Kia Modellen
-
Kia Trackster
door BaBaCC- 0 antwoorden
- 14,9k weergaven
Kia Trackster Concept maakt indruk Al een week lang plaagt Kia ons met de schetsen van de Trackster Concept. En nu men officieel het doek van ´the real thing´ heeft getrokken worden we niet teleurgesteld. Zeker niet zelfs! Uitgeklopte wielkasten, koelsleuven in de zijschermen, een grote gapende grille en een paar uitlaatpijpen geïnspireerd op de racerij laten een indruk van jewelste achter. Kia´s designstudio in Californië weet het nieuwe gezicht van het Zuid-Koreaanse merk door te vertalen naar een emotioneel lijnenspel. Rode accenten Het interieur straalt al evenzo spierballen uit. Dikke kuipstoelen bekleed met een combinatie van leer en Alcantara, rode accenten en …
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Kia K9-serie
door BaBaCC- 0 antwoorden
- 8,1k weergaven
Kia verbreedt horizon met K9 01.03.2012 Is de Optima Kia’s vlaggenschip? Think again. Zie hier het echte vlaggenschip van de Zuid-Koreanen: de K9 Kia maakte de laatste jaren grote stappen in Europa. Het dochterbedrijf van Hyundai scoorde in ons continent vooral dankzij haar compacte modellen als de Picanto, Rio en Sportage. Maar op de thuismarkt Azië is de standaard echter iets anders. Daar hechten de consumenten meer waarde aan status en beenruimte. En dat is precies de doelgroep voor de Kia K9. Kia K9-serie Onlangs ontvingen we de eerste levenstekenen van de nieuwe ster van Kia in onze digitale brievenbus. Het model gaat in Azië door het leven als K9 en moet conc…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik heb een probleem met het audio systeem. Als ik de instellingen zoals, Bas, Treble e.d. naar wens heb ingesteld en het menu verlaat, houd hij de ingestelde waarden niet vast en moet ik deze telkens opnieuw invoeren. Als ik als optie Random All opgeef en tijdens het afspelen van bijvoorbeeld een stick met mp3 bestanden toch een nummer vooruit wil, is de ingestelde optie ook vervallen en speelt het systeem vervolgens de nummers weer op alfabet af. Als ik de navigatie gebruik en de stembegeleiding start, valt het audio geluid helemaal weg. Erg hinderlijk als je in een situatie zit, waar veel ( spraak ) aanwijzingen noodzakelijk zijn, maar dan steeds ook het geluid van …
Laatste antwoord door Ysie, -
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een vraag zit er eigenlijk Anti slip reductie standaard op je Kia Rio??
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Actie van Kia > De Ceed 1.4 wordt nu geleverd met 105 pk in plaats van de huidige 90 pk.... totdat het nieuwe model uitkomt in 2012 is dit een leuke actie natuurlijk. Wie weet of het mogelijk is en zoja hoe duur het is om je huidige 90 pk versie te tunen naar 105 pk? En wie weet of de (fabrieks)garantie dan nog van toepassing is en of het koppel dan ook omhoog gaat? Graag reactie's van mensen die zich hierin serieus hebben verdiept eb dus weten waar ze over praten. http://www.autoweek.nl/autonieuws/17800/nieuwe-versies-flinke-korting-kia-ceed
Laatste antwoord door Bassie666, -
- 9 antwoorden
- 7,6k weergaven
Onze '05 Picanto is binnenkort aan nieuwe bandjes toe achter. Nu is de vraag: Welke band moeten we nemen? Liefst een band met een goeie prijs/kwaliteitsverhouding. De eerste Hankooks Optimo nogwat moeten vervangen worden achter. Voor zijn ze al vervangen voordat wij de auto kochten. Daar zitten nu Michelin Energy om in 165/60/R14 en dat is een erg fijne band. Met welke band(en) hebben jullie ervaring en wat is jullie mening daarover?
Laatste antwoord door H.Tjoek, -
Can-Bus
door HendrikAnton- 1 antwoord
- 2k weergaven
Vraagje: ik wil een alarm aanschaffen, maar ik kom telkens tegen, de opmerking Can-Bus aansluiting mogelijk, wat is dit en hoe werkt dit. bvd
Laatste antwoord door rrobbie, -
Inkoopactie
door rrobbie- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Aangezien ik wel steeds reactie lees op de diverse topics over LED achterlichten maar nog steeds geen idee heb wat de wensen zijn, heb ik een poll gestart. Hierdoor zou ik graag een idee krijgen of er daadwerkelijk interesse is om een gezamenlijke inkoop actie te starten. De enige voorwaarde die ik stel aan de gezamenlijke inkoop actie is dat er bij een daadwerkelijke deal vooraf betaald wordt. Uiteraard zal er voorafgaande aan de deal openlijk via dit forum met de mogelijke leveranciers onderhandeld worden. Graag verneem ik alle reacties en stemmen. Rob
Laatste antwoord door rrobbie, -
Pico weekje op vakantie geweest bij de dealer.
