Kia Modellen
-
signaal bij vergeten autogordel 1 2
door Gast wil51- 32 antwoorden
- 11,6k weergaven
Bij vergeten autogordel bestuurder brandt er wel een lampje maar ik hoor geen pieper. Volgens handleiding zou dat wel moeten. Of is dit afhankelijk van model? Ik heb een Sportage executive 2005.
Laatste antwoord door luitzen, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Deze avond rond 16u40 in oudenaarde zag ik blauwe zwaailichtjes. Toen ik dichter kwam was het een ongeval en 1 van de wagens was ja een kia sp3. Ai, dit moet heel pijnlijk zijn . Zo lang moeten wachten om dan hem zo te verliezen tenzij het een testwagen was. Kortom hoe het ook is moet pijn doen
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Nu onder juiste topic, Ik lees dat de nederlandse versies ruitenwisserontdooiers hebben. Dit is niet terug te vinden in de belgische sportage III. Zelf rij ik met een evoque hoogste uitrustingtype 2.0 CRDI AWD en ik kan niets vinden qua knopje of gelijk wat. Mijn vraag is aan de nederlandse eigenaars hoe je kan herkennen dat er ruitenwisserontdooier opzit, loopt er een verwarmingselement doorheen het rubber van de ruitenwissers, is er een schakelaar te vinden en waar zit dit dan bij jullie,of iets anders...??
Laatste antwoord door wimme, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
In mijn vorige Sportage gingen er een lampje in het voorportier branden als je de deur opendeed.Bij mijn nieuwe zitten daar alleen maar reflectoren.Weet iemand of daar toevallig ook bedrading en fittingen achter ligt, zodat die lampjes kunnen gaan branden als ik de deur open ?
Laatste antwoord door chuckion, -
- 22 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hebben meerdere mensen het volgende? Ik heb een nieuwe sportage 3 met parkersensoren. Alleen lijkt het alsof de sensoren nogal traag reageren. Hiermee bedoel ik wanneer ik achteruit rij en richting een muur of zo rij dan rem ik al omdat ik dan zie dat ik niet verder kan maar dan duurt het ongeveer een halve seconden tot één seconde dat de parkeersensoren een constante piep geven. Volgens mij niet echt principe van de parksensoren toch .
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
hallo ben sinds 12-2 2011 in bezit van kia 2.0 benzine x-clusive nu heb ik een vraag over mijn i phone 3gs kan ik die ook aansluiten op mijn navigatie die er standaard van de fabriek in zit heb het geprobeerd maar het wil niet lukken komt dat soms omdat er geen bleutooth op zit volgens de kia site staat daar op dat die compatiebel is en dat je kan bellen en gebeld worden en ook adres boek gebruiken
Laatste antwoord door Ysie, -
kledinghanger
door Ooijer- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hiep hoi, ik heb vorige week mijn nieuwe Sportage opgehaald en zit ik met het probleem dat uit mijn vorige auto de kledinghanger niet overgezet kan worden. Wie weet waar ik een mooi nieuw model kan kopen om aan deze steunen te klemmen?
Skibox op Cee'd SW 1 2 3
door Peterrrrr- 53 antwoorden
- 15,2k weergaven
Iemand ervaring met een skibox op de Cee'd SW ? Heb vandaag een klant gehad die met een groite skibox zijn klep niet open krijgt. Iemand hier een oplossing voor ?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tijdje geleden ontdekte ik dat er bij de uitlopen van de auto, koppeling in, een raar geluid optrad. Net zoiets als afremmen op de motor. Maar dat is in deze situatie niet het geval. Treedt op bij ruwweg < 20km/uur. Het lijkt ook alsof e.e.a. iets later abrupt tot stilstand komt. Je voelt dat soms als je zelfs al stilstaat. Eerst gedacht dat het de remmen waren die ergens aanliepen. Bij inspectie vastgesteld dat de voorste hoes van de as die tussen achterbak en voorbak zit gescheurd was. Vervangen, echter het geluid blijft. Vraag: Is het lagergedeelte in deze tussenas soms defect doordat de hoes gescheurd was en olie verloren heeft. Of is het de voorbak die pr…
Laatste antwoord door pa3fat, -
Het schijnt dat ik een Cee'd SW FL heb. Is het werkelijk zo simpel dat dit Face Lift betekent? Of heeft dit een diepere betekenis? Niet zo heel interessant, maar toch.
