Kia Modellen
-
- 11 antwoorden
- 4,5k weergaven
Welk type LED Kentekenverlichting moet je hebben voor de Rio LED Kentekenverlichting W5W Canbus Of Led kentekenverlichting W5W Zie http://www.autoverlichting-reeuwijk.nl/webshop/leds/led-kentekenverlichting/ voor meer info
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 5 antwoorden
- 8,4k weergaven
Geachte heren/dames techneuten. Ik ben de trotse eigenaar van een Pregio 2.5 TCI uit 2005. Echter sinds een jaar loopt ie niet meer mooi stationair en mist vermogen met vlagen. eigenlijk rijdt ie elke dag weer anders qua vermogen. Ook vangt hij bij het stoplicht/schakelen heel slecht stationair op, hij zakt heel ver terug in toeren en dan vangt hij hem weer op. Dealer dacht dat het aan een of ander stekkertje op motorblok zou liggen en heeft die dus ook voor een paar honderd euro vervangen. Echter het probleem blijft zich voordoen. Nu denken ze dat het aan de luchtmassameter kan liggen en willen daarmee aan de gang gaan. Kan dit het probleem veroorzaken en wat zou zo…
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hoi, Sinds een aantal maanden een sorento 3.5 uit 2004 in mijn bezet waar ik erg blij mee ben. Nu heb ik een lekkend expantievaatje, nu lees ik op het net dat dit een veel voorkomend kwaaltje is(enkelen zijn al aan hun 3e of 4e vaatje bezig). de dealer vraagt bijna 120 euro voor een nieuwe, op zich geen probleem maar als ik ieder jaar een nieuwe moet word ik niet blij. Zijn hier ervaringen mee?? gr, rinus
Laatste antwoord door masimo, -
de mat aan bestuurderszijde van mijn Kia Rio uit 2003 was niet best meer terwijl aan de andere matten nog niks mankeerde. Nou zag ik hier een afbeelding van een mat waarop iemand een hakstuk vanuit een plaatje aluminium had gemaakt. Dat leek me ook wel wat en heb net zoiets gefabriceerd en ik moet zeggen dat het al ruim een jaar zit en nog helemaal netjes is. Misschien een idee voor andere Rio bezitters, want volgens mij gaan de matjes gewoonlijk niet heel lang mee...
Laatste antwoord door pas, -
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
De RIo 1.1. CRDI is mijn eerste dieselauto dus ik hoor waarschijnlijk geluiden die horen bij een (driecilinder) diesel, maar ben toch benieuwd of meer mensen dit geluid horen: Hebben meer mensen met een 1.1. CRDI Rio het metaalachtig klinkende ratelgeluid bij het optrekken? Is dit gewoon het geluid wat hoort bij een driecilinder diesel?Bij hogere snelheden verdwijnt dit wel naar de achtergrond, maar je blijft dit dan ook op de achtergrond horen bij optrekken.
Laatste antwoord door elmerblues, -
Weekje frankrijk met een zuinige 2.0 diesel
door Gast Timo0103- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben deze week nog een weekje wezen skiën in Frankrijk met prima omstandigheden. De Sportage heeft zich ook weer van zijn beste kant laten zien. Met een snelheid van 140 km/u op de cruisecontrol heeft hij 1 op 15,6 gereden. Met dit vermogen is dit gewoon zeer netjes te noemen.
