Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 5,1k weergaven
Na vele maanden wachten en veel googlen eindelijk een set velgen gevonden die onder onze Soul passen en die leverbaar waren. Gisteren de bandjes voor de zomer laten monteren en vandaag de velgen op de Soul gezet. ALs het mee zit ga ik deze week de Soul eens een fijne meguiars behandeling geven.
Laatste antwoord door jos16, -
Nieuwe velgjes
door Arista- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hey, Nu de eerste zonnestralen er door komen word het tijd om het setje winterbanden inc. stalen velg er af te halen en de zomerschoenen er weer op te leggen. Gisteren ben ik mijn velgen gaan bestellen. Het worden er van het merk Autec Type Ethos. Eind van de week zouden ze er moeten zijn normaal. Ik post wel een foto als ze er onder staan Groeten Nick
Laatste antwoord door Arista, -
- 0 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik heb nog een pasklaar ingesteld voor de Joice een set dakdragers met 2 fietssteunen. Alles afsluitbaar. Prijs 100 euro. Af te halen in Gouda
Laatste antwoord door Frans, -
- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hoi, Ik rijdt al jaren een Joice maar dit jaar gaan we voor het eerst zonder sleurhut en dus hebben we een bagage probleem. Dakkoffer kan ik lenen maar de dakdragers passen niet. Wie heeft ze voor mij te koop het lieft een beetje in de buurt van 't Gooi. Gr.Josette
Laatste antwoord door Frans, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Als ik blue tooth in het nav systeem van mijn Sportage activeer en de nokia n8 zoek vindt hij die wel maar dan gaat het hele systeem plat en moet ik fabrieksinstellingen resetten.
Laatste antwoord door chuckion, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Wie van jullie heeft een nederlandstalige spraakherkenning op het radio/nav systeem. ik heb ontdekt dat als ik het systeem op engelstalig omzet de spraakherkenning, uiteraard in het engels, perfect werkt. Via mijn dealer heb ik al een klacht ingediend. Wie ondersteunt dit en dient ook een klacht in bij de dealer zodat er snel een update komt. Bij onze zusjes en broertjes van Hyundai werkt alles wel in het nederlands en het systeem is precies gelijk. Succes Tekemel
Laatste antwoord door Tekemel, -
Stoelen Sportage
door bigwade- 22 antwoorden
- 9,5k weergaven
Dames, heren.. Vandaag weer eens naar de dealer (om de hoek ahw) gereden en de Sportage bekeken, in en out. Valt op dat de stoelen van het pluspack (half "leer") nogal HARD zijn, daarnaast had ik het idee er niet lekker recht in te zitten w.b. stuurpositie. Met BigFatPete (BFP) heb ik er een PB contactje over gehad, die had ook zijn twijfels. Wat is de beleving van de early adopters ? Laat ons weten..
Laatste antwoord door Preston, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Sorento 1 automaat 2.5 diesel van 2005. Maar nu sinds een klein poosje begingt hij steeds erger te trillen tijdens het optrekken. En nu ook als ik gewoon een vaste snelheid aanhoud. Is dit iets wat makkelijk op te lossen is?
