijk ik erover . Daar stond op dat je dat alleen kon hebben als je volwaardig reservewiel had. Nu rij ik met vervangwagen kia soul en hij heeft een volwaardig reservewiel en zo bakje met opbergvakjes. Nu mijn vraag kan er iemand mij bevestigen of dit met de sportage ook zo is en waar kan je dit dan kan kopen? Mvg.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 0 antwoorden
- 5k weergaven
De koplampen van de Shuma zijn van plastic en waren behoorlijke mat geworden. De KIA dealer besloot hem hierop niet door de APK te laten gaan en gaf het advies vier koplampen te laten vervangen. Ik ben zelf maar weer eens gaan kijken en heb de beide koplampen behandeld met een beetje brasso en een droge doek om het na te wrijven. Het duurt wel even, (het zijn er tenslotte vier), maar het resultaat is ernaar: alle vier de koplampen zien er weer uit als nieuw. De wagen is wederom door de APK en mijn portemonnaie ook. Met dank aan de inzet van de KIA dealer..
Laatste antwoord door Spindrifter, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, Weet iemand of er ergens de buitentemp af te lezen is in de picanto. Ik dacht dat dit zo´n beetje standaard was bij een auto met airco.
Laatste antwoord door ozzy79, -
- 23 antwoorden
- 4,7k weergaven
Laatste antwoord door bigfatpete, -
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vrijdag heb ik mijn nieuwe Kia Picanto op mogen halen. Het is een witte X-ecutive uitvoerig, modeljaar 2011. Onderstaand de foto's. Van de dealer begreep ik dat vanaf maart 2011 alle modellen er zo uit komen te zien. Wie rijdt er nu nog meer in zo'n model? Wanneer ze dan het compleet nieuwe model uit willen gaan geven weet ik niet?!
Laatste antwoord door bigmac, -
achteruitrijcamera
door wam79- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Ik heb een CEE'D SW (mei 2010)SEVEn edition, dus met ingebouwde navigatie a fabriek. Er zit alleen geen achteruitrijcamera op. Bij de modellen van 2011 zit deze bij de kentekenverlichting. Weet iemand of dit ook mogelijk is om deze er nog op te zetten en wat de kosten hiervan zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door martijndenbesten, -
inschrijving RDW
door babbel- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
Als ik mijn kenteken invoer op de site van de RDW bij voertuiggegevens staat er bij zuinigheidslabel B en bij CO2 uitstoot 109 g/km. Ik heb een Picanto 1.2, dus volgens mij moet dat zijn label A en CO2 uitstoot 105 g/km. Zij er al meer mensen die dit gedaan hebben en die dezelfde gegevens krijgen? Zal binnenkort eens bij mijn dealer navragen hoe dit kan.
Laatste antwoord door Smart, -
Handrem Sportage
door Mijnauto- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
De handrem van mijn Sportage werkt alleen, als deze helemaal en flink aangetrokken is. Ik heb tot-nu-toe in mijn leven alleen nieuwe auto's (gokje: 20 keer) gekocht en dit echt nog nooit gehad. Een monteur in de garage (mijn leeftijd is ong. 2 keer zijn leeftijd), wist me te vertellen, dat alle auto's dat doen. Als je niet met flinke kracht de handrem aantrekt (lukt m'n vrouw overigens niet), gaat de auto er spontaan vandoor (mijn garagepad loopt af). Ik zet de auto dus nu standaard op de handrem + IN DE EERSTE VERSNELLING. Bij uitstappen kraakt tevens de boel. Dat komt alleen voor als de handrem goed en flinkis aangetrokken (hetgeen wel aan te bevelen is, indien ik…
Laatste antwoord door bigwade, -
Hallo allemaal, Wij hebben 30augustus een nieuwe sportage besteld een exclusive automaat silver met panoramadak, Door de dealer werd verteld dat er 3 weken levertijd op zat nu zijn we inmiddels 7 weken verder en nog geen auto gezien, hoe is het bij jullie vergaan kwa levertijd ??