door Gast Marcvane86- 18 antwoorden
- 2,6k weergaven
Afgelopen week heeft de pico bij de dealer gestaan. Hoop kleinigheden om op te lossen en de brandstofverbruik test laten doen. Ondertussen netjes opgelost: - Nieuwe speaker kapjes op dashboard ivm trillingen. - Dashboard klemmen rondom audio unit vervangen ivm trillingen. - Rammel uit achterklep gehaald door modificatie. - Carkitscherm nu wel netjes vast gezet zonder rammels - Koppelingskabel vervangen. Op het linker voorportier kras weg gepolijst en opnieuw waxoil portier. Daarnaast zijn er diverse ritten gemaakt door verschillende personen en de exacte brandstof metingen gedaan. persoon 1 dealer medewerker 1/15, persoon 2 medewerker importeur 1/15, persoon 3 v…
Laatste antwoord door rash, -
- 3 antwoorden
- 6,4k weergaven
hallo we hebben een Kia Sephia die of erge schade heeft gehad of later is ingevoerd. is nl in bezit van een kenteken uit 2004. nu werken de electrische buitenspiegels niet, heb de zekeringen onder het dashbord gevonden alleen zit daar geen zekering van de buiten spiegels wie weet waar deze wel zit?
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Ik zou graag de airbag willen uitschakelen als ik een kinder zitje op de bijrijders stoel heb. Ik kan niks vinden in het boekje en online ook al niet echt veel nuttige info. weet iemand of dat kan ? alvast bedankt
- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Net een nieuwe Sp3 en nu met dat kl.te vries en sneeuw weer de autoruiten lopen krabben en tot mijn schrik zie ik diverse krassen op de voorruit en niet zo zuinig ook, wie kan mij vertellen hoe ik deze het beste kan laten verdwijnen en of welk middel/ bedrijf kan ik het beste gebruiken ????? (en ja ik weet dat je een nieuwe ruit erin kan zetten maar dat is te drastisch denk ik ) Ik hoor het graag van de jullie de experts. Bubbels
Laatste antwoord door MrBubbels, -
Hallo, Vorige week vrijdag 17-02 mijn Kia Rio opgehaald. Ik heb het showroom model gekocht die 1 week in de showroom stond. Reden hiervoor was dat mijn oude auto bijna de magische grens van 100.000 km had overschreden en dat scheelt veel geld en veel hits op internet. Nu werd ik afgelopen donderdag gebeld of ik terug wilde komen omdat er iets met het stuur was.....ze zijn hier ongeveer 30 minuten bezig vertelde hij. Hebben hier meer mensen mee te maken ? Gr, Johan
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
. Hallo, De volgende week komt onze picanto 1.0 met alle packs Nu zie ik op de een site staan dat de trekhakken vanaf model 2004 tot nu t gebruien zijn en op een andere site 204-2011 en een ander model 2011-tot nu. Zit er verschil tussen de twee modellen ?r Tevens geeft de nene aan dat er geen vaste trekhaak te koop is terwijl de andere die wel heeft. Welke kan ik betsellen zodat ik straks geen trekhaak heb di niet te monteren is of voor het nummerbord komt? Alvast bedankt voor je reacte.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 3 antwoorden
- 6,5k weergaven
Ik heb een pregio 2.5 tci dc (bouwjaar 2005) die zichzelf op willekeurige momenten gas bij geeft, zowel tijdens het rijden alsook bij stationair draaien. Als ik dan ook nog gas bijgeef komen er zwarte roetwolken uit de uitlaat. Soms maakt de brandstofpomp onder mijn stoel er ook nog een ratelend geluid bij. Het stopt ook weer net zo onverwachts als het begonnen is. Mijn garage heeft alles al tig-keer doorgemeten, kan niks vinden! Ze hebben ook al stekkers doorgesoldeerd, sensoren schoongemaakt, een draadje vervangen maar het blijft terugkomen. Soms gaat het maanden goed en dan opeens begint het weer! Iemand enig idee (robbedoes misschien inmiddels?) want wij zitten inmidd…
Laatste antwoord door Crum, -
Na 6 dagen stil staan van auto, laten de remmen van zich horen.
door Gast velour100- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wegens ziekte heeft onze Picanto 2011 zo'n 6 dagen stil gestaan. Vandaag ff naar de huisarts gereden. Ik startte de moter, en we reden weg. Maar, ik trapte een beetje op de rem, en ik hoorde de rem heel erg goed terug in de wielen. Tja, hoe ik dat geluid zou moeten omschrijven, geen idee. Maar, vond het niet goed klinken. Ik merk wel, ondanks dat we maar een klein stukje gereden hebben dat het inmiddels een stuk zachter klinkt, als ik op de rem trap. Kan het idd te maken hebben met het stil staan van de auto? Vocht in de remmen o.i.d.? Moet ik me weer melden bij de dealer, of kan het geen kwaad en zal het, bij een langere rit, de remmen weer gewoon goed 'klinken'?
