Kia Modellen
-
Hoek/bochtverlichting
door hdr- 17 antwoorden
- 8,7k weergaven
ik zit met wat vraagjes, hoe en wanneer werkt de hoek/bochtverlichting. ik weet het schiet mij niet af deze is al ergens op het forum maar kan het niet terugvinden mijn vraag is wanneer werkt de "bochtverlichting"? is dat alleen als het knipperlicht in werking is of gaan deze ook branden bij het nemen van een bocht/afslag zonder dat de knipperlichten werken. Tuurlijk moeten de lichten reeds branden, dat weet ik net nog
Laatste antwoord door MikeyMan, -
- 11 antwoorden
- 9,4k weergaven
Allen, Ik rij een Sorento 2.5 crdi uit 2003, vorige week iets te lang door gereden op een tank diesel waardoor ik zonder kwam te staan. Auto aan de kant gezet en naar de benzine pomp gelopen ( sommige kennen dat wel). Opnieuw 10 liter erin en de motor sloeg na 5x starten weer aan. Nu is het geval, als ik boven de 3800 toeren kom slaat de motor af. Daarna kan ik hem gewoon weer starten en loopt de motor prima, als ik maar onder die 3800 toeren blijf. De de auto is op dit moment uit gelezen. (druk in common-rail systeem te laag) Is iemand dit ook overkomen? Tips hoe verder. Marcel Valk.
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 15 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zoals bekent heeft de SP3 de mogelijkheid om door middel van 1 simpel drukje op de knop de voorruit te ontwasemen, met een ander knopje werkt dit ook voor de achterruit en de deurspiegels. Nu heb ik mij daar deze winter wel eens over verbaasd, namelijk het volgende gebeurde, bij een temperatuur iets onder het vriespunt sprong bij mij in deze automatische stand om de voorruit te ontwasemen ook het lampje van de airco aan. Nu zal dat voor velen niet vreemd zijn, immers met de airco aan gaat het ontwasemen stukken sneller, maar bij mijn vorige auto weigerde de airco alle dienst als de temperatuur onder de 4,5 graden boven nul kwam, dit was naar men mij uitlegde om de airco…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Voicecommando's
door Geof- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Hey, Ik heb al een paar keer per ongeluk een lijst gekregen op de display van mijn radio met beschikbare voicecommando's. Wat moet je doen om die lijst te doen verschijnen? In de handleiding vind ik het ook niet. Radio CD Navigatie telefoon usb deze heb ik van mij zelf gevonden
-
Wie van ons wacht u het langs op zijn of haar Sportage. Die van mij is 21 september besteld, wie is er eerder?
Laatste antwoord door vand.m, -
- 21 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hierbij dan een foto van onze nieuwe auto Morgen nog even de lmv er op en dinsdag nog even terug naar de dealer ivm krassen en lakbeschadiging.
Laatste antwoord door jutter, -
- 62 antwoorden
- 16,5k weergaven
Ik heb de Kia Rio nog maar weinig voorbij zien komen in deze prachtige kleur op dit forum, ongetwijfeld omdat ie pas sinds kort eindelijk leverbaar is. In het echt lijkt het nog veel mooier dan op de foto's, al geeft de beursfoto wel een goede indicatie. Wat mij betreft een stuk mooier dan de zwarte versie, je hebt nu een mooie overgang tussen het wit rond de koplampen, de grijze carrosseriekleur en het zwart en chroom van de grille en de banden (de 17" versie, ik heb nu winterbanden). Ik heb er al heel wat lovend commentaar op gehad!
Laatste antwoord door bigwade, -
Cruise control SP3 automaat benzine 2.0 niet in orde
door Gast asterix- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Mijn ervaringen met de cruise control in de SP3 automaat zijn bedroevend. Eigenlijk werkt het gewoon niet goed. Ik heb het een en ander eens uitgebreid getest en ik zie de volgende problemen: Als ik op de snelweg rijdt met bijvoorbeeld 140km/h, dan kan ik de SP3 zonder automaat moeiteloos in de zesde versnelling houden (controle via toerental). Echter als ik hem op de cruise control zet, dan blijft ie schakelen tussen de 4e, 5e en 6e versnelling. Zelfs als ik 120 km/h blijf rijden, blijft de cruise control ervoor zorgen dat er geschakeld wordt bij een zuchtje tegenwind of lichte stijging. Een lichte stijging in de weg is al goed om hem in één keer twee versnellingen ter…
Laatste antwoord door bigwade, -
SP3 automaat benzine moeite met +- 165km/h
door Gast asterix- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik ervaar met mijn SP3 automaat benzine dat het lastig is om bepaalde hoge snelheden te rijden. Als ik de SP3 op de 165km/h wil houden, dan lukt dat niet. Situatie is als volgt: Ik geef flink gas om naar 165km/h te komen. Dat doe ie in z'n vijfde versnelling. Als ik de 165km/h aantik, laat ik mijn gas wat los en gaat de automaat naar de 6e toe. Echter, in de 6e zakt de snelheid in tot onder de 165km/h. Als ik dan ook maar ietsje gas geef, schakelt ie terug naar de 5e en versnelt weer, maar dan herhaalt het probleem zich. Gas terugnemen om hem op z'n 165km/h te houden laat de automaat naar de 6e schakelen en weer terugvallen. Iemand anders die dit ook merkt (tsja, ik rij…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
ER wordt driftig geexperiment met runflats Niussan is ook al bezig en wie weet Kia ook!!
