Kia Modellen
-
wielbout afgebroken 1 2
door mr_pimp_- 38 antwoorden
- 11k weergaven
hallo ik heb mijn velgen verwisseld winter-zomer en ik heb daarbij een bout gebroken kan ik dat stuk in garantie krijgen?en moet dat bij een off.dealer gebeuren? gr.kevin
Laatste antwoord door Smart, -
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag onze nieuwe Rio SP met fabrieks inbouwnavi opgehaald. Thuis de oerdikke handleiding doorgespit en wat scherts mijn verbazing: geen woord vermeld over de fabrieksnavi! Moet dit een apart boekje zijn? Zo ja, is deze helaas niet mee geleverd. Wie weet het? andrefc101
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Sinds twee dagen blijft mijn water temperatuurmeter op dezelfde stand staan, zowel met contact aan of uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn? sensor.....? Graag jullie reactie. Marcel Sorento 2.5 cdri bj 2003
Laatste antwoord door xtra40, -
- 24 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste, Ik kan morgen dus me picanto halen maar was gisteren ff langs geweest om wat spullen langs te brengen, Zie ik tot mijn verbazing hele ander velgenn onder min pica zitten niet die je op me profiel foto ziet, maar hele andere en ook maar 14" het antwoord van de dealer hier op was, het de pakketen zijn veranderd van het 2012 model (ook goed koper geworden) maar toch vind ik het wel jammer Had toch een ander plaatje in me hoofd! Hij vertelde ook dat dit met de emisie te maken had. Wat weten jullie hier over ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door spoekie28, -
- 23 antwoorden
- 9,2k weergaven
Gezien de benzine prijzen en het toch niet erg zuinig zijn overweeg ik na bijna 3000 km op teller een lpg installatie te laten inbouwen met een 35 l tank want dan blijft ook in de toekomst de bijtelling voor lpg 0 euro . Wiet weet wat zoiets gaat kosten en is er ook een klepbeschermings syteem nodig? alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door artcev, -
Show your wheels
door artcev- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Om dat onze picanto opstalen velgen word geleverd zoeken wij nog stoere velgen lichtmetalen dus. Welke heb jij er onder zitten , Graag een foto erbij zodat we kunnen kijken welke wij mooi vinden .
Laatste antwoord door Snake, -
beltoon telefoon
door luc1- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Kan iemand zeggen of het mogelijk is de ringtoon van je telefoon ook in je wagen te horen.Als de telefoon nu gaat hoor ik een andere toon (waarschijnlijk toon KIA)Ik heb een Nokia C5 grtz Luc1
Laatste antwoord door rrobbie, -
- 12 antwoorden
- 6,9k weergaven
Voor degene die zich afvragen hoe een originele armsteun eruit ziet voor de nieuwe Picanto... ik heb 'em vorige week in mijn Picanto laten monteren. En meteen even wat foto's genomen. Ik moest de foto's helaas verkleinen omdat ik ze anders niet kan uploaden vanwege de grootte. Eerste ervaring: lekker en relax! Zit stevig gemonteerd aan de bestuurdersstoel en voelt erg goed aan. Ik weet niet of de leder die erop zit echt of nep is (voor de prijs van de armsteun 259,00 mag dat iig wel). Enig nadeel vind ik wel dat je moeilijk bij de handrem kan, mocht je bijv een keer op een helling stil moeten staan of iets dergelijks. Maar je kunt de armsteun gemakkelijk weer naar …
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag was ik bij de Kia dealer om te 'zeuren' hoe lang het nog duurt voor ik mijn Picanto krijg....tot mijn verbazing stonden er in de garage diverse Picanto's met de zelfde style paketten maar..... Onder de ene Picanto (met de 'nieuwe' 14 inch velgen, irl best mooi!!) waren Hankook banden gemonteerd, en onder de andere Kumho?? Tevens bij de ene 'gewone' ruiterwisserbladen(3 x woordwaarde) en op de andere zgn flatblades..vreemd toch?
