Kia Modellen
-
aankoop shuma op lpg
door kiax- 0 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hallo, ik ben nieuw hier en mijn interesse gaat uit naar een kia shuma II op lpg-g3. bj 2001-2003 Waar moet ik op letten? Welke zijn beter: de 1.6 of 1.8? bekende problemen op lpg? veilige km-stand? gewicht incl gastank liefst onder 1150kg
Laatste antwoord door kiax, -
IPHONE 4 doet raar
door hdr- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Dag vrienden, sinds vandaag heb ik mijn nieuwe sportage, wel vielen mij er direct 2 rare zaken op wat instellingen betreffen ............ 1) bij het koppelen van mijn iphone 4 verloopt alles vlekkeloos via BT, muziek, namen en nrs worden perfect overgezet, de gedane telefoontjes zijn klaar en duidelijk, dan stelt het probleem zich, als ik een bericht krijg gaat deze asap op stil staan en trilt alleen nog zonder dat ikzelf aan telefoon kom, is beetje raar 2) display auto overschakelen van dag naar nacht, nochtans staan de instellinegn juist. wie kan helpen aub, zekers wat iphone 4 betreft. alvast dank
Laatste antwoord door hdr, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum. Wilde me even voorstellen en meteen een vraag posten. Ik ben jaapie en ben sinds vandaag een trotse bezitter van een Kia Cee'd sw 1.6 crdi bj 2008. Het geluid wat er standaard in zit is niet verkeerd maar ik heb nog wat spullen op zolder liggen die toch wel in de auto moeten. Ik ga het inbouwen en zal de progressie met wat foto's posten. Ben nu nog ff aan het uitzoeken hoe ik het allemaal ga doen. Dacht laat ik mijn verzameling van sites even posten, misschien help ik anderen ermee. Soms is het een repost of link van dit forum. http://ceedonline.info/en/articles/ArticleShow.aspx?id=52 (Deze gast neemt het lekker serieus, hou …
Laatste antwoord door jaapie, -
- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
Is de dashboardverlichting zodanig in te stellen dat deze 's avonds automatisch minder fel is als overdag (wanneer de dagrijverlichting aan gaat)? Het is mij nog niet gelukt 2 niveau's in te stellen, d.w.z als ik hem 's avonds met dimlichten aan instel op een acceptabel nivo. dan staat hij overdag weer te zwak (als de verlichting overschakelt naar dagrijverlichting).
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi, Ik vroeg me af of je door het vervangen van je luchtfilter of misschien nog wel andere onderdelen onder de motorkap meer vermogen kunt krijgen ? Dat mijn auto minder zuinig gaat worden en dat dat strafbaar is dat geloof ik wel.
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 186 antwoorden
- 48,3k weergaven
Ben een nieuw lid, misschien vinden jullie het leuk dat ik jullie deelgenoot maak in mijn zoektocht en aanschaf van een Kia Sportage en wat ik daarin meemaak. Let wel op dat onderstaand verhaal mijn mening weerspiegelt over bepaalde zaken over de Kia Sportage en dat hoeft niet met jouw mening of ervaring overeen te komen. Begin dit jaar heb ik mijn oude BMW 7-serie eindelijk kunnen verkopen. Moe van het door mijzelf uitgevoerde eindeloze gesleutel aan de verschillende oude BMW’s besloten mijn vrouw en ik naar wat anders te gaan kijken. Mijn vrouw rijdt in een Audi A3 dus het was wellicht een logische keuze om naar een A4 Avant te gaan kijken. Echter een conflict me…
Laatste antwoord door chrichri, -
Beste Kia rijders, Wie heeft deze Sidebar`s buis op zijn Sportage en wat zijn jullie bevindingen ? Gr.
