Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
De `nieuwe Rio is best comfortabel geveerd. Maar zodra ik een drempel over ga (en die zijn er nog al in Nederland), dan voel ik de achtervering nogal doorslaan met een "schop in de rug" tot gevolg. Dit gebeurd al als er geen belading is en ook niemand achterin zit. Een groot verschil met onze Peugeot 107. Ik weet niet of dit verbeterd kan worden met hulpveren of juist met andere schokdempers. Heeft iemand daar ervaring mee?
Laatste antwoord door Derrek, -
stadslicht vervangen
door bob- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
ben vandaag bezig geweest met het vervangen van mijn verlichting dimlicht en grootlicht is gelukt maar hoe moet je het lampje van het stadslicht vervangen? moet je heel de fitting eruit trekken?
Laatste antwoord door bob, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vorige week mijn Led verlichting ingebouwd, ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Nu nog de knipperlichten en dan is het compleet. greetz dominique
Laatste antwoord door Martinp, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Zaterdag heb ik geprobeerd de kaart te updaten naar de laatste versie (310E7A2, dus). De gebruiksaanwijzing zegt: 'Doe de USB stick in het navigatiesysteem. Bevestig door op "OK' te drukken en druk vervolgens op 'Akkoord' bij de volgende disclaimer'. Een plaatje wordt dan in de gebruiksaanwijzing getoond met daarop zowel de oude versie als de nieuwe versie van resp. Bluetooth, Firmware, System Software en Kaart. Dat scherm zag ik ook. Alleen werd daarin wel de oude versie van ieder onderdeel vermeld, maar van de nieuwe versie werd geen of foutieve versie informatie getoond. (zie het bijgevoegde plaatje). Uiteraard heb ik niet op 'OK' gedrukt. De garage kende het prob…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 29 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hoi, Sinds wij onze Venga hebben wordt onze dochter van 2,5 jaar achterin de autostoel autoziek. Bij onze vorige auto (Daihatsu SirionII Sport) was dit probleem bijna nihil. Wij hebben tijdens het rijden gemerkt dat achterin door de vering of type band de auto nogal nadeint en niet zo comfortabel is om achterin te zitten, ik weet dat op dit forum al over het bv over drempels rijden met deze auto besproken wordt maar kan ik iets doen waardoor mijn dochter minder snel autoziek wordt (of liever helemaal niet), anders hebben wij een probleem omdat we steeds meer op pad gaan met z'n allen. Blijft het probleem bestaan dan moeten we misschien wel voor een andere auto gaan ki…
Laatste antwoord door Specialmade, -
Waarom is de kleine beurt voor de 2.0 diesel zo duur?
door Gast Timo0103- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand dit toevallig, wat doen ze exact bij de kleine beurt bij de sportage. Vindt 365 euro echt bezopen veel. Mijn eigen garage vraagt niet meer als 180 euro. Ik weet dat er 8 liter olie in moet maar dan nog.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
zou dat lukken?makelijk?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Gespot topic 1 2
door artcev- 25 antwoorden
- 4k weergaven
Ik zie steeds meer picanto,s rijden , maar zouden het forum leden zijn ,,, Bij mij bij de flat staat regelmatig een witte 5 deurs met comfort pack en stalen velgen ,
Laatste antwoord door RG86, -
Chinese grill
door luc1- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij deze verkoop ik mijn Chinese grill. Heb deze aangekocht maar toch beslist om ze niet te plaatsen. Iemand interesse? Grtz luc1
Laatste antwoord door luc1, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Mijn driedeurs witte Picanto vervuilt snel aan de achterzijde. Heeft iemand ervaringen met de spatlappen die worden geleverd? Lossen deze het probleem op?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Cee'd sw 2010. Reeds geruime tijd heb ik last van dat de afstandbediening van de sleutel niet steeds werkt. Batterijen reeds vervangen van de sleutel. Ondertussen heb ik ook reeds gemerkt wanneer dit voorvalt, de standlichten ook blijven branden zonder dat de sleutel op het contact zit. Ik heb de garage hierover aangesproken en hebben over dit probleem nog geen weet. Heeft er reeds iemand op dit forum een gelijkaardig probleem? Voor de rest echt heel tevreden van Alvast bedankt! mvg Frank
Laatste antwoord door Smart, -
navi instellingen
door JSA- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
1
Laatste antwoord door stor, -
- 44 antwoorden
- 10,2k weergaven
Na de aanschaf van een Sportage in november 2010 ben ik aan het kijken naar de nieuwe Picanto (3d versie). Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een proefrit te maken maar dat zal op korte termijn zeker gebeuren. Ik vroeg mij af of leden van dit forum al een nieuwe Picanto hebben en wat hun eerste indrukken zijn qua Comfort - Rijeigenschappen - Verbruik e.d. Ik hoop dat een aantal leden dit willen delen met de rest. Groetjes
Laatste antwoord door Sense, -
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
Kreeg afgelopen vrijdag van mijn dealer te horen dat alle bestellingen vanaf 01-03-2012 te maken krijgen met een prijsverhoging. De verhoging betreft € 250,00 voor de 1.0-versie en let op!.......€ 850,00 voor de 1.2-versie. Tevens worden de diverse Pack's € 100,00 goedkoper. Ze krijgen niet alleen andere namen, nee..........ze worden ook aangepast qua onderdelen. Minder onderdelen dus! Zo gaat 15" naar 14" en komen er nog enkele zaken te vervallen. Jammer Kia! BaBaCC
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ondanks de recente facelift van de Soul, heeft Kia Nederland wegens teleurstellende verkoopcijfers in ons land besloten, dit type binnen niet al te lange tijd uit het leveringsprogramma voor Nederland te halen. In onze omringende landen blijft de Soul vooralsnog wel leverbaar, maar bij ons is het einde van de Soul in zicht. Wel jammer dat dit type het in ons land klaarblijkelijk niet heeft gehaald en de consument de kwaliteiten van deze auto niet heeft weten te vinden of te waarderen. Het is en blijft een markante, veelzijdige en kwalitatief goede verschijning op onze wegen. De koper/berijder kan/kon zich met deze auto goed onderscheiden in het verkeer als zijnde "nie…
- 39 antwoorden
- 12,1k weergaven
Nog even een paar foto's van 20inch velgen onder mijn Sorento. Voor de liefhebbers!