Laatste antwoord door bluff, -
fusee- stuurkogel
door Mawukje- 9 antwoorden
- 7,1k weergaven
hallo ik heb een 2e hands fusee kogel gekocht voor mijn kia sephia is dat er zelf makkelijk onder te zetten of is het handiger om te laten doen door iemand in de garage?
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 17 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hey, Het is verwarrend om in dit forum in bepaalde topics een onderscheid te maken tussen de nieuwe en oude sportage. Zou het niet mogelijk zijn om de nieuwe sportage in een appart topic te zetten, is tenslotte een ander model. Is om misverstanden te voorkomen. Grt.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik lees dat de nederlandse versies ruitenwisserontdooiers hebben. Dit is niet terug te vinden in de belgische sportage III. Zelf rij ik met een evoque hoogste uitrustingtype 2.0 CRDI AWD en ik kan niets vinden qua knopje of gelijk wat. Mijn vraag is aan de nederlandse eigenaars hoe je kan herkennen dat er ruitenwisserontdooier opzit, loopt er een verwarmingselement doorheen het rubber van de ruitenwissers, is er een schakelaar te vinden en waar zit dit dan bij jullie,of iets anders...??
Laatste antwoord door Smart, -
- 39 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ik ben de trotse bezitter van de nieuwe sportage 2.0 diesel. Nou ben ik zeer te vreden over de auto alleen niet over het verbruik van de auto. Onlangs had ik 442 kilometer gereden en kon er 40 liter bij gooien (920 kilometer totaal gereden). Nu zit er een mooie optie op de boordcomputer en kan je de instant verbruik zien van de auto en daar viel mij iets op. Wanneer de auto in zijn vrij staat of met de koppeling in getrapt (uiteraard wanneer die stil staat) dan geeft de auto aan dat het verbruik van de auto 20 liter per 100 kilometer is. Wanneer ik dan optrek dan geeft die de actuele waarde aan. Hebben meerdere mensen dit of klopt dit gewoon niet bij mij. Ik heb 2 foto's…
Laatste antwoord door der Rudi, -
Toch Nog Snel
door wim181261- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
VANDAAG 18-02-2011 AUTO GARAGE BELDE VANMIDDAG DE KIA SPORTAGE WORDT VOLGENDE WEEK GELEVERD BESTELD 15 JANUARI 2011 DUS DAT IS TOCH NOG SNEL KIA SPORTAGE 1,6 GDI EXCLUSIEVE SANDTRACK
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik kreeg gisteren een PM over de automaat ivm het caravan rijden. Nu heb ik zelf niet zo'n ding en kan er dus niks over melden. Er zullen vast meer leden en bezoekers zijn die graag "tips and tricks" van de "ervaren rotten" w.b. het caravan rijden met de SP3 willen lezen. Laten we dat mooi samenvatten in dit draadje. De eerste globetrotter met de Sportage III + sleurhut mag aftrappen.
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik kreeg bijna een beroerte toen ik naar buiten keek. Niet zozeer om wat op mijn oprit stond, wel om wat tussen mijn 2 auto's in beeld stond. Nu maar hopen dat de buurman niet dezelfde heeft.