-
- 9 antwoorden
- 27,1k weergaven
Hoi allemaal Ik krijg eerdaags mijn nieuwe 1.2 kia rio met comfortpack. Maar ik heb een vraag of deze auto nu een distributieketting heeft of een riem. Ik kan dit n.l nergens vinden Groetjes
Laatste antwoord door slokkie, -
Goede service
door Yobaco- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
In het weekend Zaterdag),begaven alle 2 mijn dimlichten het, ik naar de dealer daar ik het niet voor mekaar kreeg. Monteur was er niet meer en kon dus een vervangende auto meekrijgen. Dit gedaan omdat ik hem nodig had ivm avonddiensten. Vandaag terug gebracht en kreeg te horen dat totale kosten 14,00 euro waren (benzine). Lampjes vd zaak viel onder garantie. Kan niet anders zeggen TOPPIE, Blokhuis Amersfoort. Gr Yolanda
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Ik wil mijn auto-alarm uitbreiden , maar ik krijg te horen dat mijn alarm van mijn kia sportage (kl 1) niet goedgekeurd systeeem is klopt dit.?????? Gaarne uw technische mening. bvd Henk De sleutel van de auto kan het alarm technisch gezien in- en uit schakelen. Maar helaas staat SCM dit niet toe, de Kia heeft geen af-fabriek goedgekeurd klasse 1 systeem ( startblokkering ). Ik moet dus, als ik het officieel inbouw voor SCM het alarm in- en uit laten schakelen door een handzender van Defa. Ik kan u een Klasse 3 leveren en monteren voor 479,- euro, de handzenders zijn 29,- euro per stuk, deze zijn niet bij de prijs inbegrepen. U kunt er bv. 1 of 2 op het systeem l…
- 21 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo iedereen Laat ik eerst zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn nieuwe Picanto . Rijdt heerlijk en zuinig. Wat me wel opvalt is dat nu het kouder wordt buiten, diverse rammels en kraakjes te horen zijn. In de ochtend, wanneer ik naar mijn werk rij, kraken de geleiderubbers in de ramen. Ook trilt er iets in het hemeltje, voor het gevoel vanuit het midden. Ook vanuit het dashboardkastje kraakt er regelmatig iets. Dit valt me wel tegen van de nieuwe Picanto, waarmee amper 600 km is gereden. Herkennen meer forumleden dit? Is het reden om de dealer aan het werk te zetten? Of is het een kwestie van siliconenspray?
Laatste antwoord door rms90, -
TROTS! 1 2
door hansenliesbeth- 27 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hoi, Sinds 2 weken zijn wij de trotse bezitter van een splinternieuwe witte Kia Rio. Compleet met 17" Phantom velgen, Super Pack en reclamebestickering van onze winkel. Daarnaast hebben we de achterruiten met donkere folie en het dakje mat zwart laten beplakken, waardoor hij nog sportiever oogt. En we zijn er supertrots op! Hij rijdt ook erg lekker en we hopen er dan ook nog veel kilometers mee te maken. Groeten, Hans en Liesbeth
Laatste antwoord door RioTom, -
cruise control
door rafsch- 7 antwoorden
- 6,2k weergaven
wie geeft mij een paar tips voor het inbouwen van een cruise control kan ik deze bij kia kopen of waar want ik houdt het graag origineel ik hoor het wel grts
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 18 antwoorden
- 4,8k weergaven
Na 1400 km heeft mijn SP automaat nog steeds last van knarsende remmen. Telkens wanneer je van voor naar achteruit schakelt, of omgekeerd, heb ik last van het vervelend gekraak. Denk dat ik toch even naar de dealer moet.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi allemaal, Mijn Rio moet nog geleverd worden, maar ik vroeg mij af hoe het zit met het kleine keyless knopje bij de portieren wanneer het goed vriest in de winter. Gaat deze niet vastvriezen? Iemand al ervaring van afgelopen winter?
- 20 antwoorden
- 8,2k weergaven
Venga 14 tra 40000km beurt laten uitvoeren. Gisteren de venga opgehaald werd er op gewezen dat de achter remschijven diep zijn ingegroef wat niet meer te herstellen is dus nieuwe schijven er op. Gevraag hoe dit nu mogelijk is met een km stand van 40000km valt dit nog onder kia garantie of niet? antwoord valt niet onder garantie,maar ze zullen het voorleggen bij kia. Ik staat er wel verbaas over dat dit zo snel versleten is ben zelf een rustige rijder. De vorige auto opel meriva 120000km remblokken en schijven in prima conditie. Mijn vraag is er iets mis met het remsysteem aan de venga? Als dat zo is dan kan ik toch de kleem bij kia leggen? Ik houd het forum op d…
Laatste antwoord door edschoe, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Ik wil de lampjes in de deuren vervangen door led, ik echter met geen mogelijkheid de lampjes eruit! Iemand een tip??
