Kia Modellen
-
- 17 antwoorden
- 4,9k weergaven
Op mijn reeds gekochte Picanto heb ik een comfort pack zitten. In de beschrijving bij de dealer (op het bord) staat veel meer dan eigenlijk in het comfort pack zit, geloof ik. Mijn auto is uitgerust met: - ABS - Actieve hoofdsteunen voor - Anti-diefstal alarm - BAS - Bestuurderstoel in hoogte verstelbaar - Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar en verwamd - Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening - Dakconsole met zonnebril houder - Derde remlicht achter - EBD - Elektrisch bedienbare ramen voor en achter - Gordijnairbags voor en achter - Ipod aansluiting - Achterspoiler - Airconditioning - Aux aansluiting - Bekerhouders voor - Boordcompute…
Laatste antwoord door Gio, -
Demo of showroom
door SuperRio- 23 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zijn er mensen hier die een demostratie auto hebben aangeschaft en wat zijn de ervaringen. Ik ben namelijk van plan een Kia Rio 1.2 superpack met phantom velgen aan te schaffen. Bij 2 dealers kan ik de demo kopen, een zwarte voor 16500 en een bruine voor 16750. De goedkoopste showroom model kan ik krijgen voor 17600. Wat is volgens jullie beter?
Laatste antwoord door Bink058, -
Gerammel
door depierretotal- 18 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik heb een nieuwe Sorento 2011, rijdt zeer goed alleen heb ik redelijk wat gerammel als ik op oneffen wegen rij, na wat onderzoek blijkt dit veroorzaakt te worden door het"rol gordijn" van achterste panoramisch dak. Wanneer volledig open hardste gerammel, wanneer gesloten geen en wanneer half open beperkt het gerammel zich. Iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door carla1965, -
- 1 antwoord
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal. Ik heb dit reclame filmpje gevonden van de kia carstar zoals de joice in korea genoemt word. Misschien leuk voor de Joice rijders,en vooral het koreaanse gesproken tekst. Groet Sjaak
Laatste antwoord door rdlanenga, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb een offerte laten maken om mijn Venga 1.4 x tra 40000km bouwjaar 2010 om te laten bouwen naar LPG G3. Deze ombouw is voorzien van een 50 liter inbouw tank op de plaats van het reservewiel. Deze operatie inclusief klepsmering installatie komt op € 1750,- incl: RDW keuring. Mijn vraag zijn er op het form meer leden die ervaring hebben op rijden op gas met een Venga.?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Goedendag, in maart wordt mijn witte Kia Rio 1.4 CVVT met superpack geleverd en ben daar erg blij mee! Ik zag op de site van Kia mooi striping staan, mijn bijzondere interesse gaat uit naar de spiegelstickers. Is er iemand die voor mij van zijn Kia Rio spiegel enkele foto's zou willen nemen, ik wil namelijk zelf een ontwerp maken in de computer. Wie kan en wil mij helpen?
Laatste antwoord door Baggio, -
Trekhaak - Canbus
door ErwinB- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedemiddag, Ik wil op mijn SP3 zelf een afneembare trekhaak monteren met een voertuigspecifieke kabelset, maar ik vraag me af of ik daarna nog langs de dealer moet om deze in te lezen in het canbus systeem. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het schijnt namelijk bij sommige auto's wel te moeten, en bij andere weer niet.
-
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Beste vrienden, collega's Betreft een Cerato 15 D uit '96. Vandaag bezoek gehad van een vriendin, en heeft mij verteld dat haar handrem niet goed werkt. Ik heb dus dat eens bekenen, en had opgemerkt dat de linkse handremmechanisme vastzit. Wat kruipolie erop gespoten en dan wat heel lichtjes en voorzichtig geklopt met een hamer en beitel. Het begon wat los te komen, handremmechanisme beweegt wel niet soepel, komt niet vanzelf terug door de veerkracht. Cilinder had ik ook terug draaiend naar binnen geduwd. Is er iets aan te doen, of gewoon een nieuwe klauw monteren. Groetjes Jantje
Laatste antwoord door firedriver, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Allen, Het lijk erop dat de onderhoudsschemas van de Sorento maar lopen tot 150.000 KM. ZIjn er nog belangrijke zaken die ik rond de 200.000 moet vervangen? Het ding heeft volgens mij geen distributieriem maar een ketting, deze zou een auto-leven moeten meegaan. Olie krijgt ie vanzelf nieuw want het valt er aan de onderkant uit. Gisteren de vetnippels op de aandrijfassen gedaan, alleen de voorste kun je dan niet bij. Doe ik als de tussenbak (en dus die as) er een keer afligt. Zijn er nog andere zaken die ik in de gaten moet houden om grotere schades te voorkomen (ala distributieriem bij andere wagens?)
