Kia Modellen
-
reservewiel
door patbelg- 5 antwoorden
- 7k weergaven
In m'n carens zit nu zo'n bandenherstelkit.Zo'n kit vind ik maar niets.Nu is m'n vraag of ik niet beter een noodreservewiel in de plaats tzou steken.In de garage zeggen ze dat een reservewiel enkel onderaan de auto kan bevestigd worden en dat dit ongeveer 350 euro zou kosten.Iemand die hier meer van weet?
Laatste antwoord door Ben58, -
trekkracht
door schrootboer- 14 antwoorden
- 3,2k weergaven
Een goedendag kun je de 2.0 diesel van de sp3 vergelijken met de 2.0 diesels van de vw groep kwa trekkracht en de motorloop ik rij al jaren duits maar ga nu vóór de sp3 gr
-
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Vraagje aan de KIA bestuurders... Ik ben in het bezit van een KIA Sportage 2.0 CRDI 4x4. Wij hebben deze gekocht op 27 september 2005, net voor de beruchte 7 jaar garantie. (in België) Na enige tijd maakte onze wagen een abnormaal geluid. Volgens de garage was dit normaal met de banden en de 4x4. Na 61.000km en 5 jaar later moet ik mijn koppeling laten vervangen. Niet wegens slijtage, maar door teveel speling op mijn disc en teveel lawaai bij stilstand van de wagen. Na contact met KIA wil men niet tussenkomen voor de kosten met als reden dat er geen garantie meer is en dat de auto te oud is. Volgens mij is 61.000km en 5 jaar te vroeg voor iets dat normaal tot 150.00…
Laatste antwoord door smetjesmee, -
hoi wij hebben een cerato uit 2005. hij is alleen niet vooruit te branden. het vermogen is weg. weet iemand wat hier aan te doen is zonder al te veel aan te passen. groetjes ron
Laatste antwoord door BartS, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
sinds het begin van mijn Sorento III 2.4 2010. heb ik al problemen met weg optrekken als ik stil sta. op de een of andere manier wilt de motor dan afslaan alleen met meer gas geven (opstijgen) is het probleem te omzeilen. wat dus inhoud dat bij het stil staan voor een stoplicht ik de radio zachter moet zetten om de motor goed te kunnen horen. om zo het toerental hoger te houden. met een koude motor heb ik dat probleem echter niet ! gevraagd om het stationare toerental hoger te zetten, maar dat schijnt niet te kunnen ? iet een idee om dit te teckelen.
Laatste antwoord door mij, -
trekkracht
door schrootboer- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Een goedendag kun je de 2.0 diesel van de sp3 vergelijken met de 2.0 diesels van de vw groep kwa trekkracht en de motorloop heb zelf jaren duits gereden ga nu voor de sp3 gr
Laatste antwoord door schrootboer, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Vanaf heden bestelbaar: Sportage 1.6 GDI X-Clusive !!! Eén minpuntje: Wordt geleverd zonder 18"
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Nokia 3310 PBAP
door jef- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Allemaal, Ik rijdt sinds 4 weken een nieuwe Sportage ben er harstikke blij mee. Kan er ook mee bellen (hi hi) Echter ik krijg het telefoonboek niet geladen. Ik kan wel handmatig een telefoonnummer ingeven en dan bellen. Maar wat ik ook doe het telefoonboek blijft leeg, ook eerder gebelde nummers laat hij niet zien. In het instructie boek hebben ze het er over dat de GSM geschikt moet zijn voor PBAP om het adresboek over te zetten. Ik ben in het bezet van en Nokia 3310, kan er iemand mij helpen.