Laatste antwoord door harter, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
hoi,iedereen ik heb een vraagje inverband met de plaat verlichting ik zou deze willen veranderen in een led verlichting wat is de juiste maat van het buis lampje zodat ik deze al kan bestellen want het is nog effe wachten op mijn auto groetjes ludwig
Laatste antwoord door Xling, -
- 46 antwoorden
- 5,2k weergaven
hallo, Sinds vandaag in het bezit van een cee'd 5-deurs 1.4 X-tra. Op een miscommunicatie na (kenteken vergeten aan te vragen) hebben we verder een positieve aflevering gehad van onze wagen. We zijn uiteraard nog niet tegen problemen aangelopen, als er iemand wat te melden heeft dan hoor ik dat graag natuurlijk. Auto rijdt lekker, schakelt prima en met mijn pioneer radio/bluetooth/navigatie in mijn nopjes. Nog niet alles uitgeprobeerd maar tot nu, werkt alles perfect. Ik hoop dat dit de eerste jaren zo blijft en dat we niet te veel terug moeten naar de dealer. michael
Laatste antwoord door Mikey69, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een Kia Sorento 2.5 CDRI met het afslaan v.d.motor. Tijdens de vorst periode slaat de motor onder het rijden wanneer de motor koud is uit.Je moet dan even wachten en dan kan je hem weer starten. Wanneer de motor warm is heb ik geen problemen. Als de buiten temperatuur boven nul is heb ik nergens last van.Alleen in de winter.Ben al diverse malen bij de Kia Dealer geweest,met als resultaat rekeningen en geen oplossing.Ook na het uitlezen weten ze niet wat het probleem kan zijn.Om meer rekeningen te voor komen plaats ik dit bericht.
Laatste antwoord door Chris en jose, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Is er al iemand met enige ervaring met TomTom (iPhone) met bluetooth verbonden in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) ? Heb van het weekend even snel TomTom geinstalleerd op iPhone 4 en heb dat uitgeprobeerd in mijn nwe Sportage. Ik kon op de radio zien dat de bluetooth verbinding tot stand was gekomen (default) maar ik hoorde geen routeaanwijzingen via de radio. Aan de iPhone leek dat niet te liggen want zodra ik bluetooth op de telefoon uitschakelde kon ik de aanwijzingen via de iPhone speaker horen. Weet iemand hoe dit zou horen te werken? Kan ik wel aanwijzigen via mijn radio verwachten via de bluetooth? Het zou een beetje ongemakkelijk zijn want als ik de aanw…
Laatste antwoord door cycloon60, -
- 44 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo hier Rob wie heeft er ook een nieuw model Sportage gekocht? En heeft er al wat meer informatie over? Laat het weten A.U.B. als er wat meer informatie over waneer hij komt? Dank u Groetjes Rob
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
De Kia Sportage AWD is uitgerust met een innovatief en geavanceerd automatisch systeem van Dynamax. Dit systeem schakelt automatisch over van 2 naar 4 wielaandrijving als dat nodig is. Daarbij probeert het via elektronisch contact met de aandrijf en onderstel systemen op de veranderende omstandigheden vooruit te lopen. De voordelen van dit geavanceerde systeem zouden tweeledig zijn: - Enerzijds ondervangt het systeem het nadeel van het hoge brandstofgebruik bij permanente vierwielaandrijving. - Anderzijds verbetert het rij- en bochtgedrag door het anticiperen op de rijomstandigheden. Tot mijn verbazing besteed Kia Nederland aan dit geavanceerde systeem weinig aandacht…
Laatste antwoord door frankd, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
hoi, ik weet dat er hier ergens een topic (Hill Hold) rondzwerft maar die is voor mij niet te lezen... kan iemand me uitleggen hoe dit systeem werkt op de sportage 2011 ? grtz
Laatste antwoord door ger.w., -
hallo allemaal, Daar ben ik weer een keertje, er is een heleboel veranderd zo te zie even wennen. De Sorrento gaat er na veel heen en weer naar de garage UIT, onderbak is gereviseerd maar het probleem blijft aan, enorm veel olie verbruik, met alle gevolgen vandien. Aangezien alles nog inde garantie viel heeft het ons niets gekost. We krijgen het aankoop bedrag volledig terug, gelukkig. We gaan nu voor een Sportage uit 2006/2007. Iemand nog dingen waar we speciaal op moeten letten met de aanschaf ? Groeten Plunt
Laatste antwoord door willem1,