Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Vandaag de winterbanden laten monteren, zie ik dat er condens in beide koplampen zit. Dat is mij een maand of twee terug bij 1 koplamp opgevallen. De wagen stond toen aan een zijde in de zon. Verder eigenlijk geen aandacht aan geschonken. Maar nu ..... Heeft iemand dat ook al geconstateerd ? Ben
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 2 antwoorden
- 7,8k weergaven
Wie kan mij helpen aan een hoedenplank voor mijn Shuma van 1999;Gr Tinus Tussengas.
Laatste antwoord door Tinus Tussengas, -
- 22 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik denk dat het verstandig is om een topic te openen waarin we vragen kunnen stellen aan elkaar. Beter dan dat we voor ieder klein dingetje een nieuw topic openen. Ik zou graag willen beginnen met een vraag; Hoe werkt .. - automatische verlichting? Vandaag was het hier ontzettend mistig en alleen mijn ledverlichting ging aan. Wat dus veroorzaakt dat je mislichten (eigenlijk beter alleen je gewone verlichting) niet aanstond, ik moest hem dus van de auto stand afhalen en op verlichting zetten. Hoe moet ik dit zien? Is de led verlichting alleen ook voldoende? En hoe zit het met mistlichten, gaan deze ook automatisch aan? - airco - Bij mij blijft steeds het automatisch on…
Laatste antwoord door thuis42, -
- 21 antwoorden
- 14,5k weergaven
Het is GRAIGWATSON, van het internationale KIA forum, gelukt om met wat hulpmiddelen op twee manieren een video op de originele satelliet navigatie systeem van de Sportage te krijgen. Het geheel wordt hier uitgelegd. De eerste manier is via een Iphone. Met wat kabeltjes lukte het hem zelfs TV beelden op het scherm te krijgen. Een andere manier is om via core player te installeren op het navigatie systeem. Zal het zelf ook eens gaan proberen op de tweede manier. Heb geen iphone. maar dit zou ook met vergelijkbare telefoons moeten kunnen.
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 21 antwoorden
- 14,3k weergaven
dag allemal. mijn vraag is of nieuwe sportage 1.7 diesel een keting of distributierim heb. dank voor reacties.
Laatste antwoord door vand.m, -
velgen sp2 op sp3
door frankd- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Het is misschien al voorbij gekomen, maar kan het zo snel niet vinden. Passen de originele 16" lm.velgen van de sp2 op de sp3? Mijn stalen velgen (sp2) waar ik winterbanden op heb liggen lopen nl tegen de remklauw aan, dus moet opzoek naar andere 16"velgen.
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb op internet voor een leuke prijs een paar winterbanden gevonden. Nu is dat aan de andere kant van het land en wil eigenlijk zeker weten dat ze passen. Daarom is mijn vraag of dit op mijn Sportage III uit 2011 past: 255/55R18, 5 gats, ET 40, 8J x 18, steek 114,3 Groetjes Jan
Laatste antwoord door verbaant, -
Dashboard lampjes
door Sunit- 12 antwoorden
- 8,3k weergaven
Goede avond, Als ik mijn stadslicht of normale licht aanzet in mijn Sorento dan gaat er geen groen lampje op het dahboard branden dat mijn licht aanstaat. Hoe kan ik deze defecte lampjes in het dashboard vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee? Daarnaast geven 2 drukknopjes onder mjn climate control geen licht in het donker? Alle overige drukknoppen wel dus zijn de 2 betreffende knoppen defect. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Zit er een ledje in de knoppen en moeten de knoppen vervangen worden of zit er een klein lampje achter de knoppen dat vervangen moet worden. Mocht iemand hie meer over weten dan hoor ik het graag. Alvast vriendelijk dank. mvg Sunit
-
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een KIA Picanto LX bouwjaar 2007. Ik ben op zoek naar 2 dashboard lampjes voor de mistlampen voor - en achter. de lampen zelf doen het wel, alleen het symbooltje van de mistlampen is kapot. Ik ben bij de Kia garage geweest, alleen hun kunnen het niet bestellen alleen in combinatie met een schakelaar. en dat is niet echt nodig. ik ben nu doorgestuurd naar een andere garage van oa Hyundai. Weet iemand waar ik deze lampjes kan kopen/bestellen?
