Kia Modellen
-
Roest op wielmoeren
door Dino2- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vandaag mijn Sorento door de wasstraat gehaald en met de hand nog even iets beter droog gemaakt en zag toen dat er op de wielmoeren al behoorlijk wat roest zit. Hij heeft inmiddels 25.000 km gereden, maar dit lijkt mij niet acceptabel. Heeft er nog iemand last van roest op de wielmoeren? Het is een Sorento Xecutive 2.2 crdi bouwjaar 2010.
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi Ik ben sinds kort eigenaar van een Cee'd uit 2007 (een vroege uitvoering dus) en vroeg me af of er eigenaren zijn die een iPhone 3GS op de standaard radio hebben aangesloten. Ik weet dat het met het standaard USB kabeltje van de computer niet gaat, en ik heb van de KIA dealer een speciale kabel gekregen die voor de iPod/iPhone zou zijn, maar die past niet op de aansluitingen samen (usb en aux zitten anders ten opzichte van elkaar) de dealer had ook nog een kabeltje (van een navigatie) waar de usb/aux aansluitingen wel op de goede plek zaten, maar daar reageerde de iPhone net zo op als op het computerkabeltje.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 10 antwoorden
- 17,5k weergaven
hallo heb een vraag ik heb een kia shuma 1.5i 16v gekocht bouwjaar 2000 benzinemotor. nou gaat soms het lampje branden van het motormanagement. weet iemand wat het kan zijn. kan ik dit uit laten lezen. ik hoor graag van jullie alvast bedankt.
Laatste antwoord door nookiemar, -
- 24 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hoi, ik rij sinds 2 juni de Cee'd SW 2009 en tot nu toe geen enkel probleem, enkel een storing met mijn radio (denk ik) Ik vroeg me af of jullie ook problemen hebben het beluisteren van MP3 cd's. Na ongeveer 30 min /45 min stopt de mp3 speler ermee en schakelt hij over op de radio. in het scherm staat dan "Disc error" Ik heb de mp3 cd beluisterd en geen problemen ondervonden. Zou het kunnen zijn dat de radio niet goed is ? Het is erg irritant om na 30 min alweer de radio te horen terwijl er 100+ mp3 files op het ceedeetje staan
Laatste antwoord door MarcoSt, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Is de nieuwe sportage geschikt voor LPG Volgens de dealer vervalt dan de garantie met de reden dat KIA de nieuwe sportage nog niet vrij heeft gegeven voor LPG. Nu zag ik bij rTL autowereld dat er wel een KIA FORTE is met een LPI installatie (deze auto komt alleen nog niet uit in Nederland) Ik vraag me dan af ligt in de KIA waar LPI in zit een andere motor dan in de Europese auto
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
mijn remlicht aan de bestuurders kant doet het niet ik heb het lampje nagekeken (althans denk dat dat de goede is) van ook me normale achterlicht de zekering is in orde weet iemand wat er aan de hand is??
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Geachte heren / dames, op onze Sorento 2.4 X-tra zit een traveller-pakket. De stoelen zijn dan ook voorzien van leer - alcatara. Nu is het me opgevallen dat het leer (linkerwang leer / zitgedeelte / zie foto 2) al erg glanzend begint te worden...... Dit tov de rest van het leer. Nu kan ik me voorstellen dat dit stuk leer eerder problemen zou vertonen gezien het steeds wordt
Laatste antwoord door tipke, -
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
--- nvt
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 26 antwoorden
- 6,4k weergaven
Na het instellen springt de klok na verloop van tijd (waarschijnlijk na het afzetten van de motor) weer terug naar 0:00. weet iemand hoe ik dit kan verhelpen zodat de tijd er wel goed in blijft staan ? groetjes Evertjan
Laatste antwoord door TheDoc, -
- 24 antwoorden
- 5,7k weergaven
Wie weet wat de eerste kleine beurt kost bij de dealer? Zijn dit vaste tarieven? Het gaat om een 1.4 benzine 90pk 2010 Moet je ook precies na 12 maanden die beurt laten uitvoeren? dit ivm mijn lage tellerstand van 8500 km of mag dat ook een paar maanden later ivm de fabrieksgarantie en pechhulp.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 27 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hij was al enkele weken bij dealer, maar heb gewacht met inschrijving tot 2011. Het is een 1.7 Diesel Evogue 2wd kleur Sand Track; opties panoramisch dak, voor + achter skid plate. In tegenstelling wat ik lees van de Nederlandse collega's werden geen bloemen overhandigd. Er werd een zeer karige uitleg gegeven over de elementaire normale zaken., maar over gps-radio werd gezwegen en verwezen naar het instructieboekje. Het totale gebeuren was geklaard in 20 minuten. Bij het nazicht op 1000 km zullen dan de vragen beantwoord worden? Ik zou graag weten of er een cd wisselaar aanwezig is, zo ja, waar is deze dan geplaatst? Heb hier op dit forum op voorhand al heel veel ve…
Laatste antwoord door der Rudi, -
Xenon in Pro Ceed 1 2
door Tripzor- 27 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hey Allemaal, Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik ben sedert 2 jaar eigenaar van een zwarte Sorento EX,met de grijze bumpers en bekleding op de zijkanten. Deze zijkanten en bumpers zijn danig toegetakeld door o.a. parkeerschade(niet door mij veroorzaakt).De kwaliteit van het lakwerk van deze onderdelen is beneden alle peil maar dit ter zijde. Nu zou ik deze bumpers en panelen willen demonteren en zwart laten schilderen. Weet iemand hoe deze panelen bevestigd zijn?Maw.zijn ze geschroefd,geplugd en/of gelijmd.Laten schilderen zonder demontage zie ik niet zitten. groeten
Laatste antwoord door bambix, -
carens 1.6
door patbelg- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kan er mij iemand het verbruik geven van een Carens 1.6?