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Van de week voor het eerst de USB stick mee de auto ingenomen, maar hij werkt helemaal niet bij mij. Zijn er meer Picanto rijders die met dit probleem te maken hebben? Mvg John
Laatste antwoord door Vianen593, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik heb in mijn nieuwe Rio een fabriekssysteem laten monteren, en ben daar in grote lijnen erg tevreden mee! Dit topic wil ik graag starten om te zien of de mensen, die ook zo'n systeem hebben, voor- of nadelen zien. Aangezien ik mijn Rio pas 1 dag in bezit heb, kan ik nog niet veel zeggen. Het eerste "ergernisje" dat ik vind, is dat je wanneer je muziek luistert via usb of cd, er geen pauze of stopknop is. Je kan alleen het geluid "muten", overschakelen naar een andere bron, of het systeem uitzetten. Soms is een pauzeknop wel erg handig, mis ik iets? Het tweede is dat ik altijd de navi gebruik zonder stembegeleiding, zit niet op die stem te wachten. Ik kan deze uit…
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Is het ook mogelijk om de 'sierstrip' uit het (leren) stuur van de Picanto style pack te halen en hoe lijkt dat(of is het onder deze strip onafgewerkt..) gr, Marcel
Laatste antwoord door hvantiel, -
- 5 antwoorden
- 8,6k weergaven
Ik heb een Kia Pregio Diesel van 2001. Er zit sinds mei een nieuwe versnellingsbak in en een nieuwe koppelingsplaat. Er zijn nu problemen met de brandstoftoevoer. Ik heb besloten hem niet meer te laten repareren. Weet iemand hoe en waar ik de bruikbare onderdelen (vooral de versnellingsbak, dus) nog tegen een redelijke prijs kan verkopen? Bedankt voor de moeite.
Laatste antwoord door ward_loves_kia, -
- 5 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo wij zijn gisteren (12-05-2010) eigenaar geworden van Nette Pregio Uit 2005 met 1 ton op de klok. Wij zoeken voor de personalisatie set Lichtmetalen velgen we kunnen nergens de bout afstand vinden wat wel van belang is..... rest van accessoires denken we wel te kunnen vinden maar alle info is welkom! alvast bedankt en zien graag iets retour!
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
weet er iemand of je us standlichten kan maken op een rio uit 2001 en/of een pregio uit 2005 (nieuw model)? en wat zou dit gaan kosten? dank bij voorbaat
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Weet iemand of het chroom wat op de stijlen zit echt chroom is? en hoe zit het met de chromen lijstjes op de bumper bovens de bochtverlichting? Ik wil dit graag weten omdat ik wil gaan poetsen met meguiars chrome polish, echter dan moet ik wel zeker weten dat het geen plastic oid is omdat ik anders waarschijnlijk de laag eraf poets.
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik ben mij aan het orienteren om een HHO 'droge' of natte generator met bubbler te gaan inbouwen, om het brandstofverbruik te kunnen miniseren. Het probleem is alleen de CO-sensoren die de boordcomputer van info voorziet mbt het lucht-benzinemengsel. Door toevoeging van waterstofgas gaat de CO2 emissie drastisch naar beneden, waardoor de computer denkt: mengsel te arm, dus iets meer benzine injecteren. Hoe kan dit worden omzeilt?? Heeft iemand al een dergelijk systeem ingebouwd? Op welke plek moet het gas worden ingevoerd? En wat zijn de ervaringen met het vermogen en het verbruik? In o.a. de USA wordt dit al op geruime schaal toegepast. Nederland, met de hoogste bran…
Laatste antwoord door Akael, -
- 10 antwoorden
- 11k weergaven
Ik heb sinds een week of 2 het volgende: Wanneer ik de Rio in zijn achteruitversnelling zet en in een bocht achteruit rijd hoor ik een soort schurend/fluitend geluid. Ik heb het volgens mij niet als ik recht achteruit rijd. Hebben meerdere mensen dit??
