Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Het achterste afdekkapje (klik-systeem) linksachter bleek na de vorstperiode iets omhoog te staan aan de binnenzijde. Vastduwen/klikken was ook niet meer mogelijk. De dealer (Tinholt Velserbroek) heeft direct een nieuwe besteld en het kapje keurig vervangen. Probleem opgelost
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb een KIA Sportage met 1.6 benzine motor. Bij het langzaam rijden in 1e en soms ook 2e versnelling hoor ik af en toe een licht schurend geluid. Ik krijg niet de indruk dat het ernstig is maar zal daar bij gelegenheid eens naar laten kijken. Heeft iemand die ervaring ook? Je merkt het eigenlijk vooral als je in een file rijdt.
Laatste antwoord door nookiemar, -
Roest op de koffer
door Arista- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hey, Vandaag was het koud maar de zon was aan het schijnen hier in de kempen dus leuk weer om de wagen nog eens iets grondiger te wassen dan de voorbije maanden mogelijk was met dat vriesweer. Alles liep lekker tot ik bij de achterklep aankwam , daar zag ik een soort van steenslag achtig ding op mijn achterklep of het nu steenslag is daar twijfel ik aan want het staat bol en er is geen putje, ook zie je er een roestige kleur onder. Direct paniek natuurlijk. Morgen eerst na mijn werk naar de KIA dealer en daar eens horen maar wat als de garantie zo iets niet dekt? Moet de ganse koffer herspoten worden voor zulks klein dingetje? Ik had al opzoekwerk gedaan via google e…
Laatste antwoord door stor, -
- 6 antwoorden
- 4k weergaven
Ieder zijn smaak maar ik vind de eco sticker/plaatje op de 1.6. GDI spuuglelijk. Is het inderdaad een sticker die makkelijk verwijderd kan worden of is het een plaatje wat er afgeschroefd moet worden?
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik had vanmiddag plaats genomen in een nieuwe Kia sportage met panoramisch dak , bestuurderszetel helemaal naar de laagste stand en m'n hoofd stoot dan nog tegen het dak. Ben 1m92 groot.
Laatste antwoord door Redhead, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Een oude gsm wordt automatisch gevonden voor een bluetooth verbinding met het originele navigatiesysteem van Kia. Mijn Samsung GT- S5230 welke bijna 2 jaar oud is, kan het systeem niet detecteren. Als ik de handleiding volg, waar verwezen wordt naar www.navigation.com/kia krijg ik daar al ruim 14 dagen "Deze site wordt momenteel bewerkt" Dus durf ik het probleem aan jullie voorleggen. Wat kan ik eventueel doen om een verbinding tot stand te doen komen? Met dank Marco
Laatste antwoord door Marcobaantjer, -
- 18 antwoorden
- 3k weergaven
Voor de mensen die graag eens de Belgische met de Nederlandse versies van de SP3 willen vergelijken kan je hier de Belgische brochure downloaden. Toch heel wat verschillen als je 't mij vraagt...
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Er zou buitenspiegel verwarming op de nieuwe sportage II zitten alleen hoe doe je deze aan? Dit zelfde geldt voor de ruitenwisserontdooier of gaat dit automatisch. Kan namelijk niks in het boekje vinden.
Laatste antwoord door cycloon60, -
Raamlijstenset Sorento 1 2
door ger.w.- 27 antwoorden
- 6,3k weergaven
De raamlijstenset voor de Sorento, waar overigens maar liefst 269 eurootjes voor moeten worden afgetikt) (zie ook topic http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3868&highlight=raamlijsten) voldoen niet. Het zal wel aan het warme weer liggen maar ze laten los. Op
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
- 17 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo,wie kan mij helpen.Ben sinds gister in bezit van nieuwe Sportage cvvt X-clusive first edition maar met bluetooth aansluiting worden niet de adressen naar telefoonboek gekopieerd.Dit probleem had ik ook met mijn vorige auto nissan Qasqhai maar hier kon ik alles nog handmatig invoeren.Dit is met de Sportage niet mogelijk.Ik heb een nokia 6300. Ben bij dealer geweest en die vertelde dat sommige nokia's niet goed werkte met overkopieeren.Alees leuk maar zo heb je er niet zoveel aan.Wie help me uit dit probleem???????? alvast bedank:roll:
Laatste antwoord door Rick, -
winterbanden
door kogran- 14 antwoorden
- 6,4k weergaven
beste soulrijders, ook al is het ergste van de winter misschien voorbij, ik overweeg toch om een set winterbanden aan te kopen. Nu staan er 16 inch velgen en 205/55 R16 banden op. Gaan we voor een winterset met 15 inch velgen en 195/65 R15 banden of houden we 16 inch. Wat is een goede winterband voor de Soul? In Duitsland vind je interessante onlineshops die complettr
Laatste antwoord door jos16, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds 2 dagen de trotse bezitter van een nieuwe sportage. Helemaal blij met de auto alleen viel mij op dat het verbruik van de 2.0 diesel mij heel erg tegen viel. Volgens de boordcomputer kan ik ongeveer 500KM met 1 tank rijden. Dit lijkt mij wel heel weinig. Heeft iemand ook deze ervaring en wordt dit nog beter nadat de auto is ingereden?
Laatste antwoord door bigwade, -
Productiedatum
door Seek123- 7 antwoorden
- 4,7k weergaven
Wie weet of, hoe en waar je de productiedatum van je auto kunt achterhalen? - Op de auto zelf? - In de gegevens van de auto (instructieboekje e.d.)? - Een website? - De dealer? - De importeur? - Niet? Gewoon uit interesse en i.v.m. eventuele updates.
