Kia Modellen
-
- 23 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ikzelf heb me er wel eens schuldig aan gemaakt door de Venga uit Slowakije te laten komen. En er zal wel eens op gewezen zijn, maar de deursstijlsticker geeft het duidelijk aan: Het is een model Kia Venga gemaakt door Hyundai in Tsjechie. Dus voorzichtig rijden, want bij een ernstige bobbel in de weg kunnen de KIA-merken eraf vallen en rijdt je toch plotseling in een Hyundai...
Laatste antwoord door xxxx, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds een week heb ik als ik de navigatie start eerst een keuze knop om de taal te selecteren. Voorheen kreeg ik alleen de knop accepteren en dan kon ik gaan navigeren maar nu moet ik dus elke keer als ik de navigatie start de nederlandse taal selecteren, en dan moet hij deze eerst gaan laden en daarna moet ik nog op accepteren drukken. Het is allemaal wel te overzien maar het is raar dat dit zomaar veranderd is en ik kan ook geen oorzaak vinden waardoor dit veranderd is. De standaard taal staa al op nederlands dus radio en mp3 en overige menu's zijn gewoon in het nederlands Hebben meer mensen hier last van of last van gehad en heeft er iemand misschien een oplossin…
Laatste antwoord door gstar, -
vreemd knikje
door riodriver- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
vind het wel een vreemd knikje in de zijdeur
Laatste antwoord door Venga1, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
hallo allemaal, Zoek luchtmassameter voor de Kia Sportgae 2.0 16v 2wd 2005 benzine. mijn auto onderdelen handel kan hem niet leveren. Het zal gaan om de 5WK96431 of 2816423700. Heb al even met google gezocht. Kom uit op Ebay waar de prijs varieert van 26 euro tot 200 euro. Allemaal nieuw... Maar dan begin ik te twijfelen welke prijs ik mag verwachten voor een kwalitatief exemplaar? Ebay advertentie nummer 130347825446. Ben benieuwd,,
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste allemaal, Vanmiddag was ik bij mijn dealer waar ook een Kia NL technicus en een Kia NL praatpak aanwezig was. We hebben het onder andere gehad over het probleem dat zelfs na de update van de airco unit (iets met canbus) het probleem nog steeds blijft bestaan. Na lang praten en de technicus het een en ander bekeken heeft, lijkt er iets gevonden te zijn. Op verschillende plekken in Nederland zijn bij Kia Venga's het probleem getest waar ondanks de update nog steeds het stuurbekrachtiging probleem aanwezig is. Ook ik was de gelukkige waarbij het probleem onderzocht moest worden. De technicus legde uit dat de update voor de airco unit alleen een deel van het probleem…
-
Motorolie peil
door Rick- 9 antwoorden
- 4,6k weergaven
ik zal er eens op letten wat ik precies doe Heb laatst een lang stuk gereden en toen gaf de bc 9/100.. maar heb inmiddels tegen de 220km gereden en heb nog 1 streepje over. Heb toevallig vandaag eens het olie gepeild en die staat op de L van laag.?
-
Boordcomputer
door kuzzl- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hello iedereen, Ik heb een vraagje. Ik bezit een Sportage 2010 Easy 2.0crdi (136pk)(vorig model). De testwagen had op het display van de kilometerstand een weergave van verbruik, gemiddeld verbruik, enz... Mijn sportage heeft dit niet. Komt dit door het Easy-pakket? Of ligt het aan mijn wagen? Want ik veronderstel dat het weergeven van verbruik enz... toch geen luxe-uitvoering is dat enkel op de exclusive zou zitten. Toch? Bedankt.
Laatste antwoord door kuzzl, -
Jammer al dat geklaag 1 2
door xxxx- 35 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik vind het begrijpelijk maar ook jammer dat dit forum vooral gebruikt wordt om te klagen en problemen uit te wisselen. Ik ben een zeer tevreden Venga rijder die nu al bijna 11.000 km er op heeft zitten. Ja, de verlichting schakelt niet automatisch uit, maar de mobiliteitsservices was daarna, met een lege accu, prima. Ja, de winterbanden produceren meer geluid, maar brachten ons veilig door europa. Ja, het verbuik van onze automaat met airco is aan de hoge kant, maar als ik zuinig wilde rijden had ik wel een panda diesel gekocht. Voor iedereen die he twil horen of lezen WE ZIJN TEVREDEN OVER ONZE VENGA
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 14 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben net nieuw hier op het forum, ben Mark, 33 jaar uit Maassluis. Getrouwd, 3 kleine kinderen (2 , 5 en 7) Ik ben me aan het ori
Laatste antwoord door Smart, -
Mini Sportage SL
door bowie97- 7 antwoorden
- 5,7k weergaven
Vandaag uit China binnen gekomen. De Mini Sportage SL Kosten
Laatste antwoord door Marcobaantjer, -
- 7 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, Ik heb me onlangs een kia nieuwe sportage gekocht, echt een mooie wagen, alleen moet ik zoals vele andere heel lang er op wachten:-(. Nu mijn vraag is om de hoeveel km moet de wagen een onderhoudsbeurt krijgen en is het minimum 1 x per jaar? Ter info het is een 2.0 crdi, 4x4. Ps. Het forum is echt de max:).
Laatste antwoord door bigwade, -
sportage gdi 1.6
door martien- 15 antwoorden
- 4k weergaven
De auto is binnen eerst geen isg maar nu de auto er is blijkt er toch isg op tezitten. De auto staat vrijdag klaar. sportage gdi 1.6 x-ecutive met pluspack in de kleur phoenix silver
Laatste antwoord door jpnijmegen, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste forum leden, Bij veel en harde regen beslaat mij vooruit heel snel. Moet dan wel de airco aan zetten om hem schoon te houden. Hebben meer mensen hier last van?