Laatste antwoord door vand.m, -
- 16 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, k zit al een tijdje met een probleem met de nieuwe Kia Sorento. Ik heb een zwarte Sorento X-cutive 2.4 handgeschakeld.bouwjaar Januari 2010. Hele fijne auto. Echter na ongeveer een half jaar begon mij een bijgeluid op te vallen. Net of er iets los in de uitlaat. Een soort resonerend geluid. Dit doet zich voor als ik gas geef tussen de 1300 en 1500 toeren. Ging mij er steeds meer aan storen, dus naar de dealer gegaan. Deze heeft het ook geconstateerd.Na een inspectie op de brug werd er niets geconstateerd. Ik kreeg te horen dat ik dan maar hoger in toeren moest gaan rijden en produkt eigenschap....blah,blah..... Hier nam ik geen genoegen mee omdat ik er vanuit ga …
Laatste antwoord door masimo, -
handleiding Venga
door sid1- 1 antwoord
- 5,5k weergaven
Hallo mensen, heeft iemand een link naar het instructieboekje van de Venga? thanx
Laatste antwoord door betominice, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Beste Kia Club en leden. Ook ik heb een kia Sportage 1.7 CRDI met plus pack en navigatie gekocht. Hij is besteld op 26-02-2011. Verwachte levertijd medio Juni. Hebben jullie ervaring wanneer ik de auto kan verwachten. de dealer geeft aan dat er een productie probleem is, en dat ze de vraag niet aan kunnen. via de site lees ik dat er een levering probleem is met het navigatie systeem. Kunnen jullie mij wat meer vertellen
-
Verlichting
door Dick van Dyke- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Onlangs heb ik een Sportage besteld met af-fabriek Xenon. Tijdens een proefrit (in het donker) stond ik de auto te bewonderen en zag ik het "kleurverschil" van de Xenon verlichting (blauw-wit achtig) en de bijgeschakelde verlichting (geel achtig) van het grootlicht en de "mistlampen". Beetje jammer, want dat oogt allemaal een beetje "half". Oké, natuurlijk een beetje zeuren op de vierkante mm, maar heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik heb wel al wat gevonden over Philips lampen met een "blauw-witte" kleur ? Is dat wat en heeft hier iemand ervaring mee ............. Is er ook iets voor de mistlampen ?
Laatste antwoord door Auto Executive NL, -
Hallo Allemaal, Ik heb een kia sportage 2006 4wd diesel 2.0 automaat 118 km deze geeft de volgende foutcode's P1529 en P0741 er zou iets aan de hand zijn met de automaat Kan iemand mij misschien hier iets meer over vertellen wat er defect is. gr rik
Laatste antwoord door Auto Executive NL, -
Airco stuk
door eureka- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb een Sorento uit 2003. Nu werkt de airco niet. Ik heb deze na laten kijken en het blijkt dat er voldoende gas op zit en de pomp gewoon werkt. Volgens de monteur ligt het aan de aansturing ervan. Dus het paneel of een of andere sensor die tussen het paneeltje en de pomp zit. Weer iemand hoe dit na te gaan. Ze hebben kabels rechtstreeks op de airco pomp aangesloten en toen werkte deze gewoon. Tevens een probleem met de centrale deurvergrendeling met afstandbediening. Deze werkt wel met het openen maar niet met het sluiten. Het motor loopt wel.
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
Vraag over eerste beurt.
door Gast velour100- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik zag net in het topic over het verbruik iemand die na 1000 km voor een inspectie beurt gaat. Toen ik mijn auto 2 maanden geleden ging ophalen, zei de verkoper dat ik pas na 15000 km pas weer terug hoef te komen.. Waarom wordt er voor (als ik het zo bekijk) verschillend hier mee om gegaan? Is schadelijk dat er door mij dealer geen inspectie beurt is gedaan of werd aangeboden? Ik hoor graag van jullie. Groeten, Gerwin
Laatste antwoord door bigmac, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ben hier op een amerikaans Kia forum deze tegengekomen, nogal redelijk extreem, vooral de verlaging maar het heeft wel iets héél speciaals vind ik... Oordeel zelf...
Laatste antwoord door Brian, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo kia rijders mijn carens heeft een brobleem met de abs. Dit is zo maar gekomen. Auto na een rit van 100 km weg gezet,niets aan de hand, de ander dag auto gestart en handrem abs lamp blijft branden. Hoe kan dit. Contact uit,aan dan gaat alles uit maar na 5 sec weer aan Heeft iemand een idee wat het kan zijn G.R.T Peter
Laatste antwoord door peter visser,