Laatste antwoord door chrisbaan, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Wat mij opvalt is dat de auto bij het rijden in "D" (automaat) trilt. Dit is zowel met de O/D in als uitgeschakeld. Bij de garage zeiden ze dat dit het "zoeken naar de vaste verbinding" is. Voor de goede orde de bak doet dit zowel koud als warm. Wie kan mij hier meer over vertellen. Bij voorbaad mijn dank Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
Capaciteit kachel
door Gast Jaap van Deursen- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na de perikelen van de afgelopen winter viel mij op dat de kachel van mijn Picanto niet echt warm wordt. Wanneer je een Volvo gewend bent die na een paar minuten al in een sauna verandert, valt de Picanto mij bar tegen. Op de warmste stand komt er eigenlijk weinig warmte vrij om de ruiten goed te ontdooien/ontwasemen. Ik merk bij andere, ook kleine auto's, dat dit echt beter kan. Verder beslaat mijn Pica tijdens regenachtig weer erg snel en ben ik eigenlijk gedwongen te rijden met de ventilator aan op stand 1. Vooral met een bijrijder beslaan de ruiten snel. Voor er opmerkingen komen: ik rij niet met de circulatiestand zodat er geen verse lucht van buiten kan komen. He…
-
Bandenspanning
door Samantha- 3 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds 7 maanden de gelukkige eigenaar van een kia picanto 1.0 lx mijn eerste autotje, en ik ben dr super blij mee. alleen heb ik nog wel een vraagje over de bandenspanning. Wat moet de juiste bandenspanning zijn? Groetjes, Samantha
Laatste antwoord door Samantha, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hoi, Ik heb een Picanto 2010 en heb een tijdje geleden Pilot Xenon 6000K h4 laten plaatsten en 25 led's stadslichten. Wil graag mijn mistlampen vervangen met led. Kan iemand me helpen? Wat is de modeltype naam mistlamp van Picanto 2010??? HB3 of HB4?? Helaas als ik de Kia dealer in mijn buurt vraag voor hulp, kunnen zij mij alleen helpen met een artikel/bestelnummer! Bij voorbaat dank:wink:!!
Laatste antwoord door Tippmann85, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste kia rijders. ik heb nu 3 maanden een kia rio sedan 1.5- V-16 uit 2004. nu weet ik het verbruik van mijn kia. wij zijn op vakantie geweest naar Denemarken en de lange afstand gebruikt hij 1 op 18.7 ... 600 km gereden en 32 liter getankt. en toen wij weer naar nederland zijn gereden met warm weer dus de airco aan en bij Hamburg wat file 565 km gereden tankte ik 33 liter toen was het verbruik 1op 17.1. en op kleine ritjes is het verbruik rond de 1.op 14/15. wij hebben altijd in Duitse auto's gereden. dus ik ben heeeeel tevreden over deze KIA. rijeigenschappen vind ik goed. mvg ivv
Laatste antwoord door apostulart, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Momenteel heb ik audiobediening aan het stuur, zou het mogelijk zijn om 2 functies te veranderen van 2 knoppekes voor de radio? Vroeger kon ik in m'n vorige kia ceed gewoon van zender veranderen met de pijltjes, nu verandert het per frequentie per 0,05mhz in de Carens. groetjes Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik was op zoek naar een voetsteun, maar deze niet kunnen vinden. Loop ik in een bouwmarkt en zie ik alu staptrede beschermers. ( 3,99 euro Gamma) Deze alu plaat afgezaagd, netjes de bramen e.d. afgeveild en aan de achter zijde klitteband geplakt. De voetplaat nu direct op de vloerbedekking en klaar, zit als een ...... Misschien ook een idee voor jullie? Groetjes Labwerf
Laatste antwoord door Venga1, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Het spontaan openen van de binnenbekleding van het achterste panoramisch dak, bij oprijden van een helling bijvoorbeeld. In samenspraak met Kia Belgium en onze dealer zal dit weer in orde gebracht worden. Dit zou bij de Sorteno een veel voorkomend probleem geweest zijn. Nog iemand die dat probleem heeft of heeft gehad?
Laatste antwoord door chuckion, -
kia picanto
door kiaglower- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
hoi , heeft iemand toevallig een foto'tje van een kia picanto van het bouwjaar 2005 die zonder fenders (zijflanken) staat en dat een fototje van de binnenkant heeft ? heb me net een Setje Lambo Doors aangekocht en moet de gaten laten overeen komen moet ze zelf nog boren daarmee . grtz Kiaglower
Laatste antwoord door kiaglower, -
- 18 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo, Zijn er mensen die ervaring hebben met het trekken van een bootje of caravan, wij hebbe een trailer met bootje en weegt ongeveer 1000 kg is dit een beetje te doen wij gaan met de zomer naar Kroatie en moeten door Oostenrijk volgens de dealer kan de auto 1250 trekken en moet dit geen probleem zijn.
