Kia Modellen
-
- 60 antwoorden
- 24k weergaven
Hoi allemaal, Ik wil binnenkort op mijn nieuwe Kia Sportage 1.6 GDI X-Ecutive nieuwe 17" velgen met Micheling Alpin A4 winterbanden. Iemand een goed idee waar je deze goedkoop kunt kopen? Hoor het graag. Groeten, Theo W. Peters, Cuijk.
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben benieuwd of er KIA rijders zijn die gehoord hebben of de kia duurder of goedkoper wordt in 2011?
Laatste antwoord door bigwade, -
Koelvin sorento
door Edwin936- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik heb pas geleden een bericht geplaatst waarin ik vertelde dat mijn sorento 2.5 diesel op hoge snelheid te snel afkoelt en moeilijk weer op temperatuur komt. Ik dacht dat het de thermostaat zou zijn, maar die heb ik vorig jaar ook al vervangen. Nu heb ik getest met koude motor, en wanneer ik gas geef begint de koelvin ook aan te slaan. weet iemand wat voor soort koelvin er op zit? Ik kan de koelvin met de hand draaien met enige weerstand. Met een stilstaande motor uiteraard. Weet iemand hier wat aan te doen?? Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
wat voor autoradio met cd speler past op mijn standaard aansluiting van mijn sepia (1.6 sedan uit '95)? of kan ik bv bij de brezan andere plugjes halen ofzo?
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 2 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo ik heb een kia sephia en af en toe tijdens het rijden valt mijn kilometerteller weg maar soms 5 seconden later is hij weer trug en soms duurt et 5 minuten waar kan het aan liggen??
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 23 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Eindelijk even tijd om jullie te informeren. Zoals gemeld, toen ik me voorstelde op dit forum, hebben mijn ex-vriendin en ik een personen/bagage verplaatsapparaat gekocht in de vorm van een Cee'd SW 1.6 CRDi 115 X-ecutive. Deze hebben we afgelopen vrijdag 3 december op kunnen halen bij de dealer in Woerden. Nadat de benodigde papieren rompslomp was afgewikkeld en we nog wat uitleg kregen over de diverse knopjes hebben we het eerste ritje, met een volle tank, naar huis gemaakt. We hadden die middag nog een ritje naar Emmerich gepland, maar omdat het weer er niet beter op werd hebben we dat maar een weekje uitgesteld ondanks het gegeven dat er wi…
Laatste antwoord door D'olde grieze, -
Beste automaat rijders (sportage 2010-2011) Wat is jullie toerental bij 100 en 120 ? op snelweg. Laat even weten.
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste clubleden, Kan iemand mij vertellen hoeveel toeren een 1.6GDI handgeschakeld maakt bij 50 en 120?
Laatste antwoord door Micle, -
Willen jullie USB dingen hier plaatsen ? http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3782 4 pagina's USB lief en leed. Hebben we allemaal wat aan...... En Emile stel je even voor: http://www.kiaclub.nl/forumdisplay.php?f=41
- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
Door de dealer zijn bij aflevering ook voor parkeersensoren gemonteerd maar de aansluiting gaat niet over het contact vergeet ik de schakelaar uit te zetten van de sensoren en er parkeerd een wagen voor mij dan zullen de sensoren in werking treden . volgens de dealer hoort het zo volgens opgave kia . weet iemand hier meer over te vertellen ,graag jullie mening en ideen
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuwe op deze site. Ik heb een sportage gekocht die in januari of februari geleverd gaat worden. Ik heb een vraag over parkeersensoren voor, die ik als extra besteld heb op mijn witte sportage 1.6 gdi met panorama dak, plus pack en navi pack. Het is iets wat achteraf ingebouwd wordt en niet in de fabriek. Mijn vraag is dat ook of iemand deze sensoren al heeft, en of het communniceert met de rest van de auto *heeft het de zelfde pieptoon als achter? *werkt hij ook met de zelfde streepjes die de afstand tot een obstakel aangeven *Zijn de sensoren voor en achter ook met de zelfde (p) knop uit te zetten? In mijn huidige auto, skoda octavia, w…
Laatste antwoord door Micle, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Waarde Kia Klub leden. Ben nieuw op deze klub en pas in het bezit van een Kia Rio 14 LXE automaat. Heb bemerkt dat de chauffeursstoelzitting ondanks alle verstelmogelijkheden voor mij aan de korte kant is. Heeft iemand ervaring met het naar voren zetten van de zitting? Met naar voren zetten bedoel ik ten opzichte van de rugleuning. Kan dat en zo ja hoe. In afwachting van een reactie. Bij voorbaad mijn dank. Groet Eric
Laatste antwoord door bigfatpete, -
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo Iedereen, Ik ben de gelukkige bezitter van een nieuwe Sportage Executive met Plus Pack. Ik heb een tweetal opmerkingen over de parkeersensoren (achter) die met deze uitvoering geleverd zijn; Ik vind het volume wat aan de zachte kant, zeker als de radio aanstaat en/of twee bengels op de achterbankaan het jengelen zijn. Verder mogen van mij de sensoren wat gevoeliger worden afgesteld zodat ze eerder gaan piepen als ik een voorwerp nader. Zijn er mensen met dezelfde ervaring en weet iemand misschien of ik zowel het volume als de gevoeligheid kan aanpassen? De dealer wist het me namelijk zo 123 niet te vertellen.