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ben mij aan het orienteren op een nieuwe auto en kom tot de ontdekking dat mijn huidige auto Vectra 2.2 niet geschikt is voor de nieuwe benzine E10 welke Euro95 gaat vervangen en in sommige landen al vervangen is. Bij de site hioerover staat bij IA aangegeven dat er geen informatie bekend is en de importeur hier nog uitsluitsel over moet geven. Alternatief voor E 10 is de duurdere Euro 98 oftewel de oude super. Hier enig idee. Vind het trouwens wel vreemd dat er niets bekend is, laat importeur bij het aanleveren steken vallen t.o.v. ander importeurs?
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sportage 1,7 CRDi ecutive Plus Pack. Heeft iemand ervaring met de clima van een Sportage diesel ? Als ik n.l. de vooruitverwarming aan heb staan zonder airco en de motor afzet, springt daarna bij het starten de airco spontaan aan en begint voluit te blazen. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik de airco aan of uit zet. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op de een of andere manier uit te schakelen ?
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 18 antwoorden
- 12,7k weergaven
In september '03 hebben wij onze Kia Rio nieuw gekocht. Nooit noemenswaardige problemen mee gehad verder. Op 5 januari jl is hij voor een jaarlijkse beurt naar de garage geweest, en sindsdien spookt ie. Stotteren 's morgens bij het wegrijden en van de ene op de andere dag ging het lampje 'check the engine' branden. Gelijk naar de garage gegaan, monteur heeft de boel gereset want kon niets vinden bij het uitlezen. Vervolgens de volgende dag vrolijk weer gestotter tot en met (alleen als de motor koud is trouwens) en 's middags begon toch weer het motorlampje branden. Nou, dan zou het de lambda sonde wel eens kunnen zijn volgens de garage, dus die is afgelopen donderdag …
Laatste antwoord door gert, -
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum wegens de eenvoudige reden dat ik pas sinds gisterenavond in het bezit ben van een nieuwe Sportage 1,7 CRDI Lounge. Ik ben afkomstig uit Belgi
Laatste antwoord door chrichri, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Waarde Kia-nouten Even een paar automaatvragen: - Is het verstandig om de automaat in de vrij (N) te zetten wanneer je voor bijvoorbeeld het verkeerslicht staat te wachten. - Schakel je de OD stand uit bij stadsritten. - Is het verstandig om de automaat in stand N uit te laten rollen. Ik verneem het graag van geoefende automaatrijders Bij voorbaad mijn dank Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 18 antwoorden
- 29,3k weergaven
Volgende kwam ik tegen op autoweek.nl http://www.autoweek.nl/autoreview/29809/Kia-Sportage-20-CVVT-X-ecutive Deze tekst komt van genoemde site Alle kia Sportage nieuw model hebben: Problemen (erkend) met het stuur huis, stuur scheef en niet goed terug komen naar middenstand Problemen (erkend) met de 5 bak haaken bij schakelen en soms synchromes. Handrem werking was niet goed. Trekhaak bekabeling niet goeg gemonteerd en draadboom connector beschadigd. Tevens kras op bumper Alle modellen afwijkingen op carosserienaden, vooral achterklep en motorkap / zijscherm. Mooie stoere auto, maar met de nodige verbeter punten. Voor mij is de lol er af. De importuer gaat al…
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Volgens de bovag Rai cijfertjes zijn er 808 Sportages in jan. op kenteken gezet http://tinyurl.com/5syloaf Daarmee staat hij boven de Tiguan/iX35/QQ en anderen in zijn klasse. Kia heeft een winner.. Op AW houdt "Geelhoed" per klasse de verkoop aantallen bij en die zullen binnenkort verschijnen. Zoals ik het nu zie zou de Sportage op nr 1 van zijn klasse staan. De overall aantallen van Kia zijn iets ingezakt, maar de SP is natuurlijk geen Aygootje maar een auto waar winst op wordt gemaakt. De conculega's verkopen met name grote aantallen gebakkies..... BMW 5 serie doet het ook goed en dat is geen gebakkie Aanvulling: Het max aantal verkochte Sportages (type2) w…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb via Spy-Europe een unit gekocht om de bestaande cv (dmv sleutel bestuurders kant) van onze KIA CARENS 1.8-16v LX uit 2003 om te bouwen naar cv met afstandbediening. Heeft iemand hier ervaring mee en waar op te letten bij het inbouwen? Alvast bedankt voor de moeite.
Laatste antwoord door Bob-Taco, -
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik ben van plan tweedehands Kia Picanto 1.1 CRDi VGT LXE (2006) te kopen. Dit in verband met de vele kilometers die ik maak. Kan iemand mij vertellen wat deze auto werkelijk verbruikt? Kia heeft een verbruik van gemiddeld 22,7 opgegeven. Echter zecht de garage waar ik de auto wil kopen dat ie n
Laatste antwoord door ph-ths, -
- 37 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo mede kia rijders, kan iemand me zeggen hoe nauwkeurig de boordcomputer is met het rijbereik? Klopt het ook dat als die zegt nog 300 dat je nog drie honderd kunt rijden. want als ik dan om mijn meter kijk dan denk ik nou neeee.. dat komt niet goed.
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 23 antwoorden
- 5,6k weergaven
Zijn er gevallen bekend met spontaan blokkerende voorwielen ?
Laatste antwoord door Patrick79,