Laatste antwoord door kiaruud, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Tijdens onze reis naar Fins Lapland bevroor de voorruit regelmatig. Als je de blower op voor ruit aan zet is het snel verholpen maar krijg je het heel snel koud in de auto. Je voeten worden koud en lichaam ook. Want je kan de blower niet combineren met een beetje warmte naar je voeten of lichaam. Was wel heel koud daar en ook sneeuw er bij_18. De Kia Sorento had hier geen last van. Weten een van julie hier een oplossing voor. Voor de rest is dit toch wel een heel fijn auto hoor. De wegen waren echt glad dus tijd om uit te zoeken had ik niet. Hoor het wel. Tot kijk Hugo.
Laatste antwoord door bowie97, -
vanmorgen spatlappen opgehaald bij de dealer onder gebouwd maar dat staat mooi . het onderbouwen fluitje van een cent . de zelfde schroeven konden er in niks aanpassen das heel makkelijk. aanrader voor iedereen
Laatste antwoord door Venga1, -
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vanaf heden zijn foto's, projecten en ervaringen alleen nog via mijn blog op KiaClub te lezen zijn. Volg deze link: http://www.kiaclub.nl/blog/4-kia-venga-se-14-xtra-comfort Indien er een update is op mijn blog, zal ik dat in deze topic plaatsen zodat je alsnog op de hoogte blijft van de laatste nieuwtjes rondom mijn bezigheden betreffende mijn auto! --- Wil je mijn persoonlijke en eigen weblog lezen..? Stuur gerust een PB en ik zal je de link sturen.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 46 antwoorden
- 13,3k weergaven
Ik heb maandag mijn nieuwe lease Kia Sportage (2 liter, benzine, executive model, plus pack) ontvangen. Nu zag ik toen de auto werd gebracht al iets vreemds op beide achterdeuren, bij de banden. Gisteravond nog eens goed gekeken en nu blijken daar stickers op te zitten! Langwerpig, een dikke 10 cm lang en iets meer dan 3 cm breed. Dus ik meteen googlen en toen kwam ik erachter dat er zoiets als StickerFix bestaat. Een sticker in de kleur van de lak gebruikt bij beschadigingen. Maar nu zitten er 2 stickers op weerszijden van de auto op bijna dezelfde plek. Dus ik dacht dat de dealer misschien schade had toegebracht aan de auto en dat heeft geprobeerd te verhullen. De deale…
Laatste antwoord door bigwade, -
Kia Venga Fuse
door Remko .me- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Met de Venga FusebyKia koop je een unieke Kia. Een Limited Edition met luxe details, zoals een panorama schuif/kanteldak, achteruitrijcamera, privacy glass, full map navigatiesysteem en 17" lichtmetalen velgen. http://www.kia.nl/Modellen/venga-fusebykia/ Fuse Brown: Fuse Lime:
Laatste antwoord door Smart, -
Beste kia rijders, wie kan mij helpen ? Ik ben op zoek naar een gsm die compatibel is met mijn bluetooth van mijn kia new sportage. Namelijk,mijn telefoonboek moet gekopieerd worden naar mijn kia. Een Blackberry gaat,maar ik ben meer op zoek naar een gsm die tegen een stootje kan en niet meer dan 200 euro kost , want ik gebruik hem veel op de werf. De lijst met compatibele gsm's staat op de site van Kia maar het zijn veel verouderde gsm's die niet meer verkrijgbaar zijn in de winkel. Wie kan me helpen? Tweede vraag, is het mogelijk om op de gps een software te installeren om flitspalen erop aan te duiden? mvg kurt
Laatste antwoord door kurthonda, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ben op zoek naar reservewiel voor Kia Picanto 2006. Liefst met krik. Heeft iemand er mogelijk een te koop? Omgeving Eindhoven. Mvrgr, Jantje.
Laatste antwoord door Ben58,