Laatste antwoord door tonisaez, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hij is gezien de Sportage III Turbo. 2.0L Turbo GDI 256 PK
Laatste antwoord door zwafra, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Iemand heeft het al eens verteld, dat de dealer vaseline op de deurrubbers smeerde en dat de windruis weg - of minder was. Weten hier meer leden iets van? En kan dit ook met Siliconenspray?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Hebben sinds juli 2010 de nieuwe Ceed SW 1.6 CRD, en zijn er super blij mee. Maar de navigatie heeft nog wel eens vastloopproblemen, volgens mij heb ik wel de meest recente firmware erop. Laatste 1 1/2 week loopt de nav regelmatig vast, zelfs als de auto een hele poos heeft uit gestaan, nu heb ik het sterke vermoeden dat het probleem bij mijn mobiel ligt. Wanneer ik op de mobiel (Nokia E75) de bleutooth inschakel loopt de nav vast, wel geluid maar scherm slaat vast. De mobiel had ik al sinds de KIA, maar dit probleem begint nu ineens. Al bij de garage geweest, maar moeten dit nog verder uitzoeken. Dit probleem bij meerdere bekend? Groetjes Aaldert
Laatste antwoord door aena1963, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik rij sinds 7 januari in een Sportage 2.0 X-clusive Aut. AWD kleur Sand Track. Heb er even op moeten wachten (17 augustus al besteld). Ik ben heel blij met de auto. Nu brand regelmatig het lampje van de ESP. Zaterdag al bij de dealer geweest de boel uitgelezen en volgens de monteur verholpen maar vandaag trad het weer op. Is hier iemand die dit ook heeft gehad?
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Hallo, Wij hebben 7 januari onze Kia Soul in ontvangst mogen nemen. Een E-xtra 1.6CVVT inclusief Navigatie. Tot nu toe zijn we erg tevreden maar vanaf het begin ben ik al aan het zoeken naar een klokje waar ik de tijd op af kan lezen. Ik begin zelfs al aan mijn zelf te twijfelen! Kan iemand me hierover iets meer vertellen.
Laatste antwoord door kievit, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
wil een momentsleutel aanschaffen om winterbanden zonodig te vervangen voor de zomerbanden maar met welke mm-dop. band 2355518. misschien staat het op de bijgeleverde sleutel maar als iemand het weet dan is t makkelijker. en wat ik gelezen heb moet je ze natrekken tot 110nm (lichtmetale velgen)klop dit ???
Laatste antwoord door Smart, -
Dashboard 'kraken' 1 2
door Remko .me- 37 antwoorden
- 8,6k weergaven
--- nvt
Laatste antwoord door lucsandy, -
- 37 antwoorden
- 11,2k weergaven
Heeft iemand ervaring met het onderhandelen over de nieuwprijs/extra accessoires van de Kia Sportage in de volgende scenario's?: 1) Kopen nieuwe Sportage (zonder inruil auto) 2) Kopen nieuwe Sportage (inclusief inruil auto) 3) Kopen nieuwe Sportage als leaseauto Uit eigen ervaring met Honda is dat je in geval van een toekomstige lease auto er +- 600 euro van de nieuwprijs af kan halen. (In mijn geval ben ik erg benieuwd naar scenario 3 maar ik vermoed dat andere mensen ook erg ge
Laatste antwoord door Alex VB, -
ik heb me aangemeld bij mjinkia maar krijg steeds dat er contact met me word opgenomen en dat mijn account nog geactiveerd moet worden.maar ikhoor of zie niets.heb ik iets verkeerd gedaan ??????
Laatste antwoord door Micle, -
- 15 antwoorden
- 8,3k weergaven
Ik heb een Sportage 2010 en ben van plan om een set dakdragers en een dakkoffer te kopen. Het is in eerste instantie niet bedoeld om ski's mee te nemen maar meer om extra bagage in kwijt te kunnen. Ik ben niet zo thuis in dit gebeuren en voordat ik nu stad en land moet gaan aflopen om wat advies in te winnen, vroeg ik me af of er hier wat mensen zijn die meer ervaring hiermee hebben of wat tips will geven mbt type/merk/grootte. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 6 antwoorden
- 7,6k weergaven
Hallo, Ik heb een 97 kia Sephia sedan die stottert bij het optrekken. Alle elektrische delen zijn zo'n beetje al vervangen Bougies, Bobine, bougiekabels, rotor en verdelerkap maar niets bied een oplossing. Ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet, en heb zelf aangezien ik student ben, nauwelijks geld meer kan missen voor reparaties. Ik kan er niks over vinden op internet en de lokale kia dealer wil eerst een smak geld zien voordat er ?berhaupt naar gekeken word. Kan iemand mij helpen, want ik ben ten einde raad, ik rij het ding dalijk nog zo de haven in ik heb er al 150 euro aan nieuwe delen aan uitgegeven en toen nog 200+ voor een reparatie van de hoofdkoppelingscyli…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb de firmware versie van de radio (geen nav) in mijn KIA Sportage 2010 2.0 CVVT X-ecutive Plus Pack (geleverd eind november) gechecked : A-201SLEB S/W : V1.00.EUR EEPROM : SL20KE5G Nu ben ik nieuwsgierig wat jullie allemaal hebben draaien? Zo kreeg ik de versie naar boven: - Contact op On zetten (radio geeft tijd aan) - Radio aan - Radio uit - toetsen 1 en 6 tegelijkertijd indrukken totdat de versie informatie verschijnt.
Laatste antwoord door weetniet,