-
- 18 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo allemaal, Heb nu een paar weken m'n bakkie, 1.2 CVVT Automaat / comfort pack. Onder in de voorbumpers zitten twee mooie lampen, ik denk mistlampen. Deze lampen zijn voorzien van lampjes, tenminste als ik door het glas kijk lijkt dat zo. Maar ik kan nergens de bediening vinden? je zet toch geen lampen in een auto als je ze niet kan bedienen? Volgens de comfortpack zitten er geen mistlampen voor op de auto. En wordt dat straks met de APK geen probleem, want als het er op zit moet het toch werken? Ben benieuwd naar jullie reacties
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 11,3k weergaven
Hallo allemaal, Het mechanisme dat de zonneklep (bestuurderskant) op z'n plaats moet houden is stukgegaan, waardoor íe nu vanuit de bovenste stand langzaam naar beneden zakt...... Als ik 'm naar benden klap blijft 'ie gelukkig nog wel zitten.....De klep zit helemaal dicht, dus het asje dat in de klep steekt is niet te demonteren. Tenzij je de bekleding los zou halen. Maar krijg die maar weer eens vast.... Iemand een oplossing? Een nieuwe is behoorlijk aan de prijs..... Groeten, Gert
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Bij welke Kia dealer hebben jullie de sportage gekocht? Misschien leuk om erbij te melden of jullie hier korting/ hoge inruilprijs/ accesoires hebben gekregen (Handig voor degene die er nog 1 gaan bestellen )
Laatste antwoord door Sprtage, -
- 43 antwoorden
- 8,2k weergaven
Beste Sportage rijders, Vandaag om 10.00 uur kon ik mijn nw sportage 1.6 gdi ophalen. Echter krijg ik net een belletje, dat er technische problemen zijn, hij zou maar op 3 cyl lopen, er was een slang los waardoor hij vals lucht trok. Mijn vraag is nu (daar ik er geen verstand van heb) dit hadden ze toch veel eerder moeten testen en niet een uur van te voren. Het is een gloed nieuwe auto, dus vanaf de fabriek niet goed aan gesloten. Wat moeten ze nu allemaal niet uitspoken om dit in orde te kunnen maken. Het zat helemaal onder in de motor en kon nog wel enkele dagen duren, wat kan ik doen/vragen waar moet ik nu opletten. Ik heb nu een onprettig gevoel hierover, wan…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
http://www.carid.com/2012-kia-rio-rio5-wood-grain-dash-kits/
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Dag allemaal Ik zat net even onder mijn Rio uit 2003 te kijken om een blik te werpen op het wel of niet aanwezig zijn van een ABS ring om de aandrijf as. Maar ik zag er geen , wel zie ik een sensor aan de rechterkant zitten op de aandrijfas. Na ongeveer een half uur mijzelf af te vragen wat dat nou weer is en waarom de maar een zit ,heb ik de auto uitgezet en jahoor wat staat er op het stuur SRS Natuurlijk !! Dat Zou het wel zijn. Maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar de vraag ,klopt dit zit er alleen aan de rechterkant een sensor& ring die erg veel veel op een ABS opstelling lijkt. Of liever gezegt hoekom ik erachter dat ik echt geen ABS heb op mijn Kia R…
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo iedereen, Sinds afgelopen week woensdag ben ik ook een trotse bezitter geworden van een Kia Rio Super Pack (1.25, benzine) Wat ik me alleen opviel is dat de motor geen mooie deksel heeft. Is dat standaard niet bijgeleverd bij de dealer of ze hebben het bij mij vergeten op te zetten? Op de brochures kan ik wel zien dat ze dat wel bij dieselmotoren doen. Laat me weten of je (als 1.25 benzine motor bezitter) die wel had, dan ik dat ook vragen aan mijn dealer. Groeten, Mel
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn witte rio 1.2 plus pack binnen is. Kan hem begin volgende week ophalen whoehoe!!!
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Forumgenoten, Heeft er iemand ervaring mee met de al dan niet compensatie van Kia bij een te late levering volgens bestelbon? Ikzelf ben nu aan het wachten sinds mei 2011, volgens bestelbon is de levertermijn 9 maanden dus 20 februari 2012. Tot op heden geen verder nieuws, het enige dat ik te weten ben gekomen via garage is mogelijke maar nog niet bevestigde productiedatum van 27 februari. Dus zal de levering niet lukken volgens bestelbon. Zal dus een 5 tal weken later zijn mits de wagen effectief in productie gaat op 27 februari. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem gehad of momenteel nog heeft? Is er ergens iets van compensatie of dergelijke die er kan gevr…
Laatste antwoord door PatrickT,