-
- 10 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo, Kan iemand mij helpen welke oliesoort ik het beste gebruiken kan voor mijn Sorento 2.5crdi. Wil na 200.000 km alle olies verversen wat er op zit. Na mijn lijstje is dit de *motorolie (Ik gebruik altijd kroon olie A-syntho 5w30)full sentetisch.Na 200.000 km nog geen druppel olieverbruik!!klein beetje zweterij bij krukaskeering. *Olie vooras/achteras? *Olie tussenbak.? *olie versnellingsbak.? Ik zou graag de juiste olie hoeveelheden en specificaties willen weten. Kan iemand mij hier aan helpen.?? Alvast bedankt., Gr Edwin
Laatste antwoord door masimo, -
sleutels kwijt
door Schil- 10 antwoorden
- 12k weergaven
mijn vrouw heeft een oude picanto en daar is ze nu de laatst overgebleven sleutel van kwijt Kia dealer bellen en chassisnr doorgeven om nieuwe sleutels te laten maken ? of hoe werkt het anders ?
Laatste antwoord door Preston, -
Venster Ingeslagen.
door Ysie- 22 antwoorden
- 4,3k weergaven
Deze nacht is mijn zijvenster van mijn achterruit ingeslagen , deur geforceerd. Plezant. De wagen is 3 maand in mijn bezit. Ervoor een Mercedes c220 Cdi avantgarde met alles erop, nooit inbraak gehad, nu een Kia en voilà prijs:).Conclusie, Kia valt toch meer op Gé!! (null)
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 8 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hoi, Ik heb sinds 2 weken een kia picanto met alle pakketten. Tot eergisteren werkte de bluetooth verbinding perfect, kon bellen en gebelt worden! Echter, sinds vandaag wordt er aangegeven dat de verbinding maken met mijn telefoon mislukt is. Ik krijg verder geen melding waarom. Ik heb net mijn telefoon verwijderd en de picanto verwijderd in mijn telefoon en opnieuw gekoppeld. Dit ging wel geteld 5 minuten goed. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben of weten hoe ik dit op kan lossen?
Laatste antwoord door Skoenoe, -
- 13 antwoorden
- 11,3k weergaven
Hallo allemaal. Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe auto. En daarbij is mijn oog gevallen op de nieuwe Kia Rio. Ik heb gisteren een proefrit mogen maken in de Rio 1.2 CVVT en dit viel me niks tegen. Qua motor ben ik wel wat gewend, aangezien mijn huidige auto een Fiat Stilo Abarth (170 pk) is . Ik vroeg mij zo af of er al ervaringen zijn met de 1.4 CVVT motor ? Op internet en op dit forum zie ik alleen maar ervaringen over de 1.2 motor. Presteert de 1.4 motor zoveel beter dat het de meerprijs van 2.000 euro echt waard is of kun je beter de veel voordeligere 1.2 motor pakken (geen MRB en 14% bijtelling). p.s. mijn complimenten voor dit forum, heb er al veel nu…
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
boordcomputer
door winzel- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik ben sinds 17 december de gelukkige eigenaar van een kia Picanto 1.0 3 deurs. Ik las in het instructieboekje dat je naar verschillende schermen van je boordcomputer kunt gaan... alleen vind ik niet echt hoe, kan iemand me op weg helpen? En de dagteller kan ik ook niet echt bedienen... Het zijn misschien idiote vragen maar ja die moeten er natuurlijk ook zijn! Ik reed hier voor met een prehistorische wagen dus ik moet wat wennen aan al die snufjes
Laatste antwoord door Skoenoe, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
hallo mijn carens met climate control heeft het volgende probleem. als de auto warm is en je zet de climate control op 25 graden dan komt er pas warme lucht in de auto,en als je dan naar beneden regelt gebeurt er niks ,alleen bij de laagste stand 17 graden dan komt er koude lucht uit. dus tussen de 17 en 25 graden gebeurt er niks,ik heb de temp voeler in het dashboard al schoongemaakt maar dat helpt ook niks. vr gr c wassenaar
Laatste antwoord door Crum, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
mijn sorento 2.5 crdi vgt van 06 houd in/ springt in de noodloop bij vol gas geven, is al paar keer naar de garage geweest, eerst is er een klep van retourleiding van het brandstofsysteem vervangen en nu is de intercooler vervangen maar het probleem blijft bestaan.......heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem dan hoor ik het HEEEEL graag....alvast bedankt Ruud
Laatste antwoord door ruudjeb, -
