Kia Modellen
-
Even een Sportage bouwen * Filmpje *
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Laatste antwoord door chrichri, -
De kogel is door de kerk.... mijn Pico en ik nemen afscheid van elkaar 1 2
door Gast Marcvane86- 32 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi allemaal, Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst. Terug naar de dealer waar hij vandaan komt. Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig. Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger. Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld. En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht: Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoering Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt. Dus mensen als…
Laatste antwoord door MauS, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ben n bezit van Kia Picanto uit 2006. Sinds deze week heb ik het volgende probleem: Ik open het linker voorportier (rijderskant) met sleutel. Alle deurvergrendelingen schieten netjes omhoog, van slot af. Echter, aan de passagierskant (rechter voordeur) schiet de vergrendeling gelijk weer terug op slot. Hierdoor valt deze deur uitaard totaal niet meer te openen. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wie kan mij adviseren wat te doen ? Bvd ! Gr, Rob.
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sorento ridders, Ik heb geprobeerd mijn 2010 Sorento 2.2 CRDi te laten tunen bij ZIP te Utrecht. Waste of time, hele middeg gewacht, de "software was te nieuw" geen ervaring ermee. "Development" zou het uitzoeken. Na maanden wachten en wat heen- en weer ge-email is het doodstil. Ander adres dan maar. Iemend met echt positieve ervaringen? Ik hoor het graag. Leonard
Laatste antwoord door Crum, -
voetverwarming
door riodriver- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
ik het begin en wat ik ook hier las .....geen voetverwarming zoals ook bij mijn rio. ennnn sinds vandaag werkt het ineens perfect. dus asje te veel vet ofzo waardoor het niet wil misschien.
Laatste antwoord door PasVanE, -
Krukaspoelie V6
door HansD- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Bij de koude start een wild krijsende V6, na een paar minuten verdwijnt het, de boel nagezien en kwam de spanner van de mulitieriem als verdachte in het zicht, vervangen, bij koude start nog steeds dat geluid, verder onderzoek blijkt de aandrijfpoelie van de multieriem de geest te geven. Er zit rubber tussen 2 metalen delen,en dat laat los ,dus ff een nieuwe bestellen, krijg ik later telefoon van de dealer, wordt niet geleverd. Er is een probleem met de poelie onderkend en wordt een verbeterde versie aangemaakt, leverbaar over 2 weken..!!!! Handig ..... ik zou op vakantie maar dat gaat ff niks worden, weet iemand of de poelie van de Hyundai Tuscon V6 dezelfde is? W…
Laatste antwoord door HansD, -
- 11 antwoorden
- 4,5k weergaven
Heeft er reeds iemand hier een werkplaatshandleiding gevonden van de Sportage 3 op het world wide web, ik heb er reeds ene tegengekomen, weliswaar een amerikaanse die te downloaden zou zijn voor zo'n 9 €, officiele Kia handleiding volgens de site, maar of deze betrouwbaar is?
Laatste antwoord door ErwinB, -
iphone houder
door Skoenoe- 22 antwoorden
- 5,7k weergaven
In mijn vorige auto (geen kia) had ik een brodit houder met pass through, wat ideaal was. Je kan kon eenvoudig je iphone (zelfs met case) er inschuiven, en het ding werd opgeladen, plus je iphone muziek werd aan de autoradio doorgegeven. Die auto heb ik toen verkocht inclusief de brodit houder. Nu heeft mijn picanto wel een ipod/iphone aansluiting, maar ik heb nog geen handige iphone houder met pass through. Iemand een idee welke houder goed is? Mijn eisen: - geschikt voor iphone met een case - pass through - geschikt voor iphone 3GS - Niet al te groot: ik wil de houder op een stuk hout schroeven welke in de koffiehouder geplaatst wordt Nice to have: - geschikt vo…
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo, Wij zijn zinnens ons, naast de Sportage, ook een Rio 1.2 (Lounge met climate pack) aan te schaffen. We gingen trouwens voor een Picanto naar de dealer maar toen deze ons een prijsvoorstel maakte voor de Rio kwam die plots op de voorgrond . Momenteel ligt de Suzuki Swift echter ook nog mee in de running (zijn vormgeving spreekt de toekomstige bestuursters erg aan ). Nu lees ik echter in verschillende testverslagen dat de standaard Hankook Kinergy-banden (185/65R15) van de Rio op nat wegdek ondermaats presteren en ze 'iets te enthousiast inrijden van een bocht afstraffen met vrij bruusk optredend onderstuur dat zich zelfs met gas terug nemen niet zomaar laat ophef…