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Kiarijders. Ik wil mijn alarm uitbreiden (dvs90) maar deze moet uiteraard zekeren met minimaal 25A zekering. Mijn vraag is nu kan ik in het centrale gedeelte van de zekeringenkast (links onder) hier van aftappen ( maw zit hier nog een vrije groep???) Hoe doe ik dit. bvd HENK
-
rio bijgeluiden
door thuis42- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
heb sinds oktober vorig jaar kia rio superpakket eerst problemen met aircopomp zeer lawaaierig, pomp vervangen ten tweede slecht schakelen in de achteruit, dunnere versnellingsbakolie ten derde schokbreker defect, vervangen Nu hoor ik een piepend rot geluid tijdens achteruit parkeren schijnt volgens de deskundige hier een probleem te zijn met het materiaal van de koppelingsplaten. Volgens mij heb ik een nieuwe auto gekocht geen tweedehandse
Laatste antwoord door Marc-T4, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allemaal Mijn vrouw komt thuis deze avond en merkt dat mijn dimlichten het niet doen alle twee niet dus ik denk zekering nee dus dimlichten vervangen ook al zie ik er niks aan maar ook geen effect . weet iemand mischien nog een optie rijd zo moeilijk in het donker
Laatste antwoord door betominice, -
HOI kan mij iemand vertellen hoe het met de garantie van Kia zit indien ik een lpg tank laat plaatsen heefd iemand daar een antwoord op alvast bedankt
- 13 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik heb het volgende probleem met een zichzelf afsluitende Sorento 2011 gehad. Voor het openen van een hekwerk ben ik uitgestapt met draaiende motor en heb het bestuurders portier gesloten vanwege de vrieskou. Bij terug keer bij de auto, was de bestuurders deur afgesloten!! Met de sleutel dus nog in het contactslot en lopende motor. Alle andere deuren waren uiteraard door centrale vergrendeling tijdens de heenrit automatisch vergrendeld (zoals het hoort). De knop van de bestuurdersdeur stond op standje "onvergrendeld" en de deur zat zeker niet dichtgevroren. Advies dealer: reserve sleutel laten brengen of ruit inslaan. Nadat ik iemand de reserve sleutel had laten bre…
Laatste antwoord door RON29, -
Dakdragers Aldi maar dan duurder, leuk om te zien
door Gast Timo0103- 9 antwoorden
- 7k weergaven
Iedereen weet inmiddels dat de dakdragers van de Aldi prima passen en lekker goedkoop zijn. Als je een beetje rondsurft kom je er achter dat het werkelijke merk Snepp-plus is. Maar deze zijn plots een klap duurder, kijk maar: http://www.conrad.de/ce/de/product/857725/Relingtraeger-Snepp-Plus http://v2outdoor.nl/shop/imperials-en-fietsendragers/dakdraagsysteem-snepp-plus/
Laatste antwoord door evdb, -
- 31 antwoorden
- 6,1k weergaven
Eigenlijk een heel simpele vraag; waarmee houden jullie het zwarte kunsstof mooi zwart? Is er een speciaal middel voor op de markt of zijn er mensen die een ander middel gebruiken? Het zwarte kunsstof van mijn Opel Corsa had ook nogal de neiging om grijs/wit te worden. Daarvoor gebruikte ik zwarte schoenpoets. Dan bleef het 3-4 maand mooi! Maar wat gebruiken jullie om het mooi zwart te houden? Graag advies....
Laatste antwoord door jutter, -
Gemorst met tanken, geeft gele vlek op witte Picanto 2011
door Gast velour100- 18 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb vorig jaar Mei een nieuw Picanto gekocht. Hier voor had ik een Rio uit 2002, met een licht blauwe kleur. Ik heb daar nog nooit iets van een verkleuring gezien, net onder de tankdop, van het eventuele morsen. Daarom was ik stom verbaast vandaag, dat er na al verschillende keren getankt te hebben, er een gele vlek op de lak zichtbaar was, net onder de tankdop. Dit is/was heel duidelijk zichtbaar op mijn nieuwe auto. Nou had ik niet het idee dat ik zoveel mors, en er altijd netjes op let, om het tankpistool op een handige manier uit de tank te halen en terug te hangen bij de pomp. Maar, waar ik wel mee zit, of het gewoon is dat je dit zo goed ziet o…
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik ben sinds dit jaar een trotse eigenaar van een 3.5 v6, na dertig jaar autorijden ben ik echt "geland". wat een feest deze auto. Als ik deze site vergelijk met een Amerikaanse site(http://www.sorentosite.com/forum/index.php) valt mij op dat er vooral discussie wordt gevoerd over probleempjes. Zelf wil ik graag lekker aan mijn sorie sleutelen en aanpassen naar mijn smaak. Ik nodig jullie uit om met ons de delen wat en hoe je zaken veranderd om je sorento aan te passen aan je persoonlijke voorkeuren. Hierbij vast mijn aanpassingen: -sonniboy zonwering -led verlichting kenteken, binnen en stadslicht -velgen zwart gespoten -chromen randen om koplampen. -runday…
Laatste antwoord door masimo,