Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Omdat ik mij toch blijf storen aan de kwaliteit van de standaard radio en mijn reeds zelf vervangen luidsprekers (infinity voor en achter) meer recht wil doen, ben ik op zoek naar een nieuwe dubbeldin autoradio. Er hoeft geen navigatiesysteem op te zitten (minder diefstalgevoelig en ik heb deze al). Ik heb al mooie betaalbare autoradio's gezien van clarion en alpine. Op ebay kost een inbouwpaneel 79 euro. Mijn vraag is met name: hoe zorg ik er voor dat de stuurbediening voor de radio functioneel blijft. Van pioneer heb ik zo'n kabel gezien, maar ik denk dat deze alleen voor pioneer autoradio's aansluitbaar is. Iemand al ervaring met inbouw van een andere autoradio? (be…
Laatste antwoord door gerwin1, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
http://www.euroncap.com/results/kia/rio/2011/463.aspx
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste mede Sportage rijders, Enkele weken geleden heb ik helaas noodgedwongen mijn voorruit moeten laten vervangen, omdat de originele ruit gescheurd was door een klein "PIEP" steentje dat net onder de ruitenwisser de ruit wist te breken. Na het vervangen van de ruit lijkt het echter dat het windgeruis op de voorruit behoorlijk is toegenomen, vooral bij snelheden boven de 100 km/h. Ben al teruggeweest naar het herstel bedrijf en daar heeft men de ruitenwissers ietsje lager afgesteld. Verder niets vreemds gevonden. Helaas is het euvel hiermee niet verholpen. Ik heb me laten vertellen dat de vervang ruit iets afwijkt van de originele, omdat het KIA logo er niet op staat.…
Laatste antwoord door Kofferbak, -
Beste Forumleden, Bij mijn Cee'd SW 1.4 werkt de laatste tijd het ISG systeem niet altijd meer, bij een warm gereden motor van ca. 10
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Omdat het verbruik en vermogen (zeker met de airco aan) van onze 2010 Picanto 1.0 wat tegenvalt, wil ik een K&N vervangings luchtfilter plaatsen. Dit schijnt het vermogen en verbruik te verbeteren, is het verhaal. Iemand ervaring met zo'n filter? Bedankt, Patrick
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om met je afstandsbedienig de ramen van de Rio te sluiten of te opnenen zijn op? Ik vraag dit omdat de Seat Ibiza dit wel heeft. Mijn Rio komt over 700 uur, YES!
airco
door rinuszoetebier- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Even een ervaring met de aitco van de sorento. De airco werkte bij niet meer, dat kan diverse oorzaken hebben. De aircopomp stuk is wel de duurste. Bij een eerdere auto heb ik de aicro laten vullen, kosten 120 euro om er vervolgens achter te komen dat de pomp stuk was(weg 120 euro) Bij deze sorento heb ik gekozen voor een kitje voor het zelfvullen van de airco(http://www.aircobijvullen.com/) kost 45 euro. Heel simpel en geen technische kennis nodig, gisteren e.e.a. aangesloten en bijgevuld, mijn airco is weer ijskoud! De pomp e.d is dus niet stuk, indien noodzakelijk kan ik nu gericht op zoek naar een eventueel lek. De gebruiksaanwijzing is heel duidelijk, mocht…
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 18 antwoorden
- 14,2k weergaven
ik heb een kia sorento 2.4 benz. 2003 met een kapote spruitstuk katalysator nu kost een nieuwe kat ca
Laatste antwoord door rob4b4, -
USS module
door Flatskee- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Graag zou ik willen weten ask een USS module zou zetten of dat kwaad kan want heb namelijk gehoord da je boordcomputer foutmeldingen zou geven of na verloop van tijd kapot zou gaan ! Heeft iemand van jullie een uss module ?