-
pasvormhoes
door Harrykiavenga- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Iemand al ervaring met de pasvormhoes die nog tot 10 dec 2010 bij de Kiadealer in de aanbieding is. Ik heb hem vandaag even gezien. Ziet er goed en gedegen uit. Vind hem niet goedkoop maar je hebt er zowel winters tegen bevroren ruiten als zomers als zonwering wat aan. groet, Harry
Laatste antwoord door Davidsgulden, -
Aanschaf Retona
door Peer- 4 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo, ik zit te denken over het aanschaffen van een Kia Retona. Op filmpjes op You-tube lijkt het een robuuste terreinwagen waar je best het nodige mee kunt uithalen. Is er iemand binnen de club die ervaringen heeft met dit type Kia? Of die iemand in zijn of haar kennissenkring heeft die in het bezit is van een Retona?
Laatste antwoord door keutelbinkie, -
- 13 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, ik heb nu een paar dagen een sportage X-clusive, de auto heeft xeon verlichting, wat mij opvalt is dat het lijkt of de automatische hoogte instelling niet werkt, ook valt het mij op dat er geen bocht verlichting op zit of het werkt niet iemand een idee hoe je dit kunt controleren?
Laatste antwoord door Xling, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste kia rijders,wie kan mij even helpen . Achter die drie druk schakelaars zitten drie lampjes nu is van de achterruitverwarming het lapje kapot. Hoe kan ik die schakelaars er uit halen om het lampje te vervangen. mvg ivv
Laatste antwoord door ivv, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Is er al iets bekend wanneer de nieuwe Sportage wordt geleverd met de 1.7 crdi motor ? En zijn er al specs van bekend ?
Laatste antwoord door axel, -
- 2 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi, is er iemand die weet waar ik een electronisch handboek/instructieboekje voor een Kia Picanto 2004 kan vinden (liefst Gratis natuurlijk). Zijn de onze boekje kwijt en mama kwam vandaag thuis en er brandde een Check motor lampje?? Ik wil even opzoeken wat dit zou kunnen inhouden. Ik heb gisteren wel een nieuwe accu geplaatst??? Gr.Berry
Laatste antwoord door BearBull, -
- 16 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik kreeg de indruk dat de camera van mijn Kia steeds vager werd. Leek wel of deze beslagen was. Heb deze droog en schoon gemaakt maar dit gaf geen verschil. De camera zit buiten dus zou daar geen last van moeten hebben. Herkent iemand dit? Of ligt dit aan de softwareversie? Dank
Laatste antwoord door woskam, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Herkennen andere de onderstaande problemen ook? Als het systeem nog geen GSM erin heeft staan en je wil je telefoon pairen is het geen enkel probleem. Het gaat om een Nokia van mijn vrouw. Als ik vervolgens alleen in de auto ga zitten en ik wil mijn Iphone pairen gaat zit ook prima. Maar als ik vervolgens mijn IPhone van Bluetooth afhaal en ik uit de auto ga en mijn vrouw er later weer in dat gaat het systeem wel op zoek maar lukt het niet om verbinding met de nokia te krijgen. Ook een lijst met aansluitingen krijg ik niet meer. Pas als ik zelf eerst de Iphone weer op Bluetooth zet en deze dan in het systeem van de auto verwijder dan lukt het wel weer contact…
Laatste antwoord door Effenix, -
Pikantje stottert /trilt af en toe 1 2
door Gast Paul van Gils- 39 antwoorden
- 19,8k weergaven
Hallo, ik ben een nieuw lid van dit forum. Wij hebben onze Kia Picanto 1.0 Extreme op 12 januari 2006 bij de dealer opgehaald. Lekker cobalt-blauw karretje! Maar we hebben een probleem dat de auto af en toe boven de 60 km/u gaat trillen/hikken/stotteren. We rijden niet met een te lage snelheid in een te hoge versnelling. Het zit ook niet in het uitballanceren van de wielen denken we, want het stuur trilt niet. De dealer neemt dinsdag 17.01 contact met ons op als hij het besproken heeft. WIE HEEFT HIER OOK LAST VAN (GEHAD) ? ? ?
Laatste antwoord door riodriver, -
- 19 antwoorden
- 3,6k weergaven
Net geregistreerd op het forum. Wij wonen op de Nederlandse Antillen en kunnen een auto als verhuisgoed meenemen. Ik overweeg de Kia Sorento mee te nemen vanuit hier naar Nederland. Echt een mooie auto! Voordeel is dat de auto BPM vrij is vanwege invoer als verhuisgoed Ik aarzel echter vanwege een aantal zaken. Kan iemand misschien hier licht op schijnen? 1. Geldt de KIA garantie vanuit de Antillen ook in Nederland? Heeft iemand ervaring met Kia's uit het buitenland en hoe Kia daar mee omgaat? 2. Ik wil het liefst een KIA kopen die technisch zoveel mogelijk overeenstemt met de Nederlandse Kia vanwege onderdelen etc. Er is hier een 3.5 6V motor leverbaar naast de stand…
Laatste antwoord door Leon, -
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag omtrent de nieuwe Sportage met Plus Pack. Deze bevat volgens de specificaties een ruitenwisser ontdooier. Weet iemand hoe deze werkt? Ik heb de hele weg gereden met de voorruit verwarming aan maar de klompjes ijs/sneeuw zijn niet verdwenen. Ik zie ook geen draad in de voorruit zoals bij de achterruit verwarming. mvg, John
-
- 27 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi allemaal, Vandaag een brief ontvangen van Kia met dringende verzoek afspraak te maken voor controle/vervanging van de hoofkoppelingcilinder. Zijn er meer Venga-rijders die dit ontvangen hebben. In de brief staat dat de cilinder de druk niet kan behouden. Wat zijn daar de directe gevolgen van? Groeten Ben
Laatste antwoord door KiaVenga12,