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik kwam deze op marktplaats tegen. Wellicht iets voor een liefhebber. Zijn zelfbouw naar ik aanneem, want zulke LED ringen zijn normaal alleen los te krijgen via eBay.
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 16 antwoorden
- 10,4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, althans wat topics schrijven betreft, buiten dat ik al meelas. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento, bouwjaar 2005 (en in 2008 geimporteerd uit België). het betreft een 3.5 V6 automaat. Ik heb hem vorig jaar gekocht. Toen zijn er twee nieuwe voorbanden opgegelegd. (als ik had geweten dat het het beste is dat ze alle 4 tegelijk vervangen dienden te worden had ik dat natuurlijk uitgehouden, maar ja je kan niet en 4 banden en een nieuwe distributieriem krijgen) Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen: Daar mijn achterbanden nog maar een paar millimeter hadden heb ik deze onlangs laten vernieuwen. Voor liggen nu Hanko…
Laatste antwoord door masimo, -
Ben wel benieuwd hoeveel mensen wij met z'n allen zo gek kunnen krijgen om ook een Rio te kopen. Ik zit nu op 1 met demoniac, die zichzelf hier binnenkort wel zal voorstellen, anders zien jullie hem de 27e wel.
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Iemand enig idee waar de stelschroef zit van de hoogteverstelling van de koplampen? Is dat het gat aan de bovenzijde van de koplampunit waar R/L opstaat of bij de stelmotor?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 11 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, Gisterenavond heb ik de hele avond op dit forum gezocht over mijn vraag, maar het wil nog steeds niet lukken. Ik heb sinds afgelopen dinsdag een nieuwe Kia Rio en een van de dingen waar ik me het meest op verheugde was de usb aansluiting. In mijn vorige auto had ik dit namelijk niet en cd's afspelen ging vrijwel niet dus zou ik eindelijk weer mijn eigen muziek kunnen afspelen. Ik krijg het alleen niet helemaal voor elkaar. Ik heb een USB stick (drie stuks waarvan er eentje naar mijn collega is gegaan) gekocht bij Office Centre. Merk: PNY en beide 8GB. Ik heb er via mijn macbook muziek opgezet. De eerste paar keer gaf de auto een leesfout aan, maar dankzij een …
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
vandaag mijn bagagebox opgehaald bij de autospuiter ziet er weer goed uit vind ik
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo mede forum leden, Ik heb een Sportage 2006 en heb ik hierin een achteruitrij camera ingebouwd. De camera werkt, maar ik moet alleen nog een verbinding maken tussen de radio en de draad die de achteruitrij verlichting aandoet. Wie kan mij vertellen waar ik deze stroomdraad in het dashboard (of elders) kan vinden. Ik zoek dus een electrisch schema of iemand die me precies kan vertellen waar deze stroomdraad zit. Deze verbinding is nodig zodat de radio 'weet' wanneer de auto in de achteruit wordt gezet en dus de radio automatisch het beeld van de camera op het grote scherm moet tonen. Ik hoop dat er iemand is die me de gouden tip kan geven. Alvast heel hartelijk dan…
Laatste antwoord door MarcoPolo, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Een tijdje geleden merkte ik als ik de deur van mijn Pro Cee'd los deed met de sleutel in de deur en ze dan opende dat het alarm afging. Gisteren wou ik dat tonen aan men vader en deed het alarm niks meer. Verschillende keren na elkaar proberen te doen. Kan het zijn dat bijv de wagen 5min op slot moet zijn voor het alarm pas in werking zou gaan? Of zou het onmiddelijk moeten afgaan?
Laatste antwoord door Presiozo, -
Vanaf 21-04-2012 Zijn de dakdragers weer bij de ALDI !
door Gast Timo0103- 19 antwoorden
- 4,9k weergaven
Doe er je voordeel mee.
Laatste antwoord door sollebol,