-
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Hello, ik heb Kia Venga/Hedgren 1.4 diesel sinds april 2011 Bij het rijden bij omstandigheden van ongeveer +13 graden buiten en goed verwarmde motor, een kloppend geluid ervaar, vermoedelijk afkomstig van de motor.(injecters) Ook bij het accelereren bouwt de snelheid traag op in plaats van meteen met snelheid toe te nemen. Twee onafhakelijke automechaniciens ook dat opgemerkt. Volgens de dealer is dit normaal en heeft iedere Venga hier last van. Volgens After Sales District Manager moet ik mijn rijgedrag veranderen. Volgens mij ofwel alle auto's hebben dezelfde probleem ofwel niet.Als een auto van deze serie een probleem heeft dat is fabrieksfout. Ik zou graag een r…
Laatste antwoord door Consta59, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Kia rijders, ik ben sedert 2 maanden trotse bezitter van een Sportage 1.6 GDI Plus Pakket en ben zeer tevreden met de nieuwe aanwinst. Ik kan echt maar een minpunt aangeven en dat is de kwaliteit van de deur panelen.Als je er bij wijze van spreken al naar kijkt, dan zie je er vegen op die je niet meer weg krijgt. De vegen komen natuurlijk door het in en uitstappen, maar het kan toch niet zo zijn dat je deze vegen bijna niet weg krijgt. Heb dat in al m'n vorige auto's niet gehad. Heeft hier nog iemand last van en weet iemand een tip op deze vegen weg te krijgen (cockpitspray helpt niet echt.....) Met vriendelijke groet, Prickie
Laatste antwoord door Specialmade, -
Spraakherkenning Nederlands icm navigatiesysteem
door Gast Breda1912- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste forumleden, Mijn KIA Sportage is uitgerust met een navigatiesysteem. Dit systeem en de systeembronnen zoals bijvoorbeeld USB en Radio moeten ook met de stem bediend kunnen worden. Als ik de systeemtaal op Engels zet krijg ik een pieptoon na de knop Spraakherkenning te hebben ingedrukt op het stuur en werkt het systeem zoals dat behoort. Stel ik de systeemtaal echter in op Nederlands dan krijg ik geen pieptoon na indrukken van de knop op het stuur. Ik heb de auto afgelopen vrijdag gehaald en ga er van uit dat deze is voorzien van de laatste systeemsoftware: Software version 5.1.3. BT Version 2.6.8 Navigation Version 2011.05.25 Map databade version 310E7A2 Fir…
Laatste antwoord door Neo, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag reed ik met een snelheid van ca 120-130 km/h toen ik plotseling behoorlijk moest remmen voor het eerst in de sportage. Nog niet zodanig krachtig dat mijn remlichten gingen knipperen maar toch behoorlijk. Ik schrok een beetje van het gedrag wat de sportage vertoonde hij wilde het spoor namelijk verlaten, eerst naar rechts en toen naar links. Beetje vreemd gedrag wat ik nog in geen enkele andere auto heb meegemaakt en waar ik ook niet zo blij van wordt. Na een beetje reviews doorgelezen te hebben op autoweek, zie ik dat nog iemand dit gedrag beschrijft in zijn review. Is dit een eigenschap van de Sportage en wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit gedrag?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 23 antwoorden
- 3,5k weergaven
Misschien wel leuk om eens te peilen waarom men nou juist voor een rio kiest en niet voor een vw polo of ford fiesta en noem ze maar op... Er zijn ook genoeg mensen die op dit forum komen kijken voordat ze een rio kopen ( of niet ) laten we ze een handje helpen bij die keus. Zelf vindt ik de rio qua looks stukken beter dan de standaard uitvoeringen van een polo / fiesta / corsa enz. we hebben het niet over een polo R en ook niet over een Fietsa Metal of een Corsa OPC want dat zijn auto's die in een andere categorie vallen. Daarnaast is de prijs van de RIO een stuk lager dan de andere, zeker als je gaat spelen met opties bij de VW bijv. En wat ook niet onbelangrijk is…
Laatste antwoord door Brambeer, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds december zijn wij in bezit van een nieuwe Rio 1.2CVVT. Wij hebben onwijs veel schik met de auto maar de sinds een week hebben we last van een verontrustend geluid. Voornamelijk als wij rechtdoor rijden is er een soort van bonkend geluid te horen. NIet altijd maar op sommige willekeurige momenten. En hij lijkt het niet te doen als je in de bocht rijd. Het lijkt in de aandrijving te zitten, want als je de koppeling indrukt tijdens het horen van het geluid dan is het weg. Iemand hier hetzelfde probleem of probleem gehad? We zijn namelijk benieuwd wat het is. Voor de rest eigenlijk nog geen problemen tegengekomen.(gelukkig maar)
Laatste antwoord door WaXstar, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hey Picanto liefhebbers, Sinds bijna 2 weken ben ik trotse eigenaar van een nieuwe picanto en gistermiddag heb ik me hier en daar laten informeren bij wat velgen winkels hier op Curacao. Wat ik graag wil is een 16" inch velg en wat sommige verkopers zich afvroegen was; of dat wel mogelijk is ivm behoud van je garantie. "bij een 16 inch velg onder zo'n kleine auto heb je kans dat er bepaalde onderdelen sneller zullen gaan slijten." vertelde ze mij... "15 inch is beter". Nu ben ik nog niet bij de dealer geweest om dit na te checken maar wat is jullie mening hier over? Een 16" is toch zonder problemen te monteren mits je band maar qua grootte in orde is? Groet Mark
Laatste antwoord door MarkCuracao, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste allen, Een week geleden heb ik een Kia Rio 2012 1.1 diesel superpack (kleur Wendy Brown) gekocht. Ik heb zowat alle rijtesten en al de belangrijke topics omtrent autoantenne, automatische ontwaseming, het verbruik, ISG, audio installatie doorgelezen. Maar niks haalt het natuurlijk bij de ervaringen van de dagelijkse Kia Rio rijder De auto krijg ik over 2 weken geleverd, ik wil graag goed voorbereid de eerste kilometers afleggen. Even wat over mezelf, ik ben 36 jaar, woonachtig in Rotterdam. Vanaf 2013 ga ik werken vlakbij Schiphol. Ik heb hiervoor altijd een benzine auto gereden, een Mitsubishi Galant, Toyota Starlet en een Alfa Romeo 147 (huidige auto). Oo…
na 18 jaar schade vrij rijden en een 5 dagen oude sportage kwam ik een fiets tegen.