Laatste antwoord door xychix, -
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste vrienden, Ik heb even op het forum gekeken maar kan geen "voorstellen" topic vinden. Dus als dit de verkeerde plek is, zou een mod heb dan op de juiste plek willen zetten? Ik heb vandaag mijn witte Kia Rio 1.1CDRi opgehaald in Frankrijk. Om verschillende reden daar gekocht en mij is verzekerd dat de garantie geen probleem zou moeten zijn, we zullen zien (ik hoop dat ik geen last ga krijgen van de hier op het forum bekende problemen). Maandag een afspraak met de RDW en als ik de papieren heb, dan er flink van gaan genieten. Het model "active" is hier niet te koop maar komt ongeveer neer of een 5-deurs met comfort pack, automatische airco, midden armsteun, bleutooth…
Laatste antwoord door Toshi, -
- 30 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik vind dit echt wel een leuk alternatief voor de Sportage 3! Heeft een 1.0 liter motor met 120 pk en 170Nm!! De Ford EcoSport. De naam is een beetje ongelukkig gekozen.....voor een SUV!
Laatste antwoord door gare aap, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
rio diesel besteld in september. aflevering voor 27 dec.2011 500,- korting bij inruil auto van kia,doordat ik gekozen heb om de auto op 3 januari af te nemen had ik geen recht op deze korting maar...........nu DE BESTE VOOR 2012 KIA RIO bij aankoop van kia rio met inruil huidige .auto nu de vierdeurs uitvoering extra aantrekkelijk voor 500,-meerprijs ipv 900,- dat kia met een rio een bank beroven .... is leuk gespeeld maar dat ze werkelijk klanten beroven .......is toch echt te zot !!!!!!! hoe zo blad 1 rio instructieboekje. FAMILY-LIKE CARE.belofte ervaren die u een gevoel van WARMTE,GASTVRIJHEID EN VERTROUWEN GEEFT. dit gevoel heb ik totaal niet.
Laatste antwoord door RioTom, -
nieuwe kia soul
door soulman- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo in oktober komt er een nieuw type kia soul genaamd de rhytm met heeeel veel veranderingen lager benzine verbruikt van c naar a met andere motor, dezelfde als de sportage heeft, met 6 versnellingen, buitenspiegels met richting aanwijzer eigenlijk te veel veranderingen om allemaal op te noemen, ook uiterlijk is hij op aantal punten veranderd. en ook zijn er veranderingen van het interieur.
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 9k weergaven
Tot 40km per uur is er niets aan de hand, daarna stijgt de meter op naar 80 terwijl ik 50 rijd, ik hoor in het dashboard een rateltje. Als ik ietje harder ga dan wordt het geluid anders, een soort hard zoemen en de meter geeft dan 180 km aan. Ik belde mijn garage, hij dacht aan een kapotte kabel, maar later belde hij terug want het kon natuurlijk ook een kapotte snelheidmeter zijn, daarom kon hij tlefonisch geen schatting van de kosten maken. Volgende week moet ik Kia brengen....Heeft iemand hier ervaring mee? En als het aan de snelheidmeter ligt, zijn die nog te koop ?? Hopelijk is het de kabel.
Laatste antwoord door zimon, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
ZIJN OLIE EN BRANDSTOF ADDITIVEN GOED VOOR DE MOTOR ?
Laatste antwoord door Major Case, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wie kan mij vertellen wat de knop op het stuur betekent. Er staat een telefoonhoorn op de toets en eronder staat mic. Als ik de toets indruk hoor ik geen verschil met de speakers van de radio. Mijn vermoeden is dat het met het handfree bellen van doen heeft, maar ik vind hier niets over terug in het instructieboekje. Het betreft een sorento 2.5 CDI van 2004. Is het zo te maken dat het de speakers uit geschakeld worden als de telefoon (handfree) overgaat. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft zodat ik de toets kan gebruiken.
