Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, ik heb een Kia sportage 2.0 CRDI gekocht. Ik zou graag wat ervaringen krijgen van eigenaars. Thanks
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia sportage 2.0 CDRI gekocht misschien een leuk idee om het verbruik te delen met anderen.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
Mooie opstelling in showroom
door Gast DSign- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik was gisteren bij de Kia dealer in Hengelo. De tamelijk grote showroom is aan het begin breed en loopt aan het eind taps toe. En aan dat eind staat in het midden een Sportage in sirius silver met (alleen) de led verlichting aan... En die koplampen kijken je aan vanaf het moment dat je binnen komt
Laatste antwoord door harter, -
bevroren sloten
door BartS- 8 antwoorden
- 6,2k weergaven
hallo allemaal; met het koude winterweer heeft onze cerato regelmatig kuren met het bestuurdersportierslot; de sleutel wil er niet lekker in en ik krijg de sleutel met moeite rond gedraaid; het slot van de bijrijderskant gaat wat soepeler (wellicht minder gebruikt) btw, wij hebben geen cv met afstandsbediening. ook is het slot aan de bestuurderszijde al een paar keer zo bevroren geweest dat de deur niet meer in het slot viel (met het handje de deur op slot geduwd aan de binnenkant, en met alarm naar het werk rijden was geen pretje...) en meer van die ellende met de sloten, ondanks gebruik slotontdooier. Ik ben uiteraard al terug geweest naar mijn (BOVAG) garage om na…
Laatste antwoord door BartS, -
Even een vraagje. Ik heb gezien dat er in de Amerikaanse versie van de sportage een subwoofer aanwezig is. Is dit ook zo bij de Nederlandse of Belgische versie.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo mede KIA rijders. Ik heb een vraag over de nieuwe Sportage. Ik krijg over een paar dagen de sportage afgeleverd. Ik heb een Nokia E71 telefoon. Uiteraard met Bluetooth. Deze staat echter niet in de lijst van KIA op internet van geteste mobiele telefoons. Wel staat op de lijst de Nokia E72. Dit is de opvolger van de E71. Weet iemand of de bluetooth connectiviteit ook werkt voor de Nokia E71? GR Marcel
Laatste antwoord door jovader, -
Service interval
door Tekemel- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste KIA'ers, Om de hoeveel km moet de Venga (die ik nog niet heb, over 3 weken wordt ie geleverd) naar de garage voor onderhoud en wat kosten die beurten? Is er ook een digitale uitgave van de gebruikers/handleiding van de Venga? bvd Tekemel
Laatste antwoord door Smart, -
- 0 antwoorden
- 5,2k weergaven
Beste KIA deskundigen, Ik heb een KIA Clarus uit 1997 waar een startonderbreking op zit. Echter het grote probleem is dat ik maar 1 afstandsbediening heb waarmee ik de startonderbreking van de auto kan afhalen. Als ik geen afstandbediening heb dan kan ik de auto niet meer starten!?! Ik heb twee vragen: 1. Weet iemand hoe ik aan een originele afstandsbediening kan komen voor als ik ooit mijn enige kwijt ben? Ik kan anders de auto niet meer starten en dus niet meer gebruiken; 2. Weet iemand of het mogelijk is om de startonderbreking van de auto af te laten halen, zodat ik gewoon met een reserve sleutel ook kan werken en niet afhankelijk ben van de afstandsbediening?! A…
Laatste antwoord door KiaClaire, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Kan iemand mij vertellen waarvoor de knop met het ronde puntje voor dient. Krijg het namelijk nergens gevonden ook niet in de boekjes. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door Crum, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Vraag heeft iemand al nieuwe ruitenwissers geplaatst en zo ja hoe duur waren deze. Ik lees nl in de onderhoudstarieven een prijs van 91 euro. Ik vind dit zelf nogal aan de hoge kant. Marc a better way of life@marillion.com
Laatste antwoord door dikkie, -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zoals een paar weken geleden gemeld bij het voorstellen ben ik driftig aan het zoeken voor een nieuwe auto, na een aantal proefritten bleven er 2 over te weten Kia Sportage en Opel insignia. Gisteren is vlak voor mijn vakantie er helaas een probleem ontstaan bij mijn huidige opel vectra, airbaglampje en gordelspancontrole blijft branden. Vanmorgen bij dealer geweest en na controle bleek het aanstuurapparaat voor airbag en gordelspanners niet goed te werken. Kosten 655 €, het is wel geen nieuwe auto (8jaar) maar met 130.000km op de teller is dit de 2e dure storing in electronica, ik her er tabak van. Na mijn vakantie een Kia bestellen, ben wel op zoek naar een goede deal…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Binnenkort gaat mijn Sorento voor de 45k beurt. Daarbij moet ook de olie van voor- en achterdifferentieel ververst worden. Wat betreft het achterdifferentieel is er een verschil tussen "normale" en LS (Limited Slip) differentielen. Heeft iemand enig idee hoe je kan zien of er een LSD onder de auto zit of een standaard differentieel? Ik ben zelf al onder de auto gekropen om te kijken of er enige aanduidingen op het differentieel staan. Er zit een witte sticker bovenop en daarop staan de volgende gegevens (in willekeurige volgorde): F 620 3.333 STD (is volgens Google de axle ratio) 3E620-0 (of -D) 520003E620 en een streepjescode. Verder staat er op de voorkan…
Laatste antwoord door masimo, -
auto lock
door schrootboer- 19 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo een vraag heeft de sp3 ook de functie dat als je wegrijd de deuren op slot vallen alv bed gr
Laatste antwoord door Gimzo, -
signaal bij vergeten autogordel 1 2
door Gast wil51- 32 antwoorden
- 11,5k weergaven
Bij vergeten autogordel bestuurder brandt er wel een lampje maar ik hoor geen pieper. Volgens handleiding zou dat wel moeten. Of is dit afhankelijk van model? Ik heb een Sportage executive 2005.