Laatste antwoord door bowie97, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hier enkelen afbeeldingen van de nieuwe Cee'd die in 2013 zijn opwachting maakt! Wat opvald is het kleine ruitje waar de spiegel aan is gemonteerdt en hoog oplopende lijn van de achter deuren ook deze Cee'd zal veel met de I30 delen maar de verschillen zullen groter zijn! voor groteren foto muis er op en dubbel klikken
Laatste antwoord door riodriver, -
- 23 antwoorden
- 5k weergaven
hallo na veel wikken en wegen hebben we besloten om voor een kia soul te gaan. wij zijn nu op zoek naar een soul burner. ik wil graag een aparte auto en mijn vrouw 1 voor alle dag. ik weet dat er 1 in valkenswaard staat weet iemand er nog 1 te staan wil ik het graag horen. voor de mensne die niet weten hoe een kia soul burner er uit ziet hieronder een afbeelding. ik ga van het weekend in de richting van valkenswaard om daar een proefrit te maken met de auto.
Laatste antwoord door Patrick79, -
- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Ik dacht dat er al iemand hier naar verwezen had. Maar ik kan het niet vinden. Als het zo is kan dit daar onder gehangen worden. Is wel iets wat onder de aandacht moet worden gebracht. Daarom dubbel gena..... houd beter. Een van de Duitse forum leden bracht een bericht over roest op de schroeven van de handgreep om de achterklep te openen bij de Sportage III met de Keyless entry. Plaatjes zeggen veel meer Koppeling naar he onderwerp Koppeling naar detailplaatje
Laatste antwoord door 2011-sportage, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik rij op dit moment een Renault Grand Scenic. Dit is totaal een andere auto dan een Sportage. Qua bagageruimte ga ik inleveren. Aangezien ik deze zomer weer een kampeervakantie in het verschiet heb (met dakkoffer) vroeg ik me af of iemand ook deze overstap heeft gemaakt. Ik weet het je kunt de binnenafmetingen er op naslaan maar ik hoor graag gewoon ervaringen.
-
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, Tot mijn verbazing lees ik dat ze in Duitsland een "Spirit" type leveren welke wel xenon en een "keyless entry" heeft Erg jammer dat dit type niet in Nederland leverbaar is aangezien ik deze opties graag zou willen hebben. Iemand enig idee of dit type nog geleverd gaat worden en/of er mogelijkheden zijn om dit type in Nederland te krijgen (invoeren zal wel een duur worden)
-
Levering auto
door Cootje- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Kia leden:grin: En ja hoor daar is ie dan Gisteren mijn Kia Ceed SW1.6 benzine Piston Grey opgehaald Ik had een Machine Silver besteld maar er is iets fout gegaan maar ik vind deze kleur ook erg mooi En wat schetst mijn verbazing ik heb het model 2011 gekregen Dat is dus met een 6-bak, achteruitrij-camera en ISG systeem extra Dus het lange wachten heeft toch nog tot een goed doel geleid Het sportpakket is erg fraai en ik zal van het weekend foto's maken en dan bij mijn profiel plaatsen. De auto rijd erg prettig en is behoorlijk stil (proefrit was een 1.4 benzine) Grt Cootje:grin:
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi Kia fan's. Voor de doe-het-zelver heb ik een adresje gevonden voor onderdelen voor de Kia. koraps dot com Site is half in het Engels en Koreaans. Handelaar handelt ook via Ebay. KORAPS-KORea-Auto-Parts-Service Ze hanteren nette prijzen !! Doe je voordeel er mee !! Groeten,,
Laatste antwoord door Leon, -
sportage 1.6 gdi in de kleur phoenix silver
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb sinds ruim twee weken een gloednieuwe Picanto Seven voorzien van het sound and stylepakket. Zowel eergisteren als gisteren had mijn vrouw het probleem dat de Picanto geheel spanningloos was met als gevolg een ontregeld klokje en een ontregelde radio. Het lukte haar ook niet om de auto direct te starten. Na het uitzetten van de motor en het open laten staan van de (bestuurders)deur startte de Picanto na opnieuw instappen niet meer. Bij het meerdere keren openen en dicht doen van de deur (zonder op slot te draaien) startte de Picanto direct. Is hier sprake van een soort van beveiliging?
Laatste antwoord door kerkhoff.gjwm, -
- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik hoop volgende maand mijn sportage gelevert te krijgen, ik vraag mij af hoe ik een mp3 speler aansluit wat voor kabeltjes ?, en of elke mp3 speler aangesloten kan worden ?, ik moet er nog 1 kopen dus wat zou een goede keus kunnen zijn ? Gr Cobus
Laatste antwoord door Smart, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
hallo allemaal, heb afgelopen week voor mijn vriendin een kia picanto gekocht. het is een 1.0 lxe. nu loop ik tegen een paar kleine dingen aan. 1: lamp kapot. verwisselen is bijna onmogelijk, maar door zoeken op dit forum ga ik het morgen toch maar weer proberen. het moet kunnen. 2: wanneer je de auto open doet met de sleutel gaat enkel de bestuurderskant open terwijl er toch centrale vergrendeling opit. wanneer ik de deur dan nog een keer dicht en weer open doe, dan gaan wel alle deuren open. hoort dit zo te zijn dat de eerste maal opendraaien enkel je eigen deur opent??? 3: gisteren een radio eringezet. plug and play. vanmorgen doet hij niets meer. zekering is al…
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Kan iemand mij vertellen of een motorkap van een 5 deurs kia Pride uit 2000 op een pride 3 deurs ook uit 2000 past? gr patrick
Laatste antwoord door Leon,