Laatste antwoord door chuckion, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forumleden, Als ik door de binnenspiegel naar achteren kijk, zie ik maar een beperkt stuk van de weg achter mij. Hebben jullie hier ook last van? ALvast bedankt voor de reactie. Wil
Laatste antwoord door chuckion, -
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
In een recent bericht (kan het helaas niet meer vinden) kwam zijdelings aan de orde dat de Kia Ceed (nieuw model, 1.6. , benzine) het meest zuinig rijdt rond de 2.000 toeren. Nu schakel ik in de stad altijd vrij snel naar de 5, dus dan zit ik ruim onder de 2.000 (en rij dan zo'n 54 km per uur). Als niet technisch type een vraag: is dat wel slim? Of kan ik bij 50 kmpu beter/goedkoper in de 4 blijven rijden met een toerental rond de 2000? Graag jullie advies
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 23 antwoorden
- 7,7k weergaven
heb nu 1 week men cee'd sw, maar heb er 2 vragen over of iemand dezelfde ervaring heeft. als ik mijn tank klep open doet heb ik schrik dat deze afbreek want deze hangt precies los. terwijl op mijn vorige kia (sportage) dit niet het geval was, toen was dat ook met een mechanisme dat deze niet zo maar kon toewaaien en nu heb ik dat wel. heeft iemand dezelfde ervaring hiermee. bij de dealer zeggen ze dat dit normaal is, maar heb al gemerkt dat die dealer nogal snel zegt dat alles wat ik vraag normaal is. zo is er ook de schalelindicator, die wel werkt voor het opschakelen maar niet voor het terugschakelen. volgens het instructie boekje moet hij dit doen. niet dat ik dat n…
Laatste antwoord door kia driver, -
Venga automaat 1 2 3
door tonisaez- 64 antwoorden
- 15,4k weergaven
hallo, ik ben een nederlander/spaans die in nu Polen woont. Ik heb een kia venga XL automaat (rijkste uitvoering) besteld hier in Polen voor maar 63000Zl,dat is ongeveer 16000 euro, veeeeeeel goedkoper dan in nederland (22000)daar heb ik wel effe geluk mee, maar daar gaat het effe niet om, ik heb een vraag, hoe rijdt die automaat eigenlijk, heeft iemand er in gereden?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Bij de gegevens van de aankoop van de nieuwe sportage staat dat het reservewiel een volwaardig reservewiel is. Nu hebben wij de evogue(of sense)versie gekozen met de 18" wielen . Is het reserve wiel dan ook 235/55/18 met aluminium velg of een stalen velg?
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Toevallig op onderstaande site gekomen, eindelijk weer eens positief nieuws uit de media: Kia Motors Nederland ontving de Award vanwege het feit dat de Kia cee'd SW 1.4 CVVT Seven de lijst van auto's aanvoert die in de periode januari 2010 t/m december 2010 door OpMaat Magazine op bruikbaarheid zijn getest. Zie voor kompleet verslag volgende pagina: http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=10461[/b]
Laatste antwoord door Marillion, -
touchscreen problem
door p3ter- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hi all, Sorry, but my dutch is still not so good (in learning process). I have a Kia Sportage 2.0 X-Clusive Automatic, and since the second day of having the car that I have a problem with the touchscreen. In the morning when I start the car, the touchscreen never works. Seems to be related to the cold temperatures. After about 10min it slowly starts to respond on certain parts of the screen. I have an appointment in Kia next week so that they check the problem, but I just wanted to know if any of you experience the same issue, or if it's just a problem with my own device. Thanks everyone! Cheers, Pedro
Laatste antwoord door bowie97, -
Levertijd Ceed SW 1 2
door Cootje- 31 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo Ceed rijders. Ik heb op 28 Augustus mijn Ceed SW besteld. Het was geen standaard uitvoering dus mij werd verteld dat er 8 weken levertijd zou zijn. Prima dacht ik, nu 10 weken verder en enkele telefoontjes naar de dealer is mij verteld dat mijn auto nu nog niet op de boot stond. Ik vind dit wel erg lang gaan duren. Heeft iemand dezelfde ervaring qua levertijd?? Grt Cootje:boat:
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 0 antwoorden
- 5,2k weergaven
Zijn er ook kia monteur's/dealer's anwezig op dit forum? Mijn vader is opgelicht met een kia carnage 2.5 24v uit 2003. Hij heeft nog maar 50000 km gelopen,en nu komt er olie in de koelvloeistof. Het is bekend dat de kia carnage van voor produktiedatum maart 2002 problemen heeft met zakkende cilinderbussen. Daardoor gaat de koppakking lekken. In sommige gevallen moet er een gemodificeerd onderblok in. Kan ik aan de hand van het chassisnr. achterhalen of er al een gemodificeerde motor in deze kia ligt? Het bouwjaar is april 2003,dit is natuurlijk niet de produktiedatum. Gr Raymond