Laatste antwoord door toon, -
- 11 antwoorden
- 9,5k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort lid van dit Kia forum en ik heb er al erg veel leuke en informatieve stukken gezien en gelezen. Zeker de foto's, de weetjes van de Kia Sportage en het stuk over het ruis van het open dak (wanneer gesloten) inclusief oplossing ervan. Ik ga volgende week mijn Kia Sportage 2.0 diesel X-clusive met opendak ophalen en ben erg benieuwd na een wachttijd van bijna 6 maanden. Hierbij dan mijn eerste vraag: Weet iemand in de omgeving Utrecht of Rotterdam een bedrijf dat uitlaat sierstukken op een Kia Sportage kan zetten? Wellicht wil ik binnen ook wat dingen laten inbouwen / veranderen. Zoals andere pookknop en verlichting etc. Ik vind overigens dat …
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 28 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo, Ik heb in mijn Sportage 1.6 GDi GEEN ingebouwd navigatie systeem zitten omdat ik destijd een goedwerkend en veel goedkopere TomTom navi had. Echter mijn probleem is 3 ledig: 1) Zelfs met een verlengde Raamhouder is de TomTom te ver weg om goed bediend te worden. 2) Omdat de TomTom zover weg is kan ik deze dus ook niet goed aflezen. 3) Ik heb een nieuwe TT gekocht met XXL scherm, echter probleem 1 blijft. Maar ik heb geen mogelijkheid om deze goed zichtbaar en dichtbij te plaatsen. Mijn vraag is dan ook; Zijn er leden die de TomTom aan het ventilatie rooster bevestigd hebben, zo ja dan hoor ik dat graag. Ook natuurlijke andere oplossingen. (heb al gekeken bij …
Laatste antwoord door verbaant, -
ecocarcenter
door joepnd- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Zijn hier mensen op het forum met ervaringen met ecocarcenter, vaartland of ANWB waar je je Kia Picanto ook kunt kopen?
Laatste antwoord door joepnd, -
Temperatuur
door jwhoutepen- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Ben voor de picanto op zoek naar een buiten thermometer. Iemand hier al iets moois voor gevonden? Heb het liefste een permanent verlicht model, klokje hoeft niet, en indien mogelijk rood/oranje verlicht. Heb al behoorlijk wat gegoogled maar zonder resultaat. Hoor graag van jullie.
Laatste antwoord door jwhoutepen, -
- 34 antwoorden
- 12,8k weergaven
Afgelopen weekend 488 km gereden. Voor vertrek volgetankt. Na 488 km waarschuwt de benzinemeter over het leegraken. Ga tanken en vul tot afslag met.... nog geen 36 ltr. Waarschuwt die meter niet erg vroeg? Want er zou, in het geval dat de benzinetank 48 ltr groot is, nog 12 liter aanwezig moeten zijn. Moet ik daar nu mee naar de dealer?
-
- 19 antwoorden
- 4,3k weergaven
Mijn auto was vandaag voor een grote beurt bij de dealer (40.000 km). Voor de beurt ook aangegeven dat de motor van het rechter voorraam weer een zwaar lopend geluid maakt bij het sluiten van het raam. Dit is door meerdere Venga rijders genoemd op deze site. Vandaag kon de dealer dit punt niet oplossen en werd mij verteld dat beide motoren (links en rechts voor) en de raamrubbers links en rechts vervangen gaan worden. Dit zou een op komst zijnde recall zijn?? Iets hierover bekend bij andere Venga rijders? Ik heb een afspraak staan voor volgende week vrijdag om dit uit te voeren. Ben benieuwd. De grote beurt ging gepaard met een (voorgeschreven) wissel van de remvloei…
-
- 35 antwoorden
- 6,2k weergaven
Beste Mensen, Hierbij een bericht over een slechte aflevering van mij kia picanto. In oktober heb ik mij kia picanto 1.2 cvvt met alle opties erop besteld bij kia Van Voorden te Almere,en verteld dat ik graag een 2-din radio met nav erin wil hebben. En dat was geen probleem. een week voor de aflevering heb ik netjes mij kenwood dnx-9280bt af geven bij de dealer voor inbouw,maar helaas in het weekend is er in gebroken bij de dealer en mij kenwood is daarbij mee genomen. en nu komt op neer dat ik pech heb en dat de dealer daar niks aan kan doen,vreemd een dealer heeft toch ook een inboedel verzekering,maar dat ben nog aan het uit vechten met de dealer want ik vind het sc…
Laatste antwoord door xtra40, -
Achterruitenwisser
door rob4b4- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Is het normaal dat de achterruitenwisser tegelijkertijd met de voorste wissers gaat als de voor-ruitensproeier bedient wordt? Ik vind dit behoorlijk storend. Het duurt even voordat de vloeistof achter is en dus schuurt de wisser achter over een droge (vuile) ruit. Sorento I Rob
Laatste antwoord door masimo, -
Schurende remmen
door Cehen- 16 antwoorden
- 4k weergaven
Beste lezers. Heb mij Rio superpack 1.2 nu sinds 13 jan. en heb er inmiddels ruim 350 km mee gereden. wat mij opvalt , dat de remmen steeds meer schurende geluiden beginnen te maken. Zijn er meer Rio gebruikers die hier last van hebben of hadden.Zo ja is hier inmiddels wat aan gedaan. Graag een reaktie.
