Kia Modellen
-
Na 6 dagen stil staan van auto, laten de remmen van zich horen.
door Gast velour100- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wegens ziekte heeft onze Picanto 2011 zo'n 6 dagen stil gestaan. Vandaag ff naar de huisarts gereden. Ik startte de moter, en we reden weg. Maar, ik trapte een beetje op de rem, en ik hoorde de rem heel erg goed terug in de wielen. Tja, hoe ik dat geluid zou moeten omschrijven, geen idee. Maar, vond het niet goed klinken. Ik merk wel, ondanks dat we maar een klein stukje gereden hebben dat het inmiddels een stuk zachter klinkt, als ik op de rem trap. Kan het idd te maken hebben met het stil staan van de auto? Vocht in de remmen o.i.d.? Moet ik me weer melden bij de dealer, of kan het geen kwaad en zal het, bij een langere rit, de remmen weer gewoon goed 'klinken'?
-
- 18 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo allemaal, Heb nu een paar weken m'n bakkie, 1.2 CVVT Automaat / comfort pack. Onder in de voorbumpers zitten twee mooie lampen, ik denk mistlampen. Deze lampen zijn voorzien van lampjes, tenminste als ik door het glas kijk lijkt dat zo. Maar ik kan nergens de bediening vinden? je zet toch geen lampen in een auto als je ze niet kan bedienen? Volgens de comfortpack zitten er geen mistlampen voor op de auto. En wordt dat straks met de APK geen probleem, want als het er op zit moet het toch werken? Ben benieuwd naar jullie reacties
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 11,2k weergaven
Hallo allemaal, Het mechanisme dat de zonneklep (bestuurderskant) op z'n plaats moet houden is stukgegaan, waardoor íe nu vanuit de bovenste stand langzaam naar beneden zakt...... Als ik 'm naar benden klap blijft 'ie gelukkig nog wel zitten.....De klep zit helemaal dicht, dus het asje dat in de klep steekt is niet te demonteren. Tenzij je de bekleding los zou halen. Maar krijg die maar weer eens vast.... Iemand een oplossing? Een nieuwe is behoorlijk aan de prijs..... Groeten, Gert
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Bij welke Kia dealer hebben jullie de sportage gekocht? Misschien leuk om erbij te melden of jullie hier korting/ hoge inruilprijs/ accesoires hebben gekregen (Handig voor degene die er nog 1 gaan bestellen )
Laatste antwoord door Sprtage, -
- 43 antwoorden
- 8k weergaven
Beste Sportage rijders, Vandaag om 10.00 uur kon ik mijn nw sportage 1.6 gdi ophalen. Echter krijg ik net een belletje, dat er technische problemen zijn, hij zou maar op 3 cyl lopen, er was een slang los waardoor hij vals lucht trok. Mijn vraag is nu (daar ik er geen verstand van heb) dit hadden ze toch veel eerder moeten testen en niet een uur van te voren. Het is een gloed nieuwe auto, dus vanaf de fabriek niet goed aan gesloten. Wat moeten ze nu allemaal niet uitspoken om dit in orde te kunnen maken. Het zat helemaal onder in de motor en kon nog wel enkele dagen duren, wat kan ik doen/vragen waar moet ik nu opletten. Ik heb nu een onprettig gevoel hierover, wan…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
http://www.carid.com/2012-kia-rio-rio5-wood-grain-dash-kits/
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Dag allemaal Ik zat net even onder mijn Rio uit 2003 te kijken om een blik te werpen op het wel of niet aanwezig zijn van een ABS ring om de aandrijf as. Maar ik zag er geen , wel zie ik een sensor aan de rechterkant zitten op de aandrijfas. Na ongeveer een half uur mijzelf af te vragen wat dat nou weer is en waarom de maar een zit ,heb ik de auto uitgezet en jahoor wat staat er op het stuur SRS Natuurlijk !! Dat Zou het wel zijn. Maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar de vraag ,klopt dit zit er alleen aan de rechterkant een sensor& ring die erg veel veel op een ABS opstelling lijkt. Of liever gezegt hoekom ik erachter dat ik echt geen ABS heb op mijn Kia R…
- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo iedereen, Sinds afgelopen week woensdag ben ik ook een trotse bezitter geworden van een Kia Rio Super Pack (1.25, benzine) Wat ik me alleen opviel is dat de motor geen mooie deksel heeft. Is dat standaard niet bijgeleverd bij de dealer of ze hebben het bij mij vergeten op te zetten? Op de brochures kan ik wel zien dat ze dat wel bij dieselmotoren doen. Laat me weten of je (als 1.25 benzine motor bezitter) die wel had, dan ik dat ook vragen aan mijn dealer. Groeten, Mel
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn witte rio 1.2 plus pack binnen is. Kan hem begin volgende week ophalen whoehoe!!!