Laatste antwoord door J-Lauwers, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Autoweeks duurtest van de Kia Picanto!
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik wil weten of meer mensen hier last van hebben en of het iets is waarmee ik naar de dealer moet. Als ik gas geef en ik laat de koppeling opkomen (dus als je inparkeert bijvoorbeeld) dan hoor ik 'soms' een hoger geluid, alsof je een snaar hoort zeuren, dus een hoger geluid. Dit is voornamelijk als ik de koppeling minder laat opkomen en toch meer gas geeft.......... is het herkenbaar voor iemand? Wat zou het kunnen zijn? Het komt meer voor als ik stuur, heb ik het idee dat ik als ik gas geef dat hoger geluid hoor. Het geluid komt niet voor als je gewoon rijdt, en ook niet als je goed snel wegrijdt, alleen als je enorm zacht en rustig probeert te rijden bij bijvoorbeel…
Laatste antwoord door bigmac, -
hallo, wij hebben zaterdag een aantal nieuwe rio s gezien in superpack uitvoering met getinteramen achter weet iemand of dit nu standaard bij plus superpack uitvoering hoort onze rio 1.1 diesel plus en superpack en schuifdak kleur wit wordt ongepoetst afgeleverd,besteld op 19-09 is nu op zee en verwachte datum dealer is 10 december aflevering jan.2012 john
Laatste antwoord door Remko .me, -
Deur rubbers
door Mawukje- 7 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo ik heb een kia pride uit 1997. hele fijne auto. behalve op de snelweg en buitenwegen met wind van zij. dan begint de deur aan delinkerkant te klapperen. als ik de deur vastpak dan is het afgelopen. ik denk dat de deur rubbers niet goed afsluiten omdat de zuto ook lichtig vochtig is aan de binnenkant. weet iemand waar ik die deurrubbers nog vandaan kan halen? (Alvast bedankt) ps: Deur begint op de snelweg te klapperen als ik precies 120 rijd. als ik harder ga wordt het nog erger.
Laatste antwoord door Mawukje, -
- 25 antwoorden
- 11,4k weergaven
Hallo allemaal. Heb mijzelf ook maar aangemeld op dit kia forum omdat wij vanaf donderdag de 29ste van december ook een kia joice heb. Via de feedback die jullie hier gaven op dit forum hebben mijn vrouw en ik ook besloten om een kia joice te kopen. Omdat deze auto's voor weinig te koop staan,waren wij toch wel bang voor een kat in de zak.....maar iedereen hier is over het algemeen positief. Ja het zijn niet de zuinigste auto's....maar als je dat compenseert met de onderhouds kosten (heb ik hier ergens gelezen) dan vind ik dat ok. Verder zit er een goede motor in (mitsubitsi) en japans spul is over het algemeen betrouwbaar. Nu hopen dat wij vanaf donderdag ook posit…
Laatste antwoord door sjaakleijting, -
nieuwe rio
door janusrowie- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
10 januari mijn nieuwe wagen ben benieuwd
Laatste antwoord door Wimmes, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Gister na wasbeurtje, zie ik dat een één of ander coating laagje los laat op de één van de velgen of is dit nog het verpakkingsmateriaal ? Is pas 4 maanden in gebruik nl dus pekel heeft ie nog niet gezien. Hebben jullie dit eerder gezien ? http://dl.dropbox.com/u/1267904/SportageNavi/2011-09-27%2011.06.58.jpg
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Heeft iemand een oplossing om alsnog de buitenspiegels te voorzien van elektrische verwarming. Nu in deze tijd is dat op onze "base" uitvoering toch wel een gemis. Tijdens aanschaf in mei geen moment bij stil gestaan. Onze vorige "Rio" had het wel. Picanto2011
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Hallo iedereen Ik heb een vraagje. In het linker portier zit een knopje voor het openen en vergrendelen van de portieren. Alleen in het donker zie ik maar 1 kant van dat knopje verlicht (de zijde om de deur te vergrendelen) Lastig, want dan moet ik op de tast de deur ontgrendelen, wanneer ik op iemand wacht met draaiende motor. Horen beide zijden van dat knopje verlicht te zijn? Ook de knopjes voor het verstellen van de spiegels en voor het blokkeren van de automatische ruiten zijn niet verlicht in het donker, hoort dat zo?
Laatste antwoord door phoenix2149,