Laatste antwoord door Raymond1967, -
Nieuwe Magentis. 1 2
door Url- 28 antwoorden
- 14,5k weergaven
Hier een impressie van de nieuwe magentis: Ziet dit er niet bikkelgoed uit? Echt een schoonheid . Hier een spyfoto van de voorkant:
Laatste antwoord door truckertje, -
Nieuwe voorruit niet goed geplaatst 1 2
door Gast asterix- 39 antwoorden
- 10k weergaven
Ik had helaas last van een steentje die het nodig vond om mijn voorruit van een leuke barst te voorzien ... dus naar de KIA dealer ... voor een nieuwe voorruit. Helaas niet netjes geplaatst. Ze hebben de rubberen strip om de ruit heen niet genoeg uitgetrokken dus aan de zijkant (onderkant van de zijkant) valt de rubberen strip niet netjes achter de daarvoor bedoelde uitsparingen en blijft er dus aan beide zijden een stuk van 1 centimeter over waar je dus de zijkant van voorruit ziet, kan aanraken en waar water in weg kan lopen. Beetje slordig ... dat wordt een nieuwe voorruit voor ze ... zonde ... We zullen nu dus gaan zien hoe en of de KIA dealer dit netjes en snel ga…
- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben op zoek geweest naar spatlappen voor onze Cee'd. Nou vind ik de originele 'lappen' een mager aanbod van Kia, dus ben ik gaan zoeken in het buitenland. Het schijnt dat er in de Scandinavische landen nogal veel lakschade ontstaat aan de dorpels door het rijden op gravelwegen en dus is het daar mogelijk om andere (lees langere) spatlappen te monteren. Nou is mijn vraag hier eigenlijk, of de Kia verkopers/monteurs/magazijnmedewerkers hier op het forum al bericht hebben gehad van Kia NL dat deze lappen ook in Nederland leverbaar worden.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi Kia rijders , Heb een technische vraag ivm wijzerplaten van een kia ceed . Is het mogelijk om er "supervision wijzerplaten" van te maken ( demonteren daschboard , gesoldeerde leds op printplaat , oranje kleurplaat uithalen .......? ) kortom veel vragen , en helaas nog nergens een deftig antwoord hierover gehad .... Hopelijk kan hier iemand mij verder meehelpen ( zie onderstaade foto's )
Laatste antwoord door bluff, -
- 10 antwoorden
- 14,7k weergaven
Beste lezers, Op dit moment rijd ik in een Franse auto, maar wil deze inruilen voor een grotere/hogere auto. Mijn oog is gevallen op een Kia Sportage 1.6 GDI vanwege zijn looks en de garantie die Kia biedt! Ik twijfel echter nog tussen een Kia Sportage 1.6 GDI of een Nissan Qashqai. Voor mij is het verbruik een belangrijk punt, omdat ik de auto prive aanschaf en prive rijd. Kan iemand mij iets vertellen over het verbruik van de 1.6 GDI?? De verkopers zijn uiteraard allemaal enthousiast maar ik wil graag weten hoe e.e.a. in de praktijk uitpakt. Alvast dank voor de reacties!
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vanaf 01 Februari 2011 geef ik les met een Kia Sportage III 1,7 CRDI exclusive plus pack, het is een heerlijke auto. Wat erg opvalt is het brandstof verbruik, ODO 6,3 met gebruik van Shell V power diesel brandstof. Natuurlijk trekt een leerling wel eens wat te ver door in de versnelling maar gemiddeld schakelen ze netjes door. Bij 60 kunnen we inderdaad al in de 6e versnelling zitten. De trekkracht is erg goed. Het panoramadak kan snel open, zogauw het buiten boven nul is is het al erg lekker om met open dak te rijden. De rijwind is niet onoverkomelijk. Wel vervelend kan het zoemertje worden wanneer de buitentemperatuurmeter op 5 graden komt, dit geeft hij telkens weer…
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Na apk keuring vorige week blijft het lampje CHECK ENGINE steeds branden. Heb vandaag de boel laten uitlezen en dat kon alleen in het duits (weet niet waarom). De volgende foutmelding kwam er uit: Leerlaufsteller elektrisch defekt. De monteur wist helaas niet wat dit in het nederlands betekend dus weet ik nog steeds niets. Kan iemand mij misschien verder op weg helpen? Zou graag willen weten wat het betekend en wat er aan te (laten) doen. Vast bedankt en vr groet
Laatste antwoord door voyager4, -
Ik heb een Sportage 1.6 GDI X-Ecutive Plus Pack gekocht zonder ingebouwd navigatiesysteem omdat ik dat aan de prijzige kant vond.Hij wordt echter pas eind april geleverd (volgens de dealer). Nu vraag ik mij af of ik een Tomtom in de auto kan opladen via de sigarettenaansteker. Ik heb op internet de "user manual" gedownload, maar zie daar nergens een sigaretenaansteker staan. Wel zie ik onder de climate control en voor de versnellinspook 2 "power outlets". Is een daarvan mogelijk de sigarettenaansteker?? Zoniet, hoe laad ik dan mijn Tomtom op???
Laatste antwoord door Marsman,