Laatste antwoord door luitzen, -
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Deze avond rond 16u40 in oudenaarde zag ik blauwe zwaailichtjes. Toen ik dichter kwam was het een ongeval en 1 van de wagens was ja een kia sp3. Ai, dit moet heel pijnlijk zijn . Zo lang moeten wachten om dan hem zo te verliezen tenzij het een testwagen was. Kortom hoe het ook is moet pijn doen
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Nu onder juiste topic, Ik lees dat de nederlandse versies ruitenwisserontdooiers hebben. Dit is niet terug te vinden in de belgische sportage III. Zelf rij ik met een evoque hoogste uitrustingtype 2.0 CRDI AWD en ik kan niets vinden qua knopje of gelijk wat. Mijn vraag is aan de nederlandse eigenaars hoe je kan herkennen dat er ruitenwisserontdooier opzit, loopt er een verwarmingselement doorheen het rubber van de ruitenwissers, is er een schakelaar te vinden en waar zit dit dan bij jullie,of iets anders...??
Laatste antwoord door wimme, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
In mijn vorige Sportage gingen er een lampje in het voorportier branden als je de deur opendeed.Bij mijn nieuwe zitten daar alleen maar reflectoren.Weet iemand of daar toevallig ook bedrading en fittingen achter ligt, zodat die lampjes kunnen gaan branden als ik de deur open ?
Laatste antwoord door chuckion, -
- 22 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hebben meerdere mensen het volgende? Ik heb een nieuwe sportage 3 met parkersensoren. Alleen lijkt het alsof de sensoren nogal traag reageren. Hiermee bedoel ik wanneer ik achteruit rij en richting een muur of zo rij dan rem ik al omdat ik dan zie dat ik niet verder kan maar dan duurt het ongeveer een halve seconden tot één seconde dat de parkeersensoren een constante piep geven. Volgens mij niet echt principe van de parksensoren toch .
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
hallo ben sinds 12-2 2011 in bezit van kia 2.0 benzine x-clusive nu heb ik een vraag over mijn i phone 3gs kan ik die ook aansluiten op mijn navigatie die er standaard van de fabriek in zit heb het geprobeerd maar het wil niet lukken komt dat soms omdat er geen bleutooth op zit volgens de kia site staat daar op dat die compatiebel is en dat je kan bellen en gebeld worden en ook adres boek gebruiken
Laatste antwoord door Ysie, -
kledinghanger
door Ooijer- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hiep hoi, ik heb vorige week mijn nieuwe Sportage opgehaald en zit ik met het probleem dat uit mijn vorige auto de kledinghanger niet overgezet kan worden. Wie weet waar ik een mooi nieuw model kan kopen om aan deze steunen te klemmen?
Skibox op Cee'd SW 1 2 3
door Peterrrrr- 53 antwoorden
- 15k weergaven
Iemand ervaring met een skibox op de Cee'd SW ? Heb vandaag een klant gehad die met een groite skibox zijn klep niet open krijgt. Iemand hier een oplossing voor ?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Tijdje geleden ontdekte ik dat er bij de uitlopen van de auto, koppeling in, een raar geluid optrad. Net zoiets als afremmen op de motor. Maar dat is in deze situatie niet het geval. Treedt op bij ruwweg < 20km/uur. Het lijkt ook alsof e.e.a. iets later abrupt tot stilstand komt. Je voelt dat soms als je zelfs al stilstaat. Eerst gedacht dat het de remmen waren die ergens aanliepen. Bij inspectie vastgesteld dat de voorste hoes van de as die tussen achterbak en voorbak zit gescheurd was. Vervangen, echter het geluid blijft. Vraag: Is het lagergedeelte in deze tussenas soms defect doordat de hoes gescheurd was en olie verloren heeft. Of is het de voorbak die pr…
Laatste antwoord door pa3fat, -
Het schijnt dat ik een Cee'd SW FL heb. Is het werkelijk zo simpel dat dit Face Lift betekent? Of heeft dit een diepere betekenis? Niet zo heel interessant, maar toch.
Laatste antwoord door bluff, -
fusee- stuurkogel
door Mawukje- 9 antwoorden
- 7k weergaven
hallo ik heb een 2e hands fusee kogel gekocht voor mijn kia sephia is dat er zelf makkelijk onder te zetten of is het handiger om te laten doen door iemand in de garage?
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 17 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hey, Het is verwarrend om in dit forum in bepaalde topics een onderscheid te maken tussen de nieuwe en oude sportage. Zou het niet mogelijk zijn om de nieuwe sportage in een appart topic te zetten, is tenslotte een ander model. Is om misverstanden te voorkomen. Grt.
Laatste antwoord door Alex VB,