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Forumgenoten, Heeft er iemand ervaring mee met de al dan niet compensatie van Kia bij een te late levering volgens bestelbon? Ikzelf ben nu aan het wachten sinds mei 2011, volgens bestelbon is de levertermijn 9 maanden dus 20 februari 2012. Tot op heden geen verder nieuws, het enige dat ik te weten ben gekomen via garage is mogelijke maar nog niet bevestigde productiedatum van 27 februari. Dus zal de levering niet lukken volgens bestelbon. Zal dus een 5 tal weken later zijn mits de wagen effectief in productie gaat op 27 februari. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem gehad of momenteel nog heeft? Is er ergens iets van compensatie of dergelijke die er kan gevr…
Laatste antwoord door PatrickT, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij deze een dikke pluim voor de Kia dealer in Drachten! We hebben onze Picanto nu 3 weken en zijn er zeer tevreden mee. De service en klantvriendelijkheid vind ik erg goed. In het begin had de Picanto wat startproblemen (wat uiteraard niet bij de dealer ligt) en dat is meteen keurig opgelost! Vanaf het begin dat we voor het eerst de showroom binnen stapten werden we uitermate vriendelijk te woord gestaan maar niet bij het kwijlerige af wat je weleens bij andere garages meemaakt: gewoon vriendelijk en oprecht. Ook kregen we hier de beste inruilprijs voor 'onze' Opel. We hoefden eigenlijk niet eens te onderhandelen wat ik een dikke plus vind; gewoon de beste inruilprijs. D…
Laatste antwoord door betominice, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Volgende week krijgen we onze nieuwe Picanto. Meerdere van jullie hebben de auto inmiddels al. Dus hierbij mijn vraag: waar moet ik allemaal op letten bij de aflevering? Gr.
Laatste antwoord door raoul_35, -
Roest
door Gast Jeroen66475- 13 antwoorden
- 5,6k weergaven
Vandaag de auto na de vorstperiode voor het eerst weer gewassen (met de hand) en kwam een aantal zaken tegen waar ik nou niet echt heel erg vrolijk van wordt: 1) Roestige wielmoeren 2) Roest aan het sluitmeganisme van de motorkap 3) Verdwenen conservering in de achterste wielkasten. Vooral dit laatste vind ik nogal zorgelijk. In eerste instantie dacht ik dat het geel zand was wat zich had opgehoopt in de wielkast maar het ging niet weg bij het schoonspuiten van de wielkasten (tuinslang). Bij nadere inspectie bleek het gewoon plaatwerk met grondverf. De conservering is ''omhoog gekropen'' en hoopt zich daar wat op. Het is zacht als een soort zwarte kit. In beide wielkas…
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo Weet er toevallig iemand of er led lampen zijn voor in je mistlampen en bochtverlichting???? voor een kia sportage 12 2011
Laatste antwoord door Jordie, -
- 20 antwoorden
- 5,6k weergaven
Best forum leden, Helaas hebben wij onze auto nog niet, maar ben wel aan het kijken voor betere lampen voor in onze Pico. Mijn vriendin is namelijk een beetje nachtblind waardoor het wel handig is om goede schijnwerpers te hebben. Ik wil alleen geen Xenon in bouwen, omdat ik gewoon weg geen problemen op mijn hals wil halen ivm wetgeving. Mijn ogen zijn gevallen op de X-Treme Vision van Philips, die kwamen erg goed uit een duitse test die ik helaas niet meer kan terug vinden. Maar hier zijn wel behoorlijk tevreden klanten te zien Mijn vragen is als volgt: Welke fitting zit er er in de Pico? (dacht zelf H4) Kan dat in de pico met de projectie lampen? Hiervoor is namel…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds kort trotse bezitter van een Phoenix Silver Sportage sense plus AWD automaat. Dit ter vervanging van een MB ML 270, na 10 jaartjes een roestbak. Na de vorstperiode werken de koplampsproeiers van de SP niet meer. De zekeringen zijn OK. Komt dit bij nog iemand voor? Heb ook een probleem met de knarsende remmen, wanneer je de wagen laat 'kruipen'