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag mijn Sportage bij de dealer opgehaald. Prachtige wagen en gelijk een eindje mee rondgereden 1 ding heb ik wat mee liggen stoeien. Als de auto stilstaat en ik wil hem in zijn 1 zetten dan lukte dat meerdere malen niet. Nou bleek achteraf dat ik waarschijnlijk iets teveel naar links drukte. Als ik wat minder naar links druk is het geen probleem en gaat hij gelijk in de 1e versnelling. Echter hoort dit wel? Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 33 antwoorden
- 11,5k weergaven
Dag allen, Mijn auto komt net van de oliebeurt, zeer nette prijs 104 euro. Ze hebben direct gekeken naar het probleem waarbij mijn koppeling een schurend hoog geluid geeft. De monteur gaf aan dat dit probleem bij de c'eed voorkomt maar nog niet eerder bij de Kia Rio. Helaas heeft hij moeten constateren dat dit probleem inderdaad ook bij de Rio voorkomt. Het probleem is dat de koppelingsplaat normaal van zachter materiaal gemaakt is, Kia heeft ervoor gekozen om bij de Rio harder materiaal te gebruiken. Helaas zorgt dit ervoor dat de koppelingsplaat bij de Rio stuk gaat, een irritant geluid gaat vertonen. Je kunt het probleem constateren door even een blokje om te rijde…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Dag iedereen, Hierbij stel ik mijn kia ceed sw van 2008 voor.Ik ben deze beetje per beetje aan het opzetten. Wat zit er al op van veranderingen: Kia ceed xr sport grill Geheel nieuwe uitlaat Devel eyes led lichten Universele ledlichten (aan de onderkant) 18 inche Evo racing velgen Verlagingsset van kia (3,5 centimeter lager dan origineel) komt nog: Spoiler vanachter, xr bodykit en inbouwen van onderste ledlichten in bumper, blinderen ruiten, rode remschijven, toewerken kentekenplaatuitsparing ( kenteken vervangen door kleine sticker aan de zijkant van de bumper,... foto's: alle positieve en negatieve commentaar is welkom, vragen natuurlijk oo…
Laatste antwoord door merktech, -
- 39 antwoorden
- 7,6k weergaven
Beste rijders van nieuwe Rio, graag verneem ik van jullie of iemand ook mijn toch wel vervelende ervaring met deze nieuwe Rio hebt nml. de wegligging!! Met een beetje meer en minder wind of bij het inhalen van vrachtauto of bus wordt mijn Kia echt weggedrukt en moet het stuur goed vasthouden Mijn Rio is uitgerust met standaard stalen velgen met winetrbanden (Continental) en betreft het de op één na duurste uitvoering (Pluspakket). Ik wil namelijk weten of na montage van 17" LM velgen dit euvel verholpen is? Gezien het feit dat deze standaard velgen met banden 185-65-15" toch wel redelijke brede banden zijn kan ik mij nml niet voorstellen dat deze Rio zó windgevoelig…
Laatste antwoord door jcb, -
Regensensor
door tipke- 16 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik vermoed dat er softwarematig iets mis is met de regensensor. Telkens ik de wagen start (model 2010 - nu paar maanden oud) gaan de ruitenwissers
Laatste antwoord door tipke, -
Hondenrek
door Michael H.- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo! Ik wil graag een hondenrek in mijn Ceed Wagon monteren maar vind die van de dealer te duur (E 288,- bruto). Nu heb ik gezocht naar een goed alternatief, het geen wat ik heb gevonden is officieel niet leverbaar voor de Ceed. Voor de Hyundai I30 Wagon is deze wel te leveren: http://www.hondenrek.nl/epages/62435405.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62435405/Products/%22TDG%201190%22 http://www.travall.co.uk/imgskin.ashx?i=media/pdf/TDG1190.pdf Volgens mij zijn de Ceed en de I30 wat dit rek aangaat gelijk. Wat denken of weten jullie hier over? Alvast bedankt ! Michael.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 12 antwoorden
- 4,7k weergaven
Dag mede Picanto rijders, Ik ben zo´n type die op alles voorbereid wil zijn. Wat ik nu wil is voor alle verlichting buiten mijn auto (mist, leddag, grootlicht, dimlicht, richtingaanwijzer, remlicht etc etc) een reservelampjes in mijn auto hebben (en zekeringen). Ik heb begrepen dat nieuwe auto´s H7 fitting hebben, er staat helaas niks in de handleiding. Ik heb de behuizing van van mijn voorlicht geopend, de lampjes hebben twee fittingen, dit zou de H7 moet zijn. Echter als ik naar autoonderdelen sites ga wordt mij H1, H4 en H7 aangeboden. Ik ga dus steeds meer twijfelen... Kunnen jullie mij dan even helpen? Verder ben ik ook erg benieuwd watvoor extra/reserve ond…
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Voor hen die niet gezegend zijn met een inbouwnavigatie maar met een universeel los navigatiesysteem, heb ik voor bevestiging de volgende oplossing bedacht. Al eerder was de montage op het fotolijstje (bij de super pack uitvoering) gedemonstreerd. Ik heb echter een comfort pack, waarbij dit fotolijstje ontbreekt en hier, zeg maar een muntenbakje zit. Mijn Garmin navigatiesysteem wilde ik niet op de voorruit of op het dashboard (gezichtsbelemmerend). Daarom een houten mal gemaakt die precies past in dit muntenbakje. Bij de halfords een universeel montagestuk voor de Garmin gehaal (ook voor tom tom en andere merken beschikbaar) Deze gemonteerd op het houten malletje. Di…
Laatste antwoord door Presiozo, -
lamp vervangen.
