Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, In de zekering kastje onder de motorkap bevind zich een 30 amp. Zekering met als aanduiding in de deksel van "trailer" . Nergens in de handleiding wordt deze zekering benoemd. Wie kan mij helpen aan deze info ? het beteft hier een Sportage 2005 2.0 16v 2wd Alvast hartelijk dank, Gg
Laatste antwoord door Gerrit Speelman, -
- 32 antwoorden
- 12,6k weergaven
Vandaag mijn Sportage geleverd gekregen. Een dikke 100 km in de regen gereden en nu zijn de koplamp units van binnen beslagen. Dat moet toch absoluut niet kunnen en mogen?! Wie heeft nog meer deze ervaring? En wat is er aan gedaan door de dealer / KIA NL? P.s. Overigens een prachtige auto. Alleen het sturen is niet 100%. Dus hoop nog op een verbetering van de aangekondigde software update.
Laatste antwoord door bigwade, -
Krijgen eindelijk vrijdag onze Kia sportage...,,, drie weken geleden binnen gekomen bij dealer en meteen op kenteken gezet daarom nog een S vindt dat een beetje vreemd, gisteren belde de dealer het kenteken door voor de verzekering. Bij RDW zijn ze al een paar dagen met de T begonnen. Weet iemand hoe dat zit.
Laatste antwoord door Schil, -
- 8 antwoorden
- 8,1k weergaven
Wie kan mij zeggen waarom de kogeldruk van een sp3 maar 50 kg is? Hansii
Laatste antwoord door Opa, -
- 34 antwoorden
- 5,6k weergaven
Op dit forum lees je bijna alleen maar over allerlei problemen en vragen over storingen etc etc.. Elke auto heeft zo zijn dingetjes weet ik (heb veel merken gereden) Het zou ook wel eens leuk zijn om te lezen dat men eens positief is over hun aankoop.. Ik geloof nl. niet dat men op verjaardagsfeestjes alleen maar negatief is .. Dus WIE o WIE begint....??? Om een begin te maken zou je je auto kunnen vergelijken met bv je eerdere auto. O ja ,allerlei discussies onder het motto van "zo'n forum is er toch voor om problemen aan te kaarten.." wil ik liever hier niet zien... Wie is zo eerlijk en kan iets positief vertellen?????????????????????????
Laatste antwoord door kia-ceed-rijder, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben ik bezit van Kio Rio 2012 (vierdeurs) en heb 2 "stickers" (het voeld aan als sticker) op wielkassen zitten achter (aan iedere zijde 1). Vraag mij af of die er op horen, of dat het nog van dealer is (hij's 3 dagen oud). Vond ook overal nog plakkers en elastiekjes in interieur en spiegels. Ook vroeg ik mij af hoe ik op de achterklep een sticker die erg hard aanvoeld van de dealer kan vewijderen, (pulken lukt niet).
Laatste antwoord door Marc-T4, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
ggedendag ik heb sinds oktober een kia rio superpakket 1,2 Problemen met de aircopomp zoals velen. Nu schakelt hij weleens niet meer of slecht in de achteruit. Tevens naar de 1 schakelen is hakkerig. Bij de dealer geweest, chef werkplaats is een kenn,s scheelt weer Nu blijkt waarschijnlijk dat de koppeling niet 100% werkt. Afspraak gemaakt: Ze hebben een halve dag nodig om te demonteren( versnellingsbak) en te kijken wat de oorzaak is De volgende dag zal het weer gemonteerd worden met eventueel nieuwe onderdelen Zelf ben ik niet echt tevreden over de duurzaamheid van kia Zelf opel gereden met 260000km op de teller nog nooit problemen gehad met de versnelling. …
Laatste antwoord door Joseph, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Wachtende op mijn picanto 1.2 alle packs lees ik natuurlijk dit forum en speur internet af naar revieuws! Ik kwam dit stukje tegen. "Dat Kia vooruitstrevend wil zijn met de Picanto bewijst ook de optielijst. Keyless entry, een start-/stopknop, verwarmbaar stuurwiel(!), knie-airbag en de eerder genoemde LED-verlichting in de koplampen zijn unieke features in zijn klasse. De lijst met uitrusting omvat daarnaast ook een Bluetooth-carkit, climate control, USB/iPod-aansluiting en automatische verlichting met follow-me-home functie." verwarmbaar stuurwiel? kom ik niet tegen in een optie lijst de follow me home verlichting ook niet?? Is dit een buitenlandse optie of zie ik…
Laatste antwoord door bigmac, -
Mistachterlicht defect?