- 2 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, ik heb een probleem met mijn kia pride 1.3i uit het bouwjaar 2000. De auto rijd verder prima, als je hem uitzet en meteen weer start start hij ook prima, Maar als je de auto ongeveer 10 minuten laat staan is hij met geen mogelijk meer aan te krijgen. Pas na ongeveer 2 uur wil hij weer starten, dit is zeer vervelend! Ik moest de auto Gisteren ook ergens achter laten omdat hij gewoon niet aan wou. Toen ik de volgende dag terug kwam startte hij gewoon weer. Verdelerkap is vervangen heeft ook niet geholpen. De hele verdeler zelf is ook vervangen mocht allemaal niet baten. Hij vonkt wel op het moment dat hij niet wil aanslaan. Ik dacht zelf aan de bobine, dit w…
Laatste antwoord door Drussviper, -
Gordel spanner
door Rooky56- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Heeft iemand een idee of het moeilijk is om bij de gordelspanner van mijn Carens uit 2004 te komen? Aan de bijrijderskant kan ik hem niet meer normaal uittrekken. Elke keer wachten tot je klik hoort van het palletje dat de blokkering eraf moet halen en dat cm voor cm. Kan dit verholpen worden of is een nieuwe de enige oplossing? Hoor graag een idee. Groetjes Rein
Laatste antwoord door Rooky56, -
- 16 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb mijn kia sorento 2.5 crdi nu ruim vier jaar en vind het tot op heden nog steeds een topwagen. Maar nu heeft hij pas de 200.000 gehaald en nu zit ik er soms wel eens aan te denken om hem in te ruilen voor zeker weer een sorento maar dan een iets jongere met zo rond de 100.000 km. Heeft iemand ervaring met de diesel motoren van kia met ruim 200.000 km en of ze onder normale omstandigheden nog een tijdje mee kunnen?? Ben benieuwd naar enige reacties! Met vr gr. Edwin
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Omdat we onze Venga nog niet zo lang hebben en er nog weinig mee hebben gereden in het donker was het nog niet opgevallen dat de bedieningsknoppen van boodcomputer niet verlicht zijn.( de trip, set en pijltjestoetsen ) Hebben jullie ( Venga-rijders ) dit ook ??
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
De boordcomputer van onze Venga (10 maanden oud ) doet sinds enige tijd vreemd. Als we hebben gereden dan wordt de tijd geregistreerd door de boordcomputer. Als deze wordt gereset moet de tijd op 00.00 gaan maar bij onze Venga gaat deze automatisch na enkele uren stilstand op 00.00. Kent iemand dit en/of weet je de oplossing?
Laatste antwoord door Rene Reinders, -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
goedendag, met frans Nu een 2 maanden oude kia rio superpakket. Naar 2 weken lawaaierige pomp, volgens technici zijn ze bezig om de aircopompen te verbeteren dus het wachten kan misschien nog lang duren. Dat is nog niet alles: Nu schakelt hij af en toe niet meer in de achteruit, wordt volgende week onderzocht De hillstart assistence control werkt volgens mij ook niet laat ik ook volgede week onderzoeken en dit allemaal voor 18000 euro Iemand anders nog dezelfde problemen
Laatste antwoord door thuis42, -
Ruiten graveren
door Kofferbak- 24 antwoorden
- 9,3k weergaven
Vandaag het idee gekregen om de ruiten maar eens te laten graveren, er zit wel een soort van diefstalbeveiliging op de Sportage, maar ook dit soort kleine zaken kunnen mede helpen om je bezit in je bezit te houden Voor de mooiheid hoeft het niet, maar het doel heiligt het middel en super opvallen doet het nu ook weer niet. Voor de kosten hoef je het ook niet te laten, er zijn veel acties waarbij het gratis gebeurt. ook bij een ruitwissel zijn er bedrijven die het dan gratis voor je doen. Zelf ook even op zoek geweest op het internet, blijkt dat ik als ANWB-lid het gratis kon laten doen bij Carglass, dit zonder een afspraak te hoeven maken. Ben er vanmiddag even na…
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
De Rio heeft onze aandacht, we hebben gereden in een 1.2 maar vonden wij wat te kort komen in vermogen. Omdat wij ook wat wilen kunnen trekken met deze auto heeft de 1.4 onze voorkeur. Mijn vraag is of er al mensen zijn die een 1.4 rijden en hoe zuinig hij in werkelijkheid is. Ik hoor graag, alvast bedankt voor het delen.
Laatste antwoord door Remko .me,