Heb sinds kort nieuwe koppelingsplaten en drukgroep voor de rio ivm slecht schakelen achteruit en dat vreemde geluid achteruit. Met de nieuwe platen schakelde hij de eerste week voortreffelijk, nu begint hij in de 1 en 2 raar te schakelen. Net of je de vertanding voelt tijdens het schakelen vooral als de motor koud is. Voorheen geen last van gehad.
Laatste antwoord door thuis42, -
Eco Knop/stand
door Sky-F- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik lees wel al een tijdje mee. Ik heb zelf sinds 3 weken de Kia Rio 1.2. En ik ben dik tevreden met de auto. Nu lees ik in de handleiding dat ik de auto in eco stand kan zetten. Maar ik kan dit niet vinden in mijn boordcomputer?? Kan iemand mij dit uitleggen?
Laatste antwoord door Sky-F, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo, wie kan mij uitleggen waarom bij een benzine versie de interieurfilter wordt vervangen bij 15000km of 12 maanden en bij diesel pas bij 30000km of 24 maanden. volgens mij gaat het om de zelfde filter. dus vermeldt bij de eerste beurt om de filter niet te vervangen??? scheelt toch gauw ongeveer 25,- in ons voordeel. ik rij zelf de 1.1 diesel en op het kaartje staat dat de auto dus bij 15000 km of 12 maanden zijn eerste beurt moet hebben. dealer gebeld en geinformeertd of dit wel klopte.antwoord hierop was ja hoor iedere 15000km een beurt voor benzine als diesel. onbegrijpelijk dat men dit niet weet. .denk aan uw portemonaie . scheelt toch al gauw 160,- . ik…
gaspedaal hangt....
door saint- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
ik heb een 2.0 benzine motor en bij het intrappen van het gaspedaal ondervind ik op een bepaald moment weerstand. Door extra kracht te zetten kan ik het gaspedaal verder intrappen. Ik krijg steeds te horen dat het normaal is bij de 2 liter benzine motor. Laatst in een 1.6 gereden (vervangende auto) en bij deze motor kun je rustig de gaspedaal helemaal indrukken zonder enige weerstand. Heeft iemand ook een dergelijke probleem?
Laatste antwoord door Ysie, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo iedereen, Weet iemand waar ik een set van mooie 17 inch LM velgen met goede kwaliteit/prijs verhouding kan kopen? Als je er al een set van heb, waar heb je ze gekocht en als ik mag vragen voor hoeveel? Foto's erbij zal wel leuk zijn. Ik kijk al naar www.online-velgen.nl maar misschien kan ik ze nog ergens goedkoper halen. Bedankt alvast.
Laatste antwoord door Mel_Rio, -
Prijs Kia Rio & pluspakket 1 2 3
door Stevie- 54 antwoorden
- 10k weergaven
Afgelopen weken proefritten gemaakt met een aantal auto's die ons wel wat leken, Seat Ibiza, Suzuki Swift en vandaag de Kia Rio. Erg fijne en mooie auto en we willen komende weken kijken wat voor offertes we kunnen krijgen. We willen graag een metallic kleur, 5 deurs en pluspakket. Nu koop ik voor het eerst een nieuwe auto en ik weet niet hoe het allemaal zou moeten werken. In de Consumentengids las ik dat er goed valt te onderhandelen over de afleverkosten. Ik heb bij alle dealers gevraagd of er onderhandelingsruimte is. Wat me opvalt is dat ze erg moeilijk kunnen doen en ik voel me soms echt niet serieus genomen. Bij de Suzuki dealer werd uiteindelijk aangegeven dat e…
Laatste antwoord door Stevie, -
- 32 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, Wat vinden jullie van de software van het navigatie systeem . Ik vind het nog bitter slecht en met name de uitspraak van die mevrouw soms niet te verstaan. Dan maar meteen de vraag komt er nog een nieuwe software update ?? duske
Laatste antwoord door duske,