door Gast mjpw79- 13 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo Mede Rio-ers, Vandaag drukte ik op de knop op het dashboard (boven de radio), maar het mistachterlicht ging niet aan,ik hoorde ook geen tik of een lampje bij de tellerklok..... Is het mistachterlicht in de achterlichtunit mogelijk defect?? werkt de knop ook niet als het lampje achter in de unit kapot is? Ik hoor het graag snel van jullie (ook al is het nu niet mistig en heb ik m niet echt nodig..) greetz Marcel
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Rechter achterlicht(lamp) vervangen
door Gast mjpw79- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo Mede Rio-ers, Ik heb een kia Rio 2005 station (''oude model''dus) Vandaag kwam ik erachter dat mijn gewone achterlicht rechtsachter het niet doet. Nu heb ik gelezen dat je de 2 parkers los moet draaien en dan de unit naar voren moeten komen/kunnen nemen.... Echter zit er wel speling op maar zit de unit nog steeds goed vast..wat doe ik fout? gr Marcel
-
Relais mistachterlicht
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Rio-ers, Ik heb een Kia Rio 2005 station model Super fijne auto alleen werkt mijn mistachterlicht niet meer,heeft t wel eens ooit gedaan. Als ik verlichting aanzet en de knop boven de radio(rechtse) in wil drukken doet hij niets, Misschien schakelaar kapot?(heb al een nieuwe liggen)of weet iemand waar en welk relais van het mistachterlicht is? Voor dat ik de hele boel open sloop om de schakelaar te verwisselen? greetz Marcel
-
Rio 5 drs station mistlicht/stuurhendel
door Gast mjpw79- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo Mede Rio-ers, Ik heb een Rio 1.5 uit 2005, naar volle tevredenheid,prima auto!! Alleen werkt al een tijdje het mistachterlicht niet meer; schakelaar kun je wel indrukken maar werkt niet. mistlampen voor werken wel normaal, krijg op het dashboard ook geen lampje dat het mistachterlicht eventueel aan is. Tot nu toe ondernomen acties: *het lampje in de lampenkap/bak linksachter waar het mistachterlicht in zit al vervangen,doet het nog niet. *(druk)schakelaar in middenconsole ook vervangen,werkt nog niet. *Relais e.d. nagekeken,dealer zegt dat mistachterlicht geen relais heeft. Wat me verder opvalt is dat als je de linker stuurhendel (stad/dim-licht en knipperli…
-
Mistachterlicht Rio 5 drs defect?!
door Gast mjpw79- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Rio-rijders, Ik rijd een 2005 Rio 1.5 station, naar grote tevredenheid!! Echter werkt mijn mistachterlicht niet meer,iemand een idee wat het kan zijn?? Al gechecked: *Mistachterlicht zelf vervangen------> geen resultaat. *Schakelaar vervangen----------------> geen resultaat. *zekeringen gechecked----------------> geen resultaat. Als ik de schakelaar indruk gebeurt er niks,ook het controle lampje op dashboard werkt niet, wie helpt me?(zonder dat ik hiervoor naar de dealer moet....) greetz Marcel
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Tijdens de proefrit is mij ditniet op gevallen maar heeft de Kia geen bodemplaat (beschermplaat onder de motor)?
Laatste antwoord door Bink058, -
Goedendag allemaal, Wij hebben afgelopen vrijdag een nieuwe Kia Venga besteld , onze vraag is wat is de daadwerkelijke levertijd (wat is jullie ervaring), de dealer zelf zei dat het op moment 6 en 10 weken kan duren, maar wij horen ook langere, dan wel kortere levertijden. Wij hebben de Kia venga 1.4 X-tra met comfort pack besteld, kleur: champagne silver.
Laatste antwoord door fagus, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wie van de kia rijders heeft er een technische knobbel. Sints vanavond doe mijn Achteruitrijverlichting niet meer, wie kan mij even verder helpen. Waar moet ik die storing zoeken.????????? Het gaat om een kia rio sedan 1.5 uit 96. Alle info is welkom . MVG. inge.