door ivv- 9 antwoorden
- 12,5k weergaven
Beste kia rijders, hoe kan ik het beste een lamp vervangen van de koplamp links voor. ( aan de kant waar de accu staat).de kia rio sedan is uit 2004 . je kan daar echt moelijk bij komen. nu de auto twee weken in mijn bezit ,en hij bevalt goed. mvgr. ivv
Laatste antwoord door Jordan, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Ik heb een lek met mijn koelvloeistof. Het expantievat heb ik vernieuwd, deze lekt niet. Ik kan gewoon rijden de temp loopt niet op. Indien ik de airco/verwarming uit zet lekt niets, als ik de unit uit zet begint het feest. Ik heb in een glas de vloeistof opgevangen en dat is absoluut koelvloeistof. De leidingen van en naar het expantievaatje zijn droog. Iemand ideen of ervaringen? ik ga morgen maar verder zoeken. gr. rinus
Laatste antwoord door xychix, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Zoals al meerdere leden hun Kia Venga ingeruild hebben zijn wij ook tot deze stap gekomen. Na een proefrit hebben wij een nieuwe Nissan Juke Acenta gekocht. Hij is op voorraad en als het meezit word hij deze week uitgeleverd Erik.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wij hebben vanmiddag onze handtekening gezet onder een koopcontact voor een Witte Sportage X-ecutive 1.6 GDI met Pluspack en daarbij onze bijna 2 jaar Venga 1.4 X-ecutive Steel Gray ingeruild. Daar de Auto bij de Dealer op voorraad is kunnen wij als alles goed gaat as Vrijdag al rijden. Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben in het bezit van een mooie KIA Rio oktober 2011. Helaas heb ik deze winter een flinke buts in mijn mooie 17 inch velg gereden. Weet iemand in de buurt van Amsterdam een bedrijf die deze mooi kan repareren, of mischien is het goedkoper om een nieuwe te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
Condens koplamp
door nos4- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Heb last van condens in rechterkoplamp van mijn sportage van 2011. Ben bij de garage geweest deze hebben foto's gemaakt welke worden opgestuurd naar kia. Zijn er meer mensen met deze problemen?
-
- 14 antwoorden
- 9,2k weergaven
Geachte Kia rijders. Ik kreeg vanmiddag deze storing op mijn display . Wie van jullie kan mij vertellen wat dat voor een storing is. Het gaat om een rio uit 2005 - 70000 km op de teller. Alle tips neem ik graag in ontvangst. MVG. IVV
Laatste antwoord door pas, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://www.kia-forums.com/3g-2011-rio/76332-shocking-build-quality-new-1-1-a.html ik vond dit op de usa club
Laatste antwoord door Stevie, -
gisteren zijn m,n achteruitrij sensors ermee gestopt. ja sensors zijn schoon op de bumper voordat hihi. vrijdag word er al naar gekeken en tevens m,n voetverwarming update uitgevoerd.
Laatste antwoord door dammie1, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wij hebben vanmiddag onze handtekening gezet onder een koopcontact voor een Witte Sportage X-ecutive 1.6 GDI met Pluspack en daarbij onze bijna 2 jaar Venga 1.4 X-ecutive Steel Gray ingeruild. Daar de Auto bij de Dealer op voorraad is kunnen wij als alles goed gaat as Vrijdag al rijden. oude Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Laatste antwoord door JWP,