door misterwoods- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik fout en met de fietser viel het gelukkig mee. Fiets total loss en op de auto nummerplaat eraf en allemaal zwarte strepen tussen grill en bumper. Na polish beurt resteert een klein krasje op de grill. (Aansluitend op een andere topic, chroom is niets meer dan plastic met een dun laagje). Maar het belangrijkste is dat het met de fietser goed gaat. De rest is BALEN.
Laatste antwoord door blackviper, -
- 7 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hallo Pride-forum, Een vriendin van m'n huisgenoot rijdt in een KIA Pride Wagon (1.3) uit 2000. Ze heeft er een ronkend geluid bij gekregen waarvan ik 98% zeker ben dat het een kapot differentieel betekent (moet nog een paar extra dingen testen op de brug). Zit zelf vlak voor een grote reis en heb weinig tijd, vandaar dat ik het even laf/goedkoop doe en gewoon maar even hier wat (domme) vragen kom stellen, in de hoop dat het sneller is dan zelf zoeken Daar gaattie: Zijn er in NL verschillende "modellen"/jaargangen van de Pride geleverd, of is het allemaal 1 model en mag ik ervan uitgaan dat een 1995-er dezelfde bak heeft als de wagen uit 2000? Is er van de "Prid…
-
Carkit / bluetooth
door J-J- 21 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik loop al een paar dagen te kutten met de carkit. Elke keer als ik wil bellen moet ik de telefoonlijst helemaal opnieuw downloaden en op OK klikken op de unit om te kunnen bellen. Ik heb automatisch downloaden aanstaan maar dat helpt niet. En uiteraard wil ik ook namen zien van contacten en geen tel. nummers. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door PatrickT, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Op 6 april heb ik mijn Kia Rio 1.2 cvvt Superpack bestelt met de 17inch phantom velgen en een schuifdak. De eerste schatting aangaande de levertijd was 8 tot 9 weken, na signalen op dit forum heb ik nogmaals gevraagd naar de levertijd. Door mijn wens voor een schuifdak is de levertijd opgerekt tot 12 tot 13 weken en dus een levering na 1 juli 2012!! Om toch voor 1 juli 2012 mijn Rio in het bezit te hebben wordt er nu door een connectie van de dealer (vd Akker Heerenveen) een schuifdak ingebouwd heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Kiddy, -
voorbumper
door Benenshir- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Vandaag reed mijn vrouw tegen haar voorganger met trekhaak aan, resultaat een flinke scheur in de voorbumper. Heeft iemand tips waar ik, het liefst in de goeie kleur (donkergrijs), zo'n bumper vandaan kan halen? Of misschien een reparateur kent die dit kan oplossen? bouwjaar Sportage 2006 Alvast bedankt!
Laatste antwoord door soomers, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wij zijn in het bezit van een kia Sorento 2007 3.3 v6. Is het ook mogelijk om in te stellen dat de deuren automatsich sluiten boven de 15 km. Ik kan dat elders nergens terug vinden.
Laatste antwoord door bartdaams, -
- 32 antwoorden
- 10,7k weergaven
Ik heb mijn Picanto nu net 2 dagen en wilde hem vanmorgen starten. Niet dus! Wel genoeg stroom, maar de startmotor deed niets. Toch maar even de dealer opgebeld. Die begreep het eerst ook niet hoe dat nou mogelijk is met zo'n spiksplinternieuwe auto! Ik belde de dealer rond 12:30 uur en de monteurs waren al naar huis. Maar de dealer heeft gelijk contact opgenomen met een ander Kia- filiaal en belde binnen 5 minuten terug: 'meneer, wilt u zo vriendelijk zijn om naar uw auto te lopen? Ja, bent u al bij de auto? Mooi, open de deur en gaat u zitten. Steek uw sleutel eens in het contact. Draai de sleutel om tot het punt waar de motor hoort aan te slaan. Trap nu eens 5x de kopp…
Laatste antwoord door artcev, -
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb 3 weken geleden mijn Rio opgehaald bij de dealer. Ik had het uitlaat sierstuk erbij besteld maar die moet nog geleverd worden... Vandaag eens achteraan gebeld en er is geen duidelijkheid over wanneer het gaat komen Meer mensen die zitten te wachten? Enige voordeel is natuurlijk wel dat er nog iets leuks aan zit te komen
Laatste antwoord door Presiozo,