Laatste antwoord door ivv, -
cruise control
door Skoenoe- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Afgelopen woensdag heb ik mijn picantootje opgehaald. Het karretje rijdt fijn, maar ik mis toch wel cruise control. Heeft iemand toevallig voordelig ergens laten inbouwen, of blijft het bij de 649 euries vd dealer?
Laatste antwoord door Skoenoe, -
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Bestaan er voor de nieuwe Rio ook al mudguards (spatlappen) om de zijkanten van de deuren te beschermen tegen opspatten vuil? Marjon.
Laatste antwoord door Martin1977, -
Rio Diesel 1 2
door Prickie- 28 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hi All, Na het voorstellen lijkt het mij wel tijd om als nieuw lid hier ook een topic te openen. Ik lees al geruime tijd mee over de de bevinden van anderen en ben reuze benieuwd hoe de Rio mij zal gaan bevallen. Zelf wacht ik nu op de Diesel Superpack die half december voor mijn deur moet staan. Als ik het goed heb moet ik bij de eerste lichting Diesels zitten. Of rijden er inmiddels al mensen in de Rio Diesel? Ik ben nieuwsgierig hoe de diesel mij zal gaan bevallen.
Laatste antwoord door Tahier01, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben sinds September in het bezit van de Sportage 2.0. Ik heb hem netjes ingereden maar nu ik wat sneller ben gaan rijden erger ik me bij 120 km/u nogal aan de herrie. Zijn er meerdere met mij die dat vinden? Wie weet een oplossing om van dat lawaai af te komen. Langzamer gaan rijden is natuurlijk een optie.(heb ikzelf bedacht) Een zes versnellingsbak is natuurlijk de ultieme oplossing, maar dan moet ik een paar jaar wachten.
Laatste antwoord door Banneman, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
het lampje (motorblokje ) motormagement op het daschboard brand .heeft iemand hier ervaring mee. zaterdag brande hij in eens .oud jaars nacht dat ik naar huis reed was hij weer uit .wat kan dit zijn . kan het vocht zijn ik had de auto vrijdag door de wasstraat gehaald .
Laatste antwoord door RON29, -
- 3 antwoorden
- 7k weergaven
Volgens het instructieboekje moet er 10W40 olie in de Kia 1.4 benzinemotor.. Nu gebruiken vrij veel garages 5W30olie.. dit is een vol syntetische olie die iets dunner is dan de 10W40 en is van goede kwaliteit! Ik weet het verschil (dikte olie/snellere warmte/smering etc) Maar.. mag dit erin ivm de garantie of moet je je perse houden aan die 10W40 uit het boekje? En wie weet of de motor ook anders of beter gaat lopen hierdoor? Wie heeft hier echt verstand van en geeft een reactie?
Laatste antwoord door paul64, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
de originele velgen van de kia sportage met de hankook optimo banden
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 23 antwoorden
- 5,9k weergaven
In het Sportage3 onderdeel van dit forum heeft een Sportagerijder zijn antennespriet ingeruild voor een kleiner model. Ik heb deze antenne ook besteld bij de Peu-dealer en met een kleine toevoeging op mijn Cee'd gezet. Om de antenne netjes te plaatsen heb ik het onderste hulsje van de originele antennemast gesneden om dit samen met een extra plastic busje onder de nieuwe spriet te plaaten.
Laatste antwoord door gare aap, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
We zitten inmiddels in 2012 en dat heeft wat veranderingen voor de SP3 voor gevolg. De belangrijkste wijzigingen per 1-1-2012 zijn: - levering van de 2.0 CRDI High Power diesel. Deze is 184pk (gewone 2.0CRDI is 136pk). Het prijsverschil t.o.v. de 138 pk versie ongeacht uitvoering is altijd 1500 euro. Lijkt mij een bijzonder fijn rijdende sloep trouwens. - prijsverhogingen over de hele linie. De 1.6GDI en 1.7CRDI zijn 200 euro duurder geworden. De 2.0 benzine modellen 500 euro. De 2.0CRDI 300 euro. AWD varianten 1000 euro en Automaat varianten ook 1000 euro. Combinaties daarvan kan je optellen, dus een AWD + Automaat is maar liefst 2000 euro duurder geworden, in sommige …
Laatste antwoord door bigwade,