Laatste antwoord door Smart, -
- 20 antwoorden
- 9,1k weergaven
Hoi, Mijn joice begon de laatste weken wat kuren te vertonen na het starten, stotterend rijden, lampjes die dagelijks knipperen... Dus naar de garage toe en na de derde keer terugkomen zijn ze er achter gekomen dat één zuiger lekt. Deze zal gereviseerd moeten worden. Heeft iemand een idee hoe duur dat ongeveer is? Het volledig door de garage laten uitvoeren, want op technisch gebied ben ik analfabeet met 2 linker handen. De garage gaf aan dat het 600 á 700 kost. Is dat reeël? Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden als 1 zuiger gereviseerd is? Die gelijk vervangen moeten worden? Als 1 zuiger nieuw is, volgen de anderen dan ook snel? Of staat dat los …
Laatste antwoord door xtra40, -
Bij mijn nieuwe KIA Venga zag ik vandaag na het wassen een soort sticker of iets zitten. Ze zitten net voor de achterwielen aan beide kanten helemaal onderaan. Zijn ze bij de aflevering iets vergeten of heeft het een functie ??? Ton
Laatste antwoord door Preston, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen weekend hebben dieven/vandalen bij de KIA dealer alwaar ik mijn Sportage heb gekocht op een drieste manier 15 !!! reservewielen ontvreemd, lees maar zelf even >>>http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=0B3M58R2 . Een verwittigd man er is dus 2 waard, de lichtmetalen velgen van de Sportage zijn blijkbaar érg gewild, ik was niet van plan om de mijne met anti diefstalbouten uit te rusten maar ga nu toch eens uitkijken voor een set, ik zal ook eens bezien of ik mijn reservewiel op een of andere manier extra kan vastmaken... Met al dat gespuis tegenwoordig, al wat enigszins los zit pakken ze mee...
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 19 antwoorden
- 7k weergaven
Vandaag mijn eerste KIA opgehaald. Een fijne lichtgroene picanto, tikje eigenwijs model, omdat ze er een paar uit Spanje hebben laten komen. Bijna identiek aan het model voor Nederland. Uitgebreide versie met alles er op en er aan, maar een gewone sleutel om de motor te starten ipv een nabijheidszender. Rijd heerlijk en bijna alles werkt, op 1 ding na. Ik kan met spraakherkenning geen uitgaand gesprek starten. Ik heb een HTC Desire S telefoon en inkomende gesprekken kan ik moeiteloos aannemen en voeren. Uitgaande gesprekken moet ik handmatig kiezen op mijn telefoon, niet erg handig als je aan het rijden bent en volgens mij ben je al in overtreding als je de telefoon aan…
Laatste antwoord door Preston, -
Foto's Picanto....
door jutter- 18 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik zit al een tijd lang te zoeken hoe ik de foto's van mijn nieuwe Picanto in "garage" kan plaatsen. Wie helpt mij? Mocht dit niet in het juiste subforum staan, zou dan een moderator dit kunnen verplaatsen?
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ter info het volgende. Ik heb onze Venga 1.4 deze week voor een 40.000 km beurt bij de dealer gehad. Vooraf uiteraard gekeken naar de standaard tarieven op mijnkia.nl. Daar stonden alleen de tarieven van 2011 vermeld. Maar de dealer meldde dat de tarieven in 2012 niet zijn gestegen. Mooi toch? En bij de afrekening bleek tot mijn verassing dat de grote beurt zelfs iets minder duur was dan ik had gedacht. Ik had gerekend op € 417 (beurt) plus € 36 (interieurfilter) plus € 17 (huur vervangende Picanto), dus € 470. De rekening kwam uit op € 454.
Laatste antwoord door bigmac,