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste forumleden, Gisteren heb ik mijn witte Pica 1.1 e-Collection, serienummer 00/38 van 09-2009 ingeruild voor een eveneens witte nieuwe Pica 1.2 5-deurs met Comfort- en Exterior Pack. Na al een financiële werelddeal gesloten te hebben met de dealer qua inruilprijs, tevens nog de middenarmsteun van de dealer gekregen. Komende vrijdag, 20-01, wordt de auto al afgeleverd. Ben benieuwd en wordt dus al weer mijn derde Pica. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring. Groeten, BaBaCC
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, hoe zou het komen dat de verf afbladert van de buitenspiegels? Deze aan de bestuurderskant was al opnieuw herspoten onder garantie. Maar nu is het de passagierskant. Nu doet de garage moeilijk omdat ze zeggen dat ik de enige ben die dit voorheeft. Ze vroeg of we naar de carwash gaan, wij gaan max 1keer per maand naar carwash. we wassen 2maal de auto per maand zoals voorgeschreven in de handleiding. Ze doen navraag of deze spiegel ook onder garantie valt. Heeft iemand een gedacht hoeveel dit zou kosten om dit te laten herspuiten? mvg Kristof
Laatste antwoord door kristofke8, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Misschien ben ik beetje een zeikerd, maar de gordels van mijn picanto schieten niet echt terug bij het af doen, sterker nog, ik moet ze echt helpen. Als ik dat niet doe, dan is de kans groot dat ie beland tussen de deur. Ben ik de enige?
-
verbruik sorento 1 2
door chakib82- 33 antwoorden
- 18,2k weergaven
Hoi allemaal, Ik bezit sinds kort een kia sorento 2.4 uit 2003. Het is een heerlijke auto om te rijden. Ik ben benieuwd hoeveel die verbruikt op een een volle tank, door alleen in de stad te rijden. Is het normaal dat je op een volle tank ongeveer 400 km er mee doet. We van de week na 330 km gereden wat olie erbij gedaan. Mijn vraag is of dit normaal is voor een sorento, of moet ik toch rekening houden met het bekende sorento probleem. Ik hoor het wel jongens en dames. Chakib
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
hai, even een vraagje, onze auto mag eindelijk na maanden wachten voor de garantie naar de dealer. hij heeft redelijk wat roestplekjes die niet kunnen. nu zijn we een vervangende auto nodig omdat mijn man toch naar zijn werk moet. heb net even gebeld en het word een nieuwe venga allemaal heel mooi dus. maar, dit gaat ons dus wel geld kosten. waarom loopt dit niet over de garantie? heb een tijd geleden me suf gebeld omdat we toen 3 wk de tijd hadden en geen vervanging nodig waren. nu heb ik het eindelijk via de kia zelf voor elkaar gekregen dat de garage nu toch ineens tijd heeft en gaat het me nog geld kosten ook. vind dit eigenlijk niet zo fijn. mijn vraag dus of…
Een vraagje van deze kant. Als ik mijn gas los laat hoor ik een soort ratelend geluid. Het is niet hard. Zodra ik weer gas geef is het weer weg. Het heeft dus met het gas te maken. Heef hier iemand ook last van? Het is niet constant. Gr Yolanda
Laatste antwoord door JSA, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, In de zekering kastje onder de motorkap bevind zich een 30 amp. Zekering met als aanduiding in de deksel van "trailer" . Nergens in de handleiding wordt deze zekering benoemd. Wie kan mij helpen aan deze info ? het beteft hier een Sportage 2005 2.0 16v 2wd Alvast hartelijk dank, Gg
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 32 antwoorden
- 12,7k weergaven
Vandaag mijn Sportage geleverd gekregen. Een dikke 100 km in de regen gereden en nu zijn de koplamp units van binnen beslagen. Dat moet toch absoluut niet kunnen en mogen?! Wie heeft nog meer deze ervaring? En wat is er aan gedaan door de dealer / KIA NL? P.s. Overigens een prachtige auto. Alleen het sturen is niet 100%. Dus hoop nog op een verbetering van de aangekondigde software update.
Laatste antwoord door bigwade, -
Krijgen eindelijk vrijdag onze Kia sportage...,,, drie weken geleden binnen gekomen bij dealer en meteen op kenteken gezet daarom nog een S vindt dat een beetje vreemd, gisteren belde de dealer het kenteken door voor de verzekering. Bij RDW zijn ze al een paar dagen met de T begonnen. Weet iemand hoe dat zit.
Laatste antwoord door Schil, -
- 8 antwoorden
- 8,1k weergaven
Wie kan mij zeggen waarom de kogeldruk van een sp3 maar 50 kg is? Hansii
Laatste antwoord door Opa, -
- 34 antwoorden
- 5,7k weergaven
Op dit forum lees je bijna alleen maar over allerlei problemen en vragen over storingen etc etc.. Elke auto heeft zo zijn dingetjes weet ik (heb veel merken gereden) Het zou ook wel eens leuk zijn om te lezen dat men eens positief is over hun aankoop.. Ik geloof nl. niet dat men op verjaardagsfeestjes alleen maar negatief is .. Dus WIE o WIE begint....??? Om een begin te maken zou je je auto kunnen vergelijken met bv je eerdere auto. O ja ,allerlei discussies onder het motto van "zo'n forum is er toch voor om problemen aan te kaarten.." wil ik liever hier niet zien... Wie is zo eerlijk en kan iets positief vertellen?????????????????????????
Laatste antwoord door kia-ceed-rijder, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben ik bezit van Kio Rio 2012 (vierdeurs) en heb 2 "stickers" (het voeld aan als sticker) op wielkassen zitten achter (aan iedere zijde 1). Vraag mij af of die er op horen, of dat het nog van dealer is (hij's 3 dagen oud). Vond ook overal nog plakkers en elastiekjes in interieur en spiegels. Ook vroeg ik mij af hoe ik op de achterklep een sticker die erg hard aanvoeld van de dealer kan vewijderen, (pulken lukt niet).
Laatste antwoord door Marc-T4, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
ggedendag ik heb sinds oktober een kia rio superpakket 1,2 Problemen met de aircopomp zoals velen. Nu schakelt hij weleens niet meer of slecht in de achteruit. Tevens naar de 1 schakelen is hakkerig. Bij de dealer geweest, chef werkplaats is een kenn,s scheelt weer Nu blijkt waarschijnlijk dat de koppeling niet 100% werkt. Afspraak gemaakt: Ze hebben een halve dag nodig om te demonteren( versnellingsbak) en te kijken wat de oorzaak is De volgende dag zal het weer gemonteerd worden met eventueel nieuwe onderdelen Zelf ben ik niet echt tevreden over de duurzaamheid van kia Zelf opel gereden met 260000km op de teller nog nooit problemen gehad met de versnelling. …
Laatste antwoord door Joseph, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Wachtende op mijn picanto 1.2 alle packs lees ik natuurlijk dit forum en speur internet af naar revieuws! Ik kwam dit stukje tegen. "Dat Kia vooruitstrevend wil zijn met de Picanto bewijst ook de optielijst. Keyless entry, een start-/stopknop, verwarmbaar stuurwiel(!), knie-airbag en de eerder genoemde LED-verlichting in de koplampen zijn unieke features in zijn klasse. De lijst met uitrusting omvat daarnaast ook een Bluetooth-carkit, climate control, USB/iPod-aansluiting en automatische verlichting met follow-me-home functie." verwarmbaar stuurwiel? kom ik niet tegen in een optie lijst de follow me home verlichting ook niet?? Is dit een buitenlandse optie of zie ik…
Laatste antwoord door bigmac, -
Mistachterlicht defect?
door Gast mjpw79- 13 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo Mede Rio-ers, Vandaag drukte ik op de knop op het dashboard (boven de radio), maar het mistachterlicht ging niet aan,ik hoorde ook geen tik of een lampje bij de tellerklok..... Is het mistachterlicht in de achterlichtunit mogelijk defect?? werkt de knop ook niet als het lampje achter in de unit kapot is? Ik hoor het graag snel van jullie (ook al is het nu niet mistig en heb ik m niet echt nodig..) greetz Marcel
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Rechter achterlicht(lamp) vervangen
door Gast mjpw79- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo Mede Rio-ers, Ik heb een kia Rio 2005 station (''oude model''dus) Vandaag kwam ik erachter dat mijn gewone achterlicht rechtsachter het niet doet. Nu heb ik gelezen dat je de 2 parkers los moet draaien en dan de unit naar voren moeten komen/kunnen nemen.... Echter zit er wel speling op maar zit de unit nog steeds goed vast..wat doe ik fout? gr Marcel