Laatste antwoord door Preston, -
Pashoes voor vorst
door jvdpol- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
Weet iemand of er ergens vergelijkbare alternatieven verkrijgbaar zijn? (inclusief de zijramen):
Laatste antwoord door Marjon, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemorgen, wij hebben een kia sorento 3.3 v6 uit 2008. Na het vol tanken geeft de digitale afstandmeter aan dat wij slecht 429 km kunnen rijden met een volle tank. Dat komt niet overeen met het gebruik en de dagteller en tankmeter. Kan het zijn dat deze gereset kan worden of ligt dit ergens anders aan. Het verbuik op de groet weg is ongeveer 1/12 dus zouden wij minimaal 650 km moeten kunnen rijden. Heeft iemand deze ervaring ook ? en misschien wel opgelost ?
Laatste antwoord door Tic-Tac, -
Temperatuur meter
door Cooky- 7 antwoorden
- 7,7k weergaven
Weet iemand waarom er geen temperatuur meter op de kia picanto zit? Je kunt niet zien of de motor warm is nieuwe kia picanto 2012 1.2 exterior pack...???
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Goedemorgen allemaal, Sinds afgelopen maandag heb ik na een wachtijd van 6 maanden eindelijk mijn Kia Sportage 2.0 X-clusive zwart (foto's volgen snel!) opgehaald. Inmiddels heb ik aardig wat uurtjes doorgebracht in deze prachtauto, om zo ook alle mogelijkheden van de radio / navigatie te leren kennen. Ik heb hier inmiddels wel nog wat vragen over. Het lijkt mij erop dat het niet helemaal goed werkt, maar daarom wil ik graag van jullie weten of jullie hier ook last van hebben: - Als ik via de knoppen (links) op het stuur probeer om een ander radio station te selecteren, dan gaat hij niet naar de door mij ingestelde volgende radiostation, maar dan gaat hij zoeken op de…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een iphone 3, maar blijkbaar is dat niet mogelijk om daarmee hand-free te bellen. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Laatste antwoord door hansvg, -
- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Heeft iemand de accessoireslijst uit Duitsland? En misschien enig idee waar te bestellen? Voor de overige moddelen is namelijk www.vmaxx.de een goede. Misschien een idee om accessoires uit Duitsland met elkaar te delen, scheelt namelijk een hoop geld.
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 21 antwoorden
- 4,4k weergaven
Omdat ik vind dat een Picanto een klasse uitstraling heeft!
-
- 21 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hebben meer mensen met een Rio Diesel dat wanneer je wegridjt met een koude motor de motor een soort van fluitend bijgeluid geeft?? Ik ben namelijk benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Is dit het geluid van de turbo die bijspringt??
Laatste antwoord door Jasper, -
Roest pikjes
door Bink058- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Op mijn nieuwe witte Rio zitten allemaal roestpikjes ? je kunt ze zo verwijderen maar dit lijkt me toch niet de bedoeling ? Iemand anders hier ook last